<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Kait miekin alan sitten kuulumaan tänne, mikäli laskurit on oikeessa LA on toukokuun alussa, sikäli mikäli salamatkustaja pysyy kyydissä. Ensimmäinen neuvola on ens viikon tiistaina ja ootan sitä lievästi kauhun sekaisin tuntein...Pelottaa että onko siellä oikeesti jotain vai kuvittelenko vaan... :ashamed: Täytyy tunnustaa ettei oo koskaan ollu näin epärealistista tunnetta, koko ajan oon ihan varma että oon nähny unta ja herään kohta. Ehkä asiaan vaikuttaa sekin että isäntä kun kuuli että tiineenä ollaan, se päätti että mennää naimisiin, joten mä yritän tässä nyt sit jollain tapaa sopeutua ajatukseen että musta tulee äiti, järjestää häitä joihin on aikaa 10 viikkoo, käydä vuorotyössä ja sit iski vielä tää hemmetin flunssa...Kaveri tänää justiinsa varotteli ettei pitäis nyt ottaa liikaa stressiä että muikelo tosissaan pysyis kyydissä, mutta minkäs teet.. :headwall: Ehkä tää rauhottuu sit joulukuun jälkeen, sitten ehkä sais nautiskella ajatuksesta perheenlisäyksestä ja keskittyä hoitamaan itseään..
 
:headwall: :headwall:

En tiedä onko tää enää normaalia, mutta oon kolmannen kerran kuumeessa parin kuukauden aikana. Mää en normaalisti oo IKINÄ sairas. Otin äsken panadolin, olo on ihan karmea, kurkku myös kipeä ja korviin sattuu kun nielaisee. Siis ihan normit flunssan oireet. No täytyypä tätäkin kysyä huomenna neuvolassa.

Miehelle tuli todella järkytyksenä että neuvolassa saattaa mennä jopa kaksi tuntia näin ekalla kerralla. Hän "järkyttyi" myöskin silloin alkuraskauden ultrassa kun se tehtiinkin sisäkautta eikä vatsan päällä. Kun kuulemma kiskaisin housut jalasta kuin kotonani ja kävin makaamaan haarat levällään... :LOL: :LOL: Oli sen ilmekki kyllä näkemisen arvonen sillon. :eek: :LOL: :LOL: :saint: Mutta se käy vähän rutiiniksi jos joka gyne käynnillä utrataan ja niitä käyntejä on nyt ollu melko tiheään.

Huoh, alkaa huonoa oloa taas pukkaamaan tosissaan... Kai se täytyy yrittää syödä vielä jotain ettei tartte yöllä herätä huonoon oloon.
 
On tänä tuskaa odottaa. Viikon päästä toinen ultra jossa selviää oliko tää sittenkin tuulimuna :ashamed: Olen yrittänyt olla töissä ja tehdä paljon että saisin muuta ajateltavaa mutta välillä käsi menee masun päälle... :'(
 
Haavetoivottavasti munasarjakysta ei ala oireilemaan tosissaan :hug: . En tiedä aiheesta juurikaan mitään, mutta voidaanko leikkausta suorittaa jos on raskaana? Toivottavasti huomisessa neuvolassa kurkattaisiin tilannetta! Viime raskaudessa mietin että mitäs jos umpisuoli pitäis leikata, että onnistuuko sekään..

Voi löllykkä onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja tuo runo oli ihana, saanen lainata sitä? :p

Varanikki ja löllykkä mulle oli "lohduttavaa" kuulla tarinanne aiempien raskauksien tuhruiluista. Minun tuhruilu eroaa onneksi sen verran, että sitä tuli vain yhtenä päivänä.

Ihanaa kun toiset ovat jo päässeet neuvolaan!! Mulla ensimmäinen neuvola on vasta parin viikon päästä. Mutta jahka sinne asti päästään, niin kertoillaan minun puolesta neuvolakuulumiset. Elwi taisi tätä ehdottaa :)

Johjopisti ihan naurattamaan kuinka samanlaisia ollaankaan joulun suhteen! Kun aatto ja pyhät ovat ohitse, saa joulutavarat ja valot lähteä. Ei niitä enää silloin tee mieli katsoa. :LOL:

Lypy i know the feeling, on ärsyttävää kun kiloja tulee lisää eikä mahdu vanhoihin vaatteisiin! Ite yritän tsempata itteäni, että kilot tulevat vain hyvästä! Pienokainen on kuitenkin se tärkein juttu eikä kilot.

).( Huomenna olis the Päivä, varhaisulrta. Vähän jänskättää, mutta aika rauhallisilla fiiliksillä olen kuitenkin. Tuhruttelua kun tuli vain viime perjaintaina. Mutta silti varaudun pahimpaan (tosin tuskin sitä ikinä voi tarpeeksi varautua. Kyllä itkut tulevat useaan otteeseen jos kaikki ei ole kunnossa!).

Kahvia mä en voi edes juoda, tulee huono olo. Mieli tekisi kahvia, mutta kroppa ei tykkää. Tänään löysin uuden ihanuuden SATSUMAT!!! :p Vievät tosi hyvin ällötyksen pois ja piristävät, namskis!

Nöpö 6+3
 
Haave Muistan ite kun mentiin isännän kans ensimmäisen kerran yhdessä käymään lääkärillä. Oli rv 7 ultra kuopukselta. Aiemmin olin käyny aina yksin. Lääkäri ku sanoi ( mies ) että aloitetaan. Niin minä pyörähdin kannoiltani ja katosin verhon taakse. Kun tulin sieltä alaosa paljaana niin isännällä loksahti suu auki ja oli tippua tuolilta. Sanoin vain tyynen rauhallisena että pistä suu kiinni ja tule ruutua tuijottaan jos haluat. Lääkäriki rupes nauramaan ja isäntä manasi omaa reagtiota koko auto matkan kotiin.. :LOL:

Nöpö82 Saat kyllä lainata sitä runoa. Hieman ite muokkasin erilaiseksi sitä. Ja tuota tuhruilua on ollut monella mun ystävällä ja tutulla ihan alku raskaudessa. Mulla kans on noi satsumat ja sitten greippi. Njam :p Ja onnea huomiseen ultraan. =)

Mutta nyt nukkumaan.

Löllykkä ja Ossi-Petteri rv 8+0
 
emv
Lypy: Mulla on kans jo tullut noita oma kroppa ällöttää fiiliksiä, ei paljon mut kummiski...just esim. saunassa. Kiloja tosiaan muutama tullut mut lähinnä tää mieletön turvotus ja no, ilmavaivat :ashamed: ällöttää. Toisinaan taas tuntee itsensä hyvinkin viehkoksi neidoksi paisuneine rintoineen (kuppikoolla kasvaneet b -> c) ja kovat mieliteot seksiin :D :D ja silloin itsevarmuutta kyllä löytyy. Mut kukaan mun frendeistä ei ole vielä tässä vaiheessa saanut kiloja! Tosin lopetin kyllä polttamisenkin positiivisen testin jälkeen. Ja vaikka ne kuinka äippäpolilla sanoi, et toi on normaalii älä huoli, niin olo on silti ilmapallo.

Meillä huomenna kihlajaiset, ukko kosi kaks viikkoa ennen kuin saatiin tietää et meille tulee vauva ja helmikuussa ois tarkoitus häitä juhlia. Ukko sanoikin et se antoi mulle kihlajaislahjaks vauvan :heart: Mut täytyy lähtee nukkumaan et jaksaa huomenna "bilettää". Ja aika paljon on huomenna vielä leivottavaa ja järjesteltävää.

-emv ja james jessenpoika 7+5
 
OIkein hyvää huomenta kaikille tai hyvää ja hyvää yritän tässä saada satsumaa syötyä jos ei olis niin huono olo... kuivuuko kellään suu minusta tuntuu varsinkin aamuisin että suu on niin kuiva ja kurkku niin tulee kauheita yskä kohtauksia aina aamulla... pitää tässä valmistua töihin lähtöön katsellaan taas iltapäivällä lisää :) pakkasta täällä on -6 astetta.
5+5
 
Huomenta!


Nyt en ehdi mitään erityistä, kerhoon suunta käy.
Ihania ultrakuulumisia, toivottavasti muistan iltapäivällä päivitellä tietoja :D

Jos joku haluaa ja osaa aloittaa uuden pinon niin mikäpä nottei, jos ei, niin aloitan sitten iltapäivällä/illemmalla. Gotta go! :wave:
 
Huomenta..

