<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Huomenta!

emv: Täällä on osalle raskaana olevista soitettu, että tuutko hakemaan rokotteen. Mut tää on niin pieni kylä, että täällä ei netissä mainosteta mitään... =)
Mut eipä se haittaa, tänäänhän mä soitan joka tapauksessa sinne neuvolaan ni kysyn siitä samalla mikäli muistan.

Eli täällä tosiaan illastakin supisteli välillä ja sitten alko reisiä repimään ja pakottaan, samalla tavalla ku menkkojen aikana. Et se kipuilu siirty sitten reisiinkin. :(
Mut päätin etten jää tosiaan mitään miettimään, vaan jään saikulle.

Neuvolalääkäri soitti eilen loppupäivästä ja sanoi että konsultoi äippäpolia, kun mulla on niitä keskenmenoja takana niin paljon, että nyt kun viikkoja alkaa olla hyvästi jo kasassa, niin oysi arvioi sen, että onko tarvetta tiiviimmälle seurannalle. Samalla oli puhetta noista suppareista, ni ehdottomasti oli sitä mieltä, että tarvii jäädä sairaslomalle.
Kunpa vaan lääkäri, jonka luokse menen, kirjottaakin sitten sitä saikkua, useammankin päivän kun sen 3 päivää.
Mut mä aion sanoa siellä sitten, että mä en halua että tämän raskauden kanssa joutuu ottamaan yhtään riskejä, sen suhteen että menen sitä vaarantamaan tuonne ja saamaan suppareita. Ja jos kerta mulla tulee supisteluja pelkästään koulussa istumisesta, ni entäpä se harjottelu?
Joka alkaa 2,5 viikon päästä?
Mulla jää opintoja tekemättä, joten en mä millään pysty sit tekeen näyttöä ja jää harjottelu sikseen.
Pah, jotenki on sellanen olo nyt, et ihan sama. Miehen kanssa puhuttiinki siitä että ei oteta mitään riskejä tän suhteen...

Mut nyt syömään...

buam ja pikkumyy 14+0 (poksuu)
 
Tänään jäin saikulle kivuliaitten supistusten tapaisten vuoksi...teen fyysistä työtä sairaalassa ja samaan aikaan järkkään muuttoa, joten levon puute teki vauvamasun kipeäksi...pitäisi jaksaa pakata, mutta jotenkin niin väsynyt. Huomenna neuvolalääkäri...olen kamalan pettynyt että kivut alkoivat jo nyt, vaikka viikkoja 12+6...kun odotin mun edellistä (joka nyt jo 11vee kaunis tyttö), synnytys käynnistyi viikolla 28, makasin yli viikon sairaalassa ja loppuaika viikolle 38 vuodelevossa...ilmankos jäinkin yksinhuoltajaksi lähes heti synnytyksen jälkeen...esikoinenhan (kohta 13vee ihana apinapoika) mulla syntyi vkolla 33. Mä en haluaisi koko raskautta maata sängyssä, vaan olla töissä, tavata ihmisiä, tehdä kaikkea kivaa...mutta no, otetaan sitten rauhallisesti. En tykkää mun kehosta juuri nyt ollenkaan...mä haluan tämän vauvan.
 
Tervetuloa uusille ja paljon onne tuplille (itse vähän toivoin tuplia, kun on jo tiedossa, että viimoseks jää :) )

Kauaan en jaksa kirjotella, istuminen alkaa olemaan tuskaa, oikeestaan kaikki asennot. Viikonloppuna alko ihmeelliset alavatsakivut ja lopulta eilen päädyin lääkärin vastaanotolle, jossa todettiin, että mä supistelen ihan hirveesti :( .Viikon saikulle tässä sitten jäätiin, nyt seuraillaan ja jos ei rauhotu, kattellaan uudestaan. Missään asennossa ei ole hyvä, mut istuminen tekee ihan hirveen pingottuneen olon. Lisäks pahoinvointi on muuttunut oksenteluks :(

Otettiin nyt sitten kaikki maholliset testit, jos on joku oireeton infektio mikä näitä tekee. Pidän peukkuja pystyssä, et sieltä löytys joku pissatulehdus B) Ehkä sitä kautta stressihormonit tippuis. Levätä pitäis, mut ...

Ekassa neuvolassa RR oli 110/40
syke 85
Hb 147
Pissa puhdas -> viime viikon torstai

Hormonit hyrrää ihan hirveesti, en mä pysty kattomaan telkkarii tai lukemaan mitään, kun alkaa itkettämään. Joku päivä tuli se Mustajää ja sen jälkeen "sekosin" vähäks aikaa ja mies totes, et sulle vaan Pikku Kakkosen piirrettyjä :D

Mulla on ollut kaks edellistä raskautta niii-iiin helppoja, ei siis mitään ongelmia ja nyt ennenkun tämä mato on saanu ees alkunsa, musta tuntuu, et kroppa yrittää koko ajan sanoa sopimustaan irti :'(

Eiköhän se tästä, päivä kerrallaan

Tapaamisista..me ollaan tavattu 98 tammikuussa ja kihloihin mentiin 99 keväällä ja sitten päätettiin pitää bileet kavereille 2002.

