<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 11/09 <3




Tässäpäs pino heille joilla on LA toukokuussa 2010 =)


Nimimerkki............. LA.................... Synnäri........... Monesko


Loviisa....................27.4.2010.........SatKs..............2.
Inkeri-....................28.4.2010.........KOKS...............5.
buam.....................28.4.2010..........OYS.................2.
Varanikki................ 1.5.2010..........PKKS................3.
HoPe22.................. 1.5.2010..........KOS.................1.
Emmaria................. 1.5.2010..........KOKS...............1.
Hellevi-Irmeli...........1.5.2010..................................2.
Heidi0609...............1.5.2010..........K-SKS...............3.
KyyneltenHymy.......1.5.2010..........PKKS................1.
äiti0509...................2.5.2010..........KOS.................3.
sanzkuli...................2.5.2010..........SatKs..............3.
Johjo.......................2.5.2010..........OYS.................5.
Elwi.........................2.5.2010..........KOS.................2.
tirpunen..................2.5.2010..........Tyks................2.
Kleio........................2.5.2010..........Kät..................1.
Kaneli-07.................3.5.2010.................................2.
A-L-M.......................3.5.2010..........K-SKS .............1.
hepakka..................3.5.2010..........SeKS...............5.
napsuneiti...............4.5.2010..........LS...................1.
Marjutti86................5.5.2010.................................
haaveena äitiys.......5.5.2010..........OYS................1.
Tsirppi......................5.5.2010..........TYKS...............1.
Naomi......................5.5.2010..........Kät..................1.
Heikunkeikun86.......5.5.2010..........PHKS..............3.
Senkku....................5.5.2010.................................3.&4. :attn:
Safina......................6.5.2010..........LS...................2.
Adelade...................6.5.2010..........PKKS...............3.
MetsäMörrinVaimo...6.5.2010.................................5.
Muusa76..................6.5.2010.........NKL.................3.
Pilkkuliini..................6.5.2010..........SAS.................2.&3. :attn:
enkelipoikien äiti......6.5.2010..........PHKS..............3.
Lamella....................7.5.2010.................................2.
Misuli79...................7.5.2010...........OYS................3.
Janskuliini84............8.5.2010..........K-HKS..............2.
Haave......................8.5.2010..........K-PKS.............1.
Tallamuspurkuna.....8.5.2010.................................3.
Tiitu-79....................8.5.2010..........Jorvi................2.
BornToLose.............9.5.2010...........KOS................3.&4. :attn:
Henna-Mari87...................................EKKS...............
Järvenneito.............10.5.2010..........KOS.................
viksi........................10.5.2010..........KOS...............3.
vilhelmiina72...........11.5.2010..........NKL................1.&2. :attn:
Yömyssy..................11.5.2010..........SatKs..............2.
Aukku......................12.5.2010................................4.
Ce-bra.....................12.5.2010..........KOKS.............3.
TahtooToisen..........13.5.2010..........Jorvi...............2.
löllykkä....................13.5.2010................................4.
Toukokuun13..........13.5.2010..........Jorvi...............2.
Sanni86...................14.5.2010..........OYS...............1.
Guess80..................15.5.2010..........NKL................1.
Pamina81................15.5.2010..........TYKS...............1.
EMV.........................15.5.2010..........NKL................1.
Tiktu........................15.5.2010..........TAYS..............2.
Porkkana11.............16.5.2010................................2.
babyyy....................17.5.2010..........PKKS..............2.
Sanse......................17.5.2010..........TYKS..............4.
Aina valmis..............17.5.2010................................4.
Miikulainen89..........18.5.2010..........NKL................1.
Hannah84...............18.5.2010..........Kät.................1.
vennamo86.............18.5.2010................................1.
Amati.......................19.5.2010..........PKKS..............7.
Päivi1980................19.5.2010................................3.
sibirica.....................20.5.2010..........KOS...............2.
Zara81.....................20.5.2010..........VAS.................
Iituska83.................21.5.2010..........KHKS..............2.
lypy..........................22.5.2010..........OYS...............3.
Mallanne..................22.5.2010................................4.
baby dream.............23.5.2010..........MKS................4.
lynxi.........................24.5.2010..........PHKS..............2.
Nappula...................24.5.2010................................2.
haavemamma73......25.5.2010..........PHKS..............2.
äiti ja 3poikaa..........26.5.2010..........TAYS..............4.
Alisa84.....................26.5.2010................................1.
mirkku-87.................26.5.2010.................................
miranth....................26.5.2010..........NKL................2.
IhanaOmena...........26.5.2010.................................1
Cristiina...................27.5.2010..........K-HKS.............2.
Meillevauva..............27.5.2010..........Jorvi...............2.
Nöpö82....................27.5.2010..........KOS................2.
Esc...........................28.5.2010................................2.
zizilisko....................28.5.2010..........Kät.................4.
pumilus....................29.5.2010..........KOS................1.
oinas95....................29.5.2010................................3.
tatomira...................29.5.2010..........KHKS..............3.
Tyttö82....................30.5.2010..........LKS.................1.
Belvis.......................30.5.2010..........NKL................3.
Riikka90...................30.5.2010................................1.
Auringonkukka.........31.5.2010..........TYKS...............3.
Selis.........................31.5.2010..........TYKS...............2.
Maira.........................8.6.2010...........K-SKS.............1.
nallepööh.................................................................5.
alffie75.....................................................................1.
Kiki85.......................................................................
Villapeikko................................................................1.
Iitu09.......................................................................2.







Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus





Huonoja uutisia kohdanneet ystävämme

P123 :hug:
Hilmuska :hug:
amati :hug:
Chicco :hug:
Unnukka75 :hug:
ViolaRose :hug:
Räystäspääsky :hug:
rikupi :hug:
Imoen :hug:




Aiemmat keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1498357
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1532663
 
Ollapa hyvä vaan ^

Jos nyt muutama sananen... Tiitulla hurja kauppakokemus.. Kuulostaa siltä et joko verenpaineet on äkillisesti laskenut alas taikka verensokeri. Mulla noustessa joskus pimenee silmissä ja verenpaineesta johtuu. Pitääkin muuten taas mittailla päivän lukemat.. 114/57 Ohho. No eipä ihme jos vilkkuu tähtösiä :D

Toukokuun13 tervetuloa mukaan =) Millonkas sulla se LA olikaan? ;)

Marjutti , WAU! Ihana massukka =) En taida ihan vielä itte kuvata kun ei se makkaroiden seasta erottuis.. :whistle: Eilen tosin juhlahousuihini en sopinut, joten jotaki on tapahtunut täälläkin :D

Jep, jysähti mullakin vaaka lopulta EI-kannalle tuon rokotteen suhteen. Jos tulee tauti niin tulkoon. Resursseja riittäis ainakin näin alussa hyvin hoitaa ja toisekseen eipä tarvitsisi koko talvea sitä pelätä. Niin ja kun tuo rokotekaan kerta ei takaa ettei tautia tulisi. Noh, näillä mennään... :|

Mää olin tuntevinani toissailtana ekat liikkeetkin :O Isompi likka istui selän päällä kun massullani köllötin sängyllä ja joitakin kummallisia *töps* tyyppisiä juttuja tunsin vähän navasta alaspäin. Nyt olen joka ilta hiljentynyt massulleen/ osittain kyljelleen kuuntelemaan ja KYLLÄ vaan, sitä samaa tuntuu :O Liekö liikkeitä vaiko ilmavaivoja vaan, odottelemallahan siitä varmuus tulee kun näiden pitäis vahvistua koko ajan.. Jännää, näin aikaisinko muka jo :D Esikosta tuntui noin 17. viikolla ja toisesta 16. =)

Haave, kyllä vaan, se tarkoittaa ettet sää saa imuroida :D Miehet on sitä varten, jos naisen tarvitsee koko matka kantaa "vauvareppua" mukanaan=)

Lynxillä kans ihana massu jo :heart:

Alisa, joku sanokin jo et vauveli on hyvinki suojattuna kohdussa, viinirypäleenä :D Ja tottahan se on. En usko että syytä huoleen on. Toivottavasti :)

Mää en tajua mihin ihmeeseen olen kätkenyt esikoisen ajalta äippähousut, mulla oli mustat Vauvatarvikkeesta ostetut lappuhaalarit joita tykkäsin kovasti pitää. Alkaa olla kyllä nyt kotihousuissakin kireyttä sen verran että pakko on etsiä joitakin.. Xl ja + kokoa :ashamed:



Eilisen pikkupoksauksen kunniaksi ^ =)
 
Mä raivaan kotia kun oon hermoromahduksen partaalla että miten mahdutaan jos tuleekin nyt kaksi vauvaa kerralla.
Yhden kassillisen leluja oon jo saanut kasattua, minnehän ne kantaisi kun en noita viittiny roskiin heittää mutta on sen verran kauheeta tavaraa ettei kehtaa myydä tai antaa eteenpäin. On siis sen tapasta lelua kuin neuvolassa, ottaiskohan ne sinne :ashamed:
Suunnittelin jo salakavalasti että aina käynnin yhteydessä jättäisin sinne lelun tai kaks mutta kun noita kerääntyki niin paljon niin.. :saint:
Ideoita?

Ja pikaseen; voisitko varanikki laittaa mulle lístaan myös että 3. ja 4. lapsi tulossa, kun muillakin kaksosiaodottavilla on :'( :D

Nyt meen jatkaa raivaamista, kommentoin kun enemmän aikaa :wave:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 13+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja BornToLose:
Ja pikaseen; voisitko varanikki laittaa mulle lístaan myös että 3. ja 4. lapsi tulossa, kun muillakin kaksosiaodottavilla on :'( :D


BTL :heart: :heart: nytty + mytty 13+0
Aina unohtuu jotakin tähdellistä kun aikaakin on vaan muka niin vähän :D

:hug: :attn: ;)
 
Olen jo jonkin aikaa lueskellut teidän kirjoituksia, mutta nyt vasta sitä taitaa uskaltaa tulla joukkoon mukaan. Olen 30v ja naimisissa, meillä on jo kaksi tyttöä -04 ja -07 ja nyt odotellaan kaksosia :) Melko jännittävää...
Niin ja laskettuaika on 5.5.
Senni 13+4
 
Iltaa!

Tääki käy vain tassunsa jäljen tänne lätkäsemässä... :D :wave:

Tänään ollu vaikea päivä, ainaku yrittäny nostaa päänsä soffalta niin tähdet vain vilisee silmissä... Oiskohan verenpaine matalalla... Kurja olo kuitenkin! :/ Tuli sitte eilen imuroitua ja pestyä lattiat, pyyhin pölytki ja yritin pitää yllä yleistä järjestystä... Illalla vähän tuntui massussa ja selässä, ei kuitenkaan pahasti. Mulla on jostain syystä ollu tänään kauhea huoli vauvasta, tekis mieli mennä huomenna neuvolaan kuunteluttaan sydänäänet... Mullahan olis kyllä keskiviikkona se possupiikki, mutta en tiiä kuinka tiukalla aikataululla ne niitä pistää, tuskin ehtivät siinä mitään muuta tehä...

Senkulle tervetulo toivotukset ja onnittelut tuplista! :flower:

Haave & Helmi-Orvokki 13+1

 
Viikonloppuja hyvät naiset :)

Mun piti olla hirveän ahkera ja siivota koko viikonloppu... noh, eteisen ja keittiön sain siivottua ja tänään on laittanut takkaan puita, että siinä mun ahkerointini. On jotenkin niiiiin poikki ja masentaa huominen työpäivä :( Mä en muistanutkaan kuinka väsyttävää aikaa tää alkuraskaus on!

