35 v + odottajat, vol 5

Onpa sulla Lumi-Marja alhaiset paineet, huippaako noilla kovasti?
Mulla tekee herkästi sitä, vaikkei noin alas koskaan mennykään. Nyt on taas sitten ollu koholla,mut kotimittaukset ihan normaalit.

Tää helle alkaisi jo piisata, on kyllä niin turvonnu ja huono olo koko ajan, ettei edes asenteella enää pärjää. Voisin muuttaa autoon ja pitää ilmastoinnin päällä koko ajan.... :whistle:

Mulla vielä yksi neuvolareissu ens ma, mutta sitten oiskin enää finaali edessä. Sitä odotan kuin kuuta nousevaa, päiväkampa jo käytössä :D

Kääkkis ja lapanen 37+1
 
Kääkkänä, no huippaahan mua. Aamusta vallanki ei parane pikaseen sängystä ylös pompata, tai keikahdan ihan takuu varmasti vintti mustana maahan. Eipä ole kummallista, jos joskus mitataan vieläkin alhaisempia lukuja. Viime sairaalareissulla oli vain 88/38 ja siinä vaiheessa mua neuvottiin meneen pötkölle ennen lääkäriä. Kätilö otti siis näitä juttuja ennen lääkäriä. Sit se toi mulle vähän syötävää ja ja siltä leivältä ei sulakurkkua puuttunu! Sit mitattiin puolen tunnin päästä uusiks ja oli peräti jo 92/40.

Kyllä se helle piisais täälläkin. Ei jaksais millään tätä kuumuutta. Mulla tuo atopia kutisee, kun koko ajan on hiki pinnassa. ei paranis raapia, mutta pakosta sitä kynnet iskee nahkaan jo ihan alitajuntaisestikkin. Itikanpistot lisää vain entisestään pakonomaista tarvetta raapia. Autossa kulkeminen on yhtä tuskaa, kun ei ole ilmastointia. Vain pakon edessä, ei muuten. Olispa maakellari....
 
Nostelen vähän kun oli pudonnut toiselle sivulle :heart: Huh tää kuumuus ei sovi mulle laisinkaan..ainakaan nyt kun nuo veriarvot alhaiset . No, Suomen kesä on lyhyt eikä sais valittaa. Jäi kaikki alennusmyynnitkin tänä vuonna väliin kun ei ole voimia sellaiseen.
Tänään rv 19+0.
 
Nostellaas vähän, ettei ihan pohjalle vajota :)

Huominen meneekin häähumussa, joten vähän erilainen päivä tiedossa. Kun vain nyt osais päättää mitä päälle laittaa. Mikään ei vain näytä hyvältä :headwall: Kolme mekkoa olis viahtoehtoine, mutta yks näyttää tynnyriltä, toinen on kuin olisin muuttunu mummoksi ja kolmat...ei kertakaikkiaan vaan ole mun näkönen :kieh: :headwall: Pitää varmaan arpoo aamulla.

19+4
 
Hui, kun oltiin pudottu jo kauas. Nostellaas taas, hiiiop!

Minä se kamppailen tämän helteen kanssa. Nyt alkas jo riittämään. Mua ei ole luotu elämään tässä kuumuudessa, ei sitten ollenkaan. Iho vain kukkii, kun tulee aurinkoihottumaa ja hikinäppyjä kuin pienelle muksulle eikä tuo fibrokaan liiasta lämmöstä pidä, vaan kaikki nivelet turpoo ja särkee. Ruoka ei maita, kylmää vettä vain juon litra tolkulla. Sisällä oleskelen tuulettimen kans ja ulkona olen sen mitä on pakko. Vaikee keksiä mitään positiivista enää tästä helteestä. No, pyykit kuivaa ainakin hujauksessa, jos ei muuta.

Kuus viikkoa sitten tälle raskaudelle ei annettu juurikaan toivoa. En tohtinut edes ajatella, että tänne asti päästäisi. Tänään kuitenkin tuli puoliväli täyteen ja se on mulle ihan erityinen etappi. Kaikki tuhrutkin on jo taakse jäänyttä elämää. Toivottavasti jatkossa kaikki menis edes jotensakkin hyvin.

Lumi-Marja ja Nuppunen
[code:/] 20 POKSISTA :)
 
Helteistä kesäpäivää! :D

Laitan teille linkillä kuvan kun ei profiiliin suostunu tallentamaan...

http://www.aijaa.com/v.php?i=6415621.jpg :heart:

Lumi-Marja onnittelut puolivälin saavuttamisesta :flower: Hienoa että odotus alkaa nyt luistamaan ilman pahempia ongelmia.
Nuo sokeriarvot ei kyllä hälyyttäviä olekkaan mutta verenpaine tosi alhainen, ei ihme jos pyörryttäisi joskus :eek: :LOL:

Meillä menee vauva kanssa ihan hvyin kun vaan saan pojan syömään itsensämtäyteen ennen kui nukahtaa tissille =)

Juu ja ei kun syöttämään pojua :D :wave:
 
Voi että mikä ihana Masa :heart:

Täällä pitää aina välillä käydä kuikuilemassa, kun ei osaa poiskaan olla ;) Heppulillekin tuli jo 1kk ikää, ja huomenna olemme menossa neuvolaan bilirubiinitestiin ja painonmittaukseen. (Heppuli ollut hieman keltainen) Tyytyväinen ja rauhallinen vaikuttaa tuo pieni miäs olevan :heart:

Tsemppiä ja jaksuja helteisiin kaikille Äideille!
 
amati Ihana vauveliini :heart:

Lumi-Marja Onnea puolivälin poskumisen johdosta :)

Tänne ei mitään kummaa kuulu. Helteet saavat olon epämukavaksi. Supistuksi ei onneksi ole normaalia enempää ollut. Paineen tunnetta ja vihlontaa kylläkin alapäässä. En sitten tiedä mitä nuo ovat vaiko ihan normaalia. Muuten kaikki hyvin..vauva liikkuu paljon, verensokrut kohdallaan, lisärauta tuntuu piristävän. Tämä lepäily käy vaan jo raskaaksi ja mies raukka saa kärsiä hermojen heilahduksista eniten. Onneksi pian 32 viikoa täynnä niin toivon voivani jo vähän pystyssä oloa lisäämään.

Jaksuja kaikille!!
-Poni 30+6, ihan pian 31+0 :)
 
Ja hemppa sen kun jatkaa laskuaan rautalääkityksestä huolimatta . Nämä kuumatr ilmat eivät yhtään auta oloa! Tuska!!! Muutaman pykälän lasku vielä niin kuulemma "jatkotoimenpiteitä", mitä sitten ovatkaan. Tänään rv 19+4.
 
amati, voi miten suloinen Masa on :heart: Aivan suukoteltavan ihana :heart: Meillä on Masalle kaimapoika, vähän isompi vain jo ;)

Ponille jaksamista edelleen. Minä sentään sain luvan tehdä jo jotain, mutta voin vain kuvitella, miten pitkäksi aika voi hiljalleen elellessä tulla. Ei tarvi kuin muistella paria edellistä raskautta, kun makoilin suurimman osan ajasta.

Täällä ei mitään ihmeellistä uutta. Ilmalämpöpumppua odotellaan ja vähän on pihapuolen remppaa tehty. Minähän nyt en paljon voi apuna olla, mutta edes ikkunalautoja olen maalaillut. tuntuu niin turhauttavalta, kun ei saa/saisi tehdä mitään. Kevyttä hommaa kyllä, mutta ei sitten muuta. Tuo helle sais nyt kyllä hellittää, alkaa olla jo aika tukalat oltavat.

Lumi-Marja ja Nuppunen 20+5
 
Saapiko liittyä mukaan :) Täytän 35 ihan tuossa 3viikon päästä joten koen tämän odotukseni kanssa kuuluvani mukaan B)
Olen eronnut ja lapsia on 6, nyt sit täysin suunnittelematta testasin 2 viivaa. Ei asuta vielä yhdessä lapsen isän kanssa mutta muuttoa odotellaan juuri..Pari viikkoa niin saa alkaa roudata tavaraa kuumassa (ja mahdollisesti huonovointisena) uuteen kotiin. Luonani tulee asumaan 3 lasta ja välillä sit kaikki 6. Miehellä on myös 2 lasta edellisestä liitostaan joten yhteesä meillä lapsia 8 ja tämä masuvauva siihen päälle :D Tuskin koko lauma kuitenkaan kovin usein samaan aikaan meillä :whistle:

Viikkoja on vasta 4+5 joten aivan alussahan tässä ollaan. Ekan testin tein viime maanantaina ja siihen pamahti melko heti 2 punaista viivaa (apteekin oma) varmistustesti torstaina antoi saman tien kun tikku kastui 2 yhtä vahvaa viivaa joten kaiketi se alku on lujasti ankkuroitunut sinne. Oireitakin on kuten repäisykivut, alamahan juiliminen ja aaltoileva pahoinvointi..Yleensä paha olo on alkanut vasta 6+ tienoilla joten sitä odotellessa :x

O+et 4+5
 
Otava35 Tervetuloa mukaan ja paljon onnea plussasta :flower:

Täällä taas taisteltu supparien kanssa. Torstaina kävin polilla näytillä. Kanava oli lyhentynyt ja kohdunsuu 1 cm auki. Paikat tosi pehmeät. Pääsin kuitenkin kotiin, mutta lepoa lepoa edelleen. 34 viikolle sovittiin kontrolli ja sen jälkeen ei enää estellä, jos syntymään alkaa. Toki tahtoisin vauvan pysyvän täysiaikaiseksi asti mukana. Jotenkin kuitenkin stressiä vähensi, kun tietää, että on enää reilu kaksi piinaviikkoa edessä. Täytyy myöntää, että koko perhe on aika finaalissa tämän raskauden takia. Mies on päivätyön lisäksi illat ja viikonloput lähes 100% kiinni lastenhoidossa ja myös minun tallin hoidossa. Esikoinen liimautuu minuun kiinni, kun pelkää äidin joutuvan sairaalaan. Kuopus onneksi pärjää. Itse väsyn ja turhaudun makaamiseen sekä kipuihin, vaikka kuinka tärkeän asian eteen makaan. No loppusuoralla ollaan ja siitä saamme lisää voimia. :) Kiitos myös teille myötäelämisestä ja tsemppauksesta!
-Poni 31+5
 
Oon kotiutunu reissusta. Mukava lukea täältä hyviä uutisia =) . Turhaan jääris pelkäät veritankkausta. Olo kuule kohenee kivasti, kun saa vähän punasoluja lisää.

Ootko Poni saanut kortisonipiikkiä vauvan keuhkojen kehittämiseksi? Mun kaksoset syntyi viikolla 31+4. Painot oli 1775g ja 1810g. Alemmalla oli ollut "pää pöksyissä"" jo monta viikkoa. Sitten vaan yhtäkkiä lapsivedet meni siltä alemmalta vauvalta. Sairaalassa annettiin vielä toinen kortisonipiikki (ekan olin saanut muistaakseni 1 kk aiemmin, ku olin supparien takia sairaalassa). Alussa vauvoilla oli kaikenlaisia vaikeuksia, mutta selvisivät niistä kunnialla. Siinä mielessä sinäkin olet jo hyvillä viikoilla, vaikka lisäviikkoja sulle toki toivon.

Mulla on huomenna neuvola (viikkoja 11+). Toivotaan, että sydänäänet kuuluu. Torstaina sitten np-ultra. Pahoinvointi oli poissa koko reissun ajan (yli 2 viikkoa) ja ehdin jo olla varma, että pikkuinen on menehtynyt. Nyt sitä kuitenkin taas on, joten toivo heräsi...
 
happihyppy Sain kaksi kortisini piikkiä silloin sairaalevossa ollessani. Hyvä niin. Mukava kuulla, että teidän pikkuiset ovat hyvin selvinneet. Meidän esikoinen syntyi 35+1, mutta oli jo iso(2520g ) ettei tarvinnut kuin muutaman päivän seurannan keskolassa. Mutta eron huomasi, kun kakkonen syntyi 38+3, että kyllä se täysiaikeinen vauva on vaan kaikin puolin "helppo".
-Poni 31+5
 
Poni06 tsemppiä ja toivotaan että vauveli pysyy vielä kohtukodissaan :heart:

Itellä kaikki syntyneet täys aikaisina niin ei kokemusta muusta. Mut viimerasaudessa mun kohdunkaula oli kyllä suht lyhyt jo varhaisessa vaiheessa tosin uudelleen synnyttäjille etenkin monen lapsen äideille normia...

Nyt vasta oottelen että viitsii neuvolaan soitella, vielä parisen viikkoa meinasin odotella ja sit soittelen aikaa. Kuopuksen 2v neuvolaankin mentävä ni jos samoihi aikoihi sit :)
 
Meille syntyi 15.7. rv 38+2 suloinen poika 3770g/50,5cm pistein 10-10-10. Ensimmäinen joka ei ollut sininen smurffi...ihmekös tosin näillä helteillä

Vauva-arki alkanut, poika imee reippaasti,maitoa tulee ja meinaa jo vähän pakkautuakin. Äidinkin vointi muuten hyvä,mutta leikkaushaava todella kipeä ja tihuttaa. Pirautan tänään jo neuvolaan tikkienpoistoa varten.

Mukavaa odotusaikaa,siirryn tuonne vauvautuneisiin jossakin vaiheessa kun jaksaa taas palstailla.

Kääkkänä ja Lapanen pian 4vrk
 
Paljon onnea Kääkkänälle ja perheelle ihanaisesta prinssistä :heart: :flower:

happis, voi miten hienoja uutisia, kyllä kaikki sujuu hyvin jatkossakin =)

Otava, paljon onnea ja tervetuloa mukaan :heart: :flower:

Ponin vauvalle, pysyhän nyt vielä muutama viikko siellä äidin lämpimässä masussa. ehdit pikkuinen ihan varmasti nähdä tätä maailmaa, vaikka et kiirusta pitäisikään. Ei täällä niin ihmeellistä nyt ole, hyttysiä ja kärpäsiä, et varmasti pidä niistä. Odottele muutama viikko, niin niitä on paljon vähemmän. Äitiäs varmaan jo väsyttää makaaminen ja kaikki muu, mutta annetaan hälle nyt vielä aikaa kärvistellä. Kyllä äiti kestää, vaikka väsyttääkin jo.

Tänään tunsin potkun eka kertaa mahan päältä :heart: Kyllä siinä meni pitsineule kutimessa silmät sekasi, kun hämmästyin tapahtunutta. tähän asti liikkeet on ollu hentoisia, mutta selviä. Tänään vaavi on monottanu oikein kunnolla ja todella napakasti. Onkohan eri asennossa, kun istukka ei kaikkea vaimenna. Mukavaltahan tuo lähinnä tuntuu vielä tässä vaiheessa :)

Vielä viikko rakenneultraan :D

Lumi-Marja ja Nuppunen 21+0 POKS
 
Kääkkänä Paljon Onnea ja ihanaa vauva-aikaa :flower: :heart:

Kiitos taas kaikkille tsempeistä!
Lumi-Marja voi kun vauvani ymmärtäisi tosiaa pysyä vielä tuolla massussa.

Huomenna 32 viikkoa täynnä. Yksi suuri etappi täyttymässä. Olo ollut kyllä melko ikävä taas. Neuvola onneksi huomenna.
-Poni 31+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja pimpula74:
Kävin tänään alkuraskauden ultrassa vko 7+5 vastaa kokoa, yllätyksenä siellä kasvaakin kaksi vauvaa :heart:
Pisti kyllä ajatukset sekaisin totaalisesti ja kaiken muunkin tulevaisuuden, ihanaahan se on, mutta kyllä nyt pisti pelottamaan kuinka tästä rallista selviän. Onneksi isot pojat ovat jo 6 ja 9v, mutta piti tehdä vain se iltatähti niin tuleekin tuplana.
Eniten tässä toivoo, että molemmat olisivat terveitä ja raskaus menisi hyvin loppuun asti. Laskettu aika on 6.1.10 mutta se ei nyt pidä paikkansa koska tuplat yleensä syntyy aiemmin.

Pimpula+karhunpennut 7+5
Hei, taidan tulla takaisin tänne teidän joukkoonne, tuolla monikkoperheiden puolella on aika hiljaista... Lainasin aiemmin kirjoitetun tekstin tähän mukaan.

Eli tuplia odotellaan nyt viikolla 15+5, kaikki on mennyt hyvin tähän asti, viimeviikolla olin töissä "käymässä" kolme päivää, olin jo aiemmin ihmetellyt huonoa oloani ajoittain, mutta päätin käydä kokeilemassa työntekoa koska työni on ihanaa ja tykkään siitä. No eihan siitä sitten mitään tullutkaan, kun huono olo yllätti ja kamala väsymys.
Kävin samantien neuvolassa ja hemppa laskenut kolmessa viikossa 118<-138:sta. eli ei ihme että tykyttelee ja on heikko ja pyörryttävä olo. Jouduin tosiaan saikulle ja eilen kävin vielä neuvolan lääkärillä josta jatkettiin saikkua elokuun alkuun asti, jolloin taas uusi lääkäri.

Sykkeet sytkytti molemmilla karhunpennuilla hyvin, kaikki muutenkin ok, olo on täyteläisen paksu :LOL: jo viikkoihin nähden.
Nyt vaan ollaan ja ihmetellään täällä kotosalla, mitään suurempia juttuja ei oikein jaksa tehdä, otan joka päivälle aina yhden "isomman" tavoitteen kuten imuroinnin, kaupassa käynnin ja muun ajan huilin. Onneksi se on mahdollista, kun isot pojat antaa huilia ja mieskin käy vuorotöissä niin se tekee sitten muut hommat.

Mukavia odotuksia ja Onnea kaikille vauvansa syliin jo saaneille :heart: :heart:
 
Voi miten kiva kuulla sinusta pimpula ja vähän jo kaipailinkin, minne katosit :)

Voihan väsy. Paljon olis taas tekemistä, mutta on vähän nääntynyt olo. Pari yötä olen nähnyt ihan karseita painajaisia ja jotenkin ne liittyy aina tähän raskauteen. Onneks sen sortin tapahtumat ei ihan oikeesti ole edes mahdollisia, joten yritän pyyhkiä ne mielestäni. Vauva ei voi nimittäin muuttua sammakoksi synytessään tai olla raidallinen kuin seepra ja hirnua. Tämä hirnuminen voi toki tulla uniin, kun makkarin ikkunan lähellä pellolla hirnuu yks hepo, joka on hoidossa, eikä tottuntu ympäristöön.

Olo on edelleen fyysisesti ihan hyvä ja RD hyvässä mallissa. Neljä kokonaista päivää vielä rakenneultraan. Voi miten odottavan aika on pitkä. Toisaalta vähän pelottaa, jos jotain onkin vialla. Nyt vain yritän uskoa, että kaikki on ok, kun lääkärit on vakuutellu jo moneen otteeseen näissä ylimääräisissä ultrauksissa, että vauvalla on kaikki hyvin. Liikkuu ainakin ihan nirveesti, nyt kolmatta päivää tuntuu, että maussa taitaa olla mustekala, kun jokapuolelle tulee potkua ja nyrkkiä. Istukka vielä rajottaa osaa liikkeistä varmaan tuntumasta, mutta mitä se olikaan, jos kaikki tuntis, huh huh.

Lumi-Marja ja Duracell-vaavi 21+2 (tänään Nuppunen tuntuu liian kesyltä ja rauhalliselta nimeltä :D )
 
Rakenneultrassa käyty ja KAIKKI HYVIN!!! Ja tyttöä veikkasi aikamoisella varmuudella ei kuitenkaan 100%. Eli tyttökatraamme kasvaisi sitten kolmannella tytöllä . No, naisenergia on valttia! :D Tänään kai on jo rv 21 neuvolan mukaan vaikka omien laskujeni mukaan 20+6. Ultran mukaan se olisi jo 21+3.
 

Yhteistyössä