*** 3:tta kuumeilevien syys/talvi -14 ***

Raskausplussat ja -oireet Ekaa yrittäessä olin jo luovuttanut, kun yritystä oli 1½ vuotta takana. Puolen vuoden päähän oli sovittu, että aloitetaan lapsettomuustutkimukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöllömamma;30326045:
Oli juhannusaatto ja tiedossa juhlintaa joten varmuuden vuoksi jonkun tunteen pohjalta tein - ja hailakka plussa pärähti.
Oli juhannusaatonaatto -06, mökki varattuna ja juhlintaa tiedossa ja tajusinkin etten muista koska oli viimeksi menkat ollu. Tein testin ja vahva plussa piirtyi heti, raskausviikkoja oli kasassa jo 6+3. Oireet alkoivat rv7+; 24/7 pahoinvointia ja oksentelua rv17 saakka sen jälkeen alkoi 8 viikkoa kestänyt 24/7 raskauspäänsärky.

Toiselle annettiin lupa tulla heti, kun on tullakseen. Esikoinen oli 4-5kk ikäinen, kun alkoi totaalisesti kieltäytyä rinnasta. Tiesin siitä hetkestä alkaen olevani raskaana, maidon maku muuttui hormonien vuoksi + iski totaalinen väsymys jota kesti pari viikkoa, muutoin raskaus oli oireeton. Testit näytti negaa aina rv6+3 asti, neuvolaan otettiin kirjoille muistaakseni rv3+. Lapsilla ikäeroa liki päivälleen 14kk.

Molemmissa raskauksissa jäätiin läheisille kiinni sillä, että musta tuli agressiivinen.

Kolmannen raskauden huomasin aikaisin. Oireita alkoi tulla 5 päivää oletetusta heldelmöittymisestä. Viikon verran etovaa oloa, joka muuttui myöhemmin pahoinvoinniksi ja oksenteluksi. Töissä sain raivarin mitättömästä asiasta, tämän tajusin jälkeenpäin olleen yksi oire. En osannut kuvitellakaan raskautta, kun käytin e-pillereitä todella tunnollisesti. Raskaus ei näkynyt testeissä, meni kesken rv4+5 ja oireet katosivat sitä seuraavana yön aikana, kun vuoto supistuksineen oli alkanut.

(.) Kp23 eikä minkään näköisiä oireita mihinkään suuntaan, ei edes kuvitelmia :O :D Paitsi, että maitoa olen lipittänyt viimeisenä 2 päivänä varmaan koko viikon edestä :saint:
 
Viimeksi muokattu:
Heidip aika hauska miten samanlaiset kokemukset, tuo juhannus-juttukin. Meillä se lapsettomuus kesti 3 vuotta (ei käyty selvittämässä asiaa). Ja se 24/7 pahoinvointi, joka plussan jälkeen alkoi, kesti synnytykseen saakka, sen takia jouduin tiputukseen ja olin saikulla miltein koko raskauden. Ekan ja toisen välissä on 1v 2,5kk :) Onneksi toinen raskaus oli huomattavasti helpompi! Pahoinvointia kesti rv16 ja oksensin yhteensä yhtä monta kertaa kuin ekassa raskaudessa päivässä. Liitoskivut oli kyllä pahemmat mutta päästiin kuitenkin liikkumaan.

Jännä nähdä miten kolmas sitten, kuinka nopeasti saadaan alulle ja millainen raskausajasta tulee :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöllömamma;30327344:
Jännä nähdä miten kolmas sitten, kuinka nopeasti saadaan alulle ja millainen raskausajasta tulee :p
Mä oon asennoitunu, että voi kauankin mennä ennen kuin raskautuu, mut silti toivoisin heti saavani plussan testiin :D Tällä kertaa kuumeilu ei kyllä onneksi ole samaa luokkaa vielä kuin ensimmäistä toivoessa.

Pakko olla tässä kohtaa rehellinen :D Tuo kolmas raskaus, kun alkoi samalla tavalla kuin esikoisesta ja kun oireet tuli viikkoja aiemmin , niin kyllä mä kirosin koko raskauden alimpaan h*lvettiin, kun kuvittelin sen oksentelun taas kestävän kuukausia. Ehkä siihen kiroomiseen vaikutti suureksi osaksi sekin, kun raskaus ei ollut mitenkään suunniteltu ja toivottu - vaikka siihen ajatukseen ehdinkin sinä pienenä aikana tottua.

Toivotan kaikille kuumeilijoille syksyisiä plussatuulia :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pöllömamma
Miedän odotus päättyi jälleen suureen suruun. Viikoilla 10+3 pienokaisen todettiin menehtyneen jo rv6+0. Seuraavana päivänä tehtiinkin sitten lääkkeellinen tyhjennys. Tämä voisi siis tännekin palata takasin, aluksi taustailemaan kun taas niitä menkkoja odotellaan.
pieni toive....... kp ?/37..............taustailee....25......-09 ja -13
 
Voi ei pieni toive :( olen tosi pahoillani :'(

Kiitokset uudesta ketjusta. Tulin vaan pikaiseen käväisemään niin en kerinnyt vielä lueskella mitä täällä on kirjoteltu kun viime käynnistä täällä on aikaa. Koitan tulla paremmalla ajalla pian takasin :)

Täällä menossa kp 6 ja yk mikälie. Viime kierrossa olin jotenkin ihan varma, että nyt tulee ne kaks viivaa testiin ja jaksoin jopa odotella 2päivää yli menkkojen alkamisajan. Olin pitkästä aikaa tikuttanut ovistakin niin tiesin tarkan päivänkin milloin pitäisi alkaa. Kahden päivän jälkeen olin jo ihan varma, että saan kertoa miehelle hyviä uutisia, mutta yksi viiva tuli testiin ja samana iltana sitten alkoi menkat, huoh.
 
Voi harmi, pieni toive :( :hug: plussatuulia ja tarrasukkia, toivottavasti ensikerralla on parempi onni!

En ole koskaan tikuttanut oviksia, olis kyllä mukava kokeilla kun molemmissa aiemmissa raskauksissa on LA siirtynyt viikolla eli hedelmöittyminen ollut viikon myöhässä, vaikka kierto on ollut tasainen. Mutta nyt saisikin tuhlata aika monta tikkua varmaan kun ei ole niitä kuukautisia näkynyt :) Miten niitä ovistestejä tehdään, ymmärtääkseni monta päivää putkeen mutta milloin aloitetaan? Eikö niitä pidä tehdä aika paljon sitten?
 
Vain huonoja uutisia siis muillakin:( toivottavasti saataisiin onni kääntymään ja plussatuulia kaikille!

Eli menkat ne sieltä sitten minullakin alkoi joten nyt olisi kp 8/30 ja yk 2 meneillään.. sopivasti tässä kierrossa menen siis kalenterin mukaan kun menkat alkoivat 1 päivä:)
Minulla oireet aiemmista raskauksista alkanut testin jälkeen joten ilman testiä en olisi tiennyt olevani raskaana. Viime kierto oli sinäänsä mielenkiintoinen että tuli kaikkia oireita ja testi näytti kuitenkin negatiivista. Joten saa nähdä miten raskauden huomaa tällä kertaa (sitten kun joskus tärppää!). Joten jälleen plussatuulia kaikille ja tehdään paljon kesävauvoja ensi vuodelle:)
 
pieni toive :hug: Osanotot :'(
Annetaanko tuon plussauksen tuolla listan lopussa näkyä, poistetaanko vai kuinka haluat?

magie teretulemast :flower: Lisäsin yk:hin 1v+, viime listan perusteella olisi 12 tai 13 varmaan :)

Alinaa mukava sattuma, mutta siltikin pahoittelut uuteen kiertoon päätymisestä :hug:

(.) Viimeiset 3 yötä oon nukkunut 2-3 tunnin unia, en oo saanu unta vaikka oon maannu tunteja sängyssä. Hermot ollu kireel pienistäki asioista, johtuen varmasti väsymyksestä ja väsymyksestä johtuen oon aivan uupunu. Aamulla suihkussa nänneihin koski, kun vesipisarat osui iholle. Menkkakramppeja selkäpuolella. Kai sieltä joku megavuoto alkaa viikonloppuna |O

