3-v juoksuttaa äitiä ja isää kaikki yöt!

Meidän poika on ollut aina huono nukkumaan, mutta nyt kun on tutti jätetty pois niin yöt onkin mennyt valvoessa. Kun ei vaan millää rauhoitu takaisin uneen. Joka yö täytyy käydä poikaa rauhoittelemassa 10-20 kertaa. Kokonaista tuntia saa harvoin nukkua. Poika ei nuku päikkäreitä, menee illalla kahdeksalta nukkumaan ja herää aamulla kahdeksalta.

On kauhean raskasta ravata jatkuvasti pojan luona, ja hermothan siinä menee koko porukalta. Tuttia ei kysele, ei vaan osaa nukahtaa ilman sitä. Miten noin isolle pojalle pidetään unikoulua? Jaksaa kuitenkin tuntitolkulla yölläkin kirkua ja hakata päätä seinään jos huoneeseen ei mene. Säälittää naapuritkin... Auttakaa, mitä voisi tehdä?
 
Koska olette jättäneet tutin pois eli kauanko tätä on jatkunut? Minä aattelisin niin että älkää nyt antako periksi vaaan yrittäkää vain jaksaa nyt tämä kirkuminen ja yöllinen riehuminen. Toivottavasti vain kokeilee aikansa, että onko se tutti nyt tosiaan laitettu kokonaan pois. Saattaa kestää 3 vuotiaalla lapsella kauemmin kuin pienemmällä, mutta minä sanoisin että sinnitelkää ja jos vain mahdollista niin vuorotelkaa niin että edes toinen saisi nukkua yönsä paremmin.
 
taas takana yksi levoton yö... tunnin huusi suoraa huutoa yöllä, kunnes suostuin ottamaan syliin ja viemään mun viereen nukkumaan. siinä nukkui sit hyvin. mut mies joutui sohvalle. aina aamulla sit puhutaan yöstä pojan kanssa, ja tuntuu kyllä muistavan olleensa tuhma, ei vaan sano muuta kuin että "älä ole surullinen äiti"... raukkaparka.

omenamehua on alkanu huutaa öisin kun tutti jäi, ja suuttuu kauheasti kun sanon että ei yöllä saa mehua, vettä vain. tuntuu että keksii aiheita huutamiselle ihan omaks ilokseen. väsyttää jo pelkkä ajatuskin illalla nukuttamisesta ja uudesta yöstä!
 
voi :flower: luin kertomustasi,ja niin on samanlaista kun meilläkin,tosin meillä on nokkamukit käytössä=) kun ei vaan tosiaan osaa nukahtaa ilman sitä,yöllä huutaa tosiaan maitotajoilua ainakin 6kertaa,siskonsa samanlainen,pikkuveli rauhallinen nukkuja huh =) meillä on ollut jo monet vuodet puheissa jos jonkin näköisiä unikouluja,mutta jääneet kun huuto siitä seuraa,jolloin koko muukin sakki on hereillä.eli jo käytännössäkin mahdoton toteuttaa..mietin jos saan maidon tarjoamisella edes hetken nukkua antaa mennä..niin pahalta kuin kuulostaakin
 
Meilläkin on noita yöhuutoja ollu jos jonkin näköisiä, välillä palaa hermot, välillä säälittää pieni ihan hirveesti, välillä huolestuttaa. Mun lapset on nyt kaks vuotta ja kolme ja puol vuotta. Ainoo mikä on auttanu on sitkeys, ettei anna periks. Rankkaa on tiedän. Jaksamisia teille.
 
Meillä nukutaan perhepedissä vallan mainiosti. Meidän parisängyn vieressä on sänky, eli meillä on tavallaan kolmisänky :whistle:
Mikä sen ihananmpaa, kun unen lämpöinen poika tulee aamulla viereen pötköttelemään. Nukkuu yöt hyvin ja minä myös, kun ei tarvi murehtia toisessa huoneessa nukkuvaa. Jos nyt vielä 15v. nukkuu vieressä, niin sitten huolestun :LOL:
 

Yhteistyössä