<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 2/10 <3

Janskuliini ihania kuvia :heart:

Alisa Kiitos :flower:

Kyyneltenhymylle etenkin :hug: ja muille tarvitseville :hug:

Tulin merkkailemaan, ja toivottamaan hyvää viikkoa tänne! Voikaahan kaikki hyvin :heart:
Minä tästä suuntaan lentokentälle ja kohti Madeiraa :wave:

Miikulainen ja rääpäle 25+3 :heart:
 
Minäkin otin tällä viikolla tukivyön avuksi, kun liitoskivut alkoi olla aika pahoja. Töissä ei meinaa muutaman tunnin istumisen jälkeen päästä enää liikkeelle.

Äitiyspakkauksen sain eilen, mutta en aukaissut edes sitä ruskeaa laatikkoa, vaan työnnettiin se esikoisen vaatehuoneen nurkkaan. Esikoinen olisi ollut innokas avaamaan, mutta selitin, että vauvan kanssa sitten yhdessä, kun vauvakin haluaa nähdä mitä siellä on. Tämä selitys onneksi kelpasi ja esikoinen suunnittelee, miten he vauvan kanssa yhdessä repii teipit auki siitä laatikosta...

-Katsu ja Pömppis rv26+3
 
Huomenta!

Miikulaiselle Hyvää matkaa. Mut taidat olla jo lentokentällä.


Janskuliini Aivan IHANIA kuvia pikkasesta :heart:

Eilen tuli kelalta päätökset ja raha tulee ens viikolla tilille, siis pakkauksen sijaan otin rahan. Kotihoidontukeen pitää tehdä tarkistus ja sit jos kokeilis et jos sais sitä hoitolisää. Viimeeks ei saatu ku miehellä oli sen verran isot tulot mut nyt on vähän pienemmät kun vaihtoi työpaikkaa yli vuos sit.

Mulla puutuu taas kädet kamalasti :kieh: nytkin on oikean käden sormet ihan turtana :kieh:
Sama oli edellisessä raskaudessa.

Mulle on tullu tähän menessä painoa n.3,4kg. ja ihan hyvä ettei sen enempää ku oli jo tota ennestäänkin :ashamed:

Mut nyt jos alkais imuroimaan ja laittas pesukoneen pyörimään.

Mukavaa viikonloppua kanssaodottajat :wave:

baby dream ja masuasukki 24+5
 
Huomenta!

Janskuliinilla aivan ihania kuvia :heart: :heart:

Miikulainen89 Hyvää matkaa!! (pikkasen kade...)

Täällä kivut alkaa olla suoraan sanottuna hanurista. Eilen töiden jälkeen oli vielä valmennusta 2h eikä se istuminen tehnyt tuolle häpyluulle ollenkaan hyvää. Ilta sitten taas kärvistellessä, kävellessä vihlo niin että joutu pysähtyyn. Autoon meno ja sieltä nouseminen sattuu vaikka kuinka yrittää jalat yhdessä mennä. Nyt jännittää miten menee töissä viikonloppu... Ja kauanko mä viittin tätä kattella, viikko nyt menny... Kun ei kuitenkaan supistele tms ja vauvalla vaikuttaa kyllä kaikki olevan kunnossa möyrinnästä päätellen, äippä nyt taitaa vaan hajoilla... :'( Oon vaan niin saamarin huono meneen pyytään saikkua, jotenkin aina vaan aattelee että kyllä se tästä ja eihän tää nyt paljoa satu. Mut minä en ala särkylääkkeitä töiden takia syömään, ei kai sitä voi kukaan vaatiakaan? Jos kokeilis monen teidän mainostamaa tukivyötä auttaisko se mulle, epäilen tosin kun kipu ei ole selkäpuolella..

Huoh, mun kaksien äippähousujen maharesori on jäänyt pieneksi eikä ilmeisesti tuosta veny. Voi piru kun ei viitsisi enää ostaa 3kk:n takia yksiäkään kalliita housuja mutta joillain kai pakko liikkua ihmisten ilmoilla :kieh:

Ääh, anteeksi aamuinen purkaus, tänne on vaan niin helppo tulla "valittamaan" :xmas:

ALM ja kulta 27+4
 
Leppoisaa helmikuuta naiset!

