<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Adelade, mä luin ensin et sun miehes on 15 vuotias :LOL: Ajattelin, et kylläpä olet nuoren miehen ottanut!

Noista tavaroista. Meilkli on tytön vanhat vaatteet aika pitkälti talletettu. jos poika tulee, niin kovinkaan monella vaatteella ei kyllä ole käyttöä. Turvakaukalon, telakan ja kaukaloon kuuluvat matkarattaat myin just pois :ashamed: Olin ihan varman, et tätä pikkukakkosta tehdään pitkään enkä siis ihan heti tarvitse niitä. Noh, suht nopeeta sit tuli kuitenkin ja nyt vähän kaduttaa. Mut ompahan hyvä syy ostaa jotain uutta! Niin, ja kaksostenrattaathan täytyy kyllä ostaa, kun tuo esikoinen on vasta 1,5v kun uusi vauva syntyy.

Mä siirsin ultran jo perjantaille ensi viikon tiistain tilasta. En jaksa millään odttaa sinne asti! Perjantaina viikkoja ois kasassa päivää vaille 7, eli luulis jo näkyvän sykkeen. Jos sellainen siis siellä on...

Onko täällä ketään muita kestovaippojen käyttäjiä? Siis ketkä on käyttänyt ennen? Mä käytän esikoisella, mut vasta puol vuotiaasta eteenpäin aloin käyttämään kun en löytänyt vastasyntyneelle sopivaa mallia mistä ei maitokakka olis lahkeesta valunut... Onko siis vinkkejä jostain mallista ihan vastasyntyneelle?

Tänä aamuna en saattanut syödä mitään ja kun päikkäreiltä herättiin puol yks, niin olin niin nälkäinen et söin purkillisen hernekeittoa (juu, tähän on tullut himo :D ). Sen jälkeen oli pitkän todella huonovointinen kun ahdoin sellaisen määrän hernaria nassuuni!!
Onko muilla ollut pyörryttämistä? Tänään oon koko päivän meinannut pyörtyä aina kun oon noussut ylös istumasta tai makaamasta. Onkohan merkki esim matalasta verenpaineesta vai jostain muusta?


 
sibirica tervetuloa joukkoon ja onnea plussasta!

hankinnoista; Me alettiin säästää jo keväällä kun olin ekaa kertaa raskaana, tosin aina oon jotain sivuun pistänyt. Nyt sitten säästetään oikein aktiivisesti ja tulevat veronpalautukset onneksi helpottaa. Ajateltiin aika paljon ostaa uutena, jää sitten mahdollisille sisaruksille jemmaan :D (ai miten niin meen asioiden edelle). Vaatteet on tietty semmosia että vois katella kirppareilta ym. Miehen isä on kuulemma sanonut ostavansa vaunut, jota hieman kritisoin kun luonteeltani oon hieman semmonen että kaikessa pitäis pärjätä ite eikä pyytää muilta.. Mutta saahan tuo ostaa jos haluaa, vaikkei pyydetty olekaan.

Ai niin ja kun muutkin laitteli miehen ikää, niin mun ukkoni on 28v.
 
kotiinlähtövaatteita ehtii varmasti viel miettiin moneen kertaan.. =) ainakin täällä on monesti jääkiekon mm kisojen aikaan ja vappunakin lunta, eri meininki tietenki siel etelässä :D oletan niin et useimmat täältä on etelästä kotoisin =) en muista onko ollu puhetta...

 
Nyt olis sitten neuvola varattu, kolmen viikon päästä sinne. Mietinnässä on vielä tuo alkuraskauden ultra, hirvittää se hinta. :/ Toisaalta se vois omaa mielenrauhaa hetkeksi helpottaa, mulla kun oli tuo km 07/09 niin pahat ajatukset pyörii päässä jatkuvasti. Eikä tämä täysin oireeton olo helpota tilannetta yhtään. Täytyy nyt pähkätä mitä tuon ultran kanssa tekee...

ikäkysymys mä ja mun ukko ollaan samanikäisiä eli 34 vee molemmilla mittarissa :)

vaatetuksesta meillä on esikoiselta vaatteet hyväkuntoisia eli jos tää uusi tulokas on samaa sukupuolta (=poika) niin kotoa löytyy. Vaikka pakkohan sitä jotain söpöä on silti ostaa, varsinkin jos kauppaan / kirpparille sattuu eksymään, ei sieltä tyhjin käsin koskaan onnistu poistumaan. Vaunut, kaukalot ym. on onneksi myös hyväkuntoisia eikä tarvitse siis uutta juuri hankkia.

[/b]ce-bra kyseli kevätvauvan vaatetuksesta. Meillä esikoinen syntyi kesäkuun alussa ja silloin kotiinmennessä ihan paksuhkolla potkupuvulla ja ohuella hatulla selvittiin. Kylminä päivinä äitiyspakkauksen kevytvanupuku oli hyvä, tosin kesällä jäi erittäin vähälle käytölle, viileämpinä päivinä jotain villatakkia tai muuta kevyttä potkupuvun päälle vaan. Varsinkin jos vaunussa vielä peittoa/makuupussia käyttää niin helposti tulee vauvalle kuuma paksuissa vaatteissa jos vähänkin aurinko paistaa ja vaunut lämpenevät. Toki säät vaihtelevat ja joskus voi olla hyvinkin kylmää toukokuun alussa ja vielä kesäkuussakin.

Kevät / kesä on mun mielestä ihanaa aikaa saada vauva, on niin helppoa kun pääsee heti ulos pienen kanssa ja se pukeminenkin on suht nopeaa kun ei tarvitse montaa vaatekertaa laittaa päälle. Huoh, kunpa vaan oliskin pian se kevät ja kunpa kaikki menis hyvin että päästään niistä kevät/kesävauvoista nauttimaan.

Onnea vielä uusille plussanneille ja pahoittelut huonoja uutisia saaneille! :hug:

Unnukka rv4+6
 
Täällä ollu tänään hirvee olo :x
Aamu alkoi oksentelulla ja mahassa kramppaa, ihan ku vatsataudissa :eek: En nyt sit tiiä onko tää normaalia, toivon että on..
Pää ollut myös koko päivän kipeenä ku vaihoin tyynyä ja se veti mun niskat ihan jumiin :'(
Väsyttää edelleen, pikapäikkärit sain otettua kun tultiin kotiin kun lapset katteli Autot-elokuvaa. Mut ulos en vaan jaksanu lähteä, oon niin poikki :ashamed:
Huomenna en pääsekään kouluun kun lasten hoitajalla on lääkäri, ihan kivaa kyllä olla kotonakin, mutta harmittaa jäädä jälkeen.

Vaatteita en ole miettiny, ihan tarpeeks päänvaivaa on nyt noiden kahden pukemisessa kun ulkona aurinko paistaa ja "lämmin" mutta silti on ihan viileetä, joko on hiki tai sit kädet on kylmät :kieh: Hankalaa tää siirtymisaika, talvella niin helppoa ku haalarit vaan päälle ja se on siinä.

Me ei osteta ennen vauvantuloa mitään ja tuskin tarvitsee mitään ostaakaan, kaikkea on tallessa noilta kahdelta.

Ja kestovaippoja? Ei missään nimessä täällä :LOL: Meillä ei oo pyykkikonetta ja käyn talon pyykkituvassa, enkä sinnekään kerkeä tarpeeksi usein eli pyykkivuoret kasvaa aina vaan, niin en tosiaankaan tahdo vielä extrapyykkiä :x Kertisvaipat toimii meillä.

Nyt lähen lasten kanssa suihkuun!

BTL :heart: nytty 6+3
 
Ikistä ollut puhetta, mä 27 ja mies 30 vee..

Kestoja olen jo kolmella lapsella käyttänyt, ohessa kertiksiäkin, mutta kuitenkin paljon kestoillutkin ja se jatkukoot.

Mulla olo on, kun en raskaana olisikaan, oireista eit tietoakaan. Tarvii kai sitten nauttia:)
 
emv
Mulla ikää nyt 25v ja toukokuussa 26v. Mies on nyt 25v. ja samaten toukokuussakin.

Pahoinvoinnin kanssa ollut tää alkuviikko helpompaa...viime viikon varsinkin loppupuoliskolla oli aika vaikeeta sen pahoinvoinnin kanssa, jouduin lähtemään kotiokin kesken työpäivän. Mulla on se diabetes 1-tyyppi ja insuliinipumppu käytössä ja pahoinvointi on toisinaan vähän hankala yhtälö sen kanssa kun sit sokerit meinaa laskee jos mikääv ei pysy sisällä. Nyt onneks tosiaan ollut helpompaa. Huh...sympatiat rajusti pahoinvoiville!!

Emv 5+4
 
Tulevan lapsen syntyessä (jos sinne asti päästään) olen 29v ja mies 33v. :p

Ensi keskiviikkona menen varhaisultraan yksityiselle. Hintaa tulee 83eur kuvalla. Ja sairauskassa maksaa siitä muistaakseni 70% niin ei hirveesti jää hintaa tuolle käynnille =)
 
Huomenta.
Minulla ei enää mitään oireita raskaudesta. Illalla vähän paleli mutta olen vilukissa muutenkin. Onkohan joku pielessä? :( Yöt on tosi levottomia, en saa nukuttua. Ajattelen asioita ( siis ihan laidasta laitaan kaikenlaista. Menneitä, tulevia ja kaikkea ). Esimerkiksi just sitä että mistä ostan vauvalle vaunut, mites lapset nukkuu kun kuopus on vielä pinnasängyssä. Pitäiskö ostaa kuopukselle isojen tyttöjen sänky ennen vauvan syntymää? Mutta sitten se pitäisi ostaa jo hyvissä ajoin ennen ettei lapsi ajattele että vauva vie hänen sänkynsä? Eikä se nyt vielä pysy missään muussa kuin pinnasängyssä :kieh:
Entä olisko sitte parempi ostaa vanhemmille lapsille kerrossänky jne.
Ja mitä vaatteita vauvalle kotiutumispäiväksi mukaan ( tämäkin siis näitä just nyt heti päätettäviä juttuja! :headwall: :D ) ja sekin että jos nyt sattuu tulemaan toista sukupuolta kuin aiemmat niin miten kerkeän ostamaan vaatteita hänelle? Kaikki taitaa olla pinkkiä mitä on säästössä :/
Ja etukäteen en saa tietää kumpi tulee ( täällä ultrassa ei kerrota ) joten en pysty varautumaan. Vauva syntyy sektiolla joten en syntymän jälkeekään pääse ostoksille heti enkä nyt tahtois poikaa pinkeissäkään pitää. Kivoja ensihetki kuvia tulisi.

Eli joo... stressiä on TÄYSIN TURHISTA asioista ja harmittaa ja itkettääkin herkästi. Viime yönä itkin yksinäisyyttä, edellisenä iltana jotain muuta.
:snotty:
 
ce-bra, mietin ihan samoja asioita,vaikka ei kannattaisi vielä. Se taitaa kuulua asiaan. Äitien tehtävänä on välillä murehtia:)
Itkin eilen, kun lauloin miehelleni syntymäpäivälaulua :LOL: Eli lauloin ainakin tunteella!
 
Huomenta ja tervehdys pitkästä aikaa :wave:
Tervetuloa uusille! :heart:
Ja iso voima :hug: ikäviä uutisia kohdanneille.

Tänne olikin tullut paljon kirjoituksia kun en ollut vähään aikaa palstaa käynyt lukemassa.
En nyt muista mitä kaikkea on kyselty, mutta iästä sen verran, että itse ehdin täyttää juuri 32v. ennenkuin vauva syntyy. Mieheni on vuoden nuorempi.

Hankinnoista
: Mikäli syntyy poikavauva niin karderoobi menee uusiksi. Jotain unisex vaatteita on ihan vauva-ajalle, sillä esikoisen kohdalla ei tiedetty sukupuolta ennenkuin syntyi. Nyt jos vaan tarjoutuu mahdollisuus kunnan tarjoamassa rakenne ultrassa sitten joskus niin meinataan sukupuoli kysyä. Turvakaukalo ja pinnasänky periytyy esikoiselta, samoin puuhamatot ja lelut. Sitteri oli lainassa siskoltani esikoiselle, joten se varmaan täytyy ostaa. Siskolla on sille nyt omaa käyttöä. sisarusrattaita olen miettinyt eli esikoinen on 2v. 7kk kun vauva syntyy. Käydään aika paljon kävelylenkkejä ja ulkoillaan, joten pidemmille matkoille tarvii varmaan rattaat olla. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä noita rattaita ja kartoittaa malleja. Vielä en uskalla mitään hankintoja tai kartoitustakaan tehdä ennenkuin ultrassa käyty :D
Sairaalavaatetusta ehtii vielä onneksi miettimään ja vaikka pistää miehen hakemaan tarvittavaa vermettä sitten kun kotiin pääsee. Siihen tapahtumaan tuntuu kyllä olevan vielä hurjan pitkä aika |O
Miten ä-pakkaus? Oletteko miettineet, että otatteko ja entäs ne keille lapsia ennestään, otatteko rahana? Vähän hölmöltä tuntuu kysellä vielä tässä vaiheessa tällaisia, mutta kysyttäkööt nyt kun täällä oli puhetta muistakin hankinnoista :D
Me varmaan otetaan rahana kun esikoisen ä-pakkaus vaatteet yms. on vielä niin tuoreet (v.2007 mallia). sillä rahalla ei tosin saa läheskään niin paljon tarviketta mitä ä-pakkaus tarjoaa.

(.) oma napa on turvonnut, kuten kuvasta näkyy ;) siis aivan älytön plussapallo fiilis varsinkin iltaisin! lisäksi kuvottaa pitkin päivää, kaikki hajut lähinnä. Kahvi ei uppoa ja aika nirsoksi vetää aina välillä herkän nokan ansiosta. Väsyttää tosi paljon ja paleltaa. Nyt kun näitä oireita siis on niin on ollut vähän parempi mieli ja usko säilynyt tämän raskauden onnistumisen suhteen. Kahden viikon päästä ois eka neuvola. Ajattelin kyllä sydänäänet siellä kuunteluttaa, vaikkei ne todennäköisesti kuulu. Ainakaan esikoisen ja keskenmenneen raskauden kohdalla ei vielä kuuluneet viikoilla 8-9.

Mutta nyt pitää hakea vähän teetä ja yrittää keskittyä töiden tekoon :D
Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja hyviä vointeja! pahoinvointeja niille, ketkä sitä toivoo :LOL:

Elwi ja Touko 6+6
 
Örrr...

Tossa juuri hampaita pestessä yökin tyhjää :D

Ä-pakkaus on mulla perinteenä otettava kun kerään jokaiselle muistoja sitten laatikollisen pesästälentoa varten :'( ;) Ja onhan siinä tosiaan niitä unisex-vaatteita aika paljonkin :)

Kamala kun en muista ellottiko tytöiltä näin kokopäiväisesti.. :eek: Makeat hajut ovat niitä ällöttävimpiä sekä sipulista käsiin tarttuva haju.. Ja täällä haisee pesuaine |O

narinari :D

VN & Salaisuus 7+5
 
Teillä niin paljon oireita että ihan huono mieli tulee :( Meillä ei varmaan ole kaikki kunnossa kun ainoa oire oikeastaan on väsymys ja sekin voi johtua siitä että kuopus valvotti viime yönä oman levottomuuden lisäksi :(
Ei hajut tee pahaa eikä mikään :(

ce-bra + masu 6+5 kai.
 
huomenta..

Nyt nautin kakkos vapaista :p Meen ruokakaupoille kun saan auton ja etin kermamunkin ja nautin siittä, nii ja puntarin ostan tänään nii saa tarkkaila painoa. Hyvä yhdistelmä :LOL:

Tekeekö kukaan vuorotyötä? Mites noi yövuorot? Onko niist laadittu jotain lakia? Osastonhoitaja joka tekee listat sano että viikoille 25asti voi tehä öitä, ei vaikuta mitään. Osastonhoitaja on kyl sitäki mieltä että jos alkuraskaudesta saat potkun mahaan niin ei käy kuinkaan kun vauva on niin piilossa :|

Pakkauksesta oli puhe, me se kyllä otetaan. Ainiin, ja ennenvanhaa on ollu käsin kirjoiltuja lakanoita niitä sain anopilta, ihania =)
Niin ja syyhyttäs ne vaatteet hakia sielt tutulta ja penkoa ne jo mutta kun ei uskalla.
:ashamed:

Niin ja miehen ikää kun kysellään niin se on 23v :)

Ainiin, sanoinko että työkaveri kuulemma näki päällepäin että oon raskaana kun hehkun. Ei oltu kuuteen viikkoon nähty. Sanoin sille kyllä et hehkuminen kaukana kun oksettaa ja väsyttää.. :LOL:

No nyt koitan saada aikaseks jotain, vaikka pyykki koneeseen ja pian kauppaan.. moi :wave:
 
Ce-bra höps höps! Onhan niitäkin kenellä on täysin oireeton alkuraskaus! Mulla nää oireet alkoi voimistumaan viime viikonloppuna eli 6+4, ja siitä lähtien onkin sit ollut huono olo vähän joka päivä. Oksentaa ei ole tarttenut kun kerran. Mut ei ole kovin hyvä olo, kokoajan pitää keskittyä ajatelemaan ettei oksu tule. Syöminen onkin hauskaa kun on nälkä, mutta huono olo. Annokset on aika paljon pienempiä kun normisti ja esim. salaatti ei uppoa lainkaan.

 
tissikipu yltyny, aamulla tuntu et tissit tippuu, oli pakko laittaa rintsikat heti :D

älkää välittäkö jos ei ole suuria oireita! onhan monia ihmisiä jotka huomaa olevansa raskaana vasta myöhemmin, ja hyvin voi olla ihankin oireeton raskaus! esim. mun yks kaveri, iso tyttövauva synty aivan oireettomasta raskaudesta.

äitiyspakkauksen otan, ei muuta puhettakaan =) tarvitaan ne tavarat ku esikoinen tulossa, ja onhan se kiva sit säästää lapselle myöhemmäks esim, oma makuupussi ja ensimmäisiä vaatteita! niinku varanikki aiko =)
tulikin mieleen et anoppi tais puhua jotain miehen vanhoista vauvanvaatteista, et jotain on tallella :D kiva juttu =)

 
Minäkin olen edellisissä raskauksissa voinut pahoin, nyt en. ENKÄ SITÄ SIIS TODELLAKAAN HALUA :attn: Kun vaan saisin varmuuden että kaikki on hyvin vaikka ei teekään pahaa.
Minä kyllä syön säännöllisesti jottei kovin paha olo tulisikaan, ti-aamuna meinasin oksentaa ja sen jälkeen olen päättänyt syödä heti jos vähääkään tekee jotain mieli ettei pääse tulemaan nälkä.
Voihan se kai siitäkin johtua.
Muissa raskauksissa oli himoja ( kurkku, banaanijogurtti... ) nyt ei niitäkään. Oli myös ällötyksiä ( jauheliha, kinkkusuikaleet... ) nyt ei niitäkään.

Nyt kävin äsken lasten kanssa kaupungilla asioilla niin kotiin tullessa tuntu 'repäisykipuja' nivusissa ja alavatsassa kun nousin autosta ylös ja nostin lapsia. Kai sekin jotain positiivista on.

Äitiyspakkausta olen nyt ruvennut miettimään. Olen päättänyt jo aikoja sitten että kaikille lapsille se otetaan koska tahdon säästää makuupussit jokaiselle ja onhan niissä paljon hyödyllistä ja laatikossakin kätevä säilyttää pieneksi jääneitä vaatteita :) Mutta nyt olen ruvennut vähän empimään. No, sitäkin ehtii vielä miettiä.

Minkälaisia vaunuja teillä on mielessä ostaa jos olette miettineet? Meillä on ollut emmaljungat, nyt ihailen Brion vaunuja :) :heart:
 
mä olen kattonu vaunuja, kauheen kalliita ei voida ostaa. jotku kivat ja koottuna pieneen tilaan mahtuvat yhdistelmät.
jos käytettynä saatais jotkut hyväkuntoset niinolis tosi hyvä juttu, mut voi olla et uutena joudutaan ostaan, sit täytyy kattoo vähän niitä edullisempia merkkejä.. =)
 

Yhteistyössä