35 v + odottajat, vol 5

Paljon onnea Lumi-Marja sinulle, oli niin liikuttava synnytyskertomus että aloin itkemään:heart: Onnea Kimpelille!
Eva 71: Todella ikäviä uutisia. Itselläni on ollut yksi tuulimunaraskaus, joka todettiin viikolla 13, oli tosi rankkaa. Sen jälkeisessä raskaudessa koko ajan vuotoa ja oli tosi rankka raskaus. Luin vielä Eve Hietamiehen kirjan vaillinainen keskenmenon jälkeen ja tuli vaan kamalampi olo. Voimia sinulle:hug:
Kurkkunaamiolle onnea veriseulavastauksista.
Kävin tänään neuvolassa: hb 124, rr 106/70, sf 20 cm, vauvan sydän löi hyvin ja painoa tullut koko raskaus aikana 3 kiloa! Olen ollut tosi tarkka kun on tupannut tulla enimmillään 28 kiloa! Otin sittenkin sen influenssarokotteen kun ajattelin että mulla kaksi riskiä raskaus ja astma. Nuorin tyttö sanoi tänään tarhassa kun hain tytöt äiti lähtee nyt synnyttämään! Sanoin ettei toivottavasti vielä pitkään aikaa ainakaan 3 kuukauteen. Onko muilla ollut muistamattomuutta näin raskaus aikana? Minulla sanat menee sekaisin. Ollut niin paljon menoa että nyt on pakko rauhoittua. Voimia odottajille!
Tsukka + Jötkis 22 rv
 
Hei! Uskaltautuisinkohan mäkin ilmottautua tänne ketjuun. Eli plussasin maanantaina, rv 4+3 lienee menossa... aivan alussa siis. Tokalla yrityskerralla tärppäsi. Ikää meikäläisellä on 36 v ja kaksi tyttöä (2 ja 3 v) meillä jo on, pikkukolmosta siis odotetaan tuonne elokuun 1. päivän kieppeille.
 
Voi Eva! Olen ihan kamalan pahoillani puolestasi!!! Sun tarina on ihan samanlainen kuin oma tarinani viime kesänä. Pidin peukkuja puolestasi ja uskoin parempaan, kun sulla alkio oli kuitenkin vähemmän päiviä jäljessä. Ja nyt vielä edessä se kauhea tyhjennys. Ihan hirveän paljon tsemppiä siihen. Toivon, että pääset tästä kokemuksesta yli fyysisesti ja henkisesti vielä ennen kuin uusi vuosi koittaa. :hug:

Lumi-Marjalle onnittelut!!! Pitkä odotus palkittiin lopulta ja se lämmittää aina mieltä. Kimpelille myös onnittelut!

ON: Kontrolliultra viikon kuluttua. Stressaan, että kasvaako normaalisti ja samalla yritän olla positiivisella mielellä, että tällä kertaa kaikki on hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Happihyppy Voisinkin kysyä tuosta miniaspiriinista. Minulla on nyt ollut kahden vuoden sisällä kaski keskeytynyttä keskenmeno ja yksi kemiallinen raskaus. Jotenkin tuntuu siltä, että tähän on jokin muu syy kun huono tuuri. Minulla myös korkea hemoglobiini ja alhainen verenpaine.
Lääkäri jo puhui vähän hyytymistekijä ongelmasta, mutta sanoi että minulla on jo yksi onnistunut raskaus takana. Tämä lapsi on nyt tosin jo 20 vuotias. :heart:
Olen vielä syönyt raskausvitamiineja jossa rautaa.
Nyt olo on vähän parempi, kun raskausoireet on poissa ja vuoto vähän rauhoittunut.
Onnellisia odotuspäiviä kaikille täällä palstailijoille, olette kullan arvoisia.
 