Tääl ollaan hyydytty kirjotteleen, mutta luettu on aina. Pakko lueskella muuten ois ihan pihalla, tekstiä tulee niin paljon :D

Ja uusille moi taas :wave:

Jokos joku on tilannu mamma vaatteita? Eilen selailin netis mut en löytäny viel hyvää ja suhkot halpaa sivua. No olo jo paranemas nii pian jaksaa taas shoppailla ;)

Huoh, tääl ressataa jo ens vkl on tuparit ja sielt pitäs baariin mennä et mitä päälle? En oo uskaltanu illalla kokeilla meneekö toi farkku hame viel päälle, pikkasen on tuot turvotusta jo :D Ja taas sama ongelma kun aina, ei oo paitaa päälle.. Ainii, ja jos vaatteista marmatan viel niin oon lihonu viimesyksystä niin paljon ettei mulle mahu edes ykskään takki kii. Kiva.. :| Onneks oon villapaita hullu, niit on kaapit täyn :whistle: Ja ei raaski ostaa takkia kun sit se on iso ens talvena kun ei oo raskausmahaa enään. Vaikeeta :D
 
Huomenta!

on kans käynyt lukemassa, mut en oo kirjotellut mitään toviin..

Mulla on kans vaateongelma, kahdet housut menee jalkaan ja talvi / syksytakit ei menneet kiinni. Kävin eilen lainaamassa äipältä vaatteita, pari paitaa ja takin. Äiti on laihtunut reilusti ja mä meen toiseen suuntaan ni pääsen sen kaapille ;) Ei tartte sit ostaa ainakaan sitä kallista talvitakkia yhtä talvea varten. Hyvä niin.

Onko teillä paino noussut jo paljon? Mulla oli tänään +2kg mittarissa ja mennään rv 9+3. Massu on aikamoinen pallo aina iltapäivästä, mahdoton peitellä. Oikein kiva. Kuulemma kudokset turpoaa kun keräävät nestettä. Lisäks kohtu raivaa itselleen tilaa ja työntää sisukaluja ja läksiä edellään. Jep, sen huomaa.

Onneks on jo perjantai, huomenna saapi nukkua eikä tartte herätä puol kuuden jälkeen. Ihanata!

Kivaa perjantaita ja viikonlopua kaikille :wave:

Napsuneiti ja pallero 9+3
 
Painosta siis ei voi muuta sanoa kuin voi ahdistus! Mua kammottaa jo nyt ajatus siitä, että painoa tulee usempia kiloja lisää, kun vielä on 6 kg ylim. synnytyksestä ja yht. n.15 kg ihannepainoon ja se näkyy :eek: on ehkä itsekästä ajatella näin, koska kuitenkin syntyvä pikkunen on tärkein, mutta minkäs sitä ajatuksilleen voi :ashamed: Yritän rampata jumpissa ja uimassa päivittäin niin pitkään kun vaan mahdollista ja olen siihen saanut jo terv.hoitajalta luvan :)

Mulla ei ole vielä mitään tiettyjä himoja tiettyyn ruokaan, vaan KAIKKI käy ja koko ajan on "nälkä"! Puolisen vuotta sitten himoitsin kaikkea makeeta, siihen tuli pakkomielle. Joka päivä kävin ostamassa väh. yhden mahdollisimman makean jäätelön ja karkkia :snotty: Välillä piti yöllä lähteä abc:lle hakemaan jotain hyvää :LOL: Ja tyttö siis syntyi :heart: Olen kuullut, että jos himoitsee makeaa niin tulee tyttö ja "suolaisesta"poika, mutta niitä uskomuksiahan on vaikka mitä. Mun mahan muoto oli "poikamaha"kaikkien mielestä ja itsekin odottelin poikaa,joten yllätys oli suuri kun sieltä putkahti pikkunen tyttö :heart: Vielä mullaei ole mitään tyttö tai poikaoloja sen kummemmin, mutta pieni epäilys on tytöstä, koska miehen sukuun tuntuu syntyvän vaan tyttöjä.

