35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Mihin tämä aika menee, kun päivät vaan vilahtaa ohi...

Eli: pieni poikamme syntyi 22.10.-07 eli reilu pari viikkoa ennen laskettua aikaa, sehän olisi ollut 7.11. Painoa oli "ruhtinaalliset" 2640gr ja pituutta 47 cm. Mutta terve ja jäntevä poika. (Joka tuntuukin nyt heräilevän äänten perusteella). Ollut aika rauhallinen tapaus, paitsi tänään oli koko päivän vähän levoton, taidan imetellä vähän liian usein, kun vatsa sitten kurisee. Nyt nukkui kyllä kolmisen tuntia, ehdin jopa käymään suihkussa.

Aina se vaan on vähän hakusessa arki kun uusi vauva tulee taloon. Ovat jotenkin erilaisia persoonia kaikki. Tämä tuntuu olevan melkoinen tissimaakari, joka masun nipistykseen pitäisi tissi suuhun saada. Pitää yrittää seurata, miten pärjäisi vähemmällä. Toisaalta painon vuoksi tarvitsee kuitenkin ruokaa. Torstaina on eka neuvola, ja olen kyllä tasan varma, että hyvin on paino noussut.

Mutta kirjoitus tuli sekava, kun toisella korvalla kuuntelee milloin hälyttää makkarista kunnolla. joten taidan lopettaa ja kirjoitella paremmalla ajalla jokin toinen päivä.
Joten hyvää jatkoa toivottaen Pömppöli ja poika 8 päivää.
 
Pömppöli: lämpimät onnittelut! :flower: :flower:

Tänään mulla tsekkausultra... pitäkää peukkuja että Inkulla on kaikki hyvin. Vuodot on pysyneet nyt poissa ja aamupahoinvointi on alkanut.

Saara ja Inkku 5 + 5
 
Vahingossa eksyin tänne kaksplussan sivuille ja ilokseni huomasin tällaisen ketjun mistä löytyy meitä hieman "varttuneempia" odottajia. Yleensä ottaen ei tule kovasti kirjoiteltua tuolla muissa ketjuissa kun osallistujat ovat paljon nuorempia.
Toivottavasti mahdun vielä tähän ketjuun seuraksenne.
Olen 38 vuotias ja odotan toista lasta raskausviikolla 34. Esikoisemme on poika jo peräti 9v ja nyt olemme mieheni kanssa heränneet tilanteeseen että halusimme pojalle sisaruksen jonka kanssa voi täällä maailmassa tallustaa kun meistä sitten joskus aika jättää, kuulostaapa surulliselta.
Loppuraskautta siis mennään päivä kerrallaan ja ensi viikolla aloitellaan virallisesti äitiysloma, mitä onkin jo odoteltu

B)
 
Huomenta!

Pömppölille suuret onnittelut! Ihania uutisia!

Saarax: Onnea ultraan. Täällä kovasti peukuttelen!

kipinä: Tervetuloa joukkoon ja onnea viimemetreille!

Itse täällä viettelen vapaapäivää, niin ehtii täälläkin käymään. Kaikki ennallaan, liikkeitä yritän kovasti kuulostella ja välillä luulen, että tuntuukin, mutta kovin harvakseltaan vielä ja heikosti, niin aivan varma en ole. Hyvää päivänjatkoa kaikille harmaudesta huolimatta!

Puella 15+1
 
Kaikki hyvin ultrassa, Inkku-neiti (intuitio sanoo että tyttö tuloillaan) oli jo 4 mm pitkä ja pikku sydän tykytti, yhden pikselin täplä screenillä vilkkui =) Voi kun nyt kaikki menisi hyvin loppuun asti. Vuotoa ei ole enää ollut.

Olenkin jo 6 rv + 1, laskukaavat metsässä sittenkin minulla, eli laskettu aika 24.6.
 
Tervetuloa uusille!!! =)

Täällä sitä ollaan kanssa ihan loppumetreillä ja yhdessä kasassa. No täytyisi nauttia tästä viimeisitä hetkistä masun kanssa, kun tää on meidän vimppa.

Olen ainakin tässä raskauden lopussa saanut paljon aikaan kun vihdoin sain luvan touhuta. Piha on haravoitu paremmin kuin koskaan. Täytyy siirtyä varmaan naapureiden pihoille seuraavaksi. Kämppä on siivottu ja vaatteita on urakalla pesty...... hmmm onkohan edes ehtinyt kerran olla päällä kun kauhee touhutin on iskenyt ;) . Olen jopa jouluvalmistelut aloittanut ja nekin on aika hyvillä mallilla :snotty: eli lahjoja ostettuna ja tehtynä ja paketoituna. No sainpahan isänpäivän lahjankin pakettiin ja askarreltiin tytön kanssa korttikin valmiiksi. Kaverin häätöpöivä on 12.11. ellei ole itse ennen sitä päättänyt kuitenkin lähteä syntymään..... no jos sisareensa tulee on aika itsepäinen asioissa =)

Maha on laskeutunut niin että muutkin sen huomaa. Kovasti olen ollut suosittu nyt pari päivää kun kaikki on kyselleet että joko...? Lupasin kyllä infota heti kun jotain tapahtuu, välillä ottaa päähön nuo joko jo utelut, mutta ymmärrän kyllä....

No eipäs tässä mitään muuta kuin tätä omaa napaa vaan. Tsemppiä ja jaksamisia kaikille muille odottajille.... nyt iltalenkille ja saunaan
:xmas:

viivin ja kaveri 40+0

lisäys: ainiin lähes kaikki veikkaavat poikaa, jopa neuvolassa. Saapas nähdä kun yksi "varma veikkaaja" on sanonut että tyttö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vappuvauvan äiti:
Olin ultrassa eilen. Kaikki ok.
Np oli 1,6, mutta menen vielä lisäksi seerumiseulontaan.
Rv nyt 13+1
Onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Mulla oli kans tuo nt 1,6 siis korkein arvo mitatuista, se vaihteli. Veriseerumissa en käynyt, kun se olisi kannattunut ottaa jo ennen np-ultraa, en saanu aikaiseksi käydä, kun sen kanssa arvoin. Mulla ultra oli rv 12+2, yksityisellä kävin ja lääkäri suositteli, että jos seerumin haluaa se kannattaa otta heti siellä tai sitten 12+5 viimeistään. Yksityisellä se ois maksanut yli 80e ja terkkarissa se olis otettu ilmaiseksi, mutta koska en sitä esikoísestakaan ottanut, en ottanut nytkään. Se, kun usein antaa vääriä hälytyksiä.
 
Pömppöli, lämpöiset onnittelut pikkumiehestä :flower: :flower: :flower:
Kipinä, tervetuloa mukaan porukkaan =)
Onnittelut myös hyvistä ultrakuulumisista vappuvauvan äidille ja SaaraX:lle.
Viivbin, sä olet ollut ihailtavan ahkera!
Omaa napaa: kävin eilen rakenneultrassa Naistenklinikalla, sama mukava kätilö oli kun ekassakin ultrauksessa, kaikki tähän asti ok ja vauva on poika. Ihan tyttöolo on ollut koko ajan ja olin ihan äimänä että tuleeko meidän tytöille pikkuveli (kovasti nuo pikkusiskoa toivoivat). Kovasti on itsellä hämmentynyt olo, hassua. Mutta onneksi lapsikin kasvattaa äitiä eli eiköhän tässä pärjätä pojankin äitinä =) Nyt viikkoja on 19+6 ja la edelleen se 21.3. Menen vielä Brunon 4 D-ultraan joulukuun alussa.
Leppoisaa viikonloppua kaikille!
 
Eka nla käyty: kohtu kasvanut hyvin ja sydänäänetkin saatiin kuuluville! Menossa rv7, mutta arveli että rv.t olisi jo pidemmällä koska näin aikaseen ei ole keneltäkään kuulut vielä sä...Varmentuu sitten ultrassa rv12....Sain lähetteen labraan veritesteihin jotka annan sitten rv9 aikaan...ennen ottivat nla.ssa sen.

(.) öklötys aaltoilee ja pakolla syö. Illalla tekee vasta mieli kunnolla kaikkea hyvää...kuten karjalanpiirakkaa :LOL:
:wave:
 
Paljon ONNEA pojasta!!
:hug:


Onkohan viivin nyytinhakureissulla...??

Tervetuloa uusille tähän meittin "vanhempien verkkaiseen pinoon" ;)

Me oltiin jopa nettipimennossa muuton vuoksi... :xmas: ekaks ei yhteydet toimineet niinku piti, ja sit ei pidetty kiirettä koneiden virittelyn kanssa, kun on tota hommaakin..!! Paljon on saatu aikaseks, mut paljon on vielä purkamattomia laatikoitakin... *huohh* noh, kaipa ne jouluun mennessä on purettu :D

Sitä paitsi nyt ei ole kiire!!! Vanha kämppä kun on tyhjätty, niin nyt voi vaan laitella tätä uutta ihan omaan tahtiin! Ei tarvinnu muutonkaan aikana kun olla jaloillaan, heilua rätin kanssa tai toimia kuskina, niin sekin riitti aikaansaamaan pienii supisteluja.. (kai ne niitä oli, kun vatsaa silleen jännästi kiristeli...) eli ihan hissukseen vaan touhuun täällä. Tää viikko on vielä lomaa ja ens viikolla pitäis sit taas töihin mennä (ei kyllä kauheesti huvittais :p ).

Eka neuvola täällä uudella alueella oli viime viikolla ja kaikki OK, sf-mitta oli jo 24cm, että kyllä löytyy massua :whistle:
Liikkeet on jo päivittäisiä ja tulleet säännöllisimmiksikin. Meno kiihtyy iltaa kohti, joten kyllä se meidän jälkikasvua on ;)
22 vkoa tuli täyteen, joten nyt vois alkaa laitella kela-papruja eteenpäin, kunhan ne täältä pinoista vaan löydän...
Kyllä tää aika vaan rientää....... marraskuu jo, nopeesti tulee menemään loppuvuosi B)

Mukavaa viikonalkua kaikille! =)

Hexodus ja masumöyrijä 22+5
 
:wave: koossa edelleen. Lupaavia suppareita taas tänään tullut, mutta ne sitten hiipuivat taasen pois. No korkeintaan viikko vielä.

