35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Osaanottoni teille menetyksen kokeneille. Itsekkin saman kokenut ennen tätä jo syntynyttä neitiä. Tuska on suuri äidin sydämmen ja aina se pieni enkeli sinne paikkansa jättää. Jaksamista.

Tulen kertomaan kuulumisia toiste.
 
Lumi-Marjalle!
Olipas tökeröä ja kummallista touhua siellä sairaalassa, sjoella ilmeisesti! Muutenkin, kun tilanne oli tosi vaikea teille, niin saitte vielä ite hoitaa lähes koko synnytyksen!? :eek: Mutta Lumi-Marja teille molemmille; kun se kevätaurinko alkaa tuolta pilvien takaa pikkuhiljaa paistaa, niin kyllä se sitten paistaa teille Uusin ja Kirkkain sätein!! :heart: :hug:
 
lauvantaina meni lapsi vedet ja olen sairaalassa .epäsäänöllisiä surrareita
on ollut joten tänään käynistetään joka on mulle ensimmäinen kokemus
kädet vapisee.Tällä hetkellä kaikki synnytyssalit on täynä joten käynistys tapatuu tän päivän aikana .Mä toivoisin et pidätte mulle peukkuja et kaikki menee hyvin.Kerron si enemmän kun tiedän itsekkin jotain.'
Tsemppiä kaikille kärsiville ! :hug: :wave:
 
Kehäkukka Tulin katsomaan mitä tänne kuuluu ja ihan pakko vastata. Oikeaan osuit paikan suhteen. Kaiken huippu oli se, että ensin mut laitettiin samaan huoneeseen iäkkään rouvan kanssa. Marrisn siitä hammasta purren kansliaan ja sanoin, että tahdon olla yksin mieheni kanssa huoneessa. Hoitajat kattoi monttu auki, että miten niin. Kerroin, että miten voin vapaasti kärvistellä tuskissa, synnyttää ja hyvästellä pienokaisen, kun viereisellä sängyllä on toinen henkilö.

Olisi se sille iäkkäälle rouvallekkin ollut varmasti järkyttävä kokemus, vaikka verho välissä oisikin. Hetken kuluttua sain toisen huoneen, vaikka osasto oli kuulemma "yli täynnä". Meinasin kyllä raivostua kaiken surunkeskellä jälleen kerran sairaalan "hyvään palveluun". Lopuksi kätilö tuumas, että eivät olleet hoksanneet ollenkaan, että tällaiset tapaukset on parasta kokoea omassa rauhassa. Siis aivan uskomatonta tuollainen. Onneks mies ei ole heikkohermoinen, kun palokunnan ensivasteporukassa näkee yhtä jos toista, niin osasi olla avuksi ja pystyi siihen. Ikuisesti miehelle kiitollinen siitä.

Äippä70 tsemppiä matkaan

Teille muille toivon mitä parhainta odotusaikaa ja paljon onnea matkaan. Käyn täällä taustalla kurkkimasa mitä teille kuuluu. Jospa vielä itekkin tänne saan joskus palata...sitten joskus. Uskomme, että tuolla jossain on vielä pienokainen meitä varten. Hänen aikansa ei vielä ollut. Nyt pitää suunnata ajatukset kohti uutta kevättä ja jaksettava elää tämä suru. Kaikella on aikansa, nyt on surun aika, mutta tulee vielä sekin, kun jaksaa nousta aamulla ja katsoa elämää hymyillen, hymyillä läpi kyynelten :)

Lumi-Marja
 
Lumi-Marjalle ja muille osanottoni myös.

Toisilla on ymmärrettävästi paniikki, kun liikkeitä ei tunnu. Minä taas panikoin, että mikä vauvalla on hätänä, kun liikkuu oikein ylivilkkaasti. Jalat käy, kuin rumpalilla bambissa.. siis melkoinen hakkaaja. Näin jo silmissäni kauhukuvia, että vauvalla on napanuora kaulanympärillä tiukasti ja raukka yrittää räpiköidä siitä irti.. Siis aivan hirveitä tärinäkohtauksia. huh huh. Onko näitä muilla? Mies väittää, että se on mun suolisto, mutta kyllä se vauvan liikkeitä on..
Rv 28!
 
vappuvauvan äiti Mulla on kans välillä vähän samoja huolia. Vauva on tosi vilkas, mitään liikelaskentaa ei kyllä tartte eikä voisikaan tehdä, kun yksittäisiä liikkeitä on mahdoton erottaa, pelkkää myllerrystä jatkuvasti. Liikkeet tuntuu missä milloinkin, niin että ei ole vielä edes kääntynyt oikein päin, ja senkin takia tuo napanuora-juttu pelottaa. Mutta yritän rauhoittaa mieltäni sillä että edellisetkin lapset olleet vilkkaita, eikä mitään ongelmia ole ollut. Ne on kyllä jo tässä vaiheessa ollet tukevasti pää alaspäin. Mutta varmaan sieltä on vaan joku ac/dc-tapaus tulossa! :LOL:

Puella ja Kompiainen 30+0
 
Moi kaikki
Päätin tulla mukaan keskusteluun kolmen viikon lueskelun jälkeen =)
En hoksannut näitä nettikeskustelusivuja aikaisemmin, raskausaika menee niin äkkiä, välillä tuntuu että on vasta alussa ja sitten huomaa että ei olekaan niin paljoa jäljellä. Täytyy pinoutua tuonne toukokuisiinkiin, kunhan ennättää. Ihana on kyllä lukea näitä juttuja, huomaa että on samanlaisia fiiliksiä kaikilla ja jutuista on kyllä oikeasti apua.

Uusodottaja 26+5
 
tulin nostelemaan meidän ketjua :wave:

tervetuloa, uusodottaja!

eräs tuolla "mun" elokuisten ketjussa pohti, että hitsi, kun koulu jää kesken, että näillä näkymin hän valmistuu ammattiin vasta yli kolmekymppisenä. minä siihen mietin hiljaa itsekseni, että aijoo, näillä näkymin mä valmistun ammattiin vasta yli nelikymppisenä :D

mitäpäs noista. täällä hissuksiin yritetään sopeutua ajatukseen, että sitä ollaan sitten raskaana ja esikoinen tulossa :D näköjään menee vähän nytkähdellen tämä oman tajunnan laajentuminen, vähä kerrallaan sisäistää asioita ja syvenee se ymmärrys raskauden merkityksestä, jne. :) mukavalta kyllä tuntuu nyt, mutta kyllähän sitä kaikkea ehtii kelailla, aikuinen ihminen, hereillä ollessaan ;)

voikaas ihanasti! mitenhän äippä70:llä sujuu..?

irtis 14+0
 
Lämpimät onnittelut Äippä70:lle pienestä prinsessasta :flower: :heart: Lumi-Marja :hug: onneksi mies oli tukenasi siellä sairaalassa, ihan kauheaa kohtelua, valoa ja voimia kevääseen!Tervetuloa uusille!
Tänään neuvolassa tutkittiin taas piiperön asemia ja poikkiteloinhan siellä edelleen olla möllötellään, ensi viikolla lääkäri sitten ultraa tilanten. Nyt viikkoja 35, rupeaa huolestuttamaan miksei vauva käänny, meidän tytöt olivat jo hyvissä ajoin oikeassa asennossa, kaikenlaisia kauhukuvia täälläkin on mielessä napanuoraan kietoutumisesta lähtien... Missä vaiheessa teillä muilla vauvat aikanaan kääntyivät?
Rauhallista viikonloppua kaikille!
 
Lumi-Marjalle ja muille syvä osanottoni, voimia teille :hug:

Äippä70 onnittelut pienen prinsessan johdosta :flower:

Kävimme tänään rakenneultrassa ja saimme iloksemme kuulla että kaikki on hyvin, pieni vilkas prinsessa siellä vilkutteli meille. Paljon on laitteet edistyneet viime raskauden jälkeen
(kuopus täytti tänään 2vuotta), tosi selvään näki jopa vauvan sormet. Saatiin kotiin ihania kuvia missä pieni mm. hieroo silmiään ja availee suutaan. Nyt uskaltaa jo alkaa tehdä hankintoja tätä pienokaista ajatellen.

Fenix ja Iitu 20+5
 
Olen niin pahoillani näistä suru-uutisista.
Lumi-Marjalle, Rouva Pikkumyylle ja mimulille perheineen paljon voimia :hug:

Kyllä meille kaikille soisi onnen, välillä asiat ei vaan ole meidän käsissämme.


Äippä70 - Paljon ONNEA prinsessasta :flower:

senjuska ja Fenix; ONNEA hyvistä vaaleanpunaisista rakenneultrakuulumisista :heart: :heart:


Täällä kekkuloidaan hereillä.... taitaa mennä viikonloppu nukkuessa miten sattuu :|
Maanantaina nimittäin lapsivesipunktio, jossa tutkitaan tulokkaan keuhkojen kypsyys ja jos kypsät, niin sektioon heti kun vapaita aikoja on eli alkuviikosta taitaa olla leikkaus edessä!!

Ei taida olla montaa hiljaista ja rauhallista aamua jäljellä, kun voi miettiä mitä sitä seuraavaksi tekisi :D

Nyt aamiaisen kimppuun ja sitten täytynee silitellä vielä viimoisia pestyjä pieniä vaatteita.. meinaa vaan supistella, kun pystyssä on, joten touhuilen hissukseen ja lepuutan heti, kun siltä tuntuu.

*päikkäreitä ootellessa, jännittynein fiiliksin, hyvää viikonloppua kaikille toivottaa*

Hexodus ja masumonottaja 37+3
 
Hei pitkästä aikaa!!

Olen ollut parisen viikkoa palstalta pois.Tuttavapiirissä kävi suru jota olenkin nyt täällä miettinyt ja surrut heidän myötään.

LUMI-MARJALLE, ROUVA PIKKUMYYLLE JA MIMMULILLE paljon Jaksamista surun kesellä.Aika parantaa...

Myös uusia oli palstalle tullut joten teille tervetuloa!!

Tämä raskaus on itselläni jotenkin erilainen kuin aiemmat, liikkeet ovat hentoisempia ja kaveri muutenkin paljon rauhallisempi. Maha ei ole vielä ns tiellä ja kohtukin tuntuu pienemmältä vaikka normaali käyrillä meneekin.Ei varmaankaan ennätä vaan ajatella kaikkea kun tuo kuopus vie paljon äiskän aikaa ( 1 v3 kk.tta ) Eilen oli neuvola ja kaikki oli ok.Sokereiden takia pyysin uuden rasituksen sillä tästä älyttömästä mittaamisesta on tullut jo ihan stressi, enkä ennätä syömään kuten pitäisi.Mikäli arvot ylittyy yli sallittujen niin sitten äippä polille ja katsotaan aloitetaanko insut heti vai tätyykö yrittää ruokavaliolla vielä.

ÄIPPÄ 70: Onnea pienestä ihmisestä!!!

- Ansku71 rv 23+6 -
 
heip :wave:
kuulkaas te, jotka ootte ennenkin olleet raskaana :) alavatsalla, siellä missä kohtu varmastikin on, tuntuu välillä kulmikas, n. 3 senttiä pitkä kuhmura. välillä heti napalinjan oikealla puolella, välillä vasemmalla. tämä on nyt se tyhmä kysymys: onko kuhmura suolen mutkailuja, vai voiko kohtu/vauva välillä tuntua niin kulmikkaasti mahan pinnassa? ihan huvikseni kysyn, en ole huolestunut tai mitään :)
olen vieläkin aivan väsyksissä, tänäänkin nukuin parin tunnin päikkärit. ehkä tämä pian tästä hellittää...

iloa ja valoa kaikille!

irtis 14+3

peeäs: ennakkokäsitykseni on se, että kohtu on "syvemmällä", ettei se voisi olla se, mut valistakaa vielä joku, jos tiedätte asian :)
 
Minulla ainakin suoli meni kohdun ja vatsanpeitteiden välissä, aika oudossa paikkaa, minusta ainakin;=). Todettiin siis TYKS:n ultrassa, ja saman tunsin minäkin ihmeellisen muljahduksen, kun suoli liikkui! :D Tuskin kuitenkaan on vaarallista! :flower:

Heippa taas t Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Onnittelut anjamaritalle hyvistä tuloksista.

Minäkin sain vihdoin ajan neuvolaan ja vieläpä huomiseksi! Meillä vaihtui hoitaja ja aikoja ei ole saanut. Itse olen käynyt vasta kaksi kertaa neuvolassa, vähän uusi täti sitä ihmetteli ja sovittikin sitten minut heti huomiselle aamulle. On hyvä saada hemoglobiini ajan tasalle, oli viimeksi 115 ja luulen että se on siitä laskenut. Jospa saisin aloittaa raudan ottamisen niin olo virkistyisi ja päänsäryt loppuisi. Kelan paperitkin olisi kiva jo saada täytettäväksi kun niiden tulojen kanssa saa taas käydä kelalla kyselemässä ja lappuja viemässä.

Mut nyt päiväunille kun kuopuskin nukahti |O

Fenix ja Iitu 21+2
 
me oltiin pudottu niin kauas, että mää tulin vähän nostelemaan meitä, jos vaikka olis uusia tulijoita ketjuun :)

multakin onnittelut anjamaritalle hyvistä tuloksista!

).( viikon päästä normineuvola, siihen asti vain odotellaan :D ja alle kuukausi rakenneultraan, jei!

hyvää vointia kaikille odottajille!

irtis 15+4
 
Tervetuloa uusille munkin puolesta!

Tänään vähän häslinki päivä kun synttäri vieraita kävi... Poika täytti eilen 14v. ja tyttö ensi keskiviikkona 4v. niin vietettiin kumpienkin juhlat samalla.

Enkä enää jaksanu lähteä tansiitunnillekkaan ku joutu seisoskelemaan kakkua ehdessä ja vieraita passatessa.

Torstaina oli sairaala reissu äivä kun tältä 14v. pojalta poistettiin naulat jalasta joka murtui kesällä. LYHKIssä kävi. Aika oli jo 8.lta olla sielä ja toisena olisi pitänyt leikata,pääsi leikkuriin vasta 12.30, pois leikkurista 14...kun lääkärit oli laittanu muita väliin... Kotiin päästiin lähtemään vasta 17.45. Oli siinä istumista kerrakseen. :(

ON: Sokerit on ollu jo jonkun kerran koholla :| , kohta taas pitää mitata mitä ne nyt taas näyttää aterian jälkeen..

amati ja tahvo rv24
:wave:
 

Yhteistyössä