<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

jaahas jos huomenna sitten laittas talvirenkaat alle kun koskaan ei tiedä koska tulee luikkaat ja kuiten tulee 90km työmatkaa joka päivälle.... siis mie hölmö ostin tänään uuden testin ja kappas vaan raskaanahan sitä edelleen ollaan hih.. noh jos sitä nyt vaan rauhottuis ja odottelis pari viikkoa sinne neuvolaan..... kauhee kiukutus ollu tänään ja jopa uudet housut piti ostaa en voi uskoa että tää on raskauden tuomaa lihomista tässä vaiheessa muuten vaan lihonu... toive ajattelua vaan että olis jo muka mahaa... 5+1
 
Moni on tuskaillut tuon mahan kanssa, niin täytyy myöntää että kyllä farkut hiukan kiristää. Tai en tiedä on masu vaan nyt herkempi, että heti tuntuu ahistavan. Mä ainakin toivon että vielä pysyis töissä salassa ja sitten ultran jälkeen voisin paljastaa.
Oon jo miettinyt että jos pitäisin pitämättömiä lomia maaliskuun puolestavälistä eteenpäin ja jäisin siitä suoraan äitiyslomalle. Ellen joudu sitten aiemmin sairaslomalle, kun on aikast ruumiillinen työ. Jotenkin heti on huomannu kun tietää että jossakin vaiheessa jään pois, että työmotivaatio on kyllä laskenut. Ehkä tää väsymys myös vaikuttaa asiaan.

tatomira, niinhän se onkin että tuskaisen pitkä aika on oottaa menkkojen oletettua alkamista ja se että pääsee raskaudessa ns. turvallisemmille viikoille :LOL: . Sitten ootetaan sitä että masu alkaisi kasvamaan ja kaikkihan haluais sellasen söpön pienen masun :LOL: :LOL: . Ja yht´äkkiä onkin jo synnytys eessä.

Selis 6+2
 
Veriseulasta. Esikoisen aikana sitä ei tainnut edes olla, kuopusta odottaessa oli ja mentiin siihen kyllä. Niin tehdään nytkin. :)
Olikohan muita asioita mihin en ollut muistanut vastata. Ainakin noista ultrista.
Koks tarjosi jo esikoisen aikaan ne 2 ultraa ( np-ultra ja rakenneultra ) ja molemmissa käytiin. Kuopuksen aikana kävin lääkäritarkastukset yksityisellä ja myöskin varhaisultran.
Nyt elättelen toiveita että kahden sektion vuoksi pääsisin varhaisultraan tästäkin.
Myös esikoisesta ja kuopuksesta olen käynyt synnytystapa-arviossa joissa on ultrattu :)
Esikoisesta kävin pari ylimäärästä kertaa sekä kuopuksesta sitten äitiyspolilla viikko ennen synnytystä kun liukastuin ja kaatusin suoraan vatsalleni. :snotty:
Eli esikoisesta ultrattiin varmaan joku 5 kertaa ja kuopuksesta 6-7 varmaankin.

 
emv
nyt pakko kysyä tosta veriseulasta et onks se sama kuin seerumi-seula? kävin just tänään äippäpolilla naistenklinikalla ja sanoivat et voin alkaa miettiä et haluanko seerumi-seulaan...ja minä tyhjäpää kun en tiiä mistä on kyse. sanoivat et neuvolan täti sit kertoo siitä tarkemmin.

muuten kuulumisista..saikkua sain puolitoista viikkoa pahoinvoinnin ja siitä tulleen heikon olon vuoksi. nyt siis lepäilyä :) Pahoinvointi on kyllä ollut rajua ja kun se vaikuttaa noihin verensokereihinkin. Väsy on voimakas, päiväunia pystyy kiskoo useammat päivässä, eikä mitään ½h vaan vähintää reilun tunnin unia. No uudelleen töihin kokeilen sit 8.10. taas.

Eka ultra tulee olemaan 28.10. ja nyt ajattelin et huomenna soittelen neuvolasta aikaa.

Onnittelut hei vielä uusille plussanneille! Pino sen kun kasvaa!! Jipii!

Nyt lähden hakemaan ukkoa töistä kun kerta kotona oon itte.

-emv ja james jessenpoika 7+2
 
Huomenta!

