<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 11/09 <3

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Lääkärineuvolassa käyty ja ihan ok oli kaikki. Paino oli noussut vähän liikaa, joten sokerirasitukseen joudun jo nyt viikolla 16 :x .
Paljonko on "vähän liikaa"? Mä kävin tänään neuvolassa, ja - herkässä tilassa kun olen - pahoitin mieleni, kun täti sanoi, että "alkuraskaudessa paino ei saa nousta näin paljon!" Ai, mitäs sitten tehdään? Aloitetaan paasto tai laihdutuskuuri vai? Mulle oli tullut painoa 1,5 kuukaudessa 4 kg, nyt painan melkein 63 kg ja olisin tällä kilomäärällä ihan normaalipainoinen, vaikken edes olisi raskaana. Hei haloo. Millä perusteella tehdään sokerirasitus? Ei nyt onneksi mistään sellaisesta puhunut.

Onnea Ce-bra hyvistä tuloksista!

Meillä kans on edessä uuden auton hankkiminen, jokin 6-7 paikkainen tila-auto pitäisi saada. Ei olla vielä tarkemmin katseltu, onhan tässä aikaa.

En tunne vielä liikkeitä. Mua ärsytti viime raskaudessa, kun kaikki kyseli "no joko tunnet???" Mulla oli istukka edessä, ja jotain pientä kuplintaa aloin tuntea vasta yli puolenvälin, olisko ollut viikko 22 tai 24 tai jotain sitä rataa. Voi olla sama juttu nyt, että istukka vaimentaa edessä.

Vakuutuksia ei olla ottamassa, kun meillä on hyvä kunnallinen terveydenhuolto. Sitäkään ei olla esikolla oikeastaan tarvittu.

Mä oon myös ihan pihalla noista viikoista, kun kaikki tuntuu laskevan ne eri tavalla. Tänään olis muka 15+5 (ja LA 15.5. - voiko pitää paikkaansa, te joilla on sama LA?), vaikka en mä koskaan aiemmin ole lauantaisin poksunut. Ihan sama. Olkoon sitten niin.

Tiktu & George/Georgina 15 + 5
 
Heippatiheipat kaikille :)

Mä luin vaan nopeesti tuossa pari sivua, kun viimeksi oon kirjotellu tuolla sivulla 8 :D
No tänne ei kuulu mitään erikoisempaa. Pahaolo on voitettu, väsymys jatkuu ja täällä myös käydään nuhan kanssa taistelua. Nenäsumutteet kovassa käytössä, tosin semmoset mitä saa raskaana käyttää.
Maha on kasvanu kun mikäkin :) Enää ei kenenkään tarvi kyllä epäillä et olisin raskaana, kun sen jo näkee niin selvästi.
Neukkulassa sydänäänet oli 142 ja edellisellä kerralla 140. Jotenkin poikaolo noiden sykkeiden takia vai mitä ootte mieltä :) mie haluisin jo niin tietää kumpi on tulossa nii jotenkin aina vaan pitää ottaa muiden mielipiteitä :)

Hyvä kun vaatteista puhuitte :) täällä on 3 laatikollista vaatteita odottamassa. Pojille suurinosa ostettu ja nyt oon jo jotain sortunu tulokkaalle ostamaan. Kaikki onneksi semmosia et menee kummalle vaan.

Sellaista tänne. Potkut tuntuu ja ikävä poikia kohtaan tuntuu välillä sietämättömältä. Tänään neukkulassa siitä puhuimme...kun tuntuu että välillä oon niin hukassa sen kanssa :(
Kaikki vaan muistuttaa heitä...mut kunhan päästään sen poikien syntymäviikon ja päivän ohi niin eiköhän se tästä :) jotenkin on vaan koko aika niin varuillaan kaikessa mitä tekee..poikien syntymää kun ei tiietty, et mikä sen käynnisti.

Mutta nyt nukkumaan, huomenna työt oottaa taas tekijää. Harmi vaan :)

Enkelipoikien äiti ja hippu 17+4
 
Huomenta!

