<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 1/10 <3

tatomira mulla kans ällöttää ja etoo noi purkkiruuat ihan tosi paljon, mies yleensä lämmittää ruuat ja vaihtaa vaipat kun on kotona. Mut enhän mä nyt lasta voi kymmenestä neljään piättää kakkavaipassa, eli nenästä kiinni ja vaihtamaan. :LOL: Äskenkin piti käydä vaihtamassa ja oksennushan siitä tuli...
 
Heipat pitkästä aikaa...

Alkuun onnittelut kaikille jotka ovat rakenneultrasta hyviä uutisia saaneet ja tsempitykset vielä sitä odotteleville.

Mä kävin perjantaina neuvolassa, viikkoja tuolloin 24+0: kaikki oli ok, kohdunpohjankorkeus 20, painoa tullut nyt alusta 2,7 kg. Paineet hyvät, hemoglobiini 103.
Seuraavaa aikaa ei edes annettu, koska mulla äitipoli käynti (vauvan kasvua seurataan siellä perussairauden vuoksi) 16. ens kuuta. Sen jälkeen kuulemma pitää soittaa ja sopia uus aika.

Vauva on oikein vilkas liikehtimään ja viihtyy tuolla alaosassa kohtua joka aiheuttaa sen, että painaa virtsarakkoa ja iskiashermoa. Töissä oon onneksi kuitenki pystynynnä vielä olemaan. Vaikka joutaispa täältä vaikka jo poieski, ei nimittäin ole tekemistä juurikaan :( Kotoa sitä löytyisi yllin kyllin tosin.

Misuli ja kolmospakki 24+2
 
emv
Jeps, pääsen mä ainaki käymään siellä NKL:n päivytyksessä, verenpaineiden lisäks oli koholla myös proteiinit, 2 plussalla pissassa. Näillä viikoilla raskausmyrkytys epätodennäköinen, mut toi diabetes lisäilee riskiä niin täytyy ottaa vakavasti. Pää on kipeä, oksettaa ja pyörryttää. Vauva on onneks liikkunu tänään, mikä kyllä piristää, kun muuten pelottaa...

No mä alan odotella kyytiä ja laittelemaan kamoja kasaan. Pitäkää peukkuja pystyssä ettei kuitenkaa sitä myrkytystä olis. :(

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin,
-emv ja james 23+2
 
Heipparallaa!

Emv :hug:

Poksuonnitteluja!

Täällä on vkonloppu menny muuttohommissa, ja onneks talkooporukalla pärjättiin :) Mun ei onneks tarvinnu nostella mitään, hääräsin sit vaa keittiössä, tosin otti sekin kovasti voimille. Sit sillon illalla vatsa alko kramppailee, jonkinsortin vatsatauti jälleen. Onneks sunnuntai aamuna oli sitten kun mitään ei olis ollukkaan.
No nyt on uus koti sitten vielä vähän kaaoksen sekamelska, ku keittiö on ainut minkä pysty laittaa alusta loppuun, ku tällä viikolla maalataan muitten huoneitten seinät, niin eipä voi oikein kirjahyllyjä yms kasailla. Uus pesukone saatiin eilen illalla, ja tänään sitten kovaan tahtiin testaillu että varmasti toimii :D
Kyllä kummasti tämä tuntuu jo kodilta :) Ja mielessä viiskyt erilaista sisustusideaa, ei malttas odottaa et pääsis niitä toteuttamaan.

Huomenna ois pitkästä aikaa tarkotus lähteä kokeilemaan miten pärjää töissä, iltavuoro onneks et ehtii jopa nukkua päikkärit ennen töitä. Eipä olis ku 3 päivää töitä täl viikolla, mutta yritän ny ottaa yks päivä kerrallaan, ens viikolla ois meinaa yövuoroja viitisen yötä, ja niihin kovasti yritän voimia saada kerättyä.
Kovasti kyllä ootan äippäloman alkua. Saatiin jopa postin kautta paperit et pääsit täyttelee hakemuksia äippärahoja yms varten, jos sen ottas loppuviikon haasteeks :)

Täällä rääpäle masussa kovasti myllää, jokapäiväisesti melko tasasella päivärytmillä.
Mutta jooh, pyykkien nostoon ja jos sitä sit järjestelis vaatekaappeja :)

Miikulainen ja rääpäle 22+6 :heart:
 
Emv, iiiiisooo voima- ja tsemppihalaus :hug: !!

