35 v + odottajat, vol 5

Onnea ihanista kääröistä Pimpulalle!

Ja rauhallista ihanaa joulua kaikille masunkasvattajille!

Itsellä flunssa jatkuu ja antibioottikuuri on tuonut mukanaan takaisin raskauspahaaoloa enemmän.

Ihanaa on se, että liikkeitä tuntuu jo niin selvästi, että illalla voin käydä pötkölleen ja vähän aikaa kuulostella kun pieniä nytkähdyksiä tuntuu. :heart:

Kurkkunaamio ja kolmonen 16+5
 
Meille syntyi tänään pieni tonttutyttö: viikkoja 34+4, paino 2600g, pituus 45cm. lapsivesi alkoi tihkua eilen ja niinpä lähdettiin sairaalaan. sain antibioottia, kortisonia ja supistuksia estävää lääkettä. aamulla supistukset alkoivat tihentyä ja kipeentyä.olin auki kahdelle sormelle ja lapsivettä lorisi jo reippaasti kun lähdettiin leikkaussaliin. Mies ehti juuri ja juuri paikalle pitämään mua kädestä kiinni. Mies pääsiki sitte hoitaan vauvaa moneksi tunniksi, kun minä jäin heräämöön odottelemaan, että jalat alkoi taas toimia. §

Tuossa tuo meidän "Kalle" nyt sitte tuhisee. Söi jo tuttipullosta ja katselee ympäristöön jo kovasti.
 
Happihyppy onnea pikkuruisesta tyttösestä!

Joulua on tullut mässättyä niin, että jatkuvasti on paha olo. Flunssakin yhä vaivaa, vaikka on jo parempi. Tänään on viimeinen päivä antibioottikuuria poskiontelontulehdukseen, mutta siltikin tosi tukkoinen olo vielä. Saas nähdä pääseekö tästä olosta ennen synnytystä ollenkaan eroon. Kävin eilen vaa'alla ja 2 kg oli tullut painoa lisää 10 päivässä viimeisen neuvolakäynnin jälkeen. :D Nooh, kaipa se siitä tasoittuu, kun töihin palaa täältä herkkujen äärestä. Vatsakin on pullahtanut ihan pienessä ajassa valtavasti.

kurkkunaamio ja kolmonen 17+1
 
Täällä onkin sitten paljon iloisia kuulumisia! Onnittelut Pimpulalle kaksosten johdosta!
Happihypylle onnea pienen prinssessan syntymän johdosta!

Näytti molempien synnytykset menevän hyvin. Voi kun kivan kokoisia vauvoja:D Itse kun olen aina saanut niitä nelikiloisia niin eivät tunnu oikein vauvoilta. Onneksi on saanut hoitaa toisten pienempiä vauvoja.
Minulla yhä tämä flunssa olin torstaina neuvolassa hemoglobiini oli 106 ja lääkäri sanoi ettei tarvii aloittaa rautaa jos en halua! Aloitin kyllä heti, mulla on kerran mennyt alle 100 hemoglobiini ja ei sitten noussut millään. Verenpainekin vähän koholla omiin arvoihini nähden eli 127/70, minulla normaalisti 100-110/50-60, voi johtua flunssasta. Vauva voi hyvin ja sf-mitta oli jo 25 cm, eli taas on tulossa iso kaveri. Minulla ollut nyt alavatsalla ikäviä supistuksia ja muutenkin alkanut supistelee, mutta niin se on aikaisemminkin alkanut näillä viikoilla ja kuitenkin oli yliaikaisiksi menneet. Huomenna taas paluu arkeen. Joulu meni mukavasti. En ole kyllä vielä uskaltanut käydä vaalla.
Tsukka ja Jötkis 26+4
 
Onnittelut minunki puolestani Pimpulalle :heart: ja happihypylle :heart:

Itselle ei kuulu hyvää. Aatonaattona tuli outo ruskea klöntti ja aattona alkoi normaalia menkkavuotoa muistuttava vuoto. Seuraavan raportin naputtelin äsken heinäkuisiin odottajiin:

Eilen alkoi niin runsas vuoto, joka ei millään loppunu, joten jouduin kutsumaan hotellille ambulanssin ja matkustamaan lähikaupungin keskussairaalaan tutkittavaksi. Ultrassa näkyi sikiöpussia ja ehkä jonkinlaista sikiökaikua muttei sykettä. Pussin koko vastas viikkoa 7+1 ja eilenhän ois pitäny olla jo 10+0. Sain cytotecia, jonka ois pitäny saada kohtu tyhjenemään kunnolla, muttei sillä ollu mitään vaikutusta. Aamulla oli edelleen sama pussi ja kun vuoto oli rauhoittunut, pääsin kotikaupunkiin jatkohoitoon. Huomenna täytyy soittaa äippäpolille ja kysyä, mitä tehdään. Luultavasti joudutaan kaavintaan, jos ei tyhjene muuten.

Olimme siis joulunvietossa parinsadan kilometrin päässä hotellissa. Tänään tultiin kotiin.

Hyvää vatsankasvatusta itse kullekin!

Sinderella
 
Onnittelut Pimpulalle ja Happihypylle!
Sinderellalle pahoittelut ja halit!

Ihan hyvin on mennyt. Yöt vaan on levottomia, kun jalkoja kuumottaa. Lonkat puutuu. Nyt jouluna on herkut maistuneet, ruoka ei. Täytyy tässä vähän elää kurinalaisesti, kun on sokerirasitus torstaina.

Esikoinen lähti muutamaksi tunniksi kaverilleen leikkimään. Mä leikin uudella tietokoneellani. =)
Äitiysloman ajaksi joudun luovuttamaan työkoneeni, joten piti ostaa kotikone.

C ja Frendi rv 23+3
 
ONNEA Happihyppy!!! =)

Sinderellalle jaksuja ja pahoittelut tapahtuneesta!!!

Oma napa on kasvanut kaksi kiloa nyt joulun yli!!! ja vaatteet ei meinaa enää mahtua päälle... ihan järisyttävää miten voi jo puolessa välissä näyttää siltä kuin olisi viimeisillään :whistle:

Jambo ja toukkis 19+3
 
Sinderellalle voimia:hug:
Minulla oli eilen aika hurja päivä. Kävin lääkärissä ja minulla oli sitten poskiontelontulehdus, Amorion kuuri ja kaksi päivää sairaslomaa. Lähdin hakemaan tytöt hoidosta ja tie oli aika liukas. No kuinka ollakkaan rengas otti kanttiin ja auto lähti hallinnasta meni tien yli lepikkoon ja kylelleen. Onneksi oli niin paljon lunta ettei menny katolle eikä puuhun ollut kun n. puoli metriä matkaa. Menin kyllä vähän paniikkiin kun ei päästy ulos autosta. Isku ei ollut kova tytöt oli suht rauhallisia. Onneksi ei kestänyt montaa minuuttia kun kaksi miestä tuli nostaa auton niin että pääsimme ulos. Tytön kummisetä tuli hakemaan meidät ja illalla sitten auto hinattiin ylös penkasta. Oli kuulema neljä autoa mennyt tunnin sisällä samaan lepikkoon. Kotona vasta aloin itkemään ja aloin jo pelkää jos istukka irronnut tms. Mutta onneksi kaveri potkii ja ei ole mitään vuotoja eikä supistuksia. Tytöt oli kyllä illalla vielä peloissaan ja sain rauhoitella ettei äiti enää aja pois tieltä. Onneksi ei käynyt pahemmin mutta kyllä tässä oli ihan riittävästi tapahtumaa yhdelle päivälle.:ashamed:
Tsukka ja Jötkis rv 27
 
Tsukka, hyvä ettei teille käynyt pahemmin, varmasti pelästytti. Ilmeisesti ei turvatyyny lauennut? Se voisi iskeä aika kovasti kai vatsaan. Nämä on kyllä ihan hirveitä kelejä, eikä loppua lumen tulolle näy. Minullakin oli muuten poskiontelontulehdus ja sama kuuri, mutta sain 4 päivää sairaslomaa, ja se oli kyllä tarpeeseen. Edelleen olen vaan ihan kauhean väsynyt. Töissä ihan sellainen olo, että olisi pakko päästä pitkäkseen, mutta ei siellä ole mitään paikkaa mihin mennä. Tänään pidän lomapäivää.

kurkkunaamio ja kolmonen 17+6
 
Tsukka, hui kamala.

Mä olin torstaina sokerirasituksessa. Tuskinpa siinä mitään, näin joulun tienoilla tulee vedettyä niin sikana sokeripitoista safkaa, että ihmekös tuo jos neuvolan mittarit jotain näyttää. En ollut esikoista odottaessa tuossa testissä. Tulokset ois saanut heti saman päivän aikana neuvolasta, mutta unohdin soittaa, samoin kuin perjantaina. Maanantaiks täyty laittaa oikein häly puhelimeen. Vanhaksi lienen tulossa =)

Äitiyspakkauksen sain perjantaina. Olin oikein tyytyväinen, kivan näköisiä vaatteita.

Chilipapu ja Frendi rv 24+1
 
Ei turvatyyny lauennut oli onneksi niin paljon lunta että auto pysähty nopeasti ja vauhtia ei paljoa.
Minulla masu nyt kasvanut kamalasti kaikki puolitutkin tulevat ihmettelemään. Eli ei kyllä voi enää salailla. Vauvan potkut välillä oikein kipeitä ja aika voimakkaita, hyvähän se kun kaverilla voimaa. En kyllä vielä hahmota kun vähän selkää:) Olen jo aika kankea. Onneksi alkaa flunssa helpottaa, mutta oli kyllä aamulla olo että jäisin mielummin nukkuu. Tämän viikon jälkeen enää kuusi viikkoa töitä.
Mukavaa uutta vuotta 2011 kaikille ketjulaisille!
Tsukka ja Jötkis rv28
 
Minulla on sokerirasitus ensi viikolla, siinäkö ei sitten samantien saakaan niitä tuloksia? No sitten täytyy vain odotella, mikäs siinä. Chilipapu, millaisia tuloksia sinä sokerirasituksesta sait? Tuliko siellä muuten tosi huono olo, kun pitää olla se 12 h ravinnotta ennen? Minäkään en ole ennen moisessa ollut.

Väsymystä, päänsärkyä ja itseasiassa jotain kirkkaita pisteitäkin näkynyt näkökentässä, mutta mittasin verenpaineen äitini mittarilla ja se oli ok. Kuvittelin nimittäin jo, että nyt on paineet nousseet, mutta hyvä että ei. Harmittaa, kun koko ajan on sairas ja väsynyt olo, ei normaalia elämää ollenkaan, sellaista jatkuvaa taistelua, että jaksaa päivät läpi.

Onko se sitten niin, että olen jo siinä iässä, että raskaus on rankempaa koko kropalle ja väsymys yms. vaivaa sen takia? Aikaisemmat raskaudet jotenkin muistan vähemmän väsyneiksi. Miten teillä muilla, joilla on jo lapsia, onko odottaminen tässä yli 35-v iässä raskaampaa kuin nuorempana? Tosin itse olen saanut lapseni yli 30-v, joten ihan hirveän nuori en ole ennenkään varsinaisesti ollut.

Nuhakin edelleen kyllä on sen poskiontelontulehduksen ja flunssan jälkeen, joten voi olla, että tämä väsymys johtuu siitäkin. Sekin on mahdollista, että tulehdus ei ole parantunut, vaan on siellä edelleen. Se kyllä väsyttää, jos näin on.

Voi noita minun lapsosia, jotka tuolla katsovat lastenohjelmia, tyttö on vetänyt jostain syystä hiirenkorvat (sellalinen naamiaispanta) päähänsä. :) Ja että ensi kesänä niitä olisi sitten kolme! :heart:

kurkkunaamio ja kolmonen 18+5
 
Hei Kaikille ja Hyvää Uutta Vuotta sekä onnea odotuksiin :)

Pikaisesti tulin kertomaan kuulumisia:
Vauvat kotiutui sairaalasta 27.12, ovat kovin kilttejä, eivät turhia rutkuta, nukkuvat kolmen tunnin pätkissä, syövät ja valvovat jo pieniä pätkiä. Isoveljet on aivan innoissaan uusista tulokkaista.

Hoppua kyllä pitää kun kolmen tunnin välein syödään, syömisiin menee aikaa yhteensä lähes tunti joten kaksi tuntia jää väliaikaa. Siinä välissä pitäisi ehtiä tehdä ns. normaalit arkihommat. Montaa kahden tunnin väliaikaa ei yhteen päivään mahdu, ilta tulee kamalan nopeasti ja viikot kuluu huomaamatta. Ensi maanantaina vauvat ovat jo 4vkoa.

Mukavaa jatkoa teille kaikille odottajille.

t. Pimpula74+ Tiuhti ja Viuhti
 
Kurkkunaamio: Sokerirasitustuloksia ei saa heti. Paastoarvon kertoivat heti, mutta eivät muita. Minulla ei tullut yhtään paha olo vaikka olin 12 tuntia ravinnotta ja kamala pakkanen, kylmä oli. Otin kirjan mukaan kun kaksi tuntia piti siellä olla, joten aika kului nopeasti. Minulla oli toisessa raskaudessa sokerit koholla ja silloin oli kamala olo rasituksessa, kolmannessa ja nyt neljännessä sokerit ok ja olo oli ok. Olen sitä mieltä että tämä sairastelu ottaa lujille ja minulla vielä astma lisäksi ja ei voi syödä kaikkia lääkkeitä:snotty: Nyt olo alkanut helpottaa. Kaikkein kamalinta ollut kun on yskinyt niin kovaa että on välillä virtsa karannut:ashamed: Olen sitten pitänyt varuuksi sidettä. Kamalaa kai sitä on niin vanha ettei paikat enää pidä. Niin minä olen saanut esikoisen 23 vuotiaana ja oli se helpompaa se raskaus, ei tullut stressattua ja yövalvomisetkin meni ok. Minulla ei ollut koko raskaus aikana ongelmia, synnytys oli kyllä kamala, siksi niin iso ikäero seuraavaan onkin kun 6,5 vuotta. Kyllä toka raskaus oli minulle kaikkein pahin olin silloin 30, minulla oli vuotoja koko raskauden ja jouduin makamaan ja olin tosi stressaantunut. KOlmas raskaus oli helpompi kun sai olla kotona. Nyt neljättä odotellessa ikää jo 37 ja olen ollut vain flunssien ja migreenin vuoksi poissa töistä. Pelottaa se miten sitä jaksaa heräillä öisin. Onneksi vielä saanut nukuttua ja vointi suht hyvä ei väsytäkkään ja kun flunssa helpottanut olen siivonnut joka paikan.
Pimpula sinulla on sitten kädet täynnä töitä tuplasti. Eka vuosi kuulema kaksosten kanssa menee unessa, mutta sitten alkaa helpottaa. Onnellisia aikoja teille ja toivottavasti lapset pysyvät terveinä:flower:
Tsukka ja Jötkis rv 28+4
 
Pimpula ja Happihyppy isot onnittelut vauvoista! :flower: Ja hienoa, että Pimpula on jo saanut nyytit kotiin. Tsemppiä teille molemmille pienten vauvojen kanssa. Väittäisin, että se on hiukan rankempaa kuin normaalikokoisten kanssa... ainakin itse stressasin esikoisen kasvamista parin ekan kuukauden ajan, kun oli vain 2,6 kg syntyessään rv 38.

Sinderellalle :hug: Kaikkea hyvää katraan kanssa ja toivottavasti seuraava raskaus sujuu paremmin.

Tsukka, hyvä kun selvisit säikähdyksellä ojaanajosta!

Itse olen ollut nettipimennossa hyvän aikaa. Kävin jo ennen joulua rv 11+0 np-ultrassa. Siellä kaikki näytti normaalilta, turvotus 0,8 ja vauvan pääperämitta oli 45 mm. Ihan siinä rajoilla, että np-ultra voitiin tehdä. Nyt on viikkoja 13+4 ja keskiviikkona neuvola. Mä en edelleenkään osaa ottaa rennosti.. aina välillä hiipii mieleen ajatus, että onkohan vauva kunnossa. Vaikka eiköhän näillä viikoilla pitäisi voida jo relata. Kun vain osais. Sitten alkaa helpottaa, kun tuntee vauvan liikkeet.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
 
Hei! Mäkin voisin vaikka ilmottautua tähän pinoon. Eli olen 36 v (helmikuussa 37 :p ), kolmatta lasta odotan. Rv 10+6 on nyt menossa, laskettu aika 31.7.2011. Mutta koska molemmat aikaisemmat lapset meni yli ajan niin elokuun alkupuolelle meille siis odotellaan pientä.