Vaatteista ollut puhetta. Mä suosin bodeja ja puol potkareita. Kietasupaidoista en varsin tykkää,varsinkaan niistä missä on narut sivulla :kieh:

Meillä kans menee autot vaihtoon. Nyt meillä on 2 autoo mun ajossa ford focus c-max,mikä on olevinaan tila-auto mut ei todellakaan ole sitä :kieh: Miehellä ajossa vw-polo farkku.
Nyt mies meinaa et vaihdetaan noi autot tai ainakin ford,ni vw touraniin siihen 7-hengen malliseen. Sit jos tää perhe mahtus yhteen autoon kaikki.
Kesälläkin ku mentiin mökille,ni piti mennä kahdella autolla :kieh: koira vie jo polosta koko takakonttitilan.

Mulla on ollu jokaisen raskauden yhteydessä nuhaa mut siihen on jo pikkuhiljaa tottunut :snotty:

Mut nyt siivous puuhiin |O

baby dream ja masuasukki 14+5
 
Piti tulla kommentoimaan tuota vaateasiaa että huomaattehan esikoista odottavat, että täälläkin ihmisillä erit mielipiteet vaatteista..Että ihan sille ei kannate perustaa päätöstään vaatteista, vaan käyttää niitä mistä tykkää itse ja missä vauva viihtyy.
Kun meillä taas esikoinen joka synty keskellä kesää, heinäkuussa, tarvi tuolloinkin enemmän vaatetta, on siis vauvasta asti ollut "vikukissa". Ei johdu siitä siis, että ois mitenkään opetettu siihen, vaan vauva vain itki ja itki, niin kauan aikaa, että laitettiin enemmän vaatetta, sit nukahti. Että se on niin paljon vauvastakin kiinni mitä pitää ja kuinka paljon.
Mutta se vaatearkikin siitä lähtee rullaamaan sitten ittestään.

En hoksaa nyt muuta kommentoitavaa, ni nyt tää lähtee aamupalalle!!

buam 18+2
 
Tiktu: kyllä oot ihan oikein viikkosi laskenut :)

Vaateasia on kyllä ihan kuin musiikkimaku, jokaisella oma makunsa. Minä en tykännyt kietaisubodeista kun niissä jäi kaula-aukko v-mallin takia isoksi ja ne oli rumia. Yöllä niitä joskus käytettiin ja nimenomaan sellaisia malleja joissa oli vain nepparit ei nauhoja. Puolipotkarit oli bodyn kans yöllä joten miellän ne yö-/alushousuiksi. Yöhaalareita käytettiin kuitenkin pääsääntöisesti, mutta osin tosiaan body+puolipotkarit. Tuolla kolmosella joka syntyi huhtikuun lopulla käytin melkein koko ensimmäisen kesän vain mekkoja. Nyt ei varmaan tulis pienen ikäeron takia mekkoja käytettyä vaan jotain mikä on helppo pukea ja helppo käytössä. Tällä kuopuksella joka on poika on lähes aina body+housut+sukat, meillä on kotona sisällä lämmin niin ei tarvi sukkiksia tai mitään alle. Mulla on la 2.5 ja kotiintuloon valitaan varmaan joku ohut fleecehaalari, välikausihaalari tai joku vastaava. Oulussa on vappuna monesti vielä niin kylmä ettei taho välikausitakilla isommatkaan pärjätä ja täällä tuulee...aina.

Nyt on haju sellainen et lähdenpä peseen kuopuksen pyllyn kun mieskin ehti lähteä pihalle peseen autoa. Sit se lähteekin töihin ja tulee taas joskus myöhään illalla. Mut ei haittaa kun minä pääsen huomenna parin kaverin kanssa shoppaileen, syömään ja leffaan. Ihanaa!

Johjo 17+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanse:
Vaateasiasta viel: et kärjettömistä potkareista tykkäsin erityisesti =)

Nuhaa: sitä on ollu varsinki aamusin koko raskauden ajan.

Onko teistä kukaan syönyt tamiflu-kuuria raskauden aikana?
Mä olen syönyt Tamiflun raskausaikana, pari viikkoa sitten aloitin kuurin.
 