Miikulainen, Onnea uuteen kotiin :flower: !

MsDevil miulla ei nuo kakkavaipat tai pottasaaliit oo hirveesti yökityttäneet, enemmänkin miestä edelleen :D, mut nuo purkkiruokien haju, huoh yök, onneks neiti suostuu syömään samaa ruokaa.

Pilkkuliini 24+4
 
Ultra takana :wave:
Meinasin jo alkaa itkemään ennen ultraa kun huomasin että sen tekee yks kamala mies ultraaja :ashamed: Mut onneks kaikki meni ihan hyvin.
Vauvat ei ole vaihtaneet paikkaa ja ovat edelleen poikittain, täytyy siis vaan toivoa että jossain vaiheessa kääntyvät niin saisi yrittää normaalia synnytystä =)
B on edelleen himpun isompi 678g ja A 653g :heart:
Hyvin ovat siis kasvaneet, meni vaan "hukkaan" kun en tältä mieheltä halunnu kysellä mitään mieltä vaivaavia juttuja, toivottavasti ens kerralla taas eri ultraaja. Neljän viikon päästä sit taas :)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 24+1
 
BTL Täällä kans yks, joka ei sitten malta olla olematta eli pitää touhuta vaikka tietää, että aina ei hyvää tee. Onneks mulla noi supparit nyt hetkeks ainakin helpottanu, yks ressi vähemmän.

Jansku Toivotaan,että vaarattomia suppareita olisivat. Kurjaa kuitenkin kärsiä niistä jo nyt :hug:

Riikka joskus ne vauvat ovat niin kenkkuja, että ovat ultrauksessa huonoissa asennoissa ja kaikkia tarvittavia ei heti nähdä. Eiköhän teidänkin pikkuisella ole kaikki kunnossa :hug:

emv no jopas kurjaa! Toivottavasti kuitenkin kaikki kunnossa. Ainahan nuo säikäyttää :hug: :(

Miikulainen onnea uuteen kotiin :flower:

BTL onnittelut hyvistä uä-kuulumisista! :heart: Ihanaa, ku pääset seuraamaan vauvoja noin tiuhaan :)

Työkavereiden mukaan maha kasvanu viikonlopun aikana ihan hirveesti :eek: Itestäkin tuntuu, että masuun on tullu lisää pyöreyttä.. mietinkin, et onko jotain turvotusta vai mitä, mut kyllä se vain on kasvanu.. :D
 
Kurkkaan tänne pitkästä aikaa. En tiedä muistatteko, mutta olen tuolla etusivulla huonoja uutisia saaneiden listassa. Jouduin tästä pinosta pois lokakuun puolivälissä keskenmenon vuoksi. Surutyö tehtiin, yritys aloitettiin lähes heti ja tänään olen testannut taas plussan. :heart: Mitäänhän sekään ei vielä takaa, mutta täytyy vaan luottaa siihen että huono onni olisi meidän osalta jo ohitse. Onneksi minun jälkeeni tuo lista ei enää täällä kasvanut.

Toivotan teille kaikille hyvää vointia toukokuun kovasti lähestyessä!
 
emv
Heippa!

Juuri kotiutunut. Sain valita meenkö osastolle vai tuunko kotiin tekemään samat seurannat kuin nkl:n osastolla olisivat tehneet. Eli verenpaine pitää mitata 3x vrk (aamu, päivä, ilta), jos alapaine yli 100 tai yläpaine yli 150 pitää ottaa täsmälääke alentamaan verenpainetta ja jollei 2h sen jälkeen laske niin takas nkl:lle ja myös jos alapaine yli 110 niin soittoa nkl:lle ja takas sinne. Samaten huomen aamusta keskiviikko aamuun on kerättävä kaikki virtsa ja vietävä ke labraan, siitä katotaan uudelleen vuorokauden aikana kertyneet protskut. Jos jotain kummallista muuten niin jälleen yhteys nkl:lle.