Kiitti varanikki uudesta pinosta. Vai Dumbo :LOL: ....missäs päin se kärsä oikein vilahtelee ;) ....

äippä82 tervetuloa :flower:

janskuliini ihania ja selkeitä kuvia!

Kaikille tasapuolisesti voima :hug: supistelujen ja kipujen kanssa, ja muutenkin. Muistakaa olla itsekkäitä, teistä kahdesta on kuitenkin kyse!!!

alisa käyppä kurkkaamassa kelan sivuilla tietojasi (pankkitunnuksilla voi kirjautua sisään ), voi olla et siellä jo lukee onko asia käsitelty.

Meillä äippäpakkaus odottaa postissa hakemista, ihanaa päästä tonkimaan ja pesemään niitä vaatteita. Kaksi pakkausta otettiin rahana ja niistäkin on jo päätös tullut. Rahat laitetaan sit tuleviin hankintoihin. Kaverilta (itä-Suomesta) ostin emmaljungan kaksosten rattaat kantokasseilla, samalla saadaan heiltä kaksosten imetystyyny ja vauvakeinu lainaan/ostetaan. Tuntuu vieläkin hurjalta tässä vaiheessa hommata mitään, mut päätettiin isännän kanssa et ostetaan ne vaunut nyt ku on hyvä tilaisuus, saahan ne sit myytyä... :ashamed:

Alkuviikolla käytiin katsomassa POIKIA 4D laitteen kautta :heart: :heart: . Eipä heitä paljon kolmiuloitteisesti päästy näkemään kun tilanahtaus ja vesimäärä on mitä on. Mut kyl myö vilaukset kasvoista nähtiin. Rakenteet lääkäri katsoi tarkkaan ja ammattitaidolla, kaikki oli ok. Hyö painoivat reilun 900g ja toinen oli kovin alhaalla lantiossa ja toinen poikittain ylämahalla (viimeeksi oli rt:ssa ). Kovin liikkuvaisia kavereita olivat. Painoarvio oli 3500g, mut lääkäri sanoi et eiköhän nuo 2,5 kiloisina ala jo pyrkimään maailmaan. Toivottavasti jaksavat olla masussa sinne asti, vaik äiskä ois jo nyt välillä kypsää marjaa lähtee synnyttämään :whistle: ...

Neuvolalääkärikin oli viikolla ja siellä myös kaikki ou kei. Sisätutkimusta ei alkanu tekemään ku kohdunsuu ja kaula katsottiin vasta viime viikolla ultran kanssa. Sf-mitta ei mukamas ollu kasvanu ku sentillä ollen 28, en tiijä uskoa ku tuo maha on kuitenkin ihan hyvän kokoinen...nooh parin viikon päästä on terkkarineuvola ja se katotaan uudelleen. Painoa on nyt sit tullu himpun vajaa 10 kg, hups :p , no mitäpä sitä muutakaan voi olettaa ku ei paljoa ekstraa liiku ja nanna maistuu hyvälle...
Niitä ihkuja supisteluja ja viiltoja on rantautunu tännekin. Välillä on rankakin niin jumissa et rollaattorin kohta tarviaa avuksi. Miulla ei onneks noita häpyluun kipuja oo ollu (kopkop ), mut välillä kyl tuntuu et toinen kaveri on niin alhaalla et hää tulee kohta ulos tai joku käsi tai jalka näkyviin ;). Tukivyöasiaa soittelin kuntoutuspuolelle ja sieltä kuulemma saa masuvöitä lainaan, täytyy varmaan käydä joku päivä hakemassa ja kokeilla.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Pilkkuliini ja Tiuhti + Viuhti 27+1
 
Täällä ilmottautuis kans uusi kirjoittelija toukokuisiin.

Laskettu aika on 26.5 ja synnytyssairaalana toimii TYKS. Esikkoa odotellaan syntyväksi :)
Rakenneultrassa lupailivat poikaa ja poikaolo on ollut itelläkin alusta asti.

Itse olen vuosimallia -87 ja mieheni vuotta vanhempi. Asustelemme Turussa kahden koiran kanssa ja yhteistä taivalta meillä on takana nelisen vuotta.
 
janskuliini on kyllä tosi ihania kuvia! on teillä sulonen pallero siellä =)

vauva liikkuu välillä tosi hurjasti, tulee semmosia pienimuotosia maanjäristyksiä mahaan :D ymmärtääköhän kukaan millasta tunnetta tarkotan =)
sit välillä maha poukkoilee ylös alas =) ihanaa!

muuten ummetuksesta kärsiville, ostakaa apteekista lactulos ratiopharm liuosta, toimii..... :whistle:

eilen oli neuvola kaikki ok, hemoglobiini oli mullakin sen verran pudonnut et rautaa piti käydä hakeen.
sf huiteli käyrän yläpuolella, johtuu kuulemma vauvan asennosta, puskee päätä tuonne oikeen ylös välillä.

nyt on sit aika ekalle lääkärille ja myös synnytysvalmennukseen
onko muilla aikoja jo sinne? :wave: meillä tän kuun lopussa en muista tähän hätään päivää..

masukuvaakin haluttas taas päivitellä mut ei jaksa .. :LOL: :$

 
A-L-M:
Joo meillä oli sama sillon ku ostettiin Lastentarvikeliikkeestä mut tuolta mistä ajattelin tilata niin takuu alkaa ostopäivästä :/ Siirrettiin siis rattaiden ostoa, toimituksessa lukee 1-2vrk joten kaipa ne kerkee tilata vaikka vauvojen synnyttyäkin.

Tervetuloa äippä vm82 :flower:

Pilkkuliini:
Ihanaa, onnea kahdesta poikauutisesta :heart: Ajatella, jos menisi arvion mukaan loppuun asti niin mahassa olisi vauvaa 7kg :D

Tervetuloa Tiida :flower:

Mun piti jo viimeksi kommentoida Varanikin suklaarusina-asiaa, kun ostin itelleni rasian niitä ja söin illalla ehkä puolet ja aamulla heräsin kauheeseen mahakipuun :x Luulin jo että taas joku ruokamyrkytys kun olin syönyt kebab-annoksen. No koko sen päivän kävin vessassa ja ihan ripulilla :x Samana iltana söin taas niitä pirun rusinoita ja vasta sinä iltana tajusin että ne oli ne rusinat koska hetken päästä alko taas kouristelee ja istuin pöntöllä :D Että suoli tyhjeni kyllä mutta en taida enää käyttää :saint:

Ens viikolla yritän mennä kelaan käymään, pitää kysyä miten nää vanhempainraha/kotihoiontuki-jutut menee ja samalla täytyy kysyä tosta miehen tilanteesta kun on lomautettuna. Katotaan sit jätänkö äitiysavustuspaperit samalla vai odotanko sinne helmikuun loppuun.
Supistelee päivittäin ja varmaan tunneittainki, tälläkin hetkellä :xmas:
Ja närästää, närästää niin pirusti ja helpolla |O

Sain muuten kuulla et mun toinen kummiehdokas ei kuulu kirkkoon, voi pahus, enkä tiedä mitä nyt teen :'( Just ku pääsin nimi-stressistä niin sitten tulee tämä.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 26+5
 
Kiitos tervetulotoivotuksista BTL!

marjutti mä tiiän mistä "maanjäristyksistä" puhut, mulla tulee välillä ihan samanlaisia. Tuntuvat hauskalta. Eilenkin sänkyyn mennessä, vauva heitti kunnon jumpat käyntiin, niin että maha hyppi selkeesti puolelta toiselle. Huusin miehenkin kattomaan! :D

Mä voisin laittaa oman masupäivitykseni, toissapäivänä otettu tasaviikkoiskuva rv 24+0:
http://i343.photobucket.com/albums/o457/Koda_87/IMG_2611-1.jpg

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille toukokuisille!

- Tiida ja pikkumies 24+2
 
Tervetuloa uusille :wave: !

ALM :hug: . Eipä kuulosta kivalta. Mutta sun vaan tarvii reilusti hakee saikkaria tuollaisilla olotiloilla. Kokeile ihmeessä joskos siitä tukivyöstä ois apua, itekkin oon miettinyt hankkivani sellasen.

miikulaiselle hauskaa reissua!!

Äippäpaukkausta täälläkin jo odotellaan. Neuvolatäti kyllä varoitteli että monesti saattaa mennä pitkään. Ajoissa kuitenkin laitoin hakemuksen menemään.

Mulla oli eilen hirvee energia, kokoajan touhuilin jotain iltaan saakka. Yleensä oon töiden jälkeen ihan kuitti ja pakko levätä sohvalla köllöttäen tai vetää päikkärit kun mies tulee töistä. Toivottavasti oisin tänään yhtä energinen kun pitää mennä töihin.

Viikonloppuja!!

Selis ja "mötkäle" 23+3
 
Marjutti86: Kiitos ummetusvinkistä, kaikki otetaan vastaan :) Oon saanut hieman helpotusta ehkä jo tuosta Levolacista.. verrattuna jos en käytä mitään.

BornToLose: Voi harmi :( Onhan se tosiaan vähän vaikea tietää oikeasti kuuluuko jotkut kirkkoon, kun osa ottaa ja eroaa vaikkapa häiden jälkeen .. :( Meillä ei ole vielä kauheasti käytetty aikaa kummien miettimiseen. Yksi on selvä valinta mutta muiden kanssa mietityttää kun ei halua loukata ketään mutta jotenkin on vain takaraivossa ajatus olettaako eräät tulevansa kummeiksi ihan sukulaissuhteen kautta.. *huoh*

Mieli on hieman kohentunut. Kiitos kaikille mukavista keskusteluista täällä. Osaan jo laittaa omaan kastiinn neuvolatädin huonon päivän :) Ehkä ensi kerralla sanon vain että "ompa ikävää kun kaikki menee sinusta niin huonosti tässä raskaudessa vaikka olo on ihan mainio.." Sain muuten kylkipistoihin helpotusta tekemällä radikaalin muutoksen ateriakokoihin.. ne pienen pienet annokset useammin kuin ennen auttaa vielä ainakin hetken mutta lyhyellä ihmisellä tuo maha taitaa auttamatta painaa kohta kunnolla taas.

Vauva liikkuu joka päivä nykyään.. ja se on tosi ihanaa kun minäkin jolla istukka on etuseinässä suojamuurina, tunnen niitä liikkeitä koko ajan :)

24+4
 
Heissan!

Tervetuloa uusille :wave:

Meillä mies varas meille mökin hiihtolomalle,ollaan siellä viikonloppu. Ai ku ihanaa :D ei tartte paljon kokkailla :whistle: On niitä akt:n jäsenille tarkoitettuja mökkejä.

Nyt mies lähti hitsaamaan siskonsa pojan autoa katsastus kuntoon.

Meillä on kummit mietittynä valmiiks mut ei olla vielä kysytty suostumusta. Tai siis eihän siitä sais kieltäytyä.

Mut nyt kattoo töllöä =)

baby dream ja masuasukki 24+6
 
Janskuliini oi, mikä söpöliini :heart:

Selis Juu, oli. Sen vuoksi menin suuhygienistille ja se putsas nuo ikenet, niin johan lähti paraneen. Nyt suussa kaikki hyvin :) Mulle on aina hyvä ruoka maistunut :D

ALM Tänne on hyvä tulla purkamaan tuntoja :hug: Täälläkin yks, joka tosi huono ottaan saikkua.. Tietysti pomokin vaikuttaa asiaan.. Heitti tässä yks päivä kommentin, mukas huumorilla, että "älä nyt saikulle jää ainakaan supistusten takia" :headwall: :headwall: :kieh:

äippä vm82 Mahtuu mahtuu :D mukaan vaan :wave:

pilkkuliini kiitos vinkistä :wave: pakkaus tilattu perjantaina :D :heart:

Tiida Tervetuloa mukaan! :wave: Ihana masu :heart:

marjutti Meillä ei oo aikaa synnytysvalmennukseen, täsäs mietinkin, että eiköhän niitäkin aikoja pitäis kohta puolin saada.

Tietääkö joku, et miten tuon äippärahan kans nyt on. Eli pitikö siihen kelan lappuun jo laittaa, että haluaa sen viimisten puolen vuoden tulojen perusteella? Voiko sen asian jälkeen päin korjata? Tulipa vain mieleen, että en kyllä mukamas nähny mitään sellasta kohtaa nissä kelan lappusissa.. Millonkahan ne tulot pitää sitten toimittaa kelalle? Ääh, mää en ymmärrä näistä jutuista mitään :headwall:

Yks päivä meinasin saada kauheen masiksen, ku aloin ajattelemaan, että mitä jos vauva onkin allerginen tuolle meidän koiralle ja sitä pitäs sitten luopua.. en millään kestä ajatusta, että koiruli pitäs antaa jonnekin :'( turhaahan tuota on murehtia, mut minkäs teet...
 
BornToLose Eikai sillä väliä kuuluuko kirkkoon vai ei? Kuulemma ei "virallisia" kummeja ole vaan jotain haltijakummeja. Itse en kuulu kirkkoon eikä myöskään mieheni, emmekä siis kasta lasta vaan pidämme nimijuhlat. Meillä 1 kummi ei kuulu kirkkoon ja 3 muuta kuuluu ja ei siinäkään mitään ongelmaa tullut. :) Minusta se ei ole niin tärkeää kuuluuko kirkkoon vai ei jos kummiksi haluaa pyytää. :) Aivan yhtä virallisia kummeja ne ovat. :)

Riikka ja pikkuinen 23+6 :heart: :heart:
 
Uusille tervetuloa :wave:

Alisa Tosta ä-rahahakemuksesta, meillä ainakin palkanlaskija hoitaa sen tarvittavan liitteen myöhemmin kelaan, ja joku kohta siitä hakemuksesta ruksattiin silleen, et liitteet toimitetaan myöhemmin.... Hitto kun muistais. Mut eikös joku ollut täältä ollut joskus Kelalla töissä, huhuuu :wave:
Älä vielä huoli vauvan mahdollisesta allergiasta, minusta on parempi että vaavi saa siedätystä jo pienenä.

Marjutti joo, toi maanjäristysliike on ihan huippua! Hullua kun koko maha veivaa ees taas :D

Kaunis kiitos kaikille tukijoille, työ ootte ihania :heart: Kyllä tää nyt tosiaan siltä näyttää, että töitä ei tällä tuskalla tehdä. Piru vie. Huomisen kärvistelen kun en halua jättää työkaveria pulaan (meillä on aikas heikko sijaistilanne...) mutta maanantaina varaan lekurin. Niin karmee olo tänään. Huoh, toivottavasti tää on nyt vaan ohimenevää, vai tietääkö joku voiko tää tosiaan kestää sinne synnytykseen asti? Liitoskipuja siis varmaankin on.

no juu, pidemmittä puheitta tästä lepäilemään..

 
IhanaOmena:
Joo ja mulla kun ei ollu ees käyny mielessä, kun yhtäkkiä tuli mieleen että nykypäivänä on niin helppoa erota kun onnistuu netissä ja näin. Sitten jouduin pohtimaan että miten kysyn asiasta niin ettei välttämättä ymmärrä että kummiasiat mielessä :D Ei onneksi ollut ymmärtänyt mun oikeaa syytä miksi kysyin mutta harmittaa vietävästi :( Onneksi tuli mieleen kysyä ennen ku pyysin kummiksi.
Ja nyt tosiaan niin eri asia kun kummiksi pyydetään miehen ja mun kavereita, tähän asti kummeina on kummankin sisarukset. Muita sukulaisia ei oikeastaan enää ole joita voisi pyytää ja viimeisenä vaihtoehtona ollut miehen serkku jonka kanssa ei olla millään tavalla samanhenkisiä mutta ihan hyvä ihminen hän kuitenkin on, vähän höpsö vaan :)
Mun pitäis kans vähentää kerralla syötyä ruokamäärää ku tulee joka kerta ihan ähky :x En vaan ihan oikeesti pysty lopettamaan sitä syömistä jos on oikeen herkkuruokaa :ashamed: Tänäänkin nyt lasagnette uunissa joten ähkyä ja hengenahdistusta tiedossa :p

Riikka90:
On sillä väliä kun kirkossa kastetaan meiän lapset niin siihen tarvitaan kaksi virallista kirkkoon kuuluvaa kummia :/ Kuopuksella on yksi epävirallinen kummi, minun pikkuveljeni ja hänet virallistetaan kummiksi kunhan käy rippikoulun ensin B) On siis 13-vuotias. Ja tätä kaveria en ajatellut pyytää edes epävirallisesti sitten. Joskus luin jonkun otsikonkin jossa mietittiin tätä että miksi virallisia kummeja täytyy olla kaksi, miksei yksi virallinen riittäisi? Ja tässä tilanteessa olis ollu niin hyvä että se yks olis riittäny |O

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 26+6
 
kiva että muutkin tietää tuon 'maanjäristys -olon' :D maha liikkuu niin kovaa et ihan tärisee ees taas :D
välillä tulee parikin kertaa päivässä tuo, välillä menee sit muutama päivä ilman jos vauva on vähän rauhallisemmin.. =)

tiida ihana massukka =)

(.) munkin pitäis oppia syömään pienempiä annoksia, oon tottunu varsinkin alkuillasta syömään kunnolla iltapalaa, nyt ei meinaa malttaa jättää vähempään ku ennenkään ja sit saa olla ihan ähky olossa ja puhista sohvalla.. :LOL:

 
Minun tulee kans syötyä itseni aina ihan ähkyyn, kun en osaa lopettaa syömistä ajoissa.. Tänään on onneksi ollut vähän kivuttomampi päivä, tosin aamulla en meinannut millään päästä ylös sängystä enkä muutenkaan liikkeelle. :( Ärsyttää toi jatkuva kipuilu, mutta onneks maanantaina on neuvola. Täytyy mennä katsoon joko kakku uunissa on valmis =)
 
Huomenta!

Moni kirjoitti tuosta ähkyyn syömisestä. Ite en oo aikaisemmin mitään huomaanu, mutta eilen kävi hullusti. Ihan järettömän tuskanen olo tulee, jatkossa tarvii olla varovaisempi. Taitaa vaan olla niin ettei vatsalaukulle vaan oo enään tilaa niin kuin ennen. Enkä siis ees syönyt mitenkään paljon. Pieniä annoksia jatkossa.

Ummetuksesta en oo toistaiseksi enään kärsinyt. Alhasen hb:n takia oon nyt syönyt aamuin illoin rautaa ja kyllä vatsa toimii hyvin. Ei onneks kuitenkaan oo vielä menny sekasin, kohta viikon oon syöny kahesti päivässä rautaa. En tiiä oisko jo vaikuttanut kun ei enään väsytä niin paljon kun ennen.

Masussa on hirveetä mylläystä. Koko masu välillä heiluu ja selvästi aina tiettyinä aikoina. Onko muiden masuasukeilla selvää rytmiä??
Viime yönä heräsin taas kun tissejä kihelmöi ja samalla huomasin vauvan olevan hereillä. Oli niin mukavaa fiilistellä yöllä kun toinen jumppas masussa :heart: .

Kummeja ei olla vielä kysytty, kaipa sitä tässä myöhemminkin kerkeää ja sukulaisia ovat niin varmaan tullaan olemaan paljon tekemisissä.

Alisa, hyvä että suu nyt kunnossa :D .

baby dream, kuulostaapa mukavalta viikonlopulta. Eikä hiihtolomaankaan oo enään kovin pitkä aika. Muista nautiskella!

BTL, varmaan aikamoista pähkäilyä kummien ja nimien suhteen kun vauvoja on kaks tulossa. Onneks oot jo ajoissa alottanut miettimisen.

Selis ja "mötkäle" 23+4
 
Alisa Siinä ä-raha hakemuksen vikalla sivulla on kohta johon ruksitaan että hakee etuutta palkkatulojen perusteella. Samassa kohdassa on myös mahdollista raksia että toimittaa liitteet myöhemmin. Jos haet 6kk edeltävillä tuloilla niin sitten täytyy merkitä siihen myös kaikki vähennykset, eli jos verotukseenkin laitat kilometrit kodin ja työpaikan välillä niin siinä hakemuksessa on kohta johon ne voi/pitää merkitä. Jos et verotukseen laita mitään vähennyksiä niin sitten ei tarvi tuohon hakemukseenkaan vaan voit jättää sen tyhjäksi. Viet vain hakemuksen kelalle niin pääsevät käsittelemään tuota äitiysavustusta ja äippärahasta tulee sitten päätös myöhemmin kun sun palkanlaskija on toimittanut ne tulotiedot kelalle.
Kelallahan ne kyllä automaattisesti vertaa sun 6kk tuloja sun 2008 vuoden verotietoihin sillä 6kk tulojen on pitänyt nousta VÄHINTÄÄN 20% että niitä voidaan käyttää. Uskokaa tai älkää mutta kyllä siellä tehdään päätökset aina asiakkaan hyväksi lain puitteissa... :D (tää on vain tätä mustaa huumoria entistä työpaikkaa kohtaan... :whistle: )

Mitähän muuta mun piti kommentoida...? Niin siitä ähkystä! Eilen oli ihan järkyttävä ähky! Enkä kyllä mielestäni syönyt paljoa, mutta yyyyhhhh mikä olo tuli!