Moikka.
Aikani kuluksi surffailin erilaisilla vauva-aiheisilla sivuilla ja ajattelin että vois tähän ketjuun laittaa vaikka linkkejä että minkälaisia tarvikkeitä teillä on/on tarkoitus hankkia vauvalle/vauvoille :)

Vaunuiksi meille taitaa tulla nämä
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4402/pl#

Sisarusrattaat ois tosi kätevät mut en voi minkään sille että ne ei vaan miellytä minun silmääni millään tavalla :ashamed: Siksi haluan ennemmin vaunut vauvalle ja ostan vaikka sen manducan sitten avuksi. Kun ei niitä sisarusrattaita kovin kauaa kuitenkaan tarvitsisi kun tämä toinen lapsi on vauvan syntyessä kuitenkin jo 2v 2kk.
Jos lähdetään koko perheen voimin lenkille niin otetaan sitten nuo rattaat tälle toiselle mukaan mitkä hänellä on nyt käytössä.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=808&valikoimaid=6
Tuollainen turvakaukalo meillä on tämän toisen lapsen jäljiltä odottamassa eli sitä ei tarvitse ostaa :)

Pinnasänky meillä on vielä esikoisen jäljiltä ja sitä käytetään myös tällä tulevalla vauvalla. Ensin vuoraan sinne joko kuopuksen äitiyspakkausesta sängyn ( minulla on omalta vauva-ajalta jäljellä reunus minkä mummoni on minulle ä-pakkauslaatikkoon ommellut :heart: ) tai sitten otetaan kuopuksen vanhoista vaunuista vaununkoppa sinne käyttöön. Molempia kätettiin kuopuksellakin. Esikoisella ei äitiyspakkauksen laatikkoa käytetty ollenkaan.
Mutta tälläinen olisi aivan ihana jos olisi ylimääräistä rahaa
http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=57 :heart: :heart: :heart: :heart:

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/manduca/
Ja siinä vielä kuva siitä manducasta :)

Meille ei tänään ihmeempiä kuulu. Miehellä ollut vapaapäivä ja sain itse äsken nukuttua päiväunet. :) Ihanaa. Nyt isäntä on sitten lepäämässä vuorostaan. Lapset syövät karkkipäivän herkkuja ja katsovat lastenohjelmia :) :heart:

ce-bra ja pikkuinen rv. jotain 16+3 ja 17+0 välillä :D
 
meil on turvakaukalo(samaa sarjaa ku noi vaunut, ja sen saa kii noihi vaunuihi myös) mut oon alkanu miettii tota jalustallista kaukaloo kyl tekis mieli. Vaunuissa meil on Tako fast riderit

http://www.babytown.fi/fi/verkkokauppa.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=92&category_id=50 tollaset mut mustana. Myydään ne keväällä varmaan pois ku ostetaan kaksostenvaunut.

Sänky meil on, ikean leksvik http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80108662 ja se jää tulokkaalle mikäli juniori oppii nukkuu jatkettavas sängys.

kantoliina sekä reppu löytyy kans, mulla on myös kantovyö mikä tällä hetkellä tosi hyvä juniorin kanssa.
 
Johjon kanssa samoilla linjoilla ja samoilla maastoilla. Eli huhti/toukokuun vaihde on täällä oulun alueella vielä tooooosi kylmä toisinaan. Että kyllä vastasyntyneelle täällä saa olla vielä vaatetta.
 
Pääsenpäs huomenna tarkistaa että kaikki on varmasti ok nöttösellä, huoli on ollut ihan kamala ku keskiviikkona tuli vähä verta ja eilen tuli jotain ihme limaa ja verta vähäsen, oma lääkäri kohautti olkiaan ja sano et kai se siellä on, neuvolaan yritin soittaa niin kaikki puhelut ohjautu keskustan keskukseen kun eivät kuulemma ota perjantaisin yhtäkään puhelua vastaa, poltin hihani ja soitin mammapolille niin kirjoittivat lausunnon että saan mennä huomenna sairaalaan päivystykseen ultraukseen ilman lähetettä.. Täytyy sanoo että ihan ihme touhua..
Mulle jäi niin kauheet patoutumat siitä omalääkäristä että isäntä kävi ottaa meille vakuutuksen jonka avulla voi mennä yksityiselle lääkäriin, se ei tosin korvaa jos on raskaana ja käynti on siitä johtuva, mut ihan sama, kunhan ei sitä kurppaa tartte kattella enää.. :kieh:

Mut joo, olisko siinä taas tarpeeks avautumista tälle päivää, mä lähen syömään..

