<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 2/10 <3

Mä näin yöllä ihan kipeetä unta että sain keskenmenon (selvästikkin tosin pienemmillä viikoilla ) ja nyt on ihan pöllö olo kun nöttiskään ei oo vielä aamujumpannu.. :ashamed: Mä olin niin paniikissa kun heräsin siihen painajaiseen et soitin isännälle joka oli tuntia ennemmin lähteny töihin.. :whistle: Se siinä sitten yitti lohduttaa ku mä puoliunessa säikähtäneenä selvitän uniani... :ashamed: Pikkusen varmaan takautumia kun kaveri sai just keskenmenon pikkuviikoilla, mä en muutenkaan käsitä miten mua nyt yhtäkkiä olis alkanu pelottaa vauvan "selviäminen"... :attn:

No se siitä, mä kävin eilen vanhasta huushollista hakemassa vihdoinkin meidän lamput, taulut ja ennenkaikkea turvakaukalon!Mulla on koko ajan ollu ihan typerä olo kun ties et se vartavasten ostettu kaukalo on yli 200km päässä, nyt sitä sitten tuijottaa koko ajan ohikulkiessaan... :D Nyt kun vielä malttaa sen pari viikkoa ootella et saa äitiyspakkauksen niin saa oikein urakalla penkoo noita kamoja..Alkaa pikkuhiljaa tulee todelliseks se et hei, meille tosiaankin tulee vauva! :) Ei sillä, kyllä me jo isännän kanssa eilen illalla mietittii noita juttuja, eli kuinka kaikki tulee menemään kun se syntyy jne..Joten hiljaa hyvä tulee! :)

Mut mä jatkan kahvittelua, päivänjatkoja kaikille!

Maira ja eemeli 24+2
 
Heissan!

Eilen oli mulla se nuvolalääkäri.
Lääkäri laittoi mut sit lisä tutkimuksiin ku mulle on tullu jalkoihin punaisia läiskiä,eli verikokeissa kävin ja pissanäytettä vein tänään ja sit ottivat alapäästä vielä näytteitä. Huomenna saan niitten tulokset.

Mut tässä eilisen käynnin tulokset ja suluissa viikon 23+1 tulokset

Viikot eilen 26+3
Painoa tullu viikossa 1217g.
Turvotus ++ (-)
Paineet 140/75 (124/78)
Pissa puhdas ( puhdas)
Kohdun korkeus 27,5cm. (23cm.)
Sykeet +170(+156)
Liikkeet +++ (++)
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni pituus 2,5cm.
Tähän asti tullu painoa kaikenkaikkiaan 7,4kg.

Cristiina Mulle tuli kans kelalta samanlainen selvitys pyyntö. Eli kotihoidontukea voi saada samaan aikaan kun vanhempainrahaa. Sen takia pyytäävät selvitystä kun ne sovitetaan yhteen et saadaan selville et paljon sit saa sitä kotihoidontukea. Olipa sekava selitys :ashamed:

Mut nyt laittaa poitsua päikkäreille ni pääsee äiskä itsekkin pitkälleen :D

baby dream ja masuasukki 26+4
 
Mullakin oli nlalääkäri tänään rv 26.. ja yllättävän hyvin asiat.
painoa oli tullu vkossa joku 450g, nyt siis noin 10kg kaikenkaikkiaan..(ei tarttis kauheesti enää tulla :whistle: )
ei turvotusta, pissa puhdas (huoh!)
hemppa himpun verran alhaalla eli rautatabuja kehotti ottamaan
liikkeet ++
kohdunsuu avoin yhdelle sormelle

Ens vkolla ois sokerirasitus, mikä on ihan mielenkiintoista koska sf-mitta huitelee ylärajan yläpuolella.

 
Pikkuliini: mulla ollut kotrolliutrat viikolta 20 lähtien 4 viikon välein. Lääkäri sanoi, ettei tarvitse useammin käydä, koska kaikki näyttää hyvältä :) Ehkä sitten ihan lopussa ultria taajemmin.