Iituska ja "Tatu" 7 poksista!
 
löllykkä Oih, onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Buam Sullakin ihanat neukkukuulumiset! :heart:

Nappula Ihan oikean päätöksen teit ultran suhteen, parempi odottaa hiukan pitemmällä, jotta siellä näkyis jotakin ja ei mee sitte rahat hukkaan :hug:

Maira Tervetuloa mukaan! :wave: Eiköhän ne asiat suttannu, niinkuin niillä on tapana :hug:

Haave :LOL: Mää sanoin myös ukolle, että ei kannata tulla ultraan mukaan, ku ne tehään vielä alakautta. ukko on niin hermoheikko, että varmaan pyörtyis, joten säästän sen huonolta olota :LOL:

Rikupi Käyt samoja tunteita läpi kuin minä nyt :hug: Millä viikoilla sulle tehtiin eka ultra? ja millä viikoilla seuraava? Mullahan ei näkynyt kuin joku piste rv 5+6, vajaan kahden viikon päästä uus ultra, jota pelkään ihan hulluna :ashamed: Voimia! :hug:

Nöpö Ultrakuulumisia odotellessa! :wave: Tääki tykkää satsumoista :p

emv Onnittelut kihlauksesta! :heart:

Täällä mennään päivä kerrallaan ja odotellaan kovasti, että oireet edes vähän lisääntyisivät..
 
Neuvola kuulumisia heti kärkeen:

Jesh, meidän neuvolassa oli ultralaitteet!!!! Ja kuulemma ruukataan kahtoa aina käynnin yhteydessä että mitä masuun kuuluu. Kamalasti tuli tietoa lisää, lukemista paljon. Mieskin oli kiltisti mukana ja tuntui kuuntelevan tarkasti myös. Tällä kertaa ei kuulemma tullu niin järkytyksenä tuo ultraus, vaikka ennen neuvolaan menoa lupasin autossa että tällä kertaa ei varmaan ultrata. :LOL: Yrittivät ensin vatsan päältä mutta näkyi tosi epäselvästi ja eiku taas housut pois ja römpsä levälleen siihe... :LOL: Siellä se pikkunen oli :heart: sykki nätisti ja liikkeetkin kuulemma näkyi jo! Kysyi tuosta seulontaverikokeesta, ja kyllä minä siihen osallistun. Sen vuoks mulla on np- ultra luultavimmin jo viikolla 43. Siellä myös kontrolloidaan tuota kystaa, sillä siellä se edelleen möllötti...

Eli:

Hemoglobiini: 130
Verenpaineet: 130/80
Paino 80,9 kg :ashamed:
Syke:+
Liikkeet:+

Lisäks otettiin verikokeet veriryhmän määrittämistä varten ja tosiaan nuo vasta-aine verikokeet. Kun mää olen saanut verensiirtoja leikkausten jälkeen niin saattaa noita vasta-aineita olla muodostunut. Meillä oli mukana opiskelija tuolla ja kysyi sitten saako hän ottaa nuo verikokeet ja suostuin kyllä. Oli niin taitava ottaja ettei tuntunut missään!

Tuleva sotasuunnitelma: Ens viikolla se ylim. ultra kun on PAS siirto, viikon 43 alussa se np- ultra ja veriseula, ja sitten jo 22.10 neuvola... :saint: :heart:

Sain tämän päivän saikkua kun selvästi taas puskee flunssaa... Kuumeinen olo edelleen ja terkka sanoi että ottaa suosiosta panadolia jos olo kamalasti huononee.

Terkuin: Haave & Helmi-Orvokki 8+6

p.s. Kerrottiin kaikille läheisille eilen, äiti oli tosi liikuttunut kun on tiennyt kuinka toivottu tämä lapsi on ja kuinka sitä on tekemällä tehty. Oltiin kumpikin ihan :'(
 
Haave Ihania neuvolakuulumisia sulla!!! :heart:

Tänne ei kummempia. Jotenki vaa ärsyttää tää päivä, oottais niin kamalasti sitä että menis viikot nopeempaa. Tai ainakin tää 2 viikkoa, että pääsis sinne np-ultraan.
Neuvolassa meilläkin on oma ultra, mut on sellanen vanha laite, eli vatsan päältä aina ultrataan. Nyt neuvolassahan kaikki oli ok ja pikkunen oli siellä kasvanu kovasti ja näytti jopa ihmisen alulta, ja tänään tossa äsken kuuntelin sydänääniä dopplerilla nii kyllähän ne siellä poksutti. Eli kaikki on sen suhteen oke.
Mutta silti....