Noista liikkeistä, kun jotkut niitä on jo epäilleet tuntevansa. Mä tunsin esikoisesta liikkeet rv 16 ja kakkosesta rv 13, neuvolantäti laitto mulle plussat liikkeistä vasta rv 20 tossa kakkosen odotuksessa, vaikka olin ihan 100% varma ihan siitä rv 13+1 saakka, että ne oli nimenomaan vauvan liikkeitä, koska ne voimistui koko ajan ja tuntui ihan samanlaisilta. Musta jotenkin kummallista, kun väitetään, ettei muka rv 13 voi liikkeitä tuntea, vaikka muutama täälläkin on kertonut niitä tunteeneensa ja itsekin väitän niin, koska olen ne tuntenut. Harvemmin kait noilla viikoilla liikkeitä vielä tuntee, mutta ihan mahdollista, että varanikki on todella ne tuntenut!!

BTL jotenkin tuttua tuo turhautuminen sen tavaramäärän keskellä ja kun sulla on vielä tulossa kaksi kerralla niin sitä tavaraakin sitten on tuplamäärät, huh! Mäkin siivosin eteisen kaappeja tossa eilen ja oli niin turhauttavaa, kun pieneksi jääneitä vaatteita vaikka millä mitalla, mutta kun ei ees tiiä, kumpi tulokas on, niin mitään ei voi hävittää. Huoh! Tsemppiä, toivottavasti saat lelut... johonkin.

Senkku tervetuloa! ja onneksi olkoon kaksosista :flower:

Mäkin oon jo miettinyt pinnasängyn paikan ja katsastanut kaupasta, millasen tahdon :D turvakaukalokin on jo valittu ja se kait ostetaan jo tässä kuussa... heh, kärsimätön mikä kärsimätön. Kait mä aika pitkälle kevääseen ootan ennenkuin alan pinnasänkyä tosissaan katseleen ja varmaan vaunujenkin kanssa ootellaan, tosin joulun jälkeen on alet....

Mulla on hyvin satunnaisesti paha olo, jos syön paljon, alkaa oksettamaan ja nyt oon sitten kaikenkaikkiaan kolme kertaa oksentanut, muuten olo on ollut ihan jees, tää väsymys vaan alkaa ihan tosissaan ottaan päähän ja hermojen meno :( mutta... lopputulos palkitsee :)

Vielä reilu viikko ja on lääkärineuvola, todella, todella toivon et sit kuuntelevat vihdoin sydänäänet et saa vihdoin varmaksi tietää, että jotain masussa kasvaa :) tosin, eka ultrakin on vajaan 3vkon:n päästä :)

tatomira ja itu, vihdoin kaksinumeroisilla viikoilla 10+0
 
Maira:
Mun lähipiirissä ei ole missään päin kaksosia, joten ei ole kyllä minkäänlaista kokemusta tai tuntemusta että millainen odotusaika edessä. Kätilö ultrassa sano että täytyy ottaa rauhallisesti ja heti jos tuntuu siltä niin hakee saikkua vaan. Tiedän etten osaa ottaa rauhallisesti :ashamed: Oon niin kontrolloiva kotona että mun mielestä mies ei osaa tehdä mitään kotitöitä oikein, pahoina aikoina imuroin aina hänen jälkeensä, siis kun hän oli imuroinut. Mutta oon oppinu vähän löysäämään, mutta en kuitenkaan osaisi vaan maata sohvalla. Mutta luulen että kroppa kyllä näyttää sitten jos mennään siihen pisteeseen että pitäis ottaa rauhallisemmin. Aika näyttää kaiketi :)

