<3Heinäkuiset2014<3 -Joulukuussa-

Robina me mennään lapsettomuusklinikalle ultraan, kun sen avulla ollaan raskauduttu. Edellisessä (myöhemmin keskeytyneessä) raskaudessa oli myös ultra samaan aikaan ja hyvin pystyivät mittaamaan. Se on vähän erilainen (huomattavasti tarkempi ilmeisesti) kuin julkisen puolen laitteet ja kuva heijastuu sellaiselle hillittömälle valkokankaalle. Hintakin on sitten sen mukainen :| Veriseula tehdään klinikallakin vasta viikolla 11.
 
Täällä tänään neuvolassa käyty kuuntelee sydänääniä ja löytyhän ne sieltä! :) Tuntuu kyllä et iso taakka ois harteilta pudonnu ku kuuli ne äänet, kun ihan vainoharhaseks tullut kun ei ite oo löytäny, mut ehkä sit vaan en oo osannu oikein käyttää tota kotidopplerii :D Nyt ainakin vähän tietää mist kohtaa vois löytyy ja millaselt ne äänet kuulostaa :) Nyt voi hyvillä mielin alkaa oottaa joulua ja sit joulun jälkee pääseekin np-ultraan :) Meillä täällä päin tosiaan kans vasta aikasintaan rv12 on toi eka ultra.. :)

Väsymys täällä kans huipussaan, yksi yövuoro takana ja neljä viel edessä, sit onki reilu viikon loma :) Pitää nyt tää yövuoroviikko jaksaa.. :/ Rinnat on kipeet ja etovaa oloa heti jos en säännöllisin väliajoin syö.. :/

immet ja pirpana 10+5
 
immet: Just ton takia mä olisin ihan hermoraunio jos mulla olis kotona doppleri. Kun meinas aamullakin iskeä pelko, ku ei neuvolan täti ääniä löytänyt :(
Ultralla pikkuinen kuitenkin löytyi helposti.

Terkka sanoi, että jos sikiö on selkä äidin selkää vasten, niin voi olla hankala löytää niitä ääniä. Ne kun on tässä vaiheessa kuitenkin aika vaimeat....

-Lijena & kirppu 14+5-
 
Nuttana,voi olen pahoillani,ihan kamalaa:hug::(

Itselläni oli viikolla 5 voimakasta verenvuotoa ja kipuja. Myöhemmin selvis ultrassa että vauvoja oli ollut kaksi ja toinen meni silloin kesken:(

Mutta että menettää kaksi kerrallaan....
Voimia toipumiseen sinulle kovasti!!


Nt ultra mulla on rv 11+2 ja verikokeet sen jälkeen vasta. Että on tosiaan erinlaisia ohjastuksia!

Ss rv 9+ jotain
 
Voi ei Nuttana!!! Paljon jaksamista ja halit sinne! :hug:

Kävin itsekin neuvolassa, ei saatu sykettä kuuluviin. Mulla on kyllä voimakkaasti taaksepäin kallellaan oleva kohtu, lääkäri sanoi siitä johtuvan. Terkka kävi kans metsästämässä sykkeitä, sanoi heikosti kuuluvan "160" sieltä, muttei se aatamin aikainen doppleri sitä kuulemma tunnistanut. Ei pidä huolestua. Juu enhän minä:headwall: Kahden viikon päästä on se virallinen neuvolalääkäriaika, sitten pitäisi jo kuulua.
Millä viikoilla teillä on kuulunut sykkeet?

t. huolestunut rv11+2
 
Voi ei, osaanotto Nuttanalle!

Mulla huomenna ensimmäinen neuvolalääkäri. Odotan kovasti, että sydänäänet kuuluis! Toivotaan parasta :) perjantaina sitte Np-Ultra ja ilmeisesti verikokeet myös. Sillon viikkoja 11+0.

Pahoinvointi ja hajuherkkyys tuntuu yltyvän koko ajan. Alku on menny melko nätisti, mutta nyt viime viikko ja tämä alkuviikko on ollu aika pahoja. Oksennus ei tule, mutta etoo ja yökkäyttää. Yökkäisrefleksi on tosi herkässä ja saattaa iskeä töissä vaikka ruokajonossa. Vielä pari päivää haluisin pitää tän salaisuutena. Sitte kun tai jos ollaan perjantaina saatu varmistus, että kaikki on kunnossa, aijon kertoa myls töissä. Siinä on onneks vielä joululoma välissä. Molempien vanhemmille ja mun kavereille olis tarkotus kertoa heti ultran jälkeen viikonloppuna. Jännittää :) mies kyllä jännittää vanhemmilleen kertomista paljo enemmän ku minä. Ihanaa kyllä nyt jakaa uutinen läheisille, luulen, että sitte tuntuu koko homma vähän todellisemmaltaki.
 