Pikkuliini & BTL: onko teidän käsketty jo tarkkailla liikkeitä päivittäin, entä joko te tiedätte aina kumpi liikkuu.........mulla nimittäin ei ole hajuakaan. Joko teille on tullut raskausarpia, tai millä aineella olette niitä yrittänyt estää, jos niitä nyt ylipäätään voi estää ;)

Täällä vointi kohtuullisen hyvä ja täysinäinen, sitä olen tässä miettinyt, että miten tämä maha voi tästä vielä kasvaa? :) Musta tuntuu, että nyt se on viikossa kasvanut aika paljon, toivottavasta ei samaa tahtia kasva loppun asti...
Mulla selvis ultrassa, että molemmat nuput ovat perätilassa, ja kuulemma ei ole este normaalille alatiesynnytkselle, koska en ole ensi kertalainen. Vähän kyllä ajatus jännitää....no ehtiihan ne nyt vielä kääntymään.
Onko jollakin kokemusta perätila synnytyksestä?????????????? Ottaisin mielelläni kokemuksia vastaa, kiitos :)

Senni ja nuput 29+1
 
Rakkaille vanhoille palstaystävilleni Aurikselle ja Haaveelle oikein ihanaa loppumatkaa!! =) :flower: Toukokuu koittaa hetkessä, uskokaa pois. Meillä viime vuoden toukokuu oli ikimuistoinen ja nyt tytöt ovat jo yli 9 kk. Ja vanhemmat täystyöllistettyjä. :LOL:

Kaikkea hyvää toivottaen,
Kurre
 
Mun täytyy kans yrittää edes hakea kotihoidontukea, äitiyspäiväraha minimi kun olin opiskelija ja mieskin lomautettuna niin yritän lypsää kyllä kelalta kaiken mahdollisen :snotty: Mutta eipä nää kotonaolemisen tulot kovin hääppöset ole :kieh:

Mulla ei oo rinnat vielä vuotanu, vähän sitä odottelin kun ainakin esikoista odottaessa mulla oli aina paita märkänä, mutta ehdin mäki sitten heräämään märän läntin päältä viimeistään kun vaavat on tullu maailmaan, kuten siis A-L-M:lle oli käynyt ;)

Mairan unesta tuli mieleen että näin jo toisen synnytysunen! Synnytin siis molemmat vauvat maailmaan viime yönä ja viikkoja oli 37+3 :D Saa nähä oliko enneuni, viikot ainaki passais oikein mainiosti :D

senni1:
Ei mulle oo sanottu että tarkkaile liikkeitä, molempien tunnen kuitenkin hyvin. En kuitenkaan tiedä että kumpi siellä potkii ja milloin mutta tiedän kun kyse on eri vauvasta :xmas: Toiset liikkeet tuntuu selvästi ylhäällä ja toiset alhaalla, mutta pääasiassa kyllä koko mahan alueella hytkyy :LOL:
Ja arpia on tullu tonne mahan alas, ne tuli sillon kun mun mahan kasvu oli hurjimmillaan marras-joulukuussa, sillonhan mun sf-mittakin kasvoi 2cm/vko niin ei kestäny mun nahka :) Vanhojakin arpia on, mutta ei mun maha vielä mitenkään järkyn näkönen ole, onneksi arvet lähes mun näkymättömissä B)
Ja mä myös mietin että mihin maha oikeen kasvaa kun on henkeä ahistanu jo kauan aikaa kun alkaa ihan tosta rintojen alta, kaipa se tästä eteen ja sivuille leviää :whistle:

Mies ollut tänään hammaslääkärissä ja mulla ollu siivouspäivä sen kunniaksi :ashamed: Pyykkärissä oon käyny 4krt ja viides vielä käymättä, kolme koneellista sain pestyä. Raput tekee pahaa ja aina ku tuun takas kotiin niin täytyy pitää istumistauko :ashamed: Lastenhuoneen sain myös siivottua, lelut keräsin, lakanat vaihdoin ja imuroin ja luuttusin, huomenna taidan tästä kärsiä |O Nyt enää ootellaan et mies tulee kotiin, mä en uskalla lähteä sitä hakemaan tolla uudella autolla kun en oo kertaakaan sillä vielä ajanu :saint:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 28+4
 
baby dream tuo valvominen on kurjaa ja niin voimia vievää |O

Voi varanikki sua! :hug: Kurjaa tuo yksinäisyyden tunne :( Mää taas vietän päivät ihan mielellään yksin, ku töissä joutuu oleen niin ihmisten kans tekemisissä. tieten oon tottunu paljon oleen yksin. mut onhan se ihana ihmisiä/kavereita treffata.

pilkkuliini Meillä tosiaan tuo vakuutus piti ottaa ennen 3kk la:ta ja se piti olla sit maksettu tiettyyn päivään mennessä. Vakuutus astuu voimaan sitten ku vauva syntyy ja kai se seuraava maksu on sitten vuoden päästä. sullakin hyvän kokoset vauveliinit :heart:

emv onnea rouviintumisesta! :flower: :heart:

BTL ihania kuulumisia ja hyvin vauvat kasvaneet :heart:

ALM kai sää sitä märkää länttiä haistoit? :D Siitähän sen tietää, onko pisut menneet housuihin vai kenties maitoa, ei vaiskaan. Maitoahan se on :LOL: hihiiiii!