Neuvola on keskiviikkona joten silloin taas lisä kuulumisia, ellei onnekaasti kaveri päättäisikin lähteä tutustumaan jo vihdoin maailmaan. =)

viivin ja kaveri 40+4
 
vappuvauvan äiti

Riippuu mikä veriseula. Se mikä liitetään np-ultran tulokseen pitää todellakin ottaa mielellään jo rv 12 ja enemminkin; näin mulle sanottiin neuvolassa ja yksityisellä. Mutta sitten on olemassa myöhemillä viikoilla otettava down-seula. Np-ultrakin jo yli rv 14 on melko myöhäinen ajankohta saada luotettavia tuloksia.
 
Me saimme kauniin tyttövauvan 071107 klo 4:22. Tyttö on 50 cm ja painoa oli 3610g. Synnytys oli nopea. Yhdeltä yöllä sairaalaan ja siitä sitten jo 4:22 tyttö syntyi. Mutta lisää myöhemmin.

-viivin ja mimosa-
 
Onnea viivinille ja pikkuprinsessalle =) :flower:

Eulis kyseli kuka taitaa olla seuraava pinossa, listan mukaan Apaasin kyynel la 19.11 ja sitten minä la 2.12, hui. Listaa ei tosin ole päivitetty, esim. Kipänä ei ole kertonut laksettua-aikaa, mutta se taitaa olla noin pari viikkoa minun jälkeen. Menen 28.11 äitipolille vielä toisen kerran koko arvioultraa ja saa nähdä jäänkö sitten käynnistykseen. Minua pelotaa kovasti se miten synnytyksestä selviämme. Tähän asti ei juuri suurempia vaivoja ole, mutta nyt on turvotus iskenyt nilkkoihin.

Kuullaan
- Meirami rv 37+1
 
Tässä tännekkin kopio tonne vauvat 0-12 palstalta laittamastani synnytyskertomuksesta.....

Tyttö syntyi sutjakkaasti 7.11. klo 4:22. Rv 40 +6 . Yhdeltä lähdettiin sairaalaan ja tyttö ponnisti tosiaan muutaman tunnin jälkeen ulos. Edipuraali ehti vaikuttaa hyvin kun sain sen saman tien kun menin sairaalaan sisään. Supistukset olivat kotona n. 4min ja matkalla tihenivät 3 min. Miehen kaasujalka alkoi painamaan kun sanoin että kolmen minuutin välein tulee . Matkaa meillä sairaalaan on 30 km, joten ei kiirettä pidetty vaikka anoppi kävi hoputtamassa että lähtekää jo. Synnytys eteni nopeasti ja saatiin täyden kympin tyttö 10-10-10. Tosin seuraavana päivänä keltaisuusarvot olivat koholla ja hän joutui valohoitoon päiväksi, mutta jo lauantaina päästiin kotiin ja nyt huolehditaan tuosta syömisestä että saa kolmen tunnin välein ruokaa (täytyy herättää jos ei itse herää, mutta ei sitä ongelmaa ole ollut).

Itse synnytyksen jälkeen jouduin leikkaussaliin koska istukka ei poistunut kokonaisena ja vuosin verta runsaasti yli 2 l. Siellä tehtiin kaavinta ja sain seuraavan päivän aikana kaksi pussia verta. Siitä johtuen olo on nyt hyvä. Lisäksi olin saanut juuri nielutulehduksen, joten kaiken kukkuraksi itse olen nyt penisiliinikuurilla. Täytyy muistaa vaan syödä maitohappobakteereja.

Isi on nyt hoitanut yhden iltasyötön joten olen saanut nukkua putkeen 4-5h ennen omia syöttämisvuoroja (siis maitoa tulee niukasti ja joudumme antamaan lisämaitoa). Kaameeta kun lähtee takas töihin niin "joutuu" itse hoitamaan täänkin vuoron, no nukutaan sitten kun saa.

Isosisko vaatii aikapaljon nyt kun uusi on tullut taloon. Ihan sääliksi käy kun hän hakee hirveesti lohtua äidistä ettei äiti vaan hylkää häntä, mutta eiköhän tuokin mene ohi kun huomaa ettei mitään hätää ole.

Palautumisesta. Minä olen palautunut hyvin. Ja ainoastaan yksi tikki tulu ja sekin oli jo sairaalassa parantunut (se välilihan öljyäminen siis kannatti). Viimeksi kun tikkejä tuli 5-6. Lähtöpaino saavutettu, mutta ei mulle niitä kiloja ehtinyt tulemaankaan paljon. Kun ei hirveesti tippuisi enää.

En muista mitä piti vielä kirjoitella, mutta tässä nää tärkeimmät kai. Ja nyt siirryn myös marraskuisiin tonne vauvat 0-12. Tulen kurkkimaan tännekkin kuitenkin mitä teille kuuluu :wave: Kiitos seurasta!!!!

-viivin ja mimosa (kaveri)-
 

Yhteistyössä