<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Iltapäivää,

se kauan odotettu np-ultra oli eilen ja vauva siellä oli ja kaikki kunnossa :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: vastasi viikkoa 12. Heilutti nyrkkejä ja laittoi peukun suuhun.... :D

Olen aika onnesta sekasin, enkä meinaa uskoa näkemääni. No, nyt vähän rennommin mielin jatketaan odottelua ja masun kasvattamista.

TT & Pingviini (tekonimi aika tyly, mut esikoinen 1v11kk totesi näin kun kysyttiin ultrakuvasta mikä tossa on?)
 
Hannah saanko udella mikä enskari kyseessä? Missä hommissa miehesi on elokuva-alalla? Kyselen kun kiinnostaa itsekkin alalla olleena (siis ennen tätä kotiäitiyttä).

Multa meinas lähteä taju äsken ruokakauppa reissulla! Oli kyllä ihan hirvee kokemus. Silmissä vaan sumeni ja just ja just sain muutaman mandariinin ostettua ja nekin lenteli kassalla pitkin lattioita! Piti sit mennä siihen viereiseen Hesburgeriin pojan kanssa syömään, että sain tilanteen rauhottumaan. Mutta ihan kauheeta, kun mieitin, että mitähän sitä pitäis tehdä. Huutaa apua vai soittaa ambulanssi vai mitä? Ihmiset varmaan katto että mä oon iha sekasin ku tärisin yms. Mitähän se tollanen voi olla?

Miehen kanssa tapaamisesta on ollu puhetta. Me tavattiin työhommissa syksyllä 2006 ja samantien muutettiin yhteen. Siitä n. 3kk päästä olikin jo lapsi alulla! Oli tavallaan suunniteltu, mutta ei kyllä oletettu, että ihan heti tärppää. Mies kun ei pitkän ikänsä aikana ollut vielä lapsia onnistunut saamaan ja sen yhdellä veljelläkin meni 12v yrittäessä. Niin oli siinä uskossa ettei välttämättä lapsia saa ollenkaan. No eipä siinä nyt näyttäis mitään vikaa olevan :LOL: Mähän sillon kyllä mietin aborttiakin kun tuli niin äkkiä, mutta onneksi mies sai pään kääntymään :heart:

Sikarokotteen saakin täällä vasta ens viikon keskiviikkona, kun ne alottaa niistä rv36 tai enemmän.

Eipä muuta tälläkertaa :wave:
 
Heips. Vihdoin itsekin uskaltauduin mukaan! Saimme keskenmenon viime heinäkuussa rv9+0 ja en ole oikein uskonut, että näin nopeasti saisimme uuden mahdollisuuden, jonka syntymä vielä mahdollisesti toteutuisikin. Tänään oli kuitenkin nt-ultra ja siellähän pieni pyöri aivan mahdottomasti ja nyt siis vihdoin uskaltauduin joukkoonne. Viikkoja oli tasan 12+0 ja la on siis 13.5. Synnärinä Jorvi. Odotuksessa on toinen lapsi. Esikoispoika täytti juuri 2v.

Nyt vaan odottelemaan joulua ja rakenneultraa 30.12. ja mahdollista tietoa sukupuolesta. Miehen kanssa olemme molemmat jostain kumman syystä vakuuttuneita, että saamme toisen pojan

Toukokuun13 ja Minime2 B)
 
Maira Aijaa, höh! :D Olis kiva nähdä mahoja :D Mut ei tietenkää oo pakko :)

Haave Kiitos! Joo, saas nähdä miten mun käy, sorrunko ostaan sen dopplerin ;) :whistle:

emv Onnittelut hyvistä uä-kuulumisista! :heart: En tiiä, niitä on mukava kutsua tädeiksi :D

ALM Kiitos, tunne oli kyl sanoinkuvaamaton :)

Buam Uskomatonta toimintaa lääkäriltä, todellinen asiakaspalvelija :eek: Onneks pikkuisella kaikki hyvin.

KyyneltenHymy No onpa reilu meininki siellä teidän työpaikalla :kieh:

Jansku Onnittelut hyvistä uä-kuulumisista! :heart: Täällä kans painitaan tuon possurokotteen kans edelleen.. :/

Tiitullekin onnittelut hyvistä uä-kuulumisista! :)

Hannah Voimia päänsäryn kans! :hug:

TT Onnittelut hyvitsä uä-kuulumisista :heart:

Tiitu Hui, mikä kokemus! :eek:

Toukokuun13 Tervetuloa toukokuisiin! :wave: Sullakin taustalla kurja kokemus :hug: Mulla kans keväällä keskenmeno :(

Kylläpäs väsyttää, jouduin tänään herään 05.45, ku piti aikasin töihin |O Nyt sitten illasta kostautuu...
 
Tiitu-79 Mulla oli samanlainen kokemus viikko takaperin töissä. Ihan silmissä näky tähtiä, tuskanhiki, pyörrytti. Olin just rappukäytävässä niin siellä sitten vaan pää polviin ja just jaksoin raahautua autolle. Mulla varmaan johtu vaan siitä että verensokerit pääsi tipahtaan, helpotti kun sai juotua trip-mehun. Harmitti kun en tajunnut sokereita mitata vaikka olis kassissa mittari ollukkin.. (oon siis kotihoidossa töissä ). Joskus ihan kotonakin käynyt niin, että ennenkuin tulee nälkä, alkaa pyörryttämään.Niin ja mulla ei ole diabetesta. Toinen mistä tollanen pyörrytys voi johtua, niin verenpaineesta, matala aiheuttaa huimausta.
 
Tiitu-79 sulla oli todennäkösesti juuri verensokerit päässeet liian matalalle. Suosittelen, että ostat apteekista glukoositabletteja, joilla saat tarvittaessa verensokerit nopeasti nousemaan. Niitä on helppo kuljetella laukussa mukana..mulla on mukana nyt koko ajan raskausaikana, kun niin helposti iskee huono olo, jos on kulunut liikaa aikaa edellisestä syömisestä ja juomisesta. Mä oon ollut taipuvainen aina verensokerien heilahteluun, vaikka mullakaan ei diabetesta ole. Tosin ensimmäisessä raskaudessa raskausajan diabetes sitten iskikin..ja todennäköistä on, että se nytkin mulle tulee. Huomenna mulla onkin sokerirasituskoe aamulla..niin toivon, että vielä ei ainakaan olisi tuota diabetesta ehtinyt kehittyä.
 

innostuin ottaan kuvaa pömppiksestäni, ottakaa muutkin :D



tässä siis 13+3

ja itseasiassa vedän tossa masua sisäänpäin vähän, et en näyttäis niin paksulta :D normaali tilassa oon saanu mahan vedettyä jopa kuopalle, et on tässä ny jotain muutosta tapahtunu.. =)

 
marjutti ihana masu :heart: Mulla on samanmoinen, mennään muuten ihan samoilla viikoillakin. Tarviikin kerätä rohkeutta jos saisi kuvan tännekin.. Pitää tosin ensin räpsästä tollanen "vaatteetpäällä"-kuva, nyt on koneella vaan alusvaatteissa otettuja ja niitä ei kehtais laittaa :ashamed:
 
marjutti ihana masu :heart: muistuttaa huikeesti samaa kun itellä esikoisesta samooihin aikoihin...sillon kohtu oli voimakkaasti eteenpäin...nyt ennen raskautumista kun kierukka poistettin gyne sano että kohtu lievästi taasepäin kallistunut...ja täytyy todeta että kyllä sillä on vaikutusta asiaan,mul ei vielä mitää mahaa :kieh: ja mä haluaisin jo olla niin raskaan näkönen :LOL:
 
marjutti, ihana masu. Vähän samansuuntainen tilanne täälläkin, viikkoja tosin vähemmän ja hiukan kuitenkin vararavintoa ennestään... Pitäis varmaan itekkin kokeilla josko osais kuvia tänne laittaa.

Toukokuun13 :wave: , tervetuloa jengiin. JA taisi joku toinenkin uus olla, kivaa :D .

buam :hug: , jaksamista. Onneks kuitenkin nyt oot sairaslomalla jos vähän helpottais. Ihmeen kohtelua oot kyllä saanut sairaalassa. Onneks kaikki kuitenkin loppuviimein hyvin!

Suhdehistoriasta kun on ollu puhetta niin kaipa minäkin sitten... Yheksän vuotta ollaan pidetty miehen kanssa yhtä. Neljä vuotta kihloissa ja hiukkasen vajaa kolme vuotta naimisissa. Esikoinen syntyi 2006 :heart: . Tätä toista ollaankin jo parisen vuotta melkeen odoteltu ja plussa pärähti testiin juur kun olin heittänyt kirveen kaivoon.

Tänään tuli ensimmäinen kunnon tunnekuohahdus ja aloin itkee :ashamed: . Se vaan tuli ihan yllättäen ja meni varmaan yhtä nopsaan ohikin. Näitä siis odotettavissa taas.

Mulla on pahoinvointi ehkäpä jopa pahentunut. Monesti se tulee jo iltapäivällä ja jatkuu koko illan :( . Tänäänkin kun tultiin kaupasta niin meinas tulla oikeen ylös :x . Painokin oli hiukan laskusuunnassa aamulla ja varmaan tää etova olo on syypää siihen. Vaikka en kyllä huolissani oo.

Selis ja "mötkäle" 9+2
 
Heipat tänne piitkästä aikaa =)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja Onnea suuresti tuleville tuplien vanhemmille :heart:
Toivotan niin paljon onnea teidän odotukseen! Itselläni kun se kokemus on, mutta liian lyhyeksi jäi...mut ei sen enempää siitä.

Ultrassa tänään käyty ja pieni siellä viettili tyytyväisenä elämää peukku suussa. Seulassa ei mitään vikaa, eikä muussakaan :) Saan olla tyytyväinen!
Uusi Laskettuaika 6.5 :) Jos joku ihanainen muuttaisi sen...

yritän joku päivä keretä enemmän lukemaan teidän juttuja :ashamed: Kun aina niin paljon tullut tekstiä ja tuntuu ettei millään pysy aina perässä.
Mun vanhemmat tekee avioeroa ja äiti on muuttamassa isän luota pois niin melkein aina kun on vapaata pitää olla siellä auttamassa...sekin niin raastavaa..aina aatellu et porukat olis aina yhessä. Heillä kun ei oo mitään riitoja ym oo ollu. Ehkä tää tästä.

Nyt pitäs lähtee tunnin päästä töihin niin lähden tankkaamaan ravintoa, et jaksan :)
Pahoivointi on nyt viikon ajan ollut voitettuna =) Tuntuu niin ihanalta!

Nyt menen :wave:

Enkelipoikien äiti ja hippu 13+1
 
Kiitos neuvoista sen sen silmissä sumenemisen suhteen :flower: =) Täytyy käydä hakemassa niitä glukoositabletteja.

Enkelipoikien äidille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

Me ollaan viikonloppu pojan kanssa kahdestaan, kun mies lähtee firman pikkujouluihin, mikä on tälläkertaa tukholman risteily! Eli sunnuntaina tulee vasta takasin! Kivat pikkujoulut! Normaalisti on ollu joku Tallinnan risteily ettei nyt sentään kahta yötä pois.

Mullakin toi pahoinvointi ja väsymys jatkuu. Ja kukas siitä vitutuksesta puhui.... :/ Sitä on myös täällä. Normaalisti kun olen sellainen tyyneyden perikuva niin nyt on sitten tavaroita lennelly ja ovet paukkunu. Ihan kauheeta :ashamed: Ja pahinta siinä on se, että tuo poika siitä eniten kärsii kun sen kanssa kahdestaan ollaan niin paljon. Senki tekemiset ärsyttää välillä niin paljon. Ja tossa iässä kun on varmaan ihan luonnollista että kaikenlaista epäsopivaa pitää kokeilla ja sotkua tulee. Niin pitääköhän siitä nyt sitten hermostua.... :ashamed: Mutta tuntuu kyllä välillä että olisin pienen hermoloman tarpeessa. Ja oon vähän ehkä kade miehelle, kun tosta vaan lähtee viikonlopuksi risteilylle.... No ei, onhan se sen ansainnu.

Tänään nukuttiin vähän turhan pitkään, mutta en kyllä valita. Turhan aikaisin on useemmin tullu herättyä.

Jospa sais pikkuhiljaa päivän käyntiin :wave:
 
Moi...

Tänään oli neuvola ja kaik ok :) Sydänkin sykki :heart: Paino oli pysyny samana, veri oli pikkasen laskenu mut vielkin hyvä :) Possurokotteesta puhuttiin niin ei sanonu neuvola täti asiaan mitään, mul on tuplariski sairastua siihen kun viereiselle osastolle tulee taudin saaneet hoitoon. No mieli on viel sitäkin mielt etten ota rokotetta, sairastun jos sairastun.

Nyt ruuan tekoon -> :p
 
huh huh päätös tosta rokotteesta ei todellakaan ole helppoa.... varsinkaan kun katto yle1 ohjelman eilen yhdeksältä! mie mietin vielä ens tiistaihin otanko vai en silloin neuvolalääkäri....
pää on ihan sekaisin kaikki vaan sanoo ei haluais olla mun saappaissa ja pelottelee että voi tulla syöpää yms... samperi soikoon....
 
Marjutti Miten ihmeessä sulla voi olla noin tasainen ja ihana masu!?! :heart:

Mä en nöf rokotetta meinaa ottaa, isäntäkin sano heti et koekaniiniks et lähe. Et toivottavasti ei pääse iskee, tai ainakaa kovin pahana..

Eipä mulla juurikaan mitään uutta, meil on mökötetty ja viime yönä jopa nukuttu eri paikoissa (mie sohvalla, joka muuten on toooooosi epämiellyttävä ) kun mä kuulemma oon alkanu juputtaa ihan liikaa, mikä sinällään on totta...Tuntuu vaan välillä siltä et kun pääsen kotiin 8h jälkee tolta metallipajasta, oon niin rikkipoikkikatki sekä fyysisesti että henkisestä ja siihenku lisätään koiran lenkitys, siivous, ruuanlaitto yms. niin kun mies tulee töistä, syö, menee sohvalle makaa ja narisee kuinka rankka päivä on ollu ja avaa kaljan, mun päässä vaan napsahtaa. Mä en voi sille vaan mitään.. :ashamed: Nyt on menny yötkin ihan päin sitä itteensä, mulla kun ei tällei muuten enää ole rinnat kipeet, mut öisin heräilen siihen kun oon nukkunu kyljeltäni niin tuntuu ihan siltä kun joku leikkais ja samaanaikaan repis mun rintoja irti, se onneks menee ohi kun kääntyy selälteen.. :whistle: Mietin just töissä et onko mun elämä muka näin kauheeta koko ajan vaan onko mun päässä jotenkin vinksahtanu sen jälkeen kun tulin raskaaks ja kaikki tuntuu nyt vaan niin vaikeelta... :LOL: Eiköhän tää tästä, tiistaina ultra ja jännittää niin et pahaa tekee... :D


POKS 12+0

Maira ja mytty
 
emv:n mies oli ollut ihanan meinasin sanoa tukeva mutta siis huomaavainen kun lukenut kirjaa kun toisella niin huono olo :heart:

Mun oli tarkotus olla koulussa huhtikuuhun asti jolloin päättyy 4.jakso ja jonka jälkeen alkaa työharjoittelu, mutta näiden kaksosuutisten jälkeen on realistisempaa ajatella että eka etappi on kun tämä toka jakso päättyy eli joskus joulukuussa ja seuraava ja samalla viimeinen etappi on kun kolmas jakso päättyy eli helmikuussa ja sinne asti yritän sinnitellä mutta jaksamisen mukaanhan tässä täytyy mennä.

Tervetuloa vennamo86 :flower:

Mä voisin myös osallistua möhömahoihin :wave: Tällä viikolla kävin ostamassa ekat odotushousutkin kun huomasin että vaikka laitoin farkut ponnarilla kiinni niin istuessa painoi kohtua ja tuntui ilkeältä :ashamed: Toiset odotushousut käyn vielä myöhemmin ostamassa kun tästä kuitenkin enää kasvan :ashamed: Mutta housuihin olen todella tyytyväinen!

baby dream: tuliko oireita rokotuksesta? :attn:

Tervetuloa Toukokuun13 :flower:

Marjutilla nätti masu! Saa nähä saisko omasta laitettua kans, jos kehtais :snotty:

Mun vaivat on aika pieniä enää verrattuna kompastelevaan alkuun. Iltasatua kun luen esikoinen sylissä niin hengitys on jo ahdasta, kiva kun nyt jo :eek:
Kahvia oon alkanut taas juomaan mutta en heti ensimmäisenä aamusta ;)
Syön, syön ja syön :headwall: Vaa'alla en oo nyt käyny.
Väsyttää.
Veikkaan myös että olis hiiva-infektio ja täytyy varmaan ostaa apteekista lääke.
Kävin tänään neuvolassa ja pyysin kuuntelemaan samalla sydänääniä, nytyn äänet sai kuulumaan hienosti mutta mytty oli niin piilossa että lukemat vaan vilahti. Olisin kiinnostunut hankkimaan dopplerin mutta en jaksaisi tilata.
Pieniä tökkäisyjä, kuplia ja muljahtelua tuntuu välillä, mutten ole vielä satavarma että ne on liikkeitä.
Seuraava ultra on siis 21.12. ja sen tekee joku erikoislekuri, sitä odotellessa siis :xmas:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 12+5
 
Moikka!

BTL Käsi on vielä arka ja eilen illalla tuli oksettava olo ja vilu. Mut mulla on ollut tätä pahaa oloa koko tän raskauden ajan,et en sit tiedä oliko tuo oksettava tunne sit tuosta rokotteesta. Syön siihen lääkkeitä mut ei nekään tunnu oikein auttavan. Suu tuntuu ihan siltä ku ei olisi pessy hampaita viikkoon :x

Kohta pitäs lähtee ostaa pojalle 10v. talvikenkiä.

Mut eipä täs muuta ku mukavaa viikonloppua ja halloweenia :wave:

baby dream 10+4
 
Noiden kaksosraskauksien kanssa saa kyllä olla varovainen, taitaa olla aika yleistä että tulevat ennen aikojaan ulos.. Eli ei muuta ku lepoa ja rauhaa! :heart:
Mä nimittäin vierestä seurasin kuinka karikkoinen tie oli ystävälläni vuosi sitten, yh ja odotti kaksosia, lokakuun rutiini tarkastuksessa huomattiin et öttiäiset yrittää ulos, ei muutaku kuopioon ja täydellinen vuodelepo 5vko, siitäkin huolimatta pojat näki päivän valon marraskuussa, la tammikuun lopussa...On se vaan uskomatonta seurata kuinka pieniä voidaan nykyään hoitaa, olin nimittäin mukana kun pojat synty, enää en ihmettele kun sanotaan sen olevan taianomainen hetki, siellä me teholla itkettiin kilpaa ystävän kanssa ja katseltiin kuinka pieniä ne oli. Vieläkin meinaa tulla tippa linssiin.. :heart: Kohta päästään juhlii termiittien synttäreitä! =)
 
Marjutti Aivan ihana masu :heart:

Enkelipoikien äiti Ihana kuulla, että masussa kaikki hyvin :heart: Onpas kurjaa, jos vanhemmat tekevät eroa :hug: Voimia!

Kyynelten hymy Onnea sydänäänistä! :heart:

Mairalle onnea 12-viikon poksuista!! :heart:

BTL:lle myös onnittelut sydänäänien kuulumisesta! Aina niitä on mukava käydäkuuntelemassa :)

Omaan napaan ei ihmeempiä.. Tosi ärsyttävää, ku meidän oma tietokone on rikki, joten joudun aina porukoille tulla näpytteleen (ku en malta olla poiskaan koneelta) ;) :whistle: Onneks porukat asuu kilometrin säteellä :)
 
Huomenta!

Mihis ne kaikki toukokuiset on mennyt kun pino hiipuu ja hiipuu? Vai liekkö se suurin pahoinvointi rumba nyt osalla menossa?

Tänne ei kummempia kuulu, selkä vihoittelee edelleen ja oottelen vaan et viikot menis eteenpäin...
Tuntuu et viikotku vaihtuu, ni alussa ne vaan hidastuu ja hidastuu ja sitten loppupäätä kohti, huomaa, et oho, taas vaihtuu viikot.
Mut voi kun aika menis jo nopsaan ja ois kevät. Mä en niinkään odota edes nyt joulua tms. kun kaikki tuntuu et on vaa tätä raskautta. Sit kun vähän väliä tulee pelkoja sun muita. Missä se mun alun varmuusta tästä nyt on???

Mut nyt hommaileen joten päivänjatkot kaikille!!!

buam ja myy
 
Huomenta..

Kumma kun et pysy enään 21jälkeen hereillä ja yöllä heräät aina kun vaihat kylkeä mutta aamu kun koittaa oot jo 8aikaan hereil.. Murr sille :D

Voi kamala kun tääl vaan hermois aina heittää tai itkettää. Tai sit vaan nukun, mies alkaa oleen tosi kyllästyny :ashamed: Eikä siel petipuolellakaan oo mitään tapahtunu, ei siis minkään näkösiä haluja, halauskin tuntuu liian läheiseltä :ashamed: Inhottaa ihteäkin kun on tämmönen :'(

Nyt aamupalaa ettei laihu..

KyyneltenHymy & PikkuPomo 14+0 :heart:
 

Yhteistyössä