Tänään käyty sokerirasituksessa ja se eka arvo sormen päästä oli 4,7. Muut saan sitten tietää maanantaina neuvolassa. Heräsin tässä yks yö kummaan tunteeseen. Ylämasulla oli sellanen outo tunne, luulin, että supistaa. kokeilin sitte kädellä ja siinä tuntu peukalon päätä isompi (pieni) möykky. Se tais olla Hipun kantapää tai nyrkki :heart: ei oo ennen noin kovasti punkenu iteensä läpi :D pisti ihan hymyilemään ja hykertelemään :heart:

Alisa & Hippu 26+2
 
Pitkästä aikaa minäki pinoudun.

Sairaalassa ollu tässä useampi viikko ja nyt viikonloppuna pääsin kotiin seurantaan. Kirjottelen siitä vaikka lisää sitten myöhemmin.

Sansella aivan huiput kuvat pienosesta, 4D on niin huippu kun näkee kaiken nii selvästi.

Paljon jaksuja kaikille ja yritän huomenna lueskella sit kaikki jutut ja kommentoida paremmin.

buam 30+1
 
Onpa tullut ihania masukuvia ja hienoja 4D otoksia! Onnittelut uudelle rouvalle, perheautoon vaihtaneelle, sekä kaikille hyvät arvot ja mitat saaneille! :flower:

Ja jaksamista :hug: kaikille niille, joita enemmän tai vähemmän kolottaa, turvottaa tai joilla karvat rehottaa :LOL: (Itse en aio ottaa ressiä karvoista, siistin minkä pystyn, vähemmän kasvaa mitä vähemmän ajelee, ja ehkä salaa toivon et omalla ukolla tosiaan ois pokkaa auttaa asiassa!) :p

Tämän hetken vointi 28+2: Närästys on tullut, pakko jaksottaa syömistä pienempiin annoksiin, ja nyt tuntuu et syön kokoajan jotain! Turvotusta ei vielä juuri ollut, häpyyn muutaman kerran vihlassut, nukkuminen suoritettava kyljellään, mieluiten vasemmalla, muuten menee vaavilla nerve ja sit ei nuku äippäkään! Tyttö potkiutuu reippaasti, pari kertaa varmaan oikaissut jalkansa kun näkyny sellane terävämpi patti hetken, ja tuntunut että läpi tuloo! :eek:

Linea negraa ei ole tullut. Ja raskausarpiin voin suositella: marraskuusta asti itse rasvaillut hintavalla mutta hyvällä Clarins Stretch Mark Control -voiteella. Maksoi 48e puteli mut erittäin riittoisaa, jälkeäkään ei ole vielä tullut, vaikka vatsanympärys kasvanut normista 74cm -> 97cm. Ja varmasti riittää rasva loppuun asti, ehkä jääkin vielä. Ja olen kuitenkin aiemmin saanut raskausarpia helposti esim. rintoihin.

Parin viikon päästä ois taas neuvola, alusta asti ollut sama täti käynneillä, kai jossain vaiheessa pitäis lääkärinkin katsoa paikkoja...? Vaikka muuten onkin ollut normaali raskaus..
 
Tänään neuvolalääkäri. Pissa puhdas,samalla otettiin hemoglobiini ja verenpaine myös, nekin hyvät. :) Viime neuvolasta vaan pari viikkoa niin ei hirveesti paino kerenny muuttua, puoli kiloa lisää. semmosta 250g viikko painonousu. Neuvola tädin mielestä sekin oli liikaa. :( koko ajan painosta huomautetaan, paha mieli.

Mullakin kohdunsuu kiinteä ja kiinni, 3cm.

Juu, mutta nyt mies suostu hieromaan selkää niin lähen pikaseen pois koneelta. :)

Riikka ja pikkuinen 25+4 :heart:
 
Huomenta!

buam :hug: . Vai että sairaalassa. Tuu kertoo paremmin kun jaksat :hug: .

miikulainen, ompa söpö masu.

