<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 2/10 <3

pystyttekö vielä hyvin nukkumaan/olemaan selinmaakuulla? :wave: Itelle se ei ainakaan kauheasti tuota ongelmaa, koska monesti, kun öisin herään, niin olen selinmakuulla. Vielä ei ainakaan huono olo ole yllättänyt.

Maira Meilläkin tuo ukko on töissä ihan kiitettävästi, sellaset 6 päivää viikossa. onneks tekee yötyötä, niin keretään näkemäänkin joskus :D Ei meilläkään oo oikeestaan ku muutama vaatekappale, turvakaukalo ja sitten pinnasänky. Olis hyvä tehdä tähänkin kuuhun jotain suurempaa ostosta, että ei tarvis kaikkea kallista kerrallaan ostaa.

Minkäslaisia itkuhälyttimiä ootte hommannu?? :wave:

Varanikki poksuonnittelut ja komea masu :heart:

enkelipoikien äiti onnittelut pojasta :heart: Komeat mitat pojalla jo nyt :D Mutta ihmekös tuo, kun tekin ootte noin hurjan pitkiä :) Mahtava masu sullakin ja aivan ihana uä-kuva pojasta :heart:

Tässä näytettä omasta (pienestä ) masusta rv 25+4:
 
Hyvää Ystävänpäivää masukkaat! :hug:

Alisa, en pysty nukkumaan selsälläni yhtään, närästyksen takia. Toisinaan yöllä havahdun et oon jääny puolväliin kyljen käännössä ja älytön polte päällänsä. Sillon tarvii käydä jääkaapilla, piimäpurkilla :D

Sulonen pikkunen massu! :heart:

Itkuhälyyttimiä meillei oo eikä tuu :) Ikkuna auki ollaan tähän asti pihalla nukuttu ja ahkeraan käyn kurkkimassa, kun en malta olla käymättäkään :D Ja usein kyllä uskon pukkaavani noi kaks ja itteni kans tonne pihalle kun vauvelinkin =)

Enkelipoikien äidillä komia massu :heart: Mulla on toi ukko 197cm mut ite oon tynkempi, niin ei oo ihan jättiläistä ootettavissa, tai mistäpä sitä tietää ennen vikaa ultraa.. :whistle:

Nyt ruuanlaittohon :wave:
 
Pitkästä aikaa....

Hyvää ystävänpäivää :heart: !

Aivan ihania isoja ja pieniä masuja!!!

Enkelipoikien äiti, mietinkin taannoin et mitä siulle kuuluu..tosi hienoa et kaikki on nyt ok. Hyvänkokoinen poju jo :D.

Emv:lle myöhästyneet synttärionnittelut!

Alisan kertoman nyrkkijutun olin itsekin kuullut ennen synnytystapa-arviota. Kauhulla mietin et milloin se nyrkki uppoo ;) ...ei onneks niin rakaa konstia käytetty, mut kyllähän ne jonkinmoisilla otteilla kuitenkin sen lantion tutki. Kaveri kertoi et hällä oli toinen lääkäri nyrkin kanssa kokeillut jotenkin ulkopuolelta...
Meillä muuten myös "yöhäriköintiä", kissa (leikattu) ottanut varaslähdön maaliskuun moruamisiin ja ravittaa yöllä pitkin kämppää ja mouruaa :kieh:, onneks ei jaksa jatkaa montaakymmentä minuuttia.
Mie myös nukun selällään, usein jalat koukussa ja kyllähän tuo jonkin verran ahdistaa...

Sairaalavarusteistakin oli jotain puhetta, itse lisään listaan parit imetysliivit (ilman kaaritukia ). Sit ku maito tulvahtaa tisuihin kunnolla on kyl sellainen olo et pakko olla liivit päällä. Nii ja terveyssiteitä otan jonkun hassun, sit ku kunnon vuoto tyrehtyy, on jotenkin kivempi pitää köykäsiä siteitä (ne sairaalaan rievut on niin paksuja ).

Varanikki, en kyl yhtään muista tuota hengitysongelma-juttua, et sattuiko kohdalleen.
Meillä nuo vauvojen vaatteet on tosi tyttöväripainotteiset....mut onneks löytyi noita pienimpiä vaatteita neutraaleinakin. Olenkin jo ne vaatteet (56-62) kattonu, pessy ja silittäny, samoin ku äippäpakkauksen vaatteet, oottavatkin nyt pussissa sit kaappiin laittoa. En viitti vielä laittaa pölyyttymään. Naapurilta sain ison laatikollisen poikien vauvavaatteita katsottavaksi, ostinkin ison kassillisen vaatteita ja niiden huolto on paraikaa käynnissä.
Miun vanhemmat oli viime viikon meillä ja toivat samalla kaverilta ostamani emmaljungan kaksostenrattaat (kantopusseilla ) varastoon odottamaan :D .

Maria, olipas haska ja ihana videopätkä. Pitääkin matkia =) .

Tatomiralla ja BTL:llä onkin sit tooooosi mukavat anopit. Ja BTL huh huh kuinka kiva neuvolantäti :hug: . Kyseenalaistappa hieman, et miksi hää ei suostu enää sf-mittaa mittaamaan, eikös se ole yks heidän mittari jolla seuraataan vauvojen kasvua ja lapsivedenmäärää??? Onneks ite mittailet.

Täällä ei voinnissa kummempia, suppareita tulee helposti ku hiemankin touhuaa. Huomenna ois neuvola (taas uusi täti vastassa ) ja keskiviikkona kontrolliultra.
Oikein mukavaa laskiaista!

Pilkkuliini ja tiuhti + viuhti 28+3
 
Heipat mammoille!

Mairalla oli ihan mahtava videopätkä! Voi kumpa olisikin videokamera! meilläkin vauva pitänyt tollasta mylläystä nyt viime päivinä. Eilisestä illasta asti ollut muutenkin tosi liikkuvainen, yökin meni ihan pipariks kun heräilin vauvan muksautteluihin. Potkut tuntuvat nyt selkeesti kylkiluiden alla ja välillä oikein sattuu kun masukaveri muljauttaa itsensä toiseen asentoon.

Onnea Enkelipoikien äiti!! Ihana ultrakuva ja masukin näytti selkeesti poikamasulta :)

Mikä teillä muilla on masun ympärysmitta? Eilen mittasin, niin leveimmästä kohdasta (hiukan navan alapuolelta) mitattuna 90cm. Painoa tosiaan tullut se 10kg, nyt paino oli kyllä tippunut 68 --> 67kg. Olen syönyt selkeesti pienempiä annoksia ja panostanut marjoihin, hedelmiin ja kuituihin. Silti vieläkin ummetusta..

Arvaatkaas minkä hassun oireen huomasin eilen?! =) Oon viimeks ajanut säärikarvani ihan tammikuun alkupäivinä ja jalat on vieläkin silkin sileät! Voiko johtua raskauden ajan hormooneista? yleensä sänki kasvaa kyllä melko äkkiä... Hassua mutta loistojuttu! :)

Sitähän olis enää pari kuukautta äippäloman alkuun... mulla taitaa kyllä lomailut alkaa jo aiemmin, työsoppari katkolla viikon päästä, mutta 99%:n varmuudella sitä vielä jatketaan ja oma toive olisi siihen maaliskuun loppuun. Lasten kanssa touhuilu ja nostelu alkaa oleen varmasti melko raskasta jo siinä vaiheessa...

Semmosia tänään.. Viikon päästä neuvola ja maaliskuun alussa pääsen ylimääräiseen ultraan, tarkistellaan onko istukan paikka noussut. Niitä odotellessa.. :)

Zarppa ja Nöpöliini 26+3
 
Huomenta!

Pikaseen tulin lukemaan vaan teitin kuulumiset ja nopsaan vastaan Zaralle, että masunympärys 98cm :eek: :eek: ja vartta hurjat 158cm...

Tänään kokeileen töissä oloa, palailen paremmalla ajalla :wave:

ALM 29+0 :heart:
 
Huomenta!

Kaameessa flunssassa edelleen, miettisin tosa jo että jos en mee ees töihin kun ihan kaamee olo :( . Eipä auta kun ei ollu kuumettakaan, lähen sitten kesken päivän jos ei tuu töistä mitään.

Täällä taitaa tuo masunympärys olla jotain 104cm, juur sen mittasin mummilla. Aikalailla on siis masulla kokoa. Itekin huomaan että tiellä on...

Ihania masukuvia. Kaikilla on niin omanlaisensa. Selvästi huomaa että esikoisia odottavilla vaan on pienempi. Itellä ei ollu esikoisesta varmaan missään vaiheessa näin isoa masua, oli tosin ihan eri mallinen masu viimeks.

Alisa, selällään pystyn nukkuu ja olee. Tosin en yleensä koskaan niin nuku kun masullani yleensä nukun, nyt alkaa olee niin että pystyy enään puolittain mahallaan nukkuu ja usein aamulla heräänkin kylkiasennosta.

Närästys on hiukan tehnyt kiusaa. Täytyy olla tyytyväinen ettei niin pahasti että ois lääkkeisiin joutunu turvautumaan. Mutta jos vaan hiukankin liikaa tulee syöty niin närästää hetkellisesti.

JA sittten tarttis töihin lähtee, hauskaa uutta viikkoa kaikille!

Selis ja "mötkäle" 24+5
 
Öh, mahanympärys näytti olevan n. 105cm.. :whistle: :ashamed:

Nukkuminen, anteeksi mikä nukkuminen? :p Nyt on alkanu maha painaa ja sen lisäks on tullu sellanen kiva pikku vaiva kun levottomat jalat..Yhtenä yönä veti myös suonta pohkeesta niin et meinas itku päästä, siihen tosin autto kun joi enemmän vettä..Mut en tiiä mitä ton nukkumisen kanssa tekis, asennon haku on ihan mahotonta..Viime yönäki tuli pyörittyä taas puol neljään ja nyt olis nukuttanu..

