35v+ odottajat, vol 3

Hei! ja kiitos itkuhälytinkommenteista, en ole kyllä vielä värkkiä hankkinut.

Täällä meinaa pukata joku viime tipan kurkkutulehdus päälle, vielä ei ole kuumetta, mutta olo aika puolinainen. En kyllä aatellut synnyttää ihan vielä ;) joten kai mä tämän taudin selätän ennen sitä. La-neuvola on maanantaina ja oireettomana mennään vieläKIN. Pää kestää jotenkuten, eniten on vaan aika tylsää.

Nyt alkaa vähitellen tuntua siltä, että nimiä voisi katella jo ihan vakavasti. Mulla on edelleen niin selkeä poikaolo, että tytönnimien miettiminen tuntuu aika turhalta, mutta kai nyt sitte varmuuden vuoksi niitäkin mietitään! Vanhat suomalaiset nimet tuntuu edelleen sopivan hyvin suuhun, kuolinilmoituksiakin olen lukenut "sillä silmällä", mutta mikään ei ole vielä ihan napannut. Pari ehdokasta ja sitten katotaan, minkänäköinen tyyppi sieltä putkahtaa!

Hyviä vikoja työpäiviä Zantralle! Tuntuu, että itse olen ollut jo ikuisuuden kotirouvana..

Lilli 39+4
 
Viikko vierähtännyt niin että ei ole kerinnyt täälläkään oleskelemaan. Meillä jyllännyt toi oksennus/ripulitauti nytten viikon. Kolme lasta ja mies on läpikäyty ja vielä neljä muksuu käymättä. Pikkuiset sairastuivat maanantaina ja tiistaina ja sen jälkeen en muuta olekkaan tehnyt kuin pyykännyt ja pyykännyt.
Oksentelua 2 päivää ja sen jälkeen ripulia loppu viikko aina vaatteet ja kaikki pesuun kun ei vappa pidä mitään.
Mutta voiton puolella ollaan sillä noi isommat osaa jo vessaan mennä *toivottavasti*

Ultara paperitkin tuli ja 2 pv ekaa kertaan katsomaan mitä siellä masussa kasvaa :heart: Mutta nyt nukkumaan ja aamulla lukemaan mitä tänne kuuluu..

Öitä :wave:
 
Netan 2 kk-neuvola terkut:

Paino: 3800 g (2070 g)
Pituus: 52,5 cm (45 cm)
Pipo: 38,1 cm ( 33,5 cm)

Lypsän enää harvemmin, iltamaitoa annan pullollisen, muuten imetyksellä mennään. Omalla maidolla pärjätty.

Meille tuli pieni haaveri maanantaina. Törmäsin risteyksessä peräkärryyn, kun olimme kääntymässä oikealle. Pysähtyikin eteeni, enkä kerenny tehdä mitään. Vauva oli mukanani ja 2-vuotias, pienempi heräsi törmäyksessä, mutta ei sen kummempaa onneksi tapahtunut. Neea ei edes herännyt, kun nukkui istuimessaan takapenkillä. Keli oli tosi liukas. Autostani meni oikealta puolelta lamput rikki ja vilkun suojalasi, muuten toimi. Puskuri vääntyi, mutta sain vielä ajettua.

Veljeni korjasi auton eilen ja siitä tuli oikein hyvä, purkaamolta löytyi osatkin, autoni on vm 1992.

Netta tankkaa illasta maitoa useiden tuntien ajan ja nukkuu sitten n. 5-6 tuntiakin ja herää sitten rinnalle syömään. Otan vauvan viereeni ja imetän ja sitten nukumme yleensä vielä muutaman tunnin. Nytkin nukahti n. 22.

Kovasti jo jokeltelee ja seurailee sisarusten touhuja ja ympäristöään tarkkailee uteliaana. On hyväntuulinen eikä paljon itkeskele, yleensä nälkäänsä itkee, kun herää uniltaan. Päivällä nukkuu yleensä n. 2-3 h jaksoja muutamia ja valveillakin on jo tuntikausia. Hormoninäppylöitä on täälläkin, kuten Nevin vaavilla. Lähinnä kasvoissa ja päässä, muualla ei ole. Neeallakin oli lähes samanikäisestä eli hieman alle 2 kk tulivat. Häipyvät aikanaan.

Olin jälkitarkastusneuvolassa ja -lääkärillä ja kaikki ok. Verinen vuoto kesti 3 vkoa ja sitten lakkas kaikki vuoto, ei oikeastaan tule enää mitään.

Nyt on pakko mennä nukkumaan. Oikein hyvää yötä!
:heart: =)
 
SppokyMamma:no voi toivottavasti tauti käy pikasesti vaan teillä.Niin ja ei sinuun tarttuisi.Jaksuja sulle pyykkäykseen.Mikäs on oma vointis?

