<3 Syksyn 2010 hoidoista plussanneet <3

Kiva Vadelmaunelma kuulla kuulumisia!!! Upeasti kuulostaa menevän teidän pikkuisilla :flower: Täälläkin odotellaan jo vimmatusti että saisi noi pienet myllertäjät mahasta syliin. On meinaan melkoisen valtava olo :D Mutta valita en, tää on niin hienoa että on päästy tänne asti kaikkien vaikeuksien ja pettymysten jälkeen! Minä kanssa melkein päivittäin tirautan pari onnenkyyneltä ihan vain kun ajattelen mitä mulla nyt jo on - saati mitä toivottavasti kohta saadaan.

Kaz näyttää olevan sullakin nyt kertynyt jo upeasti viikkoja, miten voit? Tsemppiä odotukseen oikein saavikaupalla!

Lumipuu 36+3
 
Se olisi sitten toukokuu ja lasketut ajat kaikilla kohta käsillä!

ON: Huomenna osastolle, ruvetaan käynnistämään synnytystä kun pikkuiset ei vielä ole itse tulleet maailmaan. Saas nähdä miten menee, lääkäri tänään sanoi että mitä vaan yhdestä kolmeen päivään voi kestää kunnes synnytys sitten oikeasti tapahtuu...

Aika hurjaa, nyt se haave on ihan tosi lähellä toteutumista. :heart:

Tsemppiä kaikille viimeisille metreille!

Lumppari 38+0 (se olis sitten viimeinen "poks")
 
Lumipuu, ehkä et tätä enää lue, mutta tsemppiä ihan hurjasti!!!

Wabisabi, teillä varmaan jo ihmetellään uuden elämän suloisuutta!?

..voi hyvänen aika kun alkaa käydä jännäksi ja herkistyy kaiken aikaa, kun asiaa miettii.. ei vaan voi olla totta, että pian saa oman pikkuisen syliinsä.. niin kaunis ajatus, että ei meinaa kestää..
 
Lumipuu, hui että nytkö se aika teillä jo on käsillä, ihanaa! :)
Ollaan kyllä kaikki kuljettu pitkä matka ja jaan Kielovanamon ajatuksen että jotenkin uskomaton fiilis että pian oikeasti saa sen oman nyytin syliin! Samaan aikaan tietenkin mielessä on sellainen pieni jännitys että meneekö kaikki hyvin, selviääkö synnytyksestä ja miten sen pienen nyytin kanssa osaa olla ;) Mutta pitää vaan luottaa itseensä että kyllä sitä pärjää kun muutkin on pärjänneet...

Täällä on vauveli ollut viimeiset pari viikkoa perätilassa ja vähän sekin huolestuttaa. Eli jos ei äitipolilla suostu kääntymään ulkopuolelta tehtävässä käännössä niin se on sitten aika todennäköisesti sektio joka ei tunnu kivalta ajatuksena :( Jotenkin en missään vaiheessa ole ajatellut mitään muuta kuin alatiesynnytystä niin nyt joutuu sitten sopeutumaan tähänkin vaihtoehtoon pakon edessä. Jos ei vauva käänny niin lantio magneettikuvataan ja koon ja vauvan asennon perusteella saa kuulla että onko perätilasynnytys edes käytännössä mahdollinen ja jos on niin saan kai itse valita että haluanko yrittää sitä vai onko suoraan sektio. Ensisynnyttäjille neuvolan mukaan suositellaan täällä sektiota ja itsekin nyt olen ennemmin sillä kannalla.
Mutta tuli nyt millä tavalla tuli niin kunhan vauva vaan tulee terveenä maailmaan, se on pääasia :heart:

Tulkaahan kertoilemaan synnytyskuulumisia sitten kun aika on! Ja viime hetken tsempit kaikille!
Nelli ja Kultahippu 36+2
 
Hirmuisesti onnea Vadelmaunelma! ,ja Lumipuulle myös onnea etukäteen =)

Itsekin olin eilisen aamupäivän TAYSsissa kun meidän vauveli edelleen perätilassa niinkuin sinulla Nelli. Ei annettu tehdä kääntöyritystä vaan sovittiin että jos ei itsestään käänny niin sektio tehdään 17.5. Hirmuisesti jännittää kun tietää tarkan ajan ja päivämäärän näin etukäteen...

