35 v + odottajat, vol 5

eva71 jaksuja ja iso hali :hug:

Tervetuloa ja onnittelut plussauksesta uusille :wave:

Kurkkunaamio: mä oon lampsinut mammahousuissa jo jostain viikosta 10 :D sain pariltakin työkaverilta mammavaatteita ja jotakin kävin ostamassa ihan Hempasta. Ihan tavallisista kaupoista olen ostanut myös siistejä tunikamallisia paitoja joihin kuvittelen että massu mahtuis, mutta niitä vois sitten käyttää muutenkin.

Oma napa: olin tänään neuvolassa, kaikki hyvin mutta joudun kuitenkin ensi vuoden puolella sokerirasitukseen, kuulemma kaikki yli 25v seulotaan : / Pahoinvointi ja väsymys ei vieläkään hellitä, toivottavasti ei jatkuisi ihan toukokuuhun asti! Painoa on jostain kertynyt taas 2kg lisää... aarrgghhh!!! Musta tulee tätä menoa mammutti ennen toukokuuta... Mutta ihana oli kuulla kun vaavin sydän tykytti (tätsä joutui etsimään ääniä aluksi ihan urakalla mutta onneksi lopulta löytyi!)

Jambo ja toukkis 15+2
 
Pimpula: Minä käytän S tai M koon vaatteita. Ja nyt olisi tarvetta sellaisille alkuraskauden housuille. Sellaisia "isonmahan" housuja ja farkkuja minulla on vielä esikon raskausajalta, mutta ne tuntuu vielä armottoman isoilta... Eli löytyylö sinulta sellaisia alkuun sopivia?
 
Pimpula olen kokoa xs/s, joten m on ainakin alkuun vielä liian iso koko. Mutta sain sen flexi-beltin toimimaan, kun ompelin housuihin yhden lisänapin vähän kauemmaksi vyötärölle, niin nyt se on sopivan mittainen. Mutta en tunne oloani kauhean mukavaksi, kun paidan alla on kuitenkin housut auki.
Jambo, perus henkkamaukka on minullekin sopivaa taminetta, mutta ikävä kyllä lähitienoilla ei sellaista puotia ole. Nyt tilasin hm:n netistä yhdet mammahousut ja samalla x-määrän muuta vaatetta, joten tulipa kalliit mammahousut. :D Mutta toisaalta säästin paljon, kun kaiken ostin alepuolelta. :D

No tällä kertaa tuli vain vaateasiaa.

kurkkunaamio ja kolmonen 13+2
 
Tärinästä mulla ollut kanssa sellaista ihme tärinää ennen kuin tunsin liikkeet niin ihan kun ois lapsivei tärissy, etenkin kun tuli musiikkia. Aiemmissa raskauksissa ei vastaava ole ollut.
Vaateasiasta yritin saada ängettyä toppahousuja jalkaan ei mahu sitten millään ahdistaa niin kauheasti. Minulla onneksi töissä niin väljät vaatteet että mahtuvat vieläkin päälle. Ja nyt ne äippävaatteet ovat oikean kokoisia. Myös housut joissa matalavyptärö voi hyvin käyttää alkuraskaudessa ja miehen housuja on tullut käytettyä=)
Mulla oli aika outo juttu ton sokerinrasituksen kanssa, kätilö rakenneultrassa sanoi että mun pitäisi heti mennä, mutta neuvolan terkkari sanoi että mitä mä hosun. Eilen sain tuloksest paasto 4,9 1h litkusta 6,6 ja 2 h litkusta 5,1;) Terkkari joka antoi mulle tulokset kysyi tiedänkö onko ne viite arvoissa, sanoin että noihan on tosi hyvät tulokset, muistelen että 10 oli toi 1h litkusta yläraja. Tuntu vaan hullulta itse selittää noi arvot, eikös se ois pitänyt olla toiste päin. Mun veljellä on lapsuusajan diabetes sairastu 6 vuotiaana, joten tiedän kyllä tarkkaa kaiken aiheesseen liittyvän. Ei tullut kyllä yhtää paha olo rasituksessa.
Jääräpäälle tsemppiä loppusuoralle!
Onneksi huomenna lauhtuu ja täytyy alkaa jostain hankkimaan noita toppahousuja.
Tsukka + Jötkis rv 22+6 (olin laittanut sunnuntaina päivän isommaksi) Huomenna tulee 23 rv
 