Niin että hauskaa viikonloppua kaikille :popcorn::heart:
 
Täälläkin nännit olleet välillä vähän arat, mutta ei kuitenkaan siinä mittakaavassa kuin silloin kun aloin toista odottamaan. Mutta kuitenkin. Pissalla juostaan yötä myöten ja oon ollut aika kiukkuinen ja itkuherkkä, täytyy myöntää. Kaksoissiskoni laittoi ykspäivä viestiä et hänellä on sellainen fiilis et mun pitäisi tehdä testi :D mies epäili että johtuu tästä mun kiukkuisuudesta :whistle:

Tietääkö teillä kukaan yrityksestä? Meillä siskoni tietää ja miehen paras kaveri taitaa myös tietää. Muille ei olla kerrottu, korkeintaan puhuttu että jos joskus vielä kolmas. Ja mahdollinen tärppikin varmaan pidetään tällä kertaa vähän pidempään salassa jos pystytään.

Seuraillaan tilannetta, en nyt heti ala testailemaan kun juuri viimeviikolla tein ti tai ke?.. Ehkä ensi viikolla tai joskus jos oireet jatkuu ja ei kiertokaan palaa :) Ikävästi jomotellutkin sillä tavalla että pelkään että menkat olis palaamassa. Toisaalta olis hyvä juttu niin olis sitten selkeämpi LA:n kannalta kun olis menkat olleet välissä.
 
Kiertopäivät paukkuu.... tein viime viikolla raskaustestin, nega. Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen menkat tuli tasan 5vk päästä ja nyt ei tuu näköjään ollenkaan seuraavia. Kauankohan niitä tässä tarttee odottaa ennen kun voi soittaa lääkäriin?

Mutta nyt pelkkää omaan napaan....
 
heidip*, saa näkyä listassa...ei minua haittaa...

Täällä joudutaan uuden yrityksen aloitusta lykkäämään ilmeisesti jonkin aikaa. Mahdollisesti kohdun sektioarpea joudutaan vahvistamaan, kun näytti yhdestä kohtaa aika ohuelta. Reilu viikko pitäisi tuotakin päätöstä odotella...kovasti kyllä toivon ettei sille tarvitsisi mitään tehdä. Kaiken lisäksi mies alkoi ilmeisesti muuttamaan mieltään kolmannesta kuullessaan, että tuota arpea pitäisi mahdollisesti vahvistaa. Edessä kun olisi sitten vissiin taas yksi reissu leikkauspöydälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöllömamma;30336890:
Tietääkö teillä kukaan yrityksestä?
Mä olen muutamille läheisimmille ihmisille kertonu, et ehkäisy on jätetty pois. Voin ihan avoimesti puhua yrityksestä kaikille muille paitsi lasten isälle ja hänen äidilleen, siskonsa kyllä tietää ja on fiiliksissä eniten mukana :D Plussauksesta en varmaan tuu heti kertoo kun kolmelle lähimmälle ystävälle ja muutamalle vähän kauempana asuvalle.. Miehestä en tiedä osaako pitää salaisuutta, ensimmäinen kun hänelle olisi :D Kunhan malttaisi edes 10 viikolle saakka olla hiljaa, itse pelkään kuitenkin keskenmenon toistuvan..

Alkuperäinen kirjoittaja Pöllömamma;30336890:
Seuraillaan tilannetta, en nyt heti ala testailemaan kun juuri viimeviikolla tein ti tai ke?.. Ehkä ensi viikolla tai joskus jos oireet jatkuu ja ei kiertokaan palaa :)
Pidetään peukkuja; ultrassa ne saa kuitenkin kohtuu hyvin määritettyä viikot :heart: Mikä päivä meinaat testailla? Millainen olo on nyt?

