<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 11/09 <3

Heissan :)

Jouluvaloja oon laitellu jo, ekat jo pari viikkoa sitten, kun on ollu jo niin pimeitä iltoja. Nyt vielä kun sais olohuoneen raivattua kuntoon, alkaa varastoks taas muuttumaan..

Liikkeitä tuntuu aina välillä, ei mitenkään päivittäin. Navan alapuolella, joskus vasemmalta ja joskus oikealta :)

Veronpalautuksia tulee mulle reilu 500euroa, ja peruskuluihin menee, kun mulla tää työtilanne edelleen osittaista..

Suurimman osan joululahjoista teen itse, mm. ristipisto pöytäliinoja, ryijy, tilkkutäkki yms :) Muutamille niille ostan, jotka niin eivät ymmärrä käsitöitten päälle :)

Oma olo on ollut hyvä, joskus yököttää kun hampaita pesee. Ja iltaisin töitten jälkeen jalat hieman turvoksissa. Rintojenkin arkuus ja pistely loppunut. Lähinnä sellanen olo että ei olisi edes raskaana, mutta pikkusen liikkeet joinain päivinä siitä sitten muistuttavat :heart:

Tänään kävin päivällä siistimässä äidinsuvun hautaa, kun mummo oli saanu kirjeen että siellä taas yks puunriesa yrittää kasvaa. Aika hyvin saatiin juurineen maasta, mutta katsotaan miten sitkeä sissi onkaan sitten ens vuonna ;) Kanervan laitoin, pitäs vielä havuja käydä laittelee parin viikon sisällä et sais vähän ees laitetun näköseks :)

Hmm, äsken joku lähimailla aloitti uudenvuoden vieton turhan ajoissa, paukutti vartin verran raketteja.. Ikkunat ihan helisi, tosi kiva uusvuos varmaan tulossa jos jo tollasesta ikkunat helisee.. Ens viikolla vois vaikka soittaa isännöitsijälle ja kysyy et mites noi ikkunoiden tiivisteet, et voisiko huoltoyhtiö laittaa uudet..

Jaahas, sitten oliskin mummolta tuomaa lihapataa tarjolla :p Kyl se vaan saa siitä niin ihanan mureeta... Tänään oonkin sitten isän kuskina, kun lähtee pikkujouluja firmansa kanssa viettelee ja kuuntelee Jorma Kääriäistä ^^

Hyvää illanjatkoa!

Miikulainen ja rääpäle 15+4
:heart:
 
Johjon tuplarattaat on mullaki ne toiset vaihtoehdot joita olen katellu =) Tuplarattaat kun on nyt pakko hankkia, kaikissa vaan tuntuu olevan ne kaksi pientä pyörää vierekkäin ja me halutaan isot renkaat, muutenkaan ei sais olla kömpelöt tai hankalat työntää, mutta varmaan tilataan/ostetaan vasta kun äitiysavustukset tulee.

Alisa:
Mulla tuntuu liikkeet yleensä ihan tossa ylhäällä parhaiten, mutta välillä tuntuu kyllä muuallakin, vaihtelee aika paljon :)
Täällä kans ihan sopivasti jo lahjoja hankittu mutta useampi vielä ostamatta; suurinta päänvaivaa aiheuttaa mun isä ja hänen vaimonsa sekä mun äiti ja hänen miehensä :eek: Mutta kaipa sitä aina jotain sentään keksii...

Veronpalautuksia tulee yht. noin 300e kun mun tulot on vaan sosiaalietuuksia ja niistä ilmeisesti menee liikaa veroa. Miehelle tulee vielä vähemmän kun mulle mutta eka hänelle piti tulla mätkyjä useamman satasen verran mutta oliki ollut duunipaikan moka niin ollaan tähän enemmän kuin tyytyväisiä :whistle: Ja joululahjoihin varmaan menee, miehelle hankin ainaki kalsarit, deodorantin ja ehkä jonkun tuoksun.