Onneks nöttis "potki" mut ylös, on nimittäin isännöitsijä ja huoltomies tulossa käymään, meillä joudutaan keväällä/kesällä vaihtaa muutamat putket ja ne tekee nyt arvioo siitä..Kiroilin tuossa vaan et toivottavasti ei osu la:n liki, mä oon nimittäin lirissä täällä sit itekseni koiran kanssa..Koiraa kun en uskalla kotiin jättää jos täällä on remonttia, en nimittäin tiedä on huoltomiehestä mitään jäljellä siinä kohtaa kun omilla avaimilla tänne tunkee + jotenkin mulla on villi veikkaus et ekaan pariin kk en halua koko päiväks vieraita ihmisiä tänne pyörimään ja metelöimään...Eli vissii joudun sit karkaa porukoille evakkoon... :attn:

Itkuhälyttimistä
, en aatellu sellasta ostaa, meillä on parveke olohuoneen puolella ja muksun saa ikkunan alle josta näät ja kuulet sen, eli eiköhän me pärjätä ihan hienosti ilmankin.. :)

Mut mä jatkan kaupan hieromista vaunuista... :whistle: :p

Maira ja eemeli 23+6
 
Hahaa, tuun vetämään pohjat, massunympärys 120cm :LOL: Istuen tulee vielä himppu lisää.. :whistle:

Ootan kauhulla sitä maidonnousua kun viimeks oli aivan järkyttävänkokoiset meijerit.. Nyt mulla on kolmea eri kokoa imetysliivejä, edellisillä kerroilla käytin sairaalan verkkopöksyistä tehtyjä "toppeja". Älyttömän käteviä, kun ei hiosta eikä paina yhtään mistään B)

Kaksi päivää kovotellut massua. Epäsäännöllisesti, mut joka kerta kun nousee ylös ja välillä vähän vähemmästäkin. Milläs viikoila näitä niinko normaalisti tulis, näitä harjotussuppareita? En oo ihan varma itte, mut veikkaan ettei tarvi huolestua vielä :xmas:

Ja eikun muksaa päivää taas masukkaille :wave:

VN & Dumborääpylä 29+2 :heart:
 
Tarviiko mun oikeesti käydä ostaa tsiljoona numeroo isommat rintsikat laitokselle? :eek: Mä oon edelleen pihistelly ja kitkutellu näillä b kupin liiveillä vaikka tunnustan sen että on ihan hilkulla pysyykö noi enää niissä... :whistle:
 
Huomenta!

Varanikki Toiseks jäät mahanympärys tällä mammalla huimat 124cm :LOL: :ashamed:

Närästystä ei vielä ole ilmaantunut.

Nukkuminen on kyl yhtä tuskaa :headwall: ku kädet puutuu kokoajan :kieh:

Me ulkoiltiin eilen kokopäivä :D Käytiin laskiaisriehassa ja ky oli nuorimmaisella pojalla mukavaa. Oli hevosajelua ja ratsastusta ja kelkkakyyditystä ym...

Mä oon kans joutunu joka raskaudessa ostaa isompia liivejä. Kohta on ku Dolly Barton vai mite lie nyt kirjoitetaankaan.

emv Myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

Mulla keskiviikkona lääkärineuvola.

Mut nyt ei muuta ku mukavaa alkanutta viikkoa.

baby dream ja masuasukki 26+1
 
Mun oli kans pakko mittailla mahan ympärystä ja näytti olevan n. 110cm ja mulla on painoa tullut jo se 11kg..
ihmettelen kyllä tota mahan "pientä" kokoa, sillä esikoisesta olin paljon isompi, tosin painoa tuli 23 kg ja lähtökohtakin oli huomattavasti hoikempi ku tässä raskaudessa..
Kyllähän tässä on vielä kolmisen kuukautta aikaa kerätä sitä painoa...

Varanikki harjoitussupparit taitaa olla ihan normaaleja näillä viikoilla, mulla ainakin välillä tuntuu tulevan muutama päivällä/yöllä..

Nukkuminen on täälläkin aika katkonaista..selällään tai vasemmalla kyljellä pystyy nukkumaan..Välillä on tuskaa vaihtaa asentoa kun lantio "rutisee"
Suonenvedot on myös tuttuja runsas veden juominen, hieronta ja mulla myös säärystimet tai tukisukat on auttanut!!Kantsii kokeilla!!

Imetysliivejä oon kans hankkinut muutama sillaiset venyvät, kunnon liivit ajattelin käydä ostamassa vasta kun pääsen laitokselta, kun näkee millaiset melonit tällä kertaa tulee..sitä kauhulla odottaen kun nyt jo on toi kuppikoko D
:kieh:

Mut nyt mä siirryn tästä soffalle syömään niitä suklaarusinoita, jos alkais maha toimimaan :D

Niin ja nyt on yksi "murhe" vähemmän, päästiin yhteisymmärrykseen miehen kanssa nimestä

Tirpunen 29+1
 
Kiitos kommenteista neuvolatätiasiaan :D Onhan se täti vähän omalaatuinen, enkä edes tiedä johtuuko minusta, hänestä vai siitä että odotan kaksosia? Enemmän harmittaa kun tämä on luultavasti viimeinen odotukseni niin pitikin sitten sattua tommonen tantta tälle kertaa :kieh: Onneksi sentään käyn yhtä usein kättärillä, mutta siellä tulee harvemmin mitään puhuttua kun mieskin on mukana. Toivottavasti huomenna kiva ultraaja.