Mullakin on eva yks onnistunut raskaus 13-vuoden takaa. Jotenki musta vaan tuntuu, että tää raskaus jatku (tai sai jopa alkunsa) miniaspiriinin ansiosta. Mun menkatki muuttu ekan kaavinnan jälkeen todella niukoiksi, mikä vaan nosti mun hemoglobiinia. Ehkä mulla ei nuorempana sitä korkea hemoglobiini -ongelmaa ollutkaan sen takia, kun oli niin runsaat menkat. Otin sitä 50 mg Primaspania kerran päivässä. Verestäki huomas heti eron hemoglobiinia mitattaessa, vaikka annos oli pieni. Ennen verta sai tiristää ja tiristää, mutta Primaspanin aloittamisen jälkeen ei tarvinnu, vaan sievä helmi tuli heti sormenpäähän. Mää aattelin toisen epäonnistuneen jälkeen, että kolmas kerta toden sanoo. Mutku se kolmaski meni sitte kesken, niin päätin kuitenki, että yhden kerran vielä kokeillaan ja se kannatti. Toivottavasti teilläkin vielä lykästää :heart:

-Happis
 
Lumi-Marjalle ja Kimpelillekkin Suunnattoman suuret onnittelut!!!


L-M synnytys kuullosti hurjalta, hui, mutta onneksi kaikki päättyi hyvin ja pikku neiti selvisi onnellisesti syliin ja kaikki on lähteny hyvin menemään =)

amati ja Matias ( parin päivän päästä 5kk )
 
Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Viikon päästä laskettu aika. Ultran mukaan laskettu aika jo neljän päivän päästä. Mitään synnytyksen alkuun viittaavaa ei vielä ole joten veikkaan että menee itsenäisyyspäivään.

Tänään rv 39.
 
Onnea Siobhan 24:lle ja tervetuloa palstalle:D
Jääräpää sulla tosi lähellä H-hetki, nyt vaan joulusiivoa tekemään niin eiköhän ala pikkuinen tulemaan maailmaan:D
Olin tänään sokerinrasituksessa, vasta maanantaina saa tuloksen. Paasto oli 4,6 eli hyvä. Ei tullut paha olo ekalla viimeksi mulle tuli kauhea olo. Oli kyllä kauheata mennä ulos tässä pakkasessa maha kurnien. Pikku kaverin liikkeet alkaa hahmottua, ihanaa kutinaa kun heiluttaa käsiä ja jalkoja, en vielä erota kumpia, on aika poikittain masussa. Masu kasvaa kyllä mukavasti.
Tsukka + Jötkis rv 22+2
 
Varovasti minäkin tänne uutena kurkistelen :xmas: Plussasin tänään :heart:
Olen 36v kolmen lapsosen, kahden pojan ja pienen prinsessan äiti :) Epäilin raskausviikkoja olevan neljä ja jotain...raskauslaskurin mukaan laskettuaika olisi 5.8.2011...eli elovauvaa odotellaan saapuvaksi :D
Toivottavasti kaikki menee hyvin...ajattelin varhaisultraa varailla ensi viikolla jos vaikka pääsisi kurkistelemaan onko masuasukilla kaikki ok :heart: Helpottaisi omaakin olotilaa tietää että kaikki on niinkuin pitää =)
 
Mulla sattui koko viime yön maha joten en saanut nukuttua. Vatsa oli kivikova läpi yön eikä taukoja tullut. Eli sellaista kivutonta supistusta ja ne kivut ilmeisesti oman tulkintani mukaan ovat ruuansulatusongelmia. mulla on tuo ruuansulatus renkannut koko raskauden. Maha on kyllä kovilla kun juon paljon tuoremehua ja syön sitä tuplarautaa. Jotenkin liharuokakin on nykyään vaikeasti sulavaa. Jostain syystä samanaikaisesti noiden kipujen kanssa tulee sitten se mahan kovettuminen (supistus). Saa nähdä miten ens yö menee.

Tänään rv 39+1
 
Hei Pilvilinna, kivaa että säkin pääsit tänne! Toivottavasti sieltä kuumeilijoiden ketjusta tulisi enemmänkin väkeä :)

Toivotaan Jääräpää että noi sun supparit ennustaa synnytyksen alkua!