Mies on pikkujouluissa joten meillä kiva koti-ilta lasten kanssa =) Äsken siivosin, tai RAIVASIN lastenhuoneen ja rankkaa puuhaa on kun tavaroiden nostelu tosi rankkaa mutta tulipahan siivottua ja nyt vaan nautitaan! Laitoin lapsille leffan ja vähän sipsejä :p Mulla alkanu harjotussupituksia tulemaan, eli niitä kivuttomia ja niitä tuli kuopuksen odotuksessa jo tosi aikasilta viikoilta eikä vaikuttanu mihinkään joten en oo miettiny niitä sen enempään, lähinnä ne on välillä ahdistavia. Muuten mun olo on todella hyvä! Alkuraskauden megaväsymys on väistynyt, toki vielä väsyttää muttei niin rankasti ja jaksan myös paljon paremmin koulussa ja olo muutenkin pirteämpi, ihanaa! Ja onpa seksikin maistunut jo kahdesti tällä viikolla :heart: :LOL:
Mun pikkujoulut olis ollu eilen ja yhdet itkut väänsin kun harmitti niin etten päässyt mukaan.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 16+6
 
Kylläpäs oli ihanaa käydä shoppailemassa, syömässä ja leffassa kavereiden kanssa. Ei sitä usein pääse mihinkään ja viidennen jälkeen varmaan vielä harvemmin. Joskus kuitenkin pakko päästä. Pitää sitä itseäkin joskus hemmotella. Oli muuten Lomaterapiaa niminen leffa hauska, sai nauraa. Itelle ostin äitiysfarkut ja on kyllä hyvännäköiset tällaisella ylipainoisellakin. Normaalisti en löydä farkkuja vaikka en olis raskaanakaan. Sit ostin vaan suklaarasioita. Vauvalle olis tehny mieli ostaa vaatetta mut ootan ensin ultran (17.12) niin tiedän kumpi tulee.

Mulla on istukka edessä ja en juuri tunnekkaan tuossa edessä liikkeitä vaan yleensä enemmän vasemmalla sivulla. Kohtu on nyt hieman navan yläpuolella. Jospa ne kohta rupee enemmän tuntumaan kun kohtu kasvaa eikä istukka enää peitä niin paljon tuosta edestä. Vau.fissä lukee et kohtu olis tässä vaiheessa navan alapuolella mut ei se napa kaikilla samalla korkeudella ole, mulla on napa tosi alhaalla.
http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikolta/Viikko-18/

Ai niin... hyvä juttu Maira et kaikki on vauvan osalta kunnossa. Parempi se on aina varmistaa ettei tarvi miettiä ja pelätä.

Johjo 17+6
 
Saunasta tultu!

Maira Hyvä et vauvalla kaikki kunnossa.

Veropalautuksia tulee yhteensä n.2900. Osa menee joulun viettoon ja norm. elämiseen ja säästöön jos jää.

Tänään käytiin miehen kanssa ostaa joululahjoja ja melkein kaikki saatiinkin ostettua :D

Mulla tuntuu liikkeet tuolla ihan alhaalla ja parhaiten kun olen pitkällään tai istuen.

Mulla on pikkujoulut ens viikon torstaina. Ihanaa päästä vähän rentoutumaan ja syömään hyvin :p

Mut mukavaa viikonloppua ja ensimmäistä adventtia.

baby dream ja masuasukki 14+6 huomenna sit taas poksuu :heart:
 
tiitu Onpas sulla ollu kurja alku imetykselle :(

zizilisko Paljonko manducasta maksoit? Milloin aloit kantamaan lasta siinä, minkä ikänsenä?

buam mää bongasin kans tuon elokuisten pinon :eek: Hurjaa mtien aika juoksee :D

maira hienoa, että masussa kaikki hyvin :hug: Joko häävalmistelut on hyvällä mallilla?

miranth määki oon miettiny tota kantoliinaa, mut en tiiä osaisinko pukee sitä ikinä päälle :whistle:

miikulainen munkin olo semmonen, ku ei raskaana oliskaan. Onneks on doppleri, jolla voi kuunnella sydänäänet :)

Tänään vähän siivottu, verhot vaihdettu ja jouluvaloja kiinnitelty :xmas: Nyt on glögilasi kädessä ja saa rauhassa nauttia hiljaisesta illasta.
 
Tulin sit poksumaan näin lauantain kunniaksi. Uskotaan, että viikot ovat nyt oikein. Mun äitiyskorttiin on toisin sanoen edellisellä kerralla kirjoitettu väärin, kun silloin (29.10. to) on muka ollut 11 + 3. No, eipä se nyt niin päivän päälle ole, kun vauva ei niistä lasketuista ajoista kuitenkaan välitä, vaan tulee kun on tullakseen.