Mulla ei mun mielestä ole kauheasti mieliala heitelly, eipä niin varmaan :ashamed: Mies oli kummissaan kun oltiin perjantaina Prismassa ostoksilla ja kuulin kuulutuksen että "sen niminen poika odottaa kassalla äitiään" ja mä hengailin just siinä kassojen vieressä ja sattumalta näin kun äiti tuli paikalle ja halasi niin lastaa, mä sit tietty aloin kyynelehtimään ja yritin miehelle asiaa selittää, ja hirveesti väittää ettei ollu mikään hormoniryöppy :whistle: Mutta tässä kirjotellessa tilannetta muistellen, nousi kyllä edelleen pala kurkkuun, joissain asioissa oon vaan niin herkkä :saint:

Mä ostin mun odotushousut h&m:stä ja makso 29,90e, oli sellaset tummansiniset vakosamettihousut ja musta tosi siistit =)

Tervetuloa senkku :flower:

tatomiralle kiitos tsempeistä :attn:
Leluja sain siis kerättyä sen reilun muovisäkillisen, mutta raivasin vasta lastenhuoneen, vielä lelut makkarista, olkkarista ja keittiöstä niin sit kaikki käyty läpi :headwall: Vaatteita myös kaks muovisäkillistä mut ne vien veljen vaimon äidille joka toimittaa niitä Viroon sellaisille joilla ei ole mitään, ottaiskohan ne lelujaki :whistle:

Varanikki:
Kiitos uudesta pinosta ja erityiskiitos TÄRKEÄSTÄ päivityksestä, näkeepähän listasta kuinka monet kaksoset toukokuisissa :xmas:

Nyt suihkuun :wave:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 13+0
 
pikaseen tulin myös uuden pinon korkkaamaan...varanikki kiitsa taasen uudesta pinosta =)
täytynee kait huomenna soittaa neuvolaan kun meidän neuvolassa on se käytäntö että jos lääkäri ei saa sydän ääniä kuulumaan niin pitää mennä neuvolan tädille testaan uudestaan...ja kun viime viikolla e niitä kuulunut niin josko se täti sais ne kuulumaan...
on muuten kumma sillon kun tulin lääkäristä niin olin ihan ok sen kanssa ettei kuulunut...mutta kun sitä aina täs välillä mietti ja sit kun en saa koti vempeleelläkään kuulumaan niin kyllähän se mieli asian suhteen ailahtelee... :whistle: niin olishan se kiva saada varmuus :)

vauvan vaatteita...meillähän on läjäpäin vaatteita esikolta kun on vasta 1v. ja tytölle ostin kaiken uutena,eli kaikki hyvä kuntosiakin...mutta kyllä mä tossa h&m:llä käydessäni yhden shortsi setin ostin kun nyt sattu oleen ALEssa ;) ja olihan se viel vaaleensini raitava :D

Ultrankin varasin se on parin vkon päästä 11.11 :) ei joudu pitkään odotteleen :heart:

BTLmulla kaveri sai kaksoset samoihin aikoihin kun minä esikon. se tais jäädä 3kk ennen LA saikulle (teki seisoma työtä) mutta muuten sillä meni kyllä ihan kivasti...mitä nyt vatsa oli aivan valtava :D synnytti vkolla 38. kaikki kaksosten äidit kenen kanssa oon puhunut on kyllä jäänyt aika paljon aiemmin saikulle että se varmaankin on kyllä eessä...mutta kunhan sais kohtuu normisti elellä loppuun saakka niin se olis hyvä...toivotaan että sulla menee niin :heart:

senkku tervetuloa mukaan ja onnittelut kaksosista :heart: niitä tässä pnossa jo onkin yllättävän paljon =)

tänään otin masukuvankin josko sen sais tänne lisäiltyä teidän iloksi lähi aikoina :D

nyt telkkarin pariin hetkeksi ja sitten nukkumaan... :wave:
 
Huomenta vaan!

senkku tervetuloa! Ihanaa, kaksoset :heart:

Huoh, olis 7. päivän työputki meneillään, joista vasta kolmas aluillaan... :kieh: Ei kyllä meinaa jaksaa enää entiseen malliin, johtuneekohan tuosta matalasta hb:sta. Eilen iltavuorossa huomasin että alaselkä kipeyty, vaikken mitenkään nostellu painavaa tms, aika paljon kumartelin ja kyykistelin kyllä. Tänään vien sen pissanäytteen, voihan tuo särky johtua tulehduksestakin.

Mitähän kaikkee olittekaan jutellu, hmm, aivot ei raksuta nyt.. Palaan iltasella :D Taidan ottaa viikkojen poksumisen kunniaksi mahakuvankin, laittelen tännekin jos taas osaan..

A-L-M 14+0 :heart:
 
Huomenia munkin puolesta!

Täällähän on viikonlopun aikana kerenny tulee uus pinokin... :)
Tänne ei mitään uutta, huomenna on se ultra (vihdoinkin ) ja saa lopettaa tän ihmettelyn, ehkäpä sit uskaltaa alkaa kattelee vauvalle juttuja, nyt en oo nimittäin mitään ostanu tai kattonu. Sen verran on tapahtunu muutosta et isäntä totes eilen kun makasin sohvalla että mun napa on muuttunu, kuulemma alkaa tulee ulospäin jo mikä tuntuu musta mahottomalta, ihan sama kun oon koko ajan hokenu kaikille et tää mun massiivinen ulkonäköni on turvotusta, äiti sitä sit viikonloppuna katto ja rupes nauramaan et toki jos haluat itselles näin uskotella niin mikäs siinä mut tuo ei oo enää turvotusta vaan ulospäin tullu maha.. :whistle:
Tässäpä nää. Mors taas uusille! :flower:
Tää jatkaa aamukahvin juontia ja suunnittelee siivousta.

Maira ja mytty 12+3
 
Kiitos varanikki uudesta pinosta :flower: :)

Jaksaisitko vaihtaa ton mun la:n 8.5. Kiitos paljon :heart: :flower:

Tosta mahasta sen verran, että nukkuuko muut vielä mahallaan? Kun mun mielestä mulla selvästi on iso maha jo, mutta aamulla herään aina mahallani, eikä se tunnu mitenkään pahalta. Joskus 1kk sitten, kun yritti nukkua mahallaan, niin se tuntu sillon jotenkin epämukavalta mutta ei enää. Outoa.... Kyllä kai se kohta taas. Mun mielestä se vaan on ihan kauheeta, kun yleensä aina nukun mahallani, niin kohta ei sit voi....

Tällasta pohdintaa tähän aamuun.... Väsyttää ihan hulluna. Poika tossa leikkii autoilla ja kattoo telkkaria ja äiti tässä sohvalla makoilee :ashamed:

Tiitu 13+2
 
Tiitu, mää nukun mahallani aina välillä :) Joku aika sit tuntu pahalta, mut tissiaristus kun katosin niin nyt taas voipi kuorsata miten päin vaan :D

Senkulle tervetuloa mukaan =) Tasapuolisesti kaikille tupliksille lisätty nyt noi :attn: t tonne ettei tule paha mieli :xmas:

Mites, jo lapselliset, meinasitteko rokotuttaa lapset? Mulla on noi kaks likkaa jotka käy kerhossa, mut en tiedä silti.... 3,5v ja 5,5v.. Pelottaa vaan se rokotteen tutkimattomuus niin kovasti :/

Mut nyt syömään ja sit kerhoon :wave:
 
huomentapäivää =)

mä en taida nukkua mahallaan, selältään herään melkeen aina ja kyljellään/puoliks vatsallaan alan nukkumaan, mut ei mullakaan mitenkään erityisen pahalta viel tunnu maata mahallaan.


poksut tänään, 14+0 =)
 
No kai minäkin...Tässä ei kai vielä hirveetä ähkyä ole kun en oo mitään aamulla syöny, aloin mussuttaa vasta kuvan oton jälkee... :p




Kai siellä jotain on tapahtunu.. =)
Nii ja tosiaan n. 12+3
 
korkkaampa tätä pinoa sen verran että tosta mahallaan nukkumisesta:
Mä nukun aina mahallani, en osaa nukahtaa muuten. Esikoisesta nukuin puoliksi mahallani ihan loppuun asti, siis silleen että toinen jalka on koukussa tyynyn tms päällä jolloin mahalle jää tilaa olla siellä alla vapaasti - vaikeesti selitetty mutta toiv. joku edes ymmärsi.

Ja tuosta rokotteesta ellen jo ole sanonut; Meillä ei rokoteta ketään, ihan miehen ja minun yhteisellä päätöksellä. Ollaan kaikki perusterveitä eikä paljoa muutenkaan sairastella ja uskon täysin että kun hoitaa itsensä täysin kuntoon rauhassa niin säästyy jälkitaudeiltakin.

11+0 poksuu!
 
hui ku teillä on ihania masuja... mie en kehtaa laittaa ku musta tuntuu että enempi läskiä ku mahaa... noh huomenna sitten se neuvolalääkäri toivon että toinen on sielä vielä hengissä.. välillä tosiaan tulee näitä tunteita hmmm onkohan se siellä vielä elossa...hermo menee tosi nopeesti ja kaikki lämmin ruoka oksettaa ja tulee äkkiä ulos ei tekis mieli mitään syödä ku kaikki ällöttää varsinki paistettu liha hui yks päivä anoppi teki hirvenkäristystä joka oli niin ihanaa joo puolitunti sain pidettyä sitte pottumuusi ja käry ulos vaan...ku mun pitäis koko ajan jotain pientä syödä jos menee vaikka kolme tuntia sitten vasta syön niin huonosti käy... onko muilla ollut yöllä esim menkkakipuja vielä näilläkin viikoilla?
10+1
 
Lypy Joo, oon miettiny myös tollasia.. pitää ostaa tässä ku kerkeen.

Emv Ei kai käyny, pelkään vaan, että tuolle pikkuiselle kävi jotakin :ashamed: Ei ollu pahan hintaset housut :)

Lynxi Ok,helpotti mieltä, kiitos! Sulla ollu eka raskaus hurjia tapahtumi täynnä :eek: Lpoksuonnittelut! :heart:

Selis Kiitos! :hug:

Belvis Hurjia unia oot nähny :eek: Onneks on vain unia :)

Varanikki Kiitos uudesta pinosta! :wave: Jaiks, joko liikkeitä olet tuntevinas, ihanaa! :heart:

BTL Eiköhän joku kirppis tai vastaava ota ne mielellään. Sellanen paikka, mikä lähettäis ne sit eteenpäin viroon tai venäjälle.

Senkku Tervetuloa mukaan! :wave: Ja onnittelut tuplista! :heart: :heart:

ALM Poksuonnittelut! :heart:

Mairalla iahna alkava masu :heart:

Tyttö Täällä on menkkakipuja harvasen päivä :/

Tänään kolahti postiluukusta np-ultra ja rakenneultra aika. Np on JO tän viikon torstaina :eek: Mulla alko sydän takoon ihan hulluna, jännittää aivan sikana. Jotenkin niin tuoreessa muistissa se viime kertanen käynti, joka oli todella ikävä :ashamed: Rakenne uä meni sit tammikuun 11.päivän paikkeille.
 
Kiitti varanikille uudesta pinosta! Paljon tännekin on jo ehditty kirjoitella..

Tsemppiä Alisa84 siihen ultraan. hyvin se menee ja on niin ihanaa nähdä se pikkuinen siellä! :heart:

Äitiysvaatteita en ole vielä hommannut, mutta housut kyllä alkais olla aikas ajankohtaiset, kun ei mee enää mitkään omat housut kiristämättä kiinni. Enkä kyllä pysty istumaan koko päivää töissä kiristävissä housuissa..