Laretzki
Nuttanalle Isot pahoittelut. Jotenkin oon itse valmistautunut koko ajan samaan, että np:ssä ei sykkeitä löytyisikään.

Viime viikolla oli eka neuvola ja voi morjens että oli masentava. Olisin halunnut että olis saanut selvyyttä siihen, että mahassa olisi joku, mutta kissan kikkareet, koko homma meni "sähän nää tiedät jo" meiningillä. Ja mä oon tosi huono sanomaan jos ei erikseen kysytä :/

Viime viikko meni flunssaa sairastaessa ja alkaa pikku hiljaa päänuppi kiristymään kun ei pääse salille! Tosin, olen vähän meinannut että jos sitä nyt olisi hitusen armollisempi ja katsoo sitten toisella kolmanneksella pahoinvoinnin lähettyä uusiksi. Ei ainakaan painon puolesta tarvi stressata, huolimatta vähän heikonlaatuisesta (karkkia/sipsiä) syömisestä huolimatta paino tippunut yli kolme kiloa ennen plussaa painoon :D.

Viikonloppuna katselin vähän mitä olen esikoisen aikana kirjoitellut ylös ja koska on liikkeitä tuntunut jne. Näköjään tää tällä hetkellä aika ajoin heiluva päänsärky on kirjattu esikoisestakin ylös. Selkääkin on alkanut särkeä aika pian, mutta onneksi nyt ei tarvitsekaan istua koulussa useaa tuntia päivässä.

Kuvittelin lähteväni shoppailemaan alesta itselleni mammahousut, mutta tänään kyllä joutui töissä ottamaan kokoa isommat työhousut ja farkutkin alkaa oleen aika pinkeänlaiset :D

Lare ja aina vaan nimetön 9+3
 
Lijena joo taitaa munki doppleri ainakin viikoks jäädä laatikon pohjalle kun neuvolassakin hetken sai etsiä ni ajattelin että en itseäni enää viitti kiusata kuin ehkä kerran viikossa :) Jos vaikka sit sais itekkin kuulumaan.. :) Kauhea keskenmenon pelko muutenkin kun viimeks ja edellisel kerral kävi huonosti :( Mut ehkä jos ja kun ultrassa on kaikki hyvin(positiivinen ajattelu) niin sitten tää panikointi vähän helppais kun se eka kolmannes ois ohi :) Ja hyvä että sullakin ultrassa näkyi pikkuinen! :)

Nuttana osanotot täältäkin ja paljon voimia, niitä tarvitset! :(

LukasMom mulla tosiaan tänään kuului ekan kerran 10+5 ja mulle myös lääkäri sanonut et taaksepäin kallistunut kohtu olis :)

immet ja pirpana 10+5
 
Nuttana, olen niin pahoillani puolestasi :( Voimia suruun!

Myö taidetaan jättää doppler hankkimatta, turhaa stressausta tulisi jos ei saataiskaan sydänääniä kuuluviin.. menkööt omalla painollaan. Nyt on ollut kaikenlaista muuta elämässä (työmuutoksia, asunnonmyyntiä ym) ja km-pelot/huoli on onneksi jääneet taka-alalle... toistaiseksi ainakin.

PAITSI NYT jännittää, kun huomenna on 1. ultra (yksityisellä) iltapäivästä... en saanut aiemmin aikaa ja nyt käy vielä niinkin ikävästi, että mies joutuu just lähtemään reissuhommiin, joten menen sinne yksin - hui!

pikkutikkuja 10+0 POKS :)
 
mimmi83: kuulostaa aivan kauhealle tuo oksentelu, osaan hyvin kuvitella olon kun ois kestänyt tollainen kauemmin ;/ toivottavasti laantuisi jo! onneksi sulla on hyvä mies kuka ymmärtää ja auttaa :)

nuttana paljon voimia sulle, aivan kamalaa tuollainen :(

Täällä itellä olisi 1. ultra tän viikon torstaina sain sen menkkojen mukaan jo viikoille 11+1! vaikka varhaisultranhan mukaan on vasta sen 10+2, mutta en ole siitä mitään sanonut kun yksityisellä tehtiin. haluan varmistua ennen joulua että kaikki olisi ok ja jos ei voida vielä mitata saan kuