35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

On kiva nähdä että palstalle löytyy lisää porukkaa, ettei tää lasten "teko" jää vain pelkästään noille parikymppisille :LOL:
TUTTELITAR: Kyllähän varmaan jokainen jossain vaiheessa miettii ja pohtii tuota vauvan terveyttä, mutta jotenkin luotan siihen että luonto hoitaa asiat kuten pitääkin. Turha on murehtia ja pelätä raskaus aikaa onko vauva terve...Itse en ole päässyt noihin seuloihin tai sanotaan että np ja rakenne ultrat takana muita tutkimuksia ei. Toki minäkin pelännyt ja miettinyt asiaa paljon, mutta vastaan otetaan mitä annetaan. Monet sanoo jotta kumpa kaikki menisi hyvin ja saisi terveen lapsen. No entäs jos vauva ei sattuisikaan olemaan terve..ei siinä taida enää iinävaiheessa olla muita vaihtoehtoja kuin ottaa vauva vastaan sellaisena kuin syntyy.
Itsellä tänään laskettu aika joka näyttää menevän kuitenkin yli. Toivon vaan jotta selviän synnytyksestä samoin vauva. Nyt en huolehdi enkä murehdi enää muuta, pääasia että elävänä syntyisi.
Tämä tulee kuitenkin olemaan viimeisin raskaus, näin olemme päättäneet. Lapsettomuutta takana ennen muksuja reilut 7 vuotta ja hoitoja melkein saman verran. Kuitenkin meillä tällähetkellä kaksi ihanaa pientä miestä joista olen onnellinen. Toki minäkin äitinä väsyn ja ärähdän heille väliin. Siltikin ovat elämämme valoja!! Nähtäväksi jää onko kolmas tulokas kumpaa sukupuolta, luulen että samalla poika muotilla mennään :heart:

Ansku71 tasan rv 40
 
kiitos anjamarita ja ansku :hug: .
Anjamarita, vielä kysyisin, menitkö lapsivesipunktioon vaikka ei hälyyttänytkään np-seulassa? itse olen ajatellut että jospa tuo np+veriseula menis hyvin niin luottaisin siihen ja jättäisin punktion väliin, sitten taas jos seulassa hälyyttää niin punktioon on mentävä.Punktiossa pelottaa tuo keskenmenoriski...
Ansku, myös meilläon lapsettomuutta takana 8pitkää vuotta, lukuisia pieleen menneitä hoitoja kunnes vihdoin saimme ivf-hoidoilla ensin pojan ja sitten tytön. Kuusi vuotta tämän jälkeen tulin kaikkien ihmeeksi luomusti raskaaksi, ja luomuihmeen jälkeen on tärpännyt kahdesti clomeilla ja metuilla kunnes tämä viimeisin taas täysin luomusti.
Anskulle onnea tulevaan koitokseen :hug:
 
Olen varmaan vähän ikävä ihminen mutta halusin itse lapsivesipunktioon. Kun ikäkin on jo riski. Eihän se punktio tietysti kaikkea kerro mutta ainakin jotain. Työskentelen nimittäin kehitysvamma-alalla ja ajattelin kokemukseni pohjalta niin että jos saan vammaisen lapsen neljäkymppisenä miten jaksan hänen kanssaan. Olen nähnyt monia vanhoja vammaisten vanhempia jotka potevat syyllisyyttä siitä kun eivät itse enää jaksa hoitaa ja joutuvat antamaan lapsensa toisten hoitoon. Olen myös sitä mieltä että ei se vammaisena elämäkään aina niin ihanaa ole. En tietenkään voi tietää onko kaikki ok ja synnytyksessäkin voi vielä tapahtua jotain, mutta sen näkee sitten kun aika koittaa.

Minä olen ollut lapsettomuushoidoissa ensikertaa 10 vuotta sitten edellisen mieheni kanssa, tuloksetta ja nyt hoidot aloitettiin 3 vuotta sitten nykyisen mieheni kanssa, tämä oli 3 icsi josta se yksi ja ainoa onnistunut alkio tärppäsi. Toisen icsin jälkeen pakastetut alkiot kuolivat sulatukseen ennen siirtoa.

anjamarita ja Sara edelleen 34+6
 
en pidä sinua ikävänä ihmisenä päätöksesi takia vaan ymmärrän sinua 100%. Kyllä itse kans joudun aivan eri tavalla miettiä oman jaksamisenkin kannalta tätä, kun vauva syntyis niin kotona ois neljä alle neljä vuotiasta, pakko ottaa huomioon myös heidän tarpeensa...

Vielä utelen sen verran, että kävitkö veriseulassa ollenkaan? Etkö luottanut sen ja np-ultran antamaan tulokseen? Nyt aloin tässä itsekkin potia että meniskö sitten kuitenkin myös punktioon ja jättäis vaikka veriseulan väliin...turhahan se siinä tapauksessa olisi :/ ...
Mites kaikki tapahtui, sattuiko punktio? Oliko kipuja jälkeenpäin? Millaiset kotihoito-ohjeet?
Kauanko meni tuloksissa ja miten ne ilmoitettiin? Ilmoitetaanko sukupuolikin aina?

Anteeksi uteliaisuuteni mutta nämä on just niin ajankohtaisina itsellä mietinnässä... sori myös jos teksti on jotenkin sekavaa :p ...tuntuu ettei ajatukset luista millään selkeinä "paperille"asti, tänään ollut aivan järistyttävä väsymys päällä että sitä saa syyttää :p ;) :)
Kait sitä pitäis jo tuonne makkarin puolelle kömpiä kun vielä edes jalat toimii... |O
 
Vaihtoehtoina oli istukkaverinäyte tai lapsivesipunktio. Olin päättänyt mennä sinne lapsivesipunktioon jo ihan alussa ja juttelin asiasta neuvolassa. Neuvolan täti antoi minulle Naistenklinikalle numeron mihin pitää soittaa ja tilata se. Täällä Kirkkonummella pääsee lapsivesipunktioon jo silloin jos on ikää yli 38 v. Sain ajan rv 15+3. No minulle ei annettu aikaa erikseen np ultraa eikä rakenneultraan vaan lapsivesipunktio korvasi ne. Minulle ei ole tehty myöskään veriseulaa koska olin menossa lapsivesipunktioon. Kävin sitten yksityisellä np ultrassa joskus rv 12 kun en jaksanut odottaa rv 15 asti. Oli minulla varhaisultra rv 7+0 missä jo syke näkyi.

Nyt olen ollut kolmesti ultrassa kuukauden välein kun minulta löytettiin 6 cm kokoinen myooma kohdusta ja sitä seurattiin, että kasvaako vai ei. viime viikolla oli viimeinen kontrolli sen tiimoilta kun ei ole muuttunut miksikään eika haittaa lapsen kasvua. Näiden myooma kontrollien puitteissa on sitten päässyt aina neitiä kurkkaamaan ja kokoa ym. lääkärit aina arvioineet.

Ilman yksityistä käyntiä ja näitä myooma kontrolleja minulla olisi ollut vain varhaisultra rv 7+0 ja lapsivesipunktio/rakenneultra rv 15+3.

Itse lapsivesipunktiossa ohut neula pistetiin tuosta navan alapuolelta kohtuun ja imaistiin ruiskuun hieman lapsivettä. Vähän nipisti ja jälkikäteen oli paikka hieman hellä ei muuta. Sen jälkeen ei ollut mitään rajoituksia eikä siitä saanut sairaslomaa. Samalla lääkäri katsoi rakenneultran. Olisikohan mennyt kolme viikkoa kun kirje tuli postissa, jossa luki että sikiöllä on normaalit tytön kromosomit. Siihen kaavakkeeseen joka täytettiin ennen punktiota sai itse laittaa rastin haluaako tietää sukupuolen vai ei.

Anjamarita taasen
 
Täällä myös yksi enemmän tai vähemmän ikävä ihminen :D

Me halusimme tietää mahdollisimman aikaisessa vaiheessa onko vauva terve, sillä mies on jouluun asti Ruotissa ja joudun pärjäämään alkuajat yksin - pelkkä ajatuskin vaikeasti vammaisesta lapsesta hirvitti, joten me valitsimme istukkabiopsian, vaikka minulla oli ihan järkyttävän korkea keskenmeno- sekä verenvuotoriski (käytössä on hepariinilääkitys veritulpan ehkäisyyn)

Olen miettinyt teinkö tyhmästi, kun valitsin istukkabiopsian enkä mennyt np-ultraan + lapsivesipunktioon, mutta tämän päivän tiedon valossa olen onnellinen että menin siihen, sillä minun istukastani paljastui vika joka ei olisi kenties koskaan tullut esiin ilman biopsiaa ja saattaisin menettää vauvan istukan irtoamisen takia autuaan tietämättömänä siitä, mikä sen aiheutti. Nyt jos käy huonosti tiedän jo etukäteen mistä se johtui ja voin valmistautua henkisesti, vaikka helppoa sekään ei ole.

Tieto toki lisää tuskaa ja hermopaine on kova, MUTTA haluaisin muistuttaa siitä, että ei yksikään tutkimus tee lasta kromosomeiltaan sairaaksi vaan lapsi on se mikä on. Jouduin toitottamaan tätä myös itselleni, varsinkin nyt kun kävi ilmi, että meidän vauva on istukkabiopsian tuloksesta riippumatta terve tai enemmän tai vähemmän sairas. Kukaan ei tiedä sanoa varmaksi.

Roikun itse tuolla "toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?
"-pinossa http://kaksplus.fi/keskustelu/t614185 ja siellä on monia myös aivan fantastisia tapauksia! Kaikki on saattanut seuloissa näyttää toivottomalle, mutta vauva on silti ollut täysin terve, joten ikinä ei voi varmaksi sanoa.... Sitten on toki valitettavasti ollut tapauksia, jossa kaikki seulat ovat näyttäneet että vauva olisi terve ja sitten onkin syntynyt esim. Down-vauva vastoin kaikkia oletuksia, joten täytyy myös muistaa, että tulokset ovat usein tulkinnanvaraisia!

Meissä äitikandidaateissa on useampaa kuppikuntaa; osa kiroaa seulat alimpaan hornan tuuttiin ja kieltäytyy niistä juuri niiden tulkinnanvaraisuuden ja virheiden vuoksi sekä siksi, että tulosten odottaminen aiheuttaa raskaanaoleville aivan turhaa stressia. Osa - kuten minä - on tyytyväinen siihen, että osaa varautua myös pahimpaan vaikka toivookin parasta vaikka hermot ovatkin todella riekaleina eikä yhtään tiedä miten tässä tulee vielä käymään ja osa saattaa painaa paniikkinappulaa heti saatuaan tiedon epäilyksestä ja keskeyttä raskauden. Ja sitten on tietenkin myös niitä - valtaosa seuloissa käyneissä - joilla on kaikki hienosti!

Jokainen tekee niinkuin ITSE parhaakseen näkee sydäntään kuunnellen eikä kenenkään jeesusteluista kannata välittää, oli päätös sitten mikä tahansa seulojen suhteen. Minuakin pidettiin hulluna kun halusin istukkabiopsian, mutta tänään jokainen näistä kritisoijista on visusti :$ ja kaikki sanovat että teimme sitten raskauden suhteen minkä tahansa päätöksen, on se meidän oma ja he antavat täyden tukensa.

Toivon ettei kukaan nyt säikähdä, vaikka olenkin itse "kärähtänyt" seulassa. Tarkoitus ei tosiaankaan ole pelotella ketään vaan todeta, että pitäkää toivoa yllä ja säästäkää suremiset siihen saakka että siihen on TODELLA AIHETTA, että ette suotta hermostuta itseänne päätitte sitten mennä seuloihin tai ette.

Toivotaan että se ensimmäinen surua aiheuttava huoli on lapsenne korvatulehdus :wave:

Jaksamista kaikille!


40 vee äitikandidaatti Czarina & masuasukki Lilliputti rv 16+6
 
Tervetuloa mukaan Tuttelitar ja sarppa70 :wave:

Mielenkiintoisista aiheista olette tuttelitar, anjamarita ja Czarina keskustelleet.
Ihan samoilla linjoilla olen siinä, että meille kaikille tuleville vanhemmille pitäisi suoda mahdollisuus tehdä itse päätökset tutkimuksiin menoista.
Näin isoissa ja henkilökohtaisissa asioissa ei voi olla yhtä ja ainoaa oikeaa ratkaisua joka sopisi meille kaikille. Voi kun me naiset osattais olla lempeämpiä ja kannustavampia toistemme ratkaisuja kohtaan.

Minä kävin maanataina nt-ultrassa (1,3-2,3mm) ja samalla veriseerumissa. Riippumatta sen tuloksista en ole menossa muihin tutkimuksiin kuin rakenneultraan.


Ei ole saanut minun ehdotukset jonkinlaisesta listasta vastakaikua :|

Jospa minä yrittäisin kyhätä jotain. Perjantaista tulee tosin viikon mittainen nettipimento, kun ollaan mökille lähdössä. Mutta jos kaikki listaan mukaan haluavat laittavat minulle yksityisviestinä tietonsa, niin voin ne sitten ensi viikonloppuna koota yhteen.

Miten olisi vaikka tälläinen rivi jokaiselle??????

Nevi....40v....viides (tyttö -89, poika -92, tyttö -95, tyttö -06 + lainatyttö -93)....rv 13+1

tuohon voi sitten vaikka lisätä halutessa tyttö/poika, tuleeko muuta mieleen?



Nevi ja Vilttitossu rv 13+1



 
tuttelitar....39v.....kuudes(p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)...rv9+1....la20.1.09

Joo nevi, ei näissä asioissa tosiaan ole yhtä oikeaa ratkaisua, myös elämäntilanteet muuttuu ja ajatukset niiden myötä. Nuorempana en esim.itse olisi voinut edes ajatella seuloihin osallistumista, se tuntui aivan kamalalta ajatukseltakin kun lapsettomuuden kans oli taisteltu monia vuosia, silloin olisi voimavarat riittäneet jopa sairaalle lapselle. Nyt kuitenkin kun ikää on enemmän, ja omalla kohdallani vielä pieniä lapsia niin asioita on ajateltava aivan eri lähtökohdista, eli siitä että myös he tarvitsevat minua vielä vuosia melkolailla täysipainoisesti.
Veriseulaan ja np-mittaukseen menen, puktiota päätettiin miehen kans vielä miettiä tämän ensimmäisen seulan jälkeen, tuntuu että vielä ei jaksa niin pitkälle ajatella...

).(Neuvolassa tänään löytyi maailman ihanin jympse :heart: :heart:
:heart: 9+1 :heart:
 
Onnittelut jympsystä :D tuttelitar :flower:

Hienoa, että huomasit laittaa tuon la, sen unohdinkin ihan kokonaan.

Nyt pakkaamaan mökkireissua varten. Siitä tuleekin urakka, kun pitää sulloa kuuden hengen kamat autoon. Vähänkös tuo naapureiden peräkärry houkuttais :whistle:
Siihen mahtuis niin kalastusvehkeet kuin uimalelutkin.

Tulen vielä illemmalla kurkkimaan :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 13+2
 
nevi, myös mut voi myös listata eli:

Czarina....40v.....ensimmäinen....la26.11.08 (poika tulossa)

Tuota raskausviikkojen määrää en laittanut, sillä nehän muuttuu koko ajan - ei kukaan jaksa päivitellä niitä varmaan joka päivä :)
 
Hei!

Tulin ilmoittamaan että meille on syntynyt suloinen pikku prinsessa tiistaina, rv 40+4. Kotiuduimme eilen. Synnytystäni yritettiin käynnistää kolmena päivänä ja vihdoin neljäntenä se käynnistyi. Synnytys jälleen nopea, raju ja kivulias. Synnytyspelkoni ei kyllä kadonnut minnekään, päinvastoin. Kyyneleet tulee vieläkin silmiin pelkästä ajatuksesta. Minä tollo yritin mennä mahd pitkälle ilman puudutusta ja sitten oli jo liian myöhäistä saada se. Kohdun suu oli pitkään vain sentin auki kunnes tunnissa aukeni loput 9 cm. Vauveli painoi syntyessään 3700 ja pituutta 50 cm. Rajun synntyksen vuoksi vauva kiikutettiin teholle muutaksi tunniksi koska oli niin veltto eikä hengittänyt kunnolla, kyllä säikähdimme. Mutta nyt on kaikki hyvin. Hän on niin uskomattoman pieni ja ihana!!

Joko Anskulla vauveli maailmassa??

osanottoni maijametelle, halaus!

miina70, pikkuneiti 3 vrk
 
myös mut voi myös listata :
anjamarita....39v.....ensimmäinen....la22.7.08 (tyttö tulossa)

Kotiuduin eilen illalla kuopion reissulta sukuloimasta. Nyt on käyty sukulaiset kattomassa vika kertaa ennnen poksahtamista. Itsekseni ajoin tämän 420 km matkan suuntaansa, 2 pysähdystä riitti mennen tullen. Eikä alkanut supistelemaankaan, vaikka vähän sitä pelkäsin etukäteen.
on se mukava olla kotona ja nukkua omassa sängyssä.

Hyvää juhannuksen jatkoa vaan kaikille.

anjamarita ja Sara 35+4
 
POIKA SYNTYI 18.6 KLO 12.42 JA MITAT HÄNELLÄ OLI 50 CM PITUUTTA 3235 G PAINOA.

Synnytyksestä lisää ja tarkemmin kunhan tässä taas pystyy normaalisti istumaan
Eilen kotiuduttu ja viime yö meni siinä hereillä sillä tää tuntuu olevan yö kukkuja...Väsyttää siis.


Ansku71 ja pikku jäbä 4 päivää
 
ansku71, miina70 - onnittelut :flower:

Itellä menossa ruhtinaalliset rv7+4. Välillä kuvottaa, toisinaan alavatsassa tuntuu painetta, k a m a l a väsy koko ajan... Lauantain vastaisena yönä nukuin n 10 tuntia, sitten päivällä ensin 1 h päiväunet ja illemmalla 2 h päiväunet! Kuvotukseen auttaa pieni napostelu, esim. hedelmä, teetä, jotain muuta pientä... mutta mitä?

Antaakaas vähän neuvoja napostelujen suhteen - minkä olette todenneet hyväksi? Jonain aamuina auttaa aamupalan jakaminen kolmeen osaan, esim. ensimmäiseksi jääkaappikylmä omena, tunnin päästä jogurtti, siitä tunnin päästä banaani. Olisko pähkinät hyviä, tai rusinat, kuivahedelmät? Pienissä määrin kerralla, siis, ei kourakaupalla..?
 
Huomenta kaikille ja onnittelut Miina70 & ansku71 ! :wave:

Juhannus meni täälläkin ilman ongelmia, vaikka pikkasen jännittikin junamatka Tampereelta Ouluun ja takaisin sekä se, että tuli pyöräiltyä kilometrikaupalla. Istukka on niin alhaalla että joutuu ottamaan iisisti, mutta ongelmitta onneksi meni.

Viime yönä tosin säikähdin kun heräsin hiestä märkänä julmettuun vatsakipuun ja ajattelin jo että ei jumantsuikka, onko keskenmeno tulossa... ONNEKSI iski näköään vain vatsatauti, huh!


Czarina & "Lilliputti" rv 17+5
 
NEVI: Olisi hienoa jos jaksat ja viitsit listaa kyhätä. Mukava olisi raskauksien jälkeenkin jutella jo meidän "iäkkäämpien" kans. :) Ajatukset kuitenkin monella aikalailla samansuuntaisia ja kun elämää jo hieman elettynä, asioihin todellakin suhtautuu eritavalla. Luin nuo kertomukset läpi veriseuloista yms... ja tottahan se on että jokainen omat ratkaisut tekee. Meille oli päivänselvää että kun kerran raskauduttu ollaan niin vauva tulee jos tullakseen. Olisi toki ollut raskasta jos ei olisi terve ollut.

No nyt opetellaan vauva arkea jälleen kerran :) Kyllä tuo keskimmäinen nyt niin pahassa uhmassa jotta hänen kans välillä aika uuvuttavaa. Kokeilee rajojaan todella ja vauvaa yrittää väliin lyödä yms..
Poika on hellyttävä ja kiltti, eli ei ainakaan vielä kovin ole masu vaivoja ollut. Jospa niiltä välttyis. Öisin kyllä heräilee tiuhaan ja saattaa jopa valvoa parikin tuntia muttei itkeskele.

Synnytys lähti käyntiin itsekseen ti iltana klo 23. Supisteluja jatkui aamu 03.00 saakka 10-15 min välein jonka jälkeen ne loppui kuin seinään. Sain nukuttua parisen tuntia jonka jälkeen supistelut palasi ja kuudelta ne lyheni 3-7 min. Soittelin sit klo 7 synnärille kysyäkseni insuista uskallanko niitä pistää ja sain käskyn mennä näytille. Synnärillä olimme klo 8 jolloin olin 4 cm auki. Eipä muuta kuin sairaala tamineet niskaan ja sokeri tippaan . Supistelut kävi sit kivuliaammiksi ja lyhenivät sitä mukaa. Klo 8-10. ne tulivat 3-5 min välein ja minä vetelin ilokaasua sen minkä kerkesin. Klo 10.30 olin 7 cm auki ja sain heti perään epiduraalin. siinä vaiheessa supistukset tulikin jo minuutin välein. Lääkäri kävi sit puhkaisee kalvot ja melkein heti perään alkoi työntö poltot. No eipä siinä lupaa vielä herunut sillä tilanne oli se että olin auki reilu 8 cm. Klo 12.30 jälkeen kätilö totesi että olen täysin auki ja voisin alkaa ponnistaa. Mutta minäpä tyttö se sanoin etten mitään ponnistele kun en USKALLA..kätilö vaan totesi että kyllä sitä on uskallettava..hehheh..en edes tajunnut miten ponnistaa ja minnepäin, sillä keskimmäisen aikana ei noita työtntöpolttoja tuntunut ollenkaan ja lääkäri silloin kertoi milloin pitää työntää. No eipä siinä auttanut muu kuin ryhtyä tuumasta toimeen ja 7 min ponnistamisen jälkeen pojun pää tuli esiin jolloin heti ensimmäinen parkaisu kuului. Samassa oli koko jäbä ulkona ja totesin vaan että poikahan se on kuten arvasinkin ennakkoon. Napanuora oli ruhtinaalliset 0,85 cm pitkä. Hieman jalat ja kädet sinersi kun joutui olemaan hieman aikaa pää puoliksi ulkona kun meikällä loppui usko siihen että vauva ulos minusta tulee. Pisteet siis sai 9-9-9.
Kuten MIINA70 kertoi ettei synnytys pelko mihinkään hävinnyt niin kylläpä se tännekin jäi hyvin voimakkaana. En enää halua kokea sitä kipua enää. No meidän lapsi lukumäärä nyt täysi joten sinne sterilisaatio jonoon paperit laitetaan kunhan jälkitarkastukseen menen.

Nyt kylvettää pojua ja iltatoimiin!!!!

 
neuvola kuulumisia:
Painoa tullut 1050g/vko!!! nyt yhteensä 12.7kg
turvotus +
pissa ja rr ok
Kohdnpohja 36, yli yläkäyrän
vauvan pulssi 135 ja liikket ++
tarjontaan viisto, että johonkin suuntaan pyörinyt mutta ei kuitenkaan vielä oikein rt kunnolla

Laittoi nyt lähetteen sinne äitiyspolille ja sieltä jo soittivat ja antoivat ajan ensi maanatai-aamuksi. Siellä kuulemma kätilö ultraa ja jos rt kaikki ok. jos viisto tai joku muu varataan aika lääkärille.

anjamarita ja Sara 36+3
 
Kotona taas!

Mukava oli viikko olla perheen kanssa mökillä =)
Ja ihanaa oli tulla kotiin :D

Kassit ja pussukat tuossa vielä odottavat tyhjentämistä ja pyykkikonettakin pitäisi alkaa rääkkäämään.

Keräilen viikonlopun aikana tietonne ja laadin jonkinlaisen listan meistä. Mukavaa jos mahdollisimman moni meistä ilmoittautuu mukaan =)

Kotona oli muuten kirje odottamassa jossa luki;
'Teiltä otetusta verinäytteestä tehdyn seerumiseulonnan tulos oli normaali. Tämä tarkoittaa sitä, että sikiön kehityshäiriön mahdollisuus on hyvin pieni.'
:D :D :D



Nevi ja Vilttitossu rv 14+3
 




anjamarita....39v....ensimmäinen....la 22.07.2008....tyttö tulossa

säihke....36v....kolmas (t-01, p-03)....la 19.08.2008

Äiti-66....neljäs...(t-98, p-00, t-05)...la.21.08.2008

sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

TeSuLah....41 v....kolmas....(p-03, t-06)....la 25.11.2008

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....poika tulossa

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....tyttö tulossa

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)....la 23.12.2008

janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)....la 20.01.2009

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009

diddlina....36v....toinen (t-04)....la 04.02.2009






Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt poika 18.06.2008 :heart:



 

Yhteistyössä