<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol. 29 <3

Penni :| :hug: Vaikka taisitkin jo tietää, ettei onnistanut... Mä varmaan tulen sinne hoitountuvikkoihin tuon tähystyksen jälkeen. Nyt mä yritän ajatella kaikkea muuta kuin sitä tähystystä ja tätä yritystä, koska mua oikeasti jännittää aikalailla mikä on tulos. Johtuu ehkä siitäkin, että kummilapseni äidillä on niin arpeutunut kohtu kaavinnan jäljiltä, ettei hän voi ikinä saada lisää lapsia. Jotenkin kun tällainen (kai aika harvinainen) tapaus on lähellä, niin näkee sen mahdollisena itselleenkin. Mutta siis yritän olla menemättä asioiden edelle. Olen kyllä melkoisen varma, että jokin mulla on vialla, koska kuukautiset on muuttunut niin radikaalisti ja raskaus alkaa, mutta ei kiinnity. Toivottavasti vialla on vain jotain pientä.

Bambini tervetuloa takaisin kirjoittelemaan ja aktiivisemmin yrittämään, vaikka syy ei mukava olekaan :hug:

Omaa tulee nyt täältä oikein täyslaidallinen... Ovis olisi varmaan näihin aikoihin, mutta koska tässä kierrossa on yrityskielto, niin menee nyt ohi. Tylsästi meni nyt vähän kohdun tähystys ja ovulaatio juuri päällekkäin, mutta seuraavaan ovikseen sitten toivottavasti uusin keinoin (?) tähystyksen jäljiltä. Saa pitää peukkuja, että menee hyvin ja uusi raskaus olisi vielä ihan mahdollinen ja tilanne hoidettavissa, hermostuttaa.
 
Bubunen: Ymmärrän tunteesi, tottakai se jännittää mennä sinne! menetkö yksin vai tuleeko joku henkiseksi tueksi mukaan? Tsemppiä oikein kovasti! Kerran se vain kirpaisee (se tutkimus siis- vaikka sattuisikin vähän!) ja sitten se on tehty ja toivottavasti saat vastauksia sieltä.

Bambini: toivotaan tulee lyhyt visiitti tänne palstalle;)
 
***** Maanantai 5.8.2013*********



mannamaaria.........tyttö5/12......................kp6/26-54............yk3
Venla84..................tyttö 4/12 ..................kp6/21-28...........yk 7
karmini.................tyttö2/12......................kp14/26-28...........yk1
Penni79..................tyttö 7/12....................kp16/24-26..........yk 9
hiulu.......................poika 09/11.................kp19/28-32............yk 3
Bambini(32).........poika 8/08...................kp 32/30 (?).....yk5/yk9-10 (?)
oktonautti...............tyttö 02/09.................kp 32/26-28............yk 6
Läiti......................poika02/05.................. kp 78/33-39...........yk18







RKTT :heart:



JÄNNÄILIJÄT :popcorn:




TAUSTAILIJAT
Neiti Näpsän äiti (yk31)
Tahdokas (yk21)
yöperhonen-
bubunen
Wuf
äiti -07(yk21)


PLUSSANNEET

Elokuu 2013
manije (yk4)

Heinäkuu 2013
niiskunenä (.yk 9 )

Kesäkuu 2013
chiaraa(yk 5) , sini_tintti (yk 4),jenniii90(yk4)

Toukokuu 2013
Ihanamami(yk 3)

Huhtikuu 2013

SnowFlakes, Kolibrinkukka (yk5)

Maaliskuu 2013
pupup (yk 1), Susimieli (yk1)

Helmikuu 2013
Laala (yk9), Pörrö (yk3), Tagzy, Bethany, Jau11 (yk1), Niiskunenä(yk5), Sona82(yk6)

Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8), Lempo (yk4), Viida (yk3)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)




Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
Olin tänään siellä kohdun tähystyksessä. Toimenpide itsessään oli todella helppo, koska tehtiin nukutuksessa ja toivuinkin oikein hyvin nukutuksesta. klo 9 aamulla alkoi toimenpide, ja puoli 11 olin jo aamupalalla.Heräsin nukutuksesta kuulemma todella poikkeuksellisen pikaiseen ja ehkä olin vähän liiankin reipas siinä heti toimenpiteen jälkeen, koska nyt olen ollut veto pois koko iltapäivän ja illan... zzz. Ihan puhki ja huonovointinen, onneksi oon saanut levätä koko päivän kun mies on todella loistavasti huolehtinut musta ja tyttärestä.

