<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Uhuh- eilen se pahoinvointi sitten alkoi, tänä aamuna meinasin pökrätä vessanlattialle kun oli niin heikkopeikko olo, pyörrytti, etoi ja vatsassa velloi :$ - töihin lähdin kuitenkin mutta jouduin taipumaan kun silmissä alkoi pyöriä kun tuijotin tietokonetta ja teki mieli mennä vaan lattialle makaamaan eli lähdin kotia tekemään etätöitä! Jotenkin veikkasinkin ettei ihan helpolla kuitenkaan pääse :)
Tämän viikon perjantaina eka neuvola-aika ja mieskin lupasi tulla mukaan kuuntelemaan ohjeistuksia! Sitten voisi alkaa miettimään synnytyssairaalaa ehkä se olisi toi Naistenklinikka tai Kätilöopisto..tiedä sitten, kärsin kaameasta sairaalakammosta, eli ehkä kätilöopisto olisi siinä mielessä parempi, kun ei ehkä? ole niin laitosmainen ;) jos sinne asti nyt hyvällä säkällä päästään! Onko kellään samanlaista sairaalanpelkoa kuin mulla?

Alffie 6+4
 
pahoinvointia ollut nyt jo jonkun aikaa, ei ole yltyny missään vaiheessa pahaksi, tänäänki vaan vähän eto ennenku pääsin syömään ja myös syönnin jälkeenku vetasin massun kunnolla täyteen..

väsy on ja taas tekis jotain mieli :ashamed: jotain hedelmää tai muuta nams :p

nukuin huonosti viime yön, vähän väliä heräilin, muutamaan kertaan piti veskissä käydä, kummia unia ja massu/tissi kipua...

seksiä ei muuten tee täälkään mieli, mies on siitä jo vähän 'marmattanut'. alavatsaa ku särkee melkeen koko ajan nii ei kauheena huvita. mul on koko ajan semmosta alavatsan/oikeen puolen jomotusta ja kipua, ei menkkamaista kipua, onkohan ihan normaalia. joskus pissalla käydessä sattuu tosi kovasti tuonne oikeelle, melkeen kylkeen...
:eek: :wave:

Huomenna poksuu ja ylihuomenna neuvola =)

 
Huomenta ja pian hyvä yötä :wave:

Yö meni yllättävän hyvin, en tehny muutakun söin :D Pitää ens yöks hakia lisää evästä.. Ainiin ja pystyn syödä karjalan piirakoita! eka mikä ei töki.. :p

A-L-M meillä on ollu semmosia huhuja että työpaikka voi sen käskeä ottamaan. Meijän viereiselle osastolle tulee se hoito-osasto.

Nyt pakko tehä lättyjä, tekee niin mieli :p
 
Tiitu-79 ja löllykkä kivaa että liityit joukkoon! Onnea plussasta :).

Haave ja napsuneiti ihanaa kuulla hyviä ultrakuulumisia! Onnea! :)

Sikainfluenssarokotteesta en vielä oikein tiedä. Netistä löytyy huonosti vielä tietoa, joten on vaikeaa tehdä oma mielipide. 15.10 kun on ensimmäinen neuvola niin täytyy jutella asiasta. Jotenkin ajattelen asiasta niin, että koska rokotetta suositellaan raskaana oleville, niin parempi se olisi sitten ottaa. Eikat rokotetta suositeltaisi, jos se oli vaarallista sikiölle?? Vai olikos niin, ettei tätä asiaa ole tutkittu... :|

Lettuja, NAM!!! KyyneltenHymy lähetäthän tänne parit räiskäleet :p

Pahoinvointi ei ole saapunut vielä tänne, mutta näyttäisi että suurimmalla osalla se on iskenyt 6+ viikolla. Eli sitä odotellassa, ensi viikolla alkaa 6+ vk... :hug: teille, jotka kärsitte pahoinvoinnista.

).( tämä turvotus on jotain ihan järkyttävää!! Ensi lauantaina ole kaasona ja mekko on ostettu kesällä. Parina iltana olen sovittanut mekkoa, ja tiukkaa tekee että sen saan päälle. Maha on niiiiiiiiiiiiin turvoksissa iltaisin ja sitä särkee joka puolelle. Täytyy varmaan pukea päälle joku korsetin tyylinen joka pienentää pari vaatekokoa :LOL:!! Voi sitä tuskaa miltä masussa tuntuukaan sitten lauantaina. Aamulla sormet ovat todella turvoksissa, sormukset puristavat.

Onneksi olen saanut pois "huonot ajatuset" raskaudesta, vaikka oireettomuus onkin vallinnut. Kun eihän sitä itse voi vaikuttaa raskauden kestoon, niin täytyy nyt vain nauttia! Kyl mää olen sit ylepee issestäin kun sain tsempattua ajatukset tähän :D !
 
emv
Hei taas kanssasisaret!

Mulla alkoi pahoinvoinnit jo ennen plussausta, heti kun menkat oli myöhässä ja sitä on jatkunut säännöllisen epäsäännöllisesti noin joka toinen päivä, joka päivä kyllä kuvottaa. Yhden päivän olen ollut saikulla sen takii, mut eilinen oli kyllä kaikkein pahin tähän mennessä. Pahoinvointi alkoi aamulla ja jatkui klo:19 asti illalla...oli aika heikko olo on klo:22 lähdin ajamaan töistä kotiin.

Mä en ymmärrä tätä aamupahoinvointi-termiä...ittellä pahinta iltapäivisin, mut saattaa iskee koska vaan. No joo, yöt oon saanu olla siltä osin rauhassa. Yövuorot on osoittautuneet yllättävän helpoiksi työvuoroiksi. =) Outoa...

Turvotus kans tosi kovaa ja painokin on noussut, en kyllä oikeen ymmärrä miks. Oon liikkunut ja syönyt itse asiassa huomattavasti terveellisemmin kuin aiemmin (makea ei maistu nyt ollenkaan ja ennen maistui liiankin hyvin)). No noussut on joka tapauksessa pari kiloa ja joutuu ihan miettimään et mitä voi pukea päälle kun masu on niin turvonnut.

Juu ja rinnat on paisuneet kuppikoolla...pelottaa kyllä vähän et mimmosiks ne oikein meinaa paisua. Tällä hetkellä ne on kyllä oikein kivat :LOL: sekä mun että ukon mielestä!

Mimmosia tekonimiä teillä on? Meijän pikkutyyppi on James Jessenpoika.

-emv 6+3
 
Kyyneltenhymy onpa hurjaa jos teillä tosiaan olisi pakko ottaa, varsinkin jos et itse sitä halua... Mutta toisaalta ymmärtäähän sen ehkä jos vieressä on hoito-osasto. Mä en ole sairaalassa töissä niin sikäli on ehkä pienempi riski töiden puolesta sairastua. Mutta ehkäpä teilläkin siirrettäisiin raskaana olevat eri ympäristöön?
Ja muuten, pakko tehdä lettuja täälläkin iltasella :LOL:

tekonimestä ei varsinaisesti kutsuta pientä vielä millään, edelleen meillä jossitellaan että onko sieltä ketään tulossa... Mutta mä tykkään käyttää tuota mörköä, oli miehen heitto pojan nimeksi aikanaan, siitä se ois rimmannu hienosti.. no joo.

(.) Huh, "onneksi" muillakin tuota turvotusongelmaa... Mä otin eilen töistä tullessa jo ekat mahakuvat, oli kanssa niin muhkea pötsi.. Kuin myös rintsikat painaa ja hiertää. Seksi ei maistu usein täälläkään, ainakaan iltaisin. Tosin miehen kanssa ollaan samoilla aaltopituuksilla, kumpikin oli tässä hieman vaivaantuneita tyyliin "ihan kun me ei oltais kahestaan".. :LOL:
 
Mulla on viikkoja kasassa rv 6+1 hiukan on aamupahoin vointia... ei sen koomin ja pientä lämpöö.. rinnat aristaa siinä ne sit on... perjantaina ekaan alkuraskauden ultraan onko kaiki hyvin saa tetää sitten .. ilmoittelen...
 
mää oon nukkunut yöt todella hyvin. unta tuntuu riittävän. iltaisin töitten jälkeen ei oikein energiaa tunnu olevan. pahoinvointia ei vieläkään.

miks aika menee niiiiiiiiiin hitaasti? np-ultra sitten vasta marraskuussa joskus. ois niin ihana tietää, että masussa kaikki hyvin ja kertoa raskaudesta.
 
Moi!

Ilmoittautuisin mukaan pinoon :wave: . Luen myöhemmin, nyt vaan lähinnä ilmoittaudun mukaan ja hieman omasta tilanteesta.

Minulla on 8,5kk poika eikä kuukautisia ehtinyt välissä olla. Yksi suojaamaton kerta ja raskaana jälleen. Tarkoitus oli että 4 lasta riittää, mutta toisin kävi. Toivon kuitenkin että kaikki menee hyvin loppuun asti, totta kai. Viidestä olen aina haaveillut, mutta neljännen synnyttyä päätin että nyt riittää, että sikäli ei mikään suuri vahinko. Oma jaksaminen hieman huolestuttaa kun mies yrittäjä ja pitkät päivät ja ikäeroa neloselle ja vitoselle tulee vajaat 1v5kk.

Kävin jo tuolla huhtikuisissa kurkkimassa kun luulin sinne kuuluvani. Laskeskelin pahoinvoinnin alkamisen perusteella että viikkoja olis maanantaina ultraan mennessa ollu 9+jotain, mutta ultrassa selvisi että olikin vasta 8+1. Pahoinvointi alkoi siis jo 4+5 mikä ihmetyttää koska aiemmissa raskauksissa alkanut vasta noin 6+.

Mutta tässä tällä kertaa.

Johjo 8+2
 
Tulin vain ilmoittamaan, että minut voi poistaa listalta... :( Olishan se pitänyt osata odottaa että ei näin hyvää tuuria voi olla eli heti km:n jälkeen ekassa yrityskierrossa tärppäsi. Mutta keskenmenoon päättyi tämäkin raskaus. Tänään jouduin menemään päivystykseen verenvuodon takia, reilun viikon päästä vielä varmuuden vuoksi kontrolli mutta eipä tässä toivoa enää ole. Surullista, mutta olin tähän jo osannut varautua, jäi tuosta edellisestä km:sta niin epävarma fiilis tähän raskauteen. Onneksi meillä on tuo yksi aivan ihana lapsi, en tiedä miten muuten kestäisin tätä. :'(

Toivottavasti kenellekään ei käy enää näin huonosti tässä pinossa ja saatte kaikki toukokuussa pienet tuhisijat syliinne! Onnellista odotusta kaikille vilpittömästi toivottelee surullinen Unnukka
 
Unnukka75, olen pahoillani :hug: kyllä sinäkin vielä sen toisen tuhisijan saat! Vaikka nyt ei siltä tuntuisikaan. Varmasti vain huonoa tuuria kaksi perättäistä km, tulet kuitenkin helposti raskaaksi eli ei kun kohti uutta kiertoa!

ON: Ihanaa, tänään sitten oli se kauan odotettu ultra! Siellä se pikkuinen :heart: sykki ja alkio vastasi viikkoja. Voi, kuinka onnellinen ja helpottunut olenkaan kun olin jo aivan varma, että ei masussa ketään kasva. Ensin lääkäri katsoi, että alkioita oli kaksi!! Mutta ei sentään, olikin ruskuaispussi hassussa paikassa.
Siltikään ei pelot keskenmenosta häipynyt vielä minnekään. Varmaan vasta 20. viikon jälkeen alkaa helpottamaan =)

Muillakin oli mukavia ultrakuulumisia. kiva kuulla =)

Mut nyt öitä, tää tyttö pistää yöpuulle sohvalle. Ukon kans meni hermo ja pakkasin peiton ja tyynyn, ja muutin yöksi olkkariin :D
 
emv
voi unnukka, oon tosi pahoillani sun puolesta, voimia ja onnea uuteen yritykseen!

ja ultrakuulumisista onnittelut Janskuliinille ja muillekin, oli varmaan ihanaa nähdä pienokainen!

älkää liikaa pelätkö keskenmenoa, vauva tarttee teidän positiivisia tunteita ja rakkautta, vaikka hyvä tietty on riskit tunnistaa, mutta silti...
 
Unnukka pahoitteluni km:sta:hug:. En voi edes kuvitella kuinka rankkaa on saada kaksi km peräkkäin. En voi yrittää toivottaa kuin voimia ja tsemppia uusiin yrityksiin :flower:.

Janskuliini onnea hyvistä ultra uutisista! Ja sain hyvät naurut heti aamu tuimaan "pakkasin peiton ja tyynyt ja muutin sohvalle" :LOL:.

).( täällä etoi ihan vähän nyt aamusta. Väkisin söin leivän ja join kahvin, ja en nyt tiedä helpottiko vai ei.. Mutta nyt en valita oireesta, ihanaa vain että kroppa vähän vihjailee raskaudesta! Iltaisin mulla on aivan hirvittävä masusärky, onko muilla? Säryn kyllä kestää mutta on ilkeän tuntuista. Päivisin kipua ei ole, joten en usko sen olevan vaarallista (?).
 
Ilmoittaudun myös mukaan, minä hieman myöhäisherännyt :) Olen 36 v. esikoisen odottaja. Kaksi keskenmenoa takana, mutta nyt olen pidemmällä jo kuin ennen joten toivotaan... Viikkoja on 6 + 5 ja huomenna on varhaisultra. Jännitän aivan kauheasti. Miehelläni on ennestään 3 poikaa jotka asuvat kanssamme. Nuorin on 11 v. ja sitten kaksi murkkua :D. Mutta yritän selvitä huomiseen järjissäni B)
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Unnukka75 oon tosi pahoillani puolestasi. :hug: Paljon voimia ja jaksamista.

Kivoja ultrakuulumisia olitte jotkut saaneet, voi kun itelläkin ois hyviä uutisia tulossa.

Tuosta pahoinvoinnista, mulla sitä on ollu vain ihan yksittäisiä kertoja, ja se on ollu enempi semmosta etovaa oloa. En oo oksennellu tms. Yleensä iskee kun on pitempi aika edellisestä syönnistä.

Taas aamulenkki heitetty, 5km pyöräilyä. :saint:

Adelade 7+6
 
no niin nyt on aamupuurot syöty niin kerkee vähän päivittään =)

unnukka :ashamed: ei tässä oikeen muuta osaa sanoa kun voimia kovasti teille! juuri eilen mietin että kyllä se olis ihan hirveetä jos tulis jotain vaikka sen näin alussa tiedostaakin että se on hyvin mahdollista. :hug:

tervetulo uudet :flower:

onnittelut kaikille ultrassa olleille ja sydämmen sykkeestä :heart:

kertomisesta oletteko kertoneet vielä uudesta tulokkaasta, ja jos niin kenelle?
mä olen kertonut perheelle ja muutamalle kaverille...en ite oikein perusta sille salailulle,tietty nyt ei vielä kaikille huudella =) mutta jos jotain sattuu niin kyllä mä siitäkin sitten puhuisin parhaille kavereille ja ainakin äiti sen varmaan näkis et jotain on sattunut...
tähän liittyenkin =) mä olen kampaaja ja mulla oli eilen uusi asiakas joka tilitti että hällä on kaks edellistä kampaaja jäänyt äitiyslomalle ja hän on taas "joutunut" uutta etsimään...siinä vaan mietin että no jos mulla rupeat käymään niin saattaa suurella todennäköisyydellä olla taas vastassa sama tilanne :whistle:
no varas ajan 7vko päästä...että näin!
Kiva muutenkin kun vanhat asiakkaat on juuri palailleet ja olleet mielissään kun oon palannut niin kohta taas jään kotiin...no se siitä =)

mahasta Teillä joilla aiempia raskauksia takana...niin onko teillä tullut maha missä vaiheessa näkyviin? mulla oli esikosta jo vkolla10 sellanen masu ettäensimmäisen asiakkaat kehtas kysyä :whistle:

tänään pitäis soittaa neuvolaan, mua hairitsee se että on asiat hoitamatta...sit kun on ajat varattu niin on hyvä mieli =) se tietty jos jotain ikävää tulee niin joutuu sit peruutteleen mut mä yritän aatella kyllä että kaikki meee hyvin...surraan sit jos jotain kurjaa tulee! :heart:
niin ja se varhaisultrakin pitäs varata mutta mun oma gyne ottaa vastaan vaan pe eikä oo laittanut uusia aikoja vielä ens kuulle...no jos se perjantaina päivittäis :D

no mut nyt suihkuun ja sit kaupungille piku neidin kanssa :heart:
 
Cristiina meillä ei ikinä olla kerrottu uudesta tulokkaasta kellekään ennen ekaa ultraa.
Tosta keskenmenneestä ei keretty näin ollen kelleen kertoakaan, kun ekassa ultrassa selvis mikä on tilanne. :/
Eikä siis keskenmenostakaan tiiä kun yks ihminen meiän lisäks, eikä hän ole ees sukua. Omalle äidille en vois kuvitellakaan tommosia kertovani... (kertoo vissiin jotain meidän väleistä, jotka ei koskaan ole kovin läheiset olleet...)

Mulla on sen verran tuota omaa mahaa, ettei raskausmasu kovin aikaseen näy. Esikoisesta alkoi näkyä puolenvälin tienoilla, kakkosesta samoihin aikoihin. Odotellaan miten tällä kertaa tulee näkymään. :)
 
Tervetuloa Rikupi ja onnea plussasta. Tulehan kertomaan ultrakuulumiset huomenna :).

Masun näkyminen edellisessä raskaudessa oli omasta mielestä heti :LOL:! Mutta ulkopuoliset henkilöt taisivat n. rv 16 kysellä olenko raskaana. Nytkin tuntuu että masu näkyisi, mutta eihän se vielä näy -tai siis turvotus näkyy.

Ah ihanaa, mä pääsen nyt kampaajalle piristäytymään!
 
Unnukka :hug: tosi ikävää :'( :'(

mahan näkymisestä, mä jotenki uskon et mulla tulee näkyviin aika ajoissa. ku nyt jo niin pömpöttää ja turvottaa! toisaalta mul on taaksepäin kallistunut kohtu, joka normaalisti näkyy myöhemmin..

marjutti ja vauvaPoks 8+0 =)
 
Unnukka: :hug: Ottaa varmasti tosi koville..

Janskuliinilla oli hienot ultrakuulumiset,
itsekin kävin tänään alkuraskauden ultrassa, ja oli kyllä äärimmäisen pelokkaat fiilikset, kun on tullut hieman tuhruvuotoa muutamaan otteeseen. Mutta siellä näkyi KAKSI pikkuista, molemmat vastasi viikkoja ja sydämet sykki, nyt siis 7+1..
Kyllä olo on epätodellinen, hieman helpotti tuo pelkoa, vaikka ei se kokonaan väisty..
Neuvolaa pitäis varmaan sitten varata, vielä en ole uskaltanut..

Me ollaan raskaudesta kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille, ja muutamille kavereille, niille, joilta lohdutusta kaipaisi, jos joku menisi pieleen. Muille en kyllä vielä aio kertoilla vähään aikaan..
 
Unnukka75 :'( :hug: Aina yhtä hirveää kuulla huonoja uutisia :(:(:(

Uusille tervetuloa, lisään tietoja sitä mukaa kun niitä tippuu :)

Onnea hienoista ultrakuulumisista vilhelmiina72, babyyy ja Janskuliini :flower:

Edit.

Jos kaikki olis mennyt hyvin keväällä, olisi 47 päivää jäljellä laskettuun aikaan..


Mutta koska hyvin ei käynyt silloin niin teinpä sitten uuden...




 

Yhteistyössä