35+ äidit

Poni Hirmuisesti Onnea prinssistä koko perheelle :flower::heart: Nopea on ollut kyllä synnytyksesi! Hienosti sait viikkoja kokoon, minä kun käyn tasaseen lukemassa ko pinoa niin kauan tuttuja nikkejä sieltä löytyy, en vielä ehtinyt sinua sinne onnitella mut olitkin jo kivasti tullut tänne ;) Tervetuloa kirjoittelemaan ja Onnittelut huomiselle 4V synttärisankarille:)

LK Vieläkö olette olleet vauvauinnissa?
Tänään olin pimujen kans uimalan salilla ensin kun aukes tuo sisäuimala kesäkauden jälkeen ja sen jälkeen oltiin uimas et ihan lopus otin Nupun et käytiin suihkus ja sit vauva-altaas hetki mut ei oikein tykännyt mut jospa ajan kanssa, hieman neitiä pelotti vaik isosisko kuinka siinä touhusi lähellä ja yritti viihdyttää ;)

Olkkis mulle on aina sanottu et terveellisimpiä ovat eläinten ruoat kuin ihmisten et kaipa nämä lapsukaiset ovat jo niin valistuneita et tietävät mitä syövät :vampire:
Mahtavaa, et saa valita itse valokuvauspaikan! Toivotaan et oisi aurinkoinen ilma et saatte ulkokuvat otettua ;)

Palailen, nyt mentävä :wave:
Ävm70 ja Nuppu 5kk 1vko :heart:
 
Onnea Poni!!! Tervetuloa joukkoon!

Ävm70: ollaan vauvauinnissa, eilen oltiin taas. Pojunen sukelsi 2 elämänsä ensimmäistä kertaa :).

Nopea päivitys vain ennen isovanhemmille lähtöä, mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille.
 
Onnea Ponille prinssin syntymän johdosta!:heart:

Täällä ollaan taas linjoilla.Ollu netin kanssa ts.Elisan kanssa ongelmia.
Olisin halunnut myös vauvauintiin kuten LK mutta meillä on joka ikisessä ryhmässä yli 10 jonossa...eli ei päästä nyt mutta ehkä joulun jälkeen puolivuotis ryhmään sitten? Esikko aloitti uimakoulun ja nauttii täydellä teholla.

Pulleroinen on alkanut "juttelemaan" ja hymyileen. Öhhöh ja kurlutus ja gää ääniä pääsee. Voi toista ja katse on terävä ja tuijottava.Hakee selkeesti kontaktia. Ei oo enää syötettävä pötkylä:D

Imetysasia vielä vähän vaivaa mutta ei enää niin pahasti. Annan surutta korviketta jos siltä tuntuu. Iltasin varsinkin niin yritän tankata että yö menisi yhdellä syötöllä ja tässä ollaan aika hyvin onnistuttu...Viime yö oli ekaa vapaayö mulla. Isä nousi neljältä syöttää ja mä sain jatkaa unia. No en mä nukkunu mutta kuitenkin, ei tarvinnu nousta. Kokeilen nyt frantsilan mammateetä Weledan jälkeen. Haudutan kun tää on irtoteetä ja weledat oli valmiissa pusseissa.
Viime viikolla käytiin taas painokontrollissa ja hyvin kasvaa eli ei syytä huoleen vaikka mä en näihin nahkalärpäkkeisiin vielä(kään) luota.

Kuukautisetkin alkoivat viime viikolla. Eipä mulla sitten pitäny imetys niitä poissa:mad:

Pulla onkin aikamoinen sylikissa.Ei kyllä viihdy lelukaaren alla montaa sekuntia...Olen jo pakannut 56 cm vaatteita haikeana pois kaverille odottamaan. 62 olen ruvennut käyttämään. Löytyi ihana paksu haalari kokoa 62 nyt syksyksi. Olenkin shoppaillu kiitettävästi kokoa 62.Pullan ei siis tartte kulkea nakuna:LOL:

Itse sain flunssan viime viikolla ja pinna on ollu aika kiree.Vieläkin on kurkku kipeenä ja epäilen että silmiin iski tulehdus.Ovat rähmineet itsellä ja valuttaneet vettä koko viikon. YÄK.

