*** 3:tta kuumeilevien syys/talvi -14 ***

Mitä ihmettä on maca-jauhe?
Laitan tähän nyt yhden tekstin minkä oon googlen syövereistä löytänyt liittyen raskautumiseen. Koko artikkeli tästä linkistä.

Maca vaikutukset naisille

Hedelmällisyys
Naiset ovat käyttäneet Maca jauhetta kasvattaakseen mahdollisuuttaan tulla raskaaksi jo yli 2000 vuoden ajan. Tieteelliset tutkimukset ovat osoittaneet,
että ruoka tasapainottaa hormoneja, jotka johtavat säännölliseen ovulaatioon. Maca on myös ravitsemuksellinen voimapesä, joka tukee optimaalista terveyttä, jota tarvitaan hedelmällisyyden auttamisessa.

Säännöllinen kierto
Kuten yllä on mainittu, Maca toimii todella hyvin terveen ja säännöllisen kuukautiskierron tukemisessa.

Raskaus
Macaa on turvallista ottaa raskauden aikana. Tosi asiassa, koska siinä on korkeat ravinne- ja mineraalipitoisuudet se voi tukea terveyden kehitystä. 2 teelusikallisessa jauhetta on kolme kertaa enemmän kalsiumia kuin lasillisessa maitoa. Mustan Macan on myös todettu kasvattavan luun tiheyttä ja lujuutta.

Parantunut libido
Yksi suurimmista vaikutuksista, joita säännöllisesti Macajauhetta käyttävät naiset ovat ilmoittaneet, on merkittävä seksuaalisen halun kasvu. Punainen Maca on korkein phytoravinteissa ja se on paras valinta naislibidon parantamisessa.

Macan positiiviset terveysvaikutukset miehille

Hedelmällisyys
Hedelmällisyys sekä miehillä että naisilla on pisin ja yleisin Macan käyttötarkoitus. Tiedämme, että alkuperäiskansat korkealla Perun Andeilla ovat käyttäneet juurta auttaakseen sekä ihmisten että karjan hedelmällisyyttä 2000 vuoden ajan. Nykyyänkin sitä käytetään ensimmäisenä resurssina pareille, jotka haluavat tulla raskaaksi Perussa. Viimeaikaiset tutkimukset Sveitsistä ja Perusta vahvistavat, että musta Maca erityisesti lisää siittiöiden määrää ja liikkuvuutta sekä lisää seksuaalista halua.

**

Vaikka tuossa lukeekin, että on turvallista ottaa raskauden aikana niin monista muista lähteistä olen lukenut ettei sitä suositella otettavaksi raskausaikana sillä se vaikuttaa hormonitoimintaan.

Itse aloitin maca-jauheen (superfoodin) käytön kuuriluontoiseksi kokeeksi kp4 alkaen. Saa nähdä kuinka käy. Parempi olisi olla positiivisia vaikutuksia, sillä tuo on niin pirun pahaa ettei tosikaan :snotty:
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Mä oon kanssa 31v ja mullakin ikä on yksi tekijä, mikä mietityttää kolmannen "hankkimisessa" . Jotenkin aattelen, että ainakin ennen 35v pitäisi lapset olla tehtynä. En tiedä mistä tollanen ajatus on tullut.

Mulla ollut nyt taas muutaman päivän pahempana alavatsakivut, Buranaa oon joutunut käyttämään, kun niin juilii. Soittelin tänään jo lekurillekkin, että uskaltaako odottaa maanantain poli aikaa. Hän meinas, ettei ole hätää, jossei ole kuumetta ja kipujen kanssa pystyy olemaan. Kovasti nyt taas mietityttää nämä, että mistä johtuu. Tajusin kyllä just tänään kun laskeskelin, että viime kipupiikki päivät oli n. kuukausi sitten, että voiko olla jotain hormonaalista kipuilua vaikka kierukka onkin vielä (toivottavasti) paikoillaan. Tänään ollut just semmost menkkamaista jomotusta, eilen särki kylläkin oikea kylki. Onko muilla ollut samanlaista hormonikierukan kanssa?