Mutta asiaan. Multa avattiin/leikattiin neljä kiinnikettä kohdusta. Kuukautiskivut selittyivät tiukalla kiinnikkeellä heti kohdunsuulla, veri on ilmeisesti vuotanut vatsaonteloon kun ei ole päässyt kunnolla ulos. Kiinnikkeiden välissä oli ihan tervettä, hyvää ja suht. paksuakin limakalvoa, munasarjat näyttävät toimivan hyvin. Nämä avatut kiinnikkeet eivät kuulemma 100 % estäneet raskautumista, mutta hankaloittivat sitä huomattavasti, koska kunnollisia kiinnittymispaikkoja ei ole ollut niin paljon.

Nyt saan estrogeeniä 1-2 kuukautta, minkä toivotaan kasvattavan tervettä limakalvoa kiinnikkeiden alla olleen arpikudoksen päälle. Jos oikein käsitin se olisi tärkeää siksikin, että toivotun toisen raskauden jälkeen minulla olisi vielä kohtua jäljellä... jos istukka kasvaa arpikudokseen kiinni, se kiinnittyy liian syvälle ja sitten olen todennäköisesti taas samassa tilanteessa synnytyksen jälkeen. Elokuussa on kontrolliultra ja todennäköisesti syyskuussa kontrollitähystys, jossa katsotaan kohdun kuntoa uudestaan.

On kuulemma melko epätodennäköistä, että raskautuisin nyt estrogeenihoidon aikana. Se laittaa useimmilla munasarjat kuulemma jäihin. Yrittää kuulemma saa eikä raskaus olisi huono asia, mutta ei ole kovin todennäköistä. Neiti Näpsän äiti, minut saa siirtää taustailijoihin kontrolleihin asti. Voi olla, että nollaan yrityskierrot listalle palatessani, koska raskaus on ollut tähän asti siis lähes mahdotonta.

Penni, mitä luulet, olisiko tällaisella tarinalla hoitountuvikoissa jotain vertaistukea ja voisiko sinne ylipäätään tulla tällä taustalla?
 
Bubunen: Hienoa että sait vastauksia!! Olit siis oikeassa kokoajan että kiinnittyminen ei onnistu. Hyvä että nyt on hoitosuunnitelma ja ennuste on hyvä. Liity ihmeessä kerhoon, meillä on kaikilla erilaiset taustat ja syystä tai toisesta raskautuminen on haastellista. Toivoa kuitenkin on kaikilla, kuten sullakin oikein hyvinkin nyt operaation jälkeen!!! varmasti löytyy vertaistukea kun kaikkihan tässä odotellaan jotain tapahtuvaksivastoinkäymisistä huolimatta. Voi kun mäkin saisin selkeitä vastauksia sitten syyskuussa...
 
bubunen harmillista että tilanne oli tuolainen kiinnikeiden kannalta :(
Mutta toivotaan että helpottaa tilannetta ja tärppäisi pika puolin :hug: :)
Samoin pennille pika plussaa :)

Täällä aamulla tuli digiin :)
Eilen illalla ja toissa iltana jumpattu. Tänään kai ei. Kun on ollut rankka päivä jo muutenkin.josko huomenna taas. ;)
 
Wuf
Hirveä hulina ollut päällä joten jäänyt kokonaan täällä käyminen välistä... mut voi siirtää taustalle sillä mies nyt päätti et pidetään tauko yrityksestä :(
syksyllä varmaan sit jatketaan jotta ehtisin valmistua ennen kun lapsi syntyisi
 
Täälläpä onkin ollut aika hiljaista! Eletään kp 10/23-26 ja koska joka toinen kierto tuntuu olevan pidempi niin ovista vielä ootellaan. Aamulla ovistestissä oli ihan hailura haamu vasta eli to-pe olisi odoteltavissa ovis. Ajoitus on oikein hyvä koska silloin meillä on miehen kanssa "omaa aikaa" kun tyttö menee tädin luo yökylään ;)

Bubunen: Jos käyt lukemassa täällä, niin mitkäs on sun fiilikset tällä hetkellä? Tosiaan hyvä että vastauksia sait, mutta kurjaa tietysti nyt ensinnäkin ootella yrityksen aloitusta uudelleen (jos nyt on hormonien takia epätodennäköistä raskautua) ja sitten taas jännittää että auttoiko operaatio. Voisi kyllä kuvitella että auttoi kun "vika" oli selvä.

