35 v + odottajat, vol 6

Olen pitänyt vähän taukoa listailusta. Töissä on ollut nyt tosi rankkaa. Viime viikolla jo itkeä tirautin miehelle, etten jaksa edes nyt niin miten myöhemmin keväällä. Täytyy jutella neuvolassa seuraavalla kerralla, että nämä pitkät päivät (10-12 tunnin työpäiviä) vie voimat. Työ on lisäksi sekä henkisesti että fyysisesti raskasta. Nyt on taas eri olotila, kun viikonloppuna sain levätä. Koitan itse ottaa rennosti ja tehdä vähän puoliteholla töitä, että voimat säästyisivät. Se ei taas ole oikein muita asianomaisia kohtaan eli tunnen huonoa omaatuntoa. : /

Mekin kaiveltiin jo lasten äitiyspakkaukset esille. Parin viikon päästä saadaan ehkä tietää sukupuoli, niin pääsee jo katselemaan vaatteita valmiiksi. Aika paljon niitä pieniä on jo eli mitään ei tarvitsisi ostaa. Veikkaan silti ajautuvani ostoksille jossain vaiheessa... ;)

Jaksuja Keskeneräinen! Toivottavasti minilomasta oli apua!

Minäkin meinaan pysyä tässä pinossa. =)

Barbbis 17+2
 
Moikka!

Liityn mieluusti tähän pinoon, päivittelin jonkun verran tuonne vol. 5:n puolelle ja avasin vahingossa äskettäin uuden vol 6:n, kun en huomannut että äiskä -73 oli sellaisen jo avannut. Anteeksi sekaannuksesta, ei ollut tarkoitus avata päällekkäistä pinoa. Eli siirryn tälle puolelle ja koitan lopetella sen aloittamani :)

Lintukoira........37v........toinen........27.5.la.......PHKS.

Kopion tylsästi samat stoorit toisesta foorumista: Olen flunssassa sängyn pohjalla, nyt on hyvää aikaa päivitellä kun poika on hoidossa ja pakkolepoa on tiedossa. Perjantaina olisi neuvola ja ensi viikolla kontrolliultra, kun pikkuinen oli rakenneultrassa kuulemma hieman liian pieni. Noh, saadaan ehkä viikot kohdilleen kontrollissa.

Leppoisaa odotusta!!

Nuha-LK + kakkonen 21+2
 
Viimeksi muokattu:
Riina72:lle koiran hankinnasta: Mieheni oli reissutyössä esikoisen syntymän aikaan, ja meillä on koira. Asumme omakotitalossa, mutta teetimme kylpyhuoneremontin esikoisen ollessa 9 kk ja muutimme remontin alta vuokrakaksioon kerrostaloon.

Mieheni oli kotoa pois n. 2 vkoa kerrallaan ja noin puolet työpäivistä kaiken kaikkiaan. Hoidin sekä koiran että lapsen sillä aikaa. Vielä se jotenkuten sujui kun asuimme kotona, saatoin päästää koiran aamupisuille takapihalle ja koira jaksoi isomman hädän kanssa noin kymmeneen aamulla, kun sain pojan syötettyä, puettua ja rattaisiin. Aamupäivällä ja kello 17 aikoihin tehtiin pitkät lenkit, ja iltapisut hoituivat sitten myös takapihalla, ei tarvinnut enää miettiä, miten pojan saa puettua ja rattaisiin nukkumaanmenon aikoihin (20-21).

Kun olimme kerrostalossa --- elämä oli ajoittain todella vaikeaa. Joinain aamuina heräsin ennen kuutta, ja hikipäässä kävin pikalenkin koiran kanssa ja pelkäsin hulluna, että poika herää yksin aamulla huutamaan lenkin aikana. Edellinen lenkki oli tehty joskus kello 19 aikoihin, eikä koira olisi millään jaksanutkaan pidempään. Joskus taas poju heräsi niin aikaisin, että oli pakko syöttää puurot, hoitaa aamukakit ja pukeminen ennen kuin pääsin koiran ja pojan kanssa ulos, ja siitä hyvästä koira oksenteli pitkin asuntoa tai ei jaksanut pidättää niin kauaa. Ja kyseessä silloin 5-vuotias uroskoira. Jos jätin pojun puurotta ja menimme ulos, armoton raivokänkkä iski lähes heti vaunuihin nostettaessa, kun nälkä oli niin kova.

