3 vuotiaan raju uhma

  • Viestiketjun aloittaja pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti
pojan äiti
kun ei saa tahtoaa läpi huutaa, potkii, riehuu vaikka miten kauan. Eilen jo nostin kuistille jäähylle.
miten jaksan? pukeminen ja päiväkotiin lähteminen aivan painajaismaista
 
v
Väkisin. Et anna periksi ja pysyt rauhallisena (mikä on aikamoinen haaste). Jäähy on hyvä toteuttaa, mutta paikka pitäisi olla kuitenkin vaikka keittiön penkki, joka on samassa tilassa, jossa itse olet. Meillä on kestänyt jo kohta vuoden vaikea pukeminen...kolme kertaa päivässä väkisinpukeminen vie voimia - tiedän.
 
Mutta ei rajusti.Jäähyä meilläkin käytetään,paikkana portaat.Koita muistaa,ettei lapsi tee sitä ilkeyttään tai pahuuttaan,vaan siksi,että hänen täytyy.Koville ottaa välillä täälläkin,isoimmat taistelut syömisen kanssa
 
pojan äiti
Alkuperäinen kirjoittaja lörpötys:
Mutta ei rajusti.Jäähyä meilläkin käytetään,paikkana portaat.Koita muistaa,ettei lapsi tee sitä ilkeyttään tai pahuuttaan,vaan siksi,että hänen täytyy.Koville ottaa välillä täälläkin,isoimmat taistelut syömisen kanssa
meillä ei syöminen kanssa ongelmia, samoin lääkkeiden otto sujuu, hampaiden pesu sujuu, mutta pukeminen....
 
kolmen äiti
Kuulostaa niin tutulta. Meidän 3,5vee neiti on aivan mahdoton. Kauheita raivarikohtauksia sit ku ei tahto mee läpi... Siin on vaan vaikee olla nauramatta ku tyttö suuttuu ja komentaval äänel huutaa et "äiti sä oot ihan papparainen", ja sit ku multa pokka pettää ni kahta kauheempi tappelu...
 
mutta jos vakisin pukeminen on aina yhta vaikeaa niin voisko sita kokeilla muita keinoja, esim poika itse valitsee ainakin itse osan vaatteista, ehka itse riisuisi ja laittaisi vaatteensa johonkin "omaan paikkaan" josta itse vois hakea kun aletaan pukea.

ainakin mun omia hermoja olen saastanyt silla etta voiman tilalla olen kayttanyt jotain kannustinta/kannustavaa tapaa johon lapsikin innostuu.
 
pojan äiti
Alkuperäinen kirjoittaja familia:
mutta jos vakisin pukeminen on aina yhta vaikeaa niin voisko sita kokeilla muita keinoja, esim poika itse valitsee ainakin itse osan vaatteista, ehka itse riisuisi ja laittaisi vaatteensa johonkin "omaan paikkaan" josta itse vois hakea kun aletaan pukea.

ainakin mun omia hermoja olen saastanyt silla etta voiman tilalla olen kayttanyt jotain kannustinta/kannustavaa tapaa johon lapsikin innostuu.
saa valita kahdesta, esim. annan kahdet sukat, kaksi paitaa..... Ei auta. Ja kiinnostusta ei saa käännettyä mihinkään muuhun.
 
Silloin ei voi kun pukea väkisin mutta koittaa ite olla rauhassa. Hengität syvään, lukitset muksun raajoja aina tarvittava määrä omien jalkoses sisään(istuen ite lattialla) ja väliin ja puet samalla :D . Teet sitä niin kauan ja rauhassa et vaatteet vaan on päällä.
Hämärässä muistikuvassa on esikoisen raivarit ja riehuminen pukiessa kun oli pieni. puin väkisin ja laskin kybään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti :
väkisin pukeminen ei onnistu. Toinen rimpuilee ja rihtoo. Kun yksi jaksa saadaan pulttuu on toinen jo irti. Ja ei se siel ulkona jäähyl ollut ku puol minuuttia.
Lahjonta. Jos meillä iskee tuolle isommalle vastaava päälle, niin saa purkan sitten kun vaatteet on päällä. Jos ei ala sujumaan, tehostan tilannetta ottamalla purkkapussi esiin. Jos ei vieläkään, niin otan itse purkan...
 
pojan äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti :
väkisin pukeminen ei onnistu. Toinen rimpuilee ja rihtoo. Kun yksi jaksa saadaan pulttuu on toinen jo irti. Ja ei se siel ulkona jäähyl ollut ku puol minuuttia.
Lahjonta. Jos meillä iskee tuolle isommalle vastaava päälle, niin saa purkan sitten kun vaatteet on päällä. Jos ei ala sujumaan, tehostan tilannetta ottamalla purkkapussi esiin. Jos ei vieläkään, niin otan itse purkan...
Ok! Meillä lahjonta käytössä huomenna.
 

Yhteistyössä