Mies lupas tulla mun kanssa polille, kun jotenkin kauheesti pelottaa, että mitä sieltä löytyy. Täytys nyt tämän viikon aikana rohkasta mieleni ja ottaa miehen kanssa puheeksi kolmannen lapsen "hankkiminen" ja aikataulut yms. ettei tuu sitten siellä lääkärissä mitään noloja tilanteita väärinkäsitysten vuoksi. Mua vaan pelottaa ottaa asia esille, kun pelkään että mies antaakin totaalikiellon kolmannelle.
Sori, pitkä vuodatus =(
 
Mollimilla. Ihan rohkeesti vaan kolmonen puheeksi. Jos mies ei niin lämpene heti niin voit ainakin aloittaa pehmittämisen jo :)

Mitäs uudenvuoden juttuja teillä on suunnitelmissa?

Mä oon 30v. Ikä ei mua mietitytä tässä puuhassa vaan raskaus, erityisesti loppukidutus eli synnytys, raskauden jälkeinen löllön laihduttaminen (imetys ei vie kiloja yhtään) ja vielä se uuden koulutuksen hankinta. Olen valmistunut ammattiin kohta 10 vuotta sitten enkä ole niitä hommia juurikaan tehnyt. Pätevyys on rapistunut ja oon vain ikuisesti hanttihommissa. Haluisin edes joskus sen kokoaikaisen ja kunnollisen työpaikan. Nyt tänään oon jäänyt melkein työttömäksi, mulle jäi muutama tunti viikossa. Plaah! Uusi ammatti olisi todellakin tarpeen :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Heippa kaikille!

Siirryn tuolta lievästi kuumeilevista tänne puolelle, koska ei tämä nyt enää mitään lievää ole :LOL:

Olen 29-vuotias ja mies 34. Edelliset lapset ovat -04 ja -07.

Eli pillerit jätetty pois marraskuussa ja viimeisimmät kuukautiset alkoivat 30.11.2014.
Jänniä aikoja elellään, koska millään en voi uskoa, että olisi ekalla yrityksellä tärpännyt.
Yritettiin aiemminkin kolmosta, mutta se yritys päättyi muutaman vuoden jälkeen keskenmenoon rv 10.
Heitin sitten hanskat naulaan koko pikkukolmosen suhteen, mutta nyt mies sai pään kääntymään asian suhteen.

Koskahan sitä uskaltaisi testailla??
 
Tervetuloa joukkoon Lasihelmi :wave: Ehkä vierailusi on pikainen pyörähdys vain ;) Miten oot malttanut olla testaamatta? Nyt heti tekemään testiä :D

Mä oon tässä kahden vaiheilla.. Mulla olisi tilaisuus laittaa lapset yökylään ja lähteä viettämään Uutta Vuotta, juomatkin ostin jo valmiiksi ja työkaverilta olen aikeissa hakea miehelle viiniä - ihana ihminen kun Tallinnasta toi sitä. Mä en vaan tiedä että juupas vai eipäs :snotty: 16-vuotiaana oon viimeks Uutta Vuotta juhlinut, että kaipa sitä pitäisi kun voinee olla nyt sitten viimeinen kerta hetkeen mitään alkotouhuja... :saint: Mä pohdin vielä hetken...

Rauhallista ja plussarikasta vuoden 2015 alkua kaikille! :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Oikein hyvää Uutta Vuotta kaikille!!

Lasihelmi tervetuloa


Mä uskaltauduin tänään ottamaan asian puheeksi ja mies kertoi haluavansa kolmannen :heart: :D :kiss: oi sitä ihanuutta, kun ruvettiin jo miettimään yrityksen aloittamisen ajankohtaa ja kaikkia käytännön juttuja. Varmaan kesälle menee ennen kun päästään tositoimiin ;) Mä oon niin onnellinen, nyt sitten vaan vielä täytyy yrittää kiskoa itsensä pilvistä maan pinnalle ja odottaa maanantain tuomiota.