Pointtina siis osittain se kun oon menos sinne äitipolille ke-aamuna joka tapauksessa, niin siihen saakka saan seurailla kotona ja sit katotaan jatko. Mitään selkeää diagnoosia en saanut, mahdollisesti alkava raskausmyrkytys mut ei välttämättä. Muuten verikokeiden tulokset olikin normaalit. Nyt ei saa sit juuri muuta ku levätä, kotona saa liikkua mut ei tehä mitään fyysistä. Saikkua nyt sinne keskiviikkoon ainaki aluks.

Ja ultrasivat pienen, joka oli yhä villi ja voi tosi hyvin, paino 580g. :heart: Olo helpottui kovin!

Kiitos tsemppaamisesta ja haleista! :heart:

Imoen kyllä sinut muistetaan! :hug: onnea!

Sori, en jaksa nyt kommailla enempää. Voikaa hyvin naiset ja teijän pienet myöskin! :hug:

-emv ja james jessenpoika 23+2 (sukupuoli kyllä yhä mysteeri, tännä ultrassa ei näkyny enkä viittiny kauheesti kysellä ,ehkä se ei päivystysasia kuitenkaan ole... :) )
 
Imoen Oikein paljon onnea plussasta :heart:

Miikulainen Onnea uuteen kotiin :flower:

[/b]emv Toivotaan et saat seurailla tilannetta kotosalla ettei tarviis sinne sairaalaan mennä. Ja toivotaan ettei ole raskausmyrkytystä :hug:

Ei mulla noi kakkavaipan vaihdot tee pahaa. Alku raskaudessa noi pilttipurkit ku aukas ni yök
:x mut onneks ei enää ja poika nyt syökin samaa ruokaa ku me muut. Paitsi sit jos on jotain tulista ruokaa.

Mun pitää huomenna soittaa neuvolaan. On vähän sen tuntunen toi alakerta,et vois olla vaikka hiivaa :kieh:

Mut nyt kattoo telkkuu :wave:

baby dream ja masuasukki 22+1
 
Huomenta!


Ei oikein jaksa perässä pysyä näissä teitin jutuissa, kun ei tule joka päivä tällä puolella käytyä..
Anteeksi emv, juuri noin se meni että noita viestien loppuosien työnimiä selasin ja tyrkkäsin sullekin syrämen, poistettu äkkiä :D

Edit. Toivottavasti emv ei ole myrkytystä!! Mulla oli esikkoa odotellessa kaks viimosta viikkoa tuon myrkytyksen takia kamala olo, joten tiedän kyllä mitä en sulle toivo :hug:

Ja vielä edittiä, onneksi pääsit emv kotia lepäilemään vielä =)

Hitto, mulla loppuu happi NYT. Meinaan tuo kessi on niin iso, korkeella ja liikkuvainen että takakenossa on pakko istua koko ajan. Siihen lisäks järkky närästys aamusta iltaan, joten saanen marista odottajan onnea? :kieh: :heart: Lisänä ummetus. Kiitos ja nam :ashamed:

Isyyspakkauksia meillei harrasteta, eikä syntymättömän vakuutuksiakaan, vaikka mieli tekisikin.. Terveitä ovat kaksi ekaa olleet, toivottavasti tämäkin olisi :)

ONNEA IMOEN PLUSSASTA!!! :heart: :heart: :heart: :hug:

Huomenna enää 101 päivää jäljellä
:eek: :eek: :eek: :D :heart:

VN & Rääpylä pylly pystyssä 25+3 :heart:
 
Imoen onnea plussasta! :heart:

emv No eipä oo hääviä, onneks kuitenkin seuraavat tilannetta...

Mä olen reippaana alottanu kamojen pakkaamisen ja asioiden järjestelyn, pakko se on vaan todeta ettei enää pysty samalla lailla heilumaan kun ennen... :|
Ultrassa oli tosiaan kaikki ok (en muista kerroinko muuta kun että on poika, joten selitän nyt vähän.. ), istukka on kohdun etuosassa mikä aiheutti sinällään ihmetystä koska oon kuitenkin tuntenu liikkeet jo mooooonta viikkoa, ehkäpä tuo osaa vaan potkia just niin sivuun että sen takia oon tuntenu ne..Painoa oli hurjat 280grammaa... :heart:
Kamalasti jätkä riehu viikonlopun aikana nyt taas hiljentyny vähäsen, parempi niin nii pystyn keskittyy pakkaamisen ihan rauhassa.. :)

POKS 20+0 :heart: :heart: Vihdoinkin puoliväli, perässä tullaan, hitaasti mutta varmasti.. :D

Maira ja eemeli
 
luettu.. =)

masu on kasvanut ja vauvan liikkeet voimistunu. muutaman kerran tullu niin kova potku et ihan oon säikähtänyt :D

iltasin kun asetun makuulle niin alkaa mylläys, ihan näkyy vatsan päälle potkut ja alienmainen myllertäminen :D

iltasin ja aamusin viihtyy 'ylhäällä' navan tienoilla, taitaa olla tuollon jotenki poikittain tai jalat vähän navankorkeutta ylempänä, muuten taitaa majailla tuolla alhaalla 'piilossa' jalat alaspäin.

ehkä käydään viel yhessä ultrassa urkkimassa pienen sukupuolta, harkinnan alla.. ;)

26. viikko jo menossa :eek: ja vauvelin paino tällä viikolla jo hurjat 800g! oikeesti tuntuu paljolta kun hyvin muistaa senkin ajan kun oli innoissaan tiedosta että vauva on 'jo' 3cm pituinen.. :LOL:

koulujutut stressaa mutta koitan ottaa rennosti ja ajatella et ne ehtii hoitaa kyllä.. en halua ressata et pieni ei vaan tuu liian aikasin ulos,
muutamana iltana on pistellyt nivuseen/ kohdunsuulle ihan napakastikkin, tuollon on ilta menny sit ihan makoiluksi vaan..

painonnousu vähän harmittaa, oon ollu liian lepsu syömisten suhteen, on niin paksu olo kokoajan.... :ashamed: :ashamed:
 
nyt se on sitten ohi eilen oli rakenneultra ja kaikki oli aivan mainiosti.... ystävä jolla 6kk poika mukana oli tosi kiltisti ja sit kun käytiin tutustuun synnytysosastolle niin sillä ihan kylmät väreet meni ku mentiin huoneeseen jossa hän oli pikkuisen synnyttäny... oli huikeeta tutustua paikkaan jonne sitten menee....sukupuolikin selvis mutta pidän sen tiedon itselläni:) nyt voin alkaa jemmaan tavaroita sinne tänne mies ei tahdo tietää kumpi siellä on... mutta nyt olen niin väsynyt ettei jaksa enempää....

 
ONNEA Imoen plussasta!! :flower: toivottavasti pikkuinen tällä kertaa pysyy matkassa loppuun saakka ja saatte syksyllä pienen nyytin syliinne :heart: ihana uutinen :)

Täällä vaan masua kasvatellaan :) eilen ekaa kertaa huomasin kun laitoin kenkiä jalkaan, että kyllä tuo maha jo ottaa vastaan ja se vaan kasvaa siitä!! Vielä pitäis 18viikkoa sitä kasvatella, huih :D
Univaikeuksista tuossa kirjoittelin ja viime yönä sitten sain ratkaisun ongelmaan, korvatulpat! mä vaan oon raskausaikana ja vauvan synnyttyä niin herkkäuninen, että herään pienimpäänkin ääneen niin nuo vaimentaa ne päällimmäiset ja silti herätyskellon kuulee hyvin :) vähän pelottaa, että jos tuohon tottuu, et voiko sitä ikinä nukkua ilman, mutta nyt mennään noilla.
Oli ihanaa herätä aamulla herätyskellon soittoon todeten, ettei yönaikana herännyt ainuttakaan kertaa!!

Mutta, mä meen lounaalle ja sitten töiden kimppuun :)

tatomira ja itu 21+3
 
Imoen, muistetaan sunt! Hirmuisesti onnea plussasta :heart: . Toivottavasti kaikki menis tällä kertaa hyvin loppuun saakka.

emv, :hug: . Toivottavasti ei oo raskausmyrkytys kyseessä. Onneks pääsit kotiin lepäilee, osastolla olo on pitkästyttävää....

Täällä vaivana aivan hirveet tissikivut. Parina yönä oon valvonukkin kun vaan särkee :( . Ja ne on kasvanu ihan himmeen kokosiks :ashamed: ....

Kovasti oon yrittänyt ettiä jotain juhlavampaa äityisvaatetta kun useammat juhlat tässä tiedossa. Huonolla menestyksellä kuitenkin. En haluais mitään hirveen kallista hankkia ja vaihtoehdot rupee käymään vähiin. Tarvii vaan mennä kiertelee...

Nyt pihalle hommiin ja sitten saunaan :D .

Selis ja "mötkäle" 20+6
 
Imoen muistan kyllä :) Aivan mahtava juttu! onneksi olkoon! :hug: :heart: pikkuiselle nyt kovasti tarrasukkia matkaan :heart:

emv edelleenkin toivon, että kaikki hyvin! onneksi kuitenkin seuraavat tarkkaan :hug:

Varanikki Hui, kohta alle sata päivää :eek: :D Kyllä se aika vain menee :)

Maira Onnittelut puolivälostä ja hyvistä uä-kuulumisista! :heart:

marjutti Jännää, teidän pötkylähän alkaa oleen jo hyvän kokonen :D Täällä kans paksu olo vaikka ei painoa ole tullut.. 2 viikon päästä neuvola ja usko, etät mittari kohoaa kyllä nyt ihan uusiin lukemiin.. :/

tyttö Onnittelut hyvistä uä-kuulumisista! :heart:

Täällä taas hobosti nukuttu yö takana ja nyt väsyttää |O Suppareita ilmaantunu taas pitkästä aikaa.. onnesk ei kauheen paljoa eikä mitenkään voimakkaita, ärsyttäviä kuitenkin. Saavat mulla heti mileen matalaksi.. :/ Miekkonen toi tänään töistä syöttötuolin, kun oli siellä ylimääräsenä nurkissa :D Eihän sitä vielä piiiitkään aikaan tarvi, mut piti tuoda pois, ettei kukaan vaan vie kaatopaikalle. Todella hyväkunotinen ja uusi tuoli.

RIKS RAKS JA POKS 22+0 :heart:
 
Imoen [/b] onnittelut uudesta mahdollisuudesta!

Alisa84
itse lopetin jalkapalloilun muistaakseni vkolla 11-12 ihan varmuuden vuoksi, kun salissa sisällä pelatessa pallo voi tulla aika kovasti masuun, ei kerkee samalla tavalla väistää kun ulkona pelatessa. Muuten oisin kyl periaatteessa halunnut ja voinut jatkaa, mut kai sitä halus ottaa heti varman päälle, kun meilläkin ooteltiin tätä "napakymppiä" n 8 kk.

Pilkkuliini
kiitos kun jaoit kokemukset 4D:stä, nyt entistä vakuuttuneempana kohti sitä ultraa :D

Ja tänään oiskin 24+0 POKS! Käytiin tuossa jo lastentarvikeliikkeessä vähän tutkailemassa, ja nyt alkaa tiukan "toimintasuunnitelman" vääntö hankinnoista, mitä-mistä-ja milloin! jos pääsis kohta alkuun siinäkin touhussa :D
 
emv
Iltaa naiset!

Tänään parempi päivä kuin eilen, varmaan osittain teijän haleista ja tsempistä johtuen. :) Mojova päänsärky ja masukipu, mut ei huimausta juurikaan ja paineet olleet hyvät, nyt vasta illalla uudelleen vähän kohonneet. Päivä mennyt nukkuessa ja leffoja katellessa. Järkky väsymys kyllä. No huomenna 10.30 Nkl:lla taas aika lääkäriaika ja ultra, sit kattellaan eteenpäin.

Varanikki
: Kiitos sydämen poistosta (jossain toisessa tilanteessa en olisi siitä niin kiitollinen :LOL: Katsoin just leffan, jossa nainen oli koomassa useamman kuukauden...) Ei sulla sit mitään ennustusta sukupuolesta kuitenki ois tarjota? Vähä kiinnostais kyllä...

alisa :hug: suppareista! Ikävää... :/ Meillä kans kaveri oli hommannu meitä varten 15e syöttötuolin, joka oli ollu jollain papalla yhdellä lapsenlapsella käytössä kun oli kyläillyt isovanhemmilla. Tosi siisti.

vendela: Meillä hoitopöytä tuli katukirppiksen kautta jo syksyllä ja kavereilta on ihana puinen kehto lainassa ja tosiaan kaveri oli just hommannu syöttötuolin. Yhdistelmävaunut tulee käytettyinä tuttavalta...alkaa siis vähitellen olla tarvittua tavaraa hommattuna. Lähinnä eniten mietityttää tuo turvakaukalo et mistä ja mimmonen, se on ainoa mitä en uskalla käytettynä ottaa. Mies haluais vielä sitterin, mä en pidä sitä kamalan tärkeänä..aika turhana, mut jos ukko semmosta haluaa käyttää niin antaa mennä vaan. Tänään kävin jsut netissä tutkailee kantoliinoja et minkä ostais. Kavereitten muksua hoitaessa oon päässyt kokemaan pikku ruun, joka on kyll ätosi hyvä ja hengittävä, mut itseä houkuttais esim. me&mama kantoliina. Trikoisen kummiski varmaan ostan. Onnea vielä poksuista :flower:

Selis
: Tissit kans kasvanu, mut jostain syystä mullei juuri kipuja ole ollut, onks se niiku polttavaa, pakottavaa, mimmosta? Mulla välillä vaan nännit tosi arat.

Tatomira: Univaikeudet on niin ärsyttäviä! Mä oon välillä yöllä niin vihainen miehelleni, joka siis kuorsaa nykyään enemmän ku aiemmin (varmaan johtuu myötätuntomahasta, joka alkanut kasvaa hänell äraskauden edetessä). En oo lähteny sille linjalle et jompikumpi sohvalle, vaan tönin sitä vaihtamaan asentoa, joka vielä ainakin auttaa. Oon aatellu kans et koskakohan hommais tulpat.

tyttö: Vähän oon kateellinen kun sait tietää sukupuolen...! Kiva et pääsitte näkemään teijän pikkuisen!

marjutti Ai sun pieni on jo niin iso! Meillä tosiaan arvio eilen 580g, saa nähdä mitä huomisen ultra sanoo, et onko 1½ vrk:ssa paljonkin kasvettu!

Maira Onnea poksuista! :flower:

Baby Dream: Fingerporissa suositeltiin saunaa hiivan hoitoon...ikävä vaiva. :hug: Mut ooneks ihan hoidettava!

Huomen varmaa tuun taas teille kertoo et mitä NKL:lla sanottiin...kiinnostaa teitä tai ei :LOL: Häh häh hää! :LOL:

-emv ja james jessenpoika 23+3
 
Huomenia..

Tääl huutaa jo pyykkikone ja pähkäilen koko ajan et mitäs sit ja sit ja sit.. Virtaa löytyy ku pienestä apinasta :D Yöllä meinasin jo alkaa kääretorttua paistaan kunnes huomasin kahtua kelloa.. :p

Tääl oltiin mahataudis TAAS, se onneks helpotti. Mahataudin seuraavana päivänä tais olla kipeitä supistuksia, se ongelma on ku ei tiä oliko supistuksia ku ei niit oo ennen tuntenu. No en soitellu niist mihinkään, ne lakkas sit illalla. Jos nyt uudestaan tulee nii pakko soitella. Ei vaa uskalla saikkua otella nyt ku haluun et se työsopimus jatkuu, ja se jatkuu vaan jos oon töissä. Eli jatkuuhan se ku ens viikon oon lomalla ja sillon kahtoo sen jatkuvuuden.

Tääl mennään taas sokerirasitukseen 1.2, ei tekis mieli mut pakkohan se kait on ja sit seuraavana päivänä on neuvola.. Taas.. Neuvola täti on osottatunu hätäiseks eikä selittele ylimääräsiä.

Vakuutus asiasta ollaan miehenkaa puhuttu mut yhteisymmärrys,lopullinen päätös ja sen hakeminen on jäänny.

Saapikohan tääl jns käydä synnäril tutustumas. Sen verran katottii ku päivystykseen mentiin käymään su niin meil menee 4-5min ajaes sinne, eli ei kovin kauaa :D

Nii ja se perhevalmennus/synnytysvalmennus on alkanu hirvittään, oon tosi sosiaalinen ihminen ym. Mutta jos mut tungetaan johonki ryhmään jossa on pakko puhua saa mut pakokauhuun ja jos siel on enenmmänki ku kaks ihmistä :| Pakko se on mennä mutta ahistaa jo valmiiks :ashamed:

Nii ja onko muilla jo paniikki et päivät käy vähiin ja se on pian tuossa.. APUA sanon ite :/ Tullu totaallinen paniikki, mitä sit, aika menee liian nopeaa ym. Hirvittää oikeen. Ja sit taas toisella hetkellä kun se tuol jyskää yöllä tai venyttää kusrakon pääl oisin nii valmis jo saamaan sen syliin.. Ehkä mielialat ihan normaalit :D

No taas tuli höpötettyä vaan jotain.. Nyt siivoon :wave:

KyyneltenHymy ja PikkuPomo 25+4
 
Huomenia kaikille :)

emv mielelläänhän me sun kuulumisia odotellaan! :) toivottavasti kaikki on kunnossa ja jos vaikka nyt sitten ultrassa teillekin selviäisi se sukupuoli kun kerran haluat sen tietää :)

KyyneltenHymy tuttuja tunteita nuo paniikki ja sitten taas toive, et vauva syntyisi pian :) tai no, minulla ei sinäänsä ole paniikkia sen suhteen, kun ei oo esikoinen kyseessä niin sillain on jo "tuttua" mutta ahdistaa mm. se, että talo jää vähän pieneksi ja miten sitä taas jaksaa ja mä mietin jo nyt millä raaskin palata töihin vanhempainvapaan jälkeen :LOL:
sit välillä ahdistaa miehen suhtautuminen... kun tuntuu ettei se halua tätä vauvaa ja kaikki mitä se sanoo vauvaan liittyen tuntuu olevan jollain tapaa negatiivista :( joo, myönnän että se olin minä jolla se pahempi vauvakuume oli, mutta en mä yksin raskaaksi tullut! Välillä toisaalta se on ihan innoissaankin -omalla tavallaan- ja kun vaunujakin käytiin katselemassa niin hän oli ekana tutkimassa tarjontaa :D
ja noista supistuksista, parhaiten tiedät et onko kipu supistus on ihan vain kokeilemalla mahaasi :) jos se on sellainen kova pallo niin kyllä se sit supistus on, jos se on pehmeä niin sitten se ei ole. Mulla ainakin kovettuu maha supistusten tullessa ihan selkeästi ja näkee kohdun ääriviivat tosi selkeästi kun tulee supistus.

Mulla on jonkun verran supistuksia ollut, nyt muutaman päivän on ollut rauhallisempaa, eilen tuli yksi, mut pääosin niitä tulee 1-3/pva ja ne on täysin kivuttomia. Ultran yhteydessä tarkastettiin toi kohdunsuuntilanne ja siellä oli paikat kiinni ja täysin normaalit niin en niistä huolestu :)

tatomira ja itu 21+4
 
Huomenia!

Imoenille ensinnä paljon onnea! Ihania uutisia! Tuoreessa muistissa vielä itellä plussaushetki, on se mieletöntä :heart: :heart: :heart:

emv tsemppi :hug: täältäkin, ja toivotaan todella ettei olisi myrkytys tuloillaan!

marjuttikohan se kertoi pistelystä kohdunsuun alueella, täällä myös ollut sitä ajoittain. Ei tee sinänsä kipeää, ja tulee levossakin eli ei mitenkään liity rasitukseen tms. Semmonen ikäänkuin viiltävä tunne. Mitähän tuo on? Oon liittänyt vaan jotenkin kohdun kasvuun liittyväksi..

Kyyneltenhymy paniikki, todellakin tuttu tunne! Vaikka meillä on hankinnatkin tosi hyvällä mallilla niin silti tuntuu että aika loppuu. Toisaalta on kärsimätön olo. Toisinaan todella jännittää että mihin ihmeen hommaan sitä on ryhtyny, pärjätäänkö taloudellisesti, tuleeko meistä hyvät vanhemmat jne...

( . ) Täälläkin alkaa vauvan potkut käydä niin voimakkaiksi että maha hytkyy :D Monen muun tavoin en välttämättä kyllä pidä siihen virtsarakkoon potkimisesta mutta minkäs teet... Tosi alhaalla liikkeet tuntuu, häpyluun yläpuolella lähinnä, vain harvoin yhtään korkeammalla. Nyt on pieni aloittanut harrastuksekseen punkemisen mahan oikealta puolelta, tiiä sit mihin on matkalla :LOL: Veikee tuo toispuoleinen masu..
Mua on alkanu jännittää synnytys. Ei vielä niin paljoa että kokisin pelkopolin tms tarpeelliseksi, mutta tilanteena tuo tuleva tapahtuma kuitenkin ahdistaa. Ehkä se, etten pysty pitämään ohjaksia omissa käsissä ja jokin menee pieleen tai että en ehdi saada kipulääkitystä. Mulla ei oo mikään korkea kipukynnys todellakaan, kaikki vaan mömmöt tänne mitä saatavilla on..... Tästä oon paljon puhunut miehen kanssa ja siitä on ollut apua. Täytyy nyt vaan yrittää olla ajattelematta koko asiaa vielä ja keskittyä vauvan huoneen kuntoon laittoon ja puuttuviin hankintoihin tms.
Muutama harjoitussuppari tuli tässä iltana eräänä, maha on myöskin ihan selkeesti jo tiellä, sukkien laitto ja housujen pukeminen toteutetaan istuen tai ainakaan jalkaa ei saa koukkuun tuohon eteen vaan silleen leveemmin täytyy koukistaa ettei paina mahaa. Sängyssä kääntyily on jo taitolaji, eipä kierähdetäkään niin nopeesti kun ennen, ylösnousu on mukavinta kyljen kautta eikä suoraan selältään ylös. On se ihmeellistä... Väsymys rantautunut tänne taas, ihan sellanen olo kuin alkuraskaudessa, mikään uni tai lepo ei riitä. Oiskohan Hb taas laskussa....

Olikohan vielä jotain, varmaan taas puolet jää kommentoimatta... tasapuoliset onnittelut vielä ultra- ja neuvolakuulumisista kaikille siellä käyneille, täällä vielä viikon päivät odotellaan neuvolaa, tällä kertaa lääkäri-sellaista.

ALM ja kulta 25+2 :heart:
 
Ai niin, eilen tuli päätös Kelalta äitiyspakkauksesta, nyt siis sen odottelua sitten :heart: Viikossa oli päätös tullu vaikka virkailija sano että nelisen viikkoakin voi mennä... Kerrankin nopeeta sieltä suunnalta!
 

Yhteistyössä