Täällä sitä kärvistellään tän pahoinvoinnin kans. Eilinen päivä oli ihan hirvee ja aamukin lähti eilen niin hyvin käyntiin ni kauhulla ootin tätä päivää...No, edelleen heikkous ja huonous jatkuu.
Tänäänki ois ollu tentti, vaan ei vaan pysty tekeen mitään, en ees lukemaan pystyny kun sain vaan maata sohvanpohjalla, liikkumatta.

Mut, mut....
Eilenhä sitten oliki se eka neuvola!!!
Siellä kaikki ok, kuunneltiin ja sieltähän ne äänet kuului ja ultrallakin vielä kurkattiin siinä samalla ja siellä se kellui ja liikuskeli. Paljon oli kasvanut edellisestä ultrasta. 2 viikon päästä onkin sitten np-ultra. Äkkiä se aika menee, kun pian jo sinnekin pääsee =)

Mut nyt sohvanpohjalle....

buam 9+6
 
Johjo Onpas teillä siellä oulussa kurja tilanne :(

Tyttö Auts, sulla on tosi pitkä työmatka. Miten jaksat ajella? Mullakin oli keväällä 40kilsaa yhteen suuntaan, mut kyllä siihen matkaan sitte kuitenkin tottu :)

Buam Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa :hug: Ihania neuvolakuulumisia sulla :heart:

On: Vituttaa ihan järjettömän paljon. Pitihän se arvata, että turha reissu se ultraus oli. Mitään varmaa ei näkynyt.. Jokin piste siellä kohdussa oli, mutta gyne ei voinut varmaksi sanoa, että onko se alkava elämä. Nyt viikon päästä hcg-mittaus ja kahden viikon päästä uusi ultra. Vi*uttaa, kun tuosta tyhjästä sitten joutuu maksamaan 27 ?. Ite en olis ultraa halunnut näin aikaisin, ku tiesin, ettei siellä mitään näy, mutta gyne oli näin halunnut... aRGHH!! Niin huono alotus aamulle, että... :headwall: :kieh: Ja nyt olen ihan varma, että tämä ei tiedä hyvä.. Jotenkin tuli vain semmonen fiilis, ettei tätäkään kääröä saada syliin asti :'( :'( Ihan paska fiilis.
 
Huomenta!

Vieläkö mahtuu mukaan, porukkaahan täällä on jo ku pipoa! Olen pian 30-vuotias esikoisen onnellinen odottaja, omien laskujen mukaan mennään viikoilla 5+2. Vointi on mainio, energiaa riittäisi vaikka maapallon nostamiseen, jos siinä vain olisi kahvat.. Rinnat tosin elää omaa elämäänsä, ne vaan kasvaa ja kipeytyy.

Tsemppiä pahoinvoiville ja Alisa84:lle voimia!
 
AAAARGH, mä kirjotin pitkän viestin ja sit tää taas klikkas johonkin v*tun huukediin ja koko viesti meni pois :kieh: :headwall:

öh, kommentoidaas sit jotain, eli

Tervetuloa Villapeikko ! me mennäänkin sitten samoilla viikoilla :)

Alisa84 no hö :hug: toivottavasti seuraavassa ultrassa näette pikkuisen sydämenlyönnit ja toukokuussa saatte syliinne pienen nyytin.

buam tsemppiä pahoinvointiin!

BTL kiitoksia :)

Täällä alkaa pikkuhiljaa tuo pahoinvointi nostamaan päätään, vielä ei oo tarvinnut oksentaa, mutta etovaa oloa jo on.
Mulla on tuo turvotus ihan hassua, aamuisin masu on ihan litteä ja kiinteä ja iltaisin näytän siltä kuin olisin yli puolivälin raskaana! :LOL: kovasti sitä silti oottaa, et massu kasvais ja tuntis taas pikkaset potkut masussa :heart:
 
:headwall: :headwall:

Mää haluan kotia... Söin aamulla ihan normi aamupalan, n. 1dl hedelmäpommi jugua johon sekoitin n. 1dl all bran muroja ja sinne sekaan pilkoin vielä yhden banaanin... Tällä pysyi nälkä 10 asti ja meillä koulussa ruokailu klo 11. Kerkes tulla niin huono olo, verensokeri laski niin alas että kädet tärisi ja ihan tosi silmissä musteni... Söin sitte mammuttimaiseen nälkääni perunamuusia ja silakkapihvejä ja nyt se pirun verensokeri nousi tietenkin kuin raketti ja istun koulussa ihan tööt. Pitääkö mun ihan tosi ruveta raahaamaan eväät mukaan tähänkin väliin?! Eilen meinasi käydä samalla lailla, ei ihan yhtä alas kerennyt laskea tuo verensokeri. :headwall: Olisi ehkä syytä mennä siihen sokerirasitukseen aika piakkoin... :/ tää olo ei oo YHTÄÄN kiva.

