<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Lamella terevtuloa vaan :) MolliMelooni ilmoittelet vaan sitten kun haluat noita tietoja :)

Nallepööh, toivotaan parasta, tosin jokainen raskaus ON kuulema erilainen.

Mulla alkaa vanhat merkit ilmenemään, samanlainen olo alkaa olla kun kahdessa aiemmassa onnistuneessa odotuksessa. Koko ajan on ellottava olo, oksentanut en ole vielä, kahvikupilliset on muuttuneet puolikkaiksi ja hengittämättä pitää keitellä kahvi, purut haisee ihan järkylle. Suolaisen tuska on jatkuva, suuri herkku on LIEMI. Mikä tahansa liemi, kalakeitto, paisti... :p *kuolaa* ja TONNIKALA :p :p :p

Ihanata :D

Ja titsit on edelleen nännyköistä kipiät, ja muutenkin muhkeammat ;)

Foolihappoa otan kahdessa valmisteessa, multivita familyssä ja calsia800:ssa. En varsinaisesti noita foolihapon takia syö, mut tuleepa otettua :)

Huomenna pääsis katsomaan reilun viikon vanhaa vauvaa, miten IHMEESSÄ osaan olla itkemättä ja paljastamatta tilaani tuoreelle mammalle? |O Mää en tahdo paljastaa tätä ihan vielä, oikein viksu jos on niin näkeehän sen naamasta, kun on kuin petolinnun pjärse.

Noniin, eikun hommiin :wave:

*pikkupoks* 7+0


PS: Tuota tickeriä ei nyt sitten varmaan saa tuolta työpöydältä tänne kopioitua suoraan?

 
Heips kaikille!

Paljon voimia huonoja uutisia kohdanneille :hug:

nallepööh painii sielä samojen ajatusten kanssa kun minä. Minulla kolme raskautta ja kaikista olen ollut jo ennen plussaa huono vointinen ja oksentelu on pistetty päätökseen joskus rv 23 lääkkeiden kanssa. Nyt on ollut vain iltasella lievää yökötystä ja väkisinkin tulee mieleen että onkohan kaikki sittenkään hyvin...

Ultrakuulumisia sen verran että torstaina kävin kurkistamassa yksityisellä että näkyykö mitään. No näkyihän sielä ja kohtu oli viikkoihin nähden kuulemma hyvinkin turvoksissa. No alku kellui onneksi oikeassa paikassa ja kuulemma oli kiinnittynyt surerpaksuihin limakalvoihin. Nyt vain toivotaan että kohdun suuruus johtuu näistä kolmesta edellisestä perävuotisesta raskaudesta, eikä kaksoisraskaudesta. Yksi lapsi kerrallaan riittää minulle KIITOS.

Töissä kerroin johtajalle raskaudesta eilen ja hän lupasi toimitusjohtajan kanssa miettiä josko sittenkin löytyisi kevyempiä työtehtäviä muutaman kuukauden päästä, ettei tarvitsisi hakea sairaslomaa eika sitä erityisäitiyspäivärahaa. olivat tyytyväisiä että kerroin jo nyt tulevasta vauvasta, että on aikaa järjestää työtehtäviä uusiksi paremmin!

Nyt lähden tuon kolmikon (4v,3v ja 1v9kk) seuraan. Kahdella kolmesta on uhma joten JIppiii, ihana ilta tulossa kun mieskin on peliporukan kanssa saunaillassa.. :wave:
 
Hei!

Foolihappoa menee raskaus- Multi-tabsien muodossa joita otan kaksi päivässä. Lisäksi syön Lacto Seven tabletteja yhden päivässä, niissä on seitsemää eri maitohappobakteerikantaa. Suunnitelmissa olisi aloittaa vielä jossain välissä omega 3 ja 6 valmisteen käyttö, mutta tällä hetkellä sen koostumus on jotenkin :x vaikka kapseli muodossa onkin.

Oireita ei edelleenkään sen kummempia vaikka tänään poksui se "maaginen" rv 6+0 jolloin sanotaan pahoinvoinnin alkavan kunnolla... :LOL: Menkkakivut ovat lisääntymään päin ja yritän selittää niitä kohdun kasvulla ja endopesäkkeiden venymisellä... Yeh right, varmaan rv 6+0 kohtu hirveästi vielä kasvaa... Jos positiivisesti on pakko yrittää ajatella niin puolet lusittu rv 12+0 rajapyykkiin jolloin keskenmenoriskin PITÄISI olla pienempi.

Vielä kaksitoista yötä ultraan... :/
Mulle on tullut melkeinpä pakkomielle, ettei kukaan tiedä tästä raskaudesta ennenkuin ollaan edes hieman turvallisemmilla viikoilla. Alkuraskauden ultra on illalla joten sitä ei tarvi koulussa selittää, ja rv 10 ultra joka on julkisella ja on ns. ylimääräinen, mutta hoidossa käyneet ainakin meillä päin sen saa, on onneksi juuri syyslomaviikolla. Mutta miten selittää koulussa neuvolassakäynti, kun jokin todistus pitäisi olla poissaolosta, esim. lääkärin/terkkarin todistus. Jos ne siihen todistukseen lätäisee äitiysneuvolan leiman niin onpa taas tosi helppoa koulussa arvata missä olen ollut... :/ :headwall: :headwall:

No anyway täällä menee ihan samalla painolla kun ennenkin, aika mateleeeeeee.....


Terkuin Haave & Tauno ja Ansa rv 6+0 :D
 
Haave mäkin syön tota raskaus Multi-tabsia ja Lacto-seiskaa, oon ainakin kuullut että mahdollisia lapsen allergioita ehkäisisi tuo Lacto7. Myöskin Omegoita harkinnassa täällä kun kalaa tulee syötyä hävettävän vähän... Noista todistuksista, ainakaan työnantajalle ei edes kuulu miksi on pois töistä, sairaslomalappuun ei lääkäri saa kirjoittaa diagnoosia kysymättä, pelkkä icd-koodi riittää. Joten ehkä neuvolakäynnin suhteen olisi sama juttu, eli lekuri/terkka kirjottaa sulle todistuksen että olet ollut lääketieteellisissä tutkimuksissa, ei se opettajille/työnantajille enempää kuulu.


Ja seuraavaksi sitten tösi ällö ja tyhmä kysymys, mutta kun mulla ei onnistuneesta raskaudesta ole mitään käsitystä... (älkää naurako :ashamed: )
Eli aamulla menin herättyäni vessaan ihan normaalisti, ei edes erityisemmin pissattanut. No siinä sitten istuessani huomasin että pikkuhousut oli ihan märät, siinä sängystä ylösnoustessa oli kastunut. Siis ihan reippaasti märät, ei mikään pikkuläntti. Oltiin kyllä edellisiltana puuhasteltu, mutta pesulla kävin ennen nukkumaanmenoa. Että sinänsä epäilen että se olis spermaa ollut.. Enkä tosiaan tuntenut mitään.. Mitähän se oikein oli, onko kellään kokemusta? Millekkään se ei haissut (juu, nuuhkin tietysti) kun epäilin että tuliko kuset housuun :) No ei tullu. Empä olis ikinä kuvitellut juttelevani eritteistäni ventovieraiden kanssa netissä :LOL:
 
A-L-M, mul ainaki tuo valkovuoto on muuttunut sellaiseksi vetiseksi. Ja sitä tulee välillä tosi paljon! eikä se tuoksu miltään, et kaipa on ihan harmitonta...

Mun on pitänyt jo kaks viikkoa ostaa sitä foolihappoa, mut en vaan koskaan muista :ashamed: Sata muutakin asiaa muistettavana.

Mä tääl makaan niin huonovointisena sohvalla läppäri turvonneen vatsani päällä. Tää on niin kamalaa! Tänään huonoin olo koko aikana. Käytiin kattoon HIFK-HPK -peli ja söin siel kaikkee ällöttävän rasvasta; sipsejä, pizzan palan ja päälle kokista :x yök yök, en syö enää koskaan mitään tuollaista!

Janskuliini + Toukka 6+0 *pikkupoks*
 
Sori laiskuuteni, kopsaan toisesta pinosta...

Mie näin viime yönä unta keskenmenosta. :/
En tiiä johtuuko uni siitä, kun mietin että mitä "oikeita" raskausoireita mulla enää on. Repäisykipuja ei ole juuri lainkaan, ainoa on tää hillitön väsymys, mut sehän voi johtua miljoonasta muustakin eri syystä. Pelottaa ettei tästä mitään tule, ja melkein tekee jo mieli kääntää ajatukset niin ettei masussa kumminkaan mitään elämää ole, eipähän pettyis niin pahasti. :ashamed:

Tuota foolihappoa syön miekin LadyVita plussassa, ihan kaiken varuilta.

Adelade 6+3 ?
 
Täällä huonovointisuus jatkuu :x
Kahvia en voi enää edes juoda |O Ja aamusin täytyy heti syödä aamupalaa kun muuten koko ajan velloo, vähän totuttelua kun edellinen aamupala oli monta kuppia kahvia ja tupakkaa ja nyt pitää syödä ihan jotain :ashamed: Mut kaipa tähän tottuu, mietityttää vaan miksi nyt näin paha olo kun edellisistä ei ollut, mutta jokuhan totesi että kaikki raskaudet erilaisia.

Myös väsyttää hirveesti, nousin vasta hetki sitten :ashamed:

Ei vitamiineja, ei foolihappoa, ei mitään.. Neki varmaan jeesais väsymykseen ja huonoon oloon :D

Mä mietin jo nyt miten kuopus tulee käyttäytymään kun vauva tulee, ja nyt jo ihan hirveen huono omatunto, ihan niinku esikoisen kanssa oli kuopusta odotellessa.

BTL + nytty 6+0 :heart:
 
Ilmeisesti on vielä hyvin aikaista, mutta itselläni ei vielä ole oikeastaan pahempaa oireilua - turvotusta ja pientä nippailua vatsanpohjassa lukuunottamatta. Väsymystä ei vielä ole ollut, mutta duunissa ollessa alkaa olla jo motivaatio hyvin kadoksissa :D odottelen vain sitä äitiysloman alkamista ja pian!! Ihanaa ajatella (jos siis kaikki hyvin menee) että ensi kesänä voi lykkiä pieniä vaunuja, istuskella puistoissa pikkurääpäleen kanssa! Laskettu aika on 14.5. eli kaksi päivää omien synttäreiden jälkeen - toukokuu on kyllä erittäin speciaali kuukausi!

Huomenna yritän muistaa soittaa 1. neuvola-ajan, täytin jo innokkaana neuvolan kyselylomakkeen valmiiksi :LOL:

Niin, foolihapon sanotaan auttavan myös raskauspahoinvoinnissa, eli kaiketi sitä olisi hyvä syödä itsekin enemmissä määrin!

Nyt kuntosalille, yritän käydä siellä niin pitkään kuin mahdollista (tai niin kauan kuin motivaatiota riittää siihen touhuun :headwall: )

Paljon voimia kaikille syksyyn!

Alffie75 5+2
 
emv
Heippa kaikki, uutena täällä. Onnittelut kaikille tuleville mammoille! Olen 25v. insuliinipumppuhoitoinen diabeetikko, synnytys ym. tulee hoitumaan Naistenklinikka Helsingissä ton diabeteksen takia. Esikoista odotellaan intoa pinkeänä, vasta heinäkuussa jätettiin ehkäisy. Kaikki töissä tietää jo, oksentelu on ollut melkoista, joutunut kesken päivän lähtemään töistä. Onneksi pomo on ihan myyty raskaudestani!

Mielitekona ollut mm. hernekeitto ja ylipäätään suolaiset jutut. Mikään erityinen ei kuvota, mutta herkkuja ei tee mieli. Nälkä on jatkuva! Hammastahnaa on vaikea sietää ja tupakan hajua.

Kovasti jännittää kaikennäköiset jutut...kuten diabeteksen tuomat lisäriskit. Olen siis riskisynnyttäjä. Juurikin tuo suurempi keskenmenon riski pelottaa nyt ensimmäisenä. Nyt rv 5+1 omien laskujeni mukaan ja LA 16.5.2010. (laskenkohan mä näitä jotenki väärin?)
 
Piti vielä tulla kertomaan näistä "mieliteoista"
Yhtenä iltana oli pakko saada tonnikalaa, söin purkillisen.
Toisena iltana oli pakko saada Maraboun tavallista suklaata kun BB:ssä sitä söivät :ashamed: Ostin sitä sitten seuraavana päivänä, mutta onneksi lapset ja mies auttoi niin en syönyt kaikkea itse :D
Ja eilen oli ihan pakko saada nuudeleita! Söin sit niitäki kaks pussillista :whistle:
Suurimmaksi osaksi tekee mieli suolaista ja eri ruokia.
Mulla hivenen tyttö-olo mutta se varmaan muuttuu useampaan kertaan B)

BTL :heart: nytty 6+0
 
Hei vaan.

Tervetuloa pinoon emv. =) Onneksi sulla ainakin nuo riskit jo tiedossa ja saat alusta asti hyvää hoitoa/tarkkailua. Täällä pinossa on käsittääkseni useita, joilla on keskenmenoja ynnä muita ikävyyksiä taustalla, joten täältä saa varmasti vertaistukea huoliin.

En ole itse syönyt muita vitamiinilisiä kuin d:tä edellisessä raskaudessa, pitäisiköhän sitä tällä kertaa ottaa tämäkin asia tosissaan?

Oireita ei ole ollut, mutta laskujeni mukaan tämän on vielä niin alkutekijöissään, ettei pariin viikkoon pitäisi ihmeempiä ollakaan. Esikoista odottaessa en olisi alussa ilman testejä tiennytkään olevani raskaana, ensimmäiset oireet olivat viikolta 15 alkaneet kamalat liitoskivut.

Olen miettinyt jo myös samoja juttuja kuin BTL, itseasiassa koko kesän olen miettinyt miten tuo esikoinen reagoi pikkusisarukseen. Toisaalta tyttö on sen verran sosiaalinen ja sopeutuva tyyppi, etten kauhean isoja ongelmia osaa odottaa. Mutta aika näyttää.

Hyvää sunnuntaiehtoota kaikille, jaksamista kaikille pahoinvoiville.

-MM-
 
Heippa tytöt!!
Liittyisin mielelläni tähän ihanaan toukokuun pinoon!!
Kuten parille muullekkin täällä, on kuukausi minulle spesiaali (olen itsekin syntynyt toukokuussa ja äitienpäiväkin on silloin ja kevät kauneimmillaan..)
Meillä on takana hieman mutkikkaampi taival tässä "lapsiprojektissa", toivotaan, että nyt päästään maaliin asti.
Pikkuista on yritetty reilut neljä vuotta, takana 6 ivf-hoitoa.. joista yksi km, ja nyt eka hoito luovutetuilla munasoluilla, josta plussa tullut..
nyt rv. 5+5
Olo on epätodellinen, kun minullakaan ei mitään raskausoiretta ole.. On se hurjaa kun toivoisi edes hieman oksentavansa.. tekisi tästä todellisempaa..
Ja ymmärrän hyvin kyllä teitä, joilla takana useampi keskenmeno, kun jo tämä yksi horjuttaa uskoa melkoisesti.. :hug:
Täytyy nyt vaan yrittää sinnitellä sinne varhaisraskauden ultraan, joka on 23.9..
Mistäs muuten tiedätte mitkä on teidän synnytyssairaaloita??
Neuvola-aikaakaan en kyllä vielä haluaisi varata, kerkeäähän sen varmaan hoitaa ton ultran jälkeenkin??
 
Uusille tervetuloa mun puolesta!!! Erityisesti Vilhelmiinalle joka on joutunut kulkemaan kovin pitkän ja kivisen tien, voin vaan yrittää ymmärtää miten raskasta on ollut. Meillä takana vasta 3 inssiä ja 1ivf.

Mä olen valinnut synnärin ihan sen perusteella että mun paras kaveri on siellä töissä, Kätilönä =). En oikein osais kuvitella meneväni mihinkään muualle. Tietty naistenklinikka olis paljon "turvallisempi" siinä mielessä että lastenlinna on siinä vieressä ja ainakin alan huippulääkäreitä talo täynnä. Mutta luotan siihen että tuolla pienemmässäkin sairaalassa kaikki menee hyvin. Ainakin mun kavereilla on mennyt. Lyhin matka meillä tosin taitaisi olla Hyvinkäälle, mutta sieltä en ole kuullut mitään kokemuksia, joten en osaa edes miettiä sitä vaihtoehtoa.

Vilhelmiina mä varasin neuvolan jo vissiin viikolla 5+.. kun halusin aamu-ajan että mieskin pääsee mukaan. Ajatettelin että JOS käy huonosti niin saahan sen sitten perua..

(.) Mulla olo vaihtelee ihan päivittäin. Lauantaina oli aikas tosi öklö olo, mutta en onneks joutunut oksuumaan. En ole joutunut sen 4+2päivän jälkeen. Onneks. Tisukipu vaihtelee ja nyt on alkanut vaivaamaan nälkä. 2h välein pitäisi syödä jotain. Nice.

keskiviikon ultraa odottelen edelleen.. onneksi enää 2 yötä!!!!!!

 
BornToLose , minulla oli esikoista odottaessa "makea raskaus", eli söin kaikkea hyvää. Tuloksena oli poika. Ja toista odottaessani minulla oli ihan päinvastoin, eli "suolainenraskaus" ja tuloksena oli tyttö. Olisikohan tyttö tulossa ;) Tämä on ihan hassua, mutta esikoista odottaessani mielitekoni oli kurkku. Ja nyt taas tekee mieli kurkkua ihan koko ajan. Olisikohan poika tulossa :LOL:

Onnea kovasti kaikille uusille!

Täällä pahoinvointi pahenee. Söin runsaan aamupalan, eli kaksi lusikallista jogurttia. Loppu meni taisteluksi jonka luovutin. Ja rinnoista.... Luulen, että mieheni on jo antanut niille nimet :LOL: Normaalisti olen kokoa 70a (luulin 2 lapsen jälkeen olevani jotain muuta).

Naapurini onnitteli minua viikonloppuna! Ihan yllättäen takaa kuului "Hei, huomasin että teille tulee uusi vauva. Alkuvuodestako?" Ööö.... Menin varmasti hämilleni enkä keksinyt mitään joten pakko oli tunnustaa, että raskaana ollaan ja toukokuulla vasta la. "Mahasta päätellen näyttäisi, että olet jo pidemmällä" Siihen en osannut sanoa mitään. Hymähdin vain. Onkos muut saaneet jo onnitteluja?

T: pahoinvoiva äiti ja 7+1 masuasukki
 
Huomenia.. :flower:

Tääl on tosi paha pahoinvointia, mietin et saakohan siihen saikkua neuvolasta? Eilen tein mokan kun ajettiin n.500km takas kotia nii en suolasta syöny, joten nukuin ja voin pahoin koko ajan. En BB:tä jaksanu edes eilen kahtoa :D
Toivottavasti tää on vaan alkuraskautta, mä vaan itken, nukun ja voin pahoin ja turpoon kun pullataikina. Just miehelle sanoin että nyt vaan pe tai la herkkuja, ei muullon, kuitenkin aika iso jo valmiiks oon ettei enempää lihois.

äiti0509 meillä koko suku on arvannu, ei tarvinu sanoa kun arvaa mitä niin tiesivät :D En pysyny hiljaa kun sukulaisissa oltiin, koska meijän suku on läheinen ja kaikki tietää kaiken, ja meidän vauvan tuleva mummu (elikkä minun äiti) ei malta olla hötkyämättä :LOL:

Mutta alampas soitteleen neuvolaan tästä että koska sais ekan neuvolakäynnin kun ultras jo käyty :)
 
mulla tänään vikkoja 5+0 huomenna äippä polille kun epäilys on kohdun ulkoisesta raskaudesta jännitää kun kitenkin olemme vuoden yrittetty ja nyt tärpäs että jos olis sellainen pitäkää peikkuja että ei olis sellainen eka neuvola olis 5.10
 
heippa! :wave:

tulisin mukaan kirjotteleen, olen jo tuolla huhtikuisten pinossa mut tänään varmistu ultrassa LA 5.5.

epäiltiin siis jo keskenmenoa ku eilen alko vuoteleen verta, mut onneksi olikin kaikki hyvin! ainakin toistaiseksi. ultrassa pikkuinen sydän löi! aivan onnessaan oltiin miehen kans =) pieni vastas pienempää mitä luultiin, tänään 6+5. mutta se on aivan mahdollista mun pitkien kiertojen takia....

mulla on eka neuvolakin jo takana.

veristä vuotoa voi kuullemma tulla, jos ei runsasta ole niin aika normaalia ja monella tulee, niin se täti meinas. kohdunkaulalta epäili.

 
Elämäni 3 + testasin 9.9.2009 :heart: Laskurin mukaan LA olisi 19.5.2010.
Väsymys vaivaa nyt päällimmäisenä, työpäivät meinaavat olla yhtä tuskaa kun tuntuu nukahtavan seisaalteen :p ... Alkuraskauden ultraan meinasin tän kuun lopulla mennä. (yksityiselle) Ensimmäinen neuvola ensi kuussa.

Paljon onnea :flower: muillekkin odottajille!


Ja niitä oireita mitä oli ennen +.. Suussa maistui rauta 3pv, paino nous yhtäkkiä 5kg, nyt laskenu, lämmöt nousi, hajuaisti herkistyi. Ja nyt + jälkeen on vihlovia kipuja ollut päivittäin. Jännittää miten nopeasti tässä 3 raskaudessa maha tulee näkyviin :)
 

Yhteistyössä