Maira ja mytty 12+3
 
Nyt kun ei kerrassaan ole muuta tekemistä niin koitan tätä kuvan laittamista....


Sehän onnistui!

Siis kuva meidän vaunuista jotka ostin 10? huutiksesta ja verhoilin ite uudestaan. Saas vaan nähdä miten sitten keväällä tuo 2,5v kävelee ite vai laitetaanko vauva liinaan ja työnnetään poikaa omissa kärryissä. Kyllähän se siis tietenkin kävelee, mutta vähän liiankin lujaa, vailla mitään itsesuojeluvaistoa. Ja mahdollisimman kauas äidistä, ainakin nyt toistaiseksi.

Sit jos tuplarattaita jostain syystä tarvittais, niin huomasin, että kierrätyskeskuksella niitä oli vaikka miten paljon ja minkälaisia. Hinnat siinä parinkympin kohilla. Niin sieltähän ne voi sitten hakea tarvittaessa.

Ois vaikka mitä kommentoitavaa, mutta taidan palata myöhemmin uudestaan asiaan.

Ainakin mieleen jäi cebran hyvät uutiset. Onnea! =) :hug:
 
Uskomattomat taitava Tiitu olet. Minäkin olisin saanut tuplavaunut lähes ilmaiseksi homeen vuoksi. Mietin et onnistuisko ite ompeleen kankaat, mut ei millään. Ei mulla olis kyllä aikaa eikä mahdollisuuttakaan, mut ei ole lahjojakaan :ashamed: .

Minä tein jo ensimmäisen hankinnan tai varauksen. Haetaan kun veronpalautukset tulee. http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2772/pl Carena Double Swingit ja vauvaa varten lisäksi koppaosa. Koppaa ei ollut kuin ruskeana, mut passaa mulle. Jäi enää kahdet vaunut ja vasta helmikuussa tulee uusi mallisto ja hintakin paljon korkeampi. Takuu alkaa kuitenkin vasta laskettunapäivänä. Nyt olis enää turvakaukalon hankinta. Joku sellainen malli jossa on telakka ettei tarvi vöiden kanssa värkätä. Harmittaa kyllä että ehdin myydä kuopuksen Logico S:n kun nyt pitää alkaa itelle uusi hommaamaan.

Johjo 17+5
 
ALM Kiitos! :) En oo vielä sen erityisemmin rasvaillu, mut oon kyl aatellu jo ihan niiden r-arpienkin takia.. Eikai siitä rasvailusta mitään tieteellistä näyttöä ole, mut jos itelle tulee hyvä mieli, niin ainahan se kannattaa :D

Voi elämä mää oon kade teille, jotka tunnette liikkeitä, määki haluuun!! :p :whistle: Missä muuten tunnette liikkeet, siis millä kohilla, kuin ylhäällä tai alhaalla?

Olipas varanikillä kattava tietopaketti vaatetuksesta :D Kiitos!

maira En määkään oo miettinyt tota vaateasiaa ollenkaan ja muitakin hankitoja oon miettiny tosi vähän.. Eiköhän me keretä ;)

Täälläkin yksi innokas, joka odottelee huomista, että saa alkaa värkkään joulua (jos vaan jaksaa) :xmas: Mulla jo hyvä osa lahjoista ostettu, mites muilla?

Enkelipoikien äiti Iso hali :hug:

cebra mää ainaskin kannatan noiden linkkien laittamista ihan listaks :wave: Määki haluisin jonkun kanterepun/liinan. Olis se kiva saada vauva siihen, kun koiran kans kävis vähän lyhyemmän lenkin. Ei aina tarvis raahata vaunuja :D

tiitu ihanasti ja taitavasti verhoiltu vaunut :heart:

Saatteko muuten hyvin veronpalautuksia vai tuliko mätkyjä? Meillä on tulossa n. 1600? palautuksia yhteensä. Osa rahoista menee joululahjoihin, osa säästöön ja suurin osa vaunuihin ja turvaistumeen.

Nyt nukkuun, ku tuo reissaaminen tahtoo väsyttäää |O
 
Alisa, liikkeitä tuntuu millon missäkin. Yleensä sitten kun illalla makaan sängyssä ja oikeen kuulostelen. Ja toinen on sitten autolla ajaessa! Mutta ihmeen vaisuina ne kyllä nyt tuntuu edelliseen verrattuna. Kun muistaakseni just tällä viikolla alko kunnon potkut tuntumaan viimeksi. Nyt oon pikkuhiljaa tuntenu niitä mielestäni viikolta 13, mutta tosi vaimeina.

Noista vaunuista vielä, että ei olis kyllä tosiaankaan enää aikaa värkkäillä mitään tollasia. Mutta kaiholla muistelen niitä aikoja kun pysty tekemään jotain tollasia omia juttuja.

Vaatteista ei muuta muistu mieleen, kun housuissa piti olla aina ne nepparit siellä haaroissa, ettei tarvinnu kaikkia vaatteita riisua vaipanvaihdossa. Ja tykkäsin sillon alussa käyttää sellasia haalarimallisia housuja, niin oli samalla sitten lämmikettä yläosaankin.

Tutista on varmaan kaikki muutkin jo kommentoineet niin minäkin sitten. Meillä oli kyllä tutti käytössä, vaikka etukäteen sitä vastustinkin. Oltiin saatu onneks yks tutti lahjaksi etukäteen ja ens kerralla otan kyllä jo laitokselle mukaan. Toinen pelastus oli se valmiiksi hankittu rintapumppu. Jäi vähän huonoja kokemuksia sieltä kättäriltä sen suhteen kun olivat niin kielteisiä kaikkien apukeinojen käytössä. Se imetys kun lähti tosi hankalasti ja kivuliaasti käyntiin, vaikka tuo 4,5kg poika vaan huusi ja huusi sitä maitoa. Hoitajat siellä vaan sano, että sitten vaan itket ja imetät! Ja lapsi huutaa yötä päivää nälkäänsä! Sitten kun vihdoin päästiin sieltä laitoksesta pois, niin kotona ensimmäisenä kaivoin tutin sille suuhun, niin johan hiljeni. Seuraavaksi sitten kaivoin sen rintapumpun ja nänninpäät verillä sitten sillä pumppasin jonkin aikaa ja pullosta annoin maidot pari päivää, että sain tissit parantumaan ja jatkoin sitten imettämistä. En tosin kun 3kk ikään kun sitten se maito jo lopahti ja poika ei oikeestaan halunnu enää tissiä niin en jaksanu väkisin yrittää. Siitä imetyksen alotuksesta jäi kyllä traumat. Toivottavasti ens kerralla menee helpommin.

Meille tulee palautuksia 1400, mutta menee kyllä suurimmaksi osaksi ihan elämiseen, kun nyt miehellä ollu hiljasempaa töissä. Tosin meinattiin joku halpa viikonloppumatka varata tohon alkuvuodeksi johonkin itä-euroopan kaupunkiin. Ja lähettäis miehen kanssa kahestaan! Ei ollakkaan oltu missään paria tuntia kauempaa kahestaa kahteen vuoteen! :eek:

Hyvää viikonloppua kaikille =)
 
Tiktu - Mulla oli noussut paino 600g/viikko. Sokerirasitukseen olisin joutunut joka tapauksessa viikolla 28, mutta koska mulla oli viime raskaudessa lievä raskausdiabetes, niin katsoivat parhaaksi, että menen myös nyt aikaisemmin.

Tosi nätit vaunut Tiitulla! Kauniin mallinen tuo vaunujen runko ja mielettömän taitavasti ommeltu. Mä en ikinä kykenis mihinkään tuommoiseen.

