35 v + odottajat, vol 6

Barbamamalle paljon onnea prinsessasta täältäkin puolen!:flower:

Ja Bingolle tervetuloa listalle! Teidän täytyy nyt ruveta pyörittämään tätä ahkerasti, meitä "poistuvia" on nyt monta.

Niin, tämä on sitten minulle pisimpään kestänyt raskaus. Kärsimättömyys on tosi suurta kun mitään ei jaksa, mitään ei voi suunnitella ja tässä on jo kolme viikkoa oltu asemissa koska "voi syntyä milloin tahansa". Laskettuun aikaan on kuitenkin vielä viikon verran että sen puoleen ei tietysti hirveää hätää ole. Tämä pikkuinen vain näyttää viihtyvän nykyisessä majapaikassaan.

Kesäterveisin, Keskeneräinen sekä kuopus 38+6
 
Millikkä
Hei

Paljon onnea kaikille vauvautuneille. :) Oma raskaus menikin hieman hankalasti. A vauvan etinen istukka vuoti raskausviikolta 25 lähtien. Makasin sairaalassa vajaat 8 viikkoa. Pojat syntyivät kiireellisellä sektiolla rv 32+4. Pojat painoivat 1840 g ja 2040 g. Vajaat kolme viikkoa lapset keräsivät voimia keskolassa mutta kaikki päättyi onnellisesti. Olemme olleet kaikki kotona kohta kaksi viikkoa. Vauvat ovat ihania ja kasvat kovaa vauhtia. :)

Terkuin Millikkä
 
Voisin liittyä tähän ryhmään, tosin annan tarkemmat tiedot joskus myöhemmin. Plussasin viime viikolla, joten hyvin alussa ollaan. Ja kyseessä on ensimmäinen raskaus ikinä.

Laskurin mukaan pitäisi laskettu aika olla 19.3.2013. Synnytyssairaalasta ei vielä tietoa, mutta varmaan jossain Helsingissä. Yritän saada itseni siihen sairaalaan mistä saa istukkaveren annettua SPR:n käyttöön. (kovat on suunnitelmat)

Eilisen päivän yritin saada neuvolan omahoitajaa kiinni, mutta eikös hän vain olekin kesälomalla ja puhelinviestissä sanotaan että kiireellisissä tapauksissa pitää ottaa yhteyttä johonkin toiseen hoitajaan. En taida olla mikään kiireellinen...

Tähän mennessä mulla on rinnannipukat olleet kipeitä ja miehen puheista päätellen kasvaneet aivan valtavasti ja... täynnä (rakenne muuttunut).
Kohdun seutu on ollut kipeä ja alue on kaivannut lämpöä. Mistä mies jotenkin omatoimisesti on alkanut yöllä kiehnäämään minuun kiinni siten että vatsan alaseutu on häneen painautunut. Epäilin alkuun että minä olen kömpinyt mieheen kiinni, mutta satuin olemaan puoliksi hereillä kerran kun hän tuli minuun kiinni.
Joka toinen päivä on älyttömän kuuma ja toinen taas olen jäätymäisilläni.
Aivan älyttömästi väsyttää töistä tullessa ja kevyttä heikotusta esiintyy iltaisin. Yksi aamu onnistuin tässä melkein pyörtymäänkin, koko keho vain meni veteläksi.
Tänään olen jo ehtinyt säikähtää kun valkovuoto onkin ollut maitokaakaon väristä. Hassua, vaikka tietää että sellainen voi kuulua asiaan niin kuitenkin sitä säikähtää.
 
Hmmm, sain tänään kiinni puhelimitse neuvolatädin. Hän alkoi epäilemään aikaa jolloin raskauduin, sillä viimeiset menkat olivat liian lyhyet normaaliin nähden. Joten nyt minua käsitellään sitten ~8 viikkoisena siihen asti kunnes varmistuu oikea aika.
 
:heart::heart:# 35 v + odottajat, vol 6 #:heart::heart:


Sunnuntai 15.07.2012

Riina72...............39v..........3 tulossa........2.4.la.......TYKS
Papuli.................36v..........4 tulossa........4.4.la.......TAYS
lily-rose..............36v..........9 tulossa........?..............?
anni.M................36v..........3 tulossa.......20.5.la......KOKS
Eemas................39v..........3 tulossa......26.5.la.......TAYS
Lintukoira............37v..........2 tulossa......27.5.la.......PHKS
tuhmuke.............36v..........2 tulossa......17.6.la.......?
Nona76..............35v..........4 tulossa......19.6.la.......TYKS
Barbamama35......36v.........3 tulossa......23.6.la.......TYKS
Keskeneräinen.....38v...........3 tulossa.......5.7.la........MKS
Isobella..............38v...........2 tulossa.....19.7.la........TAYS
Tuulispää_75......36v...........1 tulossa.....24.7.la........TYKS
LeaderOfMyBack..38v........3 tulossa.......25.7.la........K-SKS
Uusihanuus........36v.........3 tulossa.......30.7.la.........?
Millikkä...............37v........4&5 tulossa......3.8.la........K-SKS
äiskä-73............39v.........4 tulossa.........8.8.la.........PHKS
jose-fiina...........36v........2 tulossa.......17.8.la........?
Paloma75...........37v........1 tulossa........27.8.la........Lohja
Minea-76...........35v........3 tulossa........28.8.la........OYS
Aurinkoi12.........41v........3 tulossa........?................?
Scarleth...........35v........1 tulossa........?................?
ei vielä.............37v........1 tulossa........11.9...........?
Killi12...............38v........2 tulossa........10.10..........?
Sussu-72..........?...........1 tulossa.........?...............?


:heart: SYNNYTTÄNEET: :heart:

amfora...poika...3800g.52cm...RV 40+3....29.02.12.
Papuli...tyttö...3100g.47cm...RV 41+5....17.04.12.
Lintukoira...tyttö...2280g.44cm...RV ? ....18.05.12
Barbamama35..tyttö...? ....RV 38+3....12.06.12
Keskeneräinen.poika...3960g.RV 39+2....30.06.12
Millikkä..........pojat...1840g/2040g..32+4....?
 
Onnea jo kaikille synnyttäneille :heart::flower:

Tervetuloa mukaan myös kaikki uuudet odottajat :wave:

täällä kanssa jo viimesiä viikkoja viedään, puuhaa on ollut niin ettei oo kauheesti
kerenny ja jaksanu tänne kirjotella, viimeviikolla oli neuvola lääkäri ja siellä kaikki ok,
vaavi kasvaa keskikäyrän mukaisesti.

Jos joku jaksaa ruveta päivittämään listaa niin luovutan sen mielelläni eteenpäin,
mulla taitaa nyt olla viimiset päivitykset listalle... Joten toivottavasti joku jaksaa
jatkaa sitä =)

äiskä-73 rv 36+4.
 
Onnittelut nyyttinsä saanneille. Itsellä vielä pitkä matka siihen hetkeen. Aika ei ainakaan pääse pitkäksi käymään 4 lapsen + massiivisen remontin kanssa. Nuorimmainen on 9kk ikäinen pieni tarmonpesä, joka ottaa ensimmäisiä askeliaan. Ihanaa seurata neidin edistymisiä.

Ikää 38v. (lapset t99, t02, p04 ja t11), 5. lapsi, 11.2., NKL

Maarit* ja Hattivatti 10 *poks*
 
Liittyisin mielelläni mukaan myös tähän kivantuntuiseen ryhmään :)
Ikää mulla on 39v. ja odotan kolmatta lasta LA 31.1. Np ultra oli juuri ja siellä vaikutti kaikki olevan kunnossa.
Kukakohan tosiaan päivittäisi listaa ku äiskä-73 jakaantuu? Itse olen näissä asioissa aika tumpelo.
Raskaudestani tietävät hyvin harvat, aikaisemmat km:t saivat aika varovaiseksi...
Paremmalla ajalla sitten lisää, lueskelen viestiketjua taaksepäin kun ehdin!
 
Heipä hei kaikille!

Täällä pinossa on ollut hiukan hiljais eloa...
itsekään en ole hirveemmin jaksanut kirjotella näin loppusuoralla, enää ois
kaheksan päivää laskettuun aikaan 8.8.12. kauheeta ku tuntuu että mihin
tää odotusaika on menny kun vastahan mä plussasin ja kohta jo synnytän :p
vaikka luulen että synnytys menee lasketunajan ohi, niin kun on mennyt kaikilla
edellisilläkin viikoille 41-42, joten niitä odotellen, mutta ei tää kyllä mukavaa ole
kun jokapaikkaa turvottaa :mad:
Tsemppiä kaikille odottajille :wave:

äiskä-73 rv 38+6
 
Voisin tulla mukaan tänne, hätähousuna :) Tällä viikolla testasin plussan, että ihan alussa mennään, 5. viikolla. Laskurin mukaan laskettu olis 10.4.2013. Itellä on ikää 37, lapsia on ennestään 2, 17-vuotias tyttö(-95) ja 1v1kk(-11) poika. Ja synnytyssairaala tulee oleen TAYS.
 
:heart::heart:# 35 v + odottajat, vol 6 #:heart::heart:


Maanantai 06.08.2012

Leenuliinukka.......37v..........3 tulossa.......10.4. ke.....TAYS
Mymmeli.............39v..........3 tulossa........31.1. la......KOS
Maarit................38v..........5 tulossa........11.2. ma.....NKL
Tiko...................36v..........1 tulossa........19.3. ti......NKL
Riina72...............39v..........3 tulossa........2.4.la.......TYKS
Papuli.................36v..........4 tulossa........4.4.la.......TAYS
lily-rose..............36v..........9 tulossa........?..............?
anni.M................36v..........3 tulossa.......20.5.la......KOKS
Eemas................39v..........3 tulossa......26.5.la.......TAYS
tuhmuke............36v..........2 tulossa......17.6.la.......?
Nona76..............35v.......4 tulossa......19.6.la.......TYKS
Isobella............38v........2 tulossa.....19.7.la........TAYS
Tuulispää_75.....36v........1 tulossa.....24.7.la........TYKS
LeaderOfMyBack..38v.......3 tulossa.......25.7.la........K-SKS
Uusihanuus.......36v.........3 tulossa.......30.7.la.........?
äiskä-73...........39v.........4 tulossa.........8.8.la.........PHKS
jose-fiina..........36v........2 tulossa.......17.8.la........?
Paloma75..........37v........1 tulossa........27.8.la........Lohja
Minea-76..........35v........3 tulossa........28.8.la........OYS
Aurinkoi12.........41v........3 tulossa........?................?
Scarleth...........35v........1 tulossa........?................?
ei vielä.............37v........1 tulossa........11.9...........?
Killi12...............38v........2 tulossa........10.10..........?
Sussu-72..........?...........1 tulossa.........?...............?



:heart: SYNNYTTÄNEET: :heart:

amfora...poika...3800g.52cm...RV 40+3....29.02.12.
Papuli...tyttö...3100g.47cm...RV 41+5....17.04.12
Lintukoira...tyttö...2280g.44cm...RV ? ....18.05.12
Barbamama35..tyttö...? ....RV 38+3....12.06.12
Keskeneräinen.poika...3960g.RV 39+2....30.06.12
Millikkä..........pojat...1840g/2040g..32+4....?
 
Viimeksi muokattu:
On se niin ihanaa kun saa lomareissun ensimmäisenä päivänä soiton hoitajalta, joka kertoo että sun pitäisi hankkia antibioottikuuri alkavan virtsarakontulehduksen vuoksi.

Kiva mennä ulkomailla lääkärille ja miehen avustuksella selittää lääkärille että Suomessa on todettu tulehdus ja tarvitsisi vain saada lääkkeet siihen. Ei siinä mitään, helppo homma, mutta kun lääkäri halusi välttämättä tehdä ultran nähdäkseen sikiön. Ja yllätys yllätys, ei se kohdussa nähnyt yhtään mitään. Kivenkovaan alkoi väittämään etten olen raskaana, kun ei näy kohdussa mitään.
Sain kuitenkin antibiootit ja viikon päästä lääkäri halusi ultrata minut uudestaan. Tällä kertaa hän pakotti minut juomaan 1,5 litraa vettä ennen ultraa. Ja arvatkaa mitä... edelleenkään hän ei nähnyt kohdussa mitään. :mad:
Mies yritti kääntää minulle parhaansa mukaan kaiken mitä lääkäri sanoi ja tuloksena minulla täyspaniikki ja viha lääkäriä kohtaan. Miehen käännöksen mukaan menkat ovat jääneet tulematta sen vuoksi että minulla on virtsarakon tulehdus ja että sisälläni on jotain pahaa, joka estää minua edelleenkin tulemasta raskaaksi. |O

Tein sitten raskaustestin ja edelleenkin sen näyttää vahvaa plussaa ja mies kiikutti sen vielä lääkärille näytille. Ei voinut lääkäri muuta kuin myöntää että ehkä minä olen raskaana tai sitten testi näyttää väärin. : /

Parin viikon sisällä on Suomessa ultra. Toivon todella että löytävät jotain sieltä tai tulen hulluksi. Tosin minulla on kohtu taempana kuin normaalisti ja jos sikiö on kiinnittynyt perälle, niin eihän se sieltä taida kovin hevillä näkyä.
 
Kiva kun ketju on vähän aktiviotunut ja kiitos Sadana kun olit päivittänyt listan! Mulla on synnytyssairaala KOS, jos jaksat tai joku jaksaa sen lisätä.
Kylläpä kuulostaa sun ultraavan lääkärin kommentit oudoilta! Ehka laite ole huono/ ultraava lääkäri huono kun ei löytänyt mitään! Ja jos raskaus kovin alussa ja sijaitsee kohdun takaosassa niin varmaan vaikeampi nähdä.
Mutta stressiä taatusti aiheutti :mad:

Tänään olisi äiskä-73:n LA. Jokohan kohta saadaan kuulla miten synnytys meni.

ON: Menossa rv 14+6. Perjantaina olisi neuvola ja pitäsi kuunnella sydänääniä.
Muutamia potjuja ihankuin olisin tuntenut.
Myöhemmin sitten lisää+ neuvolakuulumiset
 
Heissan Mammat!
Täällä sitä vielä ollaan yhtenä vaikka laskettuaika oli eilen...
mutta osasin vähän oottaakin että menee viikoille 41-42 synnytys kun
on aikasemmatkin synnytykset menneet niille viikoille, ainoastaan nyt vaivaa
tää kauhee jalkojen turvotus ja sitten pikkunen painaa jo niin tonne nivusiin
että ei meinaa kävelemään päästä plääh... :mad:
Kivakun Sadana oot ruvennut päivittää tota listaa =)

äiskä-73 rv 40+1 :wave:
 
äiskälle tsemppiä loppuun! :)

Täällä ollaan niin alussa, ettei olo ees kunnolla tunnu raskaana olevalta. Nyt on pari päivää vähän kuvottanut, muuten oon ollu aika oireetonkin. Ehkä tää pikkuhiljaa taas alkaa konkretisoitumaan. Nyt rv vasta 5+2 :)
 
Äh, yritin päivittää synnytyssairaalani ketjuun ja kopioida osasin ketjun, mutten kuvaa,höh.
Miten ton raskauslaskurin saa liitettyä loppuun?
Neuvolakuulumiset:
syke 149, painoa oli tullut liikaa, eli +2kg. Painan nyt siis 62,5 kg, eli ihan liikaa!
Täytyy yrittää skarpata ton syömisen kanssa, viime raskauksissa painoa tuli 25kg!
hemoglobiini oli 126, ei tartte vielä aloittaa rautaa vaikka väsyttää julmetusti.
Hauskasti ensi vuodelle mahtuu monta 3.tta, 4.ttä ja jopa 5:ttä odottavia
Hankala kirjoittaa kun teksti laahaa perässä ts. kirjoitan ensin ja odotan sitten että näkyy teksti ruudulla,
 
Mymmeli, päivitin listaan sairaalasi.

Listan päivitys on yksinkertainen. Lainaatte vain viimeisimmän listan ja poistatte lainaustagit, minkä jälkeen teette tarvittavat päivitykset.

Mun farssi vain jatkuu. Näillä näkymin pitää mennä maanantaina lääkäriin hakemaan lääkekuuri jo kohta pari viikkoa vaivanneeseen vatsatautiin. Sinnittelen suomalaiselle lääkärille asti ja juoksen vessassa sitä mukaa kun syön jotain. Pahuksen ruokamyrkytys tai jokin vastaava.
 
Vähän hankalaa tämä vastaaminen. Kun kirjoitan tunnukset, sivu menee tyhjäksi, eikä siitäkään ole apua että "klikkaa tätä nappia jos et pääse eteenpäin" ärsk.

Sadana, toivottavasti sulla alkaisi jo vatsatauti hellittämään! Ja pääsisit muutenkin Suomeen normilääkärin vastaanotolle!

Aika hiljaista ollut ketjussa...

Mulla oli tänään sokerirasitus, huomenna saan tulokset. Oli kyllä aika kuvottavaa se litku! Ei ole koskaan ollut mitään makuja mulla, pelkkää sokerilientä vain.

Pieniä potkuja on ruvennut tuntumaan tasaisesti, eniten istuallaan ollessa. Maatessa en tunne mitään. Nyt kovasti odottelen vaan rakenneultaa johon vielä ikuisuus!

Tänään 15+6, huomenna alkaa jo viikko 17!
 
Ilmeisestikään se ei ollutkaan mitään vatsatautia vaan keho yritti saada kunnon supistuksia aikaiseksi kohdun tyhjentämiseksi ja lopputuloksena oli vain suolen tyhjentyminen erittäin nopeasti.
Alkio oli siis kuollut jossain vaiheessa. Sain tietää tästä tiistaina kun menin ultraan. Tämän lisäksi alkio ei ollut kohdussa vaan munanjohtimisessa. :(
Ei muuta kuin osastolle odottamaan leikkaukseen pääsyä.
Iltapäivällä pääsin sitten tähystysleikkaukseen ja homma saatiin hoidettua loppuun ongelmitta. Kuulemma jos olisin vielä pari päivää odottanut kotona, niin munanjohdin olisi sanonut itsestään poks.
Minulta jouduttiin poistamaan koko munanjohdin sillä se oli täynnä kiinnikkeitä ja jos olisin tullut siltä puolen uudelleen raskaaksi, niin alkiot olisivat aina törmänneet noihin kiinnikkeisiin. Se mistä nuo kiinnikkeet ovat tulleet on arvoitus. En ole sairastanut mitään sukupuolitauteja herpestä lukuunottamatta, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää että umpilisäkkeen poiston yhteydessä lääkäri on mokannut kunnolla. :(
Lääkäri tarkasti tähystysleikkauksen yhteydessä myös toisen munasarjani ja päätyi sitten poistamaan niin munasarjan kuin munanjohtimenkin siltä puolen kokonaan. Munasarjani oli kuulemma pelkkää nestemössöä ja vuosi ajoittain tulehduksentekijöitä kehooni. :(
Mitä ihmettä kehossani on oikein tapahtunut?!?

Niin että tämä oli ensimmäinen ja viimeinen luomuyritykseni ja minut passitettiin suoraan lapsettomuushoitojonoon.
Toivon mukaan tulen takaisin tähän ketjuun piakkoin.
 
:heart::heart:# 35 v + odottajat, vol 6 #:heart::heart:


Maanantai 16.08.2012

Leenuliinukka.......37v..........3 tulossa.......10.4. ke.....TAYS
Mymmeli.............39v..........3 tulossa........31.1. la......KOS
Maarit................38v..........5 tulossa........11.2. ma.....NKL
Riina72...............39v..........3 tulossa........2.4.la.......TYKS
Papuli.................36v..........4 tulossa........4.4.la.......TAYS
lily-rose..............36v..........9 tulossa........?..............?
anni.M................36v..........3 tulossa.......20.5.la......KOKS
Eemas................39v..........3 tulossa......26.5.la.......TAYS
tuhmuke............36v..........2 tulossa......17.6.la.......?
Nona76..............35v.......4 tulossa......19.6.la.......TYKS
Isobella............38v........2 tulossa.....19.7.la........TAYS
Tuulispää_75.....36v........1 tulossa.....24.7.la........TYKS
LeaderOfMyBack..38v.......3 tulossa.......25.7.la........K-SKS
Uusihanuus.......36v.........3 tulossa.......30.7.la.........?
äiskä-73...........39v.........4 tulossa.........8.8.la.........PHKS
jose-fiina..........36v........2 tulossa.......17.8.la........?
Paloma75..........37v........1 tulossa........27.8.la........Lohja
Minea-76..........35v........3 tulossa........28.8.la........OYS
Aurinkoi12.........41v........3 tulossa........?................?
Scarleth...........35v........1 tulossa........?................?
ei vielä.............37v........1 tulossa........11.9...........?
Killi12...............38v........2 tulossa........10.10..........?
Sussu-72..........?...........1 tulossa.........?...............?



:heart: SYNNYTTÄNEET: :heart:

amfora...poika...3800g.52cm...RV 40+3....29.02.12.
Papuli...tyttö...3100g.47cm...RV 41+5....17.04.12
Lintukoira...tyttö...2280g.44cm...RV ? ....18.05.12
Barbamama35..tyttö...? ....RV 38+3....12.06.12
Keskeneräinen.poika...3960g.RV 39+2....30.06.12
Millikkä..........pojat...1840g/2040g..32+4....?
 
Voit itku miten sitten kävikään, sadana. Toivottavasti pääset pian hoitoihin eikä jono ole pitkä.
Mullakin on kaksi lasta saanut alkunsa lapsettomuusklinikan kautta. En ovuloinut, joten jouduin pistämään hormonia alkukierrosta munasolujen kypsyttämiseksi.
Tämä siis tsempityksenä sulle, että hyviä tuloksia hoidoissa saavat nykyään aikaan!
 

Yhteistyössä