Muutenkin oli niin ihana päivä, kun sai viettää leppoisasti uuden vuoden vaihtumista perheen kanssa: paljon herkkuja, pimuu (limu meen 3v sanomana) vähän raketteja ja Risto Räppääjää. Kämppäkin on vielä siisti ja kaikki asiat hyvin :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa ja Onnekasta vuotta 2015 kaikille! Onnea kaikista plussista mitä tässä välillä oli tullutkin ja toivotaan niitä paljon tällekin vuodelle :)

En olekaan tosiaan hetkeen täällä käynyt, olen vähän yrittänyt laittaa koko asian taka-alalle. Ja onhan tuota tekstiä viitisen sivua tullut lisääkin jota en nyt ole kahlannut läpi, pahoittelut :ashamed: Mitenkä on yritykset sujuneet?

Me ollaan nyt hiukan jahkattu ja soudettu ja huovattu tämän asian kanssa ja nyt ilmoitin työpaikalle että palaisin syyskuun ensimmäisenä päivänä töihin, lapsille täytyisi kohtapuoliin sitten tarhapaikkaa alkaa hakea. Mehän puhuttiin silloin aiemmin että jos yritettäis sinne huhtikuuhun ja jos ei siihen mennessä tärppää niin laitettais hetkeksi jäihin koko touhu. Mutta nyt ollaan sitten käytetty ehkäisyä silloin tällöin aina kun ollaan jaksettu hakea kumi ennen touhuja :LOL: ja päätettiin että nyt kun ilmoitin töihin paluusta niin lykätään suosiolla kolmannen yritystä hiukan. Katsotaan sitten mitä mieltä ollaan tulevaisuudessa. Sanoin kyllä miehelle että mä haluan neljännenkin kolmannelle sit kaveriksi jos nyt kolmanteen tulee isompi ikäero :LOL: Katsotaan nyt.

Mulla onkin nyt pari päivää ollut ihan kamalat pms-oireet ja ajattelin taas että oonko mä nyt sit paksuuntunut kun kerkesin töihin ilmoittaa, vai onko kuukautiset alkamassa. Kuukautiset ei koskaan ole mulla niin kamalasti vaikuttaneet mielialoihin (raskauskin enempi toisessa raskaudessa vasta) mutta niin se vaan nyt uusi vuosi alkoi mulla kuukautisvuotona! Ja enpä ole koskaan ollut näin onnellinen kuukautisista :) Pienempi palleromme on nyt siis jo hurjaa vauhtia kasvanut ja täytti tänään 8 kuukautta ja sen kunniaksi sitten ekat menkat. Esikoinen taas täytti 5kk kun mulla tuli ensimmäiset (ja viimeiset) hänen jälkeensä, hassu juttu :D Imetän edelleen vaikka hyvin syödään jo se 5 ateriaa päivässä muutakin ruokaa, luulen että tällä ne imetysmäärät on pysyneet suurempina tänne saakka kuin esikon kanssa että ehkä siksi meni pidempään kierron palaamisessa. Mutta nyt on sellainen olo vihdoin että on ohjat käsissä ja tiedetään missä mennään, ihana olo! Harmi vaan että nyt just kun päätettiin pistää yritys jäihin :/ (Vai just siksi?)

Mietin kyllä että pitäisikö mun kokeilla niitä ovistikkuja kun en koskaan ole päässyt kokeilemaan :D Ihan noin niinku huvin ja urheilun vuoksi, että onko mulla tosiaan ovis loppukierrossa kuten molempien lasten ultrissa on hedelmöittyminen laskettu.

Mutta nyt vaan sit keskitytään näihin palleroihin ja nautitaan sinne syksyyn asti kotielämästä :) Kiinnostaisi kyllä silti tietää teidän mietteitä ja kuulumisia :)
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta Lasihelmi :hug: Ihana kuulla Mollimilla noin ihania uutisia että mieskin sen kolmannen tahtoo, vielä kun saisitte tulevalla viikollakin yhtä hyviä uutisia :heart: Ja kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa Pöllömamma :wave:

Ja sitten suoraan (.) Mä tikuttelen nyt ekaa kertaa elämässäni ovista ja vaikuttaisi kipujen ja viivojen vahvuuksien perusteella oleva tulossa ihan lähipäivinä. Tässä kierrossa ei sentään veny toivottavasti sinne kp23 saakka. Näin kovia oviskipuja mulla ei ole ollut sitten kuin kuopuksen syntymän jälkeen - tiedä sitten paljonko maca-jauhe on asiaan vaikuttanut.. Eilen ostin apteekista myös monivitamiinia silmällä pitäen tuota foolihapon saantia. Mä kun oon päättäny plussata tästä kierrosta :D
Niin ja tulihan sitä Uutta Vuotta sitten otettua vähän vastaan; ei tarviika taas 10 vuoteen viettää :LOL:
 
Lasihelmi pahoittelut uudesta kierrosta. Ite olisin jo käyttänyt paketillisen testejä tuohon mennessä :D. Ei muuta kun kohti tärppiä nyt.