Neeanäiti:eek:nneksi pääsit pienellä vahinkolla törmäyksessä.Hienosti teillä kasvetaan.Hyvä että jälkitarkastuksessa kaikki oli ok.

Kävin hiihtämässä tänään ja olotila ei ole hehkee.Häpylyy ja alaselkä ei tuosta luistelu tavasta tainnut oikein tykätä.Päätäkin särkee aivan julmetusti.
Meillä tauti on poissa.Esikoiseen ei iskenyt laisinkaan.Mies ja minäkin kyllä säästyttiin.
Taidan mennä takas tonne sohvalle.

Mukavaa lauantai iltaa kaikille =)
 
Meillä oli viime keväänä se kamala vatsatauti enpidemia mies meni muutaman kerran tajuttomaksi ja lapset oli ihan puhki. Mutta mä en silloin saannut tautia ja en saannut nytkään. Mulla taitaa noihin lastentauteihin taitaa tolla päiväkoti ammatilla olla sormet pelissä tässä asiassa.
No nyt kun on toi vatsatauti, oksentelu mennyt ohitse niin käytiin kapoilla. Bussi retkellä pojat 4 w ja 2 w olivat niin otettuja ja käytiin donitsit vielä syömässä. Kotiin tultiin niin 4 w alkoi kovin yskimään ja valitteli päätään. No kuume oli kova melkeen 39 ihan yhtäkkiä oli tullut.
Influenssa kuulema alkaa noin |O Mä en enään jaksais yhtään viikkoa sairastelua taikka sisällä oloa. Nyt vaan todella toivon että meille ei olla enään kipeenä.

Mulla olo ihan hyvä ei enään kuvota ollenkaan *onneksi* oli sen verran kamalaa. Ultraa oottelen innolla ja sitä että näkisin asukin :heart:

Voi hiitämässä vois olla mukavaa en meinaan ole kuin lapsena viimeksi sitä tehnyt. silloin oli täällä etelässäkin kunnon talvet ja paljon lunta.
 
Lillillä alkaakin olla jo jännät paikat, kovasti tsemppiä!

Kävimme alkuviikosta 2 kk-kontrollissa neuvolalääkärillä, ikää tuolloin 2kk + 3pv. Kaikki ok, poika vastasi hymyyn, jokelteli ja motoriikkakin kunnossa joten seuraava kontrolli vasta kuukauden kuluttua; sokereita ei tarvitse siis enää kytätä, vaan nyt mennään vauvan tahtiin. Jee!

Olen tässä pikkasen kateellisena seuraillut kun tuntuu että "kaikki muut" saavat vauvansa nukkumaan inhimilliseen aikaan paitsi minä, jonka silmäterä kamppailee nukkumattia vastaan puoleen yöhön saakka ja meinasin jo alkaa kysellä neuvoa miten unirytmiä saa siirrettyä, kun ihme tapahtui; mini-mies alkoi nukahdella 10-aikaan illalla ja herää aurinkoisena 7-aikaan! :heart:

Meillä herätään tosin edelleen yöllä syömään, mutta enää ei tarvitse herätyskelloa vaan poika saa ruokaa kun sitä pyytää. Yleensä hän herää 5 tunnin unien jälkeen, syö ja jatkaa uniaan vielä 2-3 tuntia kunnes iskee seuraava nälkä ja on aamupesun vuoro.

Mini-miehen lempinimi pitänee kohta vaihtaa, sillä hänessä ei enää ole kovinkaan paljoa mini-kokoista vaan hän on jo perin jämäkkä paketti. Paino kulkee jo normikäyrällä, pituus on -1 mutta sitä nyt osasin odottaakin. Tässä mittoja tiistailta (suluissa syntymämitat)

Paino: 5045 g (2530 g)
Pituus: 55,5 cm (45 cm)
Py: 39,5 cm (35,5 cm)

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille tasapuolisesti!


Czarina & Ronny 2 kk
 
Heips, kaikille!! Täällä masu heiluen odottelen sitten soittoa sektiopäivästämme! Vaavin painoarvio jo 4400g viime ke uä:ssä; ja sain suoran vastauksen vihdoinkin lääkäriltä, että leikataan. Nyt sitten jännitystä... =)

Nyt kiire ulkoilemaan... :wave:

mantana ja pikkuinen "Toivo" rv 38+2 :heart:
 
Heipsan kaikille!
mantana:toivottavasti soitto tulee pian ja pääset sektioon.
czarina:hienosti teillä poika kasvaa.Hyvä että alkoi itekseen nukahtaa aikaisemmin.

Tänään on ollut laiskottelu päivä.Pähkäillyt ens sunnutain tarjottavia esikon ja nuorimmaisen synttäreille.Huomenna pitkä työpäivä edessä.

Mukavaa sunnuntaita kaikille =)
äiti-kengu ja pikku kengu 17 (16+4)
 
Czarina Täällä Peppi menee nukkumaan 2-3 välillä yöllä ja välillä mulla ihan oikeasti meinaa hymy hyytyä, kun tiedän, että täytyy herätä jo 7-8 välillä laittamaan koululaisia kouluun ja pieni herra herää myös 8-9 välillä ja kaikki täytyy hänelle tehdä eli pukea, syöttää vaihtaa vaippa...välillä olen niin poikki, että oksat pois :D

Onneksi muuten nukkuu hyvin eli 6-8 tuntia putkeen, mutta tissit ovat täynnä maitoa ja mulla onkin oikea rinta kipeytynyt tosi paljon ja luulinkin, että on tullut rintatulehdus, mutta sain sen itse hoidettua tihentämällä imetystä ja pumppaamalla rintapumpulla.

Kävin lauantaina tässä lähellä olevassa lastenvaatekirppiksellä ja löysin tosi ihania vaatteita hintaan 2-3 euroa esim. ihan uuden Hello Kitty takin ja puseron yms. yms. sitten ostin vielä kaksi unipussia hintaan 3 euroa/kpl eli lähdin sieltä kahden ison muovipussin kanssa ja hintaa tuli kaikille noin 35 euroa eli ei paha.....

Mun äitini täyttää huomenna 70v. ja tänään on kahvit....juhlia vietämme (yllätysjuhlat) 6-8.2.2009, kun viemme äitini ja kaikki sisarukseni perheineen lähtevät 200km päähän isoon omakotitaloon missä on isot uima-allasosastot yms.

Sillä välin, kun olemme siellä juhlimassa synttäreitä niin joku tuttu avaa vanhempieni asunnon oven ja hakee sieltä vanhempieni vanhan sohvakaluston pois ja vie uuden kulmasohvan sinne tilalle ja kun palaamme reissusta niin siellä odottaa uusi sohva josta äitini on unelmoinut pitkään :D

Ostimme sen kimppaan ja meitä lapsia on tosiaan se 9 kpl niin per naama maksoi noin 100 euroa.....ja veljeni sai vielä siitä sohvasta hyvin alennusta, kun edustaa Suomessa sitä firmaa =)

Kisse ja Peppi :heart:
 
Kiitän ja kumarran teille kaikille =)

Elämä kulkee omia ratojaan, eikä aina meinaa pysyä mukana. Ihan liikaa on nyt jaksettavaa...

Tuhannesti onnea teille kaikille, niin synnyttäneille kuin odottavillekin :flower:
On ollut ilo 'tutustua' teihin.



Nevi
 
Nevi:
"...Elämä kulkee omia ratojaan, eikä aina meinaa pysyä mukana. Ihan liikaa on nyt jaksettavaa... ....On ollut ilo 'tutustua' teihin."

Tarkoitat siis, ettet ehkä nyt enää kirjoittele tänne? Ymmärrän tilanteesi hyvin, koska lapsiakin on useampi. Itse en juurikaan jaksa kirjoitella, koska vauva nukkuu vuorokaudessa niin vähän eikä pysty juuri muualla olemaan kuin sylissä, ei usein edes nukkumaan rauhoitu omaan sänkyynsä eikä edes öisin meidän viereen, sylissä pitää olla. Eli nytkin tuossa sylissä vähän väliä kitisee ja joskus pitää silmiä kiinni muttei nuku eli yhdellä kädellä viestejä nykyisin kirjoitellaan. Refluksi kova, ilmavaivat kiusana, suunnittelen lehmänmaidottoman korvikkeen aloittamista, saimme reseptin viime viikolla. Varsinaista lehmämaitoallergiaa ei pitäisi olla kokeiden mukaan, mutta ei tuo nan-korvike oikein passeliltakaan neidin ololle tunnu. On tämä ruusunnuppuinen vauva-arki meiltä kaukana, ja jos olisinkin ainoa, joka näin toteaa, laittaisin noviisiudeni piikkiin, mutta kun mieskin on jo epätoivoinen (harvemmin tosin kuin minä) ja hänellä sentään yhdestä keskos-korvakipuvauvasta kokemusta, en tunne itseäni ihan niin typeräksi. Tänään neuvola, mutta mitäs se nyt auttaa...Menen kuitenkin tytön punnitsemaan, josko edes paino olisi noussut.


Eli luen kyllä usein kuulumisianne, mutta kirjoittaminen on toinen juttu...

Lillille ja ketäs nyt muita lähiaikoina synnyttäviä onkaan onnea koitokseen!
 
Viikonloppuna pikkuneidille tuli flunssa, ja tänään käytiin lääkärissä. Ei mitään hälyttävää, onneksi, vain komento seurata tilannetta. Jos neiti ei syö kunnolla, niin sitten pikapikaa takaisin lääkäriin. Pikkuisen siskot ovat olleet yskässä muutaman viikon, ja nyt toisella on korvatulehdus, ja toisella yskää, kuumetta ja kurkunpääntulehdus.