ALM, mäkin oon välillä epäilly että jotain tuolta rinnoista erittyy kun ovat kosteet. Vielä ei oo noin paljoa tullu kun sulla.

Kivaa kuulla muiden neuvolakuulumisia. Mulla aika viikon päästä ja seuraava käynti onkin lääkärineuvola. Meidän kunnassa se järjestetään kahdesti ja sit mä meen vielä jossakin vaiheessa kaiketi TYKSiin synnytystapa arviointiin, niin mulle silloin alussa naistentaudeilla sanottiin...

Nyt töihin lähtö eessä ja edelleen flunssa painaa päälle...

Selis ja "mötkäle" 25+1
 
buam :hug:

miikulainen Tosi sievä maha sulla! :heart:

Mä alan huolestumaan pikkuhiljaa, nöttiksen liikkeet on ollu tosi vähäisiä nyt pari päivää..Ei vaan kehtais soittaa neuvolaan.. :ashamed: Toivottavasti se tosta virkois..
Ei sillä, meidän neuvolatäti on painon kritisoinnista huolimatta tosi mukava, varmaa ottais sinne jos soittais...Huomasin tossa et anto numerolapun jossa oli jopa sen kännykkänumero! :eek: Sanoi vaan et vaikka niillä on soittotunti, niin pyrkii vastaamaan aina puhelimeen..

Mut jos yrittäis vähä hörppiä kahvia ja tuumailla tätä..

Maira ja eemeli 24+3
 
Täälläkin eilen tehty päivystyskäynti sairaalaan, kaikki oli onneks ok, mutta yhtäkkiä vasemmalla alavatsalla alkoi niin kova kipu että tähdet vain vilisi silmissä ja vasen jalka ei pelannut ollenkaan. Itse en ehkä olisi lähtenyt vielä sairaalaan.,mutta sisko sattui tulemaan juuri silloin ja katsoi kerran naamaa ja sanoi että nyt mennään. Kaikki vakavampi suljettiin pois ja lähteissään vauva vielä ultrattiin niin jätkä oli kääntynyt nyt pää alaspäin ja se pää painoi johonkin kiinnikkeeseen/hermoon tuolla vasemmalla puolella ja siitä se kipu ja jalan toimimattomuu luultavasti johtui.
Mulla on tunnin päästä neuvola, tuun sitte päivitteleen kuulumiset paremmin.

Haave & Oskari 28+6 :heart:
 
Maira
Jos siltä tuntuu niin soita ihmeessä neuvolaan, helpottaa oloa! Sitä varten ne hoitsut siellä on!
Mut jos yhtään helpottaa, niin kyllä täälläkin niitä hiljaisempia kausia on!Riippuu varmaan aika paljon siitä missä asennossa vauva on..Mä kävin suurinpiirtein noilla viikoilla ku sä olet nyt sairaalassa, jolloin ultrattiin ja lääkäri sanoi, et onpas vilkas kaveri ku näin paljon liikkuu ja mä en tuntenu mitään..vasta ku katsoin näyttöä, niin siellä kaveri huitoi ku viimistä päivää..
Kyllä itsekkin miettii välillä miettii, et onko kaikki ok, kun liikkeet vaihtelee tosi paljon!

Tirpunen 29+5
 
hellurei..

Eilen kirjotin litaniat tänne mut kone otti ja sammu :kieh:

Maidosta oli puhe, mulla tulee aina suihkunjälkeen et paita kastuu.. Ja sitä tulee vaan toisesta rinnasta.

Mua ärsyttää ku teijän kohdunkaulat tutkitaan ja mulle ei tehä mitään sielt suunalta.. ei sillonkaa ku sitä vuotoa oli.. murr, mä haluan kans..

Maira, mulla kans on päiviä jollon tuntuu muutama liike vain ja sit toisena päivänä tulee läpi asti mahasta. mä luin mun mielestä jostain et 10liikettä jos tuntee tunninaikana nii ei oo hätiämitiä..

Me käytiin toissapäivänä shoppailemassa ja ostettiin pukkuselle muutamia vaatteita.. Mua on vaan ahistanu et mitä kaikkea sille pitää synnäriltä kotia lähties pukia kun ostetaan uudet vaatteet sitä päivää varten.. Synnytys muutenkin jänskättää jo..