Ymmärrän hyvin teitä joilla "tympii" olla loppu puolella toukokuuta LA, kun viikkoja on niin vähän, itellä sama olo tuolla huhtikuisissa.
Mutta tytöt, tiiättekö, me ollaan silti jo hyvällä mallilla, ei ollakaan enää viimesiä kun on jo kesäkuisilla oma pino!!! :D

Kaamee nälkä taas...Tuntuu että tää ei kyllä koskaan hellitä, jatkuvasti vaan nälättää.
En oo nyt käyny puntarilla, et mihin suuntaan se paino on nyt menny.
Nyt ehkä kuitenkin se pahin pahoinvointi on hellittäny, mutta kamala väsymys tullu tilalle...Ei hyvä missään vaiheessa...Sit tuntuu että mulla muutenkin menee kaikki nyt ihan oppikirjan mukaan...oksentaminen pois, mut väsy ja ummetus tilalla. Mä oon oikeesti ollu aina sellanen et joka päivä pitää käydä, nyt menee huoletta 2-3 päivää etten kä ollenkaan....:/

Mutta viikonloppuja kaikille!!!

buam 10+2
 
Hei kaikille! :wave:

Ilmoittaudun mukaan. Haave minua jo kutsuikin, kuulemma toukokuisissa on tilaa ;).

Auringokukka Tyks 31.5.2010 3., mutta 1. yhteinen

Vanhat pinolaiset: Haave hyvät neuvolakuulumiset sulla ja hienoa, että kystaa tosissaan seurataan. Löllykkä onnea ultrakuulumisista! Ihanaa tuo keskimmäisesi haltioituminen ultrakuvasta! :D Minulla ultra 15.10., joten parin viikon päästä selviää mikä tilanne...

Olen lukenut tätä pinoa jo sen alusta asti, toivoin pääseväni mukaan :D. Mutkat matkalla voi lukea profiilistani. No, nytpä olen raskaana ja koitan roikkua mukana toukokuulle asti.

Terveiset kaikille Lontoosta! Olin siellä poikieni kanssa muutaman päivän. Ostin (ihan kohtaloa uhmataksenikin ;) ) itselleni sieltä äitiysfarkut ja vaaville pari asua. Eli kyllä, tämän pinon enkat siis: eka äitiysvaate ostos rv 5+0 päivänä :LOL:
 
Mun oli pakko käydä puntarilla ku täällä puhutaan tuosta painosta. En oo uskaltanu käydä varmaan pariin viikkoon ku oon joutunu koko ajan syömään pahoinvoinnin takia. Yllätys olikin suuri... ei kiloakaan lisää :D . Tosin se on erittäin hyvä ku on yli 20 kg ylipainoa jo nytkin :( . Herkut vaan ei oo maistunu nyt pahoinvoinnin aikana siks kai pysyny paino samassa. Ihana onki ollu päästä eroon siitä huumeesta nimeltä sokeri. Nyt vaan pitää tietoisesti jatkaa ilman herkkuja ettei tuliskaan paljoa painoa. Aiemmissa raskauksissa tullu 30kg, 20kg, 25kg ja 18kg joten tarkkana saa olla ettei nytki tuu. Mulla ku on varmaan maailman huonoin itsekuri herkkujen suhteen.

Mulla ei oo menny tuon nuorimmaisen jälkeen kevät/syystakki kiinni ja oonki kulkenu takki auki. Tai sit pitäny ulkoilutakkia. Nyt löisin villakangastakin 10 eurolla (ovh 49,90?) . Ei oo kylläkään kovin laadukkaan tuntunen, mut eiköhän se tämän raskausajan mee. Ostin kokoa liian suuren että menee ja sellanen vähän alaspäin levenevä muttei kuitenkaan liian pitkä (just takapuolen yli). Piti heti miehellekki soittaa ku lähestulkoon hypin kaupassa tasajalkaa ku kerranki tein löydön :LOL: .