Mä en oo vielä kaivanu vaatteita esille ja tuskin kaivankaan ennen huhtikuuta :xmas: No, äitiyspakkauspaperit ajattelin viedä ensi viikolla niin ehkä sitten samalla kaivetaan muut vaatteet kun äitiyspakkaus tulee.

Tuplarattaita yritän saada miestä koeajamaan mun kanssa, vaikeampaa kuin luulisi :kieh: No, ehkä tänään.

Varanikki:
Iso massu sinullakin :heart:
Ja myös enkelipoikien äiti :heart:

Alisa84:
Mä en oo pystyny nukkumaan selällään pitkään aikaan, alkaa ahistamaan. Ja senkin hetken mitä neuvolassa ja ultrassa täytyy maata selällään niin tiukkaa tekee, mulla tuntuu selässä niin pahalta :/

Meiän itkuhälyttimet oli jotain ihan perus'halpis'merkkiä, mun taatto osti ne mulle kun odotin esikoista 2005 ja hyvin on toiminu. Olisin sillon kovin halunnu jotkut kalliit Philipsin :D ja hetken olin jopa pettynyt :ashamed: mutta oikein hyvin on toiminu ja toivottavasti toimii edelleen ettei tarttis uusia ostaa. Meillä niin pieni koti ettei täällä niitä olla käytetty, paitsi parina viikonloppuna kun oltiin alakerrassa käymässä :whistle: Mutta mökillä ne on ollu ihan korvaamattomat, mun vanhempien mökillä kun on päämökin lisäksi vierasmökkejä ja me ollaan majailtu niissä niin ilman itkuhälyttimiä ei pärjäisi.
Ja todella nätti masu :heart: Ihan eri luokkaa ku mun :LOL:

Pilkkuliini:
Voi olla että ensi kerralla neuvolassa kun mä jo valmiiksi siinä makoilen niin pyydän tätiä mitan ottamaan, ihan vaan koska MÄ haluan :eek: Se vie kuitenki alle minuutin niin olisi hullua jos ei suostuisi ottamaan :saint:

Zara81:
Mun mahanympärys taitaa olla jotain 105cm luokkaa :whistle:

Varanikki:
Mun mielestä niitä harkkasupistuksia jotka siis niitä kivuttomia saa tulla jo näillä viikoilla, mulla ainaki tullu jo pidemmän aikaa ja nyt tullu jo pari joissa vähän kipuakin.

Mulla ollu vaan yhdet imetysliivit ja niillä oon pärjänny :LOL: Pihi perkele. Ei vaan en ole yhtä mukavia löytäny, en halua mitää pitsiä mitä tuntuu olevan kaikissa :x

Ja sitten jymyuutiset :D Me ostettiin eilen auto :D Tai siis vaihdettiin toi meiän pökötti Chrysler Grand Voyageriin ja sinnehän mahtuu 7 henkeä joten nyt mahdutaan vauvojen synnyttyä kaikki sinne ja mukaan mahtuu vielä yksi, lapsenvahti :D Ihanaa kun asia vihdoin ratkesi, meinas tulla ongelmia kun mies on lomautettuna niin ei saa lainaa mutta onneksi onnistui vaihto näin hyvin =)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 28+1
 
BTL onnea uusille autonomistajille! Onhan se melko tärkeää että koko poppoo mahtuu samaan kyytiin :D.

Täällä ei oo vielä hankittu mitään imetysliivejä, esikoisen ajoilta oon jo heittäny vanhat pois kun kului "puhki". Tarttis kyl hommata kun ei oo yksiäkään hyviä tällä hetkellä :ashamed: . Meikäläisellä kun tuo rintavarustus on jo niin hirmuisesti kasvanu ja tiedän kun maito nousee niin kasvaa entisestään...

Meille tuli vakuutuspäätös vihdoin, mutta ei me kyllä vakuutusta saada :eek: . Pikkasen niinku pännii. Mistäs vakuutusyhtiöstä muut vakuutuksen tekijät on vakuutuksen ottanu? Voihan se olla ettei me muualtakaan saada ja aikaa on enään tosi vähän.

Varanikki, täälläkin harjotussuppareita tulee. Ja mulla kuitenkin paljon vähempi viikkojakin vasta kasassa. Ite en oo vielä ollu huolestunu kun eikö ne niinku kuulu asiaan.

Itkuhälyttiminä meillä on tollanen philipsin aikalailla perushälytin missä saa molemmat vastaanottimet ladatuks. Meillä edelleen esikoisen kanssa se käytössä ollu ja erittäin tyytyväisiä ollaan. Siinä on tosi pitkä kantavuuskin kun meillä on tätä lääniä jos ulos lähtee touhuamaan.

Selis ja "mötkäle" 24+5
 
Heissan :)

Ihania masukuvia! :heart:

Alisa selälleen pystyy vielä pieniä aikoja olemaan, mutta pidemmän aikaa ku sohvallakin selälteen makaa, niin rupee ahdistamaan. Mä nukun muutenkin kyljellään, mut oon muutama aamuna huomannu herääväni puolimahalteen.

Suonenvetoja täällä kans ajoittain, toissayönä heräsin viimeks.. Toivottavasti pysyvät vaan harvoina kertoina, niin ikäviä..

Närästys jälleen pahentunu, yölläkin herään ja pakko se on rennietä ottaa.. Onneks auttaa.
Masunympärys 97cm..

tänään oli aika äippäpolin sisätautilääkärille, tutkivat mun verenhyytymishäiriöiden riskiä synnytykseen. Ja iloiseksi uutiseksi, ei ole suurentunutta riskiä, eli voin ihan synnyttää normaalisti. =) Sanoi jopa että raskauden fysiologiset muutokset voinu jopa hieman parantaa mun arvoja.
Mittas rr 110/60 ja hemoglobiini ollu reilu viikko sitten labroissa 117 (viime neuvolas rr 128/67 ja hemppari 103), eli jesh :D ei tarvitse aloittaa vieläkään rautaa, sano että riittää ku otan noita multi-tabseja. Oon ottanu 1tabl päivässä, sano että voisin ottaa 2tabl niin tulis tarvittava D-vitamiiniannoskin saatua.
Oisin päässy vielä kurkkaa ekstrana rääpälettä ultraan, mutta totesin että en mä halua. Kun ei ollu isäntäkään mukana ja ettei vaan paljastus sukupuoli :D Kotona mä sit mietin et nooh, oishan se painoarvio ollu kiva saada, mutta eipä se niin tärkeä tieto ois ollu.

Oon nyt ostanu kaupasta tota ProVivan Female marjajuomaa joka auttaa raudan imeytymiseen, ja jossa on c-vitamiiniä ja foolihappoa lisätty. Tulee sillon tällön juotua, ehkä sekin auttanu sit raudan nousuun, tiedähäntä.. :whistle:



Kuvaa Espada-kalasta, jota tuli madeiralla syötyä. Hyvää oli kyllä :D sellanen kiva, melkein 2metrinen vonkale.. :D

Miikulainen ja rääpäle 26+6 :heart:
 
Hmm... pitäneekin kaivaa mittanauha ja mitata vatsanympärys :) Kiloja ei mulla ole tullut pahemmin, mutta vatsa kasvaa (tälläkin kertaa) ihan tuohon eteen vain. Juuri eilen naapurin mies piipahti kylässä ja totesi, että vatsa on mukavasti kasvanut eteenpäin. Totesin siihen, että harvemmin se selkäpuolelle kai pullahtaa - naurettiin sitten hyvä tovi ajatukselle :LOL: .

Kiva lukea, että supisteluista huolimatta kaikilla on vaavi pysynyt matkassa ja lepo on auttanut. Haave ota vaan jatkossakin kuitenkin iisisti! Itsellä supistelee pari/muutaman kerran päivässä, niin on tehnyt jo kymmenisen viikkoa. Ihan normaalia harkkasupistelua.

Täällä vatsa ja äiti voivat hyvin. Kuulun (ainakin vielä, *koputtaa puuta*) niihin onnekkaisiin, joilla ei liitoskipuja ilmene. Ainoastaan ristiluu tahtoo mennä lukkoon, enkä enää taivu sitä aukaisevaan venytykseen :/ . Rautaa olen syönyt jo viikolta 17. Mulla hemoglobiini laskee herkästi alas - ja sitten onkin aivan vetämätön. Itselle toimiva systeemi on: aamulla Floradixia ja yöllä pissareissun yhteydessä Obsidan. Vaavi on mallia ikiliikkuja ja viihtyy alhaalla poikittain useimmiten. Rakenneultrassa käytiin tammikuun lopulla ja kaikki näytti olevan hyvin, mitä ultralla nähdään. Eli me pääsimme epävarmuudestamme lisää sen myötä =). Jotta raskaana ollaan ja melkein ihan uskalletaan nauttiakin tästä :D. Pääsemme vielä yhteen ultraan vkolla 30 - kas istukka näytti olevan aika alhaalla. Nähdään Kultamuru silloin ja selviää jos syntymätapa onkin muu kuin perinteinen alatie.

Kevät ja allergia - däm, se on kohta se aika! Mulla ei tehoa zyrtec, pitääkin muistaa kysyä mitä pillereitä ja suihkeita voipi käyttää... Tai jos olisikin helpompi vuosi näin raskaana? (*lujaa toiveajattelua*)

Emv onnea rouviintumisesta! Oliko mukava hääpäivä?