Mollimilla ihania uutisia!! Voih, hienoa :heart:

Kaikista aikomuksista huolimatta en kyennytkään juhlimaan uutta vuotta miehen ostamien sidujen taikka viininkään kera. Pelkkä ajatus alkoholin näyttimisesta ja raskaudesta... Äh tiedän typerää tässä vaiheessa mutta en vaan kyennyt. Viikon päästä pitäs tätin tulla kylään jos tulee... Tämä kierto on ollut vähäoireisin. Edellisissä kierroissahan olen kehittänyt kovan valeraskauden, :LOL: jospa nyt olisin vähän jalat maassa tällä kerralla. Niin ja kaiketi en ois sit raskautunut tästäkään kierrosta... SILTI en suinkaan ole oireeton :D. Onhan noita vihlontoja jne.

Tuosta omasta iästä vielä. En mäkään 30-31 vuotiaana kokenut olevan liian vanha. Nyt 33, tänä vuonna 34 täyttävänä koen kyllä olevani aika rajalla, no joo siis oikeastaan liian vanha (en vaan halua sitä ääneen myöntää itelleni).

Mietinkin tässä, että jahka en raskaudu tässä kierrossa niin mahdollisesti voitais ens kierto vielä yrittää mutta sitte lyödään hanskat tiskiin. Pelkään toisaalta tätä kaikkea... Sama kumpaan päädytään, niin se on varsin lopullista. Kolmannen tulo on aika muutos monella tapaa, mutta sekin ettei perhe enää kasvais niin... niin siihenkin tulis sopeutua ja alkaa luopua kaikesta vauvatavarasta.
 
Lasihelmet pahoittelut ja tärppejä seuraavaan kiertoon :)

Eipä nykyään taida 30+ olla vanha ikä lastensaannille. Ensimmästä lastakin useimmat saa nykyään siinä kolmenkympin kieppeillä. Mä en ainakaan koe itteeni vanhaksi kolmannelle kierrokselle. Jos nyt yrittäisin ensimmäistä niin silloin kokisin olevani jo yli-ikäiseksi siihen ja kiire painaisi päälle.

Vietettiin tänään esikoisen synttärikemuja. Aika hulabaloo oli, mut tätähän se on, kun tulee niitä kavereitakin eikä pelkästään sukulaisia.

Mulla tämä kierto on ollut "pahemmilla" oireilla kuin edelliset. Yleensä aina tiedän oviksen siitä n. puolen tunnin alamahan kipuilulla. Tässä kierrossa oli pari päivää kauheet vatsanväänteet, huimausta ja hedari. Luulin jo, et menkkojen alkavan kahta viikkoa ennen, ku oli sellaset väänteet ja pakki sekaisin.
 
Niin toi ikä kysymys on mulle ainakin sellanen, että 30 vee ei ole vanha saamaan lapsia, mutta kun siihen lyödään jokunen vuosi päälle niin alkaa nopeesti tilanne muuttua... Ehkä se on just se 34 joka muuttaa mun päässä asian. 35 on itelläni "raja" lapsen teolle. Mieluusti olisin nuorempana hankkinut tämän kolmannen. Ekan ja tokan osalta en kyllä kadu ajoitusta.

Gorthaur kuulostaa hurjilta sun ovisoireet! Huh. Ainakin tunnistaa h-hetken. Mulla ei nuorempana ollut mitään tuntemuksia oviksen ajankohdasta. Nyt vanhempana on alkanut oireilut asian suhteen.
 