Eilen taas George yllätti heti aamusta. Edellisestä yrjöstä olikin jo monta viikkoa. Siinä kevennettynä kävin kotivaa'alla ja päätin, että jätän neuvolan painonnousukommentit omaan arvoonsa: hieman yltiöoptimistinen (pari kiloa hoikentava) kotivaaka näytti VAIN 59 kg, eli heittoa neuvolan vaakaan melkein neljä kiloa! Raskauden alussa olin kotivaa'an mukaan 57, eli painoa olisi tullut vain 2 kg koko aikana! Totesin, että vaatteetkin (äippähaalarit ja neule) sekä ruoka vatsassa tekevät helposti sen pari kiloa "ylimääräistä", eli ihan turha on mulle mistään painosta selittää neuvolassa. On se nyt kumma, jos ei raskaana ollessa saa lihoa?!!

Mä saan veronpalautuksia, mies joutuu maksaan. Miinuksen puolelle jäädään kokonaisuudessa :(

Edellisen raskauden aikana käytiin miehen kanssa katsomassa jotain leffaa, jossa mies petti. Tänään käytiin teatterissa katsomassa sellaista näytöstä, jossa mies petti. Sattumalta molemmat, ei tiedetty juonesta. Arvatkaa, sopiiko herkälle raskaanaolijalle, vai tuliko vollotusta täydellä teholla :D
 
Hyvää ensimmäistä andventtia!!!

Niin se joulu vain uhkaavasti tulee, ja mä en suoraan sanottuna ole laittanu koristeen koristetta esille. Tulee niiiiin yllätyksenä tämä joulu, kun ei ole fiilistäkään siihen. Johtunee kyllä nyt selkeesti tuosta lumen puutteesta.
Maa kaipaa jo valkoista peitettään...

liikkeistä Mulla on istukka etuseinämässä ja tähän asti liikkeet on tuntuneet oikeestaan aina tuolla vasemmalla alhaalla. Nyt tuntuu et vauva liikuskelee enemmän, tai toisin sanoen, mä ne tunnen, eli liikkeitä tuntuu jo ihan tuossa keskelläkin. Eli voimaa myy on saanut kun istukan läpi tuntuu myös, vaimeempana, mutta tuntuu kuitenkin. Tuntuu toisinaan niin uskomattomalta, että siellä vauva onki.

Siitä tulikin mieleen, että joko kaikki ovat käyneet np-ultrassa?

Mut se mikä mua ihmetyttää nyt, on se,et mulla palas tissikivut takasin. Siis näitä pakottaa, turvottaa ja kaikkea mahdollista, mut samalla vielä tissit jo vuotavat jonkin verran. Etenkin saunassa. Mut kipeet ne on...

Nyt lukeen muut pinot ja jatkamaan aamuhommia!

buam ja myy 18+4
 
Itse kävin np-ultrassa rv 10+1. :)

Nyt vain odotellaan rakenne ultraa ja sitä että saa tietää kumpi sieltä on tulossa. :)

Hyvät sunnuntai päivän jatkot ja mukavaa odotusta kaikille. :heart:

Riikka ja pikkuinen 14+0
 
Heippa :wave: !

Enpä oo kerinny muutamaan päivään ollenkaan koneelle ja heti oli tullut useampi sivu tekstiä. Kaikkeen en nyt sit varmaan muista kommentoida mitään.

Kivoja kommentteja oli tullut vaatteista ja huomaa että kullakin on oma makunsa. Meillä on hirveesti tallella noita pieniä vaatteita alkaen koosta 44... Luultavaa on että osaa en voi käyttää ollenkaan jos vaan kaikki menee hyvin. Meillä käytettiin kaikkia vaatteita laidasta laitaan, ei oo jäänyt mieleen mitään erityistä suosikkivaatetta.

Liikkeitä oon kanssa kuluneen viikon sisällä kuvitellut välillä tuntevan, mutta hieman epäileväinen oon kun viikkoja vielä näin vähän. Ja ne tuntuu tuolla melkosen alhaalla, eikä ees joka päivä.

Tissikivut on taas palannut ja vähän on enempi ollut myös pahoinvointia. Juur kun meinasin ettei ne enään kiusaa. Vanhat rintsikatkin alkaa kohta jo käymään kunnolla pieneks kun on niin paljon tissit kasvanu. JA ne oli jo valmiiks aivan riittävän isot, prkl.

Maira oli käynyt ultrassa. Hyvä että kaikki kunnossa. Kiva kun kuvankin laitoit. Ite en osaa laittaa :ashamed: .

Jouluvalmisteluja ei oo sitten vielä yhtään tehty. Kohtapuolin oon lähössä töihinkin että alkuviikkoon jää jouluvalojen ripustelut väkisinkin. Eikä täällä kuran ja vesisateen keskellä tuu kovinkaan joulusta fiilistä....Jospa ne joulukoristeet sitten hiukan helpottais tilannetta. Joulukortteja oon jo hommannut, mutta hiukan lisää varmaan tarviin vielä.

Ja juu niin, itekkiin kattelin että tosiaan on elokuisillakin jo oma pino! Aika menee loppujen lopuks tosi nopsaan kohta rupee osalla jo puoliväli häämöttämään!

Selis ja "mötkäle" 13+2

 
vaatteista mä tuun varmasti suosiin bodeja, pelkät paidat tuntuu melkeen turhilta, housuina jotain college housuja, kotona puolipotkareita ja sukkiksia =)

liikkeet on ne selventyny, mut edelleen voi mennä ainaki 1 päivä et ei tunnu yhtään mitään, sillon on semmonen olo et ei raskaana oliskaan.. eilen illalla tuntu 1 eka oikee potku! :heart: vai olikohan nyrkin isku, mut selkeesti tuntu kuitenkin =)

hankinnat meil on vielä vaunu, turvakaukalo tm.. asiat ihan auki.

veronpalautuksia tulee yhteensä muutama satku, arkisiin juttuihin ja joulujuttuihin menee.

jouluvalmisteluja oon jonku verran tehny, tänään laitan kyntteliköt ja jouluverhot, oon ollu ehkä vähän laiskana..

ihanasti tää aika kuluu, kohta jo puoliväli paukkuu, uskomatonta :heart: :heart:

pitää jo miettiä millä viikolla mennään, alkuun oisin osannu sanoa vaikka unissaan ku niitä viikkoja ja päiviä mietti niin paljon :D
17+6, niin joo huomena alkaa jo 19. viikko!
 
Vaatteista: Mielenkiinnolla tietenkin taas kuuntelee teitä kokemuksen rintaäänellä puhuvia.. itsellä kun ei ole vauvoista kokemusta niin varovasti ensimmäisiä bodeja olen vasta ostellut. parit pitkillä hihoilla, parit lyhyillä ja kaikki tietenkin neutraaleissa väreissä kun ei tuota sukupuolta vielä tiedä :) Ja sellaisen valkoisen ruskovillan silkkilakin olen saanut, oikein pehmeä ja ihana sitten pienelle.

Missähän vaiheessa sitä uskaltaa edes ajatella lastenvauvujen tai sängyn hankkimista.. ehkäpä nyt joulun tienoilla voisi pyörähtää kaupoissa kun tuo puoliväli kolkuttelee.. jotenkin se on mulle sellainen strateginen raja että se on menoa sitten... :heart:

Jouluvalmistelut on mulla jo kovassa käynnissä. ainakin noin kotiin liittyvä.. lahjoja en ole vielä hankkinut ainuttakaan. Jouluisia herkkuja on maisteltu jo useampaan otteeseen, kynttilöitä on aseteltu pitkin taloa, hyasintteja osteltu ja koristekäpyjä asetetu pöydälle vaasiin :saint:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :heart:

IhanaOmena 14+5
 
Äh täällä on yks hermoromahtanut äiti
:headwall: :headwall: :headwall:

Käytiin tänään Tavastialla kattomassa Paukkumaissia tuon 2v pojan kanssa. Ja sen kummin ja kummin toisen kummipojan kanssa. No eihän tota poikaa kiinnostanu ollenkaan se bändi ja sit sen kanssa piti painia siellä tavastian lattialla reilun tunnin verran. Sitten ku sillä on tosi raivostuttava "tapa" purra ja lyödä ja raapia ja se luulee, että se on hauskaa! Mä en käsitä miten tosta pääsee eroon???? Tota käytöstä on nyt kestäny puol vuotta! Sitten ku oltiin tulossa pois sieltä niin ei päästy ekaan bussiin ku siellä oli jo kahet vaunut. Sit ihan nälkäsenä tultiin vihdoin kotiin niin mies oli just "alottelemassa" ruuan laittoa, vaikka sano että tekee valmiiks ku tullaan.
Sit piti viimestään saada hirveet raivarit :headwall: :ashamed:

Että tällanen ihana rauhallinen sunnuntai. Onneks sentään aamulla sain nukkua pitkään.

IhanaOmena, meillä on kanssa sellanen ruskovillan silkkipipo ja se oli tosi hyvä, mutta kannattaa muistaa, ettei vahingossa laita sitä pesukoneeseen ja käsinkin pitää tosi varovasti pestä, kun kutistuu tosi helposti. Niin kun kaverille kävi.

Äh nyt toi yks riiviö huutelee tuolta sängystä äitiä...... :wave:
 
Huomenta!

Kyllä vaan nyt on todettava että kyllä siellä masussa niitä hentoja liikkeitä tuntuu. Eilen illalla oikeen selvästi tuntui kun olin sohvalla kyljelläni. Ihanaa :heart: . Millään en muista koska esikoisesta tunsin liikkeitä, tarvis varmaan vaklata neuvolakortista.

Mä oon ihan sekasin koska mulla viikot poksuu kun veriseulan kirjeessä olikin merkattu viikkoja 12+0 ja meille sanoi silloin 11+6. Eikä missään ole merkattu sitä laskettua aikaa. Kaipa se sitten tammikuussa rakenneultrassa selviää...

Pahoinvointi on taas ollut tosi paljon voimakkaampaa viime päivinä. Eilen illallakin oli ihan hirveen huono olo kun menin nukkuu. Mä jotenkin kuvittelin että se jo menis ohi, mutta ei. Esikoisesta en kyllä missään vaiheessa ollu näin huonovointinen.

Selis ja "mötkäle" 13+3
 
Huomenta. :)
Niin se joulukuu vaan jo kolkuttaa nurkan takana :)
Heräsin vähän aikaisemmin tänään kun mies lähti töihin. Eilen oli niin voimat poissa että en meinannut jaksaa sohvalta nousta. Ei maistunut ruoka, vatsa tuntui kipeältä enkä saanut edes nukuttua.
Toissapäivänä oltiin miehen kanssa useampi tunti kaupungilla ja supisteli reippaasti, voi olla että väsymys johtui siitä kävelemisestä ja vatsan kipuilu sitten siitä että supisteli niin useasti.
Kokeilen että jos saisin tänään päivän paremmin käyntiin kun saa hetken aamusta olla rauhassa kun lapset vielä nukkuu :)
Mietiskelen joulukalenteriylläreitä jne. ;)

Ostettiin miehen kanssa pienelle tytölle 50 cm body ja pieni vaaleanpunainen myssy :heart: :heart:
Pitäisi saada kierrosta edellisten lasten vauvanvaatteet takaisin niin voisi katsoa mitkä on vielä käyttökelpoisia ja mitä sitten pitää ostaa lisää.
Osa vaatteista kuitenkin vauvan syntyessä jo yli 5½ vuotta vanhoja ja olleet käytössä meidän kahdella lapsella ja nyt vielä kierrossakin yhdellä :) Ja osa niistä oli jo esikoiselle ostettu kirpputorilta :)

Muuten olotila on kuin ei raskaana olisikaan. Vatsakaan ei enää ole sellainen että sen koko ajan huomaisi, siihen on jo niin tottunut :heart:

Nyt menen hetkeksi askartelemaan joulukortteja ennen kuin lapset heräävät :)
Kuuntelen samalla vähän joululauluja ;) :xmas:

ce-bra ja pikkuinen rv. jotain :eek:
Sekoitin itseni jo noiden raskausviikkojen kanssa niin että eilen kun koetin miettiä niin en muistanut enää ollenkaan mikä viikko olisi menossa.
Kai se jotain 17-18 välillä on? :whistle:
8. päivä on neuvola ja siellä sitten selvittelen terveydenhoitajan kanssa että miten asiaa lasketaan :)
 
Huomenta!

Käytiin vielä eilen miehen kanssa lahja ostoksilla. Vaikka sovittiin ettei osteta lapsille ku max.5 lahjaa per. laps. Mut kuinka taas kävikään,lahjoja on varastossa jo monta kassillista :whistle:

Mä laitoin eilen keittiöön jouluverhot ja joululiinan pöydälle ja kynttilöitä sinne tänne :xmas:

Mut nyt puuron laittoon ja sit menen käymään kierrätyskeskuksella,ku tuttu oli käyny lauantaina ja sanoi et siellä oli myytävänä kaksosten rattaat.

