<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Katsulle onnittelut!

Täälläkin on piiiiitkästä aikaa hiukan jopa saatu nauttia olostaan. Eilinen päivä oli siis melko supistukseton, jos noin voi sanoa :D Yleensä kaik päivät menny supistusten ja kipujen kanssa, eilen ei supistanut kuin muutaman kerran tosi kivuliaasti. :) TUli mieleeni sanonta tyyntä myrskyn edellä, voisikohan pitää piakkaansa.. :D Tänään onkin ollut taas tosi outo olo; ihme kiputiloja masussa, ei supistuksia, ja pari kertaa saanut käydä vessassa isommalla asialla; vatsa ihan löysänä. Onko sitte jotai tautia, oonko syöny jotai sopimatonta vai liittyykö synnytykseen, se selvinnee tässä ajan kanssa. En kyllä silti jaksa uskoa että synnytys kuitenkaan lähellä olisi, ei vaan ole sellainen olo. Mutta on tämä jotenkin niin hienoa, vaikka nivuset ja kaik paikat sattuuki, mut ei sentään niitä hemputin suppareita ole koko ajan! <3
 
Täällä on nyt koko aamu "kärvistelty" melkoisen tiukkojen supistusten kanssa. Alaselkä ja lonkat on tulessa, vessareissuilla valuu kirkasta limaa ja lorahtihan tuota jotain nestemäisempääkin joku aika sitten... :whistle:

Pikkuhiljaa oon tässä kassia pakkaillu ja vauvan kotiutumisvaatteita katellu valmiiks, luulis että se ois tehokkain tapa hyydyttää supparit kun on oikeen valmistautunu, mut ei ole vielä ainakaan vähentyneet. :saint:

Ootellaan ja kuullostellaan, tod.näk. väärä hälyytys mut katellaan nyt mitä iltapäivä ja ilta tuo tullessaan. B)

Adelade 38+6
 
Tänään alkoi äippäloma =) .

Monta sivua on tullut viime kerran jälkeen tekstiä, puolet jo unohtus kun luin kaikki läpi :ashamed: . Yritän nyt kommentoida mitä muistan.

Maira oli kyllä saanut lääkäriltä tosi ikävän kommentin. Kivaa että sun ukkos on muuttanut mielen ja tuleekin synnärille mukaan :) .

Johjo :hug: , toivottavasti ei pikkuisen tarvii hirveen pitkään valohoidossa olla, kurjaa kun tuollain jälkeenpäin joutuu uudelleen vielä.

emv, kivaa kuulla miten teilläkin on arki lähtenyt sujumaan. Mukavaa että oot päässy imettämäänkin. Meilläkin mies esikoisen alkuaikoina kotona hoiti öisin paljon, mun piti kuitenkin maitoa pumppailla ja muuten oisin joutunut hirmuisen pitkään olemaan hereillä öisin.

BTL, sitkeesti sulla pikkuset siellä masussa viihtyvät.

MetsäMörrinVaimo :flower: :flower: , onnea pikkuneidistä!!!

tirpunen :flower: :flower: , onnea pikkuprinssistä!!

Miikulainen, ompa söpö masu sulla. Ei varmaan liikaa ahistakkaan kun on ihan maltillisen kokonen =) .

Riikka :hug: voimia. Osastolla olo varmaan tosi kurjaa, mutta siinä apu on lähellä ja eikä sinne ihan turhaan sisälle oteta. Tsemppiä loppuodotukseen, onneks pikkunen on jo kuitenkin yli parikiloinen.'

alfonsiina :hug: . Toivottavasti pikkunen nyt syntyis tai pääsisit käynnistykseen.

Katsu, :flower: :flower: onnea pojasta!! Mukavaa että kaikki meni hyvin.

Sosiaalisuudesta, oon kanssa huomannu ettei jaksais ennän samalla tavalla kyläillä kun ennen. Jotenkin vaan oisin niin mieluusti ihan kotosalla rauhassa ja laittelisin paikkoja kuntoon. Lähimmät tietty jaksan ja näänkin mieluusti, mutta muuten ei kyläily inspaa yhtään.

Hikkaa täälläkin on nyt viime aikoina ollut. Välillä juur kun oon menossa nukkuu ja eihän siitä silloin tuu mitään. Vähän jo ihmettelinkin eikö meillä pikkunen hikkaa kun tuntuu että muilla hikkaa....

Nukkuminen on nyt ollut levotonta, mutta luulisin sen johtuvan tuosta täyskuusta ja iltasin rullaverhon läpi kajastuksesta juur silloin kun oon menossa maate :kieh: ...

Huomenna ois synnytystapa-arviointi, jänskää... Esikoisesta kun moista ei tehty niin en tiiä vielä miten mahtuu vauva syntyy tai meneekö tää toinenkin sektiolla...

Selis ja "mötkäle" 35+0 poks :heart:
 
huoh, tänään olis tehnyt mieli jäädä kotiin! Yöllä heräsin kun kurkku oli ihan älyttömän kipeä ja jotenkin oli tosi kuumeinen olo. Aamulla päänsärky vaan jatkui ja mittasin kuumeenkin, mutta eipä sitä ollut.
Koko päivän pää särkenyt, kurkku kipeä ja olo ihan nuutunut :( on oikein viimetteen päälle työfiilis... vielä pitäisi kaksi päivää jaksaa! + tämä päivä loppuun.

Ehkä tää on sit kostoa, kun oon viime aikoina nukkunut ihan älyttömän hyvin niin nyt iski flunssa tai mikälie onkaan enkä saa sit nukuttua.

Hassua aatella, että tässä on korkeintaan reilu 3viikkoa enää yhdessä kasassa!! Mun äiti on kyllä vakuuttunut, että tää muksu syntyy huhtikuussa, mut aika kiirus sille tulis, etenkin kun ei oo mitään merkkiäkään pikkanen moisesta antanut.
Eilen kun kävin illalla saunassa niin istuin siellä vaikka heikotti jo, kun aattelin, että sitten kun se vauva syntyy saunamaratoonit on taas historiaa pitkäksi aikaa.

Olipas omanapaista... mut ei nyt ajatus kulje.

tatomira ja itu 35+4
 
Katsu Paljon Onnea pojasta! :flower:

Adelade kuulostaa kyllä siltä että se on menoa nyt :) Tsemppiä vaan sinne db

:hug: Kaikille kaikenlaisten kipujen ja ongelmien kanssa kärvisteleville. Kaikkia mahdollisia vaivoja helposti tulee näin loppua kohden. Tosi onnellinen saa olla, että itse on tällä kertaa niiltä säästynyt, kun takana on kuitenkin mm. 2 raskausmyrkytystä ja muuta "mukavaa". Eihän se mitenkään sanottu ole, että ei tälläkin kertaa vielä kerkeäisi tulemaan, mutta toivottavasti nyt säästyisi suuremmilta vaivoilta.

Tänne ei siis mitään ihmeellistä. Närästys on nyt alkanut oikein kunnolla, mutta muuten vointi oikein hyvä.
Ensi viikolla pääsen kättärille ja tarkistavat miten päin vauva on masussa asettunut. Luulen, että on nyt kuitenkin ihan oikein päin, kun on nyt tuntunut enemmän liikkeitä tuossa ylhäällä keskellä.
Missä teillä tuntuu potkut enimmäkseen ja miten päin vauva on? Ja erotatteko selvästi jalkojen ja käsien liikkeet? Kun musta tuntuu ihan samalta ne liikkeet tuolla alhaalla, kyljissä ja ihan ylhäällä, mutta tuskin se nyt siellä kauheasti enää mitään voltteja heittelee :D . Neljäs lapsi tulossa ja ihan pihalla :xmas:

Eilen kävin hobbarissa ostamassa eteiseen maton ja samalla tuli nähtyä Britax b-dualit. Nyt harmittaa ihan mielettömästi, että piti niin kiireellä hankkia ne Phil&Tedsit :headwall: Ehdottomasti olisin mieluummin ottanut noi britaxit. Niiden mainoksen näin vauva-lehdessä vähän sen jälkeen kun olin p&t:t ostanut. Jos siis olisin tiennyt niiden olemassa olosta aiemmin, niin todennäköisesti olisin ne ottanut. No eipä sille enää voi mitään :/

Muoks. Onko kukaan nähnyt missään esim. jotain ohutta fleecepukua, missä ei ole mitään vanua sisällä? Joku ohkanen puku pitäisi vauvalle saada, kun vanupuvut on varmasti jo aivan liian kuumia toukokuun lopulla.

zizilisko+nuppunen 35+5

 
Onnentoivotukset myöskin täältä kaikille uusille vauvautuneille ja tsempit edelleen mahan kanssa "kärvisteleville"! :hug:
Tänään neuvola, ja painoa tullut 1,6kg viikossa! Paineet kuitenkin ok, eli tuskin liittyy mihinkään raskausmyrkytysriskiin tms. Ilmeisesti tullut vaan sitten syötyä vähän liikaa... :LOL: Muuten kaikki ok, vauva vaikutti edelleen olevan raivotarjonnassa, ja terkan mukaan pää vaikutti jo kiinnittyneeltäkin. Eli toivon mukaan tämän "istuvan toukokuisen" perätilariski selätetty. :D
 
Zizilisko Mä ostin H&M:ltä sellasen ruskean fleecepuvun, joku tiikeri se oli :D Ei tuo kauheen paksulta vaikuta, sisällä siis vain jonkinasteinen vuori, mutta ei taida vanua olla. Hintaa oli pyöreesti 20e. Hihat ja lahkeet saa käännettyä tumpuiksi ja on kovin suloinen muutenkin :D

Ja ONNEA kaikille jotka ovat taas jakautuneet. Edelleen olen teille kateellinen
:LOL: Toivottavasti kaikilla lähtee arki käyntiin hyvin ja niile, joilla on "esteitä" ollut niin :hug: ja pidetään peukut pystyssä että parannusta asiaan olisi tulossa pian!

Omaan napaan ei taaskaan mitään uutta. Tai no, ihme paineentunnetta ja vihlontaa alakerrassa, olisikohan Herra Bonaparte suunnittelemassa kiinnittymistä? Laskeutunut tuo ei kyllä vielä ainakaan ole, maha on ihan samalla kohdalla keuhkojen päällä kuin ennenkin. Huomenna neuvolaan, joten josko tämä tästä...

Möhvi & Napoleon 38+1
 
Lisää tullu vauvauutisia =) , ONNEA!

Mulle on iskeny lievä paniikki että oikeesti mitä tehään jos synnytys ei vaan käynnisty?? Kaiken lisäksi kun mua hirvittää ajatus yliaikaisuudestakin..Vaikka vauvalla ei periaatteessa ole mitään hätää silloinkaan niin silti.. Todistettavasti se hauskin ja viihdyttävin ässä ei tehoa mitenkään, tälläkään kertaa. Mun kroppa vaan tuntuu olevan sellaista laatua että se ei itestään taida alkaa punkea muksua pihalle. Varmaan täytyy kalvotkin puhkaista ihan niinku viimeksi :|
Onneksi viikon päästä on arviointi. Mä alan laittaa kaikki toiveet siihen..

Kenellä oli sellaisia vihlaisuja? Mulla oli tässä yksi ilta..tossa oikeassa kyljessä alhaalla. Ihan törkeen kipeitä ja kesti yllättävän pitkään/tuli useempi peräjälkeen. Mitähän ne oikeesti oli? Mies tosiaan alkoi jo seurailemaan kelloa että koskas lähetään.

Mä ihan hätkähdän tätä mahan kokoa. Ite en koe olevani iso (viimeksikin sf oli 32,5cm) mutta sit kun näkee itteään peilistä niin ihan meinaa suu loksahtaa auki :LOL:
Huomenna rv36 kunniaksi neuvola..
 
Öh, mä aloin kaipaamaan isoo mahaa, mulla on nimittäin maha nykyseltää aika pieni, ainakin mun omasta mielestä..Enkä mä ees kuvittele sitä kun kätilökin sanoi viime pe samaa..En tiiä vaikuttaako toi perätilassa oleminen siihen sitten kuinka paljon..Tai no, mistäs minä tiiän onko se kääntyny jo takas rt:hen vai ei, en ole ainakaa huomannu et olis...Tasasesti mätke käy alas ja ylös niin ottaa siitä sitten selvää.. :D

Mut mä taasen pätkäkirjottelen, nyt on nimittäin ihan pakko viedä toi koira ulos, se haisee... :x

Maira ja temppuemppu 34+1
 
Moikkis kaikille,
taidanpa tulla tännekin ilmoittautumaan...

Esikoistani siis odotan ja LA oli ja meni 23.4.2010 ja eipä tuo masuasukki näytä kiirehtivän ulos...
Liekö ultramiesten ja -naisten valistuneet arvaukset menneet pyllylleen kun jokaisessa ultrassa 3kpl ja menkoista laskien on ollu eri aika arvaukset...

No, Jorvissa olisi tarkoitus kuitenkin jossain vaiheessa jakautua, painotus sanoilla jossain vaiheessa...

Niin että mitä kuuluu?

Niin ja vaunuilu/puistoilu/kahvitteluseuraa tänne pohjoisespooseenkin olisi kiva kesäksi saada... Etenkin vm -87 äidit :attn:

Tinka ja maha rv40+5
 
Oih, taas oli tullut vauvauutisia, onnittelut vauvaantuneille :heart:

Tänään soitteli vihdoin lääkäri magneettikuvauksen tuloksista / synnytystavasta. Kuulemma omaan oikein hyvän lantion eli kaikki edellytykset on nyt synnyttää perätilavauva.
Yliaikakontrolli on varattu reilun viikon päähän, jolloin 40+5 tai viim. vkolle 41. Katsotaan taas tilannetta ja lääkäri sitten arvioi, että lähdetäänkö käynnistämään perätilavauvaa vai suunnitellaanko sectio.
Nyt siis vain odotellaan, että jospa tuo vauva lähtisi itsekseen haluamaan tulla ulos ja siis synnytys käynnistyisi. Vielä on kuulemma toivoa, että vauva kääntyy. On kuulemma joskus ollut vauvoja, jotka kääntyneet synnytyssalissa. No, toivon, että lähtis synnytys nyt lähipäivinä supistuksilla liikkeelle eikä vesien menolla. En haluais millään ambulanssilla mennä sairaalaan...
Oikeastaan mulla on nyt aika luottavainen mieli, että perätilasynnytys menee myös ihan hienosti. Toivotaan vaan, että vauva tosiaan haluaisi syntyä tässä lähiaikoina.
Tsemppiä kaikille loppusuoralle!

Elwi ja Touko rv 39+3
 
pikkuinen aika pieni arvio n.2 800g, mutta olivat äippäpolilla ihania ja ottivat mun väsymyksen tosissaan, ellei pikkuinen "omasta tahdosta" synny, niin meillä on käynnistys edessä ensi viikon tiistaina, viikkoja silloin 40+2. :heart: nyt vaan sitten odotetaan ja jännitetään. mutta ihanalta tuntuu kyllä tietää ettei tämä jatku enää pari viikkoa.

:hug: kaikille
alfonsiina 39+4
 
alfonsiina hienoa että sut otettiin tosissaan!Ei olis enää tosiaankaan kauaa! :hug: =)

Elwi
Onpas sullaki jännät paikat! :) Toivotaan et kaveri vielä kääntyis kuitenkin, vaikka toistekkipäin mahtuis..

Kuvasaastetta mun muuten vaan levinneestä olemuksestani...





Maha ei juurikaan kasvanu ole, kai se vähän on pyöristyny, mut ei suuren suurta muutosta.. :)

Ja pahoittelen taasen likaista peiliä ja ihmeellisiä kuvavinouksia... :p
 
neuvolassa tänään käyty ja painoo tullu taas viikossa 1,5kg. eikä turvotusta vaan puhasta läskiä.. vähän suomeks sanottuna vituttaa.. painoo nyt sellanen 79kg eli 20 kg tullu omaan normaali painoon lisää.. miten ihmeessä tän saa pois.. viikkoja 38+2 eikä ketään kuulu..
 
Huomenta!

Mie tossa kahdelta aika tarkalleen heräsin siihen et maha tekee jotain juttuja.. :whistle:
4min on nyt väli, ei kovin kipeitä, mut ei näitä nukkuen kuuntele. Painaa aikas kivasti joka kerta. Tässä hetken ihmettelen ja suunnittelin et jos soitan synnärille ja kysäsen et kauanko tämmösiä pitää kuunnella. Kun mulla on viimeks tehty se alapiätutkimus keskiraskaudessa, niin tosiaan ahdistaa jos siellä vaikka tucca näkyy jo :D

Teretuloa Tinka, koitan lisäillä siut listalle heti tässä ilman rillejä joten.. :wave:

Täysikuu, on tummanpunainen, arvoitus on koristeellinen.. |O

 
Muistahan Varanikki laittaa se kukka rintaan jos mäkin joudun tulee nii tunnistan :D

En saa nukuttua kun ressaan tän päivästä. Ajatukset pyörii siin et jos tuos kusessa on jotain nii ottaakohan ne sisälle tänää vai vasta viikon päästä. Sitten en millää malttas lähteä viel synnyttään koska en oo pyyhkiny pölyjä ja järjestelly paikkoja :ashamed: :D Ja okei, pakokauhu synnytyksestä iski :ashamed: Näin unta et jäin pissistä kii, heti synnärille ja kalvojen puhkasuun ja ennenku kalvot puhkastiin sain paniikki kohtauksen etten halua vauvaa :'( Huoh.. :kieh: No sain ainakin eilen leivottua pakasteen täyteen ja suihkun seinät ja lattiat hinkattua, pitäsköhän tuo mies mua ihan tyhmänä jos pyyhkisin nyt pölyt, ne ahistaa suuresti :| On meikäläiselläkin huolet |O

alfonsiina varmaan jännä kun tietää koska pitää mennä synnyttämään ja tietää et se ainakin lähipäivinä tulee pikkunen maailmaan =)

Maira musta kans tuntuu et mun maha on pienentyny hurjasti, mutta mahamitta kasvaa vaan nyt vedellään jo 41cm :/

Joku kyseli fliispukua, meikäläinen kun meinas iskeä mummon tekemän villapuvun ja haalarit pikkuselle niskaan. Onkohan se kamalan paljon? eiköhän ne synnärillä sit sano et "hei, sä tukehutat lapses".. Huomaako et kaikki taas ahistaa.. :ashamed:

Nyt samperi ne pölyt, muuten lähtee järki. Tiskitkin tiskaisin jos naapurin pappa ei ois ku ohjus tääl valittamas. Ainii, ja remppamiehetki kyselee joka päivä et joko synty joko synty. |O Niillehän me tietenki ilmotetaan ensimmäisenä :LOL:
 
Pah. Täällä edelleen yhtenä. Tasan kahdesta valvoin viiteen suunnilleen, puoli viiden huiteilla alko välit pidetä ja sit oon nukahtanu viiden jälestä. Nyt taas tulee, mutten kellon, vaan liikkeen mukaan. Arvatkaapa onko ala- ja yläpiä hellinä? :/

Hymy, kyllä sie miut tunnistat, tämmönen normaalistikki ylipainonen norsu, huono iho (paitti ootusaikoina) , silmälasit, vino otsis, komiat hampaat ja hymy :D Kai noi kertoo tarpeeks? Tai sit kysyt kaikilta vaan heheheh :LOL:
Eläkä nyt oikeesti hiota sitä vauvelia olemattomiin, välikauspuku, vanupuku, tai kevyttoppa TAI se mummonkutoma riittävät kyllä siitä Tikkikseltä autoon ja autosta tuppaan =)

Mulla on tänään se neukka, aion edelleenki mennä kävellen ton 2km, takasi en tu jos ei o pakko :kieh:

Joo nyt jos laittais lapsille aamupalaa ja noi meneeki sit kerhoon jollonka minä harjaan nännejä teräsharjalla ja siivoon pölyt koko kylästä |O

VN& häätöuhkanalainen Norsuvauva 39+5 :heart:

:wave:
 
Nyt ei oo taas helppo elämä. Teillä muilla näyttää olevan, et ette ennää jaksa kyläillä/ vieraita samalla tavalla kuin aikaisemmin.
Täällä tuli itkettyyn (taas kerran) viime yö, kun ei ole kettää kenen kanssa vois ees jutella. Tuon ensimmäisen synnyttyä pari vuotta sitten oli vielä vielä muutama kaveri, mut nyt ei ole sitten ensimmäistäkään. Mieskii alkaa olla jo aika käpynä, kun koitan siihen aina purkaa tätä yksinäisyyttä (ja samalla kun ärsytän sitä, niin työnnän sitä vaan kauemmas).
Sais jo ruveta syntymään tää pikkunen, niin sais siitä ees vähän sisältöö tähän elämään ja toivottavasti unohtas ees vähäks aikaa tän oman surkeutesa.