Auris ja Kultamuru 25+0

 
heipat pitkästä aikaa.

en ole koneelle päässyt kun vasta tänään. Oli to lähtien Naistenklinikalla lepäilemässä. Oli vissiin tää kaikki stressi ja pelko siitä perjantaisesta leikkauksesta liikaa ja oli muutoksia kohdunsuulla jo. Onneksi Töölön lääkäri pisti mut naikkarin päivystykseen kontrolliin to, eikä suoraan lähtenyt pe leikkaamaan. Jouduin vuorokaudeksi vuodelepoon, sain supistuksenestolääkityksen koko viikonlopun ajaksi ja vauvan keuhkoja kypsyttämään 2 kortisonipiikkiä. Meinas peruuntua koko perjantainen leikkaus kun tilanne näytti to aika pahalta. Supistikin säännöllisesti 4-5min välein. Mut Töölön lääkärit oli sitä mieltä että jos vaan mitenkään mahdollista ni leikata pitää ja niin se sit tehtiin. Anestesiaa tosin ei voitu käyttää ni paikallispuudutuksessa ja rauhoittavassa-sekä kipulääkityksessä. Leikkaus kesti 2h ja sieltä pääsin sit heräämön kautta suoraan ambulanssilla Naikkarille takas.

Siellä sit viikonlopun olin lääkityksellä ja käyrissä ja pääsin kun pääsinkin kotiin tänään. IHANAA! Mutta töihin ei tosiaan tartte enää mennä. Pitää lepäillä ja kahden viikon päästä on kontrolliaika jossa katsotaan taas tilannetta.

Ja Töölöstä kuulen sit tulokset siitä onko se johonkin levinnyt kolmisen viikon päästä. Kaikkia imusolmukkeita ei nyt saatu pois, jotka alunperin oli suunniteltu poistettavaksi. Ei olisi onnistunut siinä puudutuksessa koska nämäkin kaksi olivat niin syvällä että kaivoivat luuhun saakka ja joutuivat aika paljon siirteleen ja venytteleen lihaksia. Olis ollut liian raskasta. jatko tosiaan selviää sit kun siellä käyn seuraavaks. Hyvällä tuurilla tämä riittää.

Nyt sit parantelen kättä kotosalla ja otan masun kanssa rennosti. Se on hyvä se että ne Kortisonipiikit sain, sokerivauvoilla kun keuhkot ei kai niin hyvin kypsy. ja vauvalla on painoa jotain reilu 1kg - 1,5kg välillä.

Lisäksi sain kaverilta IHANAN paketin pieniä vaatteita. Niitä saan hipelöidä nyt sitten kotosalla <3! On se vaan ihanaa olla kotona!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kuulumisia lueskelen illemmalla. Nyt kutsuu ruoka
 
Terve taas kaikille :)

Tänään käyty taas äippäpolilla ultrassa: painoarviot tällähetkellä nupuilla A: 1006g ja B: 1055g, eli tasaisesti molemmat onneksi kasvaa. Kaikki muutenkin näytti hyvältä ja seuraava käynti taas kuukauden päästä.
Mulla vatsanympärys tällähetkellä 97 cm, mutta uskon että päästään aika huimiin lukemmin kun viikot lisääntyy.

Hyviä vointeja kaikille :)

Senni ja nuput 28+6
 
zara Täälläkin tuo ummetus vaivaa edelleen, vaikka oon kaikkia kepulikonsteja käyttäny.. :/ Masunympärys 93cm, ettei vielä mikään hurja. Toisaalta ihan hyvä, kun oon niin lyhyt, ettei tuo maha ihan vauhdilla kasva :)

Selis Paranemisia flunssasta! :snotty: Meillä vakuutus pohjolasta. 3kk ennen la:ta pitää vakuutus tilata.

BTL onnea uudesta autosta! :flower: Tehän ootte oikein family bagin laittanu :D

Miikulainen Aika ällön näkönen vonkale :x :D

Auris poksuonnittelut! :heart: Ja mukava kuulla susta :)

napsuneiti Hyvä, etät siellä kaikki hyvin ja leikkaukseen pystyttiin lähtemään :hug: Nyt vain lepäilet ja nautit olostasi. Toivottavasti kaikki tulokset näyttää pelkkää hyvää :hug: Voimia!

Supisteluista, täällä taas eilen alko supisteleen ja niitä tuli pitkin päivää muutama :headwall: Mitään fyysistä en tehny ja silti supisteli. Yks inhottavan tuntunen supistuskin tuli, mut se meni nopeesti ohi. Mulla eilen ollu alaselkäkin kipeenä. en tiedä onko se sitä mun normi kipua vai mitä. Vähän niinku menkkakivuilta tuntu, mietinkin, että onko ne jotain supistuksia, vaikka masu ei mee kovaks? Nyt taas lepäileen, tänään ollu pitkä ja rankka päivä... |O
 
Huh, närästys on palannut kehiin... Alkaa tuo kohdun yläreuna olla jo sen verran korkealla niin lisää vain tuota närstystä... Reinniet ei auta enää mitään, hain apteekista Gavisconia ja se tuntuis tehoavan vielä. Öisin herään joka jumalan kerta kun kylkeä pitää kääntää ja kamalan ähinän ja puhinan kanssa siitäkin suoriudun. Maha on ihan infernaalisissa mitoissa, yritin etsiä mittanauhaa mutta en löytänyt sitä tähän hätään.

Meillä vakuutus on Pohjolasta sillä siellä on meidän kaikki muutkin vakuutukset. Ihme ja kumma että ylipäänsä sain vakuutuksen mun sairaushistorialla, hyvä tosin että ehdin hakea vakuutusta ennenkuin kävin sen reissun osastolla supistusten takia. Se tuli yllätyksenä, että tässä vakuutuksessa ei ollut mitään varausmaksua raskausajalle vaan lasku tuli ja se on suoraan vuodeksi eteenpäin. Olin siinä luulossa että raskausajalta maksetaan varausmaksu ja sitten kun vauva on syntynyt niin sitten alkaa nuo vuosimaksut juosta.

Meillä alkaa pikkuhiljaa hankinnat olla kunnossa, pinnasänkykin tuli hommattua viime viikolla. Turvakaukalo on tiedossa, mutta sitä ei olla vielä ostettu. Vaatteita pitäisi ruveta inventoimaan ja katsoa mitä on ja minkä verran ja riittävätkö ne nyt ensihätään. Vauvahan ei varmaan tarvi tyynyä ollenkaan? Ainakin muistelisin näin. Peittohan tuli äityspakkauksen mukana ja siihen lakanat myöskin. Lisäksi miehen siskolta saadaan iso kassillinen vauvan lakanoita joten niitä on riittävästi.

Keskiviikkona on taas perhevalmennus ja perjantaina neuvola. Ihanaa kun neuvola on jo kähden viikon välein ja pääsen näkemään Oskaria niin usein. Paino mua taas hermostuttaa kun oltiin viikonloppuna reissussa ja syömisiä en kyllä miettinyt sitten en yhtään. Onneksi kerralla ei pysty enää syödä paljoa, mutta laatu oli kyllä ihan hanurista. Paino on noussut jo sen verran että tekis mieli vain luovuttaa ja antaa mennä vain. Sen vaan valitettavasti edestään löytää jos niin tekee. Olen muutenkin niin huono laihduttamaan, että enää yhtään lisää urakkaa en haluaisi, ja pelkäänkin että KAIKKI nämä kilot jää mulle synnytyksen jälkeen.

Mulle jostain syystä hyvin maaginen ja tärkeä rv 30 raja alkaa lähestyä, toivottavasti synnytys alkaa sillä kymmenyksellä eikä mene yli rv 40 (vaikka hyvin todennäköisesti menee...)

Haave & Oskari 28+2
:heart:
 
Oho, saittepas yhen päivän aikana paljon tekstiä B)

Selällään en oo nukkunut kuukausiin, ei vaan saa henkeä niin... Vasemmalla kyljellä mennään ja alkaa tökkiä.. Täytys kaivaa lisätyynyjä että sais itteensä johonkin puoliks kyljellään, puoliks selällään asentoon.

Säärikarvoja en oo ajellu taas reiluun kuukauteen, eikä hirveetä kiirettä vielä.. Ihan muutaman kerran koko raskausaikana, ei vaan tosiaan kasva niinkuin ennen. Karvoista puheenollen, ahdistaa ja ärsyttää kun ei pysty tuota alakertaansa siistimään :ashamed:

Itkuhälyttimet tarvinnee hommata, merkkejä saa suositella...

Harjotussuppareista Mulla tuli muutama joskus jo kuukausia sitten, sillon ainakin koko maha kovettu ja tavallaan puutui.. Mietin että nyt on tullut muutamia kertoja semmosia äkillisiin liikkeisiin liittyvää jännää tunnetta, eli vaan osa tosta masusta kovettuu ja sit se menee ohi. Mitähän se on? Onko vaan että kroppa kertoo että elähän hötkyile, vai lasketaanko tommonenkin supisteluksi? Ei se kipeää tee, mutta tosiaan joskus tulee jos liian nopeaan vaikka nousee ylös tuolilta, kääntyy vuoteessa tms.

Napsuneiti Paranemisia sinne! Hyvä kuulla että kaikki meni lopulta hyvin.

( . ) Työpäivä meni täällä ihan kohtuullisesti. Kyllähän sen huomaa että töissä oli, ihan erilailla kolotti. Tää ei silti oo mitään siihen viikon takaseen tuskaan verrattuna, nyt pystyy jopa istumaan. Mutta katsotaan päivä kerrallaan mihin tää menee, näin ainakin jaksan töissä olla mutta eihän sitä taas tiedä mitä useamman päivän rasitus tekee. Mutta ihan hyvä olis jos vielä töissä voisi olla ja ennenkaikkea olisi kivutonta oloa, kyllä pää hajoaa kotona jos ei pystyisi juuri mitään tekemään.

