30vjuhlat 30 hengelle

  • Viestiketjun aloittaja Vilijonkka
  • Ensimmäinen viesti
Vilijonkka
Kuinka paljon pitää varata täytekakkua yms synttärikahveille, joille on kutsuttu 30 henkeä? Aiemin olen aina varannut pullia, pasteijoita yms yksittäisiä juttuja 1/vieras, mutta usein niitä silti jää.
Tarjoiluiksi ajattelin täytekakun, lihapasteijoita (pakaste), keksejä ja sankari haluaa vielä tiramisua. Tarvitaanko lisää suolaista (juustosarvet) tai makeaa (kuivakakku tms)? Vieraat ovat sukulaisia, aikuisia ja lapsia. Ruokaa ei tarjota, ainoastaan kahvit ja juhlat ovat iltapäivällä.
 
Oni
Nojaa! Onnea! Mäkin täytin just 30, ja oli 27 vierasta. Tarjosin tosin ruokaakin, keittoa ja pieniä leipiä, jossa tapenadea, pestoa tai tuorejuustoa. Ja jälkkäriksi oli tietenkin KAKKUA! Tein 3kpl täytekakkua. Ostin (ekaa kertaa :ashamed: ) valmiit 3osan pohjat, ja suosittelen! Kun tekee itse täytteet ja koristelut, ei todellakaan huomaa että on ostetut pohjat. Eikä maksa paljon, on sen arvoista.
Nomutta kuitenkin, kakkua meillä jäi n1 kokonainen yli! Mutta kakkuvaiheessa porukka oli jo siirtynyt enemmän "juoma"puolelle, joten niinhän siinä aina käy.
Sinuna tekisin kuitenkin 3kakkua, samalla vaivalla se menee. Eipähän pääse loppumaan, ja kun et ruokaa tarjoa, niin porukka varmasti syö vähän enemmänkin sitä cakea.
 
Viiho
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 11:59 Vilijonkka kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta! Osaatko sanoa, minkä merkkinen tuo 3 osainen pohja on ja mistä niitä saa?


Yhdyn sinulle vastaneen mielipiteeseen. Ne valmiit pohjat tosi hyviä. Aina on kakkujani kehuttu ku niillä olen tehnyt. :D Halpoja, säästää aikaa ja vaivaa! Merkkiä en muista.Ite olen ostanut prismasta ja citymarketista. Eli marketeista löytyy ja varmaan pienemmistäkin ruokakaupoista.

Itselläkin olin vasta 30v synttärit. Niiden ja muidenkin juhlien perusteella voin sanoa että meillä ainakin tuo suolainen puoli tekee enemmän kauppansa. <br><br>
 
Siis apua, ette voi olla tosissanne että suosittelette VALMISPOHJIA täytekakkuun! Minä en koskaan ilkeäisi tarjota omissa juhlissani valmispohjia, nehän maistuu ihan hirveälle...

Kakkupohjathan voi valmistaa pakastimeen jo aiemmin jos tuntuu ettei niitä ehdi juhlien alla tehdä.

4 munan pohjasta riittää 10-15 hengelle, eli jos päädyt tekemään valmispohjista, varmasti riittää yksi kakku jos on tiramisukin lisäksi,
 
Viiho
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2006 klo 07:38 vieras kirjoitti:
Siis apua, ette voi olla tosissanne että suosittelette VALMISPOHJIA täytekakkuun! Minä en koskaan ilkeäisi tarjota omissa juhlissani valmispohjia, nehän maistuu ihan hirveälle...

Kakkupohjathan voi valmistaa pakastimeen jo aiemmin jos tuntuu ettei niitä ehdi juhlien alla tehdä.

4 munan pohjasta riittää 10-15 hengelle, eli jos päädyt tekemään valmispohjista, varmasti riittää yksi kakku jos on tiramisukin lisäksi,


No todella hyvin on kyllä tehnyt kauppansa! Ja kovasti on kehuttu aina. Se riittää mulle. Tiramisua en ole sen puoleen koskaan tarjonnut... Eikä ole valitettu siitäkään. :LOL: Kukin taaplaa tyylillään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2006 klo 07:46 Viiho kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2006 klo 07:38 vieras kirjoitti:
Siis apua, ette voi olla tosissanne että suosittelette VALMISPOHJIA täytekakkuun! Minä en koskaan ilkeäisi tarjota omissa juhlissani valmispohjia, nehän maistuu ihan hirveälle...

Kakkupohjathan voi valmistaa pakastimeen jo aiemmin jos tuntuu ettei niitä ehdi juhlien alla tehdä.

4 munan pohjasta riittää 10-15 hengelle, eli jos päädyt tekemään valmispohjista, varmasti riittää yksi kakku jos on tiramisukin lisäksi,


No todella hyvin on kyllä tehnyt kauppansa! Ja kovasti on kehuttu aina. Se riittää mulle. Tiramisua en ole sen puoleen koskaan tarjonnut... Eikä ole valitettu siitäkään. :LOL: Kukin taaplaa tyylillään.
Tämä oli vain minun mielipide, kai se sitten joittenkin mielestä on hyvää, vaikka epäilen kyllä että tuskin kovin moni kehtaa sanoa että olipas kauheaa kakkua...
 
anteeks nyt vaan,mut en tosiaan kehtais laitta 30V juhliin kaupan valmispojakakkua....vaiks kuinka olis hyvät täytteet ni kyllä se maistaa se valmis pohja sielt välistä.....

eräs tuttuni on harrastanut näitä kakkuja muutaman vuoden lasten synttäreillä....

itse olen aika moinen jauho peukalo.....ennen tein aina pyröseitä kakkuja,mut siitä halkasusta toki tulee aina niitä muruja se hiukan ärsyttää,mutta nykyään teen vallan kääretorttu pohjia ;)
Heilppoa ja hyvää.....


olishan ne sarvet hyviä...."perinteiden" mukaisesti pitäis olla 7 sorttia äitini aina vihjailee kun mietin jotain juhlia...
Miten olis muna voi ja paista euroshopperin karjalanpiirakoita ja tee muna voita....12kpl pussi maksaa paikoista riippuen 1.99? >2.25?

:)
 
Pai
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2006 klo 11:12 tarantella kirjoitti:
anteeks nyt vaan,mut en tosiaan kehtais laitta 30V juhliin kaupan valmispojakakkua....vaiks kuinka olis hyvät täytteet ni kyllä se maistaa se valmis pohja sielt välistä.....

Miten olis muna voi ja paista euroshopperin karjalanpiirakoita ja tee muna voita....12kpl pussi maksaa paikoista riippuen 1.99? >2.25?

:)
Kehtaatko laittaa kuitenkin Euroshopperin ! karjalanpiirakoita... :LOL:
 
Tein ekaa kertaa kanssa valmiista kakkupohjasta täytekakkua, ja olin hyvin skeptinen. Mutta en olisi huomannut eroa itsetehdystä, oikeasti! Meillä on niin maittava täyte näköjään, kun se itse kakkupohja on sivuseikka ;) .
 
Viiho
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2006 klo 12:51 Rudebox kirjoitti:
Tein ekaa kertaa kanssa valmiista kakkupohjasta täytekakkua, ja olin hyvin skeptinen. Mutta en olisi huomannut eroa itsetehdystä, oikeasti! Meillä on niin maittava täyte näköjään, kun se itse kakkupohja on sivuseikka ;) .


Peesaan! B)
 

Yhteistyössä