Mulla on myös manduca jo hankittuna ja itse olen tykännyt siitä ihan mielettömästi. Voin siis suositella. Ainoa mikä harmittaa on se, että tajusin hankkia sen tälle kolmoselle vasta niin myöhään. Meillä oli myös trikooliina ja sekin oli ihan ok, mutta mun mielestä sen kanssa oli vähän vaikeampi tehdä mitään ja siinä tuli kuuma. Mutta nämähän on makuasioita ja kokeilemalla selviää mistä itse tykkää :)

Tuplien hankinta on meilläkin edessä ja todennäköisesti käytettynä ostetaan, ellei löydy jotain hyviä ja vähän edullisempia. Suurimmassa osassa vaan on kasvot menosuuntaan ja mä haluan että ne saa myös työntäjään päin. Noi Johjon linkittämät carenat vaikutti myös ihan kivoilta, kun saa tuon vauvan kopan erikseen. Kiva kun ootte laittanut näitä linkkejä. Musta tuntuu välillä, että olen ihan pihalla kaikista tuotteista, malleista ja merkeistä, vaikka on jo neljäs tulossa, kun kahden ekan vauva-ajoista on jo niin monta vuotta aikaa ja kaikki on kerennyt muuttua :D

Meille tuli veronpalautuksia joitakin satasia ja kaikki menee ihan arkisiin juttuihin. Muutetaan heti uudenvuoden jälkeen ja siitä tulee ylimääräisiä kuluja. Ihan hyvä, että saa noilla vähän tasoitettua menoja.

Hauskaa viikonloppua ja ensimmäistä adventtia! :xmas:

zizilisko+nuppu 14+0
 
Pikapoksumiset!

Täällä harjoitellaan näemmä tätä yöheräämistä... :headwall: Sama mihin aikaan olen mennyt nukkumaan niin viimeistään 5.50 herään täysin virkeänä. Tänä aamuna kurkku ihan sairaan kipeä, ja sängyssä pyöriessäni jokin vatsan kiinnikkeistä veny ja kävi niin kipeää että tähtiä näkyi silmissä. Nyt sitte koko pötsiä jomottaa... :/
Huolestuttaa vähän, kun niitä kuplia/liikkeitä tuntui jo ja nyt on monta päivää mennyt ettei mitään tunnu! Missähän nyt maksaa?

Mun pitäis kans käydä kuvaamassa nuo mun käytettynä ostetut vaunut, kun ne on mun äidillä säilytyksillä... En tiedä yhtään minkä merkkiset ne on tai muutakaan, olivat vain suht edulliset ja tiesin ne hyvin pidetyiksi kun ne kaverilta ostin.

Mää tarvin kyllä perusteelliset neuvot tuohon vauvan pukemiseen. Mielellään niin selvästi selostettuna että tässä on potkuhousut (ja linkki kuvaan kyseisestä vaatteesta) nämä on tarkoitus pukea vauvan jalkojen peitoksi yms... :LOL: En siis tiedä edes miltä nuo kaikki teidän puhumat vaatteet näyttää, saatikka mikä olis hyvä minkäkin kanssa... Jep, voi lapsi parkaa.

Sori, jäi nyt kommentoimatta teidän tekstit vaikka kaikki olen lukenut. Pakko lähteä keittämään jotain kuumaa juomaa, tää kurkkukipu tappaa mut vielä... :$

Haave & Helmi-Orvokki 17+0 POKS! :heart:

Ai niin! Me saadaan veronpalautuksia yhteensä n. 1100 euroa, ja kyllä ne varmaan ihan normi elämiseen (ja joihinkin vauvantavara hankintoihin) menee. Varasin kylläkin itselleni kampaajan ja aijon pistää elämän risaiseksi! :saint:
 
Tiitu: Upeet vaunut, oot kyllä taitava! Mulla ei riittäis taidot eikä hermot =D

Me päätettii eile et ostetaa phil & teds vaunut. Kallista lystiä on mutta niistä saa sit yksösrattaat ni ei tartte sit taas olla uusii ostaa.

http://www.mypram.de/lshop,showdetail,14894,e,1259342966-15450,philteds.philtedskinderwagen,v5,4,Tshowrub--philteds.philtedskinderwagen,.htm

Liikkeistä:tuntuu pääosin iha alamasussa ja istuvilteen yleensä.

Veronpalautuksia: meil tulee pääl 2000e. Menee joululahjoihi, elämiseen ja varmaa neitille ostetaa isompi sänky.
 