Pentu kakkii ja pissii sisälle noin puoli vuotta kotiintulon jälkeen, ja senkin jälkeen vahinkoja sattuu melko usein, varsinkin jos aamulenkit venähtää myöhäisen liikkeellelähdön takia. Rivari tai omakotitalo helpottaa huomattavasti, jos pennun voi laskea aidatulle alueelle heti herättyään tai myöhään illalla tekemään tarpeensa. Ryömivää / konttaavaa lasta ja kuivaksiopettelevaa pentua en vapaaehtoisesti ottaisi samaan aikaan, suuhun mennee kikkareet lattialta, ja vaatteet on märkinä pisulammikoista.

Oman jaksamisen kannalta saattaa olla hyvä lykätä vielä pennun hankintaa hieman. Oma lukunsa on sitten vielä se tapakasvatus vuoden ikäisestä lähtien, joka vaatii sen 100-200 toistoa, ja paljon huomiota...

Jaksamisen mukaan siis. Itse en ottaisi pentua kun on vauva, vasta kun lapsi menee hoitoon, ja syö aamupuurot yms. hoitopaikassa. Jos itse aloittaa työnteon samalla, osittainen hoitovapaa mahdollistaa lyhyemmät työpäivät - pieni pentu ei jaksa heti alusta asti 8 h yksinäisyyttä.

Tuo on vähän tenkkapoo tuo koiranhankinta. "Parasta" ajoitusta koiranhankintaan saattaa olla vaikea löytää. Mutta nyt on kivaa kun poju ja koira leikkivät keskenään, ja mieskin vaihtoi hommia, niin ei tarvitse kakkosen (ja esikoisen 1 v 10 kk!) miettiä että miten ihmeessä sitä pääsee ajoissa ovesta ulos. Koirat on jees :) - töitä vaan teettävät (nekin) :D

LK
 
Viimeksi muokattu:
Heips. Kävin jo aikaisemmin kirjoittamassa tuonne "väärään" ketjuun, joten laitetaan nyt nämä samat tarinat tännekin :)

Tulen siis vasta aivan varovasti tänne kurkkaamaan, plussasin nimittäin juuri viime torstaina, ja kun taustalla on yksi alkuraskauden keskenmeno (tai ehkä peräti vasta kemiallinen raskaus, ei tarkkaa tietoa), ei tässä uskalla vielä hirveästi tuuletella... Ehkä kuitenkin saan käydä huutelemassa tähän ketjuun jo silloin tällöin, jos vaikka kaikki sattuukin menemän hyvin :)

Ikää siis mittarissa nyt 35 ja eka lapsi olisi kyseessä. Ehdittiin olla lapsettomuushoidoissakin, pari inseminaatiota tehtiin, mutta tämä plussa tuli nyt välikierrossa jolloin klinikan joulutauon vuoksi ei voitu inssiä tehdä. Tuli siis itsellekin vähän puun takaa tämä. Lintukoira oli onnitellutkin jo toisessa ketjussa, kiitos siitä :) Ihan puhdas luomuplussa ei tämäkään ollut eli söin clomeja tässäkin kierrossa, mutta odotuksiin nähden kuitenkin melkoinen ihme, että ilman inssiä onnistuttiin.

Nämä alkupäivät plussan jälkeen on ollut lähinnä epäuskoa ja toisaalta pessimististä ajattelua, että jotain varmasti menee vielä pieleen. Oireet tulee ja menee, joka tietysti vähän vielä lisää epäuskoa :D Mutta: raskaana, kunnes toisin todistetaan.... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Lintukoira
:heart::heart:# 35 v + odottajat, vol 6 #:heart::heart:


Tiistai 17.01.2012

Riina72...............39v..........3 tulossa........2.4.la.......TYKS
Papuli.................36v..........4 tulossa........4.4.la.......TAYS
lily-rose..............36v..........9 tulossa........?..............?
Eemas................39v..........3 tulossa......26.5.la.......TAYS
Lintukoira............37v..........2 tulossa......27.5.la.......PHKS
tuhmuke.............36v..........2 tulossa......17.6.la.......?
Barbamama35......36v.........3 tulossa......23.6.la.......TYKS
Keskeneräinen.....38v...........3 tulossa.......5.7.la........MKS
Isobella..............38v...........2 tulossa.....19.7.la........TAYS
Uusihanuus........36v.........3 tulossa.......30.7.la.........?
äiskä-73............38v.........4 tulossa.........9.8.la.........PHKS
jose-fiina...........36v........2 tulossa.......17.8.la........?
Aurinkoi12.........41v........3 tulossa........?................?
Scarleth...........35v........1 tulossa........?................?
 
Tervetuloa Lintukoira ja Scarleth joukkoomme :wave:
ja onnea Scarleth yritysten jälkeen ihanasta raskautumisesta :heart:

Tsemppiä Barbamama työssä jaksamiseen :hug:
täällä kanssa taas rankkapäivä takana, ollut pahaa oloa ja jonkunverran
kipristellyt vatsasta, aattelin jos huomenna samanlaista niin soittelen
neuvolaan ja kyselen jaksamisestani...

äiskä-73 ja iltatähti 10+5.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Heippa!

Hypähdänpä minäkin tänne tuolta toisesta samannimisestä ketjusta jonne jo ehdinkin kirjoitella :)

Itselläni on kaksi luomulasta edellisestä liitosta. Uudessa liitossa yritystä takana reilu vuosi kunnes neljännestä inssistä tärppäsi. Miehelleni tämä lapsi on ensimmäinen.

Tänään kävimme ensimmäisen kerran neuvolassa ja np-ultra & veriseula on 3.2.

Jypy & Murmeli 9+1 (la 20.8.)

Jypy, 40 v., kolmas tulossa, laskettu aika 20.8., Jorvi
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta naiset. Avauduin tästä jo tuolla toisaalla mutta pakko vuodattaa vielä täälläkin....Alan olla vähän vainoharhainen, siispä sorry, on pakko purkaa täällä vähän mieltään.

Mulla on huoli raskauden etenemisestä välillä vähän kohtuuton. En osaa oikein suhtautua huolettomasti siihen, että oireita tuntuu olevan välillä aika vähänlaisesti. Tuntuu vielä, että esim. rintojen arkuus olisi vähenemään päin (tälläkin hetkellä lähes poissa) - tai sitten se vaan vaihtelee ja tulee taas muutamassa päivässä takaisin, mistä sitäkään tiedän kun seurantaväli on kuitenkin vasta vajaa viikko minkä olen tiennyt olevani raskaana ;) Alkuiltaväsymyksen lisäksi ei oikeastaan muita oireita ole, paitsi ihan aavistuksen verran menkkatuntemusta mahassa. Mahakipua sun muuta oli PALJON enemmän viime viikon lopulla ja viikonlpppuna, kun olisi ollut menkkojen alkamishetki.
No, FIKSUNA (todellakin....) menin sitten äsken tekemään uuden Clearblue-testin, ja sehän näytti edelleen 1-2 viikkoa, vaikka oikeasti kai pitäisi jo näyttää 2-3 (oman käsitykseni mukaan tänään on rv 4+5). Pakko myöntää, että olen vähän luovutusmielialalla, vaikka ei kai tuon tarvitse silti yhtään mitään tarkoittaa - vai...?

Jotenkin näköjään huono päivä mulla tänään..... :headwall:

Olisiko teillä mitään rauhoittavaa sanottavaa tähän? Niin ja anteeksi vielä kerran tämä sekopäinen hötkyily :)
 
Huomenta,
Mukaan pinoon ilmottautuu 35 vuotias neljättään odottava äiti. Viikkoja kasassa 18+2. Täytän 36 kun lapsi syntyy.
Ennestään minulla on 16v poika, 13v tyttö ja 6 vuotias poika. Lisäksi perheeseemme kuuluu miehen 12 ja 14v tytöt jotka ovat meillä jokatoinen viikonloppu.Tämä tuleva pikkuinen on meidän toinen yhteinen.

Odotus on mennyt tähän asti hyvin. Toinen neuvola käynti mulla tänään ja rakenneultra parin viikon päästä.

Vatsa on kasvanut jo valtavasti mut tasoittuu varmasti hetkeks aikaa.Nyt on semmoinen olo et tyttöä odotellaan.

Meillä sisarukset ottaneet tiedon uudesta vauvasta hyvin. Ja Odottavat sitä innolla.

Mun omien mielialojen kanssa onki sitte yhtä kärrynpyörää. Välillä olo mitä mahtavin ja toisinaan mietin että miten sitä enää jaksaa uuden vauvan kanssa. Onko teillä muilla tällasia tuntemuksia?

Nona76........35..........4 lapsi............La 18.6..........TYKS
 
Tervetuloa tähän ketjuun siirtyneet! Mukavaa kun tulee lisää eloa!:)

Scarlethille onnea plussasta! Ymmärrän hermoilun hirveän hyvin, olin aivan palasina ekat viikot plussan jälkeen enkä kehtaa edes laskea, montako testiä tein toivoen aina että seuraavan testin viiva olisi vahvempi kuin edellisen. Se Clearbluen tulos ei välttämättä kerro totuutta, hormonitasotkin ovat yksilöllisiä. Ja mitä tulee raskausoireisiin, ne tosiaan voivat vaihdella päivästä toiseen ja monella enemmän oireita alkaa esiintyä vasta hiukan myöhemmin kuin mitä sinulla on nyt viikkoja.

Itse pärjäsin sellaisella "rajaa hermoilu johonkin aikamäärään"-ajattelulla. Ensin ajattelin että lakkaan hermoilemasta varhaiultran jälkeen, sitten toivoin että pääsen viikolle kahdeksan ja lopulta oli se kahdentoista viikon etappi ja nt-ultra, sen jälkeen aloin hengittää. Ensimmäiset plussanjälkeiset päivät olivat tosia pitkiä, mutta jos Scarleth sinun on mahdollista käydä varhaisultrassa yksityisellä, siihen olisi aikaa vain pari viikkoa. Kovasti toivomme yhdessä kanssasi onnellista raskuasjatkoa!:heart:

Täällä väsyttää edelleen. Lähden ensi viikolla lepäämään muutamaksi päiväksi- kuulostaa vanhalta tyttökirjalta tuollainen. Mutta toivotaan että "arkistressin poistaminen" palauttaisi unia parempaan jamaan. Niin ja perjantaina käyn äitipolilla, toivon ultraa ja hyviä uutisia, tietysti.

Jaksamista kaikille vaiheisiinsa!:wave:

Keskeneräinen + Kuopus 15+6
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Scarlethille: niin oli mullakin ekan kanssa piinaa ja jännitystä, ja henkäisin vasta viikon 12 jälkeen, ihan niin kuin Keskeneräinenkin. Varsinkin menkkamaiset kivut olivat välillä tosi kovia esikoisen kanssa, mutta se johtui ilmeisesti vaan kohdun venymisestä ja paremmasta kiinnittymisestä. En olisi kovin huolissani niistä, päinvastoin :). Minulla tuli jopa tuhruvuotoa jonkun verran, mutta sekin meni jossain viikon 6-8 tietämillä ohi. Raskaus sujui tosi hyvin kun unohdin sitten jossain vaiheessa jännittää koko asiaa. :) Tsemppiä, voimia, toivoa ja liimasukkia :) LK 21+3
 
Ja moikka Jypylle sieltä toisesta ketjusta, samoin Nona :)

Minulla ei ole kuin vasta toinen tulossa, mutta kun molemmat on tehty yli 35v. ja esikoinenkin on vasta 1 v 10 kk, niin sitä miettii että hulluko (ja äärimmäisen tyhmä) sitä on, kun tämän ikäisenä alkaa. On meinaan nuo yöherätykset nykyään toista luokkaa kuin parikymppisenä, enää ei valvotun yön jälkeen oikein jaksa. Mutta tuo on onneksi vaan sellainen päivittelyn ja itseironian aihe, sitä oikeasti on iloinen ja onnellinen uudesta vauvasta, ja onneksi jo tietää, mitä on tulossa ja 1,5 vuoden kohdalla ainakin meillä helpotti huomattavasti. En ole ihan toukkavaiheen äiti, tykkään puuhailla, piirustella ja leikkiä lapsen kanssa, ja tykkään ehkä liikaa nukkumisesta ;). Että noita epäilyksen hetkiö aina tulee, mutta ne menee ohi yhtä nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jypy
Keskeneräinen ja Lintukoira, paljon kiitoksia rauhoittelusta. Taidan kyllä olla vähän turhan hysteerinen näiden juttujen kanssa. Oli varsin typerää tehdä uusi testi näinkin pian, olisi ollut fiksumpaa odottaa ainakin reilusti yli viikko. Tiedän ihan hyvin, että tavallisella testilläkin plussaviivan vahvistumiseen voi helposti mennä parikin viikkoa.... näin ainakin olen käsittänyt. Pitäisi varmaan ajatella, että vaikkei oireita pahemmin tällä hetkellä ole, nin menkkojen puuttuminen on joku oire sekin :D

Kiva että olette olemassa, tänne voi avautua näistä järjettömistäkin peloista!
 
  • Tykkää
Reactions: Lintukoira
Scarleth, voisko se testi vaan tehdä "kiusaa". Katselin netistä ko. testin sivuja ja sitä lukiessa tuli mieleen että jos testi voi näyttää vaihtoehtoja 1-2 vkoa, 2-3 vkoa, 3-4 vkoa jne niin hormonimäärät kun on yksilöllisiä niin testi vois vaan tulkita että seuraava viikko ei muka ole vielä täyttynyt vaikka kaikki onkin oikeasti ok...? Taas leikin jotain lääkäriä, pääsisköhän jonnekin vale-lääkäriksi :LOL:
 
Jypy, noin mä haluaisin ajatella. Niissä viitearvotaulukoissakin eri viikkojen hormonimäärillä on niin laajat viitearvot, että uskoisin että tuo testi voi kyllä hyvinkin heittää muutamia päiviä sinne tai tänne. Eikai niistä mitenkään niin tarkkoja saa että toimisivat kaikilla prikulleen oikein, kun hormonimäärät voi kuitenkin vaihdella aika paljonkin. Plääh, toivottavasti pystyn nyt itse uskomaan omiin vakuutteluihini...
 
Hei Scarleth, siis sekopäinen hötkyily raskaudessa - varsinkin ekan kanssa - kuuluu asiaan ihan täysin. Se on vaan yksi oire muiden joukossa :D Voin luvata, että pahemmaksi menee. Ja kun synnytys on ohi, ja hirveät univelat päällä, todennäköisesti viimeistään silloin tinttaat ukkoasi, joka tulee vuosisadan jäljessä uuden tulokkaan ja elämäntilanteen kanssa. Et hötkyile ja sekoile vaan hyvällä omallatunnolla, se kuuluu tähän hommaan :D :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Joo Lintukoira, noin se varmaan on... kaikenlisäksi tajusin itsekin äsken, että jotenkin on suhteellisuudentaju hämärtynyt tämän oman raskauden keston suhteen. Mielestäni mä oon ollut jo IHAN IKUISUUDEN raskaana, vaikka siis totuushan on rv 4+5 :LOL: Moni ei kai tässä vaiheessa vielä ees tiedä olevansa raskaana. Kuvittelen siis tuon takia, että mulla pitäis olla jo kaikkia mahdollisia oireita ämpärikaupalla ja pitäisi olla vähintään pää pöntössä oksentamassa... Hehe. Muistuttakaa mua sitten tästä omasta vouhkaamisestani, jos kevään korvalla olen onnellisesti yhä täällä teidän joukossa odottamassa, niin saan itsekin hyvät naurut :D

Muoks. Niin joo, kaikenlaisen turhan googlettelun päätin lopettaa tähän aamuun. Voisin kuitenkin veikata, että herkemmin nettiin kirjoittaa tiettyihin keskusteluihin juuri ne, joilla on jotain mennyt huonosti. Harvemmin kai ne, joilla kaikki on sujunut kivasti ja vähin oirein loppuun saakka...
 
Viimeksi muokattu:
Mut kyllä se vaan niin on ettei se ikän tuleminen yhtään helpota yövalvomisissa tai pidennä pinnaa!
Mä olisin kanssa jonkun lepoloman tarpeessa,äskenkin oli sellainen 3:n lapsen kuoro ja en enää keksinyt muuta kuin lukita itseni vessaan etten ihan menettäis hermojani

Mulla 4 ekaa syntyi tosi pienillä ikäeroilla ja itse olin 26 kun neljäs synty ja täytyy myöntää,että jaksaminen on ihan toista nyt,ku sillo:ashamed:
Kauhistuttaa ajatus jakamisesta keväällä,kun on vastasyntynyt,1v9kk,3v4kk ja 5v...+ ekaluokkalaisesta ysiluokkalaiseen 5 kpl
Vaan ken leikkiin lähtee,se leikin kestäköön(vai miten se meni:kieh:)

Tervetuloa uudet!Mukavaa kun joukkomme kasvaa:D

Lily ja lauma ja rv 25
 
Viimeksi muokattu:
Lily-rose, hatunnosto ja pieni hiljentyminen kunnioitukseksi.

Kun sain esikoisen vanhana ensisynnyttäjänä, suurin shokki oli elämänmuutos, koska olin niiiin tottunut itsekkäseen menemiseen ja tulemiseen, ja omat tavat ja rutiinit istuivat lujassa. Kakkosen kanssa tuntuu siis helpommalta, kun tietää, mitä on tulossa. Mutta yhdeksän... Huhhuh, :whistle: L-R, nostan hattua. Todella.
 
:heart::heart:# 35 v + odottajat, vol 6 #:heart::heart:


Keskiviikko 18.01.2012

Riina72...............39v..........3 tulossa........2.4.la.......TYKS
Papuli.................36v..........4 tulossa........4.4.la.......TAYS
lily-rose..............36v..........9 tulossa........?..............?
Eemas................39v..........3 tulossa......26.5.la.......TAYS
Lintukoira............37v..........2 tulossa......27.5.la.......PHKS
tuhmuke.............36v..........2 tulossa......17.6.la.......?
Nona76..............35v..........4 tulossa......18.6.la.......TYKS
Barbamama35......36v.........3 tulossa......23.6.la.......TYKS
Keskeneräinen.....38v...........3 tulossa.......5.7.la........MKS
Isobella..............38v...........2 tulossa.....19.7.la........TAYS
Uusihanuus........36v.........3 tulossa.......30.7.la.........?
äiskä-73............38v.........4 tulossa.........9.8.la.........PHKS
jose-fiina...........36v........2 tulossa.......17.8.la........?
Jypy..................40v........3 tulossa........20.8.la........JORVI
Aurinkoi12.........41v........3 tulossa........?................?
Scarleth...........35v........1 tulossa........?................?
 
Viimeksi muokattu:
Terve tuloa mukaan Nona76 ja Jypy:heart:

ihanasti on tämä meidän pino ruvennut kasvamaan ja kovasti tuntuu sutinaa olevan,
sori naiset tämä naikkonen ei kauheesti nyt jaksa turist kun tuo työväsy painaa päälle, MUTTA MUKAVAA KESKIVIIKKOA KAIKILLE!!!!

äiskä-73 ja iltatähti 10+6 :wave:

P.S- Jos joku muukin haluaa päivitellä tuota meidän listaa niin
sopii mainiosti minulle =) (välillä kun meinaa olla aika puhki töitten jälkeen)
 
Viimeksi muokattu:
Moi ja tervetuloa kaikille uusille :)

Kyllä kaikki tuo hermoilu ja epävarmuus ovat varmaan kaikille odottajille tuttuja ja koettuja. Mä odotan kolmatta, joten vähemmän tulee hermoiltua, mutta joskus kuitenkin. Nyt kun on viikko 30 menossa, niin ei enää tule niin pelättyä vauvan ennenaikaista syntymistä kuin aiemmin. Nyt vauvalla on kuitenkin jo paljon paremmat mahdollisuudet selviytyä jos syntyy. Silti hiukan miettii mitä jos sitä tai tätä. Kohta varmaan eniten pelkää, ettei ehdi laittamaan kaikkea valmiiksi ennen vauvan tuloa. Eli aina jotakin :)

Mulla nyt nukkuminen todella huonoa :/ Viime yönä valvoin melkein koko ajan. Tyhjentelin tiskikonetta, söi, luin lehteä, kävin pyörimässä sängyssä, söin taas, kirosin levottomia jalkoja, rasvailin ihoa kun joka paikka kutisi. Huh huh! Paikat puutuu nukkuessa niin, että saa koko ajan vaihtaa asentoa kyljeltä toiselle. Selällään en osaa oikein nukkua, joten asennot ovat vähissä. Ja jos vähänkin kellahtaa enemmän mahalleen, niin vauva heti huomauttaa että kohta hän menee pannukakuksi. Ei oikein edes huvita mennä nukkumaan, kun ei kuitenkaan saa unta. Ihme kyllä tuntuu silti päivisin olevan enemmän energiaa tällä hetkellä.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Nona: Meillä onkin paljon yhteistä =) Asutaan samalla seudulla, lasketut ajat hyvin lähekkäin ja molemmilla on uusperhe kuvio. Meille odotetaan ensimmäistä yhteistä lasta. Mulla on kaksi lasta edellisestä liitosta (9 ja 11v). Miehellä ei ole ennestään lapsia.

Mulla on ollut eniten epävarmuutta tässä viidennessä raskaudessa (kolmas elävä toivon mukaan tulossa). Kahden ensimmäisen jälkeen tulleet pettymykset ovat aiheuttaneet pelkoja. Tällä kertaa olen pelännyt ensin varhaista keskenmenoa, sitten vahaisultraa, eniten nt-ultraa ja nyt jännätään parin viikon päästä olevaa rakenneultraa. En tiedä osaanko tämän raskauden aikana ollenkaan rentoutua pelkojen suhteen.

Barbbis 17+5
 
Nona: Täällä on ihan samanlaisia tunnelmia. Vaikka lapsi on niin toivottu kuin lapsi voi olla, välillä iskee melkein paniikki. Miten sitä selviää alusta koko touhun? Toivon että kunhan liikkeet alkavat tuntua, konkretisoituisi tämäkin lapsi ja veisi tilaa tuolta jaksamispohdinnalta.

Minullakin esikoinen täyttää keväällä 16 ja hän ei ollut niin varauksettoman innostunut vauvasta kuin nuorempi vaan osasi pohtia asiaa monilta kanteilta.

Barbamama: Ikävää että pelot jylläävät edelleen.:( Minulla taitaa olla luova tauko, silmiini olen saanut useita juttuja hyvin myöhäisessä vaiheessa kohtuun kuolleista vauvoista sekä kuolleina syntyneistä. Eli taidan suoraan alkaa pelätä näitä asioita.

Tänään lähti uusi viikko kierrokseen - siitä näkee ajan kulumisen ettei aamulla ensimmäisenä ollut mielessä "hienoa, uusi viikko"...

Huomenna käyn varmasti laittamassa viestiä mitä äitipolin keikka antoi. Vai antoiko mitään.

Keskeneräinen + Kuopus 16+0
 
Täällä ollaan ihan loppu kun ei saa öisin millään nukuttua :( Pyörii ja kierii vaan. Paikat puutuu niin kovin, että tuntuu ettei veri kierrä yhtään. Ja vessassa saa ravata koko ajan, vaikka ei yhtään joisi. Vielä tarttis jaksaa ainakin pari kuukautta kieriskellä. Oi voi :( Onko muilla ongelmia nukkumisen kanssa?
 

Yhteistyössä