KyyneltenHymy & PikkuPomo 29+6
 
maira :hug: pahoista unista ja :hug: huolesta.. Täälläkin vaavilla on hiljaisempia aikoja, yleensä silloin kun ite rehkin, ei vauva liiku niin paljoa. Mutta soita ihmeessä neuvolaan jos yhtään siltä tuntuu.

Alisa juu haistoin :D Miehenkin herätin ja ihmettelin kun se ei suostunut työntään nokkaansa siihen :D Ei se millekään haissut, onneksi..

buam iiiso :hug: ! Hieman vakoilinkin sun kuulumisia toisesta pinosta, onneksi nyt olet kotona ja vauvalla ilmeisesti kaikki hyvin?

vendela mun on kanssa nukuttava vasemmalla kyljellä, kun muuten alkaa niin raivokas potkiminen ettei tuu mitään.. Hieman alkaa olla kohta niskat jumissa kun kökkii samassa asennossa, mutta mitäpä sitä ei äiti lapsensa eteen tekis :whistle:

Riikka90 Miten voi olla että noin pienestä painonnoususta huomautetaan?? Mulla oli viimeks noussu lähes kilon/vko eikä sanottu mitään, tosin ei ollu oma neukkatäti sillon, se onki ollu vähän herkempi huomautteleen.. Minä en kanssa yhtään tykkää tuosta painon seurannasta, vaikka hyvää sillä varmaan juu tarkoitetaan :hug:

miikulaisella niin siro masu, ihana!

Selis Paranemisia!

Haave Hyvä että kaikki hyvin!

Kyyneltenhymy eikö sulla oo kertaakaan kurkattu tonne alakertaan? Mulla on kerran tutkittu..

Täällä ollaan saikulla jälleen, kolme päivää jaksoinkin olla töissä. Nyt on sitten huono omatunto, kun eihän mua kotona satu juurikaan. No okei, kaupassa käynnin jälkeen vihloi taas "mukavasti", ja kyllä se ylösnousu ja kyykkiminen vaan pahaa tekee. Saati jos sitä pitäis tehdä sen kahdeksan tuntia päivässä. En oo tosin lääkärin vastaanotille vielä päässyt, maanantaina sitten selviää kuinka pitkää saikkua antaa. En nimittäin usko että tää tästä helpottaakaan. Aika hurjaa aatella ettei enää välttämättä palaa töihin, kun aina on ollut joko koulussa tai töissä ja nyt sit "vaan" kotona. Vielä kun ei tietty vauvaa ole, niin on vähän semmonen olo että seinät kaatuu päälle, mielelläni olisin siis töissä vielä ollut.. Mullahan ei siitä tukivyöstä mainittavaa hyötyä ollut, kun istuessa/kyykistäessä se painaa mahaa.

No juu, jos sitä vaihteeksi pitäis siivouspäivän kun mitäs tässä muutakaan tekemistä :kieh:

ALM ja kulta 29+4
 
Esikoisella alkoi pari yötä sitten kurkunpääntulehdus. En yhtään tiennyt mistä oli kyse ja olin esikoisen kanssa kahdestaan kotona. Kyllä säikähdin... Tk:ssa käytiin hengittämässä adrenaliinia. Onneksi pahaa kohtausta ei ole toista tullut.
Viime yönä sitten näin unta että esikoinen oli kuollut :'( Heräsin siitä neljältä, enkä voinut enää ruveta nukkumaan. Vieläkin on tosi sairas olo.

Jospa tästä piristyisi kun pääsee tänään jalkahoitoon ja siskon porukat tulee viettään pitkää viikonloppua meille. Ei tarvii ainakaan enää olla yksin.
 
Katsu
Täällä kans esikolla kurkunpääntulehdus...Alkoi ma-ti välisenä yönä, vaikka meille tää on "tuttu"
vaiva niin joka kerta se säikäyttää yhtä paljon! :hug:
Meillä tyttö vaan kiljui, kun ei saanut henkeä ja eikä meinannut rauhoittua millään :/
Meillä on onneksi vielä toistaiseksi auttanut kotikonstit eikä ole kertaakaan tarvinut sairaalaan lähteä!!
 
Perjantaita!