(.) Ei ne menkat sitten alkaneetkaan, vaikka niitä odottelin/pelkäsin. Äsken tilasin paketin testejä, niin kai ne huomiseen mennessä alkaa :stick: Uskon, että pillereiden lopettamisesta johtuu mutta kun mieli tykkää kehittää oireita (nyt kp29/27-28)

* kp22-26 masennusfiiliksiä ja väsymystä, huonosti nukuttuja öitä
* kp25 menkkajomotuksia ja toispuolinen selkäsärky oli ihan jäätävää
* kp26 nännien arkuutta suihkussa
* kp27- turvottaa (2 päivässä painoa tullut 2kg!!), paineen ja vyön tunnetta vatsalla, vessassa saa ravata yötä myödenkin
* kp28 energiapuuska, siivosin monta tuntia enkä pysyny paikoillani.. illalla kyyneleitä valu silmistä 20 minuuttia ilman syytä!
* kp 29 räkä valuu.. haukotuttaa koko ajan vaikkei väsytä erityisemmin

Ajattelin testailla loppuviikosta ellei siihen mennessä täti tule kylään. Seuraavan kerran sitten siitä viikon päästä, jos ja kun nyt näyttää negaa, ensi viikolla olisi pienimuotoiset tuparit ja lauantaina sitten hiukan suuremmat synttäripirskeet. Jälkimmäisiin on järjestäjä luvannut hankkia alkoholitonta juomaa, jos testi näyttää positiivista, muutoin nollataan ja juhlitaan oikein kunnolla :D Pirskatti jos käy niinkuin kahdesta aiemmasta, että plussa näkyi testissä vasta kp50 (21 päivää siis jäljellä piinaa jos niin :kieh: ).

pieni toive Parempi se on tietysti hoidattaa itsensä kuntoon. Pikaista toipumista :hug:

hispu Mukava kuulla sinusta. Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta, mutta hyvä että kuitenkin menkat alkoivat itsekseen. Ilmeisesti kropan otti aikansa toipua ja herätä taas :hug:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :heart:
 
pieni toive voi harmi, toivottavasti pääsette pian kuitenkin yrittämään :/ :hug:

ja hispu parempaa onnea uuteen kiertoon!

heidip kuulostaa kyllä lupaavalta, olen täällä toiveikkaana puolestasi :) Toivottavasti saat plussan hiukan nopeammin tällä kertaa! Enhän mä mitenkään jaksa odottaa kolmea viikkoa :D

).( Nyt ihan viimeisen viikon-parin sisällä on kyllä oireita taas riittänyt:
~ Jatkuvasti pissalla ravaaminen, yöllä jos herään niin hätä on järkyttävä
~ Issias alkanut taas vaivaamaan, jo varmaan viikon verran
~ Kiukkuisuus ja itkuisuus (väsymys)
~ Siivoilu ja touhuilu, juuri yhtenä päivänä mietin että ihan kuin pesänrakennusvietti mutta ajattelin että ei kai sitä alkuraskaudessa ole? Mutta heidip sullakin on ollut tällästä? :D
~ Pientä närästystä, esim cokiksesta, mieliteot ja ällötykset
~ Nännien arkuus välillä ja pientä alavatsajomotusta ajoittain

Ainoat "uskottavat" oireet on ehkä kaksi ekaa, muut voin hyvin kuvitella tai voi liittyä muuhunkin. Issiaskipua on ollut lähes ainoastaan raskaana, ja viimeksi olikin heti alusta. Pissahätää olen selitellyt milloin milläkin vedenjuomisella.

Välttelen raskaustestejä koska olen tehnyt niitä hävettävän paljon. Edellisestä tulee nyt pari viikkoa että ehkä voisin sitten mielenrauhan takia tehdä tällä viikolla jossain vaiheessa yhden :p Ihan kuin eläisi ikuisesti jatkuvia piinapäiviä, kun ei voi tietää koska se kierto mahdollisesti palaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöllömamma;30343022:
Mutta heidip sullakin on ollut tällästä? :D
Jep, sitähän täällä :D Mulla oli tänään entistä lyhyempi työpäivä (7-10), kun joudun huomenna olemaan koulutuksen vuoksi pidempään (7-14) ja mitä tein kun tulin kotiin?? No, aloin hulluna siivoomaan! :snotty: Viimeisen vuorokauden aikana hajuaisti on herkistynyt ja nälän tunnetta tuntuu koko ajan.

