31v mies joka ei oo seurustellu, pitäiskö "hälytyskellojen" soida??

  • Viestiketjun aloittaja hmm......
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Mun mies ei ollu seurustellut ennen 30v kun oli vaan niin ujo. Nyt on oltu kymmenisen vuotta yhdessä ja parempaa miestä saa hakea. Eikä kyllä äidiltään mitään kysellyt.

Varmaan voisi ajatella niin, että tutustuisi kyseiseen ihmiseen ja sen perusteella katsoo miltä tuntuu. Mutta jos haluaa ajatella tuommoisia uskoisia asioita ja laittaa ihmiset eri kategorioihin jne. niin voihan sitä niin jatkaakin...
 
keppur
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja mieleen tuli:
Jos mies on vähemmän hyvännäköinen tapaus ja lisäksi nirso eikä olisi koskaan saanut nuorten pinnallisten naisten joukosta sellaista, jonka olisi kelpuuttanut, niin voi olla kerännyt aikamoisen määrän suuttumusta koko naissukukuntaa kohtaan.
se nirsous naisten suhteen ei välttämättä liity ulkoiseen olemukseen vaan siihen henkiseen puoleen.
Näinpä, oikeasti fiksut naiset on harvassa, ja mikä järki seurustella tavan vuoksi sellaisen kanssa, joka ei kiinnosta. Kauniita löytyy kyllä. Mutta niinhän se on, että yhteiskunnassamme siitä on tehty outoa ja kummeksuttavaa, kuten melkein kaikesta muustakin toiminnasta, joka ei noudattele massan tapaa ja pyri perinteiseen elämänkaari-tomintapaan, että 20veenä viimeistään eka suhde, sitten opiskleut, lapset jne.
 
Ei välttämättä ole outoa, enemmän on minusta outoa sellaiset, joilla on paljon lyhyitä seurustelusuhteita. Miksi ne eivät saa ketään naista pysymään kanssaan? Tunnen useamman kivan miehen, joka ei ole seurustellut ikinä, ja ikää noilla on väliltä 25-35. Vikana se yksi ja sama, ujous, ja parilla vielä päälle huonohko itsetunto. Mukavia poikia ovat ja uskon että tekevät jonkun naisen (tai miksi ei miehenkin) onnelliseksi joskus, kunhan sattuu se oikea kohdalle.

Täytyy muuten mainita vielä oma exä 10 vuoden takaan. Oli tosi kiva mies, mutta ei vaan sovittu yhteen. Hänellä ei ole ollut ainuttakaan seurustelusuhdetta minun jälkeeni. Ja syynä (minun mielestäni) ihan vaan se, että ei usko itseensä ja siihen, että joku nainen voisi hänestä oikeasti pitää. On omasta mielestään ruma ja kaljuuntuva läski, josta ei ole oikein mihinkään, vaikka on todellisuudessa ihan normaali, vähän ylipainoinen nuori mies, ja juu, hiukset tosiaan on aika lailla lähtenyt, mutta ei se hänestä mitenkään pahan näköistä tee. On menestynyt ammatissaan, omistaa asunnon ja auton ja suuren (miespuolisen) kaveripiirin, on kiltti, hyvä ja huolehtiva setä siskonsa lapsille, hauska, älykäs, hyvää seuraa... ja tosiaan omasta mielestään ei ole mitään syytä miksi joku nainen hänestä kiinnostuisi :headwall:

Ujoilla miehillä on kyllä paha paikka, kun mieheltä usein odotetaan aktiivisuutta ja aloitetta. Ei kaikista vaan ole siihen.
 
gyy
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Ei välttämättä ole outoa, enemmän on minusta outoa sellaiset, joilla on paljon lyhyitä seurustelusuhteita. Miksi ne eivät saa ketään naista pysymään kanssaan? Tunnen useamman kivan miehen, joka ei ole seurustellut ikinä, ja ikää noilla on väliltä 25-35. Vikana se yksi ja sama, ujous, ja parilla vielä päälle huonohko itsetunto. Mukavia poikia ovat ja uskon että tekevät jonkun naisen (tai miksi ei miehenkin) onnelliseksi joskus, kunhan sattuu se oikea kohdalle.

Täytyy muuten mainita vielä oma exä 10 vuoden takaan. Oli tosi kiva mies, mutta ei vaan sovittu yhteen. Hänellä ei ole ollut ainuttakaan seurustelusuhdetta minun jälkeeni. Ja syynä (minun mielestäni) ihan vaan se, että ei usko itseensä ja siihen, että joku nainen voisi hänestä oikeasti pitää. Ujoilla miehillä on kyllä paha paikka, kun mieheltä usein odotetaan aktiivisuutta ja aloitetta. Ei kaikista vaan ole siihen. Meidänkin suhteemme aikanaan alkoi minun aloitteestani.
Niin, tai sitten voisi kysyä, että mikä niissä naisissa on ollut vikana? Jos ne daamit ei vain ole napanneet sen enempää. No big deal.
 
v
:headwall:
Jos kukaan ei ala seurustella miehen kanssa joka ei ole ennen seurustellut, niin ei ainakaan kukaan kohta seurustele kenenkään kanssa!
Mitä siitä, onko ennen seurustellut. Jos ei vaikkapa vain ole tavannut oikeaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
Niin, tai sitten voisi kysyä, että mikä niissä naisissa on ollut vikana? Jos ne daamit ei vain ole napanneet sen enempää. No big deal.
No mutta onhan sekin vähän outo merkki, jos miehellä on monta seurustelusuhdetta naisten kanssa jotka eivät "nappaa". Miksi edes antaa mennä seurusteluun asti, jos ei nappaa?
 
gyy
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
Niin, tai sitten voisi kysyä, että mikä niissä naisissa on ollut vikana? Jos ne daamit ei vain ole napanneet sen enempää. No big deal.
No mutta onhan sekin vähän outo merkki, jos miehellä on monta seurustelusuhdetta naisten kanssa jotka eivät "nappaa". Miksi edes antaa mennä seurusteluun asti, jos ei nappaa?
No, jos ovat antaneet sen mahdollisuuden kuitenkin, mutta ei ole silti homma lähtenyt käyntiin, tai sitten huomattu myöhemmin, että ei tämä henkilö olekaan sopiva. Mikä siitä tekee outoa?

Ei kai ihmistä muutamalla tapaamisella opi tuntemaan. Ihan perussettiä mielestäni. Ei kaikille se eka tai edes kymmenes ole se, kenen kanssa juttu toimisi, ihan normaalia. Ja turha se on jatkaa, jos ei kiinnosta. Eikä siitä kannata kenenkään stressata tai ihmetellä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
Niin, tai sitten voisi kysyä, että mikä niissä naisissa on ollut vikana? Jos ne daamit ei vain ole napanneet sen enempää. No big deal.
No mutta onhan sekin vähän outo merkki, jos miehellä on monta seurustelusuhdetta naisten kanssa jotka eivät "nappaa". Miksi edes antaa mennä seurusteluun asti, jos ei nappaa?
No, jos ovat antaneet sen mahdollisuuden kuitenkin, mutta ei ole silti homma lähtenyt käyntiin, tai sitten huomattu myöhemmin, että ei tämä henkilö olekaan sopiva. Mikä siitä tekee outoa?

Ei kai ihmistä muutamalla tapaamisella opi tuntemaan. Ihan perussettiä mielestäni. Ei kaikille se eka tai edes kymmenes ole se, kenen kanssa juttu toimisi, ihan normaalia. Ja turha se on jatkaa, jos ei kiinnosta. Eikä siitä kannata kenenkään stressata tai ihmetellä.
Kuitenkin on kyse seurustelusuhteista. En laske treffailua seurustelusuhteeksi. Kyllä minustakin on outoa, jos miehellä on joku 3 eri akkaa joka vuodelle ikävuosista 18-28. Ei niiden kaikkien kanssa ole pakko alkaa seurustelemaan. Kyllähän sen huomaa jo deittailuvaiheessa nappaako vai eikö. Miehen pitää myös osata sanoa ei, onpa muuten yksi juttu mitä arvostan nykyisessä miehessäni. Ei tarvinnut lähteä kokeilemaan jokaista kanaa vaan osasi ihan sanoa että ei kiitos, jos ei napannut. (Tunsin siis mieheni jo useamman vuoden ennen kuin aloimme seurustelemaan.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
Niin, tai sitten voisi kysyä, että mikä niissä naisissa on ollut vikana? Jos ne daamit ei vain ole napanneet sen enempää. No big deal.
No mutta onhan sekin vähän outo merkki, jos miehellä on monta seurustelusuhdetta naisten kanssa jotka eivät "nappaa". Miksi edes antaa mennä seurusteluun asti, jos ei nappaa?
No, jos ovat antaneet sen mahdollisuuden kuitenkin, mutta ei ole silti homma lähtenyt käyntiin, tai sitten huomattu myöhemmin, että ei tämä henkilö olekaan sopiva. Mikä siitä tekee outoa?

Ei kai ihmistä muutamalla tapaamisella opi tuntemaan. Ihan perussettiä mielestäni. Ei kaikille se eka tai edes kymmenes ole se, kenen kanssa juttu toimisi, ihan normaalia. Ja turha se on jatkaa, jos ei kiinnosta. Eikä siitä kannata kenenkään stressata tai ihmetellä.
Sinä puhut nyt tapailusta, minä taas olen koko ajan puhunut seurustelusta.
 
gyy
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
Niin, tai sitten voisi kysyä, että mikä niissä naisissa on ollut vikana? Jos ne daamit ei vain ole napanneet sen enempää. No big deal.
No mutta onhan sekin vähän outo merkki, jos miehellä on monta seurustelusuhdetta naisten kanssa jotka eivät "nappaa". Miksi edes antaa mennä seurusteluun asti, jos ei nappaa?
No, jos ovat antaneet sen mahdollisuuden kuitenkin, mutta ei ole silti homma lähtenyt käyntiin, tai sitten huomattu myöhemmin, että ei tämä henkilö olekaan sopiva. Mikä siitä tekee outoa?

Ei kai ihmistä muutamalla tapaamisella opi tuntemaan. Ihan perussettiä mielestäni. Ei kaikille se eka tai edes kymmenes ole se, kenen kanssa juttu toimisi, ihan normaalia. Ja turha se on jatkaa, jos ei kiinnosta. Eikä siitä kannata kenenkään stressata tai ihmetellä.
Sinä puhut nyt tapailusta, minä taas olen koko ajan puhunut seurustelusta.
No ei sitä aina voi tapailuvaiheessa vielä tietää, mitä tuleman pitää. Itsekin olen muutamaankin otteeseen huomannut vasta vuoden seurustelun jälkeen, että ei kiitos. Voi olla myös opiskelu tai harrastuskiireitä, paikkakunnan vaihto, vaihto-opiskelu, tai muita juttuja, joiden takia suhde on pistetty jäihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
No ei sitä aina voi tapailuvaiheessa vielä tietää, mitä tuleman pitää. Itsekin olen muutamaankin otteeseen huomannut vasta vuoden seurustelun jälkeen, että ei kiitos. Voi olla myös opiskelu tai harrastuskiireitä, paikkakunnan vaihto, vaihto-opiskelu, tai muita juttuja, joiden takia suhde on pistetty jäihin.
Jos noita tuollaisia jäihinpistämisiä tai harrastus- ja opiskelukiireitä tai muuta on yhdellä ja samalla miehellä ollut monia, niin kyllä se minusta kertoo miehestä aika paljon. M.m. sen, että hänen kanssaan ei välttämättä kannata lähteä yrittämään, jos etsii pitkää vakisuhdetta. Minä en ainakaan haluaisi seurustella ihmisen kanssa, joka pitäisi harrastus- tai opiskelukiireitä niin tärkeinä, että suhde minun kanssani pitäisi lopettaa. Kiireitä tulee elämässä aina vastaan.

Lisäys: Ja huom! Puhun edelleen seurustelusta, en tapailusta.
 
Jotkut miehet vaan pysyvät "piilossa" pidempään, eikä näin ollen ole tarpeeksi kontakteja vastakkaiseen sukupuoleen, saati sitten että kemiat kolahtaisivat. Toki nykyaikana netti mahdollistaa paljon, mut ei kaikki halua löytää seurustelukumppania netistä. Täällä maaseudulla on välillä vähän hiljaiset markkinat, ja jotkut on todella ujoja, joten mies saattaa ehtiä kypsyä amisviiksistä hieman kypsenpään ikään ennen kuin oma kulti löytyy. =)
 
gyy
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
No ei sitä aina voi tapailuvaiheessa vielä tietää, mitä tuleman pitää. Itsekin olen muutamaankin otteeseen huomannut vasta vuoden seurustelun jälkeen, että ei kiitos. Voi olla myös opiskelu tai harrastuskiireitä, paikkakunnan vaihto, vaihto-opiskelu, tai muita juttuja, joiden takia suhde on pistetty jäihin.
Jos noita tuollaisia jäihinpistämisiä tai harrastus- ja opiskelukiireitä tai muuta on yhdellä ja samalla miehellä ollut monia, niin kyllä se minusta kertoo miehestä aika paljon. M.m. sen, että hänen kanssaan ei välttämättä kannata lähteä yrittämään, jos etsii pitkää vakisuhdetta. Minä en ainakaan haluaisi seurustella ihmisen kanssa, joka pitäisi harrastus- tai opiskelukiireitä niin tärkeinä, että suhde minun kanssani pitäisi lopettaa. Kiireitä tulee elämässä aina vastaan.

Lisäys: Ja huom! Puhun edelleen seurustelusta, en tapailusta.
Niin, mutta onko se siinä vaiheessa sen miehen ongelma? Esimerkiksi opiskelu on aika tärkeä juttu tulevaisuuden kannalta, että siihen on syytä panostaa. Elämässä on muutakin kuin seurustelu. Varsinkin nuorena. Ei erilaiset tavoitteet tee ihmisestä epäkelpoa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
Niin, mutta onko se siinä vaiheessa sen miehen ongelma? Esimerkiksi opiskelu on aika tärkeä juttu tulevaisuuden kannalta, että siihen on syytä panostaa. Elämässä on muutakin kuin seurustelu. Varsinkin nuorena. Ei erilaiset tavoitteet tee ihmisestä epäkelpoa.
Hmm, en nyt ymmärrä oikein mitä yrität sanoa? Mikä on/ei ole miehen ongelma? :)

Ja kyllä, jos miehellä on ollut monta peräkkäistä seurustelusuhdetta, jotka ovat kaatuneet siihen, että miehen mielestä opiskelu tai työt ovat niin tärkeitä että ne estävät seurustelun, silloin olen vakaasti sitä mieltä että kyseinen mies on epäkelpo seurusteluehdokas naiselle joka etsii pidempää seurustelusuhdetta.

 
gyy
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja gyy:
Niin, mutta onko se siinä vaiheessa sen miehen ongelma? Esimerkiksi opiskelu on aika tärkeä juttu tulevaisuuden kannalta, että siihen on syytä panostaa. Elämässä on muutakin kuin seurustelu. Varsinkin nuorena. Ei erilaiset tavoitteet tee ihmisestä epäkelpoa.
Hmm, en nyt ymmärrä oikein mitä yrität sanoa? Mikä on/ei ole miehen ongelma? :)

Ja kyllä, jos miehellä on ollut monta peräkkäistä seurustelusuhdetta, jotka ovat kaatuneet siihen, että miehen mielestä opiskelu tai työt ovat niin tärkeitä että ne estävät seurustelun, silloin olen vakaasti sitä mieltä että kyseinen mies on epäkelpo seurusteluehdokas naiselle joka etsii pidempää seurustelusuhdetta.
Niin, niin, tätä juuri tarkoitin, että silloin mies ei ole sopiva naiselle, joka suhdetta etsii. Ei niin, että mies olisi jotenkin huono sen takia, että muut asiat kiinnostavat enemmän, kun kirjoituksesti kuulosti vähän siltä.

Mutta vielä sen verran, että nuorena ja varsinkin opiskelijana tilanteet saattavat muuttua nopeastikin lyhyen ajan sisällä, tulee vaihtoonlähtöjä, työtarjouksia muilta paikkakunnilta hetkeksi jne. Silloin on taottava kun rauta on kuumaa. Ja tuollaisissa tapauksissa seurustelu voi olla ihan tosissaan hankalaa, toista kypsyttää, kun toinen on koko ajan menossa.
 

Yhteistyössä