Haaveelle kommentoin ensiks, et sulla ne liikkeet on tuntunu suht aikasin, ni tuolla huhtiksissakin oli monella niin et alussa tuntu, mut sit taas ei ja monelle oltiin sanottu neuvolassa, et kun kohtu kasvaa ja lapsivesilisääntyy, vauvalla on enemmän tilaa siellä olla, niin ei välttämättä liikkeet taas tunnu vähään aikaan. Toivottavasti vähän lievittää huolta! :hug:

Veronpalautuksia meille tulee yhteensä n. 3000 ? ja lahjoihin+säästöön menee. Samalla ostetaan kaverilta pois se hoitopöytä ja pinnasänky.

Mitähän vielä....vaatteisiin oon jo kommentoinukkin, mut huomasitteko tytöt, on elokuisillekin tullut jo pino???Aletaan olla jo pitkällä!!!

Hyvät viikonloput kaikille ja jaksuja!!!

buam ja pikkumyy, jolla jumpat menossa masussa, 18+3
 
Lauantaita!

Haave
Täällä kans yks "tumpelo" :) Mä tiedän suurinpiirtein että potkupukuja on olemassa, mutta mitä ihmettä ne muut on ja mihin väliin ne tungetaan :LOL: Mä kans tunsin liikkeitä tässä muutama päivä sitten, mutta nyt on ollut hiljaista. Epäilen kans tuota Buamin mainitsemaa lapsiveden lisääntymistä ja sitä et mulla ainakin ne kuplat oli niin hentoja, etten välttämättä aina ehdi niitä tajuta.

Maira :hug:
Toivotaan että kaikki on hyvin, voihan noita vuotoja tulla.

Veronpalautuksia tulee pari tonnia, niistä menee osa säästöön ja sit meidän on pakko ostaa uusi tv.. Toi entinen poksahtaa hetkenä minä hyvänsä... Noilla säästöillä tulee sit ostettua vauvalle kaikkee.

).) Masu kasvaa vauhdilla, välillä tulee semmosia jänniä sisäisiä kiristyksen tunteita, luulen että kasvusta johtuvia. Aamulla oli ihana pötkötellä kun huomas että vaavi oli selkeesti oikeella puolen masua, kun se oli enempi koholla :heart:
Eilen tuli koettua pieni kriisi, kun tyhmänä katselin jonkun MitäsNytin puolelle laittamaa linkkiä äideistä raskauden jälkeen.. Tottakai tiedostan että kroppa tulee muuttumaan rajustikin, mutta mä en kyllä pidä siitä :kieh: Miehelle itkua tihrustin, niin se oli kyllä ihana ja tokas vaan että pääasia että saadaan meidän kulta masusta ehjänä ulos, ei hän muusta välitä.. Kaipa nää hormoonitkin osansa tekee että tuntuu tuo asia nyt niin kamalalle, mä kuitenkin rakastan mun masua nyt :heart:

Ihanaa, kerrankin ei sada, voisi käydä pitkästä aikaa lenkilläkin tänään.. Tullut neuvolassakin vähän noottia tästä liikkumattomuudesta :kieh:

A-L-M ja kulta 17+4 :heart:
 
Kävin ultrassa ja kaikki oli onneks ok, eli ilmeisesti veri on tullut virtsaputken puolelta..Hyvä niin, tutkivat sit samalla ton alapään niin on sekin nyt sit tehty ja merkattu neuvolakorttiin kun täällä ei sitä alkuraskauden lääkärineuvolaa ole. :)
Oli tuolla polilla TOSI huono ultrakone, muttä tässä nyt kuitenkin taas kuvasaastetta, kyllä siitä jotain erottaa.. Kaveri oli aika vilkas ja heilutteli käsiään ja jalkojaan siellä, eli liikkeet sai isoja plussia korttiin, sykekkin oli normaali. Nyt on hyvä ja rauhallinen mieli kun tietää et kaikki on ok. :heart:




Joulua mä en oo vieläkää suuremmin miettiny, en oo vaan yksinkertaisesti kerinny, hääaikataulu kun painaa päälle, kahen viikon päästä tähän aikaan mä oon jo rouva.. :LOL: Pelottava ajatus... :p

Veronpalautuksia tulee kolmisen tonnia yhteensä ja ylläribylläri, nekin menee häihin, suurin osa kustannuksista kun pitää maksaa hääviikonloppuna joten bye bye nekin rahat, ei se mitään, on se sen arvosta.