Tsemppiä Nellille päätökseen ja kaikille muillekin näihin jännittäviin päiviin :heart: !

Marjainen 37+3
 
En tiedä onko pino enää elossa, monen mutkan kautta tänne eksyin. Mutta oli tultava onnittelemaan vanhaa pinokaveria, vadelmaunelma, voi miten ihanaa, että olet nyt saanut kullat kainaloon! Oikein isot onnentoivotukset sinulle!
 
Paljon onnea Vadelmaunelmalle ja Tirlittanille!

Meille syntyi ihanainen tyttö 26.4 (en valitettavasti päässyt ilmoittelemaan aiemmin!). Sektio meni hienosti (Nelli, ei kannata pelätä!). Vauva on tuhat kertaa ihanampi kuin uskalsin koskaan haaveilla :heart: Kirjoittelen lisää heti kun tulee mahdollisuus!

Kovasti tsemppiä kaikille odottajille viimeisiin viikkoihin!
 
Tirlittan, onnea paljon pojasta! :flower: Toivottavasti kaikki meni hyvin ja tule tosiaan kertomaan miten teillä on alkanut vauva-arki sujumaan kotona!

Wabisabi, onnea pikku prinsessasta! :flower: Kiva kuulla että sektio meni hyvin! Kertoile myös jossain vaiheessa teidän vauva-arjesta kunhan ehdit :)

Marjainen, onko teillä käännytty vai onko sektio edessä ensi viikolla? Meillä onneksi vauveli tajusi kääntyä päivää ennen kääntöyrityksen aikaa eli on nyt oikein päin :) Helpotti kyllä tosi paljon ajatuksia ettei tarvitse alkaa tekemään päätöksiä perätilasynnytyksen ja sektion välillä.

Kielovanamo, millä fiiliksillä odottelet h-hetkeä? Onko mitään merkkejä että vauva olisi pian tulossa? Täällä hieman jännittyneenä, jotenkin tässä viime hetkillä pyörii paljon asioita mielessä...
On jotenkin malttamaton olotila ja kun muilla alkaa vauva-uutisia tulemaan niin tulee sellainen olo että "mäkin haluan mun nyyttini" ;)

Tsemppiä vielä odottelijoille!

Nelli ja Kultahippu 37+3
 
Paljon paljon onnea Tirlittan ja Wabisabi !

Hienoa Nelli että asia järjestyi teillä "itsestään". Täällä ollaan edelleen "väärinpäin", eli tämän hetken tilanne on että osastolle kirjaudutaan ensi tiistaina heti aamulla... Sektio tuntuu kyllä meille oikealta vaihtoehdolta, olen muutenkin ollut aina synnytyspelkoinen ja itsekin leikkauksella syntynyt.

Tsemppaukset vielä täältäkin kaikille viimeisiin hetkiin!
 
Onnea Tirlittan ja Wabisabi :flower:

6.5. vihdoin näkivät päivänvalon meidän kaksi poikaa. 22 tuntia synnytyssalissa jonka jälkeen kiireelliseen sektioon - helpommallakin olisi voinut päästä :D

Aika hässäkkää on ollut tämä kotona oleminen, pienet ei vielä ihan jaksa imeä rintaa tarpeeksi, joten pitää herätellä jatkuvasti syömään ja pelata vielä imetyksen lisäksi korvikkeiden kanssa lisäruuaksi. Mutta toivottavasti pian vahvistuisivat ja päästäisiin näistä aikataulutetuista ruokailuista vähän rauhallisempaan rytmiin. Nukkua saa max 1,5 h kerrallaan kun pitää kellolla herätellä vauvoja, niin alkaa vähän silmäluomet jo painamaan...

Tsemppiä koitokseen vielä odotteleville - ja "sektiouhan alaisia" rauhottelisin että yllättävän nopeaan siitä toipuu elävien kirjoihin, itse olen ihan hämmästynyt.