Mä testailen torstaina aamulla :heart:

Nyt lähdetään esikon kanssa hakemaan kuopus eskarista, suunnataan kyläilemään ja samalla haetaan miekkonen loppuviikoksi meille :) Ihania syyspäiviä kaikille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pöllömamma
Ja koska en koskaan hätäile ja olen kärsivällisyyden perikuva, ostin raskaustestipaketin marketista. Ajattelin aamulla tehdä toisen liuskoista, jää sitten yksi säästöönkin. Kerroin yhdelle hyvälle ystävälleni että ajattelin tehdä raskaustestin niin hän kertoi että hänen n. 3v poikansa oli sanonut tänään että "*nimi*:lla vauva mahassa" (eli minulla). Luulen että muistelee vaan edellistä raskautta mutta tuo yhdistettynä siihen kun kaksoissiskoni kertoi siitä fiiliksestään aiemmin niin kyllähän sitä toivovan mieli kehittelee kaikennäköisiä päätelmiä :D :LOL:

Heidip, olen sitten sormet ja varpaat ristissä täällä torstaina :) Tsempit kaikille yritykseen! :heart:
 
En sitten herätessä muistanut ollenkaan tuota testausta mutta odottelin pari tuntia ja tein sitten testin. Ja negahan se oli. Säästän tuon toisen johonkin parin viikon päähän. Nännit kipeet, issias ja kauhea alaselkäkipu puhuu ihan omaa kieltä :/ mutta varmaan vaan kuvittelen taas. Yritän olla ajattelematta taas tätä, tosin pari testiä kuukaudessa kunnes kierto palaa ei ole varmaan kovin paha :D
 
Moikka! Viime käynnistä täällä on aikaa. Ollaan vähän jätetty kuumeilua vähemmälle ja menty tulee jos on tullakseen meiningillä. Tässä kierrossa ei ollut kuin yksi mahdollisuus raskautua ja se pari päivää ennen ovista. Äsken testasi davidin testillä tälläisen:2014-10-15 21.36.26
Ovistestin tein myös ja siinä oli kaksi vahvaa viivaa.
 
Onnea ja tarrasukkia inskun :kiss::heart: Joko saa laittaa plussanneisiin? =)

Pöllömamma ei todellakaan ole paha. Itse testaisin tuossa tilanteessa varmaan viikottain :)

Plaah, mulla oli eilen lääkelaskujen kertausta. Tentti tulee jossakin vaiheessa, että pitäis varmaan hiukan harjotella taas kun on päässyt unohtumaan :snotty: Tänään alkaa 4 yön työputki, että voinette arvata fiilikset - kuun loppua innolla odottaen :popcorn:
 
Onnea inskun, selvä plussa minustakin :)

Ja heidip onnea tähän kiertoon, harmi ettei tärpännyt mutta pidä hauskaa juhlissa :)

Täällä selkäkipu vaan voimistuu, nyt toivon ihan vakavissani että tämä ei johdu raskaudesta. Viimeksi liitoskivut alkoivat jo joskus rv10 ja jos tämä olis nyt sitä niin... No tiedossa ei olis ainakaan helpotusta seuraavina kuukausina. Illalla jo kaikki toiminta oli kivuliasta mutta yöllä sitten lapset vuorotellen heräsi molemmat kun miehellä soi herätyskello ennen neljää. Nousin sängystä mennäkseni esikoisen huoneeseen mutta se kipu oli ihan järjetöntä. Jäin jumiin makkarin ovelle koska kipu oli hengitystä salpaava aina kun vihlaisi. Yritin pieniä askelia päästä eteenpäin mutta sit alko sumenee silmissä. Sanoin miehelle että pyörryttää ja mies että "istu! Istu!" ja mä että "en mä pysty, sattuu!" ja sit mies kärräs tietokonetuolin nopeesti mun taakse :D Sit tajusin että oksettaa ihan helvetisti. Mies toi ämpärin ja mä siitä tuolilta sitten taiteilin itseni kontilleen lattialle kun en pystynyt olemaan siinä tuolillakaan. Sängystään esikoinen tuijotti että mitä ihmettä tuolla ovella tapahtuu, miksei se äiti tuu jo :D Jotenkin miehen kanssa päästiin sitten esikoisen luo (jolla oli tietysti tullut pissa läpi mutta mies onneksi hoiti homman) ja saatiin hänet takaisin sänkyyn. Itse en enää uskaltanut omaan sänkyyn nukkumaan kun oli niin kivuliasta päästä sieltä pois, joten loppuyön vietin sohvalla ja ämpäri varuilta vieressä.