Lasihelmi :hug:
heidip toivottavasnti "apuvoimien" käyttö tuottaa tulosta. Ihan varmasti teki juhliminen "hyvää".
WWNEOn ne niin valtavia asioita nää lapsi asiat, se on jänä kun samana päivänäkin voi mielipide muuttua. Mulla tällä hetkellä tosi vahvana toive kolmannesta ja jännä kyllä mieskin sanoi tänään, että oma tunne vaan kokoajan vahvistuu. Tsemppitärppiä.
Gourthaurhuhhuh aika oireita, vähän pelottaa miten oma kroppa kestää taas monen vuoden jälkeen "normi" kierrot. Meillä on esikoisen 7v juhlat parin viikon päästä, aapuuva.
 
Hyvää vaihtunutta vuotta kaikille. Toivotaan paljon plussia meille tänä vuonna!

Gourthaur, mullakin ihan jäätävät oviskivut joka kierrossa. Kaksinkerrroin saan olla pari tuntia, ja ilman särkylääkettä ei kyllä tuu mitään. Edellsenä päivänä jo istuminen sattuu.. en siis tikuttele ovista :LOL:

on, kp 8. odottelua vaan. Ens viikolla sit taas pääsee tositoimiin. Kauhee vauvakuume päällä!
 
Viimeksi muokattu:
Lapsen saaminen on iso muutos elämässä ja kyllä sitä vaan miettii useamman lapsen jälkeen vieläkö sitä jaksaa aloittaa alusta jne. Ihan hyvä, että sitä mietitään ja jahkaillaan niin ei päätös sitten harmita jälkeenpäin.
Alunperin meillä oli juttua, et kolme on meidän lapsiluku. Ensimmäisen vaikean synnytyksen jälkeen olin sitä mieltä, et tämä oli tässä. Pitkän ympäripuhumisen ja lievän painostuksen alla suostuin toiseen. Se raskaus oli helppo ja synnytys ok niin ei jäänyt sellasta kauhua kuin ekasta. Nyt oon tuntenut kaipaavani vielä sitä puuttuvaa kolmatta. Mies ei ole ollut innostunut, kun meillä on esikoisen kanssa ollut todella vaikeaa (monen vuoden jälkeen tilanne on lopultakin nyt ohi) ja miten se aiheutti vaikeuksia meidän liittoon ja miten sukulaiset kävivät kimppuun. Nyt yllätyksekseni ukko on yli-innostunut kolmannesta kuin nappia painamalla ja koko ajan pitäisi päästä puuhastelee hartaudella :snotty: Niin se mieli heittelee miehilläkin ja aina meitä naisia syytetään tuuliviireiksi :LOL:

Ei mullakaan ole ollut mitään tuntemuksia oviksen suhteen vasta kuin toisen lapsen syntymän jälkeen. Kroppa on muuttunut niin oudoksi varsinkin toisen synnytyksen jälkeen, etten koskaan oikeen tiedä missä nyt mennään. Ikinä en silti ole ovista tikutellut vaan luottanut luontoäitiin. Muutenkin oon molemmissa raskauksissa odottanut menkkojen olevan n. viikon myöhässä ennen kuin oon käyttänyt sen yhden halvimman raskaustestin. Nim. Pihi :whistle:
 
Gorthaur (kauheen vaikea nicci :) Kuulostaa niin tutulta, meillä oli kanssa aluksi haaveissa 3, varmaan paljolti siksi, että molempien lapsuuden perheessä ollut 3. No eka raskaus pääty kiireiseen sektioon, esikoinen oli pikkukeskonen ja joutuu olemaan 5vkoa sairaalassa, itse olin kanssa huonossa kunnossa ja 2vkoa sairaalassa. Kotona jatku koliikki huudot jne. Sillon ajateltiin ettei ikinä enää, sitten muutaman kuukauden päästä, että jos 10v päästä ja sitten pikkuhiljaa annettiin kakkoselle lupa tulla. No sen jälkeen oli kaksi keskenmenoa, jotka oli mulle tosi kova paikka. Sitten tulin kuopuksesta raskaaksi ekat pari kuukautta pelkäsin keskenmenoa ja sitten aloin pelkäämään, että hänkin syntyy keskosena. Kaikki meni kuitenkin hyvin, mutta synnytyksen jälkeen olin taas vähän heikkona sain verensiirron ja antibiootit ja sitten iski se henkinen masennus/ahdistus. Ne pari kuukautta oli todella raskaita, vaikka jälkeenpäin tajusin, että siinä tuli sitten samalla käsiteltyä esikoisen aiheuttamat traumat, keskenmenot, läheisen pappan kuolema ja parisuhde sotkut. Pelko siitä, että kolmannen kanssa iskee taas toi ahdistus/masennus on ollut itsellä suurin este kolmannelle. Ollaan kuitenkin asiaa käsitelty ja tajusin, että vaikka se tulisikin taas niin siitä selvittäs niin kuin viimeksikin.
 
