35+ Lapsettomat

Tulin toivottamaan kaikille tänne hyvää alkavaa vuotta. Olen seuraillut vaiheitanne vaikken ole itse vieraillut. Hurjasti toivon onnistumista kaikille teille, erityisesti pitkään yrittäneille... Ja onnittelut onnistuneille, viimeisimpänä Soulmama!

Tuonne odottajien puolelle en itse oikein ikinä sitten osannut lähteä. Mutta muuten olo alkaa olla luottavaisempi, kun vatsa näkyy ja siellä tuntuu liikettä (rv 21). Se tekee asiasta konkreettisemman.
Olen seurannut viime kuukausina vierestä erään ystäväni yritystä tulla yksinään hoidoista raskaaksi, ja en voi kuin ihailla rohkeutta. Se että tuohon rumbaan uskaltaa yksin (ja niillä ei-korvattavilla hinnoilla) vaatii hurjasti vahvuutta. Itse en tiedä olisinko ilman miestä jaksanut projektiin lähteä.

Onnea matkaan kaikille, ja toteutukoot toiveenne vuonna 2011!
 
Anja mukava että poikkesit kertomassa kuulumisia. Käyhän jatkossakin päivittämässä miten sujuu.

Sharlin :wave: kiva kuulla että olet jossain siellä. Ja tosi kiva kuulla että olet rauhallisin mielin.

Chloe laitoin sulle yv:nä sen osoitteen :)

Missähän se Miisamari luuraa?

Oikein hyvää tulevaa vuotta kaikille! Erityisesti toivon onnistumisia pitkän tien tarpojille ja tietysti muillekin.
 
Toivis täällä ilmoittelee olevansa elossa :wave:. Onnittelut plussanneille, en ole vähään aikaan jaksanut kirjoitella meinaan.... Uusille tiedoksi että mä olen jo vanha konkari, viimeisestä eli 4. tuoresiirrostahan plussasin (eka kiinnittyminen koskaan) mutta raskaus meni kesken ja kaavinta tehtiin joulukuun 15. päivä raskausviikolla 9+2. Nyt odottelen menkkoja ja sitten soitan naikkarille ja yritän päästä pas-siirtoon heti siihen seuraavaan kiertoon.

Toivon kaikille plussa - ja raskausrikasta vuotta 2011!!! Aletaanhan tehä niitä vauveleita oikein urakalla :p
 
Viimeksi muokattu:
Tevehdys kaikille!

Täällä sitä odotellaan edelleenkin niitä menkkoja että päästäs eteenpäin näissä hoidoissa. Edessä olisi siis IFV, eka hoitohan tähän meni persiilleen ja se keskeytettiin ja tehtiin Inseminaatio josta nega.

Kaikille toivotan samaa kuin Toivorikas, vauvoja tulemaan, eiks joo ;) Hyvää uutta-vuotta 2011
 
Heippa kaikille ja vähäistä vanhaa vuotta!

Onnea Soulmama ja Hoppis, saitte molemmat aivan ihanat joululahjat ja annoitte ainakin mulle taas hitusen toivoa. :heart::heart:

Itse olen sumutellut Suprecuria viikon verran ja olo on kuin ilmapallolla. Tissit ja maha on sen verran turvoksissa, että huh heijaa. Normaalisti B-kuppilaisena voisin kyllä jo harkita povimallin hommia ;-). Tyhjennysvuotoa odottelen, mutta eipä vaan kuulu. Onks teillä jollain kokemuksia, missä vaiheessa vuoto tulee?
Pelkäsin vähän ennakkoon, että mikä vaihdevuosihirviö musta tuleekaan joulun pyhiksi, mut toistaiseksi vain tuhoton väsymys ja ajoittaiset vatsakivut on olleet saldona. Mieliala oli kyllä jouluna kaikkee muuta kuin juhlava, sitä asiaa vaan ei saanut pois mielestä, ettei meidän perheessä vieläkään vietetty lasten joulua. Eniten taisi satuttaa oman äidin askartelema joulukortti, jonka runossa (varmasti tahattomasti?) luki jotain siitä, miten aidon joulun tuntee vain lasten silmistä. Tänä jouluna saatiin myös ennätyssaldo tervehdyksiä eri kokoisten, näköisten, istuvien, seisovien, makaavien, suukottelevien jne kersojen valokuvien muodossa. Vain kaksi perheellistä ystävääni, jotka tietävät tilanteemme, olivat panostaneet muunlaisen tervehdyksen lähettämiseen. Pahalta tuntui myös katsella joulupöydässä veljen vaimon pyöristyvää vatsaa.
No, eteenpäin sanoi F lumessa kirjaimellisesti, kontrolliultra on tiistaina 4.1. ja siitä sitten sovitaan Puregonin aloitus. Eli ihkaekaa IVFää odotellessa täälläkin. Mietityttää ja punktio pelottaa, mutta päivä kerrallaan aion edetä.
Mä en ole koko yritysaikamme (+6 vuotta) kertaakaan nähnyt mitään unia vauvasta ja meistä ja olenkin sitä joskus ihmetellyt, että näinköhän on siis tarkoitettu. Edellisyönä kuitenkin viikkasin iloisenkirjavaa vauvanpyykkiä ja mulle tuli heti tunne, ettei ne ollut kenenkään muun perheen pyykkiä ;-). Ehkä tässä jotain toivoa siis on, vaikka en uskalla mitään odottakaan. Alitajunta kai koittaa psyykata ja tsempata eteenpäin.

Plussatuulia ja paljon vauvoja pinolaisille uutena vuotena hartaasti toivoo F
 
Moi taas kaikille ja hyvää alkavaa vuotta, toivottavasti toiveet toteutuu :hug:. Viime päivinä olen paljonkin miettinyt, että pitäiskö vaan tyytyä tuohon yhteen 3 vuotiaaseen, Itsellä ikää 38, keväällä 39. Mutta olishan se kiva jos pojalla olisi sisarus, ettei aivan yksin jäisi aikanaan, vaikka toisaalta, onhan paljon yksilapsisia perheitä.
Mulla siis ovis tulee vain clomeilla, joita on vielä kaksi kiertoa jäljellä. Sitten kokeiltava jotain muuta, jos haluaa jatkaa. Clomeilla kyllä ovis tulee ja seuraava h-hetki on maanantaina tai tiistaina. Ja jottei tämä olisi liaan helppoa, niin miehellä pakkaa olemaan ongelma, että kun tietää oviksen olevan, niin usein ei sitten laukea.... Tuntuu niin pakkopullalta. Enkä pysty sitä salaamaankaan, kun kyselee ja tulkitsee juttuja niin, että tietää kyllä suurin piirtein, milloin ovis päällä. Tää nyt oli tällainen viseti, jotenkin taas ajatukset harhaillee sinne tänne eikä työn teosta tule mitään!
 
Viimeksi muokattu:
Torstaista asti on ollut alavatsakipua ja olenkin nyt odotellut kuukautisia alkavaksi. Yleensä minulla kuukautiset alkaneet päivän parin päästä "menkkakipujen" alkamisesta.
Olenkin miettinyt että mahtaako siellä nyt se siirretty alkio kilpailla kuukautisten kanssa...
Käytännössähän on mahdollista että minulle voi tulla kuukautiset vaikka olisinkin raskaana?
Minullahan on tässä kierrossa irronnut munasolukin, joka ei kuitenkaan ole hedelmöittynyt joten eikö sen pitäisi tullakin vuotona pois? Siitä huolimatta siirretty alkio voi olla kiinnittynyt ja jatkaa kasvamistaan... vai onko tämä vain haaveajattelua?
 
Torstaista asti on ollut alavatsakipua ja olenkin nyt odotellut kuukautisia alkavaksi. Yleensä minulla kuukautiset alkaneet päivän parin päästä "menkkakipujen" alkamisesta.
Olenkin miettinyt että mahtaako siellä nyt se siirretty alkio kilpailla kuukautisten kanssa...
Käytännössähän on mahdollista että minulle voi tulla kuukautiset vaikka olisinkin raskaana?
Minullahan on tässä kierrossa irronnut munasolukin, joka ei kuitenkaan ole hedelmöittynyt joten eikö sen pitäisi tullakin vuotona pois? Siitä huolimatta siirretty alkio voi olla kiinnittynyt ja jatkaa kasvamistaan... vai onko tämä vain haaveajattelua?
Tänään minulla alko tiputteluvuoto, mutta edelleenkin olen toiveikas. Huominen testi kertokoon missä mennään. :)
 
Toivotaan parasta, periaatteessahan esittämäsi teoria voi olla hyvinkin mahdollista! Alkaako sulla normaali vuoto yleensä tiputtelulla?
Normaalivuoto alkaa yleensä tiputtelulla.
Jotain erikoista tässä kierrossa kuitenkin on:
Yleensä tiputteluvuoto on alkanut samana päivänä kuin kuukautiskivut ovat alkaneet.
Nyt minulla on ollut kuukautiskipuja jo torstaista lähtien ja vasta tänään alkoi tiputteluvuoto.
 
Myy, pahoittelut täältäkin negasta! Lähde vaan IVF:ään. Siinä on kuitenkin niin paljon paremmat mahdollisuudet. Toivottavasti pääsette pian kokeilemaan, kyllä IVF:ssä muutama päivä joustoa löytyy. Ilmoita lääkärille ajoissa päivät, Jotka sinulle eivät sovi.

Soulmama, miten ultrassa meni? Odotan kovasti kuulumisiasi?

Niiskunen, minulle tuli heti toivekkaampi mieli, kun pääsin aloittamaan IVFät. Mukaan vaan!

Sintu, miten kävi?

Porina, tsemppiä! Tuo teidän suoriutumisongelma on aika normaalia, meillä oli aikanaan vähän sama juttu.

Toivorikas,kiva, että kävit ilmoittautumassa. Olen paljon ajatellut sinua. Kovasti toivon teille pikaista uutta raskautta!
 
Anja, kiva kuulla että siellä kaikki hyvin ja masu kasvaa! Perästä tullaan. :p

Toivorikkaalle onnea PASiin. Toivon todella, että pääsisitte maaliin asti. :heart:

Katrinille peukkuja d:)b tulevaan IVF:ään,

kuin myös Frangipanille. Punktiota ei kannata etukäteen kauheasti jännittää, noi lääkitykset on onnex tosi hyvät tänä päivänä. Siitä kyllä selviää hengissä. ;) Ehkä nois sun unet on enneunia. :D

Porina, noi suorituspaineet tosiaan voi miehellä aiheuttaa ongelmia. Kyllähän siinä on välillä romantiikka kaukana, kun lasketaan päiviä ja kaikki on niin suunnitelmallista. Yrittäkää pärjätä siellä.

Sintu toivotaan että tiputteluvuoto loppuu kokonaan!

Joko Hoppis kävit ekassa ultrassa?

Meillä oli tänään toka ultra. Ruskeata vuotoa on tullut edelleen, eli joulusta asti vuotanut sellaista ruskeata vuotoa. Raskauspussi oli edelleen oikeassa paikassa ja nyt minäkin erotin sykkeen. :heart: Koko vastasi viikkoja 7+2, lasketut viikot on nyt 7+4. Eli kaikki oli oikein hienosti! Sain polille vielä ultra-ajan parin viikon päähän vuotojen vuoksi, mutta jos ne tässä loppuu kokonaan, niin voin mennä suoraan neuvolan puolelle. Sain jo neuvolakortinkin. :)

Tsemppiä kaikille hoitoihin! Yrittäkää jaksaa nämä raskaat vaiheet, toivon että mahdollisimman moni onnistuu ja tulee perässä. :wave:
 
Mahtavaa soulmama, kaikki menee loppuun asti hyvin! Ja kiitokset Hoppikselle pahoitteluista. Ei kyllä ollut kovin suuria odotuksia inssille, joten ei kovin korkealta pudottu.

Soitin eilen Avalle ja seuraavaan kiertoon voidaan tehdä ivf, tai ainakin siis aloittaa hoito ja katsoa miten homma etenee. Käyn työmatkan yhteydessä tammikuussa hakemassa reseptit ja ohjeet ja sitten kun menkat alkaa tamikuun loppupuolella, niin homma käyntiin. Hyvälle tuntuu päästä tositoimiin.
Ja Avalla on kampanjahinnat -15% alle 36 vuotiaille tehtävistä ivf hoidoista nyt alkuvuonna, joten naureskelin miehelle että vielä ehtii alennusmyynteihin (kesällä tulee toi 36 täyteen..) :D nää on vaan vähän kalliimmaat alet kun missä yleensä on tavattu käydä ;)

Tsemppia kaikille ja hyvää vuoden alkua!
 
Negatiivinen tuloshan siitä testistä tuli ja tänään alko ihan kunnon vuotokin. :'(

Soitin OYS:iin ja nyt ollaan taas jonossa, viimeiseen eli 3. IVF:ään. Minun kohdallani se todellakin taitaa olla viimeinen mahdollisuus, koska niin pahasti endometrioosi jyllää jäljellä olevassa munasarjassanikin... munasolujen tuotanto alkaa hiipua.

Suurimmista mahdollisista hormoniannoksista huolimattakaan munasarjani ei ole kasvattanut kuin 4 käyttökelpoista munasolua/ yrityskerta ja sitten kun niistäkään ei ole kuin 2 hedelmöittynyt 2. IVF:ssä.

Todella kiusallinen sairaus tämä endometrioosi... tuhoaa hiljalleen synnytyselimet kokonaan ja lopulta ne on poistettava.
Aloitan nyt väliaikaisesti ehkäisypillerien käytön ilman taukoja siihen saakka kunnes päästään taas hoitoihin. Pakko pitää endometrioosi kurissa.

Toivo alkaa olla jo aika vähissä, mutta viimeiseen asti pitää yrittää...
Palailen palstalle taas kun hoidot alkavat. Tsemppiä ja plussatuulia teille muille! :wave:
 
Voi itku Sintu! :hug: Tuo endo on kyllä todella viheliäinen vaiva! Mutta älkää vielä luovuttako, koska eihän siihen raskauteen tarvita kuin se yksi alkio. Mulla on yksi kaveri, jolle kans sanottiin, että endon takia melkein mahdotonta saada lapsia, mutta niin niitä vain on sitten kuitenkin tullut. Voimia!
 
Onnea Soulmamalle, hienoa, että kaikki on hyvin ja itsekin näit sykkeen :heart:
Eilen illalla ja tänään aamulla sain digitaaliseen ovistestiin plussa. Mies oli töissä, joten ei päästy eilen touhumaan, mutta ei kai tänäänkään myöhäistä vielä ole... ainakin ohjeissa lukee, että ovisplussan jälkeiset kaksi päivää olisi hedelmällisimmät.... ja kun muutenkin toimin hitaasti, niin luulen että munasoluni ei irtoa 24 tunnin päästä plussasta, vaan menee vähintään se 36 tuntia.... oviskin tulee aina clomeilla vasta kp23. Niin oli myös silloin kun esikoinen sai alkunsa. Clomit otan kp 5-9.
Eilen kuulin ihanan uutisen. Yksi tuttavapari, jotka ovat joskus käyneet paljon hoidoissa, eivätkä ole onnistuneet, odottavatkin nyt lasta, ihan luomuna. Viimeisestä hoidostakin on jo vuosia, nainen on 46 v ja mies 55 v :) Niin se elämä voi yllättää....
 
Täällä on silloin tällöin keskusteltu hoitojen mahdollisuuksista ja siitä, paljonko yrityskerrat vaikuttavat mahiksiin. Luin brittilehdestä tutkimuksesta, jonka perusteella oli laadittu tällainen laskuri (perustuu ihan julkaistuun lääketieteen tutkimukseen, ei ole lääkefirman mainos tms) ja ajattelin pistää jakoon: http://ivfpredict.com/
Voihan tietysti olla että jonkun mielestä on helpompi olla tuollaisia selvittämättä... Mutta toisaalta voi olla lohdullistakin nähdä, että yritysten määrä esim ei romahduta prosentteja. Tsekatkaa jos tuntuu hyvältä idealta!

Porina, tuo miehesi ongelma on varmasti tuttua kaikille tämän asian kanssa kamppaileville. Me ratkaistiin asia kylmän pragmaattisesti: sovittiin että jos seksiä ei tee mieli tai tuntuu painostavalta, niin voidaan sellaisena päivänä tehdä vaikka koti-inseminaatio (siis apteekin ruiskulla). Idean sain ystävältäni joka oli yrittänyt lasta "yksin" luovuttajan kanssa kotikonstein. Hän juuri ehdotti, että miksi ette erottaisi seksielämäänne tästä projektista. Emme nyt sitten tehneet aivan niin, mutta sovimme, että väkisin emme seksiä harrasta. Loppujen lopuksi pelkkä tuon asian sanominen ääneen ja ratkaisun "löytäminen" auttoi niin, että seksiin ei liittynyt niitä paineita niin paljoa. Tuntui hyvältä, että meidän välinen romantiikka ei ollut sidottu tähän lapsihommaan, ja toisaalta, että lapsen tekeminen ei ole riippuvainen siitä, "onnistuuko". Spontaanius on kuitenkin niin tärkeä osa seksuaalisuutta. Kalenteri tappaa halut kumman tehokkaasti. Voin kuvitella miten hankalaa olisi olla se osapuoli, joka alkaa hommiin tietäen, että "nyt mun pitää saada". Vaikka kuinka tekisi mieli, niin eiköhän se aika monella tuohon tyssäisi.
 
Täällä on silloin tällöin keskusteltu hoitojen mahdollisuuksista ja siitä, paljonko yrityskerrat vaikuttavat mahiksiin. Luin brittilehdestä tutkimuksesta, jonka perusteella oli laadittu tällainen laskuri (perustuu ihan julkaistuun lääketieteen tutkimukseen, ei ole lääkefirman mainos tms) ja ajattelin pistää jakoon: http://ivfpredict.com/
Voihan tietysti olla että jonkun mielestä on helpompi olla tuollaisia selvittämättä... Mutta toisaalta voi olla lohdullistakin nähdä, että yritysten määrä esim ei romahduta prosentteja. Tsekatkaa jos tuntuu hyvältä idealta!

Mulla tuosta testistä tuli vastaukseksi:
Your chance of a live birth per IVF attempt is: 16.1 %

Masentava tulos! :(
 
Laskin tuolla laskurilla mahkut sille pas:ille, jolla meillä tärppäsi - 15.6%. Olettaen, että 1. ICSI:n 1. PAS kuuluu syöttää laskuriin toisena IVF-yrityksenä. (Laskuri kyllä huomioi sen, että oli ICSI eikä IVF.) Meidän ekan tuoresiirron mahkut on ton mukaan olleet 25.9% eli ei se kovin suuria prosentteja anna. Älkää siis masentuko.

Toivon teille kaikille ihanille naisille sitä plussaa tänä alkaneena vuonna!

Mulla menossa jo rv 34 eli loppu häämöttää ja jännitys tiivistyy.
 
Komppaan Liisaa: on totta että prosentit ovat lähtökohtaisesti pieniä, mutta minusta tuossa testissä on kiinnostavaa se, että lopulta yritysten määrä ei laske prosentteja niin paljon kuin voisi kuvitella.
Sintu: 16% on sama prosentti, joka meille annettiin Väestöliitossa (ja annetaan yleisesti klinikoilla) ensimmäiselle inssille. Ja meillä ei siis ollut mitään "raskauttavaa" historiassa ja yritystäkin takana vain yli vuosi.
 
Minutkin voi nyt sitten poistaa plussanneista. Ei näkynyt keskiviikkoaamun ultrassa sydämensykettä eikä alkiotakaan, vaikka vahvasti olin raskaana. Ultrasta suoraan sairaalaan, lääkkeillä tyhjennys, koka kuitenkaan ei tehonnut ja sitten kaavinta. Sairaalasta pääsin tänään. Surun murtama olen! :'( :'( Alusta pitää taas alkaa ja siihen menee taas kuukausia. Mitenhän tästäkin pääsee yli? Kaivaudun nyt joksikin aikaa koloon nuolemaan haavojani. Onnea muille tiellänne!
 
Pakko oli kirjautua taas vaihteeksi:

Voi ei Hoppis! Oon tosi pahoillani puolestanne. Tässä tilanteessa ei varmaankaan ole sanoja jotka helpottaisivat, joten lämpimiä halauksia sulle lähetän.

Mäkin tein ton testin ja sain siitä mukamas 22% :O Tein vielä uusikskin, kun aattelin mokanneeni jossain kohtaa. Ihmettelen kyllä suuresti, lääkärinhän mukaan meillä olis joku 10 % mahdollisuus. No, eihän tommosia prosentteja kannata tuijotella, lääkärin eikä tän ohjelman antamia ;)

Palaillaan :wave:
 

Yhteistyössä