35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Tääkin mamma tulee moikkaa tänne. Eli olen kohta 35 v ja 7 lapsi masussa kasvaa. eilen oli eka ultra ja olihan siellä joku vilkas epeli :heart:. Mulla ei ole ollut mitään tuntemuksia raskaudesta ja oli siis ihan mukavaa saada varmuus.

Tanja72.......... 11.4........ 7.laps.....Nkl
 
Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS.

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS

Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS

*Strömsö......25.2.......1lapsi..K-HKS

*Mai68..........28.2.......1lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Eulis...........21.3.......2.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS

Päivitin taas listaa tähän asti. Eli seuraava päivittäjä kopioi aina tämän viimeisen version =)
 
Meitähän alkaa olla täällä jo monta =)

Onko jo monella vauvantarvikkeita hankittuna ?

Eilen illalla vähän mietitytti uskallanko tänään töihin ollenkaan, kun
vuotelu taas illalla lisääntyi. Mutta kuinka ollakkaan, tänään ei olekkaan
vuotanut ! Ihanaa jos se alkaa olla ohi. Ei olekkaan kestänyt yhtäjaksoisesti vasta kun viisi viikkoa :attn:

En silti malttaisi odottaa ensiviikkoon, jolloin on taas neuvola :/
Sydänääniä olisi ollut kyllä kiva kuulla tälläkin viikolla, niin ei pelottaisi
niin paljoa.
Liikkeiden tunteminen kun on vielä ihan arvailua. Onko niitä, vai vasta
kuvittelua.

Onko tässä porukassa muuten muita hevosihmisiä ?

Itse jouduin lopettamaan ratsastuksen hiukan aikaisemin, kun olin
ajatellut eli silloin kun se raju vuoto tuli. Katselen kaiholla syksyisiä sänkipeltoja joille olisi niin mahtava päästä laukkaamaan ja nauttimaan.

No kaikki ajallaan ja nyt kuitenkin tämä pieni on etusijalla.
Toivottavasti keväällä toipuu nopeasti, niin tauosta ei tulisi huikean pitkää.

Hyvää viikonloppua kaikille toivottaa: Strömsö ja masuasukki 17+3

:wave:
 
Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS.
*Apassin kyynel...19.11...3.muksu. TAYS

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS

Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS

*Strömsö......25.2.......1lapsi..K-HKS

*Mai68..........28.2.......1lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Eulis...........21.3.......2.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS

Päivitin taas listaa tähän asti. Eli seuraava päivittäjä kopioi aina tämän viimeisen version =)

Lisäsin itseni

=)
 
:wave: täällä yks heppaileva mamma. Ei tosin ole omaa vaan ihan tunneilla olen käynyt.... tosin toukokuun jälkeen ei selkään enää ollut asiaa, kun opettaja sanoi ettei ota tunneille kun viides kuukausi alkaa. Nyt käyty vaan nuuskimassa tytön kanssa talleilla ja olenpahan päässyt tyttöä taluttelemaan. Seuraavaksi varmaan pääsee selkään sitten tammikuussa. Tytöä kun odotin kävin vielä kuudenella kuulla ratsastamassa, mutta islanninhevosilla. Ja en muuten tota harjotusravia mennyt kun se ei tuntunut hyvältä. Laukka tuntui kunhan se ei ollut kiitoa.

Ihanaa sain nukuttua kokonaiset 8h ilman ylösnousuja....luksusta! =)

viivin ja kaveri 35 +2
 
Pakko myöntää ihana masu näkyy.Ja rinnat kasvaneet.Minulla on ollut viime
aikoina ollut rinnat arat ja etenkin nännejä on kutittanut vimmatusti.Olen
jopa käynyt näyttämässä neuvolassa sanoivat johtuu hormooneista ja sanoi että voi maitoakin tihkua vähän.Onko kenelläkään tihkunut maitoa tai kutittanut nännejä niin kuin mulla?Eilen oli ihana tunne kun olin kaupassa
tunsin masussa pieniä liikkumista. =) .Tänään on meille erityinen päivä
minä ja mun mies olemme olleet vuoden kihloissa :heart: Ja mun pojan nimipäivä ja isäni synttärit. nyt olis rv 22+1 Onnellista odotus aikaa kaikille! :flower: :hug:
 
Viivin

Olet kuitenkin tosi pitkään saanut ratsastaa. Mä olen ihan kade.
Menin kanssa kevyessä ravissa siinä loppuvaiheessa, kun vielä sain mennä.
Mullakaan ei ole omaa, mutta vuokrahevonen, jota ratsastan hevosen omistajan kanssa puoliksi. Omistajansa on kuukauden pidemmällä raskaana, kuin minä, ja vielä on kanssa mennyt kevyesti. Kävin viime vkl kateellisena katsomassa miten sujuu.
Tänään käväsen siellä rapsutuskierroksella taas, ettei tule vierotusoireita =)
On kyllä parikin tuttua, jotka ratsastaneen melkein loppuun asti,
mutta riippuu niin monesta asiasta, miten pitkään voi mennä.
Työkaverikin lopetteli vissiin viikolla 14 ja ihan hyvä että lopetti, kun
se heppavanhus oli tunnettu linkona.

Äippä70

Sullahan nyt juhlittavaa tänään riittää...
Onnea kihlauksen vuosipäivän johdosta !

Mulla kanssa maha alkaa näkyä jo ihan hyvin. Ihan hassua tutustua tähän uuteen erilaiseen vartaloon =) Hassua on sekin, että aamulla maha on vähän pienemmän näköinen ja pehmeä ja illemmalla se onkin isompi ja piukea. Mies huomasi tänään kanssa ihan saman ja siinä sitä oli taas kummastelemista :LOL:

En ole varma tunnenko liikeitä, vai kupliiko vatsa muuten vaan.
Yöllä kuitenkin oli vähän sen oloista melskausta, että tulkitsin ne
pienen riehumiseksi :heart:
 
Minäkin haluan joukkoon mukaan!!! =)

Olen 36 v (kaksonen -71) ja minulla on tytöt 4,5 v ja 3 v. Nyt odotan kaksosia (viikkoja vasta 13, laskettu aika 10.4.08). Raskaus on ollut ihan alusta asti todella rankkaa, ja välillä tuntuu että ei fysiikka ei meinaa kestää tätä rajua oksentelua. Nostan hattua teille vielä vanhemmille odotajille..!!! Rankkaa on myös se ettei ole omaa äitiä apuna tai ketään muutakaan. Miehellä pitkät työpäivät..!!
 
Tuplasti Onnea Bettina!! :flower:
Kaksosraskaudet kai voi olla aika rankkoja..?? En tiedä, kun ei kokemusta ole, mutta onhan se fysiikalle rasitus, kun ihan yksöisraskauskin voi olla aika rankka kokemus. Koita jaksaa siellä Englannin maalla ja tänne vaan purkamaan mieltä! :hug:

Täällä menee leppoisasti, oltiin risteilemässä pe-la, sellainen miniristeily eli paljon hyvää ruokaa ja hirvittävästi ostoksia; kosmetiikkaa ja karkkia :p jälkiruokapöytä jäi kyllä mieleen.... oi oispa joka päivä sellaiset herkut tarjolla :D
Ostettiin varmaan loppuvuoden namit sieltä, joten saa sitä ihan noittenkin kans jo kattoo paljon syö, ettei joudu sokerirasituksiin... :whistle:

Myöhästyneet onnittelut eilisen juhlien johdosta Äippä70! :flower:
Tissit on herkkinä täälläkin... jännä juttu sinänsä, et silloin heti plussan jälkeen oli ja nestettä tihkui jo silloin, mut sit se meni muutamaks viikoks ohi ja on nyt taas palannut! Ihan hirveen kipeet rinnat!! Tuntuu, et suihkussakin saa varoa ja kuivatessa kans ihan vaan varovaisesti taputella... Ja miestä pitää välillä muistutella, et silleen hellästi vaan... ;)

Leppoisaa sunnuntain jatkoa kaikille! Meiän pitäis alkaa pistää kamppeita kasaan, kun on muutto tulossa lokakuun lopussa, et pakkailun merkeissä pitäis seuraavat viikonloput ja tietty arki-illatkin viettää....
Mut saa siis potkia pakkailemaan, jos vaan täällä notkun kaiken vapaa-aikani :saint:

Hexodus ja masutyyppi 17+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS.
*Apassin kyynel...19.11...3.muksu. TAYS

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS

Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS

*Strömsö......25.2.......1lapsi..K-HKS

*Mai68..........28.2.......1lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Eulis...........21.3.......2.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08
* Bettina........10.4......2 lapsi
*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS

Päivitin taas listaa tähän asti. Eli seuraava päivittäjä kopioi aina tämän viimeisen version =)

Lisäsin itseni

=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bettina:
Minäkin haluan joukkoon mukaan!!! =)

Olen 36 v (kaksonen -71) ja minulla on tytöt 4,5 v ja 3 v. Nyt odotan kaksosia (viikkoja vasta 13, laskettu aika 10.4.08). Raskaus on ollut ihan alusta asti todella rankkaa, ja välillä tuntuu että ei fysiikka ei meinaa kestää tätä rajua oksentelua. Nostan hattua teille vielä vanhemmille odotajille..!!! Rankkaa on myös se ettei ole omaa äitiä apuna tai ketään muutakaan. Miehellä pitkät työpäivät..!!
Tervetuloa Bettiina joukkoon . Lisäsin sinut listaan.
onnea minunkin puolesta ja voimia ja jaksamista kaksosia odotellessasi.
hyvää syksyn jatkoa :hug: :hug: :flower: :flower:
 
Nostetaan listaa.

Tervetuloa Bettina! Ja paljon jaksamisia sinulle. Aika huklina tuntuu jo nyt olevan sinulla.

Strömsö: olisin varmaan käynyt pidempäänkin ratsastamassa (jos oikein kauniisti olisin opettajalle puhunut), mutta täällä nuo vakio tunnit loppuivat ja alkoi kesäkurssit.... täällä on talleilla yksi aika varma heppamamma mikä ei hötkyillyt juuri muuta kuin rekkoja. No pianhan sitä taas pääsee selkään. TOivottavasti tammikuussa viimeistään.

Omanapaa: tänään sain laitettua hoitopöydän kuntoon =) . Huomenna on luksusta taas tiedossa kun mies lähtee tytön kanssa pariksi päiväksi mökkeilemään ja äippä jätetään kotiin. Tosin tyttö ilmoitti että äiti saa sitten rauhassa siivota ja tehdä isille ja hänelle ruokaa.... No olen kyllä ajatellut hemmotella itseäni hieronnalla ja kampaamokäynnillä. Neuvolakin on tiistaina, et eiköhän tuo aika mene mukavasti.

Öitä!

viivin ja kaveri 35+3?
 

Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS.
*Apassin kyynel...19.11...3.muksu. TAYS

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS

Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS

*Strömsö......25.2.......1.lapsi..K-HKS

*Mai68..........28.2.......1.lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Eulis...........21.3.......2.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Bettina........10.4......3. ja 4.lapsi..Englanti
*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS

Aippä-70: Toivottavasti et pahastu, mutta korjasin Bettinan kohdalle tuon lapsiluvun. Pilkunviilaus iski päälle ;) :ashamed:
 
Onnittelut Bettina tuplista :flower: Kiva saada kaksostenkin odottaja porukkaan mukaan.
Tuonne listaan voisi korjata meille tulevaksi 3. lapsen, nyt siellä näkyy olevan että 2. Täällä on kyselty vaivatarvikkeiden hankinnasta, oletteko te muut suunnitelleet käyttävänne isompien sisarusten vaunuja, vaatteita ja varusteita? Meidän vaunut ovat jo 9 vuoden takaa, mietinkin saisikohan niihin vaihdettua ilmapyörät tai kehtaako ylipäätään niitä lykkien kylillä liikuskella :D
Narupaitojakin joku kaipaili, meillä on tyttöjen paidat onneksi tallessa, niitä saattaisi saada ostettua esim. huutonetistä, siellä on valtavasti vauvanvaatteita kaupan.
Kivaa alkavaa viikkoa kaikille :)
 
Heips.

Bettinalle tervetuloa =)

Vaikka täällä Suomessa asun, ei mullakaan ole vanhempia lähellä, joten tosi paljon olen pojan kanssa kahdestaan kotona, eikä omaa aikaa ole. Mies tekee pitkiä työpäiviä ja vapaa-ajat on rakennuksella. Itse en ole siellä juuri ollut ja täytyyhän jonkun olla pojankin kanssa. Onnellisia saa olla ne joilla miehellä on työ 8-16 ja appivanhemmat ja vielä omatkin asuu samalla paikkakunnalla ja antavat vielä apua.

Tänään alkoi 31 raskausviikko. Jotenkin alkaa hirvittämään tuo tuleva synnytys. Esikoinen syntyi suunnitelulla sektiolla perätilan vuoksi ja ainakin vielä tämä tulokas on oikein päin vatsassa. Sekin mietityttää mihin esikoinen menee silloin ja miten pärjää, itsellä tulee kyllä kamala ikävä. Meillä on sairaalaan vielä tunnin matka, toivottavasti ei lähtö tule yöllä. Esikosien syntyessä oli kaikki niin selvää, kun edellsienä päivänä menin jo valmiiksi sairaalaan.

Tänään katselin noita esikoisen vauvavaatteita ja plokkasin sieltä unisexvaatteet. Me ei tiedetä kumpaa sukupuolta pikkukakkonen on. Tarkoitus olis alkaa pesemään vauvanvaatteita ja laittaa ne sitten lipaston laatikkoon. Pojalle järjestän kaappiin pari isoa hyllyä, johon hänen vaatteet laitamme.

Tuskin pääsemme muutamaan, emmekä kiirehdikään sitä, tämän vuoden puolella. Meillä on talo rakenteilla.

Vauvalle on vielä hankintoja tekemättä, pari pientä pukua olen ostanut. Miten olette tehneet tuttipullojen kanssa, kai esikoisen pulloja voi käyttää, jos ne keittää ja ostaa niihin uudet tutit? Suuremmista tarvikkeista täytyis hankkia itkuhälytin. Onko kellään mitä suositella, kaksi aikaisempaa Phillipsin hälytinta ovat olleet suseja? Sisarusrattaita olen myös miettinyt, onko kellään kokemusta edullista sisarusrattaista?

Näin iltaa kohti tuossa rintalastan alla on aina ahdistava ja täysi olo, vauvan peppu painaa. Öisinkin tuntuu, ettei ole hyvä selällään eikä kyljellään. Tällaista ei ollut esikoisen aikana, poika kun oli perätilassa.

Joku valitteli kipeistä rinnoista. Mulla oli alussa sitä vaivaa, mutta nyt ovat rinnat ihmeenkin tavalliset. Ei ole kuppikokokaan kahdella-kolmella kasvanut, kuten esikoista odottaessa. Pelkäsin silloin jo joutuvani lainaamaan lehmän rintaliivejä :LOL: Rinnanpäät ovat kyllä arat. Täytyy toisoa, että imetys muutaman eka kuukauden ajan ei ole yhtä kivuliasta kuin eskoista imettäessä.
 


Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS.
*Apassin kyynel...19.11...3.muksu. TAYS

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS

Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS
*Strömsö......25.2.......1.lapsi..K-HKS
*Mai68..........28.2.......1.lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Eulis...........21.3.......3.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Bettina........10.4......3. ja 4.lapsi..Englanti
*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS

 
Eulis: Korjasin lapsiluvun listaan =)

Meillä on tarkoitus käyttää esikoisen vauvatarvikkeita, mutta esim. vaunut ovat vain 2½v vanhat. Vähän mietityttää täytyiskö niistä pestä kaikki pehmusteet vai riittäisikö, jos pesisi pehmeän kopan suojat? Tosin makuupussisahan vauva siinä nukkuu.

Riippuu varmaan vaunuista, mutta kyllä aika moniin saa renkaat vaihdettua. Suosittelen ilmakennopyöriä, ei tarvi pumppailla.
 
Meirami, kiitos listankorjauksesta. Ei tullut kyllä mieleenkään että vaunut pitää pestä, kahdella lapsella ovat olleet, täytyykin tsekata niiden kunto. Täytyykin selvittää voisiko vaunuihin vaihtaa nuo ilmakennopyörät, merkki on Emmaljunga. Haluaisin vaunuja käyttää vielä tällä uudellakin tulokkaalla vaikka kuosi ja malli ovat varmasti trendeistä kaukana, edesmennyt isoäitini osti ne meidän esikoiselle ja niillä on suorastaan tunnearvoa. Niin moni asia on muuttunut kuudessa vuodessa kun kuopuksen sain, ei ollut silloin edes imetyspaitoja!
 
Hei, oletko Kaneli07 vielä "yhtenä kappaleena"? Luin, että sun la olis ollut jo lauantaina. Entä mitenkä Pömppöli jakselet? Malttaako vauva vielä pysytellä sisällä kasvamassa? Olin muutaman päivän poissa koneelta ja heti tuli ikävä tänne palstalle. Mukava kun uusiakin tulee päivittäin mukaan.
 
eulis: Aika varmasti saat varaosina niihin vaunuihin ilmakennopyörät, kyllähän Emmaljunga on laatumerkki, vaikka olisikin useamman vuoden vanha.

Itsellä kun on vasta toinen tulossa niin ei tiedä miten pitäs nyt toimia eli kai nyt nuo vaunut voi ottaa käyttöön pesemättäkin, jos itsekin olet käyttänyt vaunuja pesemättöminä aina seuraavalla. Sitä oli esikoisen kanssa niin turhankin tarkka, kun oli tietämätön ;) Eihän se koppakaan miksikään ole mennyt, kun ei siihen ole pisuja tullut=) Voisi pelkkä tuuletus pakkasessa riittää ja muuten sitten imuroida ratasosa ja tavarakori. Vai peseeko muut vaunuja, siis suojukset koneessa? Eri asia olis tietenkin silloin, jos ostais vaunut esim. kirpparilta.

Netistäkin saa lukea vaikka mitä. Yhdessä keskustelussa sanottiin, että uusi patja pitää ostaa pinnikseen joka vauvalle. Ei ole tullut mieleenkään, ettei pari vuotta vanha patja, jonka päällä on ollut sijauspatja, muka kelpaisi tulevalle vauvalle, vanha patja voi kuulemma olla syynä kätkytkuolemaan :/ No, kyselin ystäviltäni miten he ovat tehneet ja vähän nolona lääkäriltä tuosta patjan yhtyedestä kätkytkuolemiin, niin utopistiselta se tuntui. Lääkäri sanoi, ettei ole moista kuulutkaan, että hän on kyllä käyttänyt lapsillaan samaa patjaa, samoin olivat ystäväni. No, nyt ostan kuitenkin sijauspatjan uutena pikkukakkoselle, vaikka pesemällä luulisi vanhakin olevan käyttökelpoinen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS.
*Apassin kyynel...19.11...3.muksu. TAYS

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS

Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS

*Strömsö......25.2.......1.lapsi..K-HKS

*Mai68..........28.2.......1.lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Eulis...........21.3.......2.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Bettina........10.4......3. ja 4.lapsi..Englanti
*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS

Aippä-70: Toivottavasti et pahastu, mutta korjasin Bettinan kohdalle tuon lapsiluvun. Pilkunviilaus iski päälle ;) :ashamed:
Kiitos kun korjasit en todellakaan suuttunut =)
 
huomasin tossa miten nopeasti no päivät menee olemme jo
ajatelkaa lokakuussa! kohta tulee postilaatikko täyteen kaikenlaisia
joulupostia.Ja joulu kiireet ym.Minä toivotan kaikille mukavaa lokakuun jatkoa
vaikka on ollut todella äkkiä oleen pimeä olkaa varovaisia liikenteessä :hug: :hug: :wave: :wave: Palataan taas !
 
Toden totta Äippä, niinhän taa aika kuluu. Minä kävin jo joululahja ostoksilla, kun en luota jaksamisiini siinä marras-joulukuussa.

Tänään oli mulla siis se lääkärineuvola ja kaikki oli ihan Ok. Paiakt oli alkaneet pehmenemään (kuten niistä aika kovista vihlasuista päättelinkin), mutta kiini olin vielä. Vauvan pää oli jo kiinnittynyt ja lääkäri totesi että valmis synnytettäväksi kun sen aika on. No toivottavasti ei vielä kolmeen viikkoon :snotty: . Olen meinaan buukannut jos jonkinlasita menoa ja tekemistä nää seuraavat viikot. No sairaalakassi on nyt kuitenkin jo valmiina ( :LOL: ja tosiaan jos tyttäreeni tulee saapi olla kassi nurkassa vielä yli kuukauden)

Kun tulee seuraava kaunis päivä ajattelin mennä tytön kanssa metsään tai kallioille ottamaan jo joulukorttiakin varten kuvat. Et täällä on joulu tosiaan kovaa vauhtia valmisteilla. :LOL: :xmas:

Ja näin sain pinon taas nostettua etusivulle :wave:

viivin ja kaveri 35+5
 
Hei kaikille!
Meillä oli perjantaina rakenneultra...
Ultra-täti mittaili ja tutkiskeli 40min meidän pienokaista.
Kaikki näytti olevan hyvin, kaikki raajat ja elimet ym. olivat paikoillaan. Vauva on 18cm pitkä ja painoa noin 200g :) Saatiin kuusi kappaletta kuvia kotiin ja niitä on kyllä joka hetki tullut katottua.
Laskettuaika muuttui 2. maaliskuuta.
Yhdestä kuvasta saimme sellaisen kuvan että sieltä poika olisi tulossa. Sen näkee sit maaliskuussa, pääasia että terve olisi...
Neuvolaan saatiin aika 24.10. Se onkin vasta toka neuvola käynti, viikolla 8 olen käynyt eka kerran.
Täällä Ruotsissa tuntuu olevan hiukan eri systeemit kuin siellä Suomessa. Olen lukenut että monikin jo tässä vaiheessa olevat ovat käyneet monta kertaa neuvolassa.
Mä en ole edes päässy vielä kuulemaan meidän naperon sydämen sykettä.

Eipä tässä muuta tällä erää!

Kauniita syyspäivän jatkoja kaikille ja voikaahan paksusti!

Mai 18+1
 
Tännehän on tullut uusiakin monta, kiva. Minulla oli "kiva" viikonloppu, olin sairaalassa seurannassa, kun verenpaineet taas oli niin koholla perjantaina, kun kävin kontrollissa. Lääkitykselle jouduin, tuntuu että nyt on rauhoittunut. Onneksi on kotona mittari, niin voin täälläkin seurata tilannetta. Kyllähän ne sitten tutki jos on jotain raskausmyrkytykseen liittyvää, mutta ilmeisesti viittaa enemmän verenpainetautiin. No, se onkin mulla sukurasitteena, ihan kuin diabeteskin. Sokeriarvot ihan hyvänä näyttää pysyvän, kun katsoo mitä syö. Eilen pääsin sairaalasta kotiin, ultrasivat vielä eilen napavirtaukset ja painoarvio oli jo 2489 gr. Iso poika jo. Muuten sisätutkimuksessa ilmeni että "paikat" oli samassa tilassa kuin viikko sitten, joten ilmeisesti tilanne siellä on ihan ok. Kyllä tämä tästä. Huomenna on jo rv 35 täynnä, joten voi olla jo ihan rauhallisella mielellä. Parin viikon päästä kontrolli sitten.
Mutta hui sentään, loppukuusta olisi tuon esikoululaisen 6-vuotissynttärit, ja kun ei tiedä milloin tämä tuleva syntyy, niin pitäis varmaan jo keksiä mitä pojalle lahjaksi ja millonkahan sitä uskaltais ne synttärit pitää... Kun se nyt välttämättä haluaisi eskarista niitä kavereita, ja kun ei kovin isoja kemuja kuitenkaan jaksaisi pitää. Oli vauva syntynyt tai ei. Onneksi ystävä tuossa lupasi autella mutta hänelläkin on omatkin juttunsa, kaksi pientä lasta ja kolmas tulossa. No, pitää ruveta nyt miettimään tuotakin asiaa vähän tarkemmin, että miten sen järjestäis...
Nyt onkin mentävä laittamaan poikaa yöpuulle, joten hyvää yötä teillekin! Pömppöli 34 + 6
 

Yhteistyössä