35+ Lapsettomat

Voi Anja, vaikka sun kokemus on ollut ihan kamala, mä repesin sun tarinalle ihan kympillä! Toi pitäis laittaa johonkin Kauhukokemukset lapsettomuushoidoista Top Teniin! Aivan järkkyä - ja just se syy, miksi mä en uskalla mennä minnekään vaihtoehtohoitoihin, jos en saa nimeä ja osoitetta käteen paikasta ja tyypistä, joka on kokemuksella hyväksi havaittu. Voi hyvät hyssykät... Mä oon ajatellut, että yrittäisin varata aikaa hierontaan, jos se vaikka auttaisi. En ole koskaan käynyt ja huomaan, että olen ihan jäykkänä koko nainen. Saisi ton rentoutuksen ilman piikkejä :)

Wabisabille onnea hienosta lopputuloksesta ja pidetään peukkuja!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Kiitos viesteistä akupunktioon liittyen. Soitin klinikalleni ja he olivat positiivisia akupunktion suhteen vaikka sanoivat, ettei ole todisteita siitä, että se ratkaisisi asian. Mutta missään tapauksessa se ei kuulemma ole negatiivista. Varasin itselleni ajan yhdeltä akupunktiohoitajalta, joka on myös kätilö ja ilmeisesti paljon hoitanut IVF-potilaita. Anja, olipa kurja akupunktiokokemus. Toivottavsti en joudu käymään läpi samaa.

Anja ja Armi, onnea inssiin! Pidän peukkuja teille molemmille!

 
Täällä käy vilske ja vilinä, kyllä huomaa että klinikat on taas auki :)

wabisabi Mahtavaa! Onnea siirrosta! Pidetään peukkuja, että nyt tärppää. Hyvä, että saitte varamiehiäkin pakkaseen.

Käsittämätöntä tuo julkisen toiminta Helsingissä. Yksityiseltähän voi kanssa varata ajan silleen varmuuden vuoksi, mutta pitäähän teidän kyllä sitten ensi kuussa molempien päästä Naikkarille hoitoon, Rosmariini ja toivorikas.

Toivon niin kovasti teidän kaikkien puolesta, että onnistumisia tulee.

ON: Tänään oli eka julkisen raskausultra. Kaikki näytti hyvältä, mulla melkoinen ylläri siellä odotti. Sikiöitä oli kaksi! Yksi alkio siis siirrettiin ja alkuraskauden ultrassa lekuri näki vain yhden. Uusille siis kertauksena, että meillä oli 1. ICSI:n 1. PAS, joka tärppäsi. ICSI-kierros alkoi pettymyksellä, kun punktiosta saatiin vain kaksi munasolua. Ja nyt reilu 3 kk myöhemmin kohdussa siis kaksi melkein 6-senttistä sikiötä. Ei lakkaa elämä yllättämästä, ei!
 
Liisa voi hurja mikä ylläri-pylläri! Et varmaan osannut kahta odottaa! Mutta hienoa, että kaikki hyvin ja olet jo noin pitkällä :flower:

Anja erikoinen kokemus akupunktiohoidosta, uskomaton. Toisaalta me epätoivoiset naiset ollaan varmaan hyvä bisneskohde ja rohkeat yrittäjät tekee mitä lystää.

ekavekara miten meni?

ON täällä pallukat alkaa olla jo kypsiä, nyt n. 18 mm. Vasemmalla puolella oli joku paljon pienempi... miksi ei oo kasvanut? Mietin, että olisko mitattu kapeimmalta kohalta, mulla kun on noita soikeita sukkuloita folleja ollut ennenkin (kun ilmeisesti niin ahtaat paikat, mut en oo varma mistä johtuu). Vasen puoli on nyt myös se joka kipuilee eniten, oikea lähes oireeton vaika siellä isoimmat follit. Tänäiltana viimeinen gonal-piikki, huomenna pregnyl ja punktio maanantaina 16.8.
 
Hoppis, jos menee ihan koululääkärille joka suorittaa akupunktiota, niin voisi olettaa että kohtelu on asiallista.

Liisa, johan nyt jotakin! :D
Jos sinulle siirrettiin vain yksi alkio, niin ovatko nuo nyt sitten identtiset?!

Kylläpä se aika rientää jos Silakkakin on jo punktion kynnyksellä.

Mukaan sain tänään yhden hyvälaatuisen kaverin :) . Tärppiyrityksiä jäi pakastealtaaseen vielä kolmeen orteen (1+2+2).
Onpa (toistaiseksi) huojentunut olo, nyt tämän kierroksen akrobatiat olivat tässä ja enää jää vain katsottavaksi että tärppääkö :whistle:

Huomenna voikin alkaa jo piinailuhermoilun ihan uudella puhdilla.

Btw, siirryin lugekerhosta Crinone kerhoon. On muuten huomattavasti miellyttävämpi lääke; on asetin eikä tarvitse laittaa kuin aamuisin. Eikä tarvitse pötköttää sen jälkeen, vaan on heti good to go!
 
ekavekara Hieno saalis teillä! Toivottavasti tärppää heti, mutta ainakaan ei tarvitse vähään aikaan aloittaa piikitysrumbaa alusta, kun on alkioita useampaan PAS:iin. Voimia piinailuun!

ON: Olen täällä ihan puulla päähän lyötynä ja googlailen kaikkea kaksosista. Kyseessä siis joko identtiset tai sitten toinen on ns. luomuihme. Molemmilla näytti olevan omat kalvot ja istukat, mikä viittaisi tavallaan ei-identtisiin, mutta jostain luin, että 30%:lla identtisistäkin on omat "lisäosat". Molemmat vaihtoehdot tuntuu niin suurilta tilastoihmeiltä, että ei tätä tosiaan voi käsittää...
 
ekavekara onnea kyytiläisestä :heart: ja tosi hienostihan sulla oli alkioita kun saitte noin monta pakkaseen!! Nyt sitten toivotaan että tarraa kovasti kiinni. Voi kun pääsisin ens viikolla piinaseuraan!
Mitä muuten Crinone maksoi? Kauanko yksi satsi riittää? Mä saisin varmaan lekurilta kans crinonet, mutta mulla jäi melkein 3 laatikkoa viime yrityksestä lugeja, käytän ne ensin. Tai jos nyt pääsen aloittamaan koko lugeja.. eli jos siirrettävää on.
 
Anja ihan uskomaton toi sun akupunktiokokemus! Samalla kaikessa kauheudessaan se oli jotenkin myös koominen. Peesaan SS:ää siinä, et me epätoivoiset naiset ollaan varmasti hyvä bisneskohde. Ollaan valmiita kokeileen mitä tahansa, jos siitä vain olisi apua. Mäkin olen miettinyt sitä akupunktioon menoa, nyt hieman mietityttää, et mihin sitä sit uskaltaisi mennä, ettei tule mitään vastaavaa kokemusta.

Liisa voi että, johan yllärin järjestit! Siispä tuplasti onnea ultranäkymistä :heart: :heart:

ekavekara onnittelut kyytiläisestä! Ja hienoa että saitte vielä porukkaa pakkaseenkin. Nyt vaan piinailutsemppejä!

Chloe & Miisamari mä kävin nyt työterveyslääkärin juttusilla sen asiani kanssa. Kun ei tää mun olo ole normaali edelleenkään, mut verikokeissa ei mitään näy. Tähän asti on vaan tuntunut, ettei riitä voimavarat alkaa selvitteleen ja juokseen lääkäriltä toiselle. Tän lääkärin kanssa pohdittiin et mistä päästä tätä kannattais lähtee purkaan. Sen ehdotuksesta mä menen ekaks reumalääkärin juttusille, sit jos siellä ei mitään selviä, seuraava ois endokrinologi. Jospa tää mysteeri tästä alkais selvitä...

Hyvää viikonloppua naiset!
 
Kiitos!

Silakka, en muista hintaa kun oma hintakatto tuli jo ensimmäisessä hoidossa täyteen. Yhdessä pakkauksessa taisi olla 15 progesteroniputkiloa. Ja yksi menee siis päivässä. Varmaan ne luget kannattaa tosiaan käyttää loppuun vaikka ikävät ovatkin. Meinasin sanoa että seuraavassa hoidossa sitten Crinonea, mutta eikös nyt kuitenkin niin, ettei sitä seuraavaa hoitoa tartte tulla.

Kiri maanantain - keskiviikon aikana kiinni, niin pääset piinakaveriksi :)

Liisa, on kyllä niin kumma juttu tuo, että pidä meidät uteliaat ajan tasalla. Tutkitaanko sikiöitä tarkemmin jotta kaksosuuden laatu selviää, vai tarjotaanko ihan vain normitutkimuksia?

Iines, olenko jotenkin missannut vai etkö ole kirjoittanut että mikä sinun huonon olosi aiheuttaa? Toivottavasti tuo topakan oloinen lääkäri jaksaisi selvitää asian loppuun asti.
 
Lämpimät kiitokset kaikille peukutuksista! =)

Upeaa, Ekavekara!! =) Käväisinkin jo muutaman kerran tänään kuikuilemassa, että näkyykö sun uutisia... Ihan mahtavaa, kun hoito onnistui noin nappiin! Eikös se mennytkin paremmin kuin ensimmäinen hoito? Nyt ollaan sitten piiniskavereina melkein identtiset kaksoset :D

Kaksosista puheenollen, mahtavasti onnea sulle, Liisa! :flower: Menee yli ymmärryksen, että noinkin onnekkaasti voi hoidoissa käydä. Olisi todella mielenkiintoista tietää, ovatko identtiset vain onko kyseessä luomuihme!

Anja, nauroin ihan vedet silmissä tuolle sun akupunktiokokemukselle - vaikka ei olisi kyllä pitänyt, sen verran hirmuinen kokemus tuo oli... Sain muuten siitä naisesta ihan samanlaisen kuvan (tuntui lähinnä poppanaiselta!) ja sekin kummastutti, kun hän haukkui lapsettomuuslääkärit ja muut lääkärit vihonviimeiseen maan rakoon. Minun mielestäni vaihtoehtoterapian pitää vähintäänkin rentouttaa - muut edut tulevat sitten mahdollisesti siihen päälle... Mutta paljon onnea sinulle ja Armille inssiin!

Solakka Silakka, onnea jo valmiiksi punktioon! Totta se on nyt minunkin osaltani, että hirmuiset Luget ovat taakse jäänyttä elämää. Sain myös Crinonen, ja nyt parin päivän kokemuksen jälkeen vannon jo sen nimeen: valkoista vuotoa ei tule nimeksikään eikä ennen kaikkea tarvitse tunkea sormin sisään! Hieman kalliimpi hinta kuin Lugeilla, mutta ei oleellisesti.
 
WAU, Liisalle tuplasti onnea! :heart: :heart:

Wabisabi ja eka - oikein paljon tarrasukkia matkaan. Peukutan täällä kympillä.

Tai itseasiassa viidellä sellaisella. Eka Puregon-piikki, jonka laitoin ITSE (Kiitos likat rohkaisusta) on nyt sisuskaluissa. Ei tuntunut neula missään, mutta sössin sen verran sen eka tipan kanssa, että tais puoli ampullia lentää vessan seinille, ennenkuin sain homman toimimaan. Piikkiä antaessa käsi tärräsi niin pahasti, et en meinannu saada annosta tyhjennettyä. Sit ku homma oli ohi, niin melkein pyörryin. Mut hei, ohi on! Ja huomenillalla lisää... Argh!

:hug: Ootte kyl kaikki tosi ihania tsempityksienne kanssa. :heart:
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 131

Sunnuntai 15.8.2010

Armi74 36/34.......................1.iui.................10.8., testi 24.8.
wabisabi 41/40, Graviditas......2.ivf.........siirto 12.8., testi 26.8.
ekavekara- 40+, fel...............2.ivf.........siirto 13.8., testi 25.8.
Anja73 35............................1.iui.................13.8., testi 27.8.
Sharlin 35/42...............siirto luov. munasoluilla 13.8., testi 27.8.
Solakka Silakka 41/40............2.ivf.......punktio 16.8., siirto
Chloe70 40/43.......................3.ivf.................18.8.
Frangipani 35/39...................2.iui...................vk 34
janetski74 35/35...................3.icsi..................elokuu
Carinna 38/34.......................3.icsi:n 1.pas......elokuu
Seinäkukkanen 45..................3.ivf..................elokuu
pottu70 39/41......................5.ivf..................elokuu
marinatar 36/36....................4.ivf..................elokuu
kt73 37...............................1.ivf..................elokuu
Hoppis73 37/40.....................2.ivf..................vko 38
ikäneito70 40......................1.ivf/icsi:n 1.pas...elo/syyskuu
Miisamari 36/36....................5.icsi.................elo/syyskuu
Rosmariini -74 35/36..............1.ivf/icsi.............syyskuu
Iines-74 36/41......................3.ivf.................syyskuu
Soulmama 36/39, In-Tiim........2.iui..................syyskuu
toivorikas-72 37/46...............4.icsi.................syyskuu
StellaR 38/45.......................5.ivf..................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf..................syksy?
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38...............1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Laura-70 40.........................hoidot alkamassa
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo........................................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)
Liisa34..........................................(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75.........................................(1.iui)

 
Huomenta!

Tulin nyt ennen päivän askareita päivittään ton lyhyen version. Kertokaa jos joku tieto on väärin, korjaillaan sitten. Täällä käy nyt niin kova vilske, etten meinaa perässä pysyä kenellä mikäkin tilanne. Paneudun siihen pitkään listaankin vielä viikonlopun aikana.

Nyt vasta tajusin, että Anjakin on eilen ollut inssissä. Nyt vaan piinailutsemppejä!

Myös Armille tsempityksiä piinaan!

ekavekara et sä ole mitään missannut. Ei tiedetä mikä tän olon tekee, verikokeissa ei näy mitään, kaikki arvot on ok. Kuitenkin olo ei tosiaan ole normaali, oireita on vaikka muille jakaa. Oon antanut asian olla, kun kerran kokeet on ok. Nyt päätin et tää ei voi jatkua, siksipä tää menee nyt salapoliisi-hommiksi.
 
Armi, kuinka meni?
Meillä kaikki hyvin - uimakaverit oli kunnossa, yksi iso folli ja toinen pienempi, kolmas oli kadonnu. Mä jännitin kauheasti etukäteen että päästäänkö koko hommaan ollenkaan kun mulla ollaan verenpaineen takia tosi tarkkoja ja lääkäri sanoi että ei halua päästää inssiin jos on edes kaksosriski. Mutta päästiin operaatioon ja lekuri sanoi kaiken näyttävän hyvältä. Ovulaatio ei ollut vielä tapahtunut mutta oli ihan just käsillä.
Inssi meni suht helposti. Meillä on nyt uusi lääkäri (tai päätettiin itse että varataan sille tästä lähtien) joka on aivan ihana. Jälkeenpäin lepohuoneessa luin vieraskirjan viestejä ja mua alkoi itkettää ajatus kaikista niistä ihmisistä jotka toivoo ja pelkää ja toivoo ja pelkää...
Mut muuten olo on kyllä nyt hoitojen alettua niin paljon parempi kuin keväällä ja kesällä. Olen todella kiitollinen tästä, tuntuu että ei se raha ole mitään jos saan EDES mielenterveyden hetkeksi takaisin. No, ja vauvakin olis kiva ylläri... :D
 
Kiitos myös wabisabi ja Frangipani!

Tämä hoito meni edelliseen verrattuna paljon paremmin mitä alkioihin tulee. En tosin ole ihan varma ovatko vertailukelpoisia. Viime hoidossa alkioita viljeltiin kolme päivää ja pahin kato oli kahden ja kolmannen päivän välillä. Nyt oli kahden päivän viljely, joten voihan "hyvä tulos" olla vain tuon lyhyemmän viljelyajan alkioille antama armonaika. Oli miten oli, mukavampi näin, kun on edes periaatteellinen mahdollisuus niihin PASseihinkin eikä heti tarvitse tosiaan sitä piikitys ja punktiorumbaa järjestää uudestaan.

Ja WAU Frangipani , olen niin ylpeä susta kun sait itse lopulta piikitettyä! Varo vain, saatat alkaa melkein nauttia siitä ;) . Mikä parasta, nyt kun kynnys on ylitetty, myös ne vähän "hankalammat" piikitkin menevät sitten jo rutiinilla.

wabisabi, melkein tosiaan on tunne että tässä ihan käsikädessä piinaillaan! Oletko suunnitellut mitään testaamisen suhteen? Odotatko kokeeseen asti vai aloitatko tikuttamisen hyvissä ajoin? Mitään tuntemuksia ei varmaan ole vielä ehtinyt sinullekaan tulla?

Iines, saako kysyä millaisia oireita sinulla on ilmennyt?

Peukut inssipiinailijoille!
 
Anja pääsit mukaan piinistelijöihin! :heart: Vaikka en mä tiedä onko se nyt niin mukavaa.. kun mulla ainakin mieli käy vuoristorataa... olenko raskaana.. en ole... ehkä olen.. missä kaikki oireet... jne. Mutta se vaan täytyy käydä läpi. Voi kyllä mä haluun mukaan teidän piinakerhoon!!

ekavekara vielä crinonesta, saitko niistä kelakorvauksen? Lugeista ei nimittäin saa. Hienoa että alkiot oli parempia. Jännä, miten sitä ei aina tiedä mikä niiden laatuun vaikuttaa. Nyt toivotaan että sulla on nyt sitkein sissi masussa ja pian tarraa kiinni ja alkaa tehdä pesää.
 
Liisalle täältäkin paljon onnea!! Kyllä elämä voi yllättää, onneksi myös näin positiivisella tavalla!

Akupunktio asiaan sen verran kommenttia, että tiedän esim. mun hyvä ystävä käännätti sikiönsä, joka oli perätilassa akupunktiolla oikein päin. Ja mun toinen hyvä ystävä kertoi juuri, että on koko viime talven käynyt akupunktiossa ja kärsinyt monta kymmentä vuotta pahasta heinäallergiasta, mutta tänä kesänä poikkeuksellisesti ei juuri ollenkaan ja ei itse keksinyt mitään muuta syytä kuin akupunktio, mikä olisi auttanut..

Kiva Iines että olitkin kysellyt kuulumisia. Toivottavasti löytyy jokin selitys, tuo epätietoisuus on kaikkeista raastavinta, kun miettii, ettei ihan ole kunnossa, mutta ei tiedä mikä on vialla..

ON: yksi piinailija ilmottautuu myös joukkoon. Meillä ekavekaran kanssa siis tismalleen sama siirtopäivä eli eilen. Ekavekaralle onnea hienosta saaliista! Meillä kävi silleen harmillisesti, että saatiin tosi hyviä munasoluja meidän ihanalta luovuttajalta, mutta jotakin häikkää miehen simpoissa, kun vain 2 hedelmöittyi. Labratulosten mukaan simpat oli ihan hyviä, mutta tää on taas niitä selittämättömiä juttuja.. Toinen siirrettiin ja toinen meni pakkaseen, vaikka pelkään ettei se välttis sitten selviä sulatuksesta, kun ei ollut kovin hyvänlaatuinen. Tämä tekee tietysti piinailusta entistä piinavampaa, kun ei ole sitä varaa, että ei hätää jos tämä ei nyt onnistu, sitten on vielä mahkuja..

wabisabille ja Anjalle myös hurjasti onnea piinailuun! Tuli mieleen Anja, että onko sulla mukana inssissä Luget? Ajattelin vaan, kun Vilkkaalla oli ja heti plussas kaksoset ekasta hoidosta, että silloin kun itsellä oli inssi aikoinaan ei sellaisesta ollut puhettakaan. Ajattelin vaan jälkikäteen, että oisko siitä hyötyä..

SS Onnea hirmuisesti punktioon! Kyllä ne piinistelyt lähestyy niin hyvässä kuin pahassa, koska kyllä se sellaista tunteiden vuoristorataa on.

Itselle annettiin testi päiväksi kaksi vk siirrosta, luulen, että pari päivää ennen sitä ehkä testaan ekan kerran ellei menkat pääse yllättämään ennen. Yritän kuitenkin piinistellä sitkeästi, ettei tule turhia pettymyksiä, mutta saa nähdä kasvaako jännitys päätä huimaavaksi..
 
Pakko oli tulla kesken hommien taas kurkkiin, joko Sharlinista on jotain kuulunut, oot ollut mielessä. Ja ihanaa! Mä oon tosi iloinen että pääsit piinailijoiden joukkoon. Mä pidän nyt seuraavat päivät peukkuja ja varpaita, että siellä kiinnitytään oikein tiukasti.

Tosta akupunktiosta vielä, niin mä olen joskus muutama vuosi sitten käynyt saamassa sitä migreeniin, ja siihen siitä ei ainakaan ollut mitään apua. Tää hlö joka sitä antoi on fysioterapeutti. Onko niitä kuitenkin erilaisia, siis onko olemassa joku "tavallinen" akupunktio ja sit se kiinalainen?

ekavekara tottakai saa kysyä. Oireista tulis tosi pitkä lista, mut esim: jatkuva väsymys (unen lepoa antamattomuus, uupuneisuus), erilaiset kivut ja säryt, raajojen puutuminen, suoliongelmat, turvotus (silmät, kädet, jalat), päänsärky... Listaa voisi jatkaa vielä vaikka kuinka pitkälle, mut nämä päällimmäisenä. Nyt vaan alkoi tympiä tämä ainainen väsymys, en muista koska olisin ollut herätessä pirteä. Aamulla eka ajatus on, ehtiskö ottaa päivällä pienet torkut. Jospa jostain löytyisi joku syy tälle ololle ja näille muille vaivoille.
 
Sharlin onneal kyytiläisestä kovasti pitelen peukkuja että kuun lopussa tulisi plussa :heart: Anjalle samoin peukkuja että eka inssistä tärppäisi! Samoin kaikille muille piinailijoille oikein paljon plussatuulia :flower:

Liisalle onnea kaksosihmeestä =)

ON: maanantaina nt-ultra, toivon että silloin omat pelkotilat vähän helpottaisi ja että toinen mein pienistä olisi kuronut kasvuaan, kun vkolla 9 oli vielä kovasti alle viikkojensa.
 
Iines, nyt en muista... onko sulta otettu kilpirauhasarvot? Toi oirelista on kuin suoraan vajaatoiminnan oppikirjasta. Kannattaa ehdottomasti pyytää lääkäriä ottamaan TV4 ja TSH jos ei ole otettu.
(Niin ja lapsettomuudesta kärsivän TSH pitäis saada alle 2:n.)
 
Anja sepä se kun on otettu, ja ne on ihan hyvät. Tsh oli 1,3 ja t4v muistaakseni 12 tai 13. Nyt vielä kesällä otettiin ne vasta-ainekokeet, joissa myös toi kilppari, eikä siinäkään mitään ollut. Ja tosiaan nää mun oireet on ihan kun kilpparioireita, mut ne sopii kuulemma moneen muuhunkin. Oliskin ollut ihan liian helppoa, jos tää olis pelkällä verikokeella selvinnyt. Voin vaan kuvitella, et mua juoksutetaan lääkäriltä toiselle :(
 
Iines, olet varmaan jo selvittänyt crohnin taudin, kroonisen väsymysoireyhtymän, addisonin taudin, fibromyalgian ja MS:n oireiden sopivuuden omiisi? Katso esim. tämän MS linkin oireisto. http://www.poliklinikka.fi/kipukanava/artikkelit/8080842# tai tämän fibromyalgian http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=reu00241.
Varmaan sinulla on vain jokin inhottava, sitkeä virus joka ei helpolla halua luopua hyvästä isännästä.

Solakka silakka, ehdin jo näköjään kadottaa ostokuitin, mutta reseptiin on ruksittu kyllä kohta "sairauden hoitoon". Eikö sen pitäisi tarkoittaa kela-korvattavuutta?

Sharlin, onnittelut kyytiläisestä ja mukavaa että piinailijoiden määrä kasvaa! Toivotaan että perjantai 13 tietää meille poikkeuksellista onnea. Ja hienoa että tekin saitte kaverin pakkaseen odottamaan.

Minulle testipäiväksi annettiin kaksi viikkoa punktiosta, eli pari päivää ennen sinua. Mutta luulen että alan tikuttamisen jo aiemmin, en taida malttaa muuta...
Oireina ollut lieviä menkkaoireita, NYT JO?

Vilkkaalle ultraonnea maanantaille ja että pienempi olisi jaksanut kiriä.
 
ekavekara toi alempi linkki ei pelaa. Chronin ja addisonin tauteihin ei ihan kaikilta osin täsmää, ms on tutkittu aiemmin. Tota fibromyalgiaa lääkärin kanssa pohdittiin, siinä osuu tosi moni. Siksi just se passitti mut ekaks reumalääkärille, jonka alaa toi fm on. En mä jaksa uskoa tohon virukseenkaan, kun tää on niin pitkään kestänyt jo.

Ootte te kyllä ihania, kun jaksatte huolehtia :heart:
 

Yhteistyössä