<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 2/10 <3

Vatsanympärys suurimmasta kohdasta näin iltasella on 117 cm, jos aamulla mittais olis varmaan vähempi, turvotusta alkaa ainakin mulla olla jo iltaisin joka puolella, varsinkin jaloissa.

Huomaa todellakin kuinka vatsalaukku vetää vähempi kun kaakao mukista ja yhdestä leivästä tulee melkein ähky... Söin reissussa hamppari aterian (tai siis yritin syödä) sain juuri ja juuri hampparin syötyä ja puolet juomasta ja ranskalaiset meni roskiin. Kaamee ähky oli viisi tuntia ja "pikkainen" kammo jäi. Ennen meni hamppariateria heittämällä ja ei edes kovin tiukkaa tehnyt. Varmaan on nyt tullut epäterveellisesti syötyä kun mieli tekee salaattia. Tänään en viitsinyt mennä kauppaan kun viikonlopun aikana tuli niin paljon istuttua autossa ja se tärinä jotenkin mulla provosoi noita supistuksia. Tänään olen ottanut super rauhallisesti, mutta huomenna on käytävä kirjastossa ja kaupassa. Pitäis suunnitella viikon ruokia eteenpäin, ettei tarvi käydä kovin monesti kaupassa yhden viikon aikana. Aika hyvin pysyn kauppalistassa jos käyn kerran viikossa ostamassa ruuat, kuin että jos kävisin joka päivä ostamassa vähän, silloin tulee paljon enemmän heräteostoksia. Säästyy sekä rahaa että aikaa. Toki meillä on pakko hakea maitoa pari kolme kertaa viikossa, mutta sen meillä tekee mies, kun hän on enempi immuuni noille heräteostoksille ruokakaupassa.

Miten muuten, onko kuivaharjaus turvallista raskaana? Kun mulla on selvästi tullut lisää tavaraa reisiin ja osa siitä on valitettavasti selluliittiä. Mulla on aina ollut aika hoikat sääret ja reidet ja läski on aina tullut mahaan, joten tää uusi look ei kyllä hivele itsetuntoa yhtään. Täytyis yrittää juoda enemmän vettä ja varmaan liikkuakkin pitäis, mutta kun se ei nyt tässä tilanteessa juuri onnistu. Jos kokeilis kuivaharjausta? Kun en edes tiedä miten se tehdään, huolimatta kaikesta ylipainosta, mulla ei juurikaan ole ennen ollut sellua missään.
Täytyy perjantain neuvolassa kysyä uudestaan tuosta vesijuoksusta, mutta en haluaisi mitään riskeerata tämän raskauden suhteen joten en tiedä uskaltaisinko liikkua enempää vaikka luvan saisinkin...

Kylläpäs tätä tekstiä nyt taas tulee, huomasin viikonlopun aikana miettiväni useinkin mitä teille kaikille kuuluu kun reissussa ei ollut nettiä että olis päässyt tarkistamaan... :D

Haave & Oskari
 
Huomenia!

Sanse Aivan ihanat ja selvät kuvat :heart:

Meillä vakuutusasia kunnossa. Sit ku vauva syntyy ni hälle otetaan tapaturmavakuutus tai siis se ei tartte muuta ku se lisätään vakuutussopimukseen sama ku meillä kaikilla muillakin.

Mä taas valvoin viidestä asti |O miehellä soi sillon kello ja en sit enää saanu unta ku kädet puutuu ja ei löydä hyvää asentoa :headwall:
Meillä miehellä on rakätauti vai voiskohan olla et olis tullu siitä possupiikistä? Sai sen viime torstaina. Ku eilen oli vähän kuumetta ja jäsenet kipeenä,tiedä sit :/

Mut eipä muuta ku hyvää laskiaistiistaita :wave:

baby dream ja masuasukki 26+2
 
baby dream, mistä teillä on vakuutus? Eli onko teillä tulossa vakuutus, joka otetaan lapsen synnyttyä heti vai oletteko jo maksaneet ns. "etukäteismaksun" eli vakuutus syntymättömälle lapselle? Ajattelin vaan ku vissiin useimmissa vakuutusyhtiöissä pystyy vakuutuksen ottamaan vasta 2kk ikäiselle, mut joillain vissiin voi ottaa jo heti lapsen synnyttyä...kiva ku 3kk raja vakuutuksen ottamiseen on meillä menny jo ja nyt vasta käyvät meidän papereita läpi, arrggghhh...nooh toivottavasti kaikki sujuisi hyvin...
Kurjaa toi siun käsien puutuminen, ainut lohtu taitaa olla vaan et helpotusta luulis olevan tiedossa sit ku vauva syntyy.
Useimmiten oireet possupiikistä alkaa parin vuorokauden sisään, mut olen kyllä kuullut et viikonkin sisään, et voihan se olla oire piikistä.

sanse, ihania kuvia!
 
Päiviä!
Hitaasti mutta varmasti mä täältä perästä tuun, rv24 POKS! :heart:

emv Hurjasti onnea rouviintumisesta!Ja sitten se maaginen kysymys, miltä nyt tuntuu? :)

BTL
Onnea autosta!Mäkin haluuuuun...Ja tarviiiiiin.... ;) Menisköhän läpi? (meillä siis minä oon kiinnostuneempi siitä mikä pihassa seisoo kun isäntä.. )

napsuneiti
Kuulostipas sun viikonloppus hurjalta!Onneks kaikki on nyt kuitenkin suurinpiirtein ok, muista levätä ja ottaa rauhassa... :hug:

Selis
Meillä on tapiolasta vakuutus otettu, isäntä vakuutti samalla huushollin ja meidät, varausmaksu oli jotain 80? ja kokonaisvakutuusmaksu tais olla jotain 300 tienoilla.

Sanse
Oi luoja kuinka ihania kuvia! :heart: :heart: Mä haluisin niin päästä ultraan..Ees tavalliseen, meillä (yllättävää kyllä ) on omassa neuvolassa ultra, itseasias mun tätin huoneessa, mut eivät oikein tykkää sitä käytellä.. :/

A-L-M Mä onneks vielä toistaseks saan jotenkin kikkailtua ton puskan pois, isäntä on luvannu hoitaa sen sit kun mä en enää pysty, toinen asia onkin sit se että onko sillä munaa tehä ihan oikeesti se mitä on luvannu.. :D

Karvoista, mulla on taas villiintyny karvojen kasvu, sitä on mahassa, jaloissa jne jne...Mä oon ollu ihan shokissa koska mulle ei oo ennen juurikaan kainalokarvat kasvanu niin nyt niitä joutuu ajaa koko ajan...Säärien oon antanu olla (etelän reissua lukuunottamatta ), koska kukaan muu ku isäntä niitä ei nää ja sitä ei jaksa kiinnostaa.. :whistle: Mua vaan alkaa ottaa pattii se kikkailu et kuinka taipuu ja mihin taipuu... :)

Mun mahanympärys on näemmä aika hurja...Kun aattelee et te ootte mua useita viikkoja edellä...Noh, mä oon möhis, minkäs teet... :D
Vauva ei anna mun enää nukkua alkuunsakkaa, ennen se rauhottu kun olin kyljeltäni, vaan eipä enää..Koko viime yö meni taas pyöriessä kun kaveri ihan raakasti mätti mutsia "turpaan"... :whistle: Mä en oikein tiiä millä sen sais rauhottuu..Onneks ei sentää muita vaivoja ole tullut, eli helpollahan mä oon päässy.

Vaunuja kattelin nyt sit vihdoinkin ja meille olis yhdet yhdistelmät tiedossa 130euroon!Taidan ne lunastaa, ei oo ainakaan hinnalla pilatut! :)

Mutta mä jatkan kahvittelua, lunttilapusta huolimatta unohdin jo puolet mitä mun piti kirjoittaa...Ja kyllä, niin noloa kuin se onkin, mun on pakko kirjoittaa luntti et mitä kuuluu kellekkin, muuten en muista tätäkään vähää... :ashamed: :LOL:

Maira ja eemeli 24+0
 
Baby dream, saat mielihyvin pitää johtosijaa :D Mulla on ihan ennen raskauttakin toi vyötärö heikoin kohta, oon siis omppyläski. Eihän siihen tota oo lisää tullu ko 24cm, kun 96 oli lähtömitta. Meillon suvussa kahta naistyyppiä : Paksut pohkeet ja muuten luurankomainen + A-kuppi tai paksu maha, jumalattomat ryntäät ja oheet pohkeet ja kapee peba, voinette arvata kumpi oon :ashamed:

Mulla on ruvennu itkettämään paljo. Ihan pikkujutut saa taas huulen väpättämään, mut eniten mää suren sitä että oon näin yksinäinen. Muksut on juu :heart: ja ukkokin, mut siihenpäse jää.. Ei täältä pääse mihkään ihmisten ilmoille, kävellen ei enää oikeen jaksa ja isäntä kun tulee töistä niin ei takuulla lähe mihkään.. Eilisinki illan itkeskelin sohvalla ko oli vaan niin paha mieli :/

Pitäs jostaki kekkasta vaunuihin ne umpikumirenkaatkin!

Mut nyt naamakarvoja värjäämään, josko tarttuis tällä kertaa..

:wave:
 
Pikkuliini Ei olla maksettu mitään etukäteismaksua eli ei ole syntymättömälle vauvalle vaan sit ku hää syntyy. Ja taitaa olla vissiin et sit ku vauva on sen 2kk. ni vakuutus alkaa. En oo ihan varma ku mies on ne asiat hoitanu ja nyt vähän aikaa sit vaihto meidän auto ja henkivakuutukset op pohjolaan ja koti ja koira vakuutukset jäi turvaan ku ne on siellä halvempia.

Joo kyl se käsien puutuminen sit viimeistään helpottaa ku vauva syntyy. Sama homma oli viime raskaudessakin.

baby dream ja masuasukki edelleen 26+2

Sitä piti vielä lisätä,et tänään on ollu outoa vihlontaa tuolla alakerrassa :/ menee kyl tosi nopsaan ohi. Mut pitää huomenna kysästä lääkäriltä.
 
emv
Heippa!

Kiitokset onnitteluista! Hääpäivä (ja yökin ;) ) oli ihana! Lämpimät, meijän näköiset pienet häät. Oltiin ja ollaan oikein onnellisia! Siihen, että oon rouva olin jo ehtiny sopeutua ennakkoon, mut se et oon jonkun vaimo kuulostaa yhä hassulle :LOL:

Hirveesti ootte ehtiny kirjotella ja keskustella monista jutuista, ja kyllä olen vähän tipahtanut tässä jo!

A-L-M ja muut karvoituskeskustelijat! Mä kävin kokeilee ennen hääyötä, tai siis perjantaina tota alapään sokerointia. Siis mulla ei mitenkänäenää onnistuis itte ton alapään siistintä ja iho sieltä on niin herkkää ettei höylääminen esim. onnistu oikein ollenkaan (tulee paha ihottuma). Sokerointi on täysin ok raskausaikana. Se oli huomattavasti kivuttomampaa kuin olin kuvitellu! Tuun ehdottomasti jatkamaan tota sokerointia. Iho on ihan silkkinen sen jälkeen ja ei tosiaan satu kuin sen hetken ku se tehdään. Mun sokeroija teki tosi pieninä erinä sen sokeroinnin, jolloin se sattuu entistä vähemmän. Eikä maksanu kuin 32e.

Varanikki
:hug: Ittestä taas välillä tuntuu ettei oikein jaksais nähä ketään ja sit samaan aikaan tuntuu yksinäiselle vaikkei oikeesti ees ole mutku ei vaan saa aikaseks.

Nyt mä keskityn mun mieheen ja sen kans Rock Band peliin, joka saatiin häälahjaksi. Meillä on muutama yhteinen vapaa jäljellä ja nyt on saatu sukulaiset jaloista pyörimästä. :D

Voikaa hyvin!

-emv ja james jessenpoika 27+3
 
Onpas tänne tullu paljon tekstiä, kun en oo muutamaan päivään päässy koneelle. Olo tuntuu aika tukalalta ja vauva on kova liikkumaan =) Liitoskivut vaivaa vieläkin kovina, muttta kai ne tästä joskus helpottaa..
Viime yön nukuin tosi huonosti kun ei meinaa päästä kääntyyn sängyssä, ja sit tytön verensokerit on taas pari päivää heitellyt niin paljon etten osaa nukkua kunnolla :(

äippä vm82 rv 25+6
 
Itsekkäästi omat kuulumiset vaan :D

Eli ultrassa kaikki niinku pitääkin :heart: :heart:
A-vauva oli kääntynyt pää alaspäin ja kroppa oikealla, painoarvio 1287g ja B-vauva pää ylhäällä ja kroppa vasemmalla ja painoarvio 1234g! Tosi hyvänkokoset tyypit siis, kun pohdiskelin että jokohan se kilon raja on mennyt rikki ;)
Virtaukset ok.
Kohdunsuu pysynyt samana, ainoastaan ilmeisesti raottunut kun siellä oli vettä? En oikein ymmärtänyt vaikka kaksi kertaa sen selitti :ashamed:
Lopuksi lääkäri sanoi että kuukausi vauvojen olisi ainakin hyvä pysyä mahassa ja mielessäni vaan ajattelin että toivon itse että sen 2kk (ainakin vielä tällä hetkellä) koska haluaisin vauvojen olevan hetivalmiita pakkauksia :heart: :heart:
Muiden juttuja ollenkaan kommentoimatta poistun pötköttelemään rankan päivän päätteeksi B)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 28+2

Sen verran muokkaa että haleja paljon varanikille :hug: :hug:
Itse olen myös herkillä "pienistä", mies kun karjasee jostain lapsille niin hetken päästä pillitän siitä eikä muutenkaan tarvitse kummempaa syytä, mies jo vähän pilkkaileekin mua :ashamed: Sulla on kuitenkin meidät :D :heart:
 
Varanikki: Voih. . :hug: mä en kans tarvitte mitää syytä erityisesti.. tulee välillä ihan puskista tosi yksinäinen ja herkkä olo ja alkaa itkettää. varsinkin jos mies tekee pitkää päivää ja itse yksikseni kotona odottelen. Toisaalta taas alan kokemaan jo jotkut satunnaiset kahvittelut joidenkin kanssa ahdistavana etukäteen kun ei tiedä olotiloista enää oikeen ja ei meinaa jaksaa istua pitkään lounaiden/leipomusten ääressä kun on niin tukala olo.. Ajattelin vaikka päälläni seistä loppuajan, kyllä se tästä meillä kaikilla :)

BTL: Ihania kuulumisia ultrasta. Hyvän kokoset vauvelit siellä :heart:

emv:lle onnittelut elämänmuutoksista ;) :flower: Vaihtuiko sulla nimi? Se oli varmaan suurin käytännönasia ja puhelimeen vastaaminen.. myös kättelyt töissä oli aika hassuja alkuun kun ne tilanteet on niin nopeita niin tuli puhuttua kaikenlaista sekamelskaa välillä. Meillä oli kans pienet ja tunnelmalliset häät aikanaan, jäi ihania muistoja.

baby dream, pikkuliini ja muut vakuutuskeskustelijat: Meillä on vakuutusasia edelleen kesken, eli ei olla saatu hoidettua kun tuntuu vähän vaikealta se vertailu. Yksi paikka tarjosi aika karusti rahaa lapsen kuolemantapauksessa, mutta itseäni kiinnostaa lähinnä lääkärikäyntien korvaaminen ja mahdollisten maitoallergioiden korvaaminen eli arkisemmat jutut. Mies on hoitamassa tätä asiaa kuulemma "ihan näinä päivinä" ..mihin lie päätyy.

Haave: Tuo sun hamppariateriakokemus on ihan kuin omani! Se meinaa yllättää joka kerran kuinka vähän sitä ruokaa pitäisi kerralla syödä ettei tule sitä 2 tunnin "tukalan pinkeää tilaa" ruuan päälle. En ole tottunut napostelemaan välipaloja kokoajan mutta kai se pitää yrittää totutella tähän uuteen vatsaan.

26+0
 
Sanse ihania kuvia!! :heart: :heart: on kyl niin hassua miten voi nuin selkeesti nähdä vauvan kasvonpiirteet ym. varmasti oli mahtava kokemus =)

huomasin tänään aamulla haalean linea negran kysyin mieheltä et huomaako sekin, ei siis oo mun kuvitelmaa :D

eilen illalla vauva oli selkeesti poikitain, pää oikeella vähän jalkoja alempana, mietin et joko se kääntyis pää alaspäin, mut ei.. :$ edelleen siis köllöttelee pää ylöspäin, eilen varmaan vähän vain yritti ja mietti kääntymistä :D

potkut tuntuu hyvin, eilen vauva säikäytti miehen ku mies silitteli masua niin yhtäkkiä tuli oikeen mojova potku miehen käteen :D

karvat on kyl ärsyttävää ku ei hyvin yllä alakertaa siistiin :ashamed: mut varmaan ne karvat kasvaa hitaammin ku tosiaan ei useasti jaksa jalkojakaan ajella ku on niin halkalaa, niin ei ne silti ihan karvan peitossa oo.. :LOL:

iltasin varsinkin tosiaan huomaa olevansa raskaana, välillä on tosi hankalaa.. mulla on häpyluu välillä tosi kipee ja iltasin välillä jopa hankala hengittää kun maha painaa. sohvallakaan ei meinaa oikeen hyvää asentoa löytää.. :ashamed: :(

 
Hyi saakeli tuo ähky olo tulee salakavalasti :x Syötiin lasten kans vaan pinaattilättyjä, kun tultiin töistä ja päiväkodista. Siihen salaa sitten vedin pikkasen karkkia ja nyt on niin huono olo. Miten sitä vois osata syödä vähemmän?! Päivälläkin lounaalla töissä en syöny ollenkaan paljon ja silti tuli huono ja liian täys olo. Ja närästää. Pakko vissiin lopettaa ruisleivän syönti.

Neuvolassa kävin ja verenpaine 130/85. Alapaine meinaa olla liikaa noususuunnassa :( Terkka kyseli taas jaksanko olla töissä... Tietty valitin vielä kaikki liitoskivut/takapuolen kramppaamiset. En kuitenkaan ihan vielä haluiais saikulle joutua. Jos sitä jokusen viikon vielä vois olla töissä. Meinaan kuitenkin jäädä kotiin 3 vuodeksi, joten nyt ois kiva vielä olla töissä...

Säärikarvat ei täälläkään kasva. Ennustaako tyttöä vai poikaa??


lypy rv 26+3 ja maha-asukki, joka viime yönä reuhas niin kovasti, että herätti :heart:
 
emv Onnea tuoreelle rouvalle! Olipas kiva kuulla tosta sokeroinnista! Kauanko sillä pysyy paikat siistinä? Mulle ei kanssa sheivaus käy, että tolla lady shaverilla oon aina yrittänyt jonkinmoista siisteyttä pitää yllä, mutta eihän se oo kun muutama päivä ni johan on entisellään :D Tuo Rock band on muuten superhauskaa, tai meillä on sen guitar heron versio. Täytyskin pitää bändi-ilta vielä kun tässä olis mahdollisuus..

maira ei hitto kun repesin tolle "onko miehellä munaa pitää puskat siistinä" :LOL: No joo, anteeks, väsyttää :D :D Täällä kanssa siirtyy nyt ukolle tuo kyseenalanen tehtävä, hieman tuo nikotteli vastaan mutta ei nyt auta :D

varanikki :hug: Tuttu tunne..... Juuri tuossa viikonloppuna samankaltaisia ajatuksia itseskelin..