Mukavaa alkanutta viikkoa. Katoin kalenteria ja huomenna jo joulukuun eka päivä ja mulla synttärit 2.12 :eek:

baby dream ja masuasukki 15+1
:heart:
 
Huomenia vaan kaikille!
Itsekin tulin hehkuttamaan viikkojen vaihtumista :D Eilen tuli täyteen rv18 :D

Veronpalautuksista on ollut puhetta. Meille tulee yhteensä 3000e, osa menee auton viimeiseen lyhennykseen, osa säästöön ja osa New Yorkin reissua varten. Lähdemme tammi-helmikuun vaihteessa miehen kanssa kahdestaan New Yorkiin 6vrk:si. Ihanaa :heart:
Joululahjat jäävät siis ostamatta kun ostellaan sitten sieltä reissusta. Dollarin kurssikin on tällä hetkellä niin suosiollinen, että shoppailuksihan se siellä menee :D
Pikkuneidille ostetaan varmaan muutama lahja, mutta toisillemme ei ostella mitään. Lahjoja tulee kuitenkin sukulaisilta ja perheeltä meidän tytölle ja hän ei vielä kuitenkaan niin ymmärrä lahjojen päälle :D Viime jouluna oli vaan kiinnostuneempi niistä lahjanaruista ja papereista kuin itse lahjoista :LOL:

Laittelin eilen meidän kämpän joulukuosiin. Vaihdoin jouluverhot ja koristeita laiteltiin. Leivoin jopa ekat joulutortutkin :p Ajattelin tänä jouluna ekaa kertaa tehdä piparitaikinan itse ja jos leipois Muumi piparkakkutalon...tai no, katsotaan millainen tönö siitä meikäläisen tekemänä tulee :D

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Elwi ja Touko rv18+1
 
Nyt taas tääl :wave:

Paniikki iskee kun lukee teidän kirjotuksia kun ootte rattaita suunitellu, vaatteita pohitte.. iik.. :eek: Mekun ajateltiin et joulunjälkee aletaan vaan kiertään kauppoja ja ehtiin rattaita ja vaatteita saadaan (ja on kaapit jo täynnä) niitä sit käytetään. Kelien perusteella ei uskalla/osaa pelata ainakaan meikäläinen :D

Neuvolassa käytiin perjantaina. Paino oli nyt vasta noussu +600g, josta sain sanomisia heti neuvolatätiltä ("mene ravitsemusterapeutille", "ala vaikka sauvakävellä"). Vauvan syke oli 140 ja kun alko liikkumaan niin 147.. :heart: Oma veri oli laskeny 116 kun alussa oli 128.. Elikkä rautaa alan syömään. Verenpaine oli sama kun joka kerralla.. Nii ja sokerirasitukses kävin viime tiistaina (kamala kokemus, huimausta, oksetusta ja taju meinas mennä) ja arvot oli kohallaan.. =)

Tääl pohditaan et mitä tehä kun tammikuun lopus loppuu sopimus (ainakin näil näkymil) et koitaako saaja saikkua vaiko jäädä työttömäks pariks kuukautta ennenku äippäloma alkaa.. Kiva sit vaa ku karensia saat aina jos kieltäydyt töistä.. murr.. ei tiä mitä tekis :headwall: Eikös jos jäis saikulle nii se ei vaikuta äippärahoihin?

Liikkeitä!! Tääl on pari päivää tuntunu. Yhtenä yönä olin hereil ja tuntu muljahus ja eilen sama, ihanku joku ois kurkussa asti muljahtanu :D Ja navasta jos vetää viivan sivuille niin sillämain on tuntunu kuplintaa, kuulemma voi niin korkeallaki tuntua.. ja kuplimista oli eniten ku nukutin veljen tyttöä, makas mahan päällä niin sillon alko ryske =) Ehkä siellä sittenkin on jotain ;)

Veronpalautuksista on puhetta, me saajaan 1400e yhteensä. Lahjoihin menee ja vauvan tavaraan ja toivottavasti sais säästöön (turha luulo).. Helmikuusta voi tulla pirun tiukka.. :kieh:

Jouluressi on täälläkin, mitään ei saa aikaan.. nyt on pitkästä aikaan vapaata, lähen siin lahjaostoksille.. Jahka jaksan nousta sohvalta :LOL: ja huomen meen anoppilaan (kuusi merraan metästä) ja suunitellaan joulun tarjontaa ja koska ois aikaa yhes tehä =) Haikeus vaan on kun ei pääse omaan kotiin ja oman suvun kanssa, siellä kuitenkin aina ollu. Ja joulupukille oon tottunu et kokoontuu koko 30henkee (äitin sisarukset perheineen) ja nyt meit ei oo kun me 6henkee, tulee hiljasempi joulu.. No kuhan sienisalaatin saan tehä! Ja pukeutua jouluaattona niin kaik on ok. :p Töissä oon aattoaamun.. Mut ei tuo haittaa, miehen luona ei aamusin niinkään tapahu ja onnkes on lyhyt päivä töit et pääsee ajois kotia :)

Hei, mammahousuista.. SAIN NE B) kun puhuin sillon joskus ettei oo isoille mammahousuja ja niit tilattiin tanskasta niin ne yhet oli ihanat mustat suorathousut, lahkeita vaan 2m liikaa, pitää miehen siskolle soittaa josko se lyhentäs ne mulle :whistle:

Nyt kaikkoan..

KyyneltenHymy ja PikkuPomo 18+2

P.s vauva potkas :heart:
 
Joo ei ollu mun mieleen ne kaksostenrattaat siellä kierrätyskeskuksessa :(
Olivat aika kulahtaneet ja vähän rikki. Ja sit edessä vierekkäin kaksi rengasta mitä en halua. Haluan kunnollisilla isoilla pyörillä,että kulkevat sit lumessa,sohjossa ja kivikolla.

Päätettiin miehen kanssa,et ostetaan sit ku saan äippäpakkaus rahan jos ei nyt aikasemmin löydy kunnollisia.

Mut nyt lepäämään :wave:

baby dream ja masuasukki 15+1
 
Heips!

Viikonloppuna kotiuduttiin takaisin mummilasta ja ihan mukavaa olla taas omassa kodissa, vaikkakin saipahan viime viikolla levättyä ku oli silmäpareja ja käsiä enemmän tyttöä kattomassa ja viihdyttämässä. Eilen oli pakko kaivaa jouluvaloja ja laitella niitä porukalla sisälle, ulos täytyy vielä miettiä mitä laitetaan. Muuten en vielä joulukoristeita tms laittanut, ehkä ens viikonloppuna :D .

Luin pitkät pätkät kirjoituksia, mut en millään muista kyl kaikkea mitä olette kommentoineet...Ihanaa kun monet jo tuntevat potkuja, täällä tuntemukset on heikentyneet, mut onneks on tuo doppler ja buamkos se kirjoittelikin et voi olla et lapsivesi on lisääntynyt ja vaimentaa liikkeitä. Huoh!

Veronpalautuksia tulee meillekin noin 1500 ? per lätty. Käyttöönhän tuo raha menee, joululahjoihin ja elämiseen, mies ehkä laittaa säästöön. Meikä ku ei oikein hurraa nykyisillä tienesteillä (hoitoraha ) ni ihan mukavaa ku tulee edes hetkeksi enemmän rahaa tilille. Onneks on näin "muodokkaassa" kunnossa ni ei tarvii lähtee ainakaan shoppailemaan vaatteita tms, hih ;) .

Tarvittavia vauvan tarvikkeita ei ruveta vielä hommailemaan, täällä yks skeptinen....ens vuoden puolella hyvässä lykyssä sit ku ollaan rv 23 ohitettu. Kaverilla ois myytävänä kaksosten rattaan, istuinosat peräkkäin ja niihin saa gracon turvakaukalon. Väritys on sini/vaaleansininen, katsotaan....hää onneks varaa niitä meille. Toinen kaveri lupasi antaa kaksosten imetystyynyn tarvittaessa ja sellaisen gracon? vauvakeinun lainaan tai myyvät. Mut niitä sit vasta mietintään ens vuonna...

