*** 3:tta kuumeilevien syys/talvi -14 ***

Täällä ei pikkujouluja murehita, laskujen mukaan sillon on joko plussa tehty tai tulva alakerrassa. Alkoholia juon normaalisti yritys aikana, eli siiderin kerran kuussa :)

Ite oon ammatiltani lähihoitaja, ollu jo monta vuotta kotona lasten kanssa.
 
Täällä tehty isänpäivänä nega (tietysti). Ja oikeastaan oireilutkin taas vähentyneet mikä kielis siitä että maidon vähenemisestä johtunut hormonihuijaus varmaan nämä mun oireet :p Nyt ei ole testejä kotona ja seuraavan ostan kun mahassa alkaa potkimaan. Tai sit ovistestejä jos tulee ne menkat kohta, olis hauska päästä niitäkin kokeilemaan :)

Meillä tuli nyt tälläinen aikataulu tähän hommaan. Putoon tuossa keväällä kotihoidontuelle joten päätettiin että jos en johonkin huhtikuuhun mennessä ole paksuna niin yritys menis jäihin hetkeksi ja menisin syksyllä takaisin töihin. Pakko pitää sitten taukoa kolmosen haaveilusta koska en vaan kehtaa mennä pariksi kuukaudeksi töihin ja laittaa lapsia tarhaan ja sitten jäätäis taas kotiin :D No, toivotaan nyt että tulis tärppi ennen sitä niin saatais kolmonen (ja todennäköisesti viimeinen) lapsi tähän samaan syssyyn. Jotenkin jos tulee muutaman vuoden väli tähän touhuun ennen kolmosta niin tuntuu että pitäisi yrittää vielä neljättä hälle kaveriksi :LOL: No en tiedä...

Olen aina halunnut kyllä ison perheen, mies ei nyt ole ihan yhtä kunnianhimoinen tässä asiassa. Hänelle riittäis varmaan se kolme vallan mainiosti ja kyllä minullekin. Olen toki onnellinen jo näistä kahdesta :) Välillä mietin että olisko väärin näitä kohtaan jos lapsia olis enemmän mutta en usko että rakkaus ja huolenpito heiltä vähenis sillä tavalla jos lapsia olis vaikka neljä kahden sijaan. Mutta ehkä taloudellisesti ajatellen kolme on maksimi ainakin tällä hetkellä.

Niin ja kun sitä kysyttiin niin olen töissä myyjänä :) Juuri olin töissä pääsemässä ehkä vastuullisempiin hommiin kun tapahtui tuo "yllätysraskaus" kolmen vuoden "yrittämisen" jälkeen ja aika nopeasti jäin sairaslomalle. Tavallaan en jaksa odottaa että pääsen takaisin töihin ja ehkä sitten pääsis etenemäänkin johonkin suuntaan mutta toisaalta nautin tästä lasten kanssa olemisesta ja sydäntä riipasee kun ajattelen että en näkis heitä kokonaiseen työpäivään :D

Tsemppiä kaikille tikkuun pissijöille, heidipllä tosi jännittäviä oireita! Ja hispu on kyllä tosi pitkä tauti, paranemisia :hug:
 
Taas omaa napaa Mulla on paha olo :x Eikä auta kun vatsa on omituisen oloinen. On muka nälkä ja samaan aikaan täysinäinen olo. Närästää vähän. Jano. Ja vessassa saa juosta koko ajan. Mahtava vuoro työssä tiedossa!! Oon ammatiltani lähihoitaja, reilu 4 vuotta ollut vammaispuolella ja meidän yksikössä valvotaan yöt yksin. Jonakin päivänä vielä jatkan opintoja kätilöksi ;) Noi kotona olevat testit on 25mlU/ml:siä niin tilasinpa sitten päivällä muutaman herkän 10mlU/ml:sen, jos vaikka seuraavalla testauksella näkiski jotaki.

Oletteko naiset käyneet yksityisellä / kunnallisella alkuraskauden ultrassa? Millä viikoilla? Googlettelin tässä niin saisi ilmeisesti varautua 200€+ käyntimaksuun yksityisellä.. Huhhuh. Tosin, on kai se mielenrauhasta pieni hinta.. Mun on alkanu nostaa km-pelko päätään, edellinen raskaus päättyi rv4+5 yllättäen...