Lumipuu ja pojankoltiaiset :heart::heart:
 
Lumipuu, ihan hirmuisesti ONNEA pojista ja voimia arkeen :) Ja hyvin sikäli mennyt kaikki, että ootte jo kotona, loistavaa! On nää vaan niin ihania uutisia, kovasti odottelen kaikkien synnytys- ja vauva-arkikuulumisia, kun jaksatte niitä kirjoitella.

Nelli, hienoa, että vauva on kääntyny, nyt vaan piinaavaa loppuodottelua sitten ;)

Ja Marjainen, huihui, teilläkin on h-hetki ihan justiinsa!! Tsemppiä!

Meillä olis nyt laskettu aika, mutta ei niin mitään merkkejä.. ;) No, kyllä supistelee jonkin verran, mutta niin on tehny jo viikkotolkulla, joten mitään erityistä uutta ei oo. Perjantaina kävin varmuuden vuoks lääkärissä, kun on epämääräsiä raskausmyrkytysoireita, ei selkeitä, mutta kaikkea välillä ja vähän. Onneks mitään huolta sen suhteen ei oo, joskin edelleen pitää paineita ja pissaa tarkkailla. Ja kohdunsuulla kuulemma ei juuri mitään tapahtunu, että kyllä tässä taitaapi nyt joutua kärvistelemään vielä tovin ;) No, mua henkisesti jotenki kovasti tuo lääkärikäynti kuitenkin helpotti, oon sen jälkeen ollu paljon levollisempi, nukkunu paremmin jne. Joka tapauksessa max kaks viikkoa enää, joten eiköhän tästä ajasta selvitä ihan miten päin vaan :)
 
Ihanaa Kielovanamo, onnea tuhannesti! :flower::flower: Toivottavasti teillä lähtenyt vauva-arki menemään hyvin! Tule ihmeessä kertomaan kuulumisia kunhan ehdit!

Mites Tirlittan teillä on lähtenyt arki sujumaan? Entä muilla?

Täällä edelleen odotellaan :( La oli ja meni maanantaina joten aika kärsimättömäksi on jo mieli mennyt mutta kai nämä viimeiset päivät tästä sujuu kun on se 9kk jo takana ;)
 
Täälläkin ollaan vielä poksumati, tosin oonkin häntäpäässä kun viikkoja vasta 35+2. Mein toukka on ollu jo kymmenisen viikkoa rt, ja maha on ollu tosi alhaalla sekin jo pitkään. Tuossa rv 26 paikkeilla oli liikkumiskieltoakin päällä kun supisteli reippaanlaisesti, mut onneks meni ohi ja päästiin tänne asti. Nythän vauva saa jo tulla jos on tullakseen, silti koitan ettei hirveesti supistelis kuitenkaan. Oon nyt pystyny kuitenkin lenkillä käymään (minkä liitoskivuilta kykenee) ja touhuilemaan pihahommissakin, niin on jo parempi vointi henkisesti. Hattua nostan niille jotka on joutunu vuodelevossa kärvistelemään, ite en tiiä miten ois polla kestäny. Tänään on neuvola, eri terkka tosin kun yleensä, mut mittasin ite et sf mitta on nyt 1 cm vähemmän kun 2 vko sitten, katotaan mitä tää terkka saa tulokseksi. Jokatapauksessa maha on nyt paljon alempana niin on helpompi hengittää. Turvotuksia ja päänsärkyjä on ollut, ajoittain verenpaine on kotimittauksissa ollu koholla niin sitäkin pitää nyt seurailla, saa nähdä laittaako äpolille vai ei. Toisaalta en oo huolissaan enkä näe tarpeellisena sitä polikäyntiä, mutta pääsishän siinä näkemään toukan, jos se nyt vaikka näkys se sukupuoli kun pylly on tuossa pallean kohdilla.. ;) Pitäisköhän hieman liiotella oireita et pääsis sinne ultraan.. Kokoarviota tai synnytystapa-arviotakaan ei oo tehty, siinä samallahan ne sen tekis. Häntäluun murtumisen vuoksi sellanen on kuitenkin tarkotus tehdä ja voi olla et ei laskettuun aikaan mennä.
Ilmottelen lisää kunhan jotain on tapahtunu, tää loppuaika on menny niin joutusasti ja teillä muilla alkaa olla jo vaaveja sylissä niin ei oo tullu hirveesti kirjoteltua. Onnittelut kaikille vaavinsa saaneille ja tsemppiä meille vielä odottaville! :flower:
 