Näin alkuraskaudesta ei ole kauheasti kerrottavaa... mahaan kyllä sattuu aika omituisesti ja aika paljon, ja usein. En muista miten näin alussa edellisessä raskaudessa oli, vähän myöhempää kyllä muistan, että kun kohtu venyi niin se sattui tokalla kerralla enemmän kuin ensimmäsellä. Mutta kaipa se siellä asettuu taas asemiin ja valmistauutuu työntämään mun omat sisäelimet pois mun omasta kropasta :p
 
Iltaa ketjuun.

Eva71, suuret pahoittelut tm:sta :'( Kamala uutinen lukea. Itsellä on kokemusta samasta tilanteesta kakkosen ja kolmosen välissä. Muistaakseni rv 10 alkoi pieni vuoto eikä ultrassa näkynyt muuta kuin ruskuaispussi. Sitten parin päivän päästä tuli itsekseen kaikki ulos. Muistan, että se oli ihan kamalaa kun tiesi, että pienen vauvan olisi pitänyt olla kehittymässä vatsassa ja yhtäkkiä sitä ei muka ollutkaan. Voimia kovasti sinulle :hug:
 
Niin, jos minäkin tänne ilmottautuisin. Kuudetta siis nyt odotamme, laskurin mukaan laskettu olisi 24.7. Ihan alussa siis täälläkin. Ai niin, ikäni on 38v.

Kimpelille vauvautumisonnitteluja :flower: Lumi-Marjaa onnittelinkin jo haaveilupuolella :)

Sinderella ja Murunen 5+5
 
Vaateongelma kaatuu päälle, kun ei ole housuja, jotka sopisivat päälle. Ostin sellaisen flexi-belt vyötärönjatkejutun, mutta se on liian väljä ainakin vielä. Ja housutkin on kuitenkin jo ihan auki, että ei se oikein tunnu kauhean mukavalta ajatukselta, että housut retkottaa paidan alla ihan auki, jos vaikka vilahtaa paidan helma vahingossa ylös. Enkä usko että se tulee sopimaan minulle missään vaiheessa. En kuitenkaan palauttanut sitä sen takia, että myöhemmin talvella sille voi ehkä olla käyttöä toppahousujen kanssa. Kotona ei ongelmaa velourpöksyjen kanssa, mutta toimistotyövaateongelma on huutava. Vinkkejä nopeasti toimittavasta äitiysvaatteiden nettikaupasta otan ilolla vastaan! (Ja edullistakin saisi olla...)

Tervetuloa uusille! :)

Jääräpäälle jaksamista viimeisiin odotuspäiviin, kohta käärö kainalossa!:heart:

Kurkkunaamio ja kolmonen 13+0 "poks"
 
Pulkkalenkki neidin kanssa tehty ja olipa niin ihanan raikas ja kirpakka sää tuolla ulkona :heart:
Mulla on nyt menny nää rytmit ihan sekaisin :| raskauden myötä herään liki joka aamuyö tossa kolmen maissa valvomaan eikä uni meinaa millään tulla...sit kun muut heräilee on tää mamma ihan pihalla :ashamed: Päivällä väsyttää sit ihan vietävästi ja tuntuu ettei oikein mistään saa väsyneenä otetta...lisäksi pahoinvointi on aamusta aina tuonne iltamyöhään saakka :x ...vessanpönttöä en oo halaillu mut ei oo ollu kaukanakaan, koko ajan pitää jotain pientä napostella vaik varsinaisesti ei tee mitään ruokaa yhtään mieli :p
Kohdun seutuvilla tuntuu paineen tunne vähän väliä ja vessassakin tulee rampattua useamman kerran päivässä ja öisinkin =) Lisäksi reilun viikon ollut ummetusta :whistle:

Mutta kaikki oireet otan vastaan enkä valita...on tää vaan kaikesta huolimatta niiiiiiiiin ihana tunne olla raskaana :heart::heart::heart:

Pilvilinna74 ja vielä työnimeä vailla 4+1
 
Tutuilta kuulostaa nuo Pilvilinnan oireet, tuota unettomuutta onneksi lukuunottamatta. Meikäläinen herää nykyään joka aamu klo 5.55, eli 10 minuuttia ennen herätyskellon soittoa. Onneksi sain tänäaamuna nukahdettua uudestaan...

Muutenkin alkaa tuntua siltä, että tästä raskaudesta voi tulla ihan kivaa. Mun mies ei ole ollut ihan 100% mukana nuoteissa, mutta sain sen kuitenkin suostuteltua yrittämään. Raukka ei ollut ihan kauhean iloinen raskausuutisen kuultuaan, mutta alkaa ilmeisesti tottua ajatukseen. Ainakin on ensi kesää jo vähän päästy suunnittelemaan... eli eiköhän tämä tästä. On kyllä ollut rankka viikko, sekä henkisesti tämän raskausuutisen työstämisen puolesta että töissä. Eli ihanaa kun on viikonloppu!
 
Tervetuloa uudet odottajat:flower: Kun lukee teidän kuulumisia tulee itselle olo jihuu mä olenkin jo yli puolen välin ja noi alkuraskauden ongelmat ovat jo kaukana takana.
Pilvilinna 74: Minulla oli alkuraskaudesta ummetusta, sain sen loppumaan kun juon joka aamu eka lasin vettä sitten tuoremehua ja syön ruisleipää tai täysjyväleipää 8 palaa päivässä ja kuituja muutenkin. Ihana kun ei sitten enää pukamat ole vaivanneet.
Jääräpää: Mulla ollut usein kauheita supistuksia jo pari viikkoa ennen synnytystä, sitten on loppunut seinään ja synnytys ajankohdan tullessa on sitten tapahtunut. Jokainen supistus edistää vauvan syntymää=) Sinulla jo viikot niin hyvät että vauva saisi jo syntyäkkin. Itsellä kaikki olleet yliaikaisia ja sitten olen kärsinyt kun ei ole enää nukkunut viimeisinä viikkoina.
Kurkkunaamio: Minä sain kaverilta äitiysvaatteita ja niistä osaa pystyin käyttää jo viikolla 12. Mulla maha kasvanut niin nopeasti. Ihan kun ois jalkapallo, oikeastaan ekana hokasin koko raskauden kun maha alko kasvaa. Kai se jo neljännellä venhtää nopeasti. Mulla ainakin yhet farkut joita voi hyvin käyttää jo pienen masun kanssa. Olen myös huutonetistä ostanut vaatteita. Mamalicious- merkkiset vaatteet aika siistejä toimistotöihin, niitä myy ainakin yksi nettikauppa, hakusanalla olen löytänyt. Äitiystukisukkahousut tilasin netin kautta, voin katsoa sen osoitteen jos tarve tulee.
Pikkuinen jytää jo niin että isikin tunsi eilen mahan läpi potkut=) Nyt pitää alkaa leipoo tyttöjen kanssa pipareita pikkujoulun kunniaksi. Ulos ei tee mieli kun pakkasta melkein -20 astetta.
Tsukka+ Jötkis rv 22+5
 
Tervetuloa mukaan uudet odottajat:)

Minulla vähän samaa vaateongelmaa kuin [B]kurkkunaamiolla. Eli housut ne ongelmakohta. Omat ei enää sovi kunnolla ja puristaa tosi ikävästi. Ja esikoisen odotuksen jäljiltä nuo äitiyshousut tuntuu vielä liiottelulta. Hankalaa, ei tosiaan viitsisi kävellä ihmisten ilmoilla vetskari auki, pitäisikö hommata henkselit ettei housut pääse putoamaan nilkkoihin :D

Minulla on ollut viimeviikosta asti outoavärinää ja tärinää tuolla alhaalla kohdussa. Onko teillä muilla ollut sellaista? Esikosta en tälläistä tuntenut. Ne tärinät kestää kerralla vain muutaman sekunnin, mutta niitä tulee useita päivässä. Outoa, pitäisikö soittaa huomenna neuvolan?

Kirpeätä pakkaspäivää kaikille!

Fanikka+pikkuinen
[/B]
 
Viimeksi muokattu:
Hui Jääris, niin se vaan aika menee! Mullekin iski kauhee stressi, että pitäis saada tuo vauvanhuone valmiiksi, ku eihän tässä oo enää kauheen monta viikonloppua aikaa sitä tehä ja musta ei oo enää paljon ees sitä tekeen. Mies senku kuhnii!

-Happis ja pikku-Kalle 30+5
 
Jäärikselle tsemppiä loppuhuipentumaan.

Itselläni vatsa laskeutui pe-la välisenä yönä. Ihmettelin eilen aamulla että onko A ja B vauva vaihtanut paikkaa kun tuntuu niin alhaalla tuo B vauva. Mutta lähemmän tarkastelun jälkeen tajusin että vatsa on laskeutunut. Mittasin yhtenä päivänä vyötärön ympäryksen ja olin aivan järkyttynyt 110cm! Apua, loppua kohti tahti sen kun kiihtyy, tosin toivon että tätä ei jatku enää kahta -kolmea viikkoa pidempään. Alaselkä sanoo jo sopimustaa irti pienestäkin kävelystä ja seisomisesta, häpyluu on niin kipeä tuolilta ja sängystä ylösnoustessa ettei tiedä uskaltaako askelta ottaa. Autolla ajaminen rupeaa olemaan hankalaa kun vatsa ottaa rattiin kiinni eikä ole pituuden vuoksi varaa taaentaa istuinta :LOL: kohta olen jumissa kotona.
Kyllä raskaana oleminen on raskasta.
Tiistaina on taas sairaalakäynti jossa ultrataan ja katsotaan tilanne kaikin puolin.

Fannikka ja Kurkkunaamio (ja muutkin jotka tarvitsevat äippähousuja) minkä kokoisia housuja käytätte, mulla ois muutamat äippähousut jotka voin kohtapuolin myydä. Puuvillaiset, pellavaiset ja parit farkut niin ja muutamat capritkin löytyy kesää varten ovat mama-licious merkkisiä ja M-kokoisia.

Pimpula74+ Karhunpennut 34+3
 
Jääräpää tsemppiä koitokseen! Toivottavasti pääset tositoimiin mahdollisimman pian :)

Itsellä on keskenmenon kokeneena epävarma olo, että onko kaikki kunnossa. Kontrolliultra kolmen päivän kuluttua, joten sitten sen näkee. Ainakin mulla on selvästi enemmän raskaana oleva olo kuin viimeksi. Olen ihan hirveän väsynyt koko ajan. Yleensä käyn säännöllisesti urheilemassa, mutta nyt en jaksa mitään ylimääräistä. Pönttöä ei ole tarvinnut halata (ei tarvinnut esikoisenkaan kanssa), mutta koko ajan on oksettava olo. Jos ei syö, tekee pahaa, mutta ruokaa en meinaa saada kurkusta alas. Joten luulisi hcg-tason ainakin nousseen! Toivottavasti se kertoo siitä, että pikkuinen kasvaa niin kuin pitää.
 
No enpä minä mitään ultraa taas varannutkaan kun joku kerkisi ennnen mua nenän edestä varaamaan sen ainoon vapaan ajan. Soitin kuitenkin tänään neuvolaan ja pääsin sydänääniä kuuntelemaan sinne. Ihan oli normaalit äänet. nyt täytyy taas pitää pää vaan kylmänä hermoilusta. Torstaina varsinainen neuvola taas ja silloin onkin sitten virallinen la eli rv 40. Sen verran edistystä tapahtunut että nyt vauva kai olisi kiinnittynyt että saa kuulemma mennä istuma-asennossa sairaalaan sitten kun aika koittaa.

Ja tervetuloa kaikille uusille jos en ole huomannut toivotella ja onnea:heart::flower:
 

Yhteistyössä