Lapsimäärä Tietkös Pöllömamma, että olin itse monta vuotta sitä mieltä että kaksi lasta riittää vallan mainiosti. Ja varsinkin silloin kun jäin yh:ksi. Välillä olen kyllä ajatellut, että jos myöhemmin tekisi vielä kaksi lyhyillä ikäeroilla. Ei se elämä vaan silti niin mene, että tuosta vaan päättäisi asioita :D Nytkin olen puhunut vallan, että kolmas on sitten poikalapsi, kun nimikin ollut valmiina kohta 7 vuotta, pienet paineet miehelle :D Ei vaan, pääasia että raskaus sujuisi ongelmitta ja lapsi olisi terve.
 
  • Tykkää
Reactions: Pöllömamma
Aamuyskän takia en pysty edes haaveilemaan että tekisin testin aamupissasta. No päätin äsken tehdä päiväpissasta ja ylläri ylläri nega.

Ens viikolla pääsen työterveyslääkäriin, ei vaan vielä osannut sanoa päivää eikä aikaa kun uusi lääkäri oli aloittanut tänään. Josko tutkis mikä ihme mua vaivaa. 5vk ja 5 päivää syöny antibiootteja. Ei ihan normaalia. Ja voi olla myös sen takia että menkat heittelee miten sattuu :(
 
Moikka!

Tein tänään aamulla cb:n digin ja "Ei raskaana" se sitten oli. Eli ilmeisesti kemiallinen kyseessä... :(
Tässä vielä kuvaa aiemmista testailuista. Ylimmäisenä viime perjantainen nega, sitten la ja su haamut.



Mä oon yrittäny googletella koko aamun, tosta kemiallisesta. Tuleekohan se vuoto aina jokatapauksessa vai voiko ovista tulla suoraan ilman "tyhjennystä"? Mitenköhän kauan vuotoa pitää odotella? Edelleen alavatsa samantuntuinen, pönkkö ja arka, kuin viimeisen viikon ajan.

Minä myös lähihoitaja, reilu 10v sitten valmistunut ja vanhuspuolella. Olin useamman vuoden ihan muun alan hommissa ja nyt palaillut takaisin oman alan hommiin, ja tykkään ihan hirveesti! :)
Haluisin kanssa jossakin vaiheessa lähteä vielä jatko opiskelemaan, kätilöksi ja sosionomiksi.

Mä alan nyt odottelemaan vuotoja, että pääsis uuden kierron kimppuun. Masentumaan en suostu, ensimmäinen kierto kuitenkin vasta menossa ja tiedän, että voi mennä aikaakin ennen kun saa raskauden onnistumaan loppuun asti.

Tsempit kaikille! :)

-Unnaunna
 
Hei vaan kaikki!! Täällä ilmoittautuu uusi kolmannen kuumeilija :attn: Taustaillut jo pidemmän aikaa, ja nyt ajattelin rohkaistua ja tulla mukaan :) Yritystä ei ole vielä aloitettu, koska mies vielä vähän mietintäkannalla... Oma kuumeeni on jo niin paha, etten muuta enää mietikkään :ashamed: Meillä on -09 ja -12 syntyneet lapsoset.. :heart:
 
No voi harmi näitä negoja. Onneksi porukka kuitenkin tuntuu olevan melko positiivista =).
hispulle paranemisia. Jo on sitkeä pöpö, höh. Pöpöstä tuli mieleen että molempien aikaisempien raskauksien alussa olen ollut kipeänä. Siis plussaamisen jälkeen on tullut pieni kuume ja flunssa. Onko muilla ollu samaa?
Peipi -82 kiva saada lisää porukkaa! Itsekkin olen vasta tänne rantautunut ja kirjotellut jotain. Paljon olen seurannut sivusta ketjuja kommentoimatta.
 
Unnaunna :hug:

Tervetuloa joukkoon Peipi -82, toivottavasti pääsette pian yrittelemään :kiss:

(.) Mä alan olla vahvasti sitä mieltä, että mieli tekee oireilut, kun kymppinenkin testi näyttää edelleen puhdasta negaa. Oviksen perusteella menkkoja saisi odotella (yli)huomiselle, että saa sitten nähdä. Hermot ollu kireellä, kun en oo miestäkään nähny ja taas ollu noita yövuoroja, ja tänään oon nukkumisen sijaan purkanu pahaa mieltäni siivoamalla... Illalla se sitten kostautuu, mut onneks on viiminen yövuoro :stick:

Ei kai tässä muuta..
 
Mulla palaa ihan pinna tähän kierron pituuteen. Oikeesti lääkkeellinen tyhjennys oli heinäkuun lopussa ja sen jälkeen on ollu kahdet menkat ja nyt on jo marraskuu kohta puolessa välissä.

No huomenna meen työterveyslääkäriin tän mun taudin kanssa ja kysyn samalla että palautuuko mun menkat joskus. Koska luultavasti ei tässä oo mitään ovulaatioita tai mitään muutakaan.

Mrr... no nyt lähden kaupoille katsomaan toppahanskoja jo olemassa oleville lapsille :)
 
Mä oon edellisissä vauvakuumeissani seurannut useita foorumeita, ja huomannu sen ettei se ainakaan paranna kuumeilua :D Nyt tässä pitää odotella koska tuon ukon pää kääntyy...kääntyykö ollenkaan :O Hänellä on edellisestä liitosta jo yksi 10 v lapsi,joten emme ole ihan "tasalukemissa" lapsiluvun suhteen... :D Aika näyttää, mutta kova kiire olisi jo heittää ehkäisyt nurkkaan ja alkaa jännäileen....

Kuinka kauan te muut olette yrittäneet? Toivottavasti Hispu saat lääkäristä apua tuohon sairasteluun!!
 
Toivotaan Peipi että miehesi pää kääntyy pian, tiedän että vauvakuume on kyllä kamala tauti :)

Me oltiin oikeastaan aika pian edellisen syntymän jälkeen vähän huolimattomia kondomin kanssa kun kuitenkin imetän ja esikoinen oli 5kk kun hedelmällisyys palasi. Ajateltiin että kolmas joskus muutaman vuoden päästä mutta että ei se nyt katastrofi olisi jos tulisin huolimattomuutemme takia raskaaksi ;)
Kun tämä toinen oli vajaa 3kk niin tuli kaikki raskausoireet maan ja taivaan väliltä ja säikähdin että olenko nyt jo raskaana. Eka viikko olin ihan järkyttyneenä ja mietittiin sitä asiaa että mitäs jos näin on käynyt, ikäero olis aika tosi pieni. Mutta sit alettiin miettimään että miksi EI kolmaskin voisi tulla samaan syssyyn, erityisesti jos halutaan vaan se kolme. Ja kun näiden kahdenkin kanssa on toistaiseksi mennyt älyttömän hyvin. Suureksi yllätyksekseni mies ehdotti etä jätetään ehkäisyllä pelleily ja mehän sitten jätimme :) Meidän edelliset on nyt 1v8kk ja 6kk ja menkkoja ei ole tosiaan ollut. Imetän vielä ja varmasti siksi heittää hormonit vähän väliä häränpyllyä :D

Elän kuitenkin toivossa koska tuo toinen raskauskin alkoi imetyksestä huolimatta yksien kuukautisten jälkeen. Just sanoin eilen miehelle että jos ekaan meni kolme vuotta ja toinen tuli 1.-2. kierrosta laskentatavasta riippuen niin mitenköhän kolmas sitten... Nähtäväksi jää. Kumpa nyt jotain tapahtuisi, jos olis ne kuukautiset niin pääsis edes "kunnolla" yrittämään :D