Itkua ja hammastenkiristelyä oli viime yö, vaikka sain nukkua ruhtinaallisesti neljä tuntia. Hieman väsyttää jo tähän aikaan päivästä.

Meillä NAN1 vaihtui viikon käytön jälkeen Semperiin; NAN sekoitti vauvan mahan ja siitäkös sitä riemua riitti... Nyt tuntuu mahavaivat olevan takanapäin. Tsemppiä Akkamännylle korvikkeen vaihtoon. Kannattaa vaihtaa, jos vähänkin epäilyttää sopivuus.
 
Neville voimia :hug:
Akkamänty:toivottavasti oikea korvike löytynee ja tytön olo helpottuu :hug:
janttu672:jaksuja ja parantavaa tuulahdusta pikku potilaille.
sppkymamma:iskikö flunssa vai säästyittekö siltä.Toivottavasti teidän tauti kierre loppuisi pian :hug:

Tilaamani vaunut tuli ja nyt tahotis äkkiä päästä testaamaan niitä :D Vielä on matkaa jäljellä.Onneksi nuo hentoiset potkut tuntuvat.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =) Kirjoitelkaa kun ennätätte kuulumisianne.

 
akkamänty tilasin F7 yhdistelmät ,näyttävät todella näppäriltä.Noihin sopii brion seisomalauta mikä minulla on ollut tuolla kolmosella käytössä.Jatkossa nelonen käyttää seisomatelinettä ja kolmonen saa pyörillä tai kävellä.torstaina tilasin ja tänään oli matkahuollossa.
 
Hahaa täällä supistelee jo seitsemättä tuntia!! Ei oireen oiretta tähän asti ja klo 2330 alkoi n. 15 min välein. Hermoilin eka tulevasta univelasta, joten vaiensin kipuja vähän panadolilla klo 2. Nyt supistaa 5 min välein, mutta ei niin lujaa, ettenkö vielä kestäisi olla kotona.

Naikkarilla onkin sitten sulku jeejee, joten ihan hyväkin, etten oo vielä ihan kippurassa tuskasta. Pidelkääs peukkuja, että tänään pääsen tositoimiin ja että mua ei lempata johonkin sikakauas synnyttämään - lupasivat kyllä pitää mulle paikkaa mahd. mukaan...

Paitsi että ihankuin nää supparit ei nyt ainakaan kovenis kauheesti, voi nenä sentään, jos alkavat vaimeta...

Lilli 40+1
 
Lilli70:toivottavasti olet tositoimissa =)

mantana:miksi menette jälleen?

Nuorimmaisella nuhaa,joten eipä kauaa terveenä oltu.Nyt vasta lapset alkaneet sairastella,kun aloitin työt :/ Kotona ovat,etteivät hoidossa.Taidan tuoda nuo pöpöt töistä.

 
Katos tää on ihan ummikko. Mutta mikä ihmeen naikkarin sulku ? Mä olen siis todellakin ollut uutis pimennossa näköjään :/

Lillille onnea matkaan =)

Katos googgelista löysin jutun mistä tajusin mikä toi sulku oikeen on :) En oikeesti ole tajunnut ennen että voi olla niin ruuhkaa että ei synnyttämään mahu. Onneksi seuraava tulokas ole minkään juhla jutun aikaan saanos :LOL:
 
Meillä isommat olleet kovassa flunssassa. Poika oli la-su kuumeessa ja yski limaa ja oksenteli siksi. Neea tuli tänään kuumeeseen, kova nuha ja yskinyt on kans jo tiistaista asti, oksennellu kans limaa. Kurja, aina oksentavat kun limainen yskä.

Pikkuinen säästynyt. Imetin tuossa 23 jälkeen ja nukahti. Nukkuu usein siitä tuonne 3-4 saakka ja jos nukkuu yöllä yli 4 tuntia, täytyy mennä lypsämään, rinnat täyttyvät nopeasti.

Imetän enimmäkseen, korvikkeita en ole tarvinnut. Illalla annan pullollisen lypsettyä maitoa ja imetän sitten tarvittaessa. Muuten imetyksellä mennään. Hyvin maitoa tulee. :) Tiheä imetys vain lisää maidon tuotantoa, illasta tankkaa useammin. Lypsäminen taas auttaa myös, korvikkeet hyviä, mutta kun antaa niitä, oma maidontuotanto vähenee entisestään. Joskus tietty pakko, jos maitoa ei tuu tarpeeksi.

Mieheni lomautetaan kuten monet muutkin. Ma tietää lisää. Ikävä tilanne.

Minimiäippärahaa nostettiin ihan mukavasti, saan nyt vähän enemmän.
 

Yhteistyössä