35+ Lapsettomat

Miisamari :hug:

Anja ainakin pohti raha-asioita. Täytyy sanoa, että vaikka olen moneen kertaan käynyt mielessäni nämä taloudelliset seikat läpi ja todennut, että tähän kannattaa rahansa käyttää, niinhän kyllähän tämä rahan menokin katkeroittaa. Toistaiseksi aion kuitenkin käydä toisen icsi-kierroksen yksityisellä ja katsoa sen jälkeen, kuinka lähellä pääsy julkiselle jo olisi. Yksityisellä saa kyllä myös aivan ihanaa palvelua. Suosittelen siis hakeutumista yksityiselle, jos vaan suinkin on mahdollista.
 
Miisamarille jaksuja :'(

Liisa toivottavasti testitulos vielä muuntuu perjantaille!

Hyvä kuulla Ikäneito että hyperi hellittänyt! Mä en tiedä miten yhden lugen väliin jääminen vaikuttaa :/ ... itsekin oon tässä panikoinut, että miten muistan ne aamuin illoin, varsinkin ku viikonlopuksi lähetään kavereiden mökille, niin oon jo nyt stressissä miten siellä mökkiolosuhteissa muistan. Ja sitten mulla on ollut aamuisin ongelmana se kun pitäisi makoilla 30 min sen lugen laiton jälkeen.... aamuisin niin kiire koiran lenkityksen ja töihin lähdön kanssa etten oikeen ole puolta tuntia ehtinyt maata.

Anja mahtavaa että pääsette suoraan ivf-jonoon =) ihmetyttää kyllä tää julkisten "hoitopolitiikka" kun jos teillä ei ole löydetty selitystä = eli voi olla että jo inssi auttaa, ja kun taas meillä on ainakin jo tuo kohonnut fsh-arvo, jonka "ansiosta" yksityisellä ei inssejä haluttaisi tod.näk turhina tehdä ollenkaan, niin julkisella meille haluttaan ne pakosta tehdä ennen kuin päästään ivf-jonoon, ei jymmärrä, mutta enivei hienoa että te olette jo jonossa ja ehitte nyt yksityisellä kokeilla sen inssin toimivuuden!
 
Onko teillä tietoa, mistä tuo inssien ohittaminen hoitosuunnitelmassa voi johtua? En ole edes puhunut lääkärin kanssa julkisella. Voikohan syy olla ikä (täytän tänä vuonna 36, mies jo yli 40)? Oltiin tosiaan aivan pöllämystyneitä aamulla. Itse olen näistä hoidoista ulalla mutta sen verran ymmärsin että tää on vissiin hyvä juttu.
:)
Jännittää vaan että muuttuukohan tämä suunnitelma vielä, kun lähetän meidän Väestöliiton paperit sinne...
 
Älkääs nyt :ashamed: Eipä toi nyt iso vaiva ole päivittää, kun kerran täällä pyörin aina vaan.

Miisamari voihan video. Tosi harmi että kävi noin, tiedän että se on ihan hirveä pettymys, kun odottaa kun kuuta nousevaa sitä siirtoon pääsyä, ja sit ilmotetaankin ettei tarvi tulla. Mulla kävi samoin loppuvuodesta, kolme viimestä pakkasukkoa ei kestäneet sulatusta. Se oli kyllä tosi kova isku suoraan palleaan. Kunhan pahin pettymys väistyy, jaksat ehkä nauttia kesästä ja keräillä voimia vielä uuteen yritykseen. Jaksuja ja :hug:

Liisa vielä peukutetaan sinne testipäivään asti, eiks joo?

Anja teillä kävi kyllä aikas hyvä tsäkä! Ei se ainakaan iästä ole kiinni, kyllä ne melkein kaikille eka haluaa koittaa sitä inssiä edes kerran tai pari, ennenkun siirtyvät kalliimpiin hoitoihin. Sellasissa tapauksissa et inssillä ei ole oikeastaan mahkuja onnistua, yleensä pääsee suoraan ivf:n. Toivottavasti ne ei nyt sitten enää muuta sitä suunnitelmaa.

Chloe kiva oli kuulla sustakin taas välillä. Onnittelut miehellesi savuttomuudesta!

Palailen myöhemmin, pihahommat kutsuu taas.
 
Miisamarille iso halaus! :hug: Vaikka miten aina ollaan tyytyväisiä, jos saa jotain myös pakastimeen niin ei niihin ole näköjään luottamista. Tylyä! Sure suru pois (jälleen kerran), sitten katse kohti tulevaa, on se sitten mitä tahansa.

Minulla on pe suunnittelukäynti (5. ICSI). Alkaa olla kortit vähissä eli jossain vaiheessa on pakko tehdä uudet suunnitelmat. Lähinnä mielessä alkioadoptio tai luovutetut munasolut. Lapsettomuus on liian suuri pala pureskeltavaksi.
 
Seinäkukkanen
Tosiaan suuret kiitokset [/b]Iines listojen päivityksestä.

Olen pahoillani
Miisamari, voimia sinulle ja iso halaus.

Liisa pidän kyllä vielä peukkuja sinulle, eihän nyt vielä ole testipäivä...

Ja
Anja kuullostaa hienolta, että teillä suunnitelmat tarkentuvat, varmasti se helpottaa oloa kun tietää että pääsee eteenpäin.

 
Miisamari mä mietin sua pihalla touhutessani. Eikös ollut niin, että sait sen Thyroxinin vasta ton viime hoidon jälkeen? Entäs jos juuri se onkin se puuttuva palanen??? Ymmärrän kyllä että olet nyt ihan palasina, eikä tulevaa jaksa vielä edes ajatella. Sure surusi rauhassa ensin, ennenkuin teet mitään päätöksiä jatkaako vai eikö. Koita kerätä kesä voimia ja mieti rauhassa asiaa. :hug:
 
Tiedättekö, voiko 10 päivää punktion ja 8 päivää siirron jälkeen jo mennä uimahalliin? Tästä on joku saanut jossakin ohjeen, että ei ja että koko piinailu täytyy elää varpaillaan ja kuplassa, mutta esim. jossain TAYS:n ohjesivuilla oli, ettei uimaan muutamaan päivään toimenpiteiden jälkeen tulehdusriskin takia. (ymmärrän kyllä, että jos on jotain vuotoja tms. niin ne on eri asia)
Mä oon saikulla töistä edelleen sen lievän hyperin takia ja tuun oikeasti kohta hulluksi täällä kotona, koska hyperi on helpottanut jo lähes kokonaan (painokin jo hoitoa edeltävissä lukemissa). Aattelin, että menisin uimaan, koska se olis semmosta hellää liikuntaa, mutta ottasin sitte sen riskin, että joku työkaveri mut uimahallista käräyttää...
Kyselin eilen lugejen unohtamisesta ja hoitaja sanoi, ettei haittaa mitään ja eihän kaikki lääkärit niitä edes määrää, jos oma keltarauhanen ok. Siis mitä mitä??? Ei mua nyt ihan vaan oloni kurjentamisen ja rahan menon ilosta huvittais niitä palluroita itteeni tunkea, jos kerta just tässä kohdassa ei ole mitään häikkää.
Anteeksi tämä raivoaminen, raivottareksi muuttumisen vois myös lisätä lugejen sivuoireisiin :headwall:
Meen varmaan ostaan apteekista kaikki testit ja alan pissaileen niille aikani kuluksi.
 
Nyt olen aika hämmentyneenä täällä. Nimittäin sain juuri luomuplussan raskaustestiin. Olemme vasta jonossa lapsettomuustutkimuksiin ja nyt täällä istun r-testi kädessä. En edes tiedä mikä viikko voisi olla menossa, koska lopetin oireiden bongailun jo aikaisin keväällä, koska raskauteen sopivia oireita alkoi olla suurin piirtein joka kierto. Menkat ovat nyt 18 päivää myöhässä. En sitten tiedä mikä mahtaisi olla syy yllätysplussaan, mutta aloitin 3 kuukautta sitten tuhdin vitamiinikuurin ja kuukausi sitten sain koelääkityksen Thyroxinista, koska oireita on ollut vuosi kymmenet, vaikka arvot eivät olleetkaan super huonot. Eli tässä sitä nyt ollaan ja ihmetellään. Mutta koska edellinen eli ensimmäinen raskaus päättyi tuulimunaan reilu vuosi sitten, niin uskon tämän todeksi vasta kun olen nähnyt jotain ultrassa, joten täällä tullaan heilumaan vielä viikkotolkulla :wave:
 
Ninnatar wau! Onnittelut iloisesta ylläristä :flower: Oli jo aikakin jonkun plussata.

ikäneito ei aavistustakaan koska voi uida. Mullekin annettiin ohjeet ettei uimaan, mut en huomannut kysyä aikaa. Kai ne luget määrätään lähes kaikille ivf:n/icsi:n ja pas:in jälkeen tukemaan kiinnittymistä, vaikkei varsinaista keltarauhasongelmaa oliskaan. En muista ketään kellä ei olisi ollut. Nyt jo monet saa ne inssiinkin. Onhan se kuitenkin lopun viimeks aika pieni summa tässä konkurssissa, ja kai ne haittavaikutukset jotenkin kestää (vaikka ällöjä ovatkin), jos siitä on jotain apua, eikös joo? Ja joo, saa raivota :D Toi ajankulukseen testeille pissailu oli hyvä :LOL: Voihan sitä aikaa niinkin kuluttaa :LOL:

Liisa, mulla on kaikki ulokkeet pystyssä et se sun huominen testi olis kuitenkin plussa ja pääsisit kirmaileen kesälomille hyvillä mielin.

Chloe oliko sulla tänään se inssi? Tsempit piinailuun!

Täällä ei mitään uutta. Verikokeissa kävin maanantaina ja tiistaina aloin sit popsia niitä uusia lääkkeitä. Vielä ei ainakaan tunnu mitään haittavaikutuksia.
 
Kiitos paljon onnitteluista :heart: Olen edelleen aivan ällikällä lyöty =) Edelleen syön Thyroxinia. Kävin tänään verikoikeissa kilppariarvojen tiimoilta ja TSH oli noussut, eli tarvitsee varmaankin lisätä annosta. Soittoaika on viikon päästä.
 
Ööh, kävin suihkussa, ja huomasin et toisesta rinnasta oli tullut vähän kirkasta aavistuksen kellertävää nestettä :eek: Ihan pieni tippa oli rintsikassa ja puristaessa tuli pieni pisara lisää. Onks kukaan koskaan kuullut tälläsestä, mitähän tää vois olla? Hitto jos noi lääkkeet tekee sen, vai voisko olla jotain muuta? Voihan paskat, ei kai taas jotain häikkää. Mulla on ollut alavatsakin ihmeellisen tuntuinen, aavistuksen kipuileva menkoista asti. Yleensä sitä alkaa kipristää vasta lähellä ovista. Hermot menee jos koko ajan on jotain :headwall:
 
Miisamari :hug: Kuinka surullista. Tiedän tunteen, kun pakastealkiot eivät selviä sulatuksesta :(. Meille kävi ekassa IVF:ssä niin, että kaikki neljä alkiota eivät selvinneet. Samoin kävi neljännessä IVF:ssä, jossa kuusi alkiota eivät selvinneet. Kahdessa muussa IVF:ssä ei sentään ollut noin huono tuuri, vaan pääsimme PASiin. Jaksamista sinulle ja miehellesi.

Liisa Toivotaan, että plussa vielä tulisi. Onnea testailuun!

Anja Kuulostaa hyvältä, että pääsette suoraan IVF:ään. Hieno homma!

Iines Suurkiitos sinulle, kun päivität listaa. Taisin unohtaa kertoa, että meillä meni pakkaseen viisi alkiota. Mutta.. kuten tuossa ylempänä kirjoitin, meidän alkioista suurin osa ei ole kestänyt pakastusta :(. Täytyy varautua siis siihen, että PASiin ei ehkä päästä. PASia yritetään kuitenkin elokuussa kesäloman jälkeen. Olisipa hienoa, jos pakkasessa olisikin meidän ihme tai vaikka kaksoset :).

Ninnatar Lämpimät onnittelut! Onpa hienoa kuulla, että vielä luomuplussa :).

Ikäneito Hyvä kuulla, että sun hyperi on helpottanut. Mulle sanottiin, että viikko punktiosta rauhallisemmin eli ei myöskään uintia tms. Mun käsityksen mukaan tulehdusvaaraa ei enää viikon jälkeen pitäisi olla. Itse olen kuitenkin ollut uimatta raskaustestiin asti.

Meillä on nyt mietinnässä, että siirrymmekö seuraavaksi lahjamunasoluhoitoihin vai yritämmekö vielä omilla. Tuntuu kyllä jo siltä, että tässä hakataan vaan päätä seinään.. ja kaikki tämä siksi, että yhden kerran on saatu aikaan KU.
 
Gravid Raskaana... luki Clearbluen digitaalisessa aamulla!!!! Käsittämätöntä!!!

Kiitos teille kaikille ihanille tsemppauksesta. Se selvästi auttaa :)

Voimia teille kaikille, palaan asiaan taas, kun sormet tärisevät vähän vähemmän näppiksellä.
 
Voi miten ihanaa Liisa, lämpimät onnittelut plussasta! :flower: Täällä pidetään kovasti peukkuja pikkuiselle!

Olen säännöllisesti seurannut kuulumisianne ja jännittänyt vaiheitanne - kovasti tsemppiä kaikille, jospa se plussa-aalto nyt käynnistyisi.

Itse olen menossa nyt vähän yli puolen välin ja mielikin alkaa pikkuhiljaa rauhoittua vaikka epäusko painaa edelleen ajoittain. Päivä kerrallaan kohti seuraavaa etappia, huolehtiminen ei taida loppua ennen kuin maalissa.

Oikein kesäisiä plussatuulia teille ihanille naisille!

jipsis
 
Liisa, AIVAN loistavaa! Onnea! Tuo luo vielä meikäläiseenkin uskoa. Nimittäin kans hätähousuna testasin tänä aamuna, ja negaahan se näytti. Ja testikin oli vanhentunut viime kuussa. Joten kiltisti odotetaan nyt vaan ens viikkoa ja haetaan kaupasta tuore testi.. :LOL:

Ja Ninnatar, ihanaa että onnistuitte luomusti! Täällähän alkoi leppoisat tuulet puhaltelemaan.

Mari-Anne kannattaa varmaan miettiä vaihtoehtoja, mutta luovuttaa ei kannata. Tsemppiä.
 
Ninnatar onnea luomuihmeestä :flower:

Wau Liisa! Paljon onnea plussasta! :flower: Onko muuten mitään oireita vai tuliko tulos "yllätyksenä"? Ei tosiaan kannata liian aikaseen testata, etkös negan saanut kaksi päivää sitten? Mutta tiedän, sitä ei malta...

Paljon tsemppiä muillekin... hoitoihin ja plussaa odottaville :heart:
 
Täältäkin lämpimät onnittelut Liisalle ja Ninnattarelle :flower: Ihanaa :)
Toivottavasti tosiaan tuulet kääntyy suotuisammiksi kaikilla muillakin.
ON: tiedän ettei olis vielä kannattanu, mutta testasin jo silti semmosella varhaisella testillä tänään, pp9 negan, tietty. Huoh, nyt mun raivofiilikset on kääntyneet murheellisiin, mutten tiedä kumpi olis parempi.
Niin ja kävin eilen uimassa, kun IVF hoitsu sanoi, että kiellettyä ainoastaan punktion/siirron jälkeisten vuotojen ajan. Elelen vielä heikossa toivossa, että kiinnittyminen tapahtuu myöhään ja yritän olla testaamatta ennenaikojaan. Jotakin nippailuja alamahassa tuntuu ja mielestäni ne ei paikallistu ihan menkkakipujen tyyliin (tai sitte vaan haluan huijata itseäni ajattelemaan kiinnitystuntemuksia).
 

Yhteistyössä