Nyt yritän päästä puistoon lasten kanssa, särkylääke hiukan helpotti. Toivottavasti on vaan joku yksittäinen noidannuoli!
 
:LOL:Pöllömamma kurjia nuo selkävaivat, on sitten raskaudesta tai muusta johtuvaa : / Mulla itsellä meni selkä marraskuussa työtapaturmassa ja ajoittain muistuttelee vaivoineen, todellakin toivon ettei raskaus aiheuta mitään ylimääräisiä kipuiluja. Voimia! :hug:

Mä heräsin yövuoron jäljiltä aamulla ihan jäätävään migreeniin. Meni sentäs ohi kun oksensin kivusta, mut ei taaskaan ollut kaukana tipalle lähtö..

Jokin aika sitten pohdin miehen empimistä vaan eipä tartte enää :D Tänään just kysyi, että koska mun kroppa alkaa pelaamaan normaalisti että sitä plussatestiä voisi edes haaveilla :heart: Ja kavereilleenkin kertoi et on yritystä, kun asiasta kysyivät.. Ja mähän oon sit tästä johtuen aivan malttamaton |O

Ihanata, 2 yövuoroa tämän jälkeen ja sit alkaa viikon loma :popcorn:

Toivottavasti saadaan listalle lokakuussa plussanneita lisää :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pöllömamma
Kiitos tsemppailusta, ihanaa että teilläkin mies on innostunut :) Meillä oikeestaan nyt eka kerta kun "yritetään" ja mieskin on innoissaan oikeasti, ja jopa teki sen aloitteen että "jos SÄ haluat niin mun puolesta voidaan jättää ehkäisy sittenkin jo nyt pois" :D Oli siis tarkoitus odottaa pari vuotta ennen kolmosta mutta ajateltiin että jos tähän samaan syssyyn on kuitenkin parempi monelta kannalta.

).( Tänään on onneksi ollut jo paljon parempi päivä selän kanssa kun otin viimeyöksi paracetamolia. Kuvotusta on ollut tänäänkin ajoittain mutta ei pahasti. Ja (pahoittelut jos tulee liikaa infoa) tänään tuossa puuhailtiin kun lapset oli saatu nukkumaan ja puuhailun jälkeen mulla tuli hetken päästä sama paineentunne alapäähän kuin mitä viimeraskaudessa, muistaakseni se on sitä kun veri pakkautuu sinne alapäähän. Sitä ei ole tässä välillä ollut ollenkaan niin tottakai nyt olen aivan sekaisin näistä oireista! Millä mä saan hillittyä itseni kun kroppa tällä tavalla ilmoittelee. Ja älyttömän aikaisin tulis näitä oireita mutta toisaalta kun 1. ja 2. raskauksien välissä oli alle 6kk ja nyt olis samanmoinen väli jos on tärpännyt niin kyllähän se kropalle on kova koetus (terveisin masokisti). Toivottavasti ei liian kova, toisaalta viimeksikään ei mitään aikaista kypsymistä tai muuta ollut vaikka pikkupikku supistelua olikin loppua kohti.

Jos tämä jatkuu näin niin miten mä pystyn odottamaan edes viikon ennen seuraavan testin tekoa :D Täytyy ehkä tehdä tilannekatsaus alkuviikosta ;)
 

Yhteistyössä