Nyt meen lepäileen, kun maha on potkupallo ja sattuu
 
Belvis...joo tiedän tunteen kun kroppa aikoo irtisanoa masu-asukin vuokrasopimusta...sisälläni asuu ultrankin mukaan suloinen ja täydellinen vauva, mutta mun keho on jotenkin alusta asti ollut vastaan. Ensin oli voimakas pahoinvointi, painoa lähti yli neljä kiloa, totaalinen väsymys ja nyt ovat kivut päällä jos vähänkin jotain tekee. Olen mä miettinyt sitäkin että ne kivut olisivat jotenkin psykosomaattisia ja johtuvat siitä kun edelliset raskaudet ovat olleet vaikeita...mutta toisaalta nekin selittää sen, miksi nytkin ottaa niin voimille, vaikka on tapahtumassa jotain niin ihanaa ja hartaasti toivottua.

Ja moni avautuu näistä suhdekuvioistaan joten minäkin sitten isken pöytään vähän toisenlaisen tarinan...vanhempien lasten isästä erosin heti nuoremman syntymän jälkeen, kun ei tainnut nuori isä kestää sitä vastuuta ja nyt sen jälkeenpäin ymmärrän ja hyväksyn. Siinä välissä mulla on ollut aika tuulista näissä suhteissa...vaikeaksi suhteet tekee myös se, että mun lapset tulevat ennen ketään miespuolista kun taas monesti se mies saattaisi jopa toivoa ettei mulla olisi lapsia...se tuntuu pahalta.

Nyt tämän pikkuiseni isän kanssa olemme seurustelleet pari vuotta enemmän ja vähemmän...tämän miehen isä ei oikein pidä siitä että hänen maisteripoikansa on haksahtanut duunari-yksinhuoltajaan, mutta nyt on sitten lapsi tulossa...yritimme ensin puoli vuotta ovulaatiotikuilla lasta, mutta tämä pikkuinen päätti tulla sitten, kun olimme tauolla ja varmat päivät...en ollut huomioinut sitä, että mulla on lyhyempi kierto niiden tikkujenkin mukaan ja kun ei sitä lasta silloinkaan kuulunut, niin ei sitten uskonut että sitä tulisikaan...joten tämä lapsi joskus tuntuu ihan kohtalolta. Tämä lapsen isä on elämäni rakkaus ja minä hänen, mutta molemmat olemme tottuneet pärjäämään yksin ja sitä kautta itsenäisiä. Omapäisiäkin ollaan.

Vauvan vuoksi emme kuitenkaan muuta yhteen...minä en sitä halua. Koska lapsen isällä on monesti menneet meidän suhteen edelle työt, opiskelut, ja ns.rentoutuminen ravintoloissa, niin vaikka hän on aivan uskomattoman iloinen lapsesta ja on aina toivonut tulevansa isäksi, mä olen sanonut että luotan hänen isyyteensä vasta sitten kun näen että se homma toimii ja hänellä on aikaa rakentaa sitä suhdetta..lapsen isä on lähes nelikymppinen, mutta kun on ikänsä elänyt itselleen, siinä tulee iso kasvun paikka kun lapsi tulee. Olisin mä monesti toivonut että hän olisi ollut vähän joustavampi ja huomioivampi, ettei kaikki aina ole mun ymmärryksen varassa ja harmitellut sitä että en saanutkaan niin helposti sitä toivomaani ehjää uusioperhettä...mutta ehkä ajan kanssa. En mä oikein noista tavis-miehistäkään lämpeä, kun itsekään mikään normaali..eh eh. Että kyllä tämä lapsi varmasti tulee rakkautta saamaan, mutta ei ihan perinteistä ympäristöä.
 
täällä oltiin aamusta lääkärillä (perus tarkastuskäynnillä) =) ja kaikki oli hyvin :heart: sykkeitä lääkäri ei saanut kuulumaan mutta en nyt ole mitenkään kauheen peloissani yms...osasin varautua että eivät välttämäti kuulu :/ ei sillä olishan ne ollut mukava kuulla :heart:

tuplaonnittelujasaa taas toivottaa :flower: :hug: ikäväkseni en nyt vaan muista kuka tuplista juuri kertoi mutta kaikille tasapuolisesti onnea ihanista uutisista :heart: tuntuuko vaan että kaksosia on tänne siunaantunut yllättävän monta... :D

sikainfluenssa siitä olette puhuneet... mä en varmaankaan ota rokotetta,eikä siitä ollut ekalla neuvola käynnillä puhettakaan...
mulle joku tässä puhui että saattaa tulla influenssa-b aaltokin tässä syksyllä joka on huomattavasti rajumpi kun sikanuha...et jotenkin miellän että jos rokottaa toista vastaa niin kohta jyllää joku pahempi jota vastaan olis voinut saada vastustus kyvyn sairastamalla sen ensimmäisen... :whistle:

eipä tässä muuta kun poks poks :heart: :heart:

Criistiina ja masukki 10+0 :wave:
 
Ajattelinpa lisätä itseni ja masuasukin ketjuun!
Esikoisen RV 11+2 kasassa ja ensimmäinen ultra jo takanapäin. LA 18.5.2010, synnytyssairaala vielä avoinna, ulkomailla kun asustelen. Kaakeli päivät alkaa pikkuhiljaa olla takanapäin omalta osaltani, tilalle tullut hurjia tunnekuohuja, itkukohtauksia ja toimeliaisuus purkauksia.. =)
Toukokuun odottajia näyttäis olevan mukava pino kertynyt! Eikun vain hyviä vointeja kaikille!
 