Minä myös mietin välillä, että onko "järkevää" koittaa kolmatta, kun kaksi isompaa ovat jo koululaisia ja omatoimisia.
Arki ja lomailukin on niin helppoa nykyään. Mutta toisaalta, nythän vauvalle olisi mahtava aika, koska päivisin ei olisi ketään muuta jakamassa huomiota.
Ja ilmeisesti vanhemmat lapsetkin toivovat vauvaa (emme ole heille yrityksestä puhuneet), koska tyttö toivoi joulupukilta pikkusiskoa. Ei onneksi ollut kovin pettynyt, kun ei pukki moista tuonut =)
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Lasihelmi munkin on nuorimmainen toivonut jo vuoden päivät pikkusisarta eikä nuo tiedä yrityksestä :D Ihania lapsia :heart:

Mun täyttää esikoinen ensi kuussa 8v ja kuopus huhtikuussa 7v |O Kuukauden päästä onkin kuopuksen kouluunlähtöpalaveri perheneuvolassa. Saa nähdä millaiseen lopputulokseen päädytään, kun viime vuoden alkupuoli oli hänen kanssaan erittäin hankala ja psykologien + lääkärin mielestä tarvitsee pienryhmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöllömamma;30555927:
Sanoin kyllä miehelle että mä haluan neljännenkin kolmannelle sit kaveriksi jos nyt kolmanteen tulee isompi ikäero :LOL: Katsotaan nyt.
Samoja mietteitä itsellä ollut :D Saa nyt sitten nähdä kuinka käy, kun sen kolmannen joskus saa alulle ja maailmaan :saint:

Ette te naiset oo liian vanhoja ;) Mun äiti on ollut 32-vuotias, kun sai meidän perheen iltatähden. Mulla ja pikkuveljellä on ikäeroa 12 vuotta ja oon katraan vanhin. Silloin kun äiti alkoi puhua 40-vuotiaana vielä yhdestä, kun mulla oli esikoinen ja odotin toista, niin se oli mun mielestä jo liian vanhaa. You know :D Äidillä alkoi kyllä vaihdevuodet jo 35-vuotiaana, mutta sai diagnoosin vasta vuosia myöhemmin. Mä oon omalla kohdallani ajatellut, että tekisin/saisin viimeisen lapseni ennen kuin täytän 30v (nyt 27v), mutta kun tämä nyt venyy venymistään niin väistämättä käy niin että kolmonen on se viimeinen taikka sitten teen/saan vielä yhden yli 30-vuotiaana. Ei sitä koskaan tiedä.

(.) Ovistesti haamuilee edelleen ja nyt kp15. Kp11 oli liki tasavahvat viivat, muttei kuitenkaan tarpeeksi. En usko oviksen olleen vielä. Kirjoitin viime kierrossa kaikki viime kierron oireet ylös että saan vertailla eikä niitä ole nyt tässä kierrossa niin paljoa. Tuhruvuoto ja omituiset unet on täsmänneet. Saa nähdä mitä tämä kierto tuo tullessaan.
 
Täällä on keskusteltu mm. iästä ja toivotaanko tyttöä vai poikaa.
Mä aattelin aina aiemmin, etten todellakaan halua tulla äidiksi yli kolmekymppisenä. Mutta nyt kun asiaa on syksystä lähtien miettinyt, niin ei yhtään pöllömpää. Nuo isommat muksut on jo kuitenkin 9v ja 6v niin olis kyllä ihanaa olla vauvan kanssa kotona. Sais viettää aamut aina vaavelin kanssa ku isommat koulussa ja lisäks sais muut ajat olla kotona perheen kanssa. Mä teen vuorotyötä ja tuntuu että ehditään ihan liian vähän viettämään aikaa yhdessä. Ja mulla myös muutama kaveri saanut/saamassa esikoistaan yli kolmekymppisenä.