Oma napa pullistuu, saas nähhä mahtaako tällä kertaa napa pullahtaa ulos, viime raskaudessa ei pullahtanut. Nimimerkillä syvänapa :D . Helposti alkaa tuo maha jo ahdistamaan, kengännauhojen sitominen tuottaa huohotusta, tyttöä ei jaksa oikein kannella yms. Viime viikolla kävin pari kertaa pienellä vartin kävelyllä, normivauhtia mäkistä maastoa ja ohhoijjaa kylläpä sen jälkeen nivusia repikin ja sohva kutsui hetkeksi. Nyt täytyy yrittää panostaa ja liikkua edes pikkaisen päivässä, siis tehhä kävelylenkkiä. (Toivottavasti saan aikaiseksi :whistle: )....Muuten sitä samaa väsymystä, jota ei kyllä yhtään nää harmaat päivätkään auta....mut tiedän et tätä väsyä tää koko raskaus tulee olemaan joten täytyy yrittää levätä jossain välissä. Ja ainii, täälläkin vaivaa joku ihmeen aamuyön herääminen ja parin tunnin valvominen, voihan ....kele :kieh: mie sanon. No kai se helpottuu tai siis parempi ois =) . Mut muuten yritän kyllä nauttia olosta ja elosta sikseen kun vaan välillä muistaa et on raskaana ;) .

Mukavaa viikkoa!!

Pilkkuliini + tiuhti ja viuhti 17+jotain
 
Heipsistäkeikkaa kaikille :)

Mä kävin lisäilemässä masukuvan tonne alkupuoliskon masukuviin niin siellä saa käydä vilkuilemassa :D kun on se niin jännää :D :D

no joo, mä ennen raskautta jo katselin vaunut yms. läpi, mitä tahdon, mutta noh... nyt en oo ajatusta oikeastaan moisille suonut. Jotenkin aattelen, et siihen nyt on vielä niiiin paljon aikaa, että ei semmosia tarvii aatella ja ehtii ne sitten, jotenkin kun ei halua rahojaan tuhlata moisiin heti.
Pinnasänky varmaan ostetaan sitten kun äitiysavustus tulee niin pääsen sen kanssa touhuamaan :)
Turvakaukalo on kyllä tullut jo hankittua ja oon senkin tainnut kertoa jo miljoonaan kertaan :D

Mä tahtoisin vauvalle sen ruskovillan silkkilakin, se olis kesällä varmaan ihan hyväkin, ettei oo täysin ilman lakkia, mut se hengittäis kunnolla :) hmm... suuttuukohan mies jos sellasen tilaan :D mut mä oon semmoista katsellut jo kuopuksen odotusaikana.

Tänään taas tuli oksennus :( pariin viikkoon en oo oksentanut, mut onneksi tää on näin harvakseltaan niin ei kauheasti sinäänsä haittaa.

Hei, kantoliinoista!! Mä en oo moisiin ollenkaan ikinä tutustunut, mutta vaikuttavat käteviltä :) kesällä kun on ainakin asuntomessureissu edessä johon ei vaunuja oo mitään järkeä ottaa mukaan niin vaavi menis kätsysti kantoliinassa, mut oppiiko sellaista käyttämään ilman muutaman päivän kurssia ja mistä tietää, mikä on hyvä ja mikä ei ja ja ja??? auttakaa tietämätöntä!

tatomira ja itu 14+2
 
Kaikille poksujille onnittelut!! :heart:

Ihanaomena isompia ostoksia, kuten sänkyjä, vaunuja jne. ostellaan sitten tuossa vasta maaliskuussa. Jospa sitten olis niihin rahaa. Ehkä uuden vuoden jälkeen uskaltais ostella jo vaatteita, ettei kaikkea tarvi kerralla hommata. Meidän pitäs hommata ylimääränen vaatekaappikin, että saadaan kaverin tavarat mahtuun :/

baby dream määki oon sellanen joululahjojen hamstraaja :D Synttärionnittelut etukäteen!! :flower:

tatomira Määki oon kiinnostunut kantoliinoista , lähinnä hug-a-bug-liinasta tai sitten repusta joka tais olla manduca. tosi kalliita, mut käteviä. kovin pitkiä aikoja ei vissiin vauvaa kannata noissa pitää, mut hetkiä kylläkin. Ite oon aatellu, et pääsis kätevästi koiran kanssa lenkille ja sais vauvankin näpsäkästi mukaan.

Kauhee väsy huonosti nukutun yön jälkeen.. |O Neuvolassa käyty ja paino tullu muistaakseni kilon verran. Pissa ok, verikokeet otettiin, ja sydänäänet kuulu :heart: sellanen kivan pikanen käynti :) seuraava aika 29.12 :)

Palaillaan, nyt ei jaksa enempää!

POKSPOKS 15+0 :heart:
 

Yhteistyössä