Hiljaista on tässä meidän pinossa. Enpä kyllä itsekään ole ehtinyt kirjoitella. Välillä käyn aina vilkaisemassa, että onko tullut uusia vauvauutisia.

Meillä meni synnytys lopulta tosi nopeasti.
Ensin olin kahdeksan viikkoa pois kotoa yhteen menoon uhkaavan ennenaikaisuuden vuoksi ja elämä oli yhtä odottamista. Sitten kun lopulta pääsin kotiin, niin ehdin olla kotona vain kolme päivää ennen pojan syntymää.
Synnytys käynnistyi kipeällä supistuksella. Sanoin heti tuosta ensimmäisestä supistuksesta miehelle, että lähdetään varalta ajamaan sairaalaan, sillä edellinen synnytys oli nopea ja nyt oli kuitenkin tiedossa, että tilanne oli ollut kypsä jo viikkoja. Supistukset muuttuivat heti säännöllisiksi. Muutama tuli 7-8 min välein ja sitten jo pian 3 min välein. Onneksi lähdettiin heti, sillä sairaalaan tullessa olin 8,5cm auki. Heti päästiin synnyttämään ja poika oli maailmassa 1h 20 min ensimmäisestä supistuksesta.

Arki vauvan kanssa on sujunut ihan mukavasti. Alkuun ei paino meinannut nousta ihan toivotusti ja poikaa piti herätellä syömään, mutta nyt on kasvu lähtenyt hyvään vauhtiin.
Kädet on kyllä täynnä työtä, kun esikoinen on vasta 1v 6kk, mutta kummasti sitä vaan jaksaa.
Ei tämmöisestä onnesta uskaltanut pari vuotta sitten oikein haaveillakaan :heart:

Tirlittan ja kakarat
 
Onnea kaikille vauvautuneille, iloa ja voimia arkeen :) Meillä ei menekään enää niin hyvin...En jaksa tänne sepustaa tarkemmin. Jos kiinnostaa, niin käykää kattomassa monikkopuolelta ketjua "Karsea tilanne tuplien 2,5kk kanssa". Että tämmösen kiitoksenko sain lapsettomuusvuosista, hoidoista, keskenmenosta ja vaikeasta raskaudesta?
 
vadelmaunelma, kävin lukemassa sun tekstin toisessa ketjussa ja voi hyvänen aika.. oon ihan sanaton.. Toivottavasti pääsette pian sille spesialistille ja noista maidottomista korvikkeista löytyisi apu. Ihmettelen miten jaksat noinkin hyvin. (enkä voi käsittää, millä tavoin teidän kunnassa suhtaudutaan tuen antamiseen, aivan luokatonta... tehän aivan ehdottomasti tarvitsisitte tukea) Ja kuten monet muutkin sulle kirjotti, yritä olla kantamatta pelkoa siitä, että vauvat traumatisoituisivat. Sä olet heille ehdottomasti paras mahdollinen, ihana äiti, ja vauvat kasvaa ja kehittyy tasapainoisiksi lapsiksi tästä rankasta vauva-ajasta huolimatta. Vaistoavat kyllä sun ja isänsä rakkauden ja välittämisen, vaikka ymmärrän, että varmasti teidänkin tunteet vauvoja kohtaan ovat tällä hetkellä hyvin vaihtelevia.
Omasta arjestani en todellakaan kehtaa valittaa luettuani tuon sinun tekstin, ja toisaalta omaa tilannetta vasten ihailen sua aivan hurjasti. Vaikka meilla on yksi lapsi, takana helpohko raskausaika, mieskin tällä hetkellä kotona ja vauva tyytyväinen (joskin melko suuritarpeinen tissin ja sylittelyn suhteen, eikä meilläkään niin vain lähdetä vaunuttelemaan ja pois neljän seinän sisältä), silti koen välillä avuttomuutta ja väsymystä, eli nostan hattua sulle niin niin korkeelle ja toivon todella, että teillä arki pian helpottaisi ja saisit kokea iloa.