Sansen vauva :heart: :heart:

Mitähän muuta.. ei kulje ajatus..

Huomenna soiteltava neuvolaan, ei tästä työnteosta hemmetti mitään tule, tänään kolotus muuttui taas kunnon säryksi. Uutena vielä se, että nyt "repii" vasenta lonkkaa kävellessä, tuntuu siis että tuota luuta ettei lihasta. No olihan se kiva että viime viikolla oli muutama kivuton päivä mutta näköjään tuo työ laukasee sitten kivut uudestaan. Viitisen viikkoa olis äitiyslomaan...

Voikaahan hyvin kaikki ja :hug: tarvitseville ja muutenkin vaan..
 
Pilkkuliini: mulla oli ekassa raskaudessa raskausmyrkytys niin eivät siksi myönnä vakuutusta :( . Nyt on vaan aika vähän aikaa enään selvittää kun alkaa se kolmen kuukauden raja tulee vastaan. Voi olla ettei muutkaan vakuutusyhtiöt vakuutusta myönnä.

Sanse, aivan ihania kuvia!!! Kyllä niin selkeesti näkyy kaikki piirteet, vau!

napsuneiti, huh hu että sulla on ollut jännät paikat. Paranemisia sinne ja koeta ottaa rauhassa :hug: .

emv:lle rouviintumisonnittelut :flower: :flower: :flower: :flower: !!!

BTL, komian kokoiset vauvelit jo masussa. Hyvä että kaikki oli muutenkin kunnossa. Varmaan aika ihanaa kun pääsee usein kurkkimaan sinne masuun!

Flunssassa edelleen, onneks viime yönä pystyin kuitenkin aika hyvin nukkumaan. Voimat on kuitenkin vähän poissa, huomenna onneks vapaapäivä.

Nyt taidan painua nukkumaan kun aamusti on aikaseen herätys kun pitää käydä asioilla vaikka vapaata onkin.

Selis ja "mötkäle" 24+6
 
Taas on vaan viikko menny :D . Tänään uusilla viikoilla ja kohta enään 100 päivää synnytykseen, jännää on!!

Flunssa alkaa hiukan helpottamaan ja viime yönä sain hyvin jo nukutuksikin. Tämän päivän otan kanssa levon kannalla kun mahdollista.

Selis ja "mötkäle" 25+0 poks :heart:
 
Heips kaikille pitkästä aikaa!

Eilen olin OYS:ssa äitiyspolikäynnillä ja sairaslomaa pätkähti äitiysloman loppuun saakka. Mun perussairauden oireiden ilmenemisen takia näin. No saapahan ainakin levättyä ja laitettua vauvajuttujakin paikoilleen. Paljon oiisikin sillä saralla tekemistä kun en oo vielä mitään aloittanutkaan. Vauva ultrattiin samalla ja koko arvio oli tasan 1 kg. Tähän mun otukseen verrattuna BTL:llä on tosi hyvän kokoiset kaksoset siellä masussaan. =)

Misuli rv 28+5
 
Kiitos vakuutusvastauksista!! Meillä tuo kolmen kuukauden raja menny jo, mut lähivakuutuksessa rajana 2kk ja siellä ei ainakaan alustavasti tiedetty sanoa et identtiset kaksoset ois esteenä vakuutuksen saamiseen, mies menossa huomenna sinne juttelemaan. Mut jos halutaan jatkossa saada pikkuneidistä korvauksia jo diagnosoiduista jutuista ni sit ollaan kyl naimisissa Tapiolan kanssa......kyl tää on yhtä sompailua ja muutenkin ku kaikenlaisiin vakuutuksiin uppoo melkoinen summa rahaa :headwall: .

Varanikki :hug: :hug:

Meillä oli tänään kontrolliultra (vaihteeksi eri lääkäri ). Kaikki oli ihan hyvin ja poijjaat toinen pää alaspäin ja toinen pää ylöspäin poikittain, painoarviot noin luokkaa 1250g ja 1200g. Seuraava kontrolli 4vkon kuluttua. Hieman jäi kaivelemaan et vasta, ku yleensä on puhuttu kontrolleista 2-3vkon välein ja oon ymmärtäny et loppupuolella tihennetään käyntejä. Pitää vissiin soittaa ja kysyä mikä käytäntö yleensä on.
Mites muilla tuplilla noi kontrollit?

Pilkkuliini ja tiuhti +viuhti 28+6
 
moikka:) maanantaina käväisin kättärillä tarkistuttamassa että onko kaikki ihan hyvin ku vatsa ollut aivan mielettömän kipeä. Kaikki oli kohillaan ja painoa kuulemma tullut muka normaalin verran( no ei kyllä ole) eli yli 12kg :ashamed: Maaliskuun alussa toinen lääkäri ja tutkitaan että löytyykö sappikiviä. se onkin mielenkiintoista puuhaa kun pitää 2h olla käymättä vessassa ja sitä ennen pitää juoda litra nestettä :eek: voi apua..

tilasin vaunutkin netistä. kotiinkuljetuksineen hinta 280e. super siistit mustat yhdistelmät :D
 
Mulla ei oo linea negraa näkyny vielä, ekassa oli selkeä ja tokassa himmeämpi, ihanaa jos nyt ei tule :attn:

Mies on jo kerran lyhentäny mun alakerran pehmusteita ja tekee sen kyllä ihan mielellään :xmas:

Pilkkuliini:
Meillä 4 viikon välein ollu alusta ja edelleen, ja oon tähän tyytyväinen. En olisi vielä halunnut alkaa ravata kahen viikon välein, tulee meinaan aika kalliiksi :/ Vaikka ihanaa on päästä kurkkimaan :heart: Mutta mulla muutenkin eri asia kun ovat eripariset. Ens kerran jälkeen alkaa varmaan olemaan kahen viikon välein kun sitten ollaan jo viikoilla 32 :eek:

Ja hyvänkokoiset vauvat oli joo, kuulemma 32viikoista eteenpäin alkaa kasvu hidastumaan yksösvauvojen kasvuun verrattuna. Mutta hassua että nyt on jo 2,5kg vauvaa mahassa :D

Mulla alkanut vatsa toimimaan! En tiedä johtuuko siitä kun aloin ottamaan rautaa aamulla yhden appelsiinimehun kanssa ennen aamupalaa, mutta käyn vessassa jopa 3krt/pvä :saint: Turvotusta kuitenkin löytyy edelleen ja yhdet lenkkarit olen jo joutunut hylkäämään kun ovat niin kapeat. Tänään ollut megaväsypäivä jonka kunniaksi myös pillitin.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 28+3
 
...itsee oikeen ärsyttää kun ei muka kerkee ikinä...

karvojen kasvusta esikoista kun odotin niin mulla ei karvat kasvanut ollenkaan,ja tyttö tuli nyt taas kokoajan rehottaa kainalot ja sääret vaikka kuinka ajelee :| tosiaan tämän tulevan sukkupuoli on arvoitus kun istui kalleuksiensa päällä eikä suostunut näyttämäään...tusin tuolla karvojen kasvulla(tai kasvamattomuudella) voi sukupuolesta mitään veikata!? en oo ainakaan koskaan niin kuullut...

vakuutuksistakintäällä jotain keskustelua ollut...me otettiin tossa kuukausi sitten jo se syntymättömän vauvan vakuutus.
kallishan se vakuutus on jos ei mitään vauvan kanssa tule mutta jos jotain allergioita tai muuta tulee niin maksaa äkkiä kyllä itsensä takasin.
ystävän lapsella oli vatsavaivoja ja kokeet makso monta sataa euroa...ja kyllä se kiros etteivät olleet vakuutusta ottaneet.
en siis oo ihan kartalla tarkkaan että mitää ootte näistävakuutus jutuista jutelleet kun en millään kaikkia sivuja jaksanut lukea...kunhan nyt laitoin mitä aiheesta tuli mieleen... =)

jos nyt sit vähän omiakin oloja muuten on mennyt ihan kivasti mutta häpyluut on aika kovilla...välillä tuntuu että vauva tulee ihan just läpi :/ ja rupee tuo tytön nostelu jo vähän ahistaan...että loppusuoraa odotellessa!!!
tasan 2kk pitäis vielä töitä paiskia,vähän sitä kotiin jäämistä jo odottelee vaikka työstä tykkäänkin :D
kelastakin tuli päätökset päivärahoista ja saan jopa muutaman kympin enempi kuussa kun esikoisesta... :D
tietääkö joku? kun sain kodinhoidontuesta muutos selvityspyynnön että voiko sitä saada vanhempainpäivärahan kanssa samaan aikaan? ite oletin että loppuu automaattisesti kokonaan kun jään kotiin äitiyslomalle...
vauva liikkuu oikein kivasti,ei tarvii liikkeitä paljon laskea.... :heart:

eipä tässä muuta kai tällä erää,tadan lähtee nukkumaan |O
palataan :wave: :wave:
cristiina &vaavi 26+0 :heart: :heart:
 
Päädyttiin Tapiolan vakuutukseen, otetaan se odotusajalla varattava.

Tänään on tullut tehtyä taas vähän hankintoja, mm. sängyn reunaan kiinnitettävä pehmolelu, josta saa vedettyä unilaulun, parit lakanasetit vauvalle, vauvanhuoneen koristusta, bola-koru itselle.. siinä jotakin raapaisua mitä tuli osteltua :)

Olotiloista: Oon huomannu sellasen kummallisen homman joinaki viime päivinä, n. 1-2 kertaa päivässä käy sillai että yhtäkkii hengitys muuttuu hetkellisesti raskaammaksi koko ajan pikku hiljaa. Vauva vissiin venyttelee jotenki keuhkojen päälle ?? Jotenkin tavallaan kamala tunne, raskas olo. Onneksi hyvin lyhytkestoinen. Muuten on menny taas ihan hyvin tänään selän ja kylkipiston kanssa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cristiina:
tietääkö joku? kun sain kodinhoidontuesta muutos selvityspyynnön että voiko sitä saada vanhempainpäivärahan kanssa samaan aikaan? ite oletin että loppuu automaattisesti kokonaan kun jään kotiin äitiyslomalle...
Mä sain samaisen selvityspyynnön ja täyttelin kiltisti paperit, hoitolisääkin hain varmuuden vuoksi, jos vaikka sattuisin saamaan. No, päätös tuli, eikä saatu euroakaan. Mutta aina kannattaa yrittää :kieh:

En tiedä, mutta olettaisin, että kotihoidontukea voi sitten saada vanhempainpäivärahan kanssa, kun kerta sellaisia lappuja Kelasta lähettävät ja kyselevät..?
 
Hmm, outoa.. Heräsin yöllä marän läntin päältä :O Oli niin ylhäällä ettei voinut tulla alapäästä eikä pöksytkään ollut märät, ainut mikä tuli mieleen niin oliskohan voinut olla maitoa :O Nukuin pitkästä aikaa ilman paitaa.. Hmm, elämän suuria mysteerejä :D

Ja ihan pakko oli tämäkin eriteasia tulla jakamaan teidän kanssa :LOL:
 

Yhteistyössä