Etusivulle saa muuten päivittää iän 32..:wave:

Mä ehkä salaa toivoisin tyttöä. Kuopus on tyttö, niin niistä olis ehkä seuraa enemmän toisilleen ja menis paremmin samaan huoneeseen. Mutta ei olis kyllä poikaakaan vastaan mitää! Kunhan sieltä nyt jompikumpi tulis ja äkkiä! :D

Tänään menossa dpo 10 ja aamuinen testi nega. :ashamed: Mutta ei haittaa, kuus testiä odottelee kylppärissä ja aion niitä uitella joka päivä. Loppuviikosta pitäis menkkojen alkaa..

Kirpakkaa pakkaspäivää ja hyvää sekä plussarikasta alkanutta vuotta kaikille!! :wave:

-Unnaunna
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
Jahans se ois pikku hiljaa pyhät vietetty. Onneksi on huominen vapaa vaikka nyt tänään joutu töihin mennä.

Taitaa monilla olla samoja mietteitä tuon iän suhteen: huomaan että teistäkään 30-32v ei ole liian vanha. Tämän jälkeen alkaa kello tikittää :D. Jo pelkästään kun katsoo tuota etusivun listaa niin voi huomata että itse alan olla kolmannen toiveilijana sitä vanhinta kastia. No eipä siinä. Oikeesti lopulta vuosi sinne tai tänne ei paljon merkitse. Ite vaan aina ajattelin kans aikoinaan et tekisin ne lapset ajoissa, mutta...
On. Mahassa outoja tuntemuksia / kipuja. Liekkö syönyt jtn sopimatonta vai mitä lie. Kp23 ja olo odottava...
Sukupuolitoiveita ei ole koskaan ollut, eikä ole nytkään. Tervettä lasta vaan niin toivoisin!
Plussatuulia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: He.Ti
WWNE: Eihän se ikää sinäänsä katso, itellä vaan ainaki tuntuu etten minä jaksa tämän jälkeen enää yli kolmekymppisenä ruveta vääntämään yhtään nappulaa. Minä oon alottanu nuorena enkä oo kiirettä pidellyt, tää on just hyvä näin. Jollakin toisella se on eri tavalla <3
 
Heipä hei kaikille! :wave:
Taidan uskaltautua tänne teidän joukkoonne kun helpotuksekseni huomasin, että moni täällä soutaa ja huopaa tämän kolmannen kohdalla ihan kuten mekin. :D
Meidän esikoinen, tyttö, syntyi syyskuussa 2011 melkein kahden vuoden yrittämisen jälkeen, syynä vaikeaan raskautumiseen oli mun endo, joka tukki kokonaan vasemman munajohtimen. Lopulta kuitenkin tärppäsi ja vauva oli tietysti kovin toivottu.
Pikkuveli syntyi heinäkuussa 2013, olimme taas varautuneet pitkään yrittämiseen, mutta tämä lapsukainen päättikin yllättää kaikki ja tärppi kävi heti ekasta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen.
Meille on alusta asti ollut selvää, että halutaan kolme lasta, mutta tämä kolmas meinaa aiheuttaa ramppikuumeen :D Elämä sujuu nyt helposti ja molemmat lapset nukkuvat hyvin jne.jne..kyllä tiedätte mitä tarkoitan! ;)
Enivei, kierukka lentää roskapönttöön 22.1 kun mulle on varattu poistoaika. :) Poisto vähän jänskättää kun mulla ei ole lankoja siinä enää ollenkaan, joten se kaivellaan jollain koukulla pois. :$
Mutta ei me sen jälkeen varmaankaan enää estellä, vauva saa tulla jos on tullakseen :)

Koitan tässä päästä kärryille teidän jutuista :)

Terkuin, Vaniljainen
 
Viimeksi muokattu:
Mun täytyy tähän ikä asiaan sanoa, et oon varmaan jotenkin ihan pihalla sitten kaikesta, mutta en oo ikinä ajatellut että olisin jotenkin vanha saamaan vielä lapsia. Esikoisen sain 29- vuotiaana ja se oli mun mielestä ihan loistava ikä tulla äidiksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: heidip*

Yhteistyössä