Teille vielä raskaana oleville kovasti tsemppiä loppuraskauteen ja synnytykseen! Itelleni synnytys oli suuresta voimanponnistuksesta huolimatta tosi hieno kokemus ja sitä toivon teille kaikille!

Ja teille jo vauvautuneille, VOIMIA arkeen!
 
Heippa kaikille! Miten teidän vauva-arki on lähtenyt sujumaan? Täällä pienten alkuhankaluuksien jälkeen menee tytön kanssa tosi hyvin ja viihdytään kotosalla vielä hienosti :) Tyttö on nyt 3kk ja painaa 6,8 kg ja on 62cm pitkä. Mitäs teillä muilla?
Nelli ja Kultahippu-tyttö 3kk
 
Heipä hei kaikille! Kovin hiljeni ketju loppua kohti, mutta itselleni kävi myös samoin: kun pääsin mammalomalle, jotenkin päivät vain täyttyi ohjelmasta, vauvan huoneen laitosta yms. Kiitos kysymästä Nelli, täällä on mennyt vallan mainiosti.
Meille syntyi siis pikku prinssi 13.5. mitoilla 53 cm ja 3770g. Pojutsu on nyt vähän reilut 4kk ja viimeisessä neuvolassa mittaa oli jo 70 cm ja 6920g. Kun näyttää, että kaikki ravinto menee tuohon pituuskasvuun, niin jouduttiin aloittelemaan jo kiinteitä ja seuraillaan, että josko pojalle saisi vähän rasvaa kroppaan, kun on nyt niin hintelä. Se ei kuitenkaan tahtia haittaa, mielettömän reipas, jäntevä ja iloinen poika on kaiken kaikkiaan. Olen nauttinut tästä äitiysajasta aivan mielettömästi ja olen aivan tuhannen lääpälläni poikaan. Vaikka tiesin,että elämä muuttuu, niin en osannut arvata näiden tunteiden voimakkuutta. :)
Synnytyksestä sen verran, että aika nopea ja "mukava" kokemus kaiken kaikkiaan. Ihka ensimmäisen supistuksen tunsin kello 3 yöllä, niitä jatkui koko aamuyön kohtuullisen säännöllisenä ja kivuliaana, mutta en uskonut, että siinä vielä mitään kauhean dramaattista on tapahtumassa. Aamulla 7.20 alkoi napakammat ja säännölliset supistukset ja kello 11.14 poika oli syntynyt. Sairaalassa ehdittiin olla reilu tunti. Alkutarkistuksen jälkeen kätilö sanoi, että siirrytään synnytyssaliin, olet ihan auki ja lapsi syntyy justiinsa. Oli siinä vähän monttu auki, että "häh"! Mä kun ajattelin, että ne pistää vielä kävelemään tms, jotta homma etenee... Multa kun ei puhjennut kalvot kun vasta siellä salissa.

Olen niin pahoillani Vadelmaunelman tilanteesta, olisi todella ollut aika saada tämä "helpomman" kautta. :/ Toivottavasti teilläkin on tilanne helpottanut! Itselle koko kokemus, raskaus, synnytys ja nyt tämä äitiys on ollut aivan mielettömän eheyttävää ja suorastaan euforista aikaa. On aivan käsittämätöntä, että maailma ympärillä toimii entiseen malliin, kun itsellä on kaikki mullistunut.

Ihanaa syksyä teille upeat naiset ja voimia syksyn pimeisiin iltoihin!
Terkuin,
"Onnesta soikea" Sanasa ja pikku prinssi
 

Yhteistyössä