NNÄ: Toivottavasti ovistestin hymynaamaa seuraisi kaksiviivainen testi. Mitenköhän muuten raskaustestiä ei oo sellaisella hymynaamalla varustettuna?!

Tai niin no-- eihän se raskaus oo kaikille hyvä uutinen.. Mustaa huumoria; ostaja voisi valita sellaisen paketin jossa raskausplussan symboliksi tulee hymy tai itkunaama..heh
 
Viimeksi muokattu:
Päivitystä: kp1 yk7
Taaskin kuvittelin OIKEESTI olevani raskaana, kun kivut olivat sellaisia, mitä edellisessä raskaudessa oli alussa. Niitä kipuja on ollut viimeisen kolmen kierron aikana viikon ajan ennen menkkojen alkamista ja siltikin odotin niiden tälläkin kertaa tarkoittavan tärppiä.

Jep, kirjoittelu on jäänyt todella vähiin. Tyttö ei anna äidin istua tietokoneella muutamaa minuuttia kauempaa. Ja toisaalta en haluaisi raskautumisyritystä ajatella niin paljon. Ensi viikolla tyttö aloittaa päiväkodin ja mä palaan töihin. Toisaalta haikeeta, toisaalta hyvä ja kaivattu muutos elämään, vaikken työstäni niin tykkääkään.
 
Mulle voi päivittää kp 9/28 ja yk 1.

Bubunen
oon vähän huono näihin asioihin kommentoimaan mutta jaksuja ja toivotaan että nyt alkaa asiat luistaan ja kohta olisi sulla raskaus ajankohtainen.

Meillä siis kortsut lenti kaappiin (tosin ollaan oltu reissussa eikä niitä oo ees ollu mukana ;) ) ja nyt alkoi siis virallisesti yk1. Täytyy vaan toivoa että tämän pikkukakkosen kanssa ei mene yhtä kauaa kuin ekan saamisessa.
 
Mulle voisi päivitellä kp1 ja yk 3
Saapi nuo kierron "min-max -lukemat" olla entisellään, vaikka ekan raskauden jälkeen kierto onkin ollut aika nätisti 29-31 :) Ja ne entiset kuukautiskivutkin vaikuttaisi olevan mennyttä aikaa, hyvä niin ja *kop-kop*. Vai onko kivuttomuus huono merkki uutta raskautta haaveilevalle?
 
Karmini: Saako udella - kauanko ekaa "teitte"? Meillä esikoinen tuli jo yk4, nyt on kakkosta yritetty 9 kiertoa..

Mannamaaria: varmaankin vaan hyvä merkki ettei oo kipuja. kivut voi viitata esim endometrioosiin. Raskaushan sitä parantaa ja kaikilla vaivat ei uusiudu synnytyksen/imetyksen jälkeen. Mulla palasivat :(
 
Penni esikossa meni joku 2v 9kk (yk:t varmaa yli 30??),jätin pillerit pois elokuussa 08 ja aluks mentiin ihan tjot meiningillä,oiskohan 2010 ku otin ovistestit käyttöön ja omasta mielestä ovuloinkin mut tiedä sitten. Hoitoihin hakeuduttiin sit tammikuussa 2011 ja huhtikuun aikana mulle kirjotettii resepti clomeihin joita sit toukokuun kierron aikana söin ja eka plussa tulikin 31.5 ja nyt se tuolla sängyssä koittaa keksiä kaikkensa ettei tartte käydä nukkumaan :D
Eli pitkä oli projekti,olis ehkä pitäny hakeutua hoitoihin aikasemmin mut jotenki sitä ei vaa vissii vielä sillo uskaltanu.
Täytyy nyt toivoa että ei ihan nuin pitkää rupeamaa tule ja voikin olla et tulee herkemmin mentyä lääkäriin jos plussaa ei kuulu.
 