Hei siis onko ihan oikeesti mahdollista saada kodinhoitotukea äitiyslomalla?? Mie en oo kyl saanu minkäänlaista selvityspyyntöä??

buam voimia, ihanaa että olet kotona!

senni, ei miullekaan oo mitään sanottu liikkeistä. Useinmiten kyl tunnen kumpi kääntelee kylkeä ja hakee parempaa asentoa, mut potkuista en oikein aina tiedä :heart: . Raskausarpia ei oo vielä tullu, kop kop, välillä ku muistan ni laitan mahaan jotain paksuhkoa rasvaa, mitä nyt kaapista löytyy. Edellisessä raskaudessa ei tullu arpia, mut veikkaan et kohta ku masu kasvaa viel isommaksi (nyt suht saman kokoinen ku edellisestä pari vkoa ennen synnytystä ), ni johan repee...

meillevauva, sormelle auki, huih ku meni kylmät väreet, miulla oli sillo synnärille mentäessä vaan sormelle auki ja vajaan 4 tunnin kuluttua vauva sylissä :D ...

Alisa, ihanan hellyyttäviä nuo pikkujalat ja sormet, jotka tuntuu masun läpi, vaikkakin välillä ei aina niin ihanalta tunnu :heart: .

Miikulaisella mukavan kokoinen ja näköinen masu!

Maira, neuvola on sitä varten et sinne saa soitella asiassa ku asiassa (tai ainakin pitäis olla ) :hug: .

haave hyvä, että kaikki on ok!

Mie soittelin polille ja hieman kyseenalaistin tai siis halusin tietää, mikä käytäntö ultraseurannan suhteen on, kuinka usein kasvua katotaan. Kuulemma kaksosraskauksissa 30 vkon jälkeen tihennetään käyntejä vaikkakin kaikki olisi ok, hyvä et soitin.
Lähdetään tänään naapurin rvan kanssa Turkuun syömään, shopailemaan ja yöpymään hotelliin, toivottavasti sais nukuttua kerrankin hyvin. Nooh, pääasia et pääsee hieman tuulettumaan :D .

Kaikille oikein hyviä vointeja ja mukavaa viikonloppua!

Pilkkuliini 29+1
 
Ekaa kertaa tänne kirjottelen. Rv 25+6 ois tänään.
Sellasta vaan kyselen että onko muilla ollut vihlovaa/nipistelevää kipua alavatsassa?
Mulla on nyt parina viikkona tuntunut hyvinkin epäsäännöllisesti... Viikon verran olin
saikullakin ja lepo helpotti, ei sillä viikolla tuntunut mitään mutta nyt taas. (Töissä siis tätä
kirjottelen). Lääkäri ei tehnyt sisätutkimusta, kirjotti vain saikkulapun. Oisko kyseessä
kohdun kasvukipuja tms.?
 
Heissan!

Sain tänään eilisten testien tulokset ja kaikki oli hyvin. Piilevää hiivaa oli kuulemma vähän,mut ei vaadi hoitoa kun ei vaivaa mitenkään.

Maira kiva et vaavi anto kuulua itsestään :heart:

Mut nyt syöttää poju ja sit mennään kaverin tytön 2-vuotis synttäreille.

Ei muuta ku mukavaa viikonloppua me mennään huomenna ralliin.

baby dream ja masuasukki 26+5
 
häsätius Minulla on kanssa ollut noita kipuja alavatsassa, ei tosin enää kuin harvoin. Mainitsin siitä neuvolassa ja täti sanoi että ihan normaalia, kohdunkasvuun liittyviä kipuja. Ja lukenut jostain myös että kuuluu asiaan. :)

Maira Itsekkin olen ollut tällä viikolla paniikissa kun pikkuinen on liikkunut tosi huonosti, joka päivä kuitenkin mutta ei niin paljon kun esim. viime viikolla. Eilen neuvolalääkärissä mainitsin ja samalla kun kuunneltiin sydän äänet niin potkujakin kuului, mutta en tuntenut niitä. :D epäilen että johtuu siitä kun on ensisynnyttäjä niin kaikkia liikkeitä ei samalla tavalla tunne kun ne jotka ovat aikaisemmin odottanut. Ja sitten menee tietysti ihan paniikkiin heti kun liikkeitä ei tunnu. :)

Ihanaa tänään tuli äitiyspakkaus, tosi kivoja vaatteita ja kaikkea muutakin. :heart:
Tosi nopeeta toimintaa kelassa, vein viime viikon tiiistaina paperit kelaan, toissapäivänän tuli päätökset postissa ja tänään tuli saapumis ilmoitus pakkauksesta. :)

Juu, mutta kohta nukkumaan.

Riikka ja pikkuinen 25+5 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä