35v+ odottajat, vol 3

Kiitokset osanotoista :hug: Haleja myös neeanäidille..tämmöistä tämä elämä on..yksi syntyy ja toinen lähtee. :|

Kuolemassa on vaikeinta se lopullisuus..kun ei voi enää nähdä jne.. :'(
Meillä talvihautaan vienti perjantaina ja hautajaiset sitten kahden viikon päästä.
Täälläkin itku tulee pienestäkin asiasta..johtuu osittain myös raskauden myötä tulleesta herkkyydestä. Mieskin saa joskus pahoitettua minun mieleni jostain huolimattomasti sanotusta lauseesta :ashamed: Eiköhän tämä tästä..taas iloksi muutu.
 
Pakkasen kirpeää aamua :wave:

Tuossa juuri kuulin tosin että tänään olisi vähään aikaan viimeinen pakkaspäivä. Huomenna jo plussan puolelle menee :eek:
Sitten pääseekin jo paremmin ulos noitten kahden pienen kanssa, eikä isommatkaan enää kysele kyytien perään ;)

Neeanäidin ja Aurora72 surut pyörivät mielessä :(
Voimia vielä teille molemmille :hug:



Eilen oli pikkuisen eka lastenneuvolakäynti. Painoa on tullut kolmessa viikossa reilut puoli kiloa :D (syntyessä 3620g, nyt 4165g) ja pituuttakin reilu sentti viikossa ( syntyessä 49cm, nyt 52,2cm) Huimaa kyllä tuo pikkuisten kasvuvauhti. Kohta jo saa pienempiä vaatteita taitella pois :/

Kaikki oli muutenkin hyvin. Hoitajakin ihmetteli kovin meidän tytön jäntevyyttä ja kääntötaitoja sekä pään nostelua. Samoin ääniä ja valoja seuraavaa katsetta. Kaikki hienot temppunsa nimittäin näytti ylpeänä tätillekin ;)

Vitamiinitipat saatiin mukaan, mutta en aloittele niitä vielä. Kokeilin nimittäin jo muutaman päivän ajan yhdellä tipalla, kun oli edelliseltä jäänyt pullo jääkaappiin, eikä ne sopineet meidän tytölle ollenkaan. Ihan oli erilainen kuin yleensä, kovin levoton, itkuisa ja kitisevä. Neljäntenä päivänä jätin tipat pois ja on ollut sen jälkeen ihan 'oma itsensä'.
Voihan tuo olla ihan sattumaakin, mutta enpä tarkista asiaa ihan lähiviikkoina.

Sain myös äitiysneuvolasta synnytyskertomukseni. Aika 'tieteellistä' tekstiä, mutta sai siitä kuitenkin jonkinlaisen kuvan tapahtumista. Aika hurjaa luettavaa, onneksi on jo takanapäin koko kokemus.


Pikkuinen on parhaillaan aamutorkuilla ja neiti 2,5v katselee tuossa sohvalla lastenohjelmaa. Taidankin purkaa nyt paketista juuri postissa saapuneet valokuvat.
Niitä onkin aikamoinen pino. Näiden kolmen viikon aikana on tullut otettua yli 300 kuvaa :D



Nevi ja pikkuinen 3vko+3pv
 
Maijamette ilmoittautuu taas. Vierailen palstalla epäsäännöllisin väliajoin - elämä kun on ollut yhtä raskautta ja keskenmenoa viimeiset pari vuotta. Viimeisin raskaus päättyi keskenmenoon syyskuussa. Nyt on menossa seitsämäs yritys, rv 4+4.

Kauhistuttaa, kun vaivana on sama oireettomuus kuin aiemminkin. Ei rintojen arkuutta, ei pahoinvointia, ei lisääntynyttä valkovuotoa - ei mitään muuta kuin puuttuvat menkat. Päivä kerrallaan tässä mennään ja toivotaan parasta.

Ihanaa pakkaspäivää kaikille!
 
Neeanäiti voi, otan osaa...
Osuipa tutusti korvaan tuo "paappa", täällä pk-seudulla ei juuri sen nimisiä isoisiä näy. Mun jo edesmenneen vaasalaisen paappani nimitys on niin henkilöitynyt häneen melkein etunimenä, että täytynee keksiä omalle isälle ukki/vaari/ tms. joku muu...

Maijamette: tervetuloa takaisin, pidetään isosti peukaloita!

Ihana keli ja tunnin kävelylenkki takana, nyt kuumaa kaakaota =) Vauveli ei paina juuri yhtään mihinkään kipeesti, vaikka luulis, että näillä viikoilla alkaisi olla jo tosi vaikeeta kävellä. Tai sitten sitä on jo turtunut kaikkiin liitoskipuihin?? Oho..

Lilli 37+3
 
maijamette: Ei ole tylsää muistella. Ja tukeahan kaikki aina jossakin välissä tarvitsevat, oli raskaus missä vaiheessa hyvänsä. Tervetuloa joukkoon. Itselläni pahoinvointi alkoi rv:lla 6, muistaakseni kyseinen ensimmäinen pahoinvointipäivä, jota en koskaan unohda, oli 6+5, silloin tuntui kova kuvotus ihan yhtäkkiä aamusta lähtien. Rinnat eivät olleet raskauden aikana oikein koskaan mitenkään kipeät, joskus hiukan "herkät", en parempaakaan ilmaisua keksi kuvaamaan. Myöskään valkovuoto ei lisääntynyt raskauden aikana itselläni juuri lainkaan eli oli melkoisen vähäistä koko ajan. Eli hyvin eri tavoin ihmisten kropat reagoivat, ei syytä huoleen. Voi kun nyt kaikki menisi hyvin...


Täällä vauva-arki lähtenyt liikkeelle kaaoksessa. Onhan se outoa toimia ja touhuta about 3 tunnin vuorokausiunilla ja vauvan itkeminen ym. ovat niin uusia juttuja, että on tässä nelikymppisellä noviisilla "hiukan" opettelua :LOL: Mikään muu ei väsytä, mutta unien vähyys meinaa välillä saartaa ylitsepursuavan positiivisuuden, mikä tässä muuten vallitsisi ilman muuta. Onneksi mies jää isyyslomalle ensi viikolla, niin saisi päivisin vähän kurottua öisin kertynyttä univelkaa pois tai vastaavasti voisimme öisin vähän vuorotella vauvanhoidossa, katsotaan nyt, miten sitten toimimme. Rintamaidolla ja korvikkeella mennään. Tänään kävi neuvolatäti kotona ja painoa oli tullut hyvin lisää, joten siinä mielessä olen tyytyväinen "suoritukseeni" imettäjänä ja maidonantajana :D

Eipä muuta täältä suunnalta, paitsi että ristiäisiä tässä mietitään, vaikka vasta maaliskuussa pidetäänkin. En nimittäin heti jaksa alkaa kutsuja ym. väsäämään, vie tämä vauvanhoidon opettelu ja vähäiset yöunet nyt vielä sen verran voimia, että varasin ristiäisajan vasta maaliskuulle.


Edelleenkin voimia auroralle ja neeanäidille :hug:
 
Hei!
Täällä ilmoittautuu mukaan yksi "varttuneempi" odottaja. Tosin vielä muutaman kuukauden alla tuon 35 rajan, mut tämä palsta tuntui kaikkein omimmilta, noita muitakin palstoja selailtuani.

Täällä odotellaan toista, esikoisen ollessa pian 12v. tyttö. Raskausviikkoja vasta 5+3, joten todellakin alussa ollaan. Itse olen haaveillut toisesta jo varmastikin viimeiset 10 vuotta, mutta mies on ollut kovin vastahakoinen tähän asti, onneksi edes nyt heräsi =)

Kovasti tietysti pelottaa, että kestääkö raskaus, niin kovasti ja hartaasti olen toista odottanut ja halunnut. Ajattelin kyllä mennä heti kun mahdollista varhaisraskauden ultraan, kertokaa kokemuksistanne, millä viikolla olette aikaisintaan käyneet ja onko miten hyvin sikiö näkynyt?

 
Tervetuloa myös Desa74 =) :flower:

Minulla oli raskaus oireeton, ei pahoinvointia ollenkaan, aika lopussa närästi ja oli selkävaivoja. Koska lapsemme sai alun keinohedelmöityksellä, oli meillä testit määrättynä päivänä ja ultra viikolla 7. Jos olisi tullut luomusti enpä varmaan olisi tiennyt raskaudestani pitkään aikaan koska minulla on aina ollut erittäin epäsäännölliset kuukautiset =)

anjamarita ja Sara 5kk2vko
 
Varhaisultrassa käytä ja kaikki loistavasti. Koko melkein vastasi omia viikkoja, virhemarginaali kun mittauksissa on niin ok. 6+5 ja mun mukaan 7+1. :) Yhtä hymää!

Neeanäiti ja Aurora! Iso hali ja osanotto! Minun isäni kuolemasta on reilu vuosi ja kyllä se oman vanhemman menetys pysäyttää, ei oikein tiedä mitä ajatella. Auroran appiukolla nyt oli tosi kiitettävä ikä. Isäni oli kuollessaan 74 v. joten ei sekään ihan lyhyt elämä. Olikin lähtiessään sinut asian kanssa ja kiitollinen elämästään. Syöpä vei 2 kuukaudessa.
Eipä nähnyt tulevaa vauvaa, 11 lastenlastaan. Mutta tätä on elämä. Äitini toivon mukaan vauvan näkee, vaikka hänelläkin kaikkea vaivaa on jo kertynyt ja sitä ikää.

Rintarepuista. Itse vähän nihkeästi suhtaudun baby björneihin, niihin suosittuihin "kantohirvityksiin". Hartiat menee rikki ja vauvan asento on hiukan huono. En tosin tiedä liekkö uusimpia malleja paranneltu. Niissä ei ainakaan pitäisi kantaa lasta kasvot menosuuntaan, se on kaiken ajao. Ergo esim. on hyvä ja ergonominen yli 3 kk vanhoille ja muutama muu hyvä jo vastasyntyneellekin. Itse ajattelin kokeilla: manducaa. http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/manduca/
Tuolta babyidealta löytyy muitakin liinoja ja reppuja + niistä on kertoiltu siellä. Liina on tietty oma lukunsa ja voittaa useimmat reput, kun kantomukavavuutta ja lapsen asentoa verrataan.

Ok Akkamänty, jään tänne sitten arvailujen varaan. :)

Pieniä lisäänytneitä' raskausoireita on; väsymys ja ajottainen pahoinvointi. Aamulla kumarsin jopa posliiniin päin. Onneksi hetkellistä ja näyttää syömisellä menevän ohitse.

tuu-tikki ja menninkäinen 7+1 /vu 6+5

 
No puuttuuhan mun tiedoista paikkakuntakin. Meinaan synnyttää kättärillä eli KOS tai kät/H jos haikaranpesään tällä kertaa jo pääsisi. Edelliset yritykset epäonnistui, eka oli perätila ja toka syntyi liian aikaisin vk 35.

tuu-tikki
 
Tervetuloa mukaan Desa74 ja takaisin joukkoomme maijamette :wave:

Minulla ensimmäiset oireet ilmaantuivat vasta viikoilla 6-8. Varhaisultrassa kävin kun oli 7 vko:a täynnä. Ultraaja sanoi, että jos silloin näkyy syke ja sikiö on oikeassa paikassa ja vastaa viikkoja, raskaus suurella todennäköisyydellä jatkuu normaalisti.

Hienoa akkamänty, että vauveli kasvaa ja kehittyy hyvin :heart:
Voin hyvin kuvitella, että siellä teillä on kaikki 'uutta ja ihmeellistä' =)
Siitä se arki lähtee rullaamaan, kunhan opitte puolin ja toisin tuntemaan toisenne.
Kannattaa vain varautua siihen, että juuri kun ajattelee, että näin nämä hommat sujuvat, vaihtaakin pikkuinen jo rytmejään ja mieltymyksiään :D

Tsemppiä malttamattomalle mimulille :hug:
Kylläpä hyvin muistan miten tuossa vaiheessa päivät matelivat. Mutta ennenkuin huomaatkaan on sinulla tuhiseva nyytti kainalossa :heart:

Onnea tuu-tikki hyvistä ultrakuulumisista :heart:
Kyllä sitä itsekin liiteli puoli metriä maanpinnasta kun varhaisultrassa oli kaikki kunnossa.


Meidän pikkuisella alkoi naama 'kukkimaan' pari päivää sitten. Eli hormooninäppyjä pukkaa.
Toivottavasti ei tule yhtä paljon kuin edelliselle. Hänen naamansa oli jonkin aikaa kuin kuumaisema. Tosin ihan kirkkaanpunainen :/


Nevi ja 'Omppunen' 3vko+3pv
 
Zantra
Otan osaa Neeanäiti ja Aurora :hug:

Tervetuloa maijamette ja Desa74!
Noista alkuraskauden oireista: minulla molempien raskauksien alkuvaiheet menivät lähes oireettomasti. Jotain pientä rintojen arkuutta oli ja tässä toisessa oli joinakin päivinä hieman etova olo, niin että mitä tahansa ruokaa ei halunnut syödä.

Olen muuten myös ilmoittaunut tuonne kättärin Haikaranpesään synnyttämään tämän toisenkin. Ensimmäinen syntyi siellä huhtikuussa 2006 ja silloin ainakin piti kotona kärvistellä odottelemassa suunnilleen yhden työpäivän verran ennen kuin jokin synnytyssali vapautui. Saa sitten nähdä onko siellä tilaa sitten kun totuuden hetki koittaa. Synnytyskeskustelun aika on jo sovittu.

Zantra 32+1
 
Onnittelut Janttu672 ja Akkamänty pikkuisista :heart:

Neeanäiti ja Aurora, pahoittelut :hug:

Meillä oli tänään neuvola, ikää neidillä on nyt 3 viikkoa ja 6 päivää. Tässä neidin strategiset mitat (suluissa syntymämitat):

Paino 4860 g (3960 g)
Pituus 55,5 cm (52 cm)
Pipo 37,4 cm (36 cm)

Hyvin neiti kasvaa ja kehittyy käyrien mukaisesti. Neiti päätti sitten järjestää oikein kunnon konsertin neuvolassa, pikkuisella oli joko masuvaivoja tai sitten väsymystä, kun äiti joutui herättämään pienen kesken unien neuvolaan lähtöä varten :saint:

Meillä masu on vaivannut nyt enemmän kuin aikaisemmin, aloitin D-vitamiinin antamisen kolme päivää sitten. Kyllä siinä meinaa tulla äidillekin tippa silmään kun pieni itkee, eikä pysty tekemään mitään toisen olon helpottamiseksi :( Terkkari suositteli tippojen vaihtamisen toiseen merkkiin, toivotaan että siitä olisi apua. Lisäksi sain vauvahierontaohjeet neuvolasta, täytyy kokeilla niitäkin.

Muuten vauva-arki sujuu on tosi hyvin, neiti alkaa pikkuhiljaa jo nukkumana yötkin paremmin, tosin vaihtelevalla menestyksellä, toinen yö on parempi kuin toinen... Vielä kun neiti alkaisi viihtymään sitterissä tai puuhamatolla pidempään kuin kaksi minuuttia, että äiti saisi jotain kotihommiakin tehtyä :D
 
Kiitos teille kaikille, isää on kova ikävä. :'( Hautajaiset ensi lauantaina.

Meillä piti olla torstaina lääkärineuvola vauvalla ja poitsulla, mutta lääkäriä ei tullutkaan, oli tullut joku sekaannus. Otettiin sitten vain paino ja pituus vauvalta.

Kovasti prinsessa kasvanu: 8.11. torstaina ikää 7 vkoa ja 2 pv neuvolassa:

Paino 3620 g (2070 g)
Pituus 51,3 cm (45 cm)
Pipo 37,5 (33,5 cm)
 

Yhteistyössä