Eipä tässä sen kummempaa ole, eilen nauroin itteni kipeeks kun isännän äitee ja isä tappelee siitä kummat saa ostaa vaunut, en olis uskonu et niistä tuommosia tulee ku ovat ennen olleet vähän ns. jäykkiä...Jännä juttu.. :)
Mut tää lähtee..

Maira ja mytty 12+4
 
Pitkästä aikaa muutama rivi kuulumisia. Aina tulee kyllä lueskeltua, mutta olen ollut tosi laiska kirjoittelemaan. Jotenkin ajattelin, että ehkä tässä np-ultran jälkeen tulee enemmän todelliseksi raskaus, mutta ei vaan saa ajoiksi kirjoitella..

Veronpalautuksia meille tulee yht. noin 800 euroa, taitaa mennä säästöön enimmäkseen.

Joku kirjoitti kestonuhasta ja mulla on myös. On ollut ihmeen flunssainen olo koko tämän syksyn, ja tuntuu että nenän tukkoisuus ei vaan lopu, olen jo ajatellut että se johtuu tästä raskaudesta, mutta en ehtinyt miettiä että kestääköhän se sen 9 kuukautta!!! :eek:

Vaunuista ja muista ei olla vielä hirveästi mietitty mitä pitäis hommata. Ite haluaisin ehkä Gracon tuplarattaat kun esikoisella ne oli sen kaukalon kanssa tosi kätevät, mutta saa nyt nähdä. Niitäkin kyllä varmaan käytettynä löytyy ja voi sitten myydä pois jos/kun ei enää tarvitse. Me asutaan vähän syrjässä että kaikkialle on melkein pakko mennä autolla, sitten täällä kotona vauva voi nukkua esikolta jääneissä vaunuissa. Manduca meillä on myös ja se on ollut kätevä. Kantoliinaa ajattelin ruveta käyttämään toisen kanssa, mutta täytyy etsiä joku joka voi opastaa siihen =) viimeksi katselin netistä ohjeita ja ei mennyt perille..

Pukemiseen tarvitsee itsekin varmaan apua kun esikoinen syntyi loppukesästä ja piti heti ruveta vähän paksumpia vaatteita pitämään, että miten sitä tämän kesävauvan sitten saa puettua? Noh, eiköhän siitä selviä.
Itse tykkäsin kanssa nepparillisista kietaisubodeista, mutta taisi niitä 'tavallisia' silti olla enemmän. Olen jo suunnilleen kaikki pienet vaatteet antanut kiertoon kun sukuun syntyi pari poikaa meidän jälkeen, joten pääsee sitten ostelemaan lisää jos eivät palaudu takaisin =)
Mä olen kyllä kirppareita suosinut kun tässä lähellä on monta hyvää ja etenkin noita ihan pieniä saa tosi hyväkuntoisina kun eiväthän ne edes ehdi juuri kulua kun jo jäävät pieniksi.

Liikkeitä tuntuu nyt jo ihan selvästi, jonkin aikaa on sellaista värinää tuntunut etten ole ollut vielä ihan varma onko vauvasta johtuvaa vai muuta, mutta kyllä se pikkuinen siellä on joka myllertää =)
Tuntuu tuolla aika alhaalla, vaikka kohdun pohja on selvästi vähän navan alapuolella jo. Esikoisesta tuntui samanlaista joskus pari viikkoa myöhemmin, silloin oli istukkakin edessä, nyt en tiedä missä.

Joulua ei olla kyllä laitettu vielä yhtään, itellä on niin vetämätön olo ettei jotenkin ole jaksanut. Tänään oli kyllä ajatus laittaa valoja/kynttelikköjä vähän esille ja leipomisia tehdään sitten varmaan vähän lähempänä joulua.

Mukavaa viikonloppua kaikille
miranth 14+4
 

Yhteistyössä