3 vuotiaan koko?

  • Viestiketjun aloittaja keinänen
  • Ensimmäinen viesti
keinänen
minkä kokoisia keskimäärin on kolmevuotiaat? ajattelin ostaa alennusmyynnistä toppapuvun ensivuodeksi , poika on nyt 91 senttinen riittääkö 104 senttinen puku?
 
No ku seki riippuu valmistajasta. Ne haalarit tahtoo olla niin eri kokosia. Ostin Reiman puvun 110cm 3-vuotiaalle tytölle ens talveksi. Jos oisin ostanu Reimatecin, oisin ostanu pienemmän tai Lassietecin, niin ehkä sen 110cm. Just niitä mittailin kaupassa ja hämmästelin, ku niin paljo on kokoeroja puvuissa. Täytyy kokeilla...
 
Hepsula harmaana
Juu, eri valmistajien koot vaihtelee paljonkin.
Mä ostin tytölleni ens talveks 104cm haalarin. Nyt on käytössä 98cm joka on hyvän kokoinen, pikkuisen kasvuvaraakin on vielä.
Neiti oli kesällä 3-vuotisneuvolassa 96,8cm mut on kasvanu varmasti useamman sentin siitä.
Pojathan usein on pidempiä.. Vaikea ennustaa miten kasvu kehittyy vuodessa.
 
Hepsula harmaana
Onko poikasi siis ensi talvena 3-vuotias?
104cm on siinä tapauksessa varmaankin sopiva. Isompaa ei kannata ostaa, kun lapsen on hankala likkua jos on liian iso haalari. Ja haalarikin kuluu herkemmin jos kasvuvaraa on liiaksi..
 
keinänen
jep.. unohdin sanoa että poika täyttää ensi marraskuussa vasta kolme ja siksi kokoja vähän kyselin.. kun nyt saisi halvemmalla alesta, mutta jos ei sopivaa löydy niin sittei löydy. kiitos teille :flower:
 
LeenaK
Melkein kannattaisi vaikka jollakin netin kasvukäyrällä panna poikasi pituuksia ja katsoa että miltä näyttää, suurinpiirtein sitä käyrää ensi vuoden koko. (ainakin verkkoklinikalla on, saakohan täällä näin mainostaa...) Nimittäin meilläpä neiti on elokuussa 3v täyttäNYT ja nyt on 92-senttinen haalari ihan sopiva. :) Jos poikasi on keskikokoinen niin varmaan 104-senttinen haalari olisi ihan passeli, 110 aika iso ja 98 saattaisi jäädä pieneksi kesken kauden.
 
Vieraampi
mun poika on nyt 3,8 v ja käyttää tällä hetkellä reimatecin 98cm joka mahtuu loistavasti vielä lopputalven (ja kakkoshaalarina on brion 90cm), pojalla on nyt pituutta tasan 100cm
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 10:55 mamma-72 kirjoitti:
Meidän 3,5v neiti käyttää tänä talvena jo Reimatecin haalaria kokoa 110. On ihan passeli. Pituutta kesällä 3v neuvolassa oli 100cm.
---------------
heh...sama juttu täällä, pituuksineen, ikineen ja haalarimerkkikin koon kanssa natsaa
:wave:

---Annastiina69---
 
Huolestunut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 09:48 hinku harmaana kirjoitti:
Meidän poika täytti viimekuussa 3v. ja neuvolassa mitattuna oli 103.5cm.
[/quote
Minkä kokoinen poika oli synytyessään? jos saan kysyä :ashamed: Olen itse ollut kovin huolissani omasta pojastani, joka päätä pitempi muita ikätovereitaan. Nyt 3 vee ja 106cm pitkä,odotuspituus huitelee lähemmäs kahta metriä.. Mutta aika lähelle menee teidän pojan kanssa. Ise olen tumppi, 160cm ja mieskin vaan 175cm, tosin suvussa aika korstoja,190 senttisiä äijiä. Poikani oli syntyessään 55cm ja 4kg. Kasvu ollut kyllä tasaista.
Ärsyttää vaan ainaiset kommentit, kuinka ISO poika on ja muut typerät sanonnat "ruoka-aikaan kotona" yms. VAikka poika ei oo lihava! Kiitti jos vastaat! :wave:
 
huolestuneelle:
Meijän poika 3v ja 17kg, 104,5 cm.
syntyessään 3,6kg ja 51 cm
en ole huolestunut.
Laskeskelin juuri että saa ostaa ens talveks varmaan 120 cm:n vaatteita. Mulla kaapit pullollaan liian pieniä vaatteita kun olen hamstrannut aleista ja poika kasvanut ohi =)
 
T-79
Meidän neiti täyttää kolme tässä kuussa ja nyt on käytössä vielä viimetalven talvihaalri kokoa 92 cm. Anoppi oli ostanut tytölle ensitalveksi 104 cm ouvun ja uskon sen työlle hyvin sopivan vaikka 4 vuotta ensi talvena täyttääkin. Ellei nyt ihan mahdotonta kasvua taphadu...
Vaateista nyt on 98/104 sopivasti vähän isoja.
92 cm menee joissain mukavasti osassa alkaa jo lahkeet olla pieniä...
Tuo on aina vaikeeta arvioida kun lapset on niin eri mallisia kropaltaankin...

 
Nyt helmikuussa täyttävä 3 vuotias tyttö noin 94cm pitkä. Käyttää 98cm lassietec haalaria, joka on hyvä ja reilunkokoinen. 104cm reiman haalari löytyy, mutta mielestäni vielä aivan liian iso, koska hihojankin pitää kääntää lahkeiden lisäksi....
 
hei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 13:14 Huolestunut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 09:48 hinku harmaana kirjoitti:
Meidän poika täytti viimekuussa 3v. ja neuvolassa mitattuna oli 103.5cm.
[/quote
Minkä kokoinen poika oli synytyessään? jos saan kysyä :ashamed: Olen itse ollut kovin huolissani omasta pojastani, joka päätä pitempi muita ikätovereitaan. Nyt 3 vee ja 106cm pitkä,odotuspituus huitelee lähemmäs kahta metriä.. Mutta aika lähelle menee teidän pojan kanssa. Ise olen tumppi, 160cm ja mieskin vaan 175cm, tosin suvussa aika korstoja,190 senttisiä äijiä. Poikani oli syntyessään 55cm ja 4kg. Kasvu ollut kyllä tasaista.
Ärsyttää vaan ainaiset kommentit, kuinka ISO poika on ja muut typerät sanonnat "ruoka-aikaan kotona" yms. VAikka poika ei oo lihava! Kiitti jos vastaat! :wave:
Meidän poika on myös kuulemma ikäisekseen isokokoinen eli pitkä. Oli ns. normaalikokoinen syntyessään. Pituutta en nyt tiedä kun ei ole neuvolakäyntejä ollut, vaatekoko on noin 3-vuotiaan koko, on 2-v nyt.

Lapsen isä on pitkä, isän puoleinen suku on pitkää. Minä olen keskimittainen ja minun suku normaali tai vähän pidempää.

Olen kuullut myös kommentteja, että onpas pitkä / iso ikäisekseen. Vastaan: pitkä se on isäkin. Ja: ei meidän kahden geeneillä mitään hintelää pulloharteista balettitanssijaa saada vaikka nälässä pidettäisi.
Olen ylpeä pitkästä / Isosta lapsestani. Lihava tai pullea hän ei ole. Eron huomaa päiväkodissa: ikätoveri on puoli päätä lyhyempi mutta pullukka, vatsa pömpöttää. Omani on siinä vieressä sitten pitkänä, hoikkana ja pitkäraajaisena.

Pituuskasvu saattaa hidastua sitten myöhemmin eli voi olla ettei teidän pojastanne mitään 2-metristä tule, vaan esim 180 cm. Tosin, ei se huomiota herättävä pituus mitään haittaa: mieheni on tuollainen lähes 2-metrinen, hänellä on kavereita jotka ovat pidempiä kuin hän .. eikä kyse ole koripalloseuran jäsenistä. =)

Olen ylpeä pitkästä miehestäni, olen ylpeä pitkästä lapsestani enkä ole ollenkaan huolissani hänen pituutensa kehityksestä.
 
Meillä tyttö täytti marraskuussa 3v. Koko talven on mennyt vielä viime vuotinen 92cm reimatecin talvihaalari, varmasti tuokin vaikuttaa, kun vaippa on jäänyt pois. Tyttö oli neuvolassa n. 96cm pitkä ja painaa n.14kg. Ensi talveksi on 98cm Reimatecin haalari joka on siskon tytön vanha (hän on vuoden meidän tyttöä vanhempi ja isokokoisempi). Nuo Reimatecit on vaan aika reilun kokoisia haalareita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keinänen:
minkä kokoisia keskimäärin on kolmevuotiaat? ajattelin ostaa alennusmyynnistä toppapuvun ensivuodeksi , poika on nyt 91 senttinen riittääkö 104 senttinen puku?
Nopsasti voisi kuvitella, että 104 cm riittää ensi talvena.... Miulla on nyt tyttö 3,5v ja käyttää 110cm haalaria, satanelkku ei menisi enää päälle, kun on pitkä ja roteva tyttö kyseessä...

Miten se joku viisas sanoikaan: ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden! =)
 
Meillä poika kohta 4v on käyttänyt vielä tänä vuonna alkutalven 98 Remu-haalaria. Poika on 105 pitkä ja hoikka. Jos poikasi on ns. Normaalikokoinen 98 haalari riittää ensi talveksi, riippuu toki merkeistä, mutta Remut, Legot jne. ovat reiluja.
 
Meidän kohta 3 -v poika käyttää 104 ja 110 cm pukuja. Ennen joulua meni 98 cm puku pieneksi. Nyt 104 cm puku menee nippanappa jos ei tarvi laittaa villapukua alle. Ostin ensi talveksi 116 cm puvun että menis koko talven ja toivon että myös 110 cm puku minkä ostin tammialesta menee myös ensi talvena.

Ollaan kotona mitattu 103 cm/ 20 kg, mut hänellä on pitkä selkä ja sen takia haalarit tarvii olla numeroa isompia kuin kaksi osainen puku. Olen ostanut ensi talveksi 110 cm kaksiosaisen puvun ja uskon sen menevät kokotalven.

Lapsen isällä on myös pitkä selkä/kädet ja hänellä myös haalarit ovat aina muita vaatteita isompia.
 

Yhteistyössä