Paljon onnea Jääräpäälle loppurutistukseen! toivottavasti sulla on pian nyytti sylissä :heart:

ON: väsyttää aivan sairaasti. Kahdessa edellisessä raskaudessa mulla oli vaikka mitä, esikon aikan vaihdoin työpaikkaa ja asuin 3 kk Brysselissä. Ja muutenkin oli stressiä, sekä takana että varsinkin tuosta muutosta edessä. Eli ajattelin väsymyksen johtuvan pääasiassa siitä. Kakkosta odottaessa mun työmatka oli noin 3 tuntia päivässä, ja parin kuukauden päästä sain potkutkin, eli laitoin kaikki väsymykset niihin piikkeihin. Mutta nyt on asiat kunnossa, vaikityö jossa viihdyn hyvin ja tuttua hommaa, eli tätä ilmaa ja pimeyttä lukuunottamatta en voi syyttää muuta kuin raskautta.

No, otetaan tämä hyvänä merkkinä, kai sitä taas hormoonit jyllää kropassa. Hyvä niin :)
Siobhan + "Olga" 5+1
 
Ja edelleen väsyttää, ja kuvottaa :x No, onneksi en ole vielä joutunut vessanpönttöä halailemaan. Ja ainakin tänään väsymys todennäköisesti johtuu myös siitä, että meidän nuoremmalla oli painajaisia, tai sitten siihen sattui, tiedä häntä, mutta kahteen kertaan mies sai rampata siellä viime yönä. Itse tietty heräsin siihen, vaikken saanutkaan itseäni väännettyä ylös. Ja esikkokin herätti kertaalleen. Eli ei enempää tällaisia öitä, ja jos tää on jotain esimakua ajasta kun vaavi syntyy niin apua!

Jostain syystä on myös alkanut särkeä tuolta munasarjojen kohdalta. Aikaisemmin oikealta, mutta tänään vasemmalta. Mistähän sekin voi johtua, ei ole niin kipuliasta että epäilisin kohdun ulkopuolista, mutta ärsyttää kuitenkin :/
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa!
Töissä on ollut niin pyöritystä viime viikot, ettei ole ehtinyt yhtään palstailemaan, tai edes seurailemaan. Mutta tosi kiva nähdä, että näin paljon uusia on ilmaantunut mukaan - tervetuloa ja onnea!
Ja ihan valtaisat onnittelut Lumi-Marjalle ja Kimpelille! :flower: Mullakin tuli tippa linssiin sitä Lumi-Marjan kertomusta lukiessa - ja samalla hatunnosto. Eipä tainnut olla sieltä helpoimmasta päästä synnytyksiä. Mutta palkinto korvaa vaivannäön moninkertaisesti, eikös?
Ja samaan hengenvetoon pahoittelut Eva71:lle - jaksamista! Täytyy olla kova paikka. :hug:
Täällä tuntuu liikkeet taas pienen tauon jälkeen ihan kunnolla - nyt jo potkujakin, eikä vain sitä perhostelua. Kaikki näyttäisi olevan masussa hyvin, eilisellä ylimääräisellä neuvolakäynnillä kuului sydänäänet siinä määrin hyvin. :heart: Pyysin tosiaan ylimääräisen neuvolakäynnin, kun täällä meillä päin on noita neuvoloita harvennettu tosi paljon, ja mun piti päästä hoitamaan mammavapaa-asioita töissä (ja tarvitsin siis raskaustodistuksen). Ja nyt tosiaan töissä tämä on ihan yleisesti tiedossa. Yksi työkaveri sanoi, että huhu kiertää jo, toinen taas, ettei ole yhtään huomannut...:p
Samoin isoja yllätyksiä oli suht alhainen verenpaine - mulla taipumusta lähinnä verenpaineen nousuun ja esikoista odottaessa veti koko ajan ylöspäin, nyt taas 116/73 - ja korkea hemoglobiini - edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa jo aloitettiin lisärauta, nyt ei tosiaan mitään tarvetta. :O
Muuten vointi on mitä mainioin, tuntuu, että jaksaisi mitä vain. Ihan kiva sen alkuraskauden tolkuttoman väsymyksen jälkeen, kun saattoi nukahtaa istuvilleen... Ikävä vain, että kuntoilu on jäänyt ajanpuutteen vuoksi tosi vähiin (töissä kaamea kiire ja kotona se parivuotias esikoinen). Eli kun tästä vielä vatsa kasvaa, ja kunto tällä menolla huononee kuin lehmän häntä, niin mitä vielä seuraa...:O
Että semmoisia täällä. Seuraavaan kertaan!

terv. Jupeksi rv 18+3 - puoliväli häämöttää jo!
 
Tänään oli neuvola ja kaikki arvot ok. oli kyl ihme ettei ollut pissassa sokereita kun join tuoremehua ja söin banaanin ennen kuin lähdin ja mulla siis rd. Laittoi lähetteen yliaikaiskontrolliin ja toivon et pääsen jo ens viikolla koska haluun siihen kovakouraiseen sisätutkimukseen jotta lähtis synnytys alkuuun. Oon niin malttamaton ja kärsimätön jo etten tiedä miten päin olisin. Ja mitään merkkejä synnytyksestä ei ole. Tuli mieleen kauhuajatus että mitä jos tämä menee jouluaattoon asti!!!?

Tänään maagiset rv 40!
 
Voi Jääris, kyllä ne viimeiset viikot/päivät on niin tuskaisia, mutta ajattele vähän on enää jäljellä, tsemppiä koitokseen.

Alkuviikosta kävin taas ultrassa ja lääkärillä, vauvat oli kasvaneet mukavasti, mutta epäilivät A-vauvan mittausvirhearvioita, kun ei ollut riitävästi kasvanut B-vauvaan verrattuna. Tänään kävin magneettikuvissa, jossa katsottiin lantio, että mahtuuko B-vauva tulemaan perätilassa, jos on hilkulla niin suunnitellaan sektio ja vasta joulun jälkeen eli vkolle 38+, voi hemmetti!
Ensi viikolla taas uudet mittaukset ja lääkäri.

talvista joulukuuta kaikille!
 
Pimpula - tsemppiä! Toivottavasti ovat molemmat kasvaneet hyvin =)
Hyvä jos ei tarvi sektiota. Itsellä esikoinen syntyi sektiolla ja haava oli kipeä pitkään.

ON: Ultrassa 8+0 kaikki kai ok. Alkion pituus melkein 15 mm ja syke näkyi. Pitäisi nyt ottaa rennosti, mutta en ole lopettanut stressaamista. Kauhea väsymys on päällä ja paha olo, tosin nyt pari päivää vähän vähemmän.
 
Jääris ja Pimpula voimia loppusuoralle! Kiva Helvi-10 kun kaikki oli ultrassa ok.
Viime yönnä tuli kyllä olo miten mä oikein jaksan, kun eka heräsin nenän tukkoisuuteen. Mulla astma ja jouduin tämän raskauden takia lopettamaan yhden lääkkeen ja nyt se sitten laittaa ton nenän ihan tukkoo. No sitten nukahdin ja noin tunnin kuluttua kuopus kysy voiko nyt herätä jälleen nukahdin ja kolmannen kerran heräsin ihan kamalaan lihaskramppiin vasemmassa pohkeessa. Vaikka kuinka painoin jalkaa lattiaan ei meinannu mennä ohitte. Mulla muutenkin tota suonen vetoa ja sitten raskausaikana aina ollut. Tämä oli nyt eka kerta tässä raskaudessa. Ajattelin siinä yllä kun painoin jalkaa lattiiaan, miten tässä oikei jaksaa kun viikot vasta nämä ja tietää mitä kaikkea voi viellä tulla matkan varrelle. Joten minäkin olen ihan kamalan väsynyt ollut tänään. Onneksi kolme vapaana ja tänää oli töissä vähän lyhyempi päivä.
Tsukka + Jötkis rv 23+2
 
Luin Jupeksin tekstiä, ja että "olo on mitä mainioin". Toivo heräsi, jos itselläkin tämä kohtuuton väsymys jossain vaiheessa helpottaisi. Nyt olen jo alkanut miettiä, että pitäisikö oikeasti hakea sairaslomaa, mutta toisaalta justiin sen työssäoloajan jaksan hoitaa, mitään muuta en jaksakaan. Töistä tulen kotiin ja koko loppu ilta menee sohvalla puolinukuksissa viltin alla huonovointisena. Mutta minulla ei siis ole mitään muuta elämää, kuin se, että jaksan just ja just työni hoitaa, viikolla jää kaikki pyykitkin hoitamatta, mies tekee kaikki ruoat ja hoitaa lapset nukkumaan, minä vain makaan. Viikonloput sitten yritän saada kämppää kuntoon. Ja joulukin tulossa... Mutta jos tämä tästä vaikka jossain vaiheessa helpottaisi.

