??

  • Viestiketjun aloittaja Tupakka
  • Ensimmäinen viesti
korjatkaa jos olen väärässä mutta muistelen että se aika jotain 2h paikkeilla eli 2h polttamisen jälkeen voi imettää..toiki voi imettää aikasemminkin mutta siinä maidossa on reippaasti nikotiinii ja sit se masituu pahalle...kai... :whistle: mut ite en oo koskaan poltanu ja en osaa omakohtasesti sanoo...jotan tällästä vaan muistelin..

;) parempihan jos lopetat kokonaan ;)
 
Mulla on sellainen mielikuva, että vois imettää heti tupakan polttamisen jälkeen, ehkä noin 15 minuuttia on se raja. Sitten vartin jälkeenniitä haitta-aineita alkaa olla siinä maidossa niin paljon, että ei kannata enää imettää. Sitä rajaa en muista, että koska ne haitta-aineet ois sitte poistuneet sieltä maidosta.
 
Munkin mielestä se on niin et ennen imetystä voi käydä tupakalla (onhan se aika lookistakin: rinnat on jo täynnä niin ei siihen voi nikotiinia mennä niin paljon, kun taasen tyhjiin jotka kerää maitoa). Juomisen suhteen on taas eri asia, ehkä sellanen vuorokausi olis hyvä olla imettämättä riippuen kunka paljon on tullu otettua. Niin kauan kun maito on vihreää niin ei sais antaa, mut itte jouduin kerran antaan aamulla "kännimaitoo" kun likka ei tuttelia suostunut syömään ja oli nälissään, :( ikää oli sillon alle 10 kk eli ei voinu antaa ees oikeeta maitookaan. Eipä oo kummemmaks siittä tullu nukku ainakin paremmin :D Kuhan nyt ei vaan tavaks tuu se ryypiskely ;)
 
se menee niin, että viidentoista minuutin päästä tupakan polttamisesta haitta-aineiden määrä maidossa on korkeimmillaan, sen jälkeen se kääntyy laskuun. kahden tunnin päästä maidossa ei ole enää mitään.
synnäriltä sanottiin, että jos on pakko polttaa, ni kannattaa aina polttaa esim. ku lapsi on käyny nukkumaan, niin että tilanne on sellanen että ainakaan oletettavasti se ei herää seuraavaan kahteen tuntiin, tai sitte tupakalla voi käydä heti syöttämisen jälkeen, jos tietää että seuraavaan syöttöön on sen jälkeen aikaa.
mä en suosittelis imettämään heti tupakan polton jälkeen, ennen ku se 15 min tulee täyteen. tuskin kukaan vauva saa mahaansa täyteen alle viidessätoista minuutissa, ja vaikka haitta-aineiden määrä on vasta 15min päästä polttamisesta korkeimmillaan, ni on se heti tupakan jälkeen jo huomattavasti korkeemmalla ku esim. 1½ tunnin päästä tupakoinnista.
 

Yhteistyössä