Neuvolassa kävin nyt torstaina ja vauvan painoarvio oli jo yli kilon! Kaikki mitat vastasi isompia viikkoja mutta paino oli alakäyrillä joten vielä toistaiseksi meidän vauva on pitkä ja hoikka... :D
Paino oli taas noussut...(viimeksi pysynyt samoissa) +600g/viikko ja nyt yhteensä tullut n. 8kg. |O Verenpaineet ok, hemppa ok, pissa puhdas. Kohdunsuulla kaikki ok, lupa pikkuisen normaalimpaan elämään. Poikittain kölli vauva mahassa ja edelleen pojan vehkeet näkyi. Kerroin äitille ja isosiskolle sukupuolen ja äitee innostui niin että heti piti lähteä ostamaan oikean väriset langat nuttua varten... :LOL:

Milloin tässä kannattaisi ruveta pesemään noita vauvan vaatteita jo valmiiksi? Meillä on lipasto jo valmiina ja saisin vähän vaatehuoneeseen tilaa jos pesisin noita vaatteita jo valmiiksi tuonne lipaston laatikoihin... Jos nyt aloitan niin kerkiävätkö vielä jotenkin "pölyyntyä" tai jotain?

Haave & Oskari 27+1 :heart:
 
Selis:
Onhan se joo, nämä kummit oli mietitty yhdelle vaavalle ja nyt niitä joutuu alkaa jakamaan ja keksimään vielä lisääkin :snotty: Ja siksi tosiaan oon näin ajoissa kun näköjään näiltä yllätyksiltä ei voi välttyä. Ennen mekin ollaan kysytty kummeja vasta vauvan synnyttyä mutta nyt oon ihan tarkotuksella vähän aikasemmassa ettei tuu sit paniikkia, olis musta kamalaa joutua pyytämään kummeja kirkosta :ashamed: Mutta peukut pystyyn että mun toinen ystävä ottaa kummiuden vastaan =)

Ei mulle siitä lasagnetestä nyt niin kauheeta ähkyä tullu, oli vaan tosi rankkaa mennä melkeen heti siitä saunaan :x Muutenkin toi saunominenki ottaa jo vähän kunnon päälle, sydän hakkaa ja supistelee :ashamed:

Huomenna pääsen taas kaverin kanssa kahville :heart: Yritän edelleen keksiä tekemistä jokaselle viikolle, kun kohta sitä saa nauttia näistä kodin seinistä ihan tarpeeks :D

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 27+0
 
Varanikki Meitä on nyt 117 odottajaa :D :wave:

ALM Kiitos! Yritän olla huolehtimatta etukäteen :ashamed: :whistle:

Kummeista Me ei olla vielä edes päätetty ketä kysyttäis. Kysytään ehkä sitten, kun vauva on maailmassa. Kerkiäähän tuota :)

Selis Meillä ei vauvalla vielä kunnon rytmiä. työpäivinä yleensä myllää kahvitunnin aikaan, mut muuten vähän miten sattuu :D

Haave kiitos! Tuon kohdan muuten muistankin siitä hakumuksesta. :D Noista kilometrikorvauksista vielä kysymys. Mää laitoin, että ei oo tulossa sellasia, mut nyt tajusinkin, että haenhan mää tähän verotukseen viimevuoden työkilometrejä joita kerty ihan mukavasti.. Eli pitäs varmaan informoida kelaa? Mulla tulot on noussu 2008 takaisista varmaan 100%:a, ku olin sillon opiskelija huimilla 200?:n tuloilla.

BTL Poksuonnittelut!! :heart:

Voi että on ihana ilma! Aurinko paistaa ja lumi kimmeltää. Pakkasta varmaan -5°. Ei vois keväisempi sää olla B) :heart: Tänään käyty koiran kans jo kahesti kävelyllä nauttimassa auringonpaisteesta :)
 

Yhteistyössä