Tänään on kuitenkin tavoitteena saada pipareita leivottua lasten kanssa. =) Ihanaa kun on kuitenkin vähän pidempi viikonloppu, tulee tosi tarpeeseen.

Kurkkunaamio ja kolmonen 14+0
 
Tänne ei sen kummempaa kuulu. Laskin, että tammikuun alkupuolella vois varmaan olla nt-ultra, joten sinne sitä nyt pitäis jaksaa odotella. Sitä ennen ei oikein uskalla olla raskaana. Eka neuvola on 15.12, vaan sillon ei varmasti vielä kuulu sydänääniä.

Jaksuja kovasti loppumetreillä oleville!

Sinderella ja Murunen 6+6
 
Heippa kaikille! Mulla alkanut nämä yöt olemaan katkonaisia, herään jos johonkin syyhyn. Voi itku jos saa vielä neljä kuukautta valvoa. Sitten päivisin olen väsyksissä. Aina on tullut loppuraskaudessa valvottua muttei vielä näillä viikoilla. Mulla jalat niin puuduksissa että se varmaan syy heräämisille ja toi joulu, haluaisin siirtää sen pois kokonaan, jotenkin kun ei jaksaisi. Mulla oli kyllä virkeämpi jakso, mutta olen kyllä taas tosi väsynyt vaikka tämä energinen vaihe pitäisi olla. : /
Mukavia pyhiä kaikille!
Tsukka ja Jötkis rv 23+4
 
IIks, täytän huomenna 40 :eek: On ollu taas vaihteeksi aamuisin suonenvetoja (vaikka otan magnesiumiakin) ja raskausihottuma nostaa taas kutinoineen päätään. Pitäis tän huippauksen ja huonon olon keskellä vielä jaksaa joulushoppaillakin. Auttais, kun ees keksis, mitä kellekin hankkia, niin ei tarvis ku mennä kauppaan ja hakea. Tsemppiä kaikille muillekin vaivojensa kanssa kärvistelijöille!

Happis ja pikku-Kalle 31+5 (hlö.kohtainen raskausennätys :attn: )
 
Jääräpää, elän hengessä mukana! Meidän esikon la menkoista oli 28.11, ja ultran mukaan just tuo 2.12 jolloin kirjoittelit. 10.12 neiti sitten suvaitsi syntyä, mä ajattelin silloin että olen varmaan raskaana vielä maaliskuussakin... olo oli siis niin hirveän kauhea. Mutta jälkeenpäin ajattelin että kai sillä on oma tarkoituksensa, kun ei se synnytyskään mikään niin hirveän mieltä ylentävä tapahtuma meikäläiselle kuitenkaan ollut (ennekuin jälkeenpäin): kun on niin ryytynyt olemaan raskaana niin yht'äkkiä se synnytyskin tuntuu pelastukselta :)

Jupeksin testistä mulle tuli ihan samat fiilikset kuin Kurkkunaamiolle. Jotenkin on päivä päivältä väsyneempi olo, tänä aamuna verenpaine tuntui olevan ihan nollilla, ja silti piti lähteä lasten kanssa kirkolle joulujuhliin. No, onneksi lähdin, kivempaa siellä oli kun kärvistellä kylmässä leikkipuistossa : / Toisaalta on sellainen tunne, ettei tällä pahoinvoinnilla tarvitse kyllä keskenmenoa pelätä :p Ja sitten taas toisaalta en ole ollut juuri ollenkaan pahoinvoiva edellisten raskauksieni aikana, ja terveet lapset sieltä silti syntyi. Eli ehkä jotain onkin pielessä :x

Tsemppiä kaikille tuskailijoille!
Siobhan ja "Olga" 5+6
 
Onnea Happikselle :flower:eek:let sitten kanssa jousimiehiä niin kuin minäkin, minulla oli jo marraskuun lopussa synttärit ja ikää tuli 37 täyteen, ite kyllä muistin olevani 38:D, joten olipa iloinen ylläri kyun tajusi olevansa nuorempi. Hyvähän se kun Kalle kasvaa masussa eikä ulkopuolella, saa sitten heti lähteä vauvan kanssa kotiin eikä tartte jäädä sairaalaan hoitoihin.
Jääräpää: mulla kaikki raskaudet olleet yliaikaisia joten tiedän ton lopun tuskat. Sitten onkin olleet isoja vauvoja. Tunnen yhden rouvan jolla kaksi tyttöä annettu mennä 3 viikkoa yli, se olisi kyllä hirveetä, mulla mennyt 1 5 pv yli la, 2 ja 3 menneet 9 pv yli la:n mutta ajatella 21 pv yli on kyllä liikaa. Toivottavasti alkaa pian tapahtuu.
Mukavaa itsenäisyyspäivää, kauheasti tulee lunta ja lumitöitä:O
 