Joo niinhän se Nöpö menee. Kuka niitä enää pyhien jälkeen jaksas katella :whistle:

Äitiyshousuja oon ostanu kahdet. Ehdin myydä edelliset kun meidän lapsikiintiö piti olla täys. Huutonetistä mustat farkkutyyliset housut makso 9? ja sammarit 6?. Yritän näillä pärjätä. Kotona voi käyttää liian isoja collegehousuja jotka löytyy kaapista. Toppahousut on edellisen aikaan ostettu halvalla miesten puolelta. Ne menee nappi ja vetskari auki henkselien kanssa lasten kanssa ulkoillessa.

Johjo 9+5
 
Johjo Kiva kuulla että on joku kohtalotoveri ikäeron suhteen :heart: Voidaan sitten pähkiä että minkähänlaista vankkuria sitä kannattas ostaa. Minkä ikäisiä nämä sun muut lapsukaiset ovat? Oikea suurperheellinen :)

Kukas kirjoittelikaan clomeista raskautumisesta/ kierukasta. Aikamoista että lekurit sanoo ettei tarvitse kierukkaa. Täällä yksi todiste siitä että edikko tuli clomein ja toinen luomuna :wave: ..enkä suinkaan ole ainoa maan päällä.

Koko ajan jano ja aina nälkä, sekä väsy ja öglö olo jollei syö kolmen tunnin välein. Maito-kahveen juojille vinkiksi, mulla jäi ykkösestä päälle tämmönen resepti : Mukiin puolet maitoa ja mikroon lämpiämään, ja kaffe päälle. Näin kahvi on todellakin kuumaa, ikäänkuin lattea. Kahviahan ei saisikaan juoda kuin sen pari desiä että tuolla reseptillä saa juoda sentään pari mukia ;)

Nyt pitää rientää tai ukko hermostuu. Vene lähtee nyt talvisäilöön.
 
noh ens viikolla alkaa sitten kauhujen viikko rv7 silloin viimeksi tuli kesken ja nyt tieten jännittää toisaalta on jotenkin hyvä fiilis kun on nyt ollu enempi oireita kuin viimeksi...ei kyllä ole kivaa ku joutuu töissä yökkimään miekin olen asiakaspalvelutyössä niin huh huh.... onneks pääsee aina liukenemaan sivulle. en millään malta varmaan olla jotain ostamatta sitten kun pääsen maanataina kaupungille täältä "maalaiskylästä"
:LOL: 5+5
 
Pitkästä aikaa tulin kuulumisia kertoilemaan :)

Eka neuvola oli viime viikolla. Suurimmaksi osaksi vaan sitä papereitten täyttelyä, mutta kyllä sielä :heart: -ääni löytyi =) Viikkoja oli siis 9+3.

Viime synnytyksen jäljiltä jäi paha synnytyspelko, joka päivä , ilta ja yö menee synnytystä pelätessä. Ei pysty yhtään nauttimaan tästä raskaudesta :'( Neuvolassa asiasta puhuin, siinäkin menin niin "shokkiin", että en meinannut sanaa suusta saada, ja itkin vain hysteerisenä. Pelkopolille matka käy, sektiota toivon, mut suuri pelko etten sitä saa.. Mies alkaa olemaan ihan lohduton, kun haluais auttaa, ja tukea, ja ymmärtää, mutta ei oikein osaa. Tuntuu, että kukaan ei ymmärrä, miten synnytystä voi pelätä, ja että olen huonompi äiti kun en enää halua alakautta synnyttää.

Sitten taas mukavempiin aiheisiin. Ensi viikolla (päivää en vielä tiedä) on np-ultra :heart: Kuulumisia viimeistään sen jälkeen tulen ilmoittamaan!
 
mulla oli eilen eka neuvola kaikki oli ok vaikka se oli vaan kyl sitä paperi sotaaa.. pahaolo vaan jatkuu ja jatkuu ...
nyt viikkola kasassa 8+1 jee 5.11 olis eka ultra kyllä vaan aika hurahtaa jos sinne asti päästään.. sit voi jo huokasta helpotuksesta..
 

Yhteistyössä