35+ Lapsettomat

Moto Nämä hoidothan pyörii odottamisen ja toivomisen ympärillä. Ja kun asiat ei menekään, niin kuin on odottanut tai toivonut, niin hetkeksi kyllä putoaa tyhjään. Mutta sieltä pääsee pois. Vaikeampaa olisi, jos ei olisi enää mitään odotettavaa. Mitään ei ole siis menetetty eikä kukaan ole kuollut (niin kuin äitini usein sanoo lohduttaessaan). Sinunkin hoidoille on oma aikansa ja se on tulossa vielä. Sinne asti vaan hammasta purren ja välillä hymyillenkin.
 
Heips! Tulin vain ilmoittelemaan (kun plussasin tältä palstalta elokuussa), että meille syntyi ihanainen tyttö 26.4! Nyt tuntuu ihan uskomattomalta, että hoidot todella onnistuivat... Toisaalta valtaosa saa lopulta avun hoidoista, joten tarvitaan vain harvinaisen pitkää pinnaa, jotta jaksaa kamppailla hoitoputken kanssa. Toivon oikein kovasti onnea kaikkien yrityksiin (erityistsempit nyt Toivikselle - pidän varpaatkin ristissä, jotta plussa vahvistuisi!).
 
Kiitokset tuestanne, eilinen oli kyllä yhtä painajaista. Ei ole koskaan tapahtunut noin, että tippui niin korkealta. Lähdin pois töistäkin ja sitten se päivä meni itkeskellessä....
Onko teillä muilla ollut endometrioosikystia munasarjoissa? Joku sanoi, että ne kystat voivat häipyä itsestäänkin samalla tavalla kuin ovat tulleetkin nopeasti. Pitäisi varmaan soitella vielä lääkärille tänään, kun en tajunnut eilen oikein mitään kyselläkkään... Mitenköhän pitkät jonotukset mahtaa olla tyksiin? Toisaalta, jos kävisi tuuri voisi saada kesällä jonkun peruutuspaikan kun ihmiset varmasti peruuttelevat aikojaan jos ei ole mitään akuuttia.
Anteeksi nyt tuli taas vuodatettua tätä omaa pahaa oloa. No olo on jo tänään parempi ja taitaa sitä toivonpoikastakin vielä tulla, kun uusi päivä koittaa =)

Wabisabi Kiva kuulla aina posiitiivisia kokemuksia hoitojen onnistumisesta!
 
Wabisabi :flower::flower: Onnea!! Miten se aikaa menee niin nopsaan, muistan vielä sun plussan..

Moto Noi märät rätit on tosi inhottavia. Mulla kerran lääkäri epäili myös jotakin kystaa, mutta en muista enää oliko endometrioosi vai suklaakysta. Siihen ei kuitenkaan kiinnitetty sen enempää huomiota ja häipyi itsestään. Mutta kannattaa hoidatuttaa kaikki ylimääräinen ennen pois alta lopputulosta ajatellen. Tsemppiä..
 
Wabisabi :flower: onnea pikkuprinsessasta!

Tsemppiä piinailijoille ja valtavasti plussanvahvistusta toivikselle.
Halaus pettymyksen kohdanneille - pää pystyyn ja uutta matoa koukkuun, tavalla tai toisella.

F - puoliväliä hipoen 18+4 :popcorn:
 
Moto Mulla on vasemmassa munasarjassa eikä niille tehdä mitään, annetaan olla. Edellisessä hoidossa saatiin yhteensä 14 munasolua ja osa myös siltä vasemmalta, huonolta puolelta. Viimeksihän munasoluja tuli vain ne kaksi, mutta syyt lienee sitten jotain muuta, koska ennen on tulosta saatu. Ja tämä huonompi tulos tuli siitäkin huolimatta (tai ehkä juuri siksi), että juuri tähän ylimääräiseen kasvustoon pyriittiin vaikuttamaan pidentämällä sumutusvaihetta viikolla ennen piikitysten aloittamista. Eli ei ihan hirveän huolissaan tartte kystista olla. Ainakin mun kohdalla asiat ovat sujuneet kystienkin kera ja paremmin, kun ei niihin kiinnitetä mitään huomiota :O
 