Tämän toisen kanssa ei ole ollut syytä aloittaa liian aikaisin kiinteitä joten ollaan suhteessa hitaammin menty sen kanssa. Lisäksi lopetin viimekuussa maidonluovutuksen. Siinä on varmaan jo kaksi syytä miksi tällä kertaa on mennyt pitempään kierron palaamiseen mutta olen toiveikas että parin kuukauden sisään kuitenkin. Eikä varsinaista kiirettä olekaan kun on nämäkin niin pieniä mutta jos ei tule tärppiä ennen huhtikuuta niin varmasti ainakin vuodella-parilla lykkääntyy sitten kolmoshaaveet :/

heidip älä vielä heitä toivoa, voihan se plussa vielä tulla jos menkkojen oikea alkamispäivä onkin parin päivän päästä :) :hug:

Ja juu siitä lapsilukuasiasta, me ollaan tosiaan vielä niin nuoria etten epäile etteikö meillä (tai mulla) mieli muuttuisi vielä tuhat ja sata kertaa tässä vuosien varrella. Mietiskelin tässä että joskus vuosien päästä tuo mies vielä löytää itsensä seitsemän lapsen isänä ja miettii että mites tässä nyt näin kävi :LOL: No jos ei kumminkaan x)
 
Hei vaan,
aivan hävettää kun unohduin näköjään sen verran lahjakkaasti tuonne omaan maailmaani että unohdin sitten käydä täälä ollenkaan.
Olin siis mukana kuumeilemassa elokuussa (edellinen ketju), mutta sen verran asia oli epävarma että jäin pois ja painoin asian muhimaan taka-alalle. Keskityin poikiin ja omaan kouluun, nyt sitten asia nousi uudelleen pintaan muutamia viikkoja sitten ja päätettiin miehen kanssa että kyllä nyt on sittenkin se oikea aika perheenlisäykselle.

Elikkäs näillä tiedoilla liityn seuraan:
InkeriIisakki.................kp10/28-30....................yk1...........27 ........-08 ja -10 (poikia)

Ite olen vielä hieman shokissa siitä että mies oli heti valmis, toisin kuin elokuussa jossa keskustelu meni soutaa-huopaa - linjalla.
Stressiä en aatellu vielä asiasta hankkia, ihan tjottaillaan vaan (vaikka salaa laskeskelenkin oviksen ajankohtia ;) kuinkas muutenkaan)
Mulla tää kierto on nyt neljäs kierukan poiston jälkeen.

Ammattina kirjanpitäjä ja jatko-opinnot taloushallinnon puolelta hieman kesken.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa takaisin joukkoon InkeriIisakki :wave: Toivotan plussatuulia teille ja kaikille meille :heart:

Mä siivosin eilen koko kämpän taas katosta lattiaan hermojen lievitykseksi. Onneksi mies tulee tänään niin saaa hiukan jakaa arkea ja tuntoja toisen kanssa. Menkat ei oo alkanu, vaikka edelleen on välillä sellanen olo että nytnealkaa.. Kympillä tein eilen testin ja sekin negaa, ens viikolla joskus sitten seuraava ellei menkat ala.

Hauskaa viikonloppua kaikille, palaillaan alkuviikosta :)
 
Unnaunna ootko tehny uutta testiä? Itellä kemiallisten aikaan näky haamu ja seuraavana päivänä ei mitään ja vuoto alko normaalisti tai pari päivää myöhässä.

Tääl ootellaan ovis oireita. Limailut alko jo, mut oireet puuttuu. Saa nähö kuin kierto heittää kun eka kiero imetyksen lopetettua.
 
Moikka!

Täällä ei edelleenkään oo alkanut vuoto, kp taitaa olla jo 42/28-29...testejä en oo tehny tiistaisen vai keskiviikkoisen digin negan jälkeen. Josko tässä nyt vielä odottelis muutaman päivän ja sit ehkä testiä taas kehiin. Tai yhteys lääkäriin? Missähän vaiheessa sitä oikeesti pitää rimpautella tohtorille?!
 
Täällä alkoi eilen uusi kierto hiukan myöhässä. Mä en ala jos nämä kierrot venyy venymistään! Eka kierto pillereiden lopetuksen jäleen 29 ja nyt 32 :headwall: Pillereiden aikaan oli säännöllinen 28. Ei mulla muuta |O
 
Onnea Marya ja tarrasukkia matkaan! :) :flowers:

Ja heidip toivotaan että tämä on sitten tärppikierto :hug: Pillereiden aikaa hän on kai vaan tyhjennysvuoto eikä siitä kierrosta voi mitään sanoa mutta toivotaan että ei venähdä enempää sinulla :) Mitä sulla on ollut ennen pillereitä?

Unnaunna eletään toivossa että tulis kunnolla plussa, jospa digi ei vielä vaan havainnut mitään? :/ Mä oon ymmärtänyt että yhdet menkat saa jäädä välistä ennen kuin lääkärillä asialle tehdään mitään mutta kai sinne vois koittaa päästä vaikka veritestiin jo aiemminkin? Ei ole varsinaisesti kokemusta, edellisen raskauden alussa pummin neuvolasta raskaustestin kun olin testannut niin monta negaa ja olin varma raskaudesta :LOL: mutta se pissatesti on sama kuin kotitestit eli ei siinä muuta kuin säästyy rahaa :)
 
Unnaunna oisko sulla voinnu olla myöhänen ovis ja testit siihen reagoinnu? Voithan sä veritestiin pyydellä lähetettä :)

onnea marya :)

Täällä selviydytty tytön synttäreistä, vaikka pikunen oli kuumeessa, jakso vieraille hymyillä :)

Oiskohan ens viikolla ovis !? Vai oliskos se nyt. No talletuksia on tehty :)
 
KP 1 !!!!! Eli tässä kierrossa päiviä oli 37. Olihan se 4 päivää vähemmän kun viime kierrossa. Mun elimistö ei näköjään tykänny lainkaan siitä lääkkeellisestä tyhjennyksestä kun palautuminen vie tosi pitkään.Mutta toisaalta mihin tässä valmiissa maailmassa kiire oliskaan.

Tosta keskenmenosta haluun avautua vähän... itselleni se oli toinen, joka ei ottanu niin koville kun ensimmäinen. Ensimmäinen km oli mun ensimmäinen raskaus ja se otti sillon tosi koville. Tän toisen suru kesti sen aikaa kun tyhjennys kesti. Se meni vielä niin että maanantaina sain tietää että tulen saamaan lääkkeet tyhjennykseen, ja oltiim varattu lasten kanssa laivamatka tiistaille. No sinne memtiin ja pidettiin lasten kanssa kivaa ja seuraavana päivänä sitten ottamaan sairaalaan lääkkeet. No nyt kun näkee mahoja joiden laskettuaika on alkuvuodesta niim sitä väkisinkin miettii että mullakin olis jo tommonen.... sillon tulee välillä pahamieli.
En ole muutenkaan tottunu tämmöseen "lasten tekoon". Ensimmäinen tärppäs endometrioosi leikkauksesta puolessa vuodessa vaikka mulle sanottiin että sen jälkeen menee noin vuosi. Toinen lapsista tuli vahingossa. Kierukka poistettiin kohtutulehduksen takia ja mulla oli siihen kaksi antibioottia päällekkäin. Tasan 2vk poistosta harrastettiin seksiä, kumi puhkesi ja samalla tuli oviskipu. Se oli sen kierron ainoa peitonheilutuskin. Ja siitä mulla on tuo toinen lapsi.
No nyt helmikuussa poistatin ehkäsykapselit. Ja tässä sitä edelleen kirjotellaan...

Hyvää keskiviikko päivää kaikille :)
 
Heipsis!

Täällä yksi kuumeilija ilmottautuu mukaan!
Kirjoittelinkin tänne foorumille jo tossa viimevuonna ku kuumeiltiin kakkosta
Pieni ihana täydellinen poikamme syntyi 31.12.2014 <3
Toinen poikamme on jo 5 vuotias.

Mulla on käytössä ollut e-pillerit tän vuoden alusta,ja nyt sitten ajattelin (ajateltiin) jättää ne pois. Oon puhunut tästä vauvakuumeesta miehelle nyt muutaman kuukauden,mutta se nyt ei ole sanonut juuta eikä jaata tähän asiaan. Pistää asiat vaan leikiksi :/

Mä olen itse 26 vuotias naikkonen ja mieheni on 25. Yhdessä ollaan oltu 9 vuotta ja ensi kuussa tanssitaan häitä <3
Meillä on siis 2 poikaa,5 vuotias ja 10kuukauden ikäinen. Enhän kuumeile liian aikaisin?