Ihan hyvin on mennyt tähän asti, jos ei väsymystä oteta huomioon. Ja kuvottanutkin on enemmän kuin aikaisemmissa raskauksissa, joskaan en ole joutunut vessanpönttöä halailemaan. Np ultraa nyt odottelen, se on vasta 26.1, eli rv 13+ jotakin. Aika myöhään sen ajan antoivat...
 
hk
Hei,

Täällä myös yksi yli 35 mahankasvattaja, 36 on mulla ikää ja neljättä yllätystä odotellaan. Laskettuaika on 20.7. Meillä molemmat edelliset raskaudet ovat päättyneet ennen laskettua, joten sitä odotan tästäkin.

Täällä joku olikin saanut tuplasti kerralla, meillä edelliset ovat tuollainen tuplasarja, nyt jo kolme vuotiaita. Onnea ja riittäviä unia vauva-arkeen, tosin jos lähtevät liikkumaan hyvissä ajoin, niin kuin meillä, niin vauva aikaa muistaa suurella haikeudella :) ovat nimittäin ennättäneet joka paikkaan ja just sellaisiinkin, mihin ei tarttis.

Toiveissa olis tyttö, koska noi aiemmat ovat poikia. Nt-ultrassa kävin viime viikolla ja kaikki oli hyvin, tosin mitään varmaahan tää ei ennen syntymää ole... mutta sille suunnalle menossa. Mä olen jo tuntenut liikkeet viikon verran ihan varmoina. Rakenne ultraan sain samalla ajan ja nyt sitä odotellen edetään ja se on maaliskuun alussa.
 
Onnittelut uusille odottajille:flower:
Minusta tuntuu että kaverilla niin kovat potkut että olen välillä ihan kippurassa. Nyt on tullut vihdoin tämä virkeä kausi kun flunssa on ohi. Jaksaa jo siivota ja hoitaa kotiakin.
Kyllä sitä on jo alkanut odottamaan pikkuista. Vielä on kolme kuukautta aikaa H-hetkeen.
Pitäsi vielä jaksaa enemmän lenkkeillä nyt kun selkä ollut kipeä ei kyllä pahasti mutta vähän eikä mikään ihme kun masu jo aika iso.
Tsukka ja Jötkis rv 28+6
 
Onnittelut ja tervetuloa uusille minunkin puolestani!
Täällä kuului sydänäänet, huh! Joten eiköhän asiat ole mallillaan. Rakenneultra vasta rv 22 joten vielä pari kuukautta odottelua. Tänään 14 vkoa täynnä.
 
Tervetuloa uusille :wave: ja onnea Helville sydänäänistä!

Oma napa: rakenneultrassa kaikki hyvin, mutta sokerirasitukseen täytyy nyt sitten varata aika. Miksi? Sitä voi vaan ihmetellä... kaikki näytteet toistaiseksi ollet puhtaita enkä kuulu muutenkaan riskiryhmään (Paino tosin nousee mulla ihan järkyttävää vauhtia... 600g/viikko!!!). Yritettiin ultrassa kysellä sukupuolta mutta ei selvinnyt! Vauva oli niin kenkussa asennossa ettei ollut haarojen väliin mitään näköyhteyttä. No, meen ehkä vielä yksityiselle yhden tsekkauksen, ehkä siinä yhteydessä voisi taas yrittää udella... sain neuvolasta raskaustodistuksen joten nyt pitänee tutustua Kelan ihmeelliseen maailmaan ja saada äippäpakkaushakemus liikkeelle. Kiva päästä hiplaamaan pikkuisia vaatteita!

Jambo ja toukkis 22+3
 
Helvi: kiva kun sydänäänet kuuluu vauvalla.
Jambo: Olen kuullut että sokerinrasitus tehdään nykyään kaikille yli 35 vuotiaille odottaville äideille. Ei ole kyllä aiemmin ollut tätä käytäntöä.
Minulla nyt hengästymistä, makuullakin. Vauva kova liikkumaan ja öisinkin jo heräilen potkuihin. Muuten vointi hyvä ja töitä vielä huomisen jälkeen neljä viikkoa ja sitten alkaa äippäloma. Kyllä sitä alkaa jo odottaa.
Mukavaa viikoloppua kaikille odottajille!
Tsukka ja Jötkis rv 30+1
 

Yhteistyössä