Engeli lohduttavaa kuulla kokemuksestasi! Osaatko yhtään sanoa, minkä kokoisia kystasi olivat.Mulla on kuulemma kolme kappaletta 2,5-3,0 cm. Täytyykin jutella lääkärin kanssa, kun menen ultraan kolmen viikon päästä, josko sitten tosiaan voisikin kokeilla ivf:ää. Hän sanoi vain tänään puhelimessa, että on suuremmat tulehdusriskit ja punktio voi olla aika haastellinen?
Marjaana olen tainnut ennenkin kirjoittaa, että ainakin itselleni sanottiin että punktio voidaan tehdä humautuksessa, jos näyttää hankalalta pelkän sedaation turvin.
 
Moto Mulla on yksi samankokoinen kuin sulla, toinen oli sitten vähän pienempi. Antibioottia annettiin suoraan suoneen ennen punktiota ja sillä mä olen pärjännyt. Mutta voi olla, että määrä lisää riskiä, kun sulla kuitenkin on kolme. Mä en ole juurikaan niistä lääkärin kanssa keskustellut, kun se ei ole pitänyt niitä ilmeisesti keskustelun arvoisina vaan hoitoa on toteutettu niistä huolimatta.
 
Onnea Wabisabille. Kyllä on mukava kuulla, että näistä hoidoista on jotain hyötyä ja onnistuakin voi.

Mitäs Sharlin, onko sulla mitään tuntemuksia ollu?

Itselläni oli eilen maailman paskin vapaapäivä, nimittäin menkat alko. Eipä sit tarvinu jännittää perjantaihin asti onnistumis tuloksia. Kyl mua vitutti. Itkin koko aamun. No nyt on sit jo 1.pas mielessä. Lääkitys on jo aloitettu ja pas tehdään heti tähän kiertoon.
 
Heidari Voihan kökkö. Onneksi pettymystä helpottaa uuden kierroksen suunnittelu. Mullekin käy niin. Suru helpottaa heti, kun uudesta hoidosta sovitaan. Pakkasesta ehkä napataan seuraavaksi se teidän vauva. Kenties.

Meikällä menossa pp6. Menkkakipuja on jo, ihan niin kuin aina ennenkin. Tähän asti on ollut ihan rauhallinen olo, mutta nyt alkaa jännittää. Viimeksi menkat alkoi pp8, joten kriittisiä hetkiä elellään. Jos tuosta päivästä pääsee yli, niin taitaa meikäläisellä alkaa ihan oikea piina. Jota eletään joka vessareissulla, onks alkanut vai eiks oo....
 
Wabisabi Onnea ihan mielettömästi prinsessasta!! Olenkin vähän seurannut vaiheitasi kun silloin aikanaan yhdessä taidettiin piinailla.

Sharlin ja Toivis teille peukutan kovasti myös täältä taustalta. Ja muillekin tietysti =)

Minullakin lähestyy pas siirto luovutetulla alkiolla, itse asiassa ensi viikolla pitäisi olla siirto. Tämä on viimeinen hoitoni ja tietysti nyt rupeaa jännittämään kun hetki lähestyy. Tällä kertaa on kyllä ollut aika raskasta käydä läpi hoitoa, ehkä on taisteluväsymystä jo. Tämähän on sitten toinen yritys luovutetulla alkiolla ja takana on kolme IVF/ICSI omilla munasoluilla.
 
Oi onnea, Wabisabi! :)

Heidarille lohtuhalaus. Mulla taas on se vikana, että menkat EI ala, eli ovat kuus päivää myöhässä, mutta en silti oo raskaana. Täähän oli ihan luomukierto, eli en mitään odottanutkaan, paitsi sitä, että kierto pysyis normina... Mun ivf oli määrä siirtää kesäkuuks, kun ens viikolla (jolloin punktio olis pitäny olla normiaikataulun mukaan) on reissua odotettavissa, mutta nyt kun menkat on näin paljon myöhässä, tuleekin kesäkuussa sitten juhannus (ja silloin toinen reissu) ehkä juuri sopivasti punktioajankohtaan. Ja heinäkuussa varmaan klinikka onkin kiinni. Eli pahimmassa tapauksessa eka ivf siirtyy suoraan elokuuhun. V...ttaa NIIN paljon. Voisko ees joku mennä putkeen?? Ei mulla ikinä oo menkat näin paljon myöhässä. Onko mun hormonitoiminta seonnu lopullisesti?? Ainoo toivo on, että jos sit kuitenkin vois tehä ekan hoidon jo nyt toukokuussa, mutta varmaan mun "paikka" on jo annettu pois, kun puoltoista viikkoa sitten aikaa varatessa sanoin, ettei tehä vielä tässä kuussa.
Sorry vuodatus, mutta on vaan niin masentunut olo tänä iltana, eikä ees mies kotona, että vois siltä hakee lohtua. Kiitos, kun kuuntelitte!
 
Onpa Seinäkukkasella nyt tosi dramaattiset vaiheet. Ihan älyttömän jännittävää näin sivullisestakin. Toivotaan ihmeellistä ylläriä loppusuoralla!!

Wabisabille hyvää vauva-arkea! :heart:

Ja Armi: kuulolla ollaan. Voi hittolainen että pitääkin nyt sitten ottaa sulla lujille. Ja niin tiedän tuon tunteen, kun on yksin murheinensa... Halituksia, toivotaan että täti kurvaa pihaan heti huomenna! Ja r-testinhän sä olet tietenkin tehnyt jo useammankin, eikö... :)

Ootko Eka vielä maisemissa? Entä mikä on Hoppiksen tilanne?

Olen joka päivä ja monta kertaa päivässäkin käynyt lukemassa täältä kuulumisia, mutta tekee silti mieli pysytellä pikkaisen takavasemmalla. Kohta saan viimeisen pakastepipanan mukaani, jos hän vain selviää. Ihmeellisesti se toivonpilkahdus taas jostain mieleen välähti...
 
Niin ja Armi piti vielä sanomani, että jos mulla ei nytkään tärppää ja sun täti vain jatkaa kuhnailuaan, saatamme elokuussa olla hyvinkin piinasiskoja. Niin että lomien jälkeen ehkä taas törmäillään, vaikkakin toivon että joku onnen kantamoinen nykäisis meidät molemmat plussajunan matkaan ennen sitä...
 
nega.. takki totaalisen tyhjä. Takana kolme hoitoa omilla-ei ainuttakaan siirtoa. Kaksi hoitoa luovutetuilla, joista yht. 3 siirtoa. En tiedä jaksaako enää odottaa kolmatta lahjoittajaa, saako mistään rahaa revittyä ja kykeneekö henkisesti vai oliko tää tässä.. vauvahaaveiden unhola. Mitään ei kuitenkaan tapahdu pian jos tapahtuu eli vetäydyn syrjemmälle.
 
Sharlin Voimia sulle... ei oikein ole sanoja, miten voisi lohduttaa. Ainoastaan toivon sinulle voimia ja toivottavasti asiat vaan järjestyvät vielä jollain tavalla ....:hug:
Armi aikataulujen uusiksi meneminen on todellakin ärsyttävää! Ja vielä kesäaikana, kun kaikki hoidot hidastuvat/loppuvat heinäkuuksi... Toivotaan,että et joutuisi odottamaan elokuuhun asti.
Seinäkukkanen voimia sinulle!
engeli pidän peukkuja sulle :wave:
 
Tervehdykset kaikille.
Jänskiä aikoja täällä elellään. On pitänyt käydä seuraamassa tietty välillä teidän elämäänne. :) Erityisesti Toivorikkaan plussakuvioita, kyllä se ihan plussalta näyttää!! Onnea onnea! Toivotaan et kaikki on ok masussa.

Sharlinille paljon voimi! Ei oo reilua tämä elämä :/

Wabisanille isot onnentoivotukset, ihana kun kävit täällä kertomassa että ihan oikeesti joku voi jopa onnistuakin..

On: nyt ollaan vaan eletty tavallista elämää ilman mitään draamoja ja hoitorumbia. oon käynyt 2 kertaa akupuntiossa ja viimeksi oli aika kivulias, ja kuulema se tarkoittaa sitä että homma vaikuttaa. tuloksia siis odotellen ;) luulen että tähdätään seuraavaa hoitoa sinne elokuulle, ehkä ei kannata lomaansa pilata rääkymällä epäonnistumisia.. yritän nyt stimuloidan kroppaani akupunktiolla 8-10 kerran sarjalla, elää kohtuu terveelliseti, nauttia elämästä ja auringosta ja katsotaan sit syksymmällä näitä kalliimpia hoitoja uudemman (ja ehkä viimeisen) kerran.

Ihanaa alkavaa kesää kaikille!!
 
motolle ja armille isot :hug: . Toi on kyllä niin perseestä toi odottaminen. wabisabille paljon onnea vaavelista :flower: ! engelin ei kannata vielä luovuttaa, menkkaoireet- ja kivuthan on ihan klassikkooireita myös silloin kun plussa on tulossa. Sharlin, eihän sullakaan vuoto ole alkanut? Eiks sulla oo PP10 vasta? It ain't over til the fat lady sings, right? Seinäkukkaselle aivan järkyttävän paljon tsemppiä ja plussaonnea siirtoon!!! heidarillekin hali negasta, onneksi pääset heti passiin, siitä sit vaan plussa kotiin! MUOKS: myylle kans :wave:
ON: Mä olen testaillut joka päivä usealla testillä :ashamed:. Aluksi näytti että viivat ei vahvistu mutta eilen sain melko vahvan viivan elivon testillä ja tänään apteekin omalla myös lähes yhtä vahvan kuin kontrolliviiva. CB:n tavistesti ei suostu näyttämään kunnon plussaa, se näyttää kyllä lähes heti sen pystyviivan joka selvästi kyllä näkyy mutta sitten viiva haihtuu pois. Joka kerta sama juttu. Mutta eikö apteekin omakin ole melko luotettava?? Vielä pitää maanantaihin kärvistellä että saa tarkan HCG-arvon.
 
Viimeksi muokattu:
Piti tulla taas kurkkimaan, mitä täällä tapahtuu. :popcorn:

Wabisabi onnea pikku prinsessasta! IHQ! :heart:

Toivikselle kans peukkuja, toivotaan että maanantaina saat kunnon lukemat! Jännää :popcorn:

Sharlinille voimia jatkoon...

Muille tsemppiä hoitorumbaan. Ja jotka jatkavat kesätaukojen jälkeen, nauttikaa kesästä!!!

Täällä tuli 26 viikkoa täyteen. Hyvin olen voinut ja kaveri liikkuu vilkkaasti. Mahan koko menee yläkäyrillä, iso kaveri tulossa? :D Kesää odotellessa ja käyn aina välillä kurkkimassa, miten täällä menee.
 
Piti vaan vielä tulla avautumaan yhestä asiasta. Eiks vois kuvitella, että lapsettomuusklinikan työntekijöille painotettais empatiakykyä tai jotain? Tää kun kuitenkin on aika herkkä paikka monelle asiakkaalle. Soitin tänään klinikalle kertoakseni tilanteestani ja kyselläkseni alustavasti, että olisikohan mahdollista kuitenkin tehdä se ivf tässä kierrossa. Mullahan on se lääkäriaika maanantaina, mutta ajattelin kuitenkin soittaa. Selitin asiani ja sanoin, että jos haluat jotain laittaa ylös tästä. "No mitä mä nyt tänne sitten laittaisin??!!", totesi hoitaja ärtyneesti. Voin sitten lääkärille selittää maanantaina kuulemma. Asenne oli, että mitä sinne soittelen, kun oon kuitenkin tulossa kohta. Vähän hermostuin tästä, ja selitin jotain, että halusin vaan varmistella etukäteen, kun on tässä hoidot siirtyneet milloin minkin asian takia jne. "No sellastahan tää on." Oon ehkä vähän herkkis, mutta kyllä tuli kyynel silmään, kun tollai hoitohenkilökunta vastaa ahdistuneen potilaan kyselyihin. Annan sitten maanantaina palautetta.
Nimim. Itsekin tavallaan hoitoalalla.
Menkat ei oo vieläkään alkanu, viikon ajan jo tuntunu siltä, että just alkaa. Yhen testin siis vaan tehny, eilen. Hohoijaa.
 
Heidarille :hug: pahoittelut vielä myös..

Armi kyllä meillä on oikeus saada hyvää kohtelua, on tää ihan rankkaa muutenkin.

Toivis hymyilytti tuo sinun fat lady juttusi.. Mulla kun tehtiin luonnolliseen kiertoon, niin eilen ois ollut menkkapäivä ja kun alkio oli 3pv. ikäinen, pitäis näkyä jo. Mut meen kiltisti verikokeeseen maanataina, niinku lääkäri määräs, vaikka tuntuu tosi turhalta. Mut näkee sitten onko ollut edes yritystä. PMS oireet on ollut siis melkein heti siirron jälkeen, painon tunne alavatsalla niiku aina jne. Olis ihana päästä niistä oireista, kun menkat alkaa, mutta mulla Luget viivästyttää kyllä menkkoja ja käytän niitä nyt siihen maanataihin asti.

Mahdollisesti syksyllä voisi lahjoittajan saada, sanoivat näin klinikalta. Täytyy yrittää elää vaan kesä täysillä ja kaikki taskurahat ja pikku pennoset laittaa säästöön. Ihmeellistä, etten ole yhtään itkenyt tänään, olo on vaan turta..

muoks.. fat lady tulikin jo..
 
Viimeksi muokattu:
Sharlin Halaus.

Mua ei vihlo, ei pissata, ei janota ja enää ei oo menkkakipujakaan. No, aika näyttää kuis ämmän käy. Mä en ole koskaan testaillut ennen virallista päivää enkä tunne tarvetta sitä tehdä nytkään. Odottelen jännityksellä joko menkkoja tai päivämäärää 20.5. Vielä on kovin rauhallinen ja seesteinen olo, ihmettelen vähän sitäkin. Kun ennen ei oo kyllä ollut...
 
Engeli toivotaan, että "oireettomuus" tietää hyvää :)
Sharlin voimia sulle:hug:
Armi olen puhunut tässä viime päivinä ihan samaa, että nämä hoidot ovat tosi tunneherkkiä juttuja ja lääkäreiden pitäisi todellakin ymmärtää se. Olen itse ehkä maailman lääkärikammoisin ihminen ja näiden hoitojen myötä olen huomannut, että tämä henkinen paine on suurempi kuin fyysisen kivun pelko.
Myy75 olen itse käynyt akupunktiossa hoitamassa allergista nuhaa, josta kärsin 20 v. 3 hoitokerran jälkeen nuha hävisi, tiedä sitten oliko sattumaa :) Millaista apua akupuntion pitäisi antaa lapsettomuusjutuissa? Kiinnostaisi, koska olen valmis kokeilemaan myös näitä ns. vaihtoehtoisia hoitoja-
 
No niin, hoitaja soitti jo, HCG oli tänään aamulla 254,2 eli raskaana ollaan :heart:. Arvo on ehkä vähän alhainen mutta hoitaja sanoi kuitenkin että OK arvo. Varhaisultra 6.6. eli piinailu jatkuu toisenlaisena. Ja testien tekeminen jatkuu ihan varmasti, taidanpa mennä mammaksi:n sivuille tilaamaan halpoja testejä :D
Tsemppiä kaikille, varmasti seuraan aktiivisesti palstaa vielä, toivottavasti kuitenkaan en joudu palaamaan kirjoittajaksi, ainakaan puoleentoista vuoteen!
 

Yhteistyössä