Happis synttärionnittelut ja raskausennätysonnittelut! Oliko se niin, että sulla on ennestään kaksoset ja siksi tulleet jo kovin aikaisilla viikoilla ulos?

Jääräpää Ajattelin sun olevan jo synnärillä! No toivottavasti pääset sinne mahdollisimman pian!

Oma oloni on samaa luokkaa kurkkunaamion ja siobhanin kanssa. Väsyttää aivan kauheasti koko ajan. Selviän työpäivästä ja sen jälkeen en jaksaisi enää mitään. Viikonloppu meni huilatessa. Paha olo iskee aina välillä, mutta on kovin kummallista, koska tulee iltaisin eikä aamuisin. Maha on jo kasvanut selvästi, mutta todennäköisesti enemmän liian syömisen seurauksena kuin raskaudesta johtuen. Valittaa en halua, kärsin ihan mitä vain, jos elävän vauvan vielä maailmaan saisi. Tänään inssipäivästä 8+5, joka todennäköisesti onkin 8+4.
 
Hei pitkästä aikaa tännekin! Edellisestä postauksestani näyttikin olleen jo kaksi ja puoli viikkoa :ashamed:

Vauvan jo saaneille mielettömästi onnea!

Meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki ok. Kysyttiin sukupuolta, että jos se sattuu näkymään, haluttais tietää. Kätilö sanoi, että poikahan tämä - ja sitten näytti lähikuvaa pienen haarojen välistä :LOL: Ei voinu erehtyä kyllä. Esikoispoika tulee repeemään riemusta. Eilen illalla ipana jo kaavaili, että jos tulee pikkuveli, hän opettaa siitä huippujalkapalloilijan.

Tossa itsenäisyyspäivänä pohdittiin saunassa nimiä ja peräti yhdestä pojan nimiyhdistelmästä oltiin miehen kanssa samaa mieltä. Yritetään valiteta suomalainen nimi, joka olisi helppo ulkomaalaisenkin ääntää (mun ja miehen nimet ulkomailla täysin mahdottomia).

Chili ja Frendi rv 20+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei! :wave:

Mä nyt uskaltaudun liittymään porukkaan mukaan. Toivon, että tällä kerralla saan olla mukana loppuun asti, eikä taas joutuisi palaamaan maitojunalla takaisin kuumeilijapuolelle. Kovin alussa vielä ollaan, mutta näyttää tämä lupaavammalta kuin nuo aiemmat kerrat. Plussat olleet vahvoja, eikä tuhrua ole ollut. Lugejahan olen käyttäny, että tiedä sitten olisiko ne juuri auttaneet nyt. Alkuraskauden ultran varasin 20. päiväksi, toivottavasti sinne asti päästään ja siellä joku vilkuttaisi.

Laskettu aika lienee 10.8. joten toiveeni kesävauvasta melkein toteutuu, onhan se elokuussakin vielä lämmintä. Ja mukava olisi saada tuohon valoisaan aikaan vauva kun edelliset on syntyneet vuoden pimeimpään aikaan.

Yritän pikkuhiljaa päästä juttuihinne mukaan. =) Tuttujahan täällä onkin monta!

Koralli rv 5+0
 
Heippa ja tervetuloa Koralli73 odottajiin:flower:.
Jääräpää oletko jo saanut pikkuisen kun ei ole kuulunut viime päivinä?
Tuntuu ettei aika riitä vuorokaudessa millään, kun on työ ja koti ja kaikki lasten harrastukset ja leipomiset tarhaan jne. Voi kun tämä joulun aika olisi jo ohitse. Masussa on välillä sellainen meno että huh huh. Hyvähän se kun liikkeet tuntuu ja toinen on aktiivinen.
Painoakin tulee kyllä helposti, saa olla tarkkana. Ja väsyttää, miten tätä väsymystä voi olla koko ajan.
Tsukka+ jötkis rv 24
 

Yhteistyössä