Viikonloppu meni ihan plörinäksi, kun oli ihan huono ja väsy olo. Piti miehen kanssa mennä ravintolaankin syömään, mutta ei kyllä voinut, kun ajatuskin jostain pihvistä ällötti. Niinpä makailin sohvalla melkeen koko viikonlopun.. Onneksi mies on ihanan ymmärtäväinen ja huomaavainen! :heart: Toivottavasti alkais olot pian helppaamaan!

Pamina ja pikkupee 12+2
 
Meillä pitäis myös olla vauvavaatteita tarpeeksi, niitä on tullut joka puolelta kun muiden lapsille jäänyt pieneksi eli tosi pieni osa ollaan ostettu. Mutta aion niitä myös säilyttää ja jatkaa kierrätystä ja antaa eteenpäin, ei tulisi mieleenkään myydä niitä. Ulkovaatteita pyrin ostamaan uutena, pitkän etsinnän tuloksena löysin tytölle välikausi vaatteet kun yhdistin Reimatecin lilat henkselihousut ja lilan Jonathan tähti-takin, mä kun en tykkää että päävärinä muta tai musta :x Mutta vielä olisi ostettava ainakin esikoiselle talvihaalari ja sen täytyy myös olla vedenkestävää materiaalia, en aio 4-vuotiaalle enää pukea kurahousuja, kuopukselle on muutama kulahtanut talvihaalari, katsotaan antaako lompakon nyörit periksi ostaa uuden :D

Cristiina:
Niin, mullahan ei ole hajuakaan mihin suuntaan tää maha tästä kasvaa ja miltä tulen ens vuoden puolella näyttämään :x Mitat ennen raskautta oli 161,5cm/60kg eli lyhyt varsi ja vähän extraa :ashamed: Yhtä leveä kuin pitkä tulee olemaan varmaan aika totta! Maha on jo nyt ihan mukavan kokoinen ja farkuthan ei mene edes ponnarin kanssa enää :'( Vaikea sanoa koska jään koulusta pois, selkä on nyt jo labratunneilla aika jumissa ja mä oon niin väsyny. Tänäänkään en päässyt kouluun kun en ollut herännyt herätyskelloon, ajatelkaa että olin torkuttanut yli 1,5h tajuamattani :eek: Kun sitten heräsin kasilta niin suljin herätyksen ja jatkoin uniani :whistle:

Mä en oo kokeillu nukkua mahallaan mutta uskoisin sen onnistuvan vielä.

Mä en ajatellu rokottaa lapsiani, kumpikaan ei ole päivähoidossa ja esikoinen käy 1-2krt/vko jossain ja käsiä pestään kun mistä vaan tullaan niin uskon (ja toivon) sen riittävän. Molemmat perusterveitä. Kausi-influenssaa ei ole otettu vielä kertaakaan.

sansella ja mairalla nätit masut :heart: Mä en oo vieläkään kuvannut.

Mä kävin tänään labrassa antaa pumpulipuikkonäytettä. Lääkäri soittikin tossa joku aika sitten ja sanoi että hiivaa ei näkynyt vielä mutta joku tulehdus siellä oli joten apteekin kautta, saa nähä onko se saanu soitettua mun apteekkiin. Hiivan saa sitten tietää ke. Toi lääkäri on ihan superi! Soittelee aina heti ku mun tulokset on tullu ja hoitaa asiat aina heti ja tulee oikeesti sellanen olo että välittää =)

Onko kukaan miettinyt 4d-ultraa? Tai onko joku käynyt siinä joskus? Me miehen kanssa mietittiin jos menis ekaa kertaa kun saattaa olla vika odotus ja kun on ne kaksoset vielä :xmas: Olisi kiva kuulla missä käyny ja mitä maksanu.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 13+1
 

Yhteistyössä