35 v + odottajat, vol 5

Jääräpää sulla on jo alkanut lähtölaskenta, voi ihanaa ei mene enää kauaa =)
Jambo kiva että kaikki on ok.

Omaa napaa: Viimeviikolla kävin extrana neuvolassa turvotusten ja päänsäryn vuoksi, painoa oli tullut vkossa 1300g lisää, apua! Verenpaineet aavistuksen koholla mun normaalipaineisiin verrattuna, proteiinia ei onneksi ollut virtsassa. Joten viikonloppu piti olla rauhallisesti, levätä ja syödä nestettä poistavia ruokia (kaalia, ananasta ja mansikoita). Hedelmät ja marjathan nostaa sokeria, mutta se on pienempi paha toksemian rinnalla.
Mielestäni turvotus on helpottanutkin jo onneksi, kyllähän sitä edelleen on eikä varmaan lähdekkään enää kaikki pois.
Neuvolassa pidetään peukkuja että vauvat pysyisi vielä ainakin kk:n masussa, toivotaan että he siellä jaksavat olla.
Huomenna ois äitipolikäynti, saa nähdä taas minkä kokoisia karhunpennut ovat.
Supisteluja on päivittäin, joskus kivakoitakin. No huomenna sitten näkee mikä tilanne.

Tsemppiä kaikille arjen pyöritykseen ja alkavaan viikkoon :wave:

Pimpula74+ karhunpennut 31+4
 
Tänään oli lääkärineuvola ja kuten arvasinkin, niin en päässyt ultraan. Lääkäri oli varma että tällä hetkellä vauva on pää alaspäin kun tunsi sen alakautta sormillaan. Oli kuulemma jo aika alhaallakin. Kohdunkaula oli sentillä lyhentynyt eli nyt se oli 2 cm ja se oli pehmeä ja ulkosuu sormelle auki. Sisäsuu kuitenkin onneksi kiinni. Kuulemma tavallista uudelleensynnyttäjälle näillä viikoilla. Koosta hän ei suostunut sanomaan mitään muuta kuin että ehkä ei kuuitenkaan ole jättiläinen:confused:. Ota tuosta koosta nyt sit selvää, taitaa jäädä yllätykseksi. Hemoglobiini oli nyt jo 125 ja edelleen vedän tuplarautaa. Verenpaine oli jotain n. 65/117? Mulla kun tuo yläpainekin on välillä ollut alle sadan niin pelästyin et kuis se noin on noussut mut kovasti kehui hyväksi mun paineita. Paino oli LASKENUT reilulla kilolla. Mut koska olin nyt eri paikassa neuvolassa niin väitti vaakojen antavan eri lukuja. No, täytyy nyt puputtaa pullaa naamaan niin kai se siitä. Ja rd:tä ei noteerattu mitenkään eli kokoarvioita on mun turha kuvitella saavani tälläkään kertaa. Niin ja pissa onneksi puhdas...pelkäsin et olis sokereita kun join aamulla raudan kanssa taas tuoremehua. Ens tiistaina taas neuvolaan mut lääkärineuvolaa ei sitten enää ole.

Tänään rv 36+5.
 
Tänään kävin taasen äitipolilla tarkastuksessa, verenpaineet ok, turvotus poissa (kiitos ananaksen ja valkokaalin), pissa puhdas. Karhunpennut oli jo 1657g molemmat, eli hyvin olivat kolmessa viikossa saaneet painoa 400-500g. A-vauva on raivotilassa ja B-perätilassa, joten suosittelevat ja itsekkin olen valmis kokeilemaan synnytystä alateitse, harmittaa vaan jos B joudutaankin jostain syystä leikkaamaan, mutta sitähän ei vielä voi tietää. Tilannetta seurataan taas kolmen viikon kuluttua ja mahdollisesti otetaan vielä lantioröntgen, jolla selvitetään voiko B syntyä perätilassa ja synnytänkö suoraan leikkaus-saliolosuhteissa jossa on mahdollista pikaisestikkin vaihtaa synnytystapaa.


Vointeja kaikille :wave:

Pimpula74 + Karhunpennut 31+5
 
Niin ne päivät vaan vähenee. Ens viikon torstaina pitäis alkaa tapahtuun. Jos jostain syystä ei käynnistellä silloin, niin pystytän leirin synnärille enkä suostu poistuun, kuin kahtena kappaleena. Niin kertakaikkisen väsynyt olen tähän muhkeaan olemukseen ja vaivoihin. Vauva on jo hyvän kokoinen, täysiaikaisilla viikoilla mennään, astma alkanu haitata ja jatkuvat rytmihäiriöt. RD sentään kurissa. Olo on väsynyt unettomuudent akia, mutta pikkuinen se jaksaa jumpata ja paiskia rakon ja kylkiluiden välillä täysillä. Pääkipu tuppaa olla seuranani jatkuvasti, kun ei saa nukutuksi. Jos yössä nukun tunnin tai kaksi, se on jo paljon. Supistukisa on ja vähän on edistytty alakerrassa, joten ei ihan tehottomia ole kuitenkaan olleet. Verenpaine vaan tuppaa olla turhan matala, viimeksi oli vain 90/66. epiduraalia ajatellen turhan matala, kun se madaltaa paineita entisestään. Jospa menis taas syömään jotain, kun kännykkä asiasta muistuttaa. Muuten en muista syödä, kun ei ole nälkä. Tällä hetkellä paino -2kg lähtöpäinoon. Aika hyvin, kun aina ennen olen saanu kerättyä 12-30 ylimääräistä kiloa :)

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 37+2
 
Lumi-Marja sinulle jaksamista. Alkaa vaikuttaa jo lähtölaskennalta. Pian sinulla on pieni vauva sylissä.
Eikä sitä sitten enää muista niitä loppuraskauden tuskia. Toivottavasti on helppo synnytys.
Pimpula74: Useinhan toinen kaksonenkin vaihtaa asentoa synnytyksen aikana kun eka on syntynyt ja hyvin tilaa. Eihän sitä tietysti voi koskaan tietää.
Huomenna sitten vihdoinkin se rakenne ultra en millään malttais odottaa. Jotenkin niin jännittää. Kiva nähdä pitkästä aikaa vauvaa. Mahakin on kasvanut silmissä:saint: Ihanaa kun on jo puolessa välissä odotusta. Katsotaan huomaako mun vanhemmat kun viikonloppuna menemme käymään.
Kaikille odottajille tsemppiä.
Tsukka + rv 20+1
 
moikka!

Täällä on ollut aktiivista jutustelua. Ite oon 39 wee äippä ja viides raskaus menossa, viikkoja 23 ja risat. Sitä ihana lukea kun toiset jo loppusuoralla ja ite toivoo jo tässä vaiheessa olevansa samassa junassa...

No, mutta kyllä tää tästä.
 
Hei kaikille!


Olen kuumeillut tuolla 35+ vauvakuumeisissa aikaisemmin. Nyt liittyisin mukaan tälle palstalle.
Raskaus vielä alussa (rv 6+5). Kuvotusta, turvotusta, rintojen särkyä ja kasvua sekä väsymystä oireina. Eilen ja tänään alaselän särkyä josta olen vähän huolissani. Viimeksi kun sain keskeytyneen keskenmenon oli oireena myös tuota alaselän särkyä. Maanantaina on ultra, jossa selviää onko kaikki hyvin. Jännittää etukäteen mitä uutisia tulee. Pitää yrittää vaan rentoutua ja liikkua vähän.
Hyvää viikonloppua!
 
Hei!

Täällä tulisi uusi odottaja mukaan ketjuun. Eli rv on 14+0 ja toinen lapsi tulossa. Ikää minulla on jo 37v. Alkuraskaus on ollut aika hankalaa, on ollut kipuja + vuotoja ja niiden takia myös sair.lomalla. Mutta toivotaan että tämä odotus tästä helpottuisi. Nt-uä oli pariviikkoa sitten ja se riskiluku tuli tänään postissa, ja kaikki oli niissä ainakin hyvin. Nyt pitäisi vain osata rentoutua ja nauttia tästä raskautuneesta olotilasta! :)
 
Tervetuloa uudet odottajat.
Olin eilen siellä rakenneultrassa, voi kuinka söpö kaveri tulossa. Nyrkkeilee ja potkii samaan aikaa ei ole ihme että liikkeet tuntuivat jo rv 15:) Minullahan on etuudestaan kolme tyttöä -97,04 ja 06 syntyneet ja tämä tulokas oli ylläri vauva ja kaiken lisäksi poika! Kai sillä teko tavalla meidän kohdalla oli sitten osuutta kun tyttöjä on suunniteltu ja tehty ja poika tuleekin sitten vahingossa. Aloin itkemään siellä ultrassa kun olin niin liikuttunut. Tulee meidän taloon sitten vähän toisenlaisia leikkejä ja meininkiä:D
Nyt sitten vaan odotellaan!
Mukavaa isänpäivä viikonloppua kaikille odottajille!
Tsukka+ rv 20+3
 
Tervetuloa uusille! :wave:
Nyt en olekaan enää pienin masu, eva71 taitaa olla nyt pienimmillä viikoilla. Minä olen 37 vuotta ja 3,5 ja 6 vuotiaat lapset löytyy.

Fannikka, minulla oli nyt 3,5 v tyttöä odotellessa myös vuotoja, jollekin viikolle 15 asti. Hyvin meni raskaus kuitenkin. Kerran tuli ihan kauhea hulahdus verta, oikein kunnon lasti, silloin sain kyllä aika sätkyn. Ultria oli sitten useammin ja asiaa seurailtiin, istukasta se vuoto kuitenkin tuli. Mikä muuten on hyvä riskiluku, kun minulla ei ole hajuakaan millaisia ne luvut ovat? Sen olen kuullut, että alle 1/250 on sellainen luku, josta kai tarjotaan lisätutkimuksia. Mutta minulla ei ole yhtään hajuakaan millä välilä ne luvut liikkuvat, puhutaanko kymmenistä, sadoista vai tuhansista vai mistä. Ensi tiistaina on np-ultra, ja kyllä se jännittää jo kovasti. Jotenkin muutenkin koko raskausaika on toistaiseksi ollut vain sellaista huolehtimist, vaikka ei mitään erityistä ongelmaa ole ollutkaan. Helpottaakohan tämä jännitys vielä jossain vaiheessa, toivottavasti.

Tsukka mukavaa, että tyttökatraan jatkoksi olette saamassa poitsun! Minulla on tyttö ja poika ja vauva-ajasta voin sanoa, että pojan peppupesu on helpompaa, sitä kakkaa ei ole niin joka paikassa kuin tytöllä. :D

kurkkunaamio ja pikkuinen 11+0
 
Kurkkunaamio. Se minun riskiluku oli 1:9700 ja perässä oli teksti, että ei kohonnutta riskiä. Sitten ne s-papp-p ja s-hcg-b-v arvot oli myös eritelty. Ja lapusa tosiaan luki myös että jatkotutkimuksia pidetään aiheellisina jos riski seulonnassa on alle 1:250. Netistä yritin vielä löytää niistä erittelytuloksista tietoa, mutta aikaa sekavaa luettavaa löysin. Mutta kai ne tutkimukset on silti vain suuntaa-antavia. Jännitystä siihen saakka kun vaavi syntyy.

Nuo raskauden aikaiset vuodot taitaa olla aika yleisiä. Mutta ensimmäisen odotuksessa ei niitä ollut tippakaan ja kun niitä tässä on, niin joka kerta sitä pelästyy pahemmankerran. Mutta kiva kuulla että vuoteluista huolimatta raskaus on päättynyt pieneen nyyttiin!

Kiva vielä että löytyi tälläinen oma sivusto +35 odottajille. Kävin kyllä lukemassa tekstejä tuolla toukokuun odottajissakin, ne vaan tuntui niin nuorilta. Osa alle 20, kääk kun sitä tunsi itsensä vanhaksi, mitä en tiettykään ole ;)

Mukavaa isänpäivä viikonloppua kaikille!

Fannikka+vaavi 14+1
 
Minäkin liityn tähän porukkaan. Ikää on 38 ja ensimmäinen tulossa.

Olen ihmetellyt hirmuista väsymystä. Haluaisin nukkua puolet vuorokaudesta, viikolla se ei ole mahdollista, joten haahuilen zombiena ympäriinsä. Viikonloput meneekin nukkuessa.

Miimmi+toukka 7+0
 
Mimmi tervetuloa myös ja onnea. Kiva huomata jo itse olevansa puoli välissä odotusta
Fannika Minullakin ollut kahdessa raskaudessa vuotoja. Itse asiassa ennen vuoto raskautta oli ollut vielä tuulimunaraskaus, joten se oli kamalaa! Vuotoa oli koko raskaus ajan aluksi istukka ja sitten limakalvot. Olin paljon sairaslomalla ja makailin koivet kohti kattoa ja silloin myös vauva kasvoi 4570 oli tytön syntymäpaino. Tässä raskaudessa töissä housut kastuivat ja verta ja jotain muuta eritettä niin että oli pakko lähteä kotiin vaihtaa vaatteet, ihan litimärät. No se oli viikolla 13 ja ultrassa oli hematooma, onneksi vuoto loppui parin viikon sisällä ja nyt ei ole vuodellut. Eli eri syyt olleet minulla vuotoon. Alkuraskauteen kuuluu noi kivut ja minulle sanottiin ettei kivut yleensä liity vuotoon.
Itselläni oli oikamoinen isänpäivä. Minulla vasemmassa polvitaipeessa suonikohju kipeytyi niin etten nukkunut ja aloin pelkäämäään veritulppaa. Oli pakko käydä lääkärillä. Ottivat fid-arvon ja se 0,3 kuulema ei riskiä. Miten tämä raskaus saa niin huolestumaan kaikesta. Tilasin netin kautta äitiystukisukkahousut, kun mun tukisukat päättyy just tohon taiteeseen enkä oikein tiedä kannattaako niitä nyt käyttää. Nyt pitää taas aloittaa arki ja lähteä töihin, lääkäri kyllä kysyi teenkö seisomatyötä, vastasin sekä että, onneksi en ole missään koko ajan seisomatyössä vaan saa istua ja seistä. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikillle odottaville!
Tsukka ja rv 20+5
 
Tervetuloa :wave: ja onnea kaikille uusille!!! :flower: Mulla plakkarissa 37v ja kolmas masussa :heart:

Tsukka: onnittelut poikauutisista :heart:

kurkkunaamio ja muut riskiluvuista keskustelleet: mä sain vaan sellaisen lapun kotiin missä luki että ei kohonnutta riskiä, muttei ollut mitään lukua eikä muutakaan :confused: mihinkähän mun tulokset jäi??? (ja joku kyseli aiemmin siitä verikokeesta: mulla otettiin se samalla kun oli se nt-ultra, ei tarvinnut paastota eikä mitenkään muutenkaan varautua siihen)

(.) olin viime viikolla saikulla flunssan vuoksi ja nyt "lieviä" käynnistysongelmia työnteon kanssa + massu suppailee yks kaks ihan urakalla... (kipeesti, auts). Myös zombitus jatkuu... voiskohan se energinen keskiraskaus vähitellen potkaista päälle, sitä kaivattaisiin kipeästi!!

Lumi-Marja: jaksuja ja tsemppiä loppukoitokseen!!!

Jambo ja toukkis 13+2
 
Täällä taitaa aika moni olla jo loppumetreillä odotuksessa.

Eilen ultrassa löytyi syke ja alkio oli oikeassa paikassa. Huolettaa kuitenkin, koska alkio oli rv6.6 kokoinen ja eilen siis rv7.2. Ensi viikolla uusi ultra ja katsotaan onko pikkuinen kasvanut.
 
Riskiluvusta keskustelleet: Minulla ei myöskään ole muuta kun: Tulos normaali ja lisääntynyttä riskiä ei ole todettu. Ota nyt selvää:confused:
Eva 71 eikö ole hyvä kun syke lyö, silloinhan on eloa. Minulla ei ollut itsellä hajuakaan milloin olen tullut raskaaksi ja laskettu aika oli eka 4.4 ja sitten vaihtu 30.3. Minulla aina aikaistunut laskettu aika noin viikolla ja kuitenkin synnytys ollut lähellä ekaa laskettua aikaa:D
Alkuraskaus tietty aina riskialtista ja itsekkin odotan että menisi muutama viikko eteen päin niin silloin vauva voi jo selviytyäkin.
Lumi-marja oletko vielä yhtenä kappaleena?
Nyt sitten alkanut tämä närästyskin hain just Omeprazolia apteekista (neuvola lääkäri kirjotti varalta kun normaalistikkin mulla refluksia ja Zolt käytössä mut se on kielletty nyt raskaana ollessa)
Jambo: Minäkin kun olin viikon saikulla migreenin takia olin tosi väsynyt kun palasin töihin. Tänään oli taas pää kipeä lähti kyllä Panadolilla, mutta nenää kutittaa, oikein pelottaa että tulee flunssa. Kun olen saikulla työt kasaantuu ja töihin palatessa töitä tuplana. Siksi en mielelläni olisi. Kyllä on niin kurja ilma siitä huolimatta onnea odotuksiin.
Tsukka+ rv 20+6
 
eva71: onnea sykkeestä:heart: mä kävin viikolla 6 varhaisultrassa ja siinä näytti että toukkis olisi ollut 4 päivää pienempi kuin mitä mun laskujen mukaan päivät olisivat olleet, nyt nt-ultrassa toukkis vastasi kuitenkin laskuja ja LA tuli jopa päivän aiemmaksi! Toivotaan että sulla kaikki hyvin, luulen että tuossa ihan alussa millinkin mittausvirhe vaikuttaa isosti noihin päiviin!!! luin jostain että kun sydän sykkii niin 90% raskauksista päättyy onnellisesti!

Tsukka: ehkä me saadaan sitten neuvolasta tietää se luku? Luulen että mulla ne muut verikokeiden tulokset meni suoraan sinne? :confused: pitää kysyä kun parin viikon päästä olisi sinne meno...

Jambo ja toukkis 13+3
 
Np-ultrassa kävin tänään heti aamusella, kaikki ok. :) Niskaturvotus oli 1,4. Ihan kauheasti jännitti ja sen jälkeen jännitys laukesi tavallistakin ankarampana väsymyksenä. Veriseulakokeet oli sitten sen jälkeen, niistä kuulemma soitetaan, jos on jotain ongelmaa, jos ei ole, niin ei soitella vaan tulee joskus perässä kirje. Mielestäni saisi soittaa joka tapauksessa, kurjaa, että joutuu jotain kirjettä odottamaan ja olemaan epätietoisuudessa siihen asti. Kuulemma tosiaan kirje postitetaan neuvolaankin, eli kerrotaanko sinne riskiluku, vaikka sitä ei kotiin ilmoitettaisikaan? Onhan se mahdollista. Tosin varmaan voi olla ihan tyytyväinen hyvään vastaukseen, "ei kohonnutta riskiä".

Noista vuodoista vielä, että minulla oli lasten välissä keskeytynyt keskenmeno, joka havaittiin np-ultrassa vk 12+6 (sikiön ikä oli 9+6). Ja se raskaus ei ollut vuodellut ollenkaan. Se hoidettiin kaavinnalla ja jälkivuodon jälkeen tuli vielä yhdet kuukautiset ja sitten olinkin jo uudestaan raskaana. Siinä seuranneessa raskaudessa niitä vuotojakin sitten oli, en sitten tiedä, olisiko asiaan voinut vaikuttaa se äskettäin ollult keskenmeno. Mutta ei siis kesken mennyt kuitenkaan.

eva71 ainakin siinä lääkärikeskuksessa missä minä olen varhaisultrassa käynyt, ultran virhemarginaali on +/- 2 päivää. Eli voi heittää jo ihan tekniikankin takia pari päivää puoleen tai toiseen. Kun syke kerran näkyi, niin hyvältä näyttää! :)

kurkkunaamio ja pieni taimi, jolla jo kädet ja jalatkin 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki,

Olen lueskellut juttujanne ja liityn seuraanne myöhemmin, jos tämä raskaus hyvin jatkuu. Huomenna ultra 6+0, vähän turhan aikaisin antoivat. Se on "ylimääräinen" ultra, kun raskaus on inseminaatiolla tapahtunut.

En vain malttanut olla kirjoittamatta Evalle. Itselläni oli aivan sama tilanne kesällä, mutta paljon pahempi heitto. Mulla näkyi 7+2 ultrassa syke, mutta alkio oli vain 3,1 mm ja lääkäri sanoi, että on noin viikon myöhässä. Lääkäri varoitti heti, että keskenmenoriski on normaalia suurempi ja ei siinä sitten mennyt viikkoakaan, kun vuoto alkoi. Alkio oli kuollut aika pian ultran jälkeen 3,4 mm suuruisena. Tämä oli myös inseminaatiolla. Minulla huoli johtui siitä, että tuo heitto oli niin suuri. En usko, että 3 päivää vielä tekee tilanteesta kovin mustaa. Olisi kiva tietää, johtuuko moinen myöhässä oleminen jotenkin tuosta inseminaatiosta vai onko vain niin, että normaaliraskauksissa asiaan ei kiinnitetä huomiota, kun kerran ajankohta ei ole niin tarkkaan tiedossa. Pidän kovasti peukkuja, että sinun pikkuisellasi on kaikki hyvin!
 
Mulla oli eilen illansuussa merkillinen tilanne: huomasin yhtäkkiä et housut oli vähän kastuneet johonkin värittömään, siis ihan joku puol teelusikallista kai. Yhtään ei ollut mielikuvaa et olis virtsankarkailua ollut kun yleensä sen kuitenkin huomaa jos pissa falskaa. VAlkovuotoa se ei ollut. Enkä ollut aivastanut enkä yskinyt kun silloin mulla kyl pissa lorahtaa eikä ollut oikein pissahätäkään. Alkuun vaan ihmettelin enkä ottanut sitä kovin vakavasti. Mut sitten se alkoi vaivaamaan mieltä. Tuo siis tapahtui siinä kuuden pintaan illalla. Lapset sain nukkumaan seitsemän jälkeen (molemmat flunssassa). Muistelin et kuopuksesta mulla tuli samanverran jotain väritöntä ja menin silloin sairaalaan asiaa ihmettelemään ja sille tielle jäin ja se oli silloin lapsivettä mut rv oli silloin 40+3. En sitten edes soittanut sairaalaan ja rupesin netistä kaiveleen tietoja ja lopulta olin jo tosi huolestunut. Olis ehkä pitänyt vaan yötä vasten lähtee sairaalaan näytille siihen prom-testiin että olisivat vanupuikoillakatsoneet onko lapsivettä vai ei niin olis saanut mielenrauhan. Siis sitä nestettä ei sitten sen jälkeen ole tullut eikä mulla ole mitään kivuliaita supistuksiakaan ollut. Jotenkin tuntui tyhmältä et jos meen sairaalaan asti ihmettelemään pissatahraa housuissa. Soitin sitten tänäaamuna neuvolaan jossa meinattiin että jos ei enempää tule niin antaa olla. Niitä promtestejä ei tehdä muuta kuin sairaalassa. Terkka meinasi et oli vaan pissaa että vauva jotenkin teutaroi virtsarakkoa. Kuopuksesta mulle tuli ylös kalvoihin pieni reikä ja silloin ei tullut kluin se pieni määrä vettä kunnes lääkäri sorkaisi niin et pian tuli kaikki vedet . Se mitä tässä pelkään niin on tulehdusvaara minulle ja vauvalle jos kalvoissa pienikin reikä, silloinhan yleensä laitetaan antibioottitippaan ja synnytys käynnistetään. VAuvallehan tuo tulehdus olis hengenvaarallinen. Nyt en enää asialle voi tehdä mitään muuta kuin odottaa et tuleeko tulehdusoireita. Tosi inhottava tilanne. Ajattelin eilen illalla et jos jooka lirun takia rupeen juoksemaan sairaalassa niin sehän on naurettavaa...Ja täältä maaseudulta ei oo niin helppoo lähtee sairaaalaan yötä vasten ajeleen. Muistissa on hyvin se kuinka kuopuksesta lähdin siinä ysin pintaan illalla ja jouduin viisi tuntia odottamaan vuoroani odotustilassa ennen kuin pääsin lääkärille aamuyöllä kahdelta.
Jos joku jaksoi lukea tuon sepustukseni loppuun niin kommentoikaa, teinkö oikein vai väärin, enäähän mitään ei oo tehtävissä muuta kuin voi vain toivoa et se oli pissaa.

Tänään rv 37+6
 
Hei kaikki. Kai minäkin uskallan siirtyä tänne tuolta lapsettomuuspuolelta. Ensimmäinen raskaus sai alkunsa neljännestä ivf-hoidosta ja viikkoja on nyt 9+3. Oltiin eilen ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Tuplahyvin, sillä odotamme kaksosia : ) Ikää miehellä ja minulla 36v ja lapset molemmille ensimmäiset.

Lapsettomuusklinikan johtava lääkäri kehotti lopettamaan sykettä nostavan urheilun, ostamaan tukisukkahousut ja syömään kalaöljyä. Yes sir, tottelen. Aivan pientä vuodon tapaista on ollut rv 7 saakka mutta se ei onneksi ole yltynyt varsinaiseksi vuodoksi.

Marinatar ja rääpäleet 9+3
 
Hei riskilukua ei minulle ilmoitettu, eikä neuvolakaan tiedä. Eilen kyselin asiasta, sanoivat ettei täällä ilmoiteta jos ei ole huolta. Kuulema parempi olla vertailematta muihin.
Sain sapiskaa kun paino on noussut kokoaikana 200g.
Pirke ja Peppi 18+0
 
Se on muuten varmaan ihan hyvä, jos ei riskilukua ilmoiteta, ei turhaan vertaile sitä sitten muihin esim. täällä netissä. Muutenkin täällä tulee vertailtua kaikkea. Esim. niskaturvotuksen määrää olen nyt lueskellut muilta kesäkuisten ketjussa. Siellä tuntuu olevan muilla alle 1 ja itsellä se oli 1,4... ja sitten tässä vertailen, että sehän on paljon enemmän. Kätilö ei sitä lukua muuten edes neuvolakorttiin kirjoittanut, otin sen vain itse ylös. Sitten vertailen myös, että muut samoilla viikoilla kirjoittavat sikiön heilutelleen käsiä ja jalkoja, joku imi peukkuakin. Minun toukka se vain olla möllötti, eikä juuri liikkunut... mutta volttejako sen olisi pitänyt toisaalta heittää? Ehkäpä pieni vain nukkui. Ja kyllähän se ainakin kerran siinä kääntyi kun taputtelin käskystä alavatsaa, että saatiin pikkuinen kääntymään. Hetkeksi kääntyi ja samantien takaisin.

Stressaavaa odotella niitä veriseulan vastauksia! Vähän tuntuu, olisiko pitänyt jättää menemättä koko verikokeeseen. :|

Huomenna on muuten neuvola, tällä viikolla sitten sekä ultra että neuvola. Ultrassa varoitteli, että älä sitten hermostu jos neuvolassa ei heti saada sydänääniä kuulumaan, kohtu on taaksepäin kaartunut tai jotain sinne päin kuitenkin. Että sydänäänet voi olla hankalaa saada kuuluville.

Tervetuloa Helvi-10 ja Marinatar!

Jääräpää, luin kyllä sepustuksesi, mutta ei ole mitään kokemusta tuollaisesta. Voisiko olla kuitenkin pissalirahdus?

kurkkunaamio ja pikkukolmonen 11+4
 

Yhteistyössä