Nyt juuri pillereiden tyhjennysvuoto menossa. Kierrosta ei vielä hajuakaan,mutta ennen se on ollut 28-32 päivää.

Mukavaa torstaita kaikille! :)

Nyytti88 (kp 3/28-32) Yk. 1 alkaa pian! :)
 
Hirmuisen paljon onnea Marya, pitkä odotus palkittiin viimein! Tarrasukkia :heart:

Kuinka kauan te muut olette yrittäneet?
Meillä on nyt kolmas kierto yritystä ilman ehkäisyä, mutta periaatteessa vasta toinen kun ensimmäiset 1½ kiertoa meni keskeytettynä. Tämän kierron suhteen toiveet erittäin korkealla :kiss:

hispu ensinnäkin :hug: Ehkäpä nuo sinun sairastelut on vaikuttaneet kierron käyttäytymiseen. Joko alat olla terveiden kirjoissa? Mulla ensimmäinen km oli henkisesti olosuhteisiin nähden helppo, paitsi kun se la tuli niin minä romahdin. Nyt väkisin miettii, että kun raskautuu ja jos se menee kesken niin kuinka siihen sitten reagoi. Seuraava raskaus, kun kuitenkin olisi suunniteltu ja toivottu sellainen...

Nyytti88 ihan normaalia kuumeilua mun mielestä, eikä yhtään liian aikaista :heart: Itse kuumeilin toista jo hetimmiten, kun ensimmäisen kanssa päästiin synnäriltä kotiin :saint:

Pöllömamma Nuo pillerit olivat nyt 6 vuotta käytössä. Kierukka oli toisen lapsen jälkeen pari kuukautta, mutta se otettiin pian pois haittavaikutusten vuoksi. Viimeksi tosiaan kun pillerit oli saman verran käytössä, niin raskautumiseen meni 1,5 vuotta |O Ja viimeisin raskaus alkoi pillereistä huolimatta.. Kuten aiemmin kirjoitin niin toiveet on korkealla tämän kierron suhteen ;)

(.) Laskureiden mukaan ovis ajoittuisi ajalle 28.11-3.12, saa nähdä.. Talletukset aloitettu heti kun vuoto loppui :D

Tällä hetkellä stressi aivan valtava (kovin yrittää elämä potkia monesta suunnasta), yritän olla ajattelematta asioita liikaa.. Helpommin sanottu kuin tehty! Eilen oltiin taas Helsingissä ja tulevana tiistaina olen menossa katsomaan myynnissä olevaa asuntoa ihan mielenkiinnosta. Jos on sellainen, että tykästyn enemmän niin voisi sitten käydä pankissa neuvottelemassa. Ja jos hyvä tuuri käy, että laina myönnetään niin se tarkoittaa sitä, että osittainen hoitovapaani päättyy tammikuussa :xmas: Jännääjännää :whistle:

Onko liian aikaista katsoa vauvan tarvikkeita (vaunuja) kunnei ole vielä edes raskaana? Yhdellä firmalla olisi nyt tarjousmyynnissä koko paketti sisältäen kaukalon ym. härpäkkeet ja mun tekis mieli tilata jo :saint: Vai enteileekö se huonoa onnea? Oonhan mä ostanu jo ensimmäiset äitiyshousutki ja hankkinu jotai vauvanvaatteita (kierrätyksestä ja kirppikseltä).

Ja toinen kysymys; mikä on sen kankaan nimi vaunujen eteen ja kiinnitetään kuomuun esimerkiksi verhorenkailla? Moni tekee niitä itse.. Mulla olisi idea kuosiin, mutta kun tuo nimi on nyt hukassa :confused:

Mä päätin sittenkin järjestää synttärit ja pikkujoulut :kiss: Saa tähän härdellin keskelle vähän muuta ajateltavaa :) Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :heart:
 

Yhteistyössä