Perhekerhoilun olen aloittanut.Käyn kahdessa eri paikassa maanantaisin ja keskiviikkosin.Pitäisi vielä keksiä ti ja to päiväksi täytettä. Tulen muuten mökkihöperöksi..Ideoita? Olen niin tavattoman huono keksimään ja lähtemään joten kaikki apu on tarpeen.
 
Onnea Poni :flower: ja tervetuloa kirjoittelemaan!


Vauvauintikausi aloitettiin meilläkin, mennään tytyn ikäkausiryhmään (alle 1v-ikäiset) ja esikoinen tulee mukaan. Tosi ihanaa on, ja tyty jo oppi mulskahtamaan altaan reunalta uimaan. Niin luottavainen on, ettei voi hetkeksikään jättää silmistään kun molskahtaa vaikkei äiti katsoisi.. :whistle:

Vauvauinnin lisäksi meidän viikko-ohjelmassa on ainoastaan yhtenä päivänä perhekerhokäynti. Muutoin kotoillaan ja joskus (harvoin) kyläillään tai tulee vieraita. Kahden erirytmisen kanssa siinä kyllä onkin tekemistä, kun tyty nukkuu kahdet päiväunet ja esikko yhdet, ja yleensä nämä ovat aina eri aikaan. Eli ruuanlaittoa ja unista huolehtimista on koko ajan, ja siinäpä se päivä taas hurahti.

Olkkiksen Artulla onkin tosi hyvä syntymäpäivä *kröhm kröhm* :D Toivotaan aurinkoista säätä, ja toivottavasti kuvaus onnistuu! Me mennään myös samana päivänä kuvattavaksi, perhepotrettiin.

Saa nähdä koska tyty aloittaa kävelemisen, tukea vasten jo menee ja tuetta seisomista harjoittelee hurjana. Ei kun joo, taisinkin tämän viimeksikin kirjoitella.. eikun miten se nyt menikään? No mutta siis menohaluja tytyllä kovasti on, ja nyt jo taaperokärrykin kelpaa toisinaan tueksi.

Jahas, kutsu kuuluu.
Aurinkoista alkusyksyä ja hyvää terveyttä kaikille, mammoille ja pienille yhtälailla!
~Tiila ja tyty 10kk (ja esikko 2,5v)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onniteluista!!

Rauhallinen hetki Muumeja katsellen. Keskimmäinen heräsi juuri päikyiltä ja vauva nukkuu nyt hänen sylissä. Tytöillä on väliin oikein riitä kumpi vauvaa saa sylissä pitää. Molemmat pitää häntä uskomattoman tukevasti ja hellästi. Toki vahtia pitää ja tukea tyynyillä. Isomman tytön lempipuuhaa on auttaa vaipan vaihdossa ja innoissaan vie aina vaipan roskiin. Mustasukkaisia eivät ole olleet vielä yhtään ja minäkin saan imettään vauvaa ihan rauhassa. Ei tule hellijöitä ja sylejä pojalta puuttumaan.

"Harrastuksista" oli puhetta. Me aletaan käymään koko porukka perhekerhossa kerran viikkoa. Esikoinen 4v käy kerran viikossa seurakunnan kerhossa ja kerran viikkoa alkaa ensi kuussa liikuntaleikkikoulu. Muuten ollaan paljon kotosalla. Tallilla puuhastellaan koko perheen voimalla ja lenkkeillään koiran kanssa. Kyllä on ollut paikat hellänä, kun ollaan vaunulenkit aloitettu, vaikka hitaasti mennään ja max 45 min 1-2xpv.

Jaahas, taitaa pikkuinen alkaa heräämään. Ihanaa, tahtoo maitoa tulla niin runsaasti, että on rinnat ihan ylikipeet. Tuon tehoimurin käsittelyssä on myös molemmat rinnanpäät rikki, joten melko tuskaisaa taas tämä imetyksen alku on. No kylläpä se hiljalleen tasottuu.
-Poni ja poika 5pv sekä tytöt
 
Mino: Tekemisistä eli me käydään joka lauantai 8:30 vauvauinnissa. Nyt ensi viikolla alkaa täällä meidän seudulla muksujumppa alle 1 v muksuille ja äideille joka tiistaiaamu, sinne suunnataan myös. Perhekerhot on torstaisin, sinne en ole vielä päässyt. Mulla on siis sisko samaan aikaan äippälomalla, joten yleensä ollaan jomman kumman kotona tai käydään ns. lapsiystävällisissä paikoissa lounastamassa ja vietetään päivisin aikaa yhdessä. Paljon ollaan kotona pojusen kanssa keskenään myös, kun koiran kanssa tehdään pitkiä kävelylenkkejä. Samoin pyykinpesu vie aikaa, kun kestoillaan.

Tiilan tytyn kuulumisia on ihana lukea, kohta teillä varmaan jo kävellään :)

Jeps, nyt herättiin päikyiltä, taas mennään ;)
 
Tiila: Et kai ole itse syntynyt myös 10.9? =) Mä oon tyytyväinen ettei Arttu syntynyt 11.09 kun meillä on Amerikassa sukulaisia jotka sattuneesta syystä muistavat kyseistä päivää huonolla. :(

Arttukin on pidemmän aikaa jo seissyt tuetta ja noussut keskeltä lattiaa ilman tukea seisomaan. Oon yrittänyt houkutella ottamaan askeleita mutta ihan vielä ei oo sälli uskaltanut. Ehkä se tässä vielä jossain vaiheessa lähtee... =)

Artusta on muuten tullut melkoinen "pelle". Aina kun tulee sopiva tilaisuus niin ilmeillään ja touhotetaan kuin viimeistä päivää. Ja mikä parasta, yleensä aina kaikki tämä tapahtuu hymy huulilla kovasti kikatellen. Tästä johtuukin että että vaikka itsellä olisi kuinka huono päivä niin huono fiilis ja apeus katoaa heti kun tuon pienen ukkelin näkee.

Ihanaa kun Artun kummitäti tulee tänään vähän "yllättäen" käymään... Viimeksi on nähty ristiäisissä joten paljon on puhuttavaa. Saa nähdä miten ensi yönä tulee nukuttua jos juttua riittää. Aamulla kuitenkin pitäis olla hereillä jo seiskan pintaan kun esikoinen menee kouluun jo kahdeksaan. Ei auta vaikka mun mies olisikin hereillä. Neiti haluaa että olen itse laittamassa häntä kouluun eikä tuo mua kyllä haittaa.
 
Minotchkin: En muista oliko siitä puhetta että missä päin Suomea asustelette? Mäkin oon vielä Artun kanssa tämän talven kotona ja kaipailisin seuraa... Jos vaikka satuttais olemaan kohtuullisen matkan päässä toisistamme niin vois vaikka treffailla ja kuluttaa aikaa sillä tavalla.

Jos ei kuitenkaan samoilla nurkilla asuta, mikä on aika todennäköistä, niin onko teillä siellä päin avointa päiväkotia? Mä ajattelin tässä lähteä Artun kanssa avoimeen päiväkotiin kun miehen kesäloma ja Artun 1v-synttärit on ohi. Nyt sinne en oo halunnut lähtee kun sitten isän ja pojan yhteinen aika, mitä muulloin on niin vähän, kärsii liikaa.
 
Pk-seudulla eli Espoossa asutaan Olkkis.

Olen nyt löytäny perhekahvilat.Meillä on tässä vieressä kappelilla ma ja pe perhekahvilat ja sitten keskiviikkona vähän matkan päässä toinen perhekahvila joten 3x viikossa olen jo saanut aamupäiväksi ohjelmaa. Enää ois tiistai ja torstai vailla täytettä... Avoin päiväkoti löytyy suht läheltä..sinne siis pääsen autolla..ehkä otan sen sitten yhdelle päivälle..?

Ostin sarviapilaa kapseleina katotaan auttasko tää nyt imetykseen, tuntuu että maito on ehtymässä...liekö sitten flunssan syytä? apteekin omaa mammateetä join mutta tuntu että se ei ainakaan ollu toimivaa. Siirryin takaisin weledaan jossa on sitä sarviapilaa ja sitten vielä kuuriluontosena otan sitä.
 
Minotchkin: Me asutaan ihan tässä Espoon ja Vantaan rajalla, Vantaan puolella. Jos kiinnostaa niin vois joskus käydä kahvilla tai tavata jossain perhekahvilassa/avoimessa päiväkodissa. Mun on ainakin tosi vaikeeta lähteä yksin mihinkään avoimeen joten seura kelpais. Meilläkin on auto päivisin käytössä joten siitä ei tuu ongelmaa.

Mä kävin äsken kaupoilla ja tein löydön. Multa puuttui Artulle vk-haalari ja käytiin sitten JesperJuniorissa. Siellä sattui olemaan just Artun kokoinen Jonathanin vk-haalari -50%. Ostin sitten sen ja sitten Artun kummitäti osti sitten yhtä kokoa isomman. Nyt on siis haalariasiat järjestyksessä ensi kevääseen asti ellei sitten tuu jotain ihmeellistä kasvupyrähdystä.

Nyt palaan Artun kummitädin seuraan ennen kuin lähtee takas Etelä-Pohjanmaalle

Olkkis ja Arttu
 
Olkkis: No ei me sitten kauhean kaukana olla toisistamme:D Tästä ei oo kauheen pitkä matka Vantaan rajalle... Voitas varmaan ihan hyvinkin joku kerta rehvata kahvin merkeissä tai avoimessa päiväkodissa. Voidaan varmaan privailla lisää?
 
Moikka! Kysymys ruokailusta; oletteko huomanneet isompien lapsien kanssa mitään yhtäläisyyksiä vauva-ajan ja sitten myöhemmän ajan ruokamieltymyksissä? Meillä meinaan pelkkä peruna menee vain kun on uitettu rintamaidossa tai korvikkeessa, muuten ei mene. Mutta sitten tosi voimakkaat maut kuten parsakaali-perunaseos menee ihan tuosta noin vain, ja tietty päärynäsoseet ja muut makeat maistuvat... Onko kenelläkään mitään aiempaa kokemusta asiasta? Meinaan mies on tosi ronkeli ruuan kanssa ja suosii aika perinteisiä mauttomia vaihtoehtoja - toivoisin että pojuseen tarttuisi hieman mausteisempi linja :)
 
Juuri näin, Olkkis, mulla ja Artulla on yhteinen juhlapäivä :).

Lintukoira: meillä kumpikaan lapsista ei ole ollut pottu-fani. Tosin perunahan on varsin mautonta eikä sen suutuntuma ole mikään kummoinen, eli ehkä lapsi vain hakee sitä makeaa (varmana energian merkkinä) ruuastaan mieluummin kuin tärkkelyksen tuntumaa. Nyt tuo 2,5-vuotias kyllä syö perunatkin ihan ok, tosin keitosta ne menevät viimeisenä - jopa liemenkin syö ensin. Kannattaa ihan pienestä antaa toistuvasti niitä makuja, joita haluaa lapsen syövän - vie jopa 20 maistelukertaa ennenkuin suu tottuu uuteen makuun. Meidän tyty syö nyt niin parsat kuin valkosipulitkin ihan helposti (no ehkä paha sanoa tuosta, kun on aika hyväsyömäinen ollut nyt koko ajan siitä kun sai sen syömävaiheen käyntiin).

Tyty otti eilen ekat askelet ilman tukea! Siis kahteen eri otteeseen yhden askelen kummallakin kerralla, mutta siitä se lähtee :heart: :wave:
 
Tiila: Ei kun yhteisbileet pystyyn =) Jotenkin arvasin tämän.

Kuinka paljon te muut mammat ehditte harrastaa omia juttujanne vai viekö kodin- ja lastenhoito kaiken teidän ajan? Mä oon nyt itse 4kk treenaillut kuntosalilla. Aika paljon on eri juttuja tullut kokeiltua ja tuntuukin hyvältä kun salikaverit on sanoneet että se alkaa näkyä myös kasvoista. =) Poskiin tullut itselle kivat lommot, joita itse asiassa tänään säikähdinkin kun katsoin itseäni peilistä kun laitoin hiuksia. Toivottavasti kohta näkyis jossain muuallakin kuin peilissä =)

Mä oon kade teidän muiden lapsille varsinkin Tiilan tytölle. Arttu ei vieläkään tee elettäkään että lähtis kävelemään vaikka täyttää ensi viikolla 1v. Toisaalta nautin tilanteesta valtavasti kun esikoinen lähti 10kk:n iässä kävelemään tuetta, mutta toisaalta huolestuttaa vaikka tiedän tämän olevan normaalia. Ehkä sitten on hieman siskoaan enemmän järkeä päässä kun lähtee niin ei tarvii olla ihan jatkuvasti pelastamassa sitä mitä ihmeellisimmistä paikoista.
 
Olkkis älä huoli, niin ovat erilaisia samalla muotilla tehdyt! Nimimerkillä esikoinen käveli vasta puolitoistavuotiaana (eikä tämän kakkosenkaan vielä tarvitsis..). Helpommalla pääsee, kun poika ottaa järjen mukaan liikkuessaan eikä kolhi itseään ja itke sitten sitä, niin kuin ajattelitkin. Mulla vaan meinasi tehdä mahan kanssa tiukkaa kun äitiysloma jo painoi päälle ja isoa kävelemätöntä piti sylissä kantaa (mahan lisäksi) kun ei osannut (tai halunnut) kävellä.. Huoh. No, se oli sitä aikaa, nyt riittää jalkoja alla kyllä.

Minä aloitan nyt syksyllä oman vanhan musiikkiharrastuksen elvytyksen. On tässä tullutkin 2,5 vuotta oltua niin sanotusti kotitalouskoneena, nyt pitää saada vähän omaa aikaa myös.

Hienoa että saliharrastus tepsii! Varmasti pian huomaat vaatteissakin muutosta, jos kerran kasvoissa jo näkyy. Mites jaksaminen ,virkeys ja sellaiset, joko on niihin ollut vaikutusta?
 
Tiila: Kyllä omassa jaksamisessa, sekä fyysisessä että psyykkisessä, on ihan selkeä muutos parempaan saliharrastuksen aloittamisen jälkeen. Kun purkaa paineet BodyPumpissa tai zumbassa niin sitä on todella levollinen ja rauhallinen mieli kun kotiin pääsee. Ja mikä parasta, kun iltaisin käy niin yöunetkin on parantuneet kun tulee se luonnollinen väsymys jonka mukaan sitten lähtee. Pitäisi uinti saada vielä johonkin väliin saada mahtumaan, niin olis täydellinen treeniviikko, mutta aina ei saa sitä mitä haluaa.

Meidän ukkelissa on tapahtunut ihan ihmeellinen muutos: Poika joka ennen heräsi joka ikinen aamu viimeistään 06.00 on nyt kahtena aamuna herännyt vasta 7.30. Liekö yksiin päiväuniin siirtyminen ja koko hereillä oloajan aktiivinen touhuaminen tehnyt tehtävänsä, en tiedä. Mä oon itse vaan ihan ihmeissäni... Tekee itsellekin hyvää vaan kun saa levätä eikä tarvii viiden aikaan hiirenhiljaa hiipiä olohuoneeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Voi, kun nämä rauhalliset aamut ovat ihania. Tytöt 2v ja 4v katsovat muumeja ja vauva nukkuu vielä. Esikoisella on tänään kerho. Vähän ennen yhdeksää tulee taksi hakemaan ja palauttaa puolen päivän maissa. Meiltä täältä maalta on taksikyyditys kerhoon=).

Vauva kanssa on sujunut kaikki oikein hyvin. Tyttöjenkin alkuinnostus on jo vähän laantumaan päin. Mies on vielä kotona ensi viikon ja minä aloitankin jo tiistaina yrityksessäni työt sen 15-18 h/vko. Mun työt on iltaisin ti-pe ja su( la ) päivisin 3-4h kerrallaan, joten pystytään hoitaan lapset kotona kouluikään asti.

Ihanaa, kun taas saa liikkua. Koko raskausajan jouduin taas olemaan hyvin hissukseen ja vuodelevossa. Nyt peruskuntoa taas hiljalleen nostellaan vaunulenkeillä. Kun paikat vielä vähän tästä asettuun niin sitten pääsen taas ratsastamaan. Ratsastus on osittain työni, mutta samalla myös harrastus, jossa kisaan kouluratsastuksessa.

Nyt laittaan eväitä tytölle, jotta ehtii taksiin.
-Poni ja lapsukaiset
 
olkkis: voi vitsi kateellisena luen sun viestin salitreenistä: hingun jo jumppailemaan, mutta tuo miehen matkatyö estää sen aika tehokkaasti. Ehkä sitten vuodenvaihteen jälkeen, pojusen voi tiputtaa sitten isovanhemmillekin hoitoon.

Omaa aikaa ei mulla juurikaan vielä ole, pari tuntia per viikko, mutta toisaalta pojunen on vasta vähän vajaa 6 kk vanha. Käydään yhdessä siinä äiti&muksu-jumpassa, sen lasken osittain omaksi ajaksi, kun pääsee jumppaamaan. Sauvakävelyillä käydään koiran kanssa kerran, pari viikossa, kun mies on kotona. Meillä on ongelmana myös sovittaa nuo aikataulut; kun mies palaa reissulta on kaikki tapahtumat ja menot mahdutettu pieneen väliin, ja mies haluaisi vielä harrastaakin siinä välissä. Tällä hetkellä se olen ollut minä, joka on joustanut. Saa nähdä, vaikea muutos on edessä kun alan vaatia mieheltä omaa harrasteaikaa. Olen vannoutunut aerobikkaaja, tai olin siis edellisessä elämässä, joten hinku jumppasaliin on kova....
 
Viimeksi muokattu:
Lintukoira: Mäkin aloitin salitreenin vasta kun Arttu oli 7kk:n ikäinen, joten ei sulla kiirettä vielä ole. Se on vaan jännä juttu miten sitä jää äkkiä noihin liikuntahommiin koukkuun. Vielä 6kk sitten en olisi voinut kuvitellakaan että vapaaehtoisesti hikoilisin jossain salilla, mutta nyt kun sitä on tehnyt säännöllisesti niin ei osaa olla poiskaan. Pitäis vain löytää jostain aikaa uinnille niin olis sitten hieman peruskuntoa nostattavaakin, ei nousisi pelkästään lihaskunto.
 
Heippa!
Nopeesti kommentoimaan teidän salitreeneihin; Mullahan ei ole mahdollisuutta päästä minnekkään ilman pieniä eli meillä kohta 3v oli silloin 6vkoa vanha kun jatkoin paria vuotta aikaisemmin aloittamani salilla käynnin, on aina viihtynyt, oppinut tuntemaan siellä käyvät papat ja mikä ihaninta, papathan on ns. omineet pikkuneitimme. ( Papoilla tarkoitan tosiaan vakituisia, kohta jo huru-ukoiksi luokiteltavia miehiä kun ei tuol naisia väy kuin aniharvoin) Neidillä kun leluja niin touhus niillä yksin ja välillä milloin kukakin kävi leikkii sit neidin kanssa. Vaikka oppi konttaa niin koskaan ei mennyt laitteisiin, kun oppi kävelee niin papat haki steppilaudan ja siitähän tuli sit kiva paikka, milloin siinä istuttiin, milloin siihen astuttiin pappojen kans vuorotellen ja hypittiin alas ja tänäänkin ne samaiset laudat piti hakee et neiti niillä touhus. Viime syksyst ollut melkeen vuoden paussi mut uimassa ollaan silti käyty, käytän siis uimalan salia.
Nyt kun sisäuimala taas aukes niin nyt sit mulla on molemmat neidit mukana siellä ja tänäänkin Nuppu ryömi keskellä salia, isosisko hieman käänsi sit et Nuppu alko ryömii takas leluihin päin eikä laitteisiin. Kukaan ei ole mulle koskaan sanonut ettei sinne saisi lapsia viedä, päin vastoin, ovat sanoneetkin et olen hyvää esimerkkiä monelle. Yksi vanhempi nainen joka myös kävi aikaisemmin ainakin siel vakituiseen niin rohkaisi omaa miniäänsä kans menemään salille vauvelinsa kanssa kun oli katsellut kuinka minä pärjään siel. Tottahan yksin pystyisi varmaan treenaamaan vielä tehokkaammin mut nyt aiinakin omasta mielestä pystyn tekemään sen minkä haluankin neitien kanssa. Monessa laitteessa, varsinkin jalkajutuissa pystyy ottamaan vauvan syliin et siitä saapi katella ympärille.
Neidit viihtyy siel sen 45-1h jonka jälkeen mennään valmistautumaan uimaan, Nuppu on autokopas ja tänään sit ihan loppuvaihees riisuin loppuun ja vaihdoin uimapössykät et saatiin uimaan niin nyt viihty tosi hyvin. Ihan alus pelkäs taas, tottahan vesi tuntuu viileeltä ekaks mut sit alkoi polskutus ja Nuppu selkeesti tykkäs koska nyt osasin sit pitää Nuppua niinkuin vauvauinneissa, sattui samaan aikaan perhepäivähoitaja joka lastenlastaan käyttää vauvauinnissa niin opasti ;)

Palailen joku päivä lukemaan paremmin, nyt mentävä nukkuu, väsy painaa :wave:
Ävm70 ja Nuppu 5,5kk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ävm70: :) :) Olet uskomattoman aikaansaapa ja tsemppaat henkisesti kyllä ihan hirmuisesti ;)! Kiitos! Mikä tahansa on lasten kanssa mahdollista, ihan liikaa sitä jumittuu ennen/jälkeen lasten -tyyppiseen asetteluun. Uskallusta vaan tarvitaan ;)
 
Moro!

Viimeisiä päiviä tässä alle 1v-ryhmässä vietetään... Tietääkö joku onko tuolla 1-2v lasten osiossa jo meille 35+ mammoille oma pino? Voisin sen perustaa jos ei sitä ole ja halukkuutta sinne löytyy... Tosin taitaa meitä tänä vuonna 1v täyttävien lasten äitejä olla mun lisäksi vain Tiila, jonka kuopus siis täyttää tämän vuoden puolella 1v.

Meille sitten rantautui sairausaalto... Arttu sai jostain vauvarokon ja on nyt kuusi päivää ollut todella kiukkuinen ja äreä. Vauvarokon lisäksi tosin äreyttä voi lisätä se että äsken pojan suuhun katsoessani löysin peräti KUUSI juuri ikenestä läpi tulevaa hammasta: neljä kulmahammasta ("kolmoset") ja ensimmäiset yläposkihampaat... Ei siis ihme että kätinää riittää. Itse puolestani sain tämän perinteisen syysflunssan: nenä tukossa, kurkku kipee ja kai vähän lämpöäkin. En tiedä varmaksi kun en oo mitannut. Onneksi mies on vielä tämän viikon kesälomalla niin on apua Artun kanssa. Ei tarvii yksin kestää Artun äkeyttä.

Että tällaista tänään... Ei mitään kivaa mutta välillä näin...
 
Huomenta!

Olkkis paranemisia sinne :hug: Ei taida olla tuolla 1-2v pinoa, en ole kyllä käynyt katsomassa, epäilen ainakin. Jos en huomenna muista niin Onnittelut Artulle 1v-päivänä :heart:

Tiilalle myös Onnittelut huomiselle :flower:


Eilen otettiin ensimmäiset konttausaskeleet :) Aikaisemmin kun käden siirtänyt niin mahalleen mätkähtänyt mut eilen muutaman kerran onnistui vetämään jalatkin mukaan et siitä se lähtee ;)
Samoin yritti päristellä, oli hauskan kuulosta ja niin keskittyneenä vielä :D Viimeviikolla puhkes ensimmäset alahampaatkin.

Täytyisi kaivaa tuo hyppykiikku esille, ihan unohtanut sen jos vaikka Nuppu viihtyuisi siinä silloin kun mikään muu ei käy ja pitäisi itse saada kädet vapaaksi, eilen kun pikkuneitini oli työkaverillani leikkimässä niin eikös Nuppu vaistonnut ja nukku vain tunnin päikyt, ei viihtynyt lattialla ei missään muus kuin sylis : / et kerrankin kun oisi itse saanut puuhastaa jotain ylimääräistä mut saihan Nuppu sit 100% huomion =)

Eilen otettiin pari lusikkaa porkkanaa, hyvin uppos ja sit annoin ekaa kertaa vettä niin täytyy sanoo et tupperin nokkamuki on kyllä toimiva tämänkin neidin kohdalla, suosittelen! Meillä ei siis ole vielä kertaakaan saanut mitään pullosta tahi mukista, ekaa kertaa sai niin tuossa mukissa pehmoinen nokka eikä valuta ;)

Jaahas, nyt meillä heräillään, ollaan palattu vanhaan rytmiin et Nuppu herää syömään ekan kerran 5 aikaan kun nukahtaa n.klo 21.30, ehti jo venyttää yöuniaan 6.30 joksikin aikaan mut enää ei jakseta nukkua pelkäs tisun voimalla niin pitkään mut tuo klo 5 ihan sopiva kun hetken syö ja nukahtaa aina uudestaan heti.
Mukavia syyspäiviä kaikille!
Ävm70 ja Nuppu 5,5kk :heart:
 

Yhteistyössä