Mulla on noussut pieni paniikki siitä että asiat on ihan puolitiessä ja tää muksu voi syntyä 2kk päästä ihan hyvin. Puolet vauvan tavaroista on lattialla - kaapeissa ei ole tilaa. Järjesteltävää riittää vielä ja varmaan hankittava joku kaappi tms. Vielä puuttuukin hankintoja eikä mitään tietoa koska miehen kanssa ehdittäisi yhdessä kaupoille. Oon luonteeltani vähän semmonen, etten osaa relata jos asioita on tekemättä, tykkään että on ajoissa valmista. Järjen ääni kyllä sanoo että kyllä tässä ehditään, mutta kun tahtois saada asiat hoidettua ns. pois alta..

Jaa niin, onko teille tullut raskausarpia? Mä olen vielä välttynyt, jännityksellä odotan mihin suuntaan tuo vanha napakorun arpi menee, kaamean näköinen.... Masussa ja tisseissä on tosi paljon katkenneita pintaverisuonia..

No juu, nyt jätskin syöntiin - täytyy palkita ittensä hyvin tehdystä työstä :LOL: :LOL:

ALM edelleen 29+0
 
Nyt on sit 2 kummia kysytty ja he suostuvat mies pyytää yhtä kaveria vielä 3 kummiks.

Suppareita ei oo ollu eikä varmaan tulekkaan :/ ei ole ollu kolmessa aiemmassakaan raskaudessa.

Suonenvetoa on jaloissa tasaseen tahtiin.

Auto meidänkin pitäs vielä vaihtaa mut ei oo vielä löytyny sopivaa. Ollaan katseltu vw tourania mut vielä mietitään et otetaanko 5 vai 7 rekisteröity.
Mut jos siihen perehtys sit ku miehellä on talviloma maaliskuun eka viikko.

Napsuneiti Paranemisia ja hyvä et leikkaus onnistui :hug:

emv Onnea rouviintumisesta :flower:

Mut nyt suihkuun ja iltapalalle :p

baby dream ja masuasukki edelleen 26+1
 
emv, ONNEA rouvalle :flower: !

napsuneiti, ihanaa et oot päässy kotiin. Nyt vaan lepoa :hug: .

BTL onneva uudesta autosta, wau!

Suonenvetoa täälläkin ollut joinain yönä. Olen nyt otanut puolikkaan magnesium-tabletin iltaisin ja ei oo suonenveto vaivannu, kop kop. Jotkut ottavat merisuolaa ensiavuksi.

masuympärys on täällä 107cm.

"Ummettajat", muistakaa juoda nesteitä (vettä ) runsaasti, voiteluainetta...kuitu vaatii paljon nestettä jottei jumittuisi suolistoon.

Selis, saako udella miksi ette saa vakuutusta? Meillä vakuutus Tapiolassa ja juts tänään täti soitteli sieltä ja kyseli et onko mein kaksosraskaus samamunainen vai erimunainen, vaikuttaa kuulemma heillä vakuutuksen saantiin. No meillähän poijjaat ovat näillänäkymin samanmunaiset, joten todennäköisesti saadaan varautua siihen et ei saada vakuutusta. Kyllä ketuttaa :headwall: . Isäntä soitti vielä paikalliseen konttoriin ja kyseli asiasta tarkemmin, ei virkailija siellä tiennyt tällaisesta, lupasi selvitellä huomenna asiaa...saas nähhä.

Btl ja senni, onko teillä samanmunaiset vai erimunaiset heput?

Neuvolassa tuli tänään käytyä ja tosiaan taas uusi tätsky vastassa ja samat kyselyt...mut nyt pitäis jatkossa pysyä sama terkka. Arvoja en taaskaan muista kunnolla ja laiska ku oon ni en jaksa hakea neuvola-korttia :D.
Pisu ihan ok
painoa on nyt sit tullu tasan 10 kg (ou jee)
rr 100/60 (entisellään)
hb noussut 120 pintaan
sykkeet 140/150 luokkaa
sf 31,5 (28)
saatiin esitietolomake täytettäväksi sairaalalle, hassuu ku pitää nimiehdotukset laittaa myös tytölle. Nyt sit jatkossa käynnit kahden viikon välein.

Mukavaa viikon jatkoa!

Pilkkuliini 28+4
 
4D rv 26+3

Siellä se meiti mutruhuuli köllötti <3 Painoarvio 1076g
Vatsanympärys vastas rv 26+6
Reisiluunmitta vastas rv 27+3
Päänmitta vastas rv 29+1 xD Iso pää :D Mut se sano et ei iha kunnollista mittaa et heittää varmasti.
Painoarvio syntyessä jos tasaisesti kasvu jatkuu, on 3,9kg

Poika sieltä edelleen tulossa <3
Ei huulihalkioo, selkäranka, munuaiset, sydän jne kunnossa. Hengitysharjoituksia teki, ja lääkäri sano et niitä saa harvemmin ikuistettua ja siitä näkee että lapsi on terve kun niin hyvi hengittelee jo.
Sykkeet 138.

Käämillä on iso nenu, isiltä varmasti peritty :D Posket on pyöreemmät ku Onnilla oli 4D:ssä (tehtii 25+5 ja painoarvio oli sillo 830g)
Oli kyllä niin ihanaa nähä vauva <3





 

Yhteistyössä