35v+ odottajat, vol 3

Valtavasti onnea Lilli70 ja mantana!! :flower:

Jestas kun komeen kokoisen pojan saitte mantana!

Mä vielä yhdes koos kärvistelen :p
Supistuksia ei juurikaan ole, mitä nyt parina yönä herännyt pariin hassuun suppariin... Huomenna ä-polille tsekkaukseen miltä paikat näyttää, toivotaan että jotain on tapahtunut tuolla alakerrassa :p
Miehelle sanoin että, niin mukavaa kun tää pallomahana olo onkin
:snotty: olis se jo kiva edes kävellä normaalisti ja vähän lujempaa kuin tää nykyinen lyllerrys :LOL: Lenkille kun lähdetään koiran kanssa, menee mies ja koira kaukana edellä ja mä siellä peräs huutelen että odottakaa!!! :LOL: :LOL:

Siiri S tervetuloa!

 
Onnea mantanalle :flower: :flower:

Äiti-Kengu, toisina päivinä vähän masentaa varmaan jokaista, mutta onneksi voi edes täällä purkaa huonoa oloaan :hug:

Lisäsin listaan tänä vuonna syntyneiden vauvojen mitat, aikaisempia en viitsi alkaa etsimään vanhoista viesteistä. Jos joku haluaa niin laitan listaan kun ilmoittaa ne minulle =)
 
Siiri S tervetuloa minunkin puolestani! :wave:

Tsemppiä bonbonille, kyllä on likehellä h-hetki....


mantana: Supersuuret onnttelut "Toivosta"!!!:heart: :flower:

Äiti-Kengu: Tsemppiä! :hug: Voi aina kirjoitella, tänne tai yv:nä.

Itse olen kipeä, kuumetta ei juurikaan, 37,3, mutta nenä ihan kauheassa kunnossa ja keuhkoputkiin meinaa virus hiipiä kuten usein tällaisissa flunssissa, kun on tuo astma. Suoraansanoen p#¤%, koska tyttöönhän tämä tarttuu, nenä hänellä on jo aivan tukkoinen, kuumetta ei onneksi ole. Yritän mennä lepäämään, vaikka tuo tyttö ei kyllä nuku mutta jos sentään tuijottelisi maailmaa, kun itse makoilen....
 
Siiri S : tervetuloa.

Akkamänty ja anjamarita kiitos.

Mantana: :flower:

akkamänty parantavaa tuulahdusta täältä.toivottavasti pikkuinen säästyis pahemmalta taudilta.Toivottavasti sait levättyä.

Tänään ei ole parempi päivä,mutta...
Mulla on taiveihottumaa jalassa.Kolmosen ja nelosen odotuksessa oli käsissä.
Nyt jatkaan ruuanvalmistusta :wave:
 
Kiitos tervetulo toivotuksista. Mä olen tosiaan tuolla syyskuisten pinossa kirjoitellut, mutta jotenkin kaipaan tätä ikäisteni vertaistukea ehkä kuitenkin enemmän. Nuoret ovat niin.... no, nuoria. Tiedätte mitä tarkoitan ja ihan rakkaudella heitä kohtaan. Itsekin olen ollut joskus nuori (ja olen tietenkin vieläkin) :D :D :D
Olen aikaisemminkin hehkuttanut tuolla kuumeilupuolella olevaa 40+ so what-listaa. Niillä naisilla on niin mahtava elämänhuumori, että kyllä on vielä siihen opeteltavaa. Yritystä on =) Asiat otetaan vastaan sellaisina kuin ne tulevat eikä murehdita etukäteen!! Samaa kaipaan täällä odotuspuolellakin.

Minun täytyy nyt selata tekstejänne hieman taaksepäin, että tiedän kuka missäkin menee. Huomasin, että ainakin pari on kanssani samoilla alkuviikoilla.

Äiti-Kengulle tsemppiä. Kaikilla meillä alakulopäiviä on. Tähän alkuraskauteen niitä, jostain kumman syystä kertyy... joskus on liian huono olo tai sitten joskus ei ole huono olo ollenkaan (joten en varmaan edes ole raskaana). Onneksi täällä saa purkaa sitä ahdistustaan ja aina joku jaksaa nostaa ylös. :hug:

- Siiri S 9+1
 
Nostelen meitä pikkaisen.
Olotila huono ja huomenna 9h työpäivä edessä.
Meen tuonne sohvalle pötköttään.Kakkonen ja nuorimmainen leegoilee.KOlmonen isän mukana ja esikoinen luistelee.

Viikonloppuja kaikille =)

Akkis kiitos. Kirjoittleen,kunhan olotilani sallii.
 
Vihdoin aikaa ilmoittautua tännekin.
Eli toista odotellaan, esikoinen 9/2007 poika, kakkosen LA 14.7. Sairaala KHKS, mutta voipi olla että etitään joku toinen paikka, kun viime kerrasta on niin kamalat kokemukset.
Raskaus edennyt hyvin, nyt siis 17+2.
Esikoinen onnistui ekasta kierrosta, tämäkin tavallaan, kun kaksi ekaa kiertoa oltiin miehen kanssa eri paikkakunnilla...että vielä ei ole ollut huolia. Vielä 5,5 kk odotusta.
 
Tää joutuu lähtee hammaslääkäri päivystykseen ja pelkään muuten aivan mielettömästi. synnyttäisikin mielummin vaikka kuinka monta kertaa kun tonne menisin. Mutta nyt on pakko sillä kipu on aikas kova. Toivottavasti siellä on mukana lääkäri eikä semmoinen alaansa kyllästynnyt kiukkunen ihminen joka joutuu olee lauantain töissä :/
 
Mansku 72 :tervetuloa mukaan.Mulla on myös heinäkuussa la.

Spookymama:selvistikö hammaslääkäristä?

Viime yö tuli nukuttua hyvin ja nuorimmaiset antoivat nukkua pitkään.Olotila on tänään mainio.Siivoiltua on tullut ja petivaatteet vaihdettuna.Isommat lapset kyllä tehneet oman osuutensa.Ei tarvi yksin raataa.
Huolestuttaa,kun liikkeet on vähäisiä :/
Rakenneultrakin on vasta 20.2.
Onko täällä synnytyspelkoisia?Mitenkä teidät on huomiotu neuvolassa.
Mä oon kyllä ilmoittanut terkalle,mutta eipä tuo ole sitä mitenkään huomionut.Mulla ei edes vielä ole ollut lääkäri käynti missä olisin voinut asiasta puhua.
Jaahs nyt jatkaan :wave:
 
Juu selvisin hengissä =) Oli todella mukva hammaslääkri teki hommansa ja sillä selvä. Sano vaan lopuksi että meni hyvin ja olin reipas :ashamed: (ihan kuin lapselle). Mutta niin mä olinkin.
Eilen mä jo mietin että uskaltaisinkohan mä tilata tarkastua aikaa itelleni jos vaikka sais jonkun mukaan sinne. Nytkin mies siinä jalasta taputteli kun alko liikaa pelottaa ja jalat vatkaa.
Kyllä tää hammaslääkäri pelko on aikas pyllystyä muuta en sano :x
 
Zantra
Onnea mantana! :flower:

Tervetuloa Siiri S (onpa hauska laskettu aika) ja Mansku72!

Bonbonin puolesta vähän jännittää. Lisäksi ainakin nimiko ja riituli ovat aika loppumetreillä.

Äiti-Kengu: hyvä että on parempi olo.
Pääseekö teillä päin helposti vaikka kuuntelemaan sydänääniä jos liikkeiden vähyys huolestuttaa?
Mulla oli ainakin jonkinasteista synnytyspelkoa tämän raskauden alkupuolella. Mun kohdalla kävi niin, että pelko laantui odotuksen mittaan ja lopulta riitti synnytyskeskustelu kätilön kanssa. Ekalla neuvolakäynnilläkin asiasta mainitsin, vastaus oli pikainen kuittaus pelkopolista, mutta olisi pitänyt itse olla aktiivinen sen suhteen jos sinne olisi halunnut. Tämä terkka ei ylipäänsä ole kiinnostunut muusta kuin yksittäisistä mittaustuloksista ja niiden muutoksesta edelliseen kertaan verrattuna. Edellisen raskauden aikaan sattui sellainen terkka, joka olisi kyllä myös jututtanut joka kerralla, jos olisin jostain asiasta ollut huolissani, tajuan sen selvästi näin jälkikäteen. Toivon, että sinut huomioidaan paremmin.

SpookyMama, hammaslääkäripelko on kyllä aika riesa. Pahimmillaan olen joskus istunut siinä tuolissa niin kireänä, että pään lisäksi siihen kosketti vaan olkapäät, pakarat ja sääret. Ja lääkäri hoki että "muista hengittää, sun on pakko hengittää välillä".

anjamarita, mulle voi päivittää iäksi 37 sitten kun ehdit.

Zantra 36+4
 
Yök. Paha olo tuli takaisin. Olin jo joitakin päiviä ihan "oireeton" ja kuvittelin ties mitä... viikonloppu menikin sitten taas huonosti voidessa. Siis iltaisin. Lisäksi olen aivan suunnattoman väsynyt. Missäköhän vaiheessa sitä saikkua oikein kannattaa hakea?

SpookyMama Minulla joskus hammaslääkäri puuduttaessa puudutti ensin ihon mansikkageelillä... juuri niinkuin lapsilla. Täällä tämä piikkikammoinen vain miettii, miten synnytyksessä käy. Onkohan niillä mansikkageeliä? :D :D

-Siiri S, 9+5
 
Tervehdys!
Täällä vielä ollaan kasassa. Viime yönä tuli aika mukavasti supistuksia (jopa tunnin ajan 3 min välein) mut siihen ne sitten jäikin. Söin sitten aamupalaa ja ukko lähti töihin ja mä painuin nukkumaan,prkle.......
Ukko siinä sitten soitteli kymmenen jälkeen et mikä on tilanne, tuumasin vaan et herätit... Nyt ei oikeestaan oo mitään tapahtunut, odotellaan.....

Toihan olis ihan huippu et mansikkageeliä iholle puuduttamaan :LOL: :LOL:
Mähän voisin sitä koittaa pyytää, kun joskus sairaalaan pääsen :p
Pyysinhän mä viimeksikin (kun tarkastettiin alakerran tilanne) heti puudutusta, harmi kun en nähnyt lekurin ilmettä :p ja ton sitten heitin vitsillä, onneksi se lekuri sen tajus :D

Siiri S saikkua kannattaa ja pitääkin hakea silloin kun siltä tuntuu! Se on sitten eri asia paljonko ne sitä sulle kirjoittaa kerralla. Mut parempi se on edes pari päivää kotona levätä kuin nuokkua duunissa, on mun mielipide!

En tiedä jos vaikka yrittäis vähän siivoilla, voipi jäädä suunnittelu asteelle.... :whistle:

bonbon 40+3 (kait, kuka noita päiviä enää tässä vaiheessa jaksaa laskea :kieh: )
 
Siiri kannattaa hakea todellakin sitä saikkua. Mä olin tässä raskaudessa aivan voimaton ja kuvotti aamusta/iltaa ja illasta/aamuun onneksi en ole töissä mutta onhan mulla nää pikkuiset mun kanssa täällä kotona.
Ja sitten eräänä päivänä mä vaan huomasin että nyt ei enään ole kuvotusta ja se vasta olikin ihanaa (oliskohan ollut tossa 10/11 viikon paikkeilla).

Ja mitä tulee synntykseen ja hammaslääkäriin niin mä voisin synnttää vaikka joka päivä kunhan ei hammaslääkärille tarvii mennä :LOL: Näin ne pelot vaan on erilaisia ja eijuttuja. Vaikka joka ikinen synnytys mua on pelottannut etukäteen ja kun pitää lähtee synnärille niin ei vaan haluis ollenkaan.

Spookymama ja Aino 12+6
 
Bonbon:Jaksuja sulle :hug: Nuorimmainen teki tuota 3 viikkoa ennen syntymäänsä.Eli tuttu tunne.
Zantra:kiitos tekstistäs =) No aika pieni paikka tää on,mutta tuo terkka on :/ .Puhelinaikakin on juuri pahaan aikaan,etten kerkee soittaan töissä.Olen nyt jo kolmena päivänä huomannut kellon kulun.Minä odotan lääkärineuvola käynti,jos lääkäri sais mun pelkooni hälveneen.

SiiriS: kyllä sitä saikkua kannattaa hakea,jos olotila on sellainen.

Nyt jatkaan ruuan laittoo :wave:
 
Netta Susanna nukahti puoli 11 ja nyt kerkesin sitte tännekin. Menee tuo arki niin mones touhus, ettei meinaa tänne kauheesti ehtiä.

Netta on tyytyväinen ja iloinen vaavi ja isot sisarukset tosi ihastuneita pieneen siskoonsa. :heart: Netta nukahtaa useimmin n. 22-23 ja nukkuu n. 5 tai jopa puoli kuuteen, eli antaa äidin nukkua. Muutkaan lapset eivät herättele. Yleensä menen 12 mais nukkumaan ja nukun siitä sitten suht hyvin aamuun. :heart:

Kun Netta herää tissittelemään ja on syönyt tarpeeksi, yleensä nukutaan taas pian ja heräilen siinä 8 jälkeen, kun isommat heräilevät. Pienin jatkaa usein vielä uniaan n. 11 saakkakin. Sitten seurusteleekin pitkään ja välillä ottaa pienempiä unia päivällä, yhdet vähän pidemmät n. 2-3 h.

Päivät kuluu sukkelasti kolmen lapsen kanssa. On kerhoa, neuvolaa, polikäyntejä, muskaria jne. Lisäksi kyläillään ja käydään kaupassa. :) Tietty ollaan kotonakin. :)

Uusille tervetuloa ja kaikille odottajille jaksuja!

Hyvää Yötä nyt sitten vain! :heart: Neeanäiti ja Netta 2 kk ja 3 vkoa tänään :heart:
 
Zantra
Neeanäiti, Netta näyttää ihanalta!

Mulla oli eilen viimeinen neuvolalääkäri. Lääkäri oli sitä mieltä että vauva on pää alaspäin ja sinänsä mulla ei ole syytä sitä epäillä, maha tuntuu olevan aika alhaalla eikä ole kovin tukala olo, mutta enpä tiedä paljonko siihen luottaisi :/ .
Neuvolapapereita täytellessään lääkäri varmisti multa että mitä tää rt tässä sarakkeessa tarkoittaa. Ehkä se oli vaan tapa testailla odottavien äitien huumorintajua ja pitkäpinnaisuutta :kieh:
Ja sf-mittaa mitatessa en muistanut että jalat pitäis olla siinä kannattimilla (tajusin vasta kotimatkalla että metsään meni ja munhan se kai kuuluu ilman alan koulutustakin huolehtia että nää asiat tulee oikein hoidettua ;) ?) eikä muistanut/tiennyt lääkärikään, koska mittaili ihan pokkana väärästä asennosta. Vähän meinaa karista usko tuohon neuvolasysteemiin (on ollut sen verran sählä terkkakin), taitaa olla parastakin että tämä on todennäköisesti minun viimeinen raskauteni.

Tässä tuli nyt omaa napaa, mitenkäs muilla menee?
Zantra 37+0
 
Neeanäiti:hienoa,että yöt sujuu noinkin mallikkaasti =)

Zantra: Onpas sulla huonot neuvolakäynnit ollut :(

Omassa olossa potkuja onneksi hieman tuntuu.Supistelee kyllä melkein,joka päivä hieman.

Mukavaa odotusta sekä vauva-arkea kaikille :heart:
 
kiitos Zantra ja Äiti- Kengu Meille tais tulla norovirus. :eek: :( isommat oksentaneet eilen toinen ja tänään toinen, pojalla lisäksi raju ripuli. :eek: Juovat jatkuvasti pieniä määriä nesteitä. Pelottaa jos tulee vauvaankin. Tänään ollut jotenkin itkuisempi. :( Pientä lämpöä ollu myös.

Pysykäähän terveinä! :hug: Neeanäiti ja Netta 2 kk ja 3 vkoa :heart: :wave:
 

Yhteistyössä