Penni :D Sun kannattaa myydä toi sun hymynaama/surunaama -liikeidea Clearbluelle, ja rahan tuloa ei voi estää ;)

Kiva, kun kyselit kuulumisia. Taisin pistää nyt puolitietoisesti ajatukset ihan muihin asioihin, koska olen hirveän kärsimätön. En mä tiedä, tuntuu että olen odottanut niin kauan, ettän en nyt jaksaisi odottaa tätä taukoa enää. Ensin sitä, että mies kypsyy ajatukselle toisesta lapsesta... ja se kesti kaaauuuaaann... sitten menkkoja et pääsis yrittämään... sit keskeytyneen keskenmenon poistuloa... ja nyt tätä, koska kyllä mä nyt asiasta luettuani uskon vahvasti, että nämä estrogeenit melkein aina pistää munasarjat jäihin. Eihän se nyt mahdotonta ole, että raskautuisi nytkin, mutta en halua elätellä toiveita. Joten nyt toivon, että ainakin tämä kuukausi kontrolliultraan menisi pian (21.8., on muuten tyttären synttäripäivä :heart: ) ja että ei tarvittaisi enää uutta tähystystä. Joillain saatetaan tarvita monta, että saadaan kiinnikkeet pois ja kohtu hoidettua. Joten olen pitänyt itseni kiireisenä, ajatellut kaikkea ihan muuta enkä ole saanut itseäni tännekään, vaikka sun ja muiden kuulumisia oon kyllä ajatellut :) Lomakin loppui, joten kiire ja arki alkoi.

Penni mikä sun fiilis? Onko sulla kipuja? :hug: Onko toimenpide jo alkanut pyöriä mielessä? Sä muuten pohdit sitä töihinpaluuta, teitkö jotain ratkaisuja sen suhteen jo? Kuule, oon ihan varma, että sun pikkuisesta tulee vielä isosisarus :heart:

Karmini kiitos. Hieno juttu, että yritys on virallisesti alkanut!!! :) Varmaan esikoisen pitkästä yrityksestä oli se hyöty, että tosiaan yrityksen nyt venyessä kynnys lääkäriin on matalampi, ja ylipäätään osaa lähteä hakemaan apuja ehkä oikeasta suunnastakin?

Venla höh :hug: Mikäs fiilis lapsesi päiväkodin aloituksen suhteen?
 
Bubunen: Ymmärrän täysin että odottaminen on ikävää. Mullekin se tuntuisi tosi pahalta jos operaation jälkeen suositeltaisiin 3-6kk pillerikuuria (näin kun joskus tehdään jotta munasarjat saa levätä). En edes halua ajatella sitä vaihtoehtoa, enkä tietenkään sitä että tulisi jotain todella huonoja uutisia. Jaksan vielä uskoa että onnistumme koska yksi on saatu joskus alulle luomusti..
Kipuja oli silloin yhdessä vaiheessa enemmän, nyt taas vähemmän - olen kyllä saanut Panacod reseptin ja kun tiputtelua on tullut pari päivää, alan "valmiiksi" lääkitä itseäni juuri menkkojen alun aikaan jotta vältyn pahimmalta tuskalta.

Meidän tyttö täytti juuri 1 V! Ja päätin jäädä kotiin vielä ainakin puoleksi vuodeksi. Kerran hän vaan on pieni. Ja toivo uudesta raskaudesta kokoajan elää kuitenkin. Mikäli toista lasta ei ala kuulumaan niin töihin paluu on tietenkin edessä ensi vuoden aikana koska pidempään ei kotihoidontuella ole varaa olla kotona : /
 
Penni Toivottavasti nyt onnistaa :)

manije Onnea! <3 :)

äiti-07 Voi kurjuus :( tuo jos mikä on inhottavaa että täti loistaa poissaolollaan ja sitten kuiteskin pöllähtää paikalle nostean ensin toiveet korkealle. Kirottu akka,sais suksia sinne missä ei kasva mikään..

ON: Ovis bongattu eilen tuntemusten perusteella ja hyödynnettykkin :) tuli vaan pari päivää aikasemmin kun yleensä,tarkottaako siis lyhyempää kiertoa? :O
 
Karmini; Mulla ainakin ovisplussasta menkkoihin on aika 12-13 vrk, eli voi aika tarkaan päivälleen laskea. Pari kertaa on tullut plussa jo kp 10-12 (normi 13-14 sijaan) ja vastaavasti sit menkat aiemmin.

Täällä ei ihmeempiä, ootellessa vaan, vasta dpo 4. Jos jaksaisi olla kyttäämättä oireita loppuviikosta kun on onneksi kaikenlaista ohjelmaakin. hetkellisesti oli taas hämmentynyt olo kun olen kuullut kaksi ystävien raskausuutista parin päivän sisään. Me kun aloitettiin yrittämään paljon ennen niitä. Olen toki onnellinen heidän puolestaan mutta kun itekin niin kovasti haluaisi jo sen plussan.:ashamed:.
 

Yhteistyössä