<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Huomenia!

Tänne on ensimmäinen mieliteko rantautunut! Mun on SAATAVA joulukinkkua! :eek: :D Keksimpä sitte järjestää omat pikkujoulut miehen kans niin oli tekosyy ostaa kinkku ja vähän laatikoita ja salaatteja... Siis tosi pienen kinkun ostin, paistuu ihan parissa tunnissa, mutta eiköhän sillä pahimmat himot saa kuriin... :LOL: Jälkkäriksi sitten mansikkarahkaa (mansikkahilloa käytän kun kaupassa oli vain ulkolaisia mansikoita myytävänä...), kynttilät illalla palamaan ja kuka tietää ehkä siirrytään makkarin puolellekki... :whistle:
Täällä on seksihalut palanneet oikein ryminällä! Koko ajan pitäisi saada, harmi vain kun miehen on kuitenkin töissäkin käytävä... :LOL:

Minä taas odotan joulua tohkeissani! Me edelleen vietetään joulua äidilläni johon tulee kaikki sisarukseni. Äiti tekee maailman parasta jouluruokaa, syönnin jälkeen pikkusisko jakaa lahjat... Äidiltä kun lähdetään illalla kotiin päin niin poiketaan miehen siskolla katsomassa mitä heidän lapset sai lahjaksi, siellä sitten pelataan miehen sisarien kanssa lautapelejä ja jotkut saattavat ottaa viinilasillisen tai kaksi... :heart: Tapaninpäivänä käydään sitten mun isällä syömässä... Voi hitsin vitsi ku tulee nälkä ku edes miettii jouluruokia!

marjutilla on ihana maha! Tämäkin tahtoo tuollaisen kauniin pyöreän mahan! Mun pötsi näyttää edelleenkin siltä kuin olisin vain lihonut muutaman kilon lisää... :/

( . ) Tänään alkoi "jo" neljästoista raskausviikko! Vautsi! Eilen tuntu taas sitä menkkamaista polttoa aina pienissä jaksoissa ja nyt tuntui kunnolla selässäkin ja reisissä, kun olin osamassa noita tarvikkeita pikkujouluja varten... Soitin sitte neuvolaan kun pääsin kotiin ja tätsy meinas että voi olla pikku supistusten poikasia, jos ei ole mitään vuotoja ja kipu helpottaa levossa niin ei tarvi olla mitenkään hurjan huolestunut. Kuitenkin olisi hyvä välttää mitään ylimääräisiä rehkimisiä ainakin nyt pari viikkoa kun sitte on lääkärineuvola aika ja siellä tarkistetaan kohdunsuun tilanne. Tarkottaako tämä sitä että mun ei tartte imuroida? :saint: :D Täytyy olla toiveajattelua, mutta eilen tuntu masussa kuin pieni kupla olis poksahtanu?! Eihän se mitenkään voi vielä mikään potku olla ku ekaa vasta odotan niin kaikkialla sanotaan että vasta rv 16-20 vois odottaa liikkeitä tuntevansa... Mulla ei ole mitään hajua mihin suuntaan mun kohtu on kallellaan ja missä kohtaa istukka on.

No joo, pakko kai se on ruveta imuroimaan ja varmaan jotain aamupalaakin olis syytä syödä ettei rupea heikottamaan.

Haave & Helmi-Orvokki 13+0 POKS! :heart:
 
Marjutilla aivan ihanan pyöreä masu! :heart: Itsellä ei näy vielä, iltasin turvotusta vain..

Haave: Täällä kanssa himoitaan joulukinkkua kovin... Tiistaina ostin joululehden, ja sitä lueskelin niin johan kuola vaan valu jouluruokaohjeita lueskellessa.. No piti sitten samana iltana ostaa porkkanalaatikko kaupasta :D

Itse odotan joulua, juuri ruokien takia. Perinne on että mummon luokse keräännytään jouluaatoksi, jossa syödään mummon valmistamia jouluherkkuja. Mummon paistama joulukinkku ja porkkanalaatikko on jotain niiin taivaallista. Siihen kun lisätään meiän äiteen tekemä joulusinappi, niin vola.. :p Joulupäivänä sitten keräännytään sisarruksien kanssa isän tykö syömään. Viime joulu meni niin että isännän kanssa oltiin eripaikoissa jouluna, hän omien vanhempiensa tykö ja minä omieni. Sitten vasta tapaninpäivänä vietetään isännän kanssa yhdessä joulua. Saattaa olla että tänä jouluna vielä mennään eripaikoille joulua viettää, mutta sitä seuraavana joudutaankin vauvan takia miettiä kompromisseja ;) Odotan vain sitä, että jouluna saisi olla kotona oman pikkuperheen kera :heart:

Alkaa pikkuhiljaa jännittää maanantai, sillon se np-ultra..
Pahoinvointi pysyny aika kurissa, eilen kyllä taas yökötti pyykkejä nostaessa. Ainakin iltapainoitteiseksi on tää yökötys muodostunut.

KyyneltenHymy: Täällä kans väsymys iskee aikaisin illalla, ja sit ollaankin kukonlaulun aikaan hereillä.. Mutta aina kun mahdollista, niin nukun kyllä päikkärit että jaksais edes sinne 22 asti valvoa.. Usein kyllä silmät painuu kiinni siinä 20 aikaan illalla..

Jaahas, pieni lepohetki ja sitten iltavuoro kutsuu..

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Miikulainen ja Rääpäle 11+4 :heart:
 
Kieltämättä ollut vieläki aika kurja olo.. Raskauspäiväkirjaa aloin pitämään, että muistaisin myös kuinka onnellinen olen tästä tulokkaasta.
Painonnousu on alkanut ahdistaa, vaikka paino ei olekaan noussut. Koko ajan vaan on niin pläski olo, ku vatsa alkaa kasvaa. Kuuntelin aamulla Jukka-pojan pläski-biisiä Spotifysta, tuli hyvä mieli. :)
Ensi viikolla rokotetaan täällä Turussa raskaanaolevia tiedätte-kyllä-mitä vastaan ja aion mennä heti tiistaina jonon jatkoksi. Tauti leviää täälläkin päin koko ajan, en kyllä haluaisi sitä sairastaa.
Vanha ystäväni on tulossa kylään ja kokkaillaan yhdessä lounasta, ihanaa kun pääsen kertomaan vauva-uutisesta! Itselle tämä tuntuu jo niin vanhalta jutulta.. ;)
Hyvää viikonloppua kaikille!

Tsirppi + Tyyppi 13+3
 
kiitti masun kommentoijat :heart: onhan tuo jo tuommonen pötsi, aika vasta se siihen on ilmestynyt.. eikä se aamusin oo tuommonen, sillon ei oo paljoo mitään, iltaa kohti kasvaa :D

laitelkaa ihmeessä muutkin, onhan nuita pikkuvauvojen koteja ihana ihastella :heart:

jollakin muullakin oli vastaavaa, mulle mies on jo päässyt sanomaan ku oon aika tuuliviiri välillä.. :ashamed: mielialat heittelee niin ettei itekkään pysy mukana :LOL: mäkätän miehelle ja jos se sanoo vastaan niin alan itkeen, sitten kohta jo mietinkin et miks mä itken kaikkihan on hyvin ja saatan nauraa.. :LOL: aivan hullua =)

marjutti ja masuvaavi 13+5
piti tota rv miettiä hetki, maanantainahan alkaa jo 15. viikko :p

 
Haave: Kyllä mulla jo esikoisesta tuntui 14 viikolla tarkistin just nlakortista rv.17 on tuntunu jo ulkopuolelle...

Täältä ilmoittautuu yksi hermoheikko itkupilli joka halailee pönttöä päivät pitkät :wave:
Hermot menee tosi helposti, huuto alkaa ja sit itkettää, ja itkettää kyllä kaikki muukin; esikoinen (15kk) nukahti autoon niin se näytti niin suloselta että pillahdin itkuun...

Laitampa tän mun mahakuvan tänne, ensimmäinen tästä raskaudesta otettu.
rv10+4


pe.13. päivä olis sitten ultra jolloin selviää millä rv:llä sitä oikeesti mennään :whistle:

Lynxi ja Masukki 10+5
 
Voihan väsymys! Eilinen päivä meni nukkuen, töissä oli perjantaina kaamee päivä ja kyllä tais jotain supistuksen tapaista tulla perjantaina alkuyöstä. Kroppa käski vähän himmata tahtia. Nuha tekee kanssa kiusaa niin on tietty senkin takia hiukan kurja olo.

Mielitekoja ei oo vielä tullut, esikoisestakaan ei kyllä mitään tullut. Saapi nähdä tuleeko tässä odotuksessa.

Rokotteen meen ottaakin jo aikaistetusti ens tiistaina. En haluu sitä possuflunssaa saada kun tavallinen nuhakin saa voimat näin pois. Ja ne jälkitaudit mitä siitä vois saada... Eli tiistaina tuun kertoilee mitäs sivuoireita siitä piikistä saan. Mulle tulee kyllä aina kaikista rokotteista käsi ihan hirmu kipeeks ja turvonneeks eli se on ainakin odotettavissa.

Malttamattomana ultraa jo ootetaan! Vaikka masu on kyllä siihen malliin kasvanut että kyllähän tuolla jotain elämää on pakko olla :D .

Selis ja "mötkäle" 9+5
 
Heips kaikille! :wave:

Mulla jääny kirjottelut ja yleensäki palstailut tosi vähälle, olin koko lokakuun kurssilla enkä iltaisin jaksanu muuta kun kaatua sohvalle... Huomenna alkaa työt, joten voi olla etten jatkossakaan kovin ahkerasti jaksa netissä pyöriä. :/

Nt-ultrassa käytiin viime viikolla, niskaturvotus 1mm ja kaikki näytti muutenkin olevan ok. Veriseulan tuloksia en oo vielä saanutkaan.

Sikainfluenssapiikin sain myös viime viikolla, sivuoireita tuli jonkun verran, mm. käsi kipeytyi, mut yhellä panadolilla oon tähän asti pärjännyt. Nuha iski myös, mut sitähän nyt on muuteskin liikkeellä tosi paljon...

Äitiyshousuja pitäis kohta alkaa katselemaan, farkut ahdistaa niin vietävästi. Oonkin nyt ihan verkkarilinjalla menny tässä. :D

Yökkäiltyä on nyt tullu enempi kun alkuraskaudessa, esim. hampaidenpesu ja kakkapotan tyhjennys saa tehokkaat yökkäilyt aikaan. Eilen sit oksensin kun piti käydä 3veen pylly pyyhkimässä. :snotty: Että semmonen herkkis täällä. :whistle:

Väsymys on jotain sanoinkuvaamatonta, illalla on ihan siinä ja siinä että jaksan iltaisin ysiin asti pystyssä.

Kellekään ei olla vieläkään raskaudesta kerrottu. Mut eiköhän nuo kohta älyä ilman kertomisiakin. ;)

Adelade 13+3
 
Tervetuloa uusille!!

Tiistaina pitäis mennä töihin, mut eilen alko "kuukautiset" taas. Vaikka sanottiin, että kaikki on ok..tuntuu se silti henkisesti kamalalta. Hassua jotenkin, kun koulun penkillä vuosia sitten eräs lääkäri opetti, että legendaariset tarinat siitä, että kuukautiset tulevat koko raskausajan, ovat puppua...ja nyt sitä sitten itse kokeen sen. Täytys varmaan lähettää ko. lääkärille päivitettyä dataa asiasta :LOL:

Pahoinvointia on, menee ohi mandariineilla ja paineet tekevät sitä, että silmissä sumenee aina välillä. Koneella oleminen ei tunnu hyvältä ja sen takia käynkin täällä harvakseltaan. Supistelut on rauhottunu, mutta sitä varmaan kuuntelee itseensä liiankin tarkasti ja tulee jo vainoharhaseks :|

Mies tuli reissulta ja oli ostanu yhen potkupuvun ja yhen lyhythihasen bodyn. Olin ihan yllättyny, kun ei kauan aikaa sitten, oli pieni kinastelu siitä, et MÄ en sit osta kaupasta vauvalle mitään, onko selvä :hug: Ja nyt hän sit innostu. Pientä pesänviettiä on ilmassa, löysin vanhoja vaippoja 2 pakettia (kylläkin kokoa 12 kg ylöspäin), nyt jo suunnittelen vauvan sängyn kokoomista makkariin ja tuttipullot olen kaivamassa esiin varmaan kohta, paikan olen jo kantsonu niille :p Pitäs varmaan vähän rauhottuu, mut tää kotona oleilu vähän sekottaa päätä ;)

Keskiviikkona sitten rokotetta hakemaan, onkin sillon vapaapäivä, niin saa ottaa ihan rauhassa
 
emv
Huomenta!

Taas viikonloppu ja taas mä oon töissä, kiitollisesti vielä eilen iltavuorossa ja tänään aamussa. Onneks tämmösiä ei satu usein...ilmeisesti ihmisillä ollut tälle viikonlopulle toiveita kun näin hullusti menee.

Mä kävin torstaina ostaa ekat äitiysvaatteet. Ihanat farkut, jotka tuntuu NIIIIIN hyvältä päällä. Siis lähinnä ettei purista. Ostin yhen neuleen ja paidankin. Töissä ei viitti kulkee verkkareissa niinku kotona.

Ihanaa Adelade et ultrassa teilläkin kaikki oli ok. Ja voimia pahoinvoinnin kanssa! :hug: Muillekin joilla pahoinvointi jatkuu!

Voi Belvis pystyn niin uskomaan et tuntuu kamalalta! :hug: Eihän sitä voi olla säikähtämättä (jopa aina uudelleen) vaikka onkin sanottu et kaikki on ok. Jaksamista!

Tsirppi: Meillä kans biisi "vauva älä itke tänä yönä" samaiselta artistilta on saanut uusia sanotuksia jo muutamaan otteeseen...

-emv ja james jessenpoika 12+1
 
Kyynelten hymy Täällä kans halut nollissa.. :ashamed: Ainut mikä liittyy seksiin, on mun unet, niissä on kauheen halukas ja mies taas ei :D Mitähän lie tuokin :LOL:

Haave Ihanaa, pikkujoulut :p

Miikulainen Tsemppiä huomiseen ultraan! :)

Lynxi Sullakin jo söpö masunalku :heart:

Adelade Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista'! :heart:

Belvis Ihana ylläri mieheltäsi :)

Emv Paljonko ä-housuista maksoit?

Mahasta Täällä maha on aamusta iltaan asti samanlainen pömppö. en tiiä onko tää turvotusta vai sitten jo mahan alkua :D

Onko kukaan kaatunut nyt raskausaikana? Ite lensin eilen oikein kunnolla kumoon ja nyt takaraivossa jäytää pelko istukan irtoamisesta tmv. :ashamed: :'(
Pahoinvointia ei enää oikeastaan ole.. ehkä pitäis olla tyytyväinen, että näin helpolla oon päässy. Lievää etomista kesti ehkä 3 viikkoa.
 
Alisa84: Mää oon kans pari kertaa ollut niin lähellä kaatua, että kävin ostaan nastakengät. Mun yks kaveri osti semmoset jo viime talvena, kun koiria lenkittelee jäätikkökeleilläkin. On muuten ihan sikahyvät. Ei tartte yhtään pelätä liukastumista. Mulla on semmoset oikeen laatukengät (ja aika kalliitkin) että niissä ne nastat on semmoset jotku älynastat eli ne sitten asfaltilla painuu sisään, ettei oo siinä sitte liukkaat. Suosittelen! Noita mun ostamia saa ainakin Partiokaupoista ja vissiin joistain urheilukaupoista. Ne liukuesteet kenkiin on ihan hanurista.
 
emv
Alisa: Voi toista! Sattuiko pahasti? Maksoin ä-housuista 24,90e. Siis farkut, jotka strechiä (vai miten se kirjoitetaan?) ja sit resori tohon masun päälle...luulen et nää menee tosi pitkään.

-emv ja james 12+1
 
alisa: Mä kaatusin esikoisen aikana aika pahasti liukkailla keleillä mahalleni ja silloin th sanoi että sikiö on vähän niinkuin pieni viinirypäle vettä täynnä olevassa pussissa jolloin siihen on vaikea osua ja jos kaikki on niinkuin pitäisi niin ei se istukkakaan kovin helposti irtoa/repeä, kuunneltiin sydänäänet seuraavalla nlakäynnillä ja ne oli ok. sitten rv.25 ajoin autolla kunnon ryminällä ojaan kun oli huonot renkaat, silloin onneksi jo tuntui liikkeet niin hyvin että kun ne pysyi normaaleina en huolestunu asiasta...

Mulla on onneksi esikoisesta säästetty kaikki noi housut/paidat niin ei tartte niistä huolehtia ja vielä menee omat verkkarit ja strech-farkut jalkaan. ihan pop juttu oli ku löysin hm:stä lappuhaalarit ja ne tulee varmaan nytkin tosikovaan käyttöön. Makso sillon uutena muistaakseni 30e, muut housut oonki sit tilaillu ellokselta tai hm:n netistä kun ollu aleja...
 
Alisa :hug: , varmaan pelästyttää tuollainen kaatuminen. Eipä kaiketi vielä pitäis olla hätää kun kohtu suojaa hyvin ja masu on aika pieni vielä.

emv, sähän oot löytänyt edulliset äippähousut. Mä jouduin maksaa omista 39,90?. Eilen ne olikin kokopäivän päällä kun oltiin hautausmaalla ja kylässä. Ei kiristänyt eikä ahistanut yhtään. Täytyyy vaan toivoa että menisivät mahdollisimman pitkään.

Belvis, ihana sun miehes. Ehkä sitä villiintyy kun on kotona, mutta oon itekki jo kattonu pinnasängylle paikan :LOL: .

Selis ja "mötkäle" 9+5
 
Alisa84:

Kaaduin esikoisesta noin puolessa välissä raskautta eikä tapahtunut onneks mitään kamalaa, enemmän taisin pelästyä. Tosta kaatumisesta puheen ollen, nyt oon parina yönä nähny painajaisia siitä, että tipun rappusista ja sit nään kun oon sellasessa vinksin vonksin asennossa ja mies tulee kotiin ja löytää mut. Tosi kivoja unia ....kai se nää hormoonit taas, hyvä tekosyy ;)

Joo, itseasiassa pari viikkoa sitten, päästiin oikeen kaupoille kaksistaan vähän kierteleen..ja käytiin sit "koeajamassa" lastenvaunuja ;) Vielä ei löytynyt mieleistä niistä valikoimista, mut on ne muuttunuki ihan hirveesti viimisen 6 vuoden aikana.Tunsi ittes ihan seniiliks niitten termien kanssa :LOL:

Nyt lähetään vähän ulos haukkaamaan raitista ilmaa :wave:
 
Hiiala hoi, uutta pinoa nakkasin pystyyn kun ei ainakaan silmiin osunut tälle kuulle vielä :wave:

Oon ollu poissa muutaman päivän kun meillä netti tempunnut ihan urakalla, viimeksi ehdin taisin päivitellä pinot ja kun yritin kirjoitella omia juttuja niin otti ja meni poikki kesken kaiken :kieh:

Nyt luen kuulumisenne ja kommentoin vaikka tonne uuteen pinkkaan sitten :D
 

Yhteistyössä