Täällä läskit pömpöttää joka päivä vähän enemmän, varmaan kohtu vähän puskee niitä eteenpäin... Mitään vauvamasua ei tietenkään ole vielä havaittavissa.
No, ei kai se auta kuin jatkaa opiskelua...

Haave & Helmi-Orvokki 8+3
 
Hei vaan pitkästä aikaa.

Ei ole pahemmin tullut kirjoiteltua. :ashamed: Jotenkin vain sellainen kutku että uskaltaa kunnolla alkaa kirjoitteleen ja kaikkee ekan ultran jälkeen.. Joka jo onneksi on huomenna. =) .

Johjo Ite en asu Oulussa mutta viereisellä paikkakunnalla kyllä. Meillä nlassa on oma ultralaite ja aina kun ollut vapaana niin olen päässyt silloisessa raskaudessa pikkuista matkalaista katsomaan. Keskimmäisen aikaan pääsin melkiin joka kerta. Noista oysin ultrista. Ite olen aina päässy käymään niskapoimu ja rakenneultran siellä. Täältä nlasta on laitettu lähete ja olen päässy. Ainut maksu mitä pitänyt maksaa on ollut se pkl maksu. Tiedä sitte onko vuodessa muuttunu tilanteet.

Mistähän täällä on keskusteltu.. No ainakin hankinnoista eli meillä kävi niin että kerkisin myydä yhdistelmät, osan vaatteista, pinnasängyn reunapehmusteen ja siihen kuuluvan lakana setin just kesällä... :ashamed: Turvakaukalon ja telakan kerkisin kaupata kaverin kaverille. Siitä olisi maksu tullut marraskuussa.. Mutta kun kaveri kuuli että meille tulossa vauva niin itse sanoi jotta saadaan kaukalo takasi ja ostavat itse toisen. Tuo kaukalo ja telakkakin on edelliselle ostettu. Pinnasänky on maalauksen alla ja tuossa olenkin miettinyt jotta täytyyköhän toinen ostaa kun tämä nykyinen käyttäjä on vauvan syntyissä sitten 1v6kk "vanha". Vai joko siirrän silloin toisen "isojen" tyttöjen sänkyyn. Tietty sitten mietinnät menee uusiksi jos tulokkaita onkin kaksi.. Vaunut ei tosin niin kovasti harmita kun kumminkin edessä on tuplien osto.

Olikohan sitten äippäpakkauksesta ollut puhetta.. Sitä en varmaankaan ota, kumminkin noita vaatteita jonkin verran on ja pussukoitakin on kaksi jos sattuu kaksi tulemaan.

Ketkä tietää raskaudesta Kuopuksen kummi tietää kun oli lapset hoidossa siellä silloin kun meillä oli siirto oysissa. Ja mun molemmat vanhemmat ja sisarukset. Miehen porukoille ei olla vielä kerrottu ja heille kerrotaan tulevana viikonloppuna ihan kuvan kera jos kaikki on hyvin huomisessa ultrassa.

Täällä kans masu turvonnu kiitettävästi. Eilen illalla oli jo aika turvonnu ja näytti niinkuin olisin jo pidemmälläkin. :LOL: Huomiseksi tulee ongelmaa siitä mitä päälle laittaa kun pitää käydä työmaalla mutka. Haluan sitten vasta ilmoittaa kohta entisille työkavereille uutisen kunhan olen itse tilanteesta varma eli ultrassa ollaan käyty. Irtisanomis paperien allekirjoitus olis huomenna ja tavaroiden palautus. Ja liitto tarjoaa lounaan niin pitäähän sekin syödä.

Jep jep. Huomenna tämä ns piina sitten päättyy klo 14. =) Silloin päästään katselemaan tuonne massuun jotta onko mukana molemmat vaiko vain toinen. Itellä ollu alusta asti tunne että molemmat olisi matkassa. Välillä jopa mielessä kummitellut kolmosetkin.. :eek: Mutta tuon ajatuksen olen samantien työntänyt pois. Huh huh. Mutta mitä lähemmäs tuo huominen ultra on tullut niin mieleen tullut että olisikin yksi matkassa. Aika ristiriitaisia tunteita/tuntemuksia täällä ollut. Mutta huomennahan se varmuus asiaan saadaan.

Niin ja jos kaikki saadaan loppuun asti menemään toivotulla tavalla niin synnäri olisi OYS.

Vielä tervetuloa uusille. Ja onnea raskautumisesta. :flower: :flower:

Löllykkä ja pikku nuppuset rv 7
 
Villapeikko, tervetuloa :wave: .

Alisa84, ompa kurjaa. Toivottavasti kaikki ois kuitenkin normaalisti kunnossa, tsemppiä sinne ja odottavan aikahan on pitkä :( .

emv, oho sullahan on rajua pahoinvointia kun saikkuakin oot saanut. Eipä varmaan olossa oo hurraamista. Toivottavasti pahoinvointi sitten menis ohi kun viikkoja tulee lisää.

Väsymystä täälläkin pinnassa, päikkäreille tekis mieli. Esikoisen kanssa vaan ollaan kaksin koton niin ei onnaa nukkuminen. Täytyy vaan mennä illalla ajoissa nukkuu, onneks huomenna on vapaapäivä!

Selis 6+3
 
tulipahan oltua sitten päivä töissä... huh pahoinvointi on täälläkin alkanut nostaan päätä :x yökkäytti tosissaan töissä huh huh.. noh mutta nyt illalla sitten ei niin paha...väsyttää ja koko aika pitäs olla ruokakupilla heh heh

nii n ja tervetuloa uusille kiva että meitä on monta jakamassa iloa toivotaan että saadaan olla yhdessä loppuun asti..
 
Iltaa!


Labrassa käyty verta luovuttelemassa ja pissiä purkillinen lahjoitettu neuvolassa :D
Samalla kuunneltiin sitten sydänääniä, ja sieltähän ne löytyi HETI ja selvästi, kun viimeksi livahti vain hetken ruudulla jotakin sykkeentapaista :heart: :heart: :heart:

Unohdin kysyä tuosta jalkapöydän jutusta, mutta moni on nyt puhunut että se olisi lähinnä joku hermopinne tms.. En jaksa murehtia jos näin pienenä jatkuu :D

Mulla on nyt se paha olokin paljon parannut, enää nälkä ja pahat hajut tekee heikkoa. Ja hampaita pestessä ei passaa kurlata :D

Alisalla vähän rankka tilanne, mutta eikös kumminkin kaikki voi olla hyvinkin kunnossa? Koita jaksella odotella vaan :hug:

Tervetuloa Villapeikko, lisäilen sut listalle =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Räystäspääsky:
Ilmoittelen tässä lyhyesti, että minut saa poistaa toukokuun odottajien listalta. Oli tuulimunaraskaus, tänään tehtiin kaavinta. Surullista. Eteenpäin menen "tulee jos on tullakseen" -linjalla...
Voih :( Isot pahoittelut :'( :hug: :hug: :hug:
Parempaa onnea myös seuraavaan odotukseen kun on sen aika.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Räystäspääsky:
Ilmoittelen tässä lyhyesti, että minut saa poistaa toukokuun odottajien listalta. Oli tuulimunaraskaus, tänään tehtiin kaavinta. Surullista. Eteenpäin menen "tulee jos on tullakseen" -linjalla...
Oi, isot jaksamiset... :hug:
 
emv
Voi pahoittelut täältäkin Räystäspääsky ja voimia :hug: odotuksesi on vaan hieman pitempi kuin meillä.

Ja Alisa84: voimia ja tsemppiä ja uskoa et kaikki on hyvin!

Selis: Mulla kun on toi ykköstyypin diabetes niin oksentelu tosiaan vaikuttaa mun sokereihin ja sen takia vie voimiakin enemmän kuin terveeltä odottajalta. Ja kun on pakko saada jotain pysymään sisällä kun insuliinia on laitettava kummiski. Kaks kertaa olin aiemmin omalla ilmoituksella päivän tai pari pois töistä mut nyt sit kun kävin naistenklinikan diabeteshoitajalla niin se kutsui sisätautilääkärin arvioimaan tilannetta ja hän sitten saikulle laittoi. Mut on toi pahoinvointi rajua ollutkin, lähes joka päivä ja mihin vuorokauden aikaan tahansa ja aina jos oon töissä, missä vuorossa tahansa. Eikä varmaan tuo 3-vuorotyökään sitä helpota. :D Tuli eka semmonen olo et onpa työpaikalle kiva ja vähän syyllisyyskin (turhaa) nosti päätään mut sit tänään totesin halaillessa kotona wc-pönttöä et hyvä näin. Saa vähän voimia kerättyä. Äsken just kävin apteekista vatsansuojalääkkeet, kun lääkäri niitäkin määräs. Epäili et vatsan limakalvot on jo niin huonos kunnos ettei oksentelu pian lopukkaan jollei vatsaa hoideta ja saada oksenteluun taukoa. Sääli ettet sä saa nauttia päikkäreistä! Ja hauskaa huomista vapaapäivää! (ja sori pieni avautuminen, vähän jo kypsyttää...)

Voi Buam: sympatiaa löytyy!! Samassa veneessä mennään. Noista opiskelujutuista, kuten tenteistä on vaan aika paljon hankalampi ottaa saikkua...hang in there!

Tervetuloa Villapeikko, sullakin esikoinen odotuksessa. On tää jännää ja ihanaa vai mitä?

-emv ja james jessenpoika 7+3
 
Räystäspääskylle pahoittelut ja voimia! :hug:

Tervetuloa uusille! :flower:

tänne ei ihmeempää. iltaisin ihan poikki. onneks mies nyt kotona ja hoitaa lasten iltatoimet. asenteessa kyllä ois korjaamisen varaa... tästähän sais vaikka tappelun aikaiseksi, mutta enpä taida jaksaa... eihän se miehelläkään helppoa ole. taitaa naisilta sujua lasten hoito automaattisesti ja miehet joutuu pinnisteleen :D no kohtapa oon taas pari viikkoa yksin lasten kans...
 
Räystäspääsky :hug: , voimia ja jaksamisia. Parempaa tuuria ensi kertaan!!

emv, uiiiii kun kuulostaa pahalta. Onneks ootkin saanu saikkua kun eihän tuollaisessa kunnossa voi töihinkään mennä. Oma terveys pitää laittaa etusijalle vaikka hiukan olisikin syyllisyydentunnetta! Toivottavasti pahin menis nopsaan ohi!

Täällä väsymystä pukkaa ja etova olo on voimakkaimmillaan näin illalla. Aattelinkin kohtapuolin kömpiä unten maille, yleensä oon tähän aikaan parhaimmillani :eek: . Mieskin ihmetteli kun sanoin meneväni nukkuu...
 
:hug: ikäviä uutisia saaneilla :(
Ja tervetuloa + onnea uusille tulokkaille :)

Minä tein eilen tilauksen äitiysvaatteita :) Vauvalle en vielä tilannut mitään mutta itselle parit housut ja pari toppia :) Muuten olen aiemmissakin raskauksissa mahtunut vanhoihin vaatteisiini suht. hyvin. Housut vain jääneet vyötäröltä pieneksi :)

Viime yö oli taas vähän levottoman puoleinen. Päätäkin särki mutta eilinen päivä sitten taas oli paljon parempi kuin muutama tähän mennessä. En oikeastaan ollenkaan kärsinyt pahoinvoinnista ja voisin taas väittää että johtui siitä että söin kun tulin nälkäiseksi. Paistoin pakastepizzaa ( tosi epäterveellistä, tiedän ) enkä päästänyt tulemaan sellaista suurta nälkää ollenkaan :) Toivotaan että tajuan toimia tänään samoin :)

Tilasin joo vanhemmille lapsille myös pari joululahjaa samalla kun itselleni äitiysvaatteita. Paketti tulee n. 3 viikon päästä ja siihen asti täytyy koettaa mahtua vanhoihin vaatteisiin :)

Maanantaina olisi eka neuvola, sillon viikkoja jo 9+2 eli voisin pyytää että jos vaikka kokeiltais kuulla niitä sydänääniä :heart: Jos ei kuulu niin sillehän ei sitten voi mitään :)

Mutta mutta... kuopus heräsi tosi aikaisin ja on nyt jo päiväunilla, esikoinen heräsi samalla kun vein kuopuksen päiväunille
:)
Eli nyt taas aamupalaa pöytään ja aamuhommiin :wave:

ce-bra ja pikkuruinen 8+4 :heart:
 

Yhteistyössä