Mites Varanikillä mäni loppuyö, taisit saaha unta, kun et oo tänne palannu?

Nappula& Iida 36+3
 
mäkään en kauheena jaksa kyläillä mut kyl mä ootan huomista ku on parissa paikassa käynti ja tietenki herkuttelua tiedossa :p :LOL: wappulounaalla toisessa paikkaa ja pienissä lastenkekkereissä myös.

tietenki on mahollista et synnärillä vietetään vappua joka olis se viel parempi vaihtoehto mut tuskinpa....... :kieh:


solis neuvolaan matka kohta. saas nähä mitä tuumaa mm. vauvan asennosta, onkos se 'lähtökuopissa' =)

mahassa kiertää ja ihme kuraisuja kuuluu vähän väliä :D menis ohi ennen neuvolakäyntiä et ei tarvi ihan nolostella :D
hassua ku näin odotusaikana mahan murasutki on erilaisia ja kuuluu tuolta mahan sivuilta ja ihan ylhäältä.

 
Tasan 38 poksahti tänään. Ja sen kunniaksi ekat "kivuliaat" supparit viime yönä. Muutama tuli eikä unia häirinny, mut ei oo tähän asti ollu kun normikovotuksia.
Enemmän on kyl synnytystä alkanu miettiin ja henkisesti valmistautua, se ehkä valmisti kun jouduttiin Tikkiksellä käymään onneksikin väärän hälytyksen vuoksi ku epäilin että lapsivettäkö se tihkuu muutama päivä sitten, mut ei onneks ollutkaan, jotain ihan muuta vesivuotoa sitten vaan.
Tänään pitäisi vielä ikkunat pestä ulkoonta ja imuroida talo, illalla tulis vieraita ja huomenna ohjelmassa wappumunkkien paistoa, ja toivottavasti on laitettu simakin jo sit huomenissa valmista :).
Mukavaa wappua palloille! Ja vauvelin saaneille mukavaa vauvavappua! =)
 
Tervehdys kaikille ja Katsulle paljon paljon onnea! :flower: :heart:

Zizilisko kysyit vauvan asennosta ja liikkeistä. Mulla vauva on ollut jo viikkoja samassa asennossa selkä vasemmalla puolella (kuulemma n. 15% viihtyy selkä vasemmalla, 85% oikealla), jalat ovat oikealla alhaalla ja pää siis syvällä laskeutuneena luiden sisällä. Käsien liikkeet ja hikka tuntuvat vasemmalla alhaalla ja jalat oikealla. Mulla on kaksiosainen kohtu, ja luulenpa ettei vauvalla ole kuin yksi asento, jossa se enää viihtyy tässä vaiheessa kun on ahdasta.

Alfonsiina onneksi ottivat sinut tosissaan! Hieno juttu, että h-hetki on nyt tiedossa. Tai jospa syntyykin ennen sitä!

Finu minulle on tullut myös tasan 20 kiloa. Sama määrä on tullut jokaisessa raskaudessa, mutta en onneksi joudu olemaan kiloista huolissaan ellei sitten imetys epäonnistu jostain syystä. Ja onhan sekin tietty aina mahdollista. Mutta minulla siis imetys vie kyllä ylimääräiset kilot. Suunnilleen 6 - 7 on jäänyt laitokselle ja ekoina viikkoina kilot tipuvat hurjaa vauhtia (osa lienee nestettä?), mutta sitten toki viimeisiin ylimääräisiin menee muutama kuukausi.

Mulla on ollut vaihteeksi energisempi vaihe. Kävin eilen jättiruokaostoksilla, pitkällä kävelylenkillä ja maalasin vielä iltapuhteiksi hyllykköä. Aurinko tuntuu antavan valtavasti energiaa! Tänään onkin sitten harmaata ja sateista, enkä kyllä jaksaiskaan mitään ihmeellistä. Vie veronsa tuo yltiöpäinen touhuaminen.

Tervetuloa Tinka!

Hentta 38+3
 

Yhteistyössä