Pilkkuliini Oih!! :heart: Onnittelut tuplista!! :heart: :heart:

ALMILLA Hyviä neukkukuulumisia :)

HM Mukava kuulla, että oireeton odotus mennyt hyvin loppuun asti :)

Lynxi Onneks nää nykyajan tekniikat on niin hyviä, että tuollaiset saadaan hyvin korjattua :)

Onnittelut muusa hyvistä uä-kuulumisista! :heart:

SAnse sinulle myös onnittelut hyvistä uä-kuulumisista! Toivottavasti poika paranee pian!

Napsuneiti Kurjia nuo vuodot, kun säikyttelevät :hug: Mun kaveri vuoti puoleen väliin raskautta tuollalailla aina menkkojen aikaan. Lääkärit piti ihan vaarattomana ja sanoivat, etät kroppa muistaa vanhastaaan tuon kuukautisrytmin. :hug:

cebra Hui, on teilläkin ollut säikäyttävä np :eek: Toivotaan, että kaikki on nyt hyvin :heart:

Pumilus Meillä nuo ultrat tod.näkösesti aika samaan aikaan:)

Maira Laitas masukuvaa meidän nähtäväksi :D

emv Hui, säähän oot joutunut oikein kunnolla huonon olon kouriin :( :hug: Jaksuja!

Belvis Kurjaa, että nyt jo supistelee :hug:

Cristiina Uusien lukujen poksuonnittelut!! :heart: Täällä kans :wave:

Vennamo Tervetuloa mukaan toukokuisiin!! :wave: Asuinpaikka kiinnostaa muakin :D

(.) Tänään eka neuvola ja voin sanoa, että mulla on ehkä maailman ihanin ja empaattisin neukkutäti :heart: Halus heti yrittää kuunnella sydänäänet, kun kerroin peloista ja vähäisistä oireista. Sieltä miltein heti sydänäänet kuulu ja niin me molemmat itkua tihrustettiin neuvolatätin kanssa :heart: :heart: Nyt voin hengähtää hetkeksi.

HB 135
Painoa tullu 1kg (nyt 53,5)
RR 111/79
Ja mikä parasta sydänäänet iso + :heart:

Tämän päivän kunniaksi uudet kaksinumeroiset poksulukemat :D :D :heart:

 
Iso moi taas uusille! :flower:

Alisa Ei ihan heti tuu mieleen laittaa näytille mun isoo mahaani.. :p :LOL: Ellei sitten aloteta toukokuisten möhömaha skabaa? :whistle: ;)

Mulla oli pitkästä aikaa tosi kiireinen työpäivä, muttei toi maha-asukki tuntunu siitä olevan moksiskaan, mukavaa ku oli ihan täynnä virtaa kun tuli töistä ja jakso hyvin vielä siivota kotona, hiljasina päivinä nimittäi tuntuu et on ihan puolikuollu kun kotiin tulee.. :p
Mitään uutta mulle ei kuulukkaan, ainoa minkä oon huomannu on se et oon alkanu ärsyyntyy ihmisiin ihan jopa ilman syytä, mua vaan niin riepoo kaikki ihmiset.. :D Olis vissii kaikkien kannalta parempi ku ryömis jonnekkin keskelle ei mitään piiloon ja möllöttäis siellä itekseen pari viikkoo..Onneks ens viikolla alkaa taas vapaat niin saa mököttää enemmän kun tarpeeks itekseen kotona... =)
Nyt alkaa jo pikkuhiljaa jännittää 5 yötä ultraan.. :heart:

Voimia kaikille joilla ei meinaa kroppa olla samaa mieltä asioista, on varmasti rankkaa! :flower: :heart:

Maira ja mytty 11+5 (kamalaa kuinka nopeesti aika kuluu... )
 
Moikka!

Kävin tänään ottaa sit sen possurokotteen. Vielä ei ole tullut mitään oireita.

Ultra olis 12.11. Tai olen kyl jo gynellä käyny 2 kertaa ultrassa ku eka tuli ihan kirkasta verta,mut ei tullut kohdusta vaan jostain siitä ulkopuolelta.

Meillä mies vielä töissä :( Lähti aamulla jo klo:4. Ajaa rekkaa ni päivät on usein pitkiä |O

Uusille tervetuloa.

Nyt iltapuuron keittoon.

baby dream 10+3
 
:D :D :D

Saatiin vihdoin verotuspäätökset ja kummatkin saatiin palautuksia! Minä enempi kuin mies, yhteensä kuitenkin ihan mukava summa! Ei parempaan saumaan nuokaan rahat vois tulla! Oon nyt niin helpottunut ja jalat varmaan kymmenen senttiä lattiasta irti... :D B)

Tänään oon eka kertaa pitäny mammapöksyjä jalassa kun lähdin vähän virallisempaan tapaamiseen joihin ei ihan verkkahousut jalassa viitsinyt lähteä. Omat housut meni toki vielä kiinni mutta istuminen tekikin jo tiukkaa. Silloin kun nää housut ostin jokunen viikko sitten tais olla vähän enempi turvotusta kun nää on nyt tosielämässä aika isot... Mutta eiköhän se masu näihin housuihin kasva.

Vennamo tervetuloa toukomahoihin! Minkälainen raskauden seuranta sun kotimaassa on jos saan udella? Onko sama systeemi kuin suomessa?

Maira Mää voisin tuohon toukokuisten pömppiskisaan osallistua, voitto olis aika varmasti mun! Nää mun makkarat on niin komeesti työntynyt eteenpäin että näytän vain vielä lihavammalta kuin olen.

Supparista kärsiville :hug: , on se kurjaa kun jo näin aikaisin alkaa... Miltä nuo supparit tuntuu? Kun mulla on viikon verran iltaisin poltellut mahaa sellaisissa minuutin pätkissä ollut aika kovia menkkakipuja... Välillä ei mitään ja taas hetkenpäästä käy kipeää. Oon vain ajatellu että ne on kohdun kasvukipuja, minkälaisia muuten ne sitten on? Mulla viimeviikolla katottiin kohdunsuu, se oli tiukasti kiinni mutta nää kivut on oikeastaan alkaneet vasta sen jälkeen kun aloitin taas aktiivisemman lenkkeilyn ja muutenkin rupesin touhuamaan enempi.

Alisa Onnittelut :heart: äänistä! On se vain niin ihanan kuulosta! Mun tekis ihan hirveästi mieli tilata se kotidobleri, rahat vain nyt niin tiukilla että ei mitenkään voi. No parin viikon päästä on lääkärineuvola ja siellä sitten viimeistään saan taas kuulla :heart: :heart:

No ajattelin lähteä vielä siskolle kyläilemään kun se asuu tuossa 50 metrin päässä... :D

Haave & Helmi-Orvokki 12+4
 
Haave, niistä kivuista...pienet nippailut ovat tosiaan normaaleja, mutta jos on pitempijaksoista ja voimakkaampaa, että naaman ilme vääntyy väkisinkin, niin pitää mennä lepäämään...itsellä nuo kivut tulevat juuri rasituksen yhteydessä. Ihan alussa viikolla 7 jouduin kipujen vuoksi käymään naikkarilla päivystyksessä, mutta ne johtuivat emättimen tulehduksesta, joka hoidettiin pois Flagyl-emätinpuikoilla. Tämä kipu on erilaista ja iskee silloin kun on sitä rasitusta enemmän...ja tosiaan edelliset mun raskaudet ovat päätyneet synnytyksiin vkolla 33 ja tyttö oli tulossa jo viikolla 28, mutta sairaalassa supistukset lopetettiin nitro-laastareilla ja liikkumakiellolla...viikolla 38 sain sitten kauniin lapsen, jota mun ei tarvinnut luovuttaa teho-osastolle.

Ei jaksaisi millään maata koko raskausaikaa, mutta lepo on ainoa mikä auttaa siihen että vauva pysyy sisällä. Joten jos sinäkin olet huomannut, että rasituksen jälkeen tulee kipua, kannattaa heti mennä lepäämään kuin jatkaa sitä liikkumista...keho viestittää silloin että nyt stop.
 
emv
Hellou! Myöhäinen ajankohta, mut pakko tulla vielä käymään, kun en oo aiemmin illalla ehtiny...

Tervetuloa Vennamo! Meitä on ihanan paljon, mutta lisää mahtuu. Tänne vaan kokemuksia jakamaan.

ON: Anteeksi itsekeskeisyys taas. Mut, mut tänään oli np-ultra ja tyyppi oli siellä ja hirmu vilkas kaveri olikin! Ja siis yksi mahtava pikkutyyppi siellä oli. Saatiin pitkään kyllä tsiigailla sen menoa kun oli lekurilla vaikeuksia saada pää-perä mittaa (4,54cm) ja sit sen jälkeen oli vaikee mitata niskaturvotusta (oli 1,6mm) kun ei se millään suostunu oikeaan asentoon. :LOL: Lääkäri sanoi et nyt hän vähän kiusaa, sit se sano et pakko sitä on tönii ja et nyt hän vähän ärsyttää mut tyyppi liikku aina väärällä tavalla. Lääkäri katteli välillä kelloo, ultras sisältä ja vatsan päältä ulkoa ja taas sisältä. No sit se lopulta asettui silleen et saatiin mitattua turvotuskin. Ja siinä välillä lääkäri ehti kertoa milloin näkyi virtsarakko ja milloin et vatsa ja selkä on ehyet ym. Yks kuva vaan saatiin mukaan ja ei oo ees kauheen hyvä...tai siinä ei näy käsii eikä jalkoja. Toisaalta mikä mä oon sanomaan, ihan hyvä kuva (tyyppi vielä loukkaantuu!) se oli. :LOL:

No sit kävin vielä siinä seulonta verikokeessa (seerumiseula) mut ne tulokset tulee kuulemma joskus parin viikon päästä. Ja käytiin vielä NKL:n diabeteshoitajalla, jolta sain taas elintärkeitä ohjeita diabeteksen hoitoon ja lähetteen pelkopolille. Sen siksi et oon piikki-, lääkäri- ja toimenpidekammoinen. Itse synnytys ei pelota eikä erityisesti kipu vaan kaikki se muu yleishärdelli. Esim. tipat, epiduraali, välilihan leikkaus ja kaikki muu mahdollinen ja mahdoton. Mua siis on elämäni aikana leikelty ja diabeetikkona piikit on hyvin tuttuja ja samaten sairaalat, mut ikää myöten nää kammot vaan on mulla pahentunu.

Ai joo ja tyyppi vastas 11+2 viikkoja, menkkojen mukaan on ollut 11+4, joten LA:a ei lähetty muuttamaan vaan se on 15.5.10. Varanikki viitsisitkö pliide korjaa listalle, nyt lukee 16.5.10. Pliis? On se näköjään päivän päälle...

Rakenneultra sit 21.12. Mä oon niin onnellinen et meijän James oli siellä, voi hyvin ja oli vilkas. Ja et kaikki vaikutti olevan hyvin ja ok. Mua alkoi itkettämään heti kun lääkäri kertoi et "juu täällä onkin vilkas kaveri". Pelkäsin kuitenkin et jos siellä ei olekaan elämää.

Mitäs vielä. Tänään olo ollut parempi eikä ole edes supistellut. Mulla oli tosiaan kolmena iltana muutama kivuton supistus. Tänään ei masukaan ole ollut niin arka, mut selkää kyllä on särkenyt jatkuvalla syötöllä. Nytkin.

Oon ihan loppu ja väsyny, nyt suurimman osan ilostani jaettua siirryn petiin. Voikaa hyvin!

-emv ja james jessenpoika 11+5 (kun kerta ollaan jo torstaissa...) :heart:
 
Huomenia!!

buam :hug: kurjia tuollaset kipuilut. Mutta ihan totta, valmistua ehtii myöhemminkin.

Myös muusa76 :hug: :hug: Sulla on ollut rankat raskaudet. Toivottavasti tämä olis kuitenkin helpompi..

Vennamo86 tervetuloa! Ja olikohan muitakin uusia, tervetulot heillekin :flower:

Alisa Onnea sydänäänistä, mieletön tunne!!

Ahkeria kirjottajia olette, tää hidas hämäläinen ei meinaa perässä pysyä :D

(.) Mahakuvia on täällä jo räpsitty, miten toi voikaan olla tollanen pötsi jo.. Vielä en ilkeä tänne laittaa, turvotustahan se suurin osa on. Äippähousut on niiiiiin mukavat! Eilen posti kantoi jo rakenneultra-ajan, olis 15.12..
Mulla on taas flussa päällä, justhan tässä kolmisen viikkoo sitten olin kipeenä. Kuumetta ei ole, mutta hillitön päänsärky ja räkä vuotaa.. No, katellaan jaksaako tänään töissä olla loppuun asti, eipä sitä toisaalta viitsis muitakaan tartuttaa. Vissiin on vastustuskyky hieman toista luokkaa nyt, en mä normaalisti näin ole kipeä, hädin tuskin kerran vuoteen kuumeessa.

Mukavaa päivää toukomasut, voikaahan hyvin =)

A-L-M 13+3 :heart:
 
Huomenta!

Täällä nyt ollaan saikulla. 3 viikkoa pärähti, noin alkuun. Lääkäri meinas ettei oo menemistä kyllä enää kouluun. Eli nyt ollaankin kotona.
Mulla meni jotenkin eilenki niin ohi se, että mulla tosiaan paukahti 15 viikko käyntiin. Nyt siis 14+1.
Kamala....
Vaikkakin sain eilen melkosen tiputuksen ku ite aattelee, et voi ku noita on jo paljon, noita viikkoja siis, vaan kyllähän tipahdin tuolta eilen.
Lääkäri siis kirjotti mulle lähetteen nimenomaan äippäpolille, jonne eivät ottaneet mua sisään...
(kopsaan tuon seuraavan tekstin tuolta keskenmenneistä..)
Ensiksi vähän niinku, et mitä sä tänne tuut näillä viikoilla?
- no kun lääkäri sen lähetteen nimenomaan kirjotti tänne. Mä meen sinne minne käsketään.
- ja kellokin on jo yli kolme, heilläkin loppuu työt... (poli menee kiinni 16.00)
- no ei oo mun vika et lääkäri kirjotti päivystys lähetteen ja matkaa tänne mulla n. 30 minsaa.
- no, ei noilla viikoilla mitään tehdä, kesken menee jos on mennäkseen
- ja juu, senkin tiiän ja tuun nyt lähinnä sitä kattoon onks vauva hengissä kun muuten paikat ok.
- no, mee nyt sitten tonne naistentautien polille, kyllä he sut ohjaa sieltä jonnekkin jos se ei ole oikee paikka, mut ei me näillä viikoilla katota.
- kiitos hei...

Ja taas kun menin sinne naistentaudeille, tosi ihana sihteeri oli siinä, että juu, ei mitään tuu vain tänne, hän käy kysyyn lääkäriltä et ehtiskö se kattoo, ettei tarvi mennä yhteispäivystykseen jonottamaan. Sanoinki siinä, että siinä ei nyt mitään järkeä ole, kun mut on jo yks tk-lääkäri tutkinu ja se nimenomaan pyysi gynekologin arviota tilanteesta, sekä PAREMPAA ultraa, entä mikä meidän neuvolassa on.
Onneksi siellä suostuivat ottamaan mut ja tutkimaan kunnolla.
Vauvalla oli kaikki hyvin, lapsivettä oli normaalisti, tosi vilkas ja terhakas sikiö (lääkärin sanoin), koko heitti päivällä tai kahdella, edelliseen CRL mittaan verrattuna. Mutta tähän lääkäri sanoi, että kuitenkin vastaa viikkoja ja jokaisella sikiöllä se kasvu kuitenkin on yksilöllistä. Tekayn sivuilta ko katoin, ni menee kuitenkin käyrillä.
Mut siis tollanen käynti tällä kertaa....

Mut siis, mä olen jo itse tyytyväinen siihen, että paikat oli kiinni ja ei pehmenneet tms. JA että myy oli siellä hyvinvoivana ja terhakkaana. Lääkärin kanssa juteltiin siitä ja hänkin piti sitä tärkeänä, että nyt jään sairaslomalle ja en jatka koulua. Oma neuvolan lääkäri voi jatkaa sairaslomaa, ei tarvi enää käyntejä tuolla, ellei tule mitään ihmeempiä.
Mut pitääpä tuo poika lähtee viemään tarhaan, saapahan ite hommailtua täällä kun se siellä.

buam ja myy 14+1
 
Moi..

En oo hetkeen käyny, muka niin kiireitä.. Hermossa tääl päin heittää ja pahasti
:ashamed: Työt on täl hetkel niin syvält että ei toista :headwall: ma oli lyhennetty päivä, pakko oli jäädä ylitöihin kun ketään ei ois jääny töihin, ti tapahtu sama kun oli lyhennys. Marssin osastoinhoitajalle ja sanoin et pistää vihaks kun kerrankin on lyhennyksiä ja muutenkin väsymystä niin on pakko jäädä, tämä asia on sen vika kun ei laita työvuoroja oikein! Tilanteen kruunasi se et se sano et mun pitää ottaa ens viikolla pois ylityöt, ei saa jättää seuraavalle listalle. Eli jos otan ne pois, johtoporras ei nää et tehään niskalimassa ylitöit ja en saa sitä rahallista korvausta joka tulee kun jättää seuraavalle listalle.. No, eilinen sitten parans taas kaiken, oltiin koulutuksessa ja kouluttaja sanoi että jatkokurssia tulee keväällä, siin vaihees meni hermo :kieh: en oo enään kevääl töis ja tuskin kukaan meist ketä meit siel oli kun varahenkilöstöön siirtyy kaikki työ eikä ulkopuolisia oteta. Turhaa siis istuin ja kuuntelin saamerin tylsää luentoa!! :headwall: :headwall: Tässä valitusta töistä.

Oli mul hyviäki uutisia, paripäivää sit silitin mahaa ja painoin sit alamahasta ja siel "poksahti" semmonen pikkunen kupla, ei mul ainakaan just sillon ollu ilmavaivoja :LOL: en siis tiedä mikä oli, olikohan potku? =)

Sikarokote ahistaa tääl, ei tiä ottaako. Vatvon koko ajan, osastonhoitaja melkeen pakottaa sen jo ottamaan. :$
 
Heipsan ja huomenet kaikille!!
Netti oli pimeenä pari päivää, niin en päässyt ultrakuulumisia kertomaan. Eli tiistaina käytiin np-ultrassa ja kaikki kunnossa :heart: Vauveli vastasi viikkoja edelleen ja sydän sykki hurjaa vauhtia. Kun vauveli uniltaan tohti lopulta herätä, niin olihan vilkas tapaus! Ei pysynyt paikallaan hetkeäkään. Olisivat sitä sukupuoltakin voineet vilkaista jos olisi sopivassa asennossa sattunut olemaan. Noh, se nyt jäi, mutta odotellaan sinne rakenneultraan. Ultra-kuvaa en viitsi laittaa, on sen verran huonolaatuinen :/

Mä tuun hulluksi tuon sikainfluenssarokotteen kanssa!!! Siis, että otanko vai en. Välillä olen varma, etten ota, mutta taas hetken kuluttua nään paremmaksi ottaa. En tiedä. Kamalaa olla just nyt raskaana. Tai ehkä niin, että kamalaa kun tuo influenssa-aalto on nyt just käsillä :kieh:

Nyt täytyy mennä kattomaan mitä esikoinen puuhaa...liian hiljaista ;)

Jansku + Toukka 12+6 (huomenna poksuu =) )
 
Pitkästä aikaa :wave:

Viime perjantaina kirjottelin pitkän romaanin sen jälkeen ku ultrassa oltiin käyty. Oikein ajan kanssa sain kerrankin kirjottaa ku mieskin oli kotona, ni eiköhän ne tekstit sit menny johonki hukkaan :headwall: :headwall: :headwall:

Olin sit niin vihanen etten jaksanu enää sanaakaan tänne kirjottaa :|

Jos nyt taas yrittäis päästä tänne mukaan, vaikka en nyt jaksa mitään romaania tällä kertaa....
;)

Tänne on tullu paaaljon uusia. Tervetuloa munkin puolesta. Ja onnittelut myöskin tuplille. :flower:

Ja huonoja uutisiakin on tullut joillekkiin. Voimia :hug:

Meillä siis kaikki hyvin pe ultrassa. Nt oli 0,9mm ja muutenkin vilkas kaveri vilkutteli sieltä isoveljelleen :heart: Se ultraaja sanoi, ettei noin pieni (alle 2v) vielä siitä ultrasta mitään ymmärrä. Ja heti kun kuva tuli ruudulle, niin Arttu sanoi "vauva" ja alko sille vilkuttelemaan :heart:

Mieskin onneks ehti sinne mukaan, kun on ollu tässä ennen sitä ultraa jotenki niiiiin välinpitämätön koko raskautta kohtaan, että oon ollu ihan masentunu sen takia. Sit sen ultran jälkeen sano itekkin ettei ookkaan yhtään tajunnu, että meille tosiaan tulee toinen vauva!

Oltiin kyllä molemmat ihan sitä mieltä, että tyttöhän se on. (Vaikka ehkä vähän poikaa toivoisin)

LA muuttui nyt sitten 8.5.

Ekassa neuvolassa sillon oli painoa tullut jo luultavasti n. 2kg eli sillon oli 62,3kg
Paineet 105/70
Hemppa 118

Ja muuta ei katottukkaan.

Sen influenssa rokotuksen oon nyt sit päättäny ottaa, vaikka pelottaakin. Mutta mies on sitä mieltä että ehdottomasti pitää ottaa (ja että on selvittänyt että se ja se ja se lääkäri on käskeny ottamaan....) + kaikki muutkin lähisukulaiset on samaa mieltä. Joten kai se on otettava. Eilen kai ne alko sitä antamaan, mutta tänään vasta lähetin neuvolaan viestin, että miten sen nyt sitten saa?

Jos tämä nyt tälläkertaa omista kuulumisista.

Koitan jatkossa olla vähän aktiivisempi

:wave:
 
emv
Huomenta!

Buam: Ihanaa et sait kuulla et kaikki on kummiski hyvin! Nyt pääset sit keskittyy raskauteen koulun sijaan. Mut kyllä mä ihmettelen et äippäpolilla on tommost jengii duunis. Onpa ikävää!

Jansku: Kiva kuulla et sullakin ultrassa hyviä uutisia ja et Toukka voi hyvin! Rokotteeseen liittyen; kysyin eilen naistenklinikan mielipidettä ja siellä sanoivat suosittelevansa. Myös siksi, että keväälle povataan sikaflun toista aaltoa, joka tulis sit voimakkaampana. Silloin siis meillä LA ja vauva saa tosiaan äidin ottamasta rokotteesta vasta-aineita ja näin myös pikkuisella on rokotussuoja puoleksi vuodeksi. Ja taas alle 6kk:n ikäisiä ne ei tietysti voi rokottaa. No joo, tämä yhtenä näkökulmana. Itte oon päätynyn rokotteen ottamaan, mut paljon pohdintaa kans takana...huh huh.

Kyyneltenhymy: Sulla ei oo käyny kovin hyvä tuuri ton osastonhoitajan suhteen! Sääli! Ja toi rokotteeseen painostaminen on kyllä jotenki tosi väärin...en tykkää! Tsemppiä!

A-L-M: :kieh: Höh! Lähetän teetä ja sympatiaa sähköisesti ja paranemisviboja!

Muusa: :hug: :hug: :hug:

Alisa: Onnitteluja sydänäänistä ja mukavasta neuvolatädistä! Sekin on ihanaa, jos ne kemiat kohtaa! Miksiköhän muuten neuvolatädit on aina tätejä? Siis en tarkoita et naispuolisia vaan just tätejä...

Eipä tähän hätään sit muuta!

-emv ja james jessenpoika 11+5
 
voi hyvänen aika kun on tullut tekstiä viime kerrata olen ollu äärettömän laiska kirjottaan.. mutta käyny kyllä lukeen ahkeria kirjottajia =) .. noh päivät menee tasaseen tappavaan tahtiin en oikein missään viitsi käydä kun se nöf nöf flunssa jyllää nyt täällä kaikkein pahimpana..... 3 päivä on sitten neuvolalääkäri niin katsotaan otanko sen rokotteen hyvin epävarmaa vielä....
muuten ihan ok olo mut väsyttää ja jostain syystä jos syön vähänkin liikaa niin kaikki tulee ulos... kaikki kertoneet vähän jotakin suhteistaan noh meillä kävi kyl oikeesti että rakkautta ensi silmäyksellä menin yhdelle kurssille ja pam!! ikävää vaan olin silloin naimisissa :ashamed: noh kaikki meni kuiten hyvin ja ny ollaan oltu yhdessä 4v ja enkä koskaan kadu kurssille lähtöä :heart: huhtikuussa tulee vuosi siitä kun menimme kihloihin... naimisiin menen sitten joooskus en ihan het....
 
Täällä ei mitään uutta mihinkään suuntaan, elämä rullaa eteenpäin :) aamulla kävin labrassa, mutta sehän ei ollut muuta kuin verikoe joten mitään ihmeellistä tänään ei sieltä tullut :)

Suhteista, me ollaan oltu miehen kanssa nyt reilu 9v vuotta yhdessä, eli kesällä -00 tavattiin, syksyllä mentiin kihloihin ja -02 sitten naimisiin, esikoinen syntyi -03 ja kuopus -04

Yhdessä ollaan oltu vahvasti koko ajan eikä mitään isoja kriisejä ole missään vaiheessa ollutkaan. Jotenkin oon niin onnellinen, että oon löytänyt näin hyvän parisuhteen, missä itsellä ja lapsilla on hyvä olla, välillä mietin, mitä oon tehnyt ansaitakseni tän onnen :)
 
IhaNainen
Huomenta!
Täällä kirjoittelee kanssa yjsi sairaslomalainen, mulla on nyt kolmatta päivää putkeen ihan järjetön päänsärky. |O Osaan kyllä arvata senkin mistä tää johtuu, mulla nimittäin äärimmäisen harvoin särkee päätä, ja silloin kuin särkee, niin se on jännityspäänsärkyä. Mun niska ja yläselkäon niiiiiin jumissa, ja se taas johtuu mun nykyään järjettömän kokoisista tisseistä. Tekisi oikeesti mieli vaan teipata tissit kiinni jesarilla nii ehkä ne ei sit painais niin pahasti! Raivostuttavaa! Mä en muutenkaa oo vielä keksiny yhtäkään kivaa raskausoiretta, ensin oli paha olo koko ajan, ja nyt särkee päätä monta päivää putkeen. Mun mies on kyllä tässä hieronu mua monta kertaa päivässä, mut se tuntuu auttavan sen hetken vaan.

Meillä on huomenna perjantaina eka neuvola, mua vähän jännittää, ja mies on ihan hermona kun sen elokuvalla on tänään ensi-ilta, ja se pelkää et jos se tulee huomenna krapulassa sinne mukaan niin neuvolantädit tuomitsee sen juopoksi. :LOL: Mua jännittää ku en oikein tiedä mitä siellä tapahtuu, mutta mun paras ystävä ainakin lupasi että siellä kuunnellaan sydänääniä, ja se vasta ihanaa olisi.

Mä en kanssa oikein tiedä siitä sikainfluenssarokotteesta. Toisaalta kauhistuttaa kun sitä ei oikeasti ole testattu yhtään tarpeeksi, mutta toisaalta taas kuulen koko ajan jotain uusia kantoja siitä miks se kannattais ottaa. Ei vaan hirveesti tekis mieli ryhtyä koekaniiniksi tollaselle aineelle joka on kuitenkin aiheuttanut kaiken maailman halvauksiakin.

Onnea muuten molemmille tuplauutisen saaneille, en voi edes kuvitella millaisia ajatuksia tollaiset uutiset saa aikaan. :heart:
Onnittelut myöskin kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille. :heart: Mullakin on muutama ultrakuva jo olemassa mutta kaksi niistä on tyhjästä kohdusta ja edellisessä, jolloin vauva vihdoin löytyi, näkyy vaan pieni pavunnäköinen läntti, niin ketään ei varman kauheesti kiinnosta sellasia katella. :D Millä viikoilla tuo eka ultra muuten normaalisti on?

Mun täytyy nyt mennä ahdistelemaan mun ukkoa, että se veis koirat ulos, mä itse kun en pääse tän jysärin takia edes sängystä ylös. Pitäkää peukkuja että paranisin iltaan mennessä, että pääsen rakkaani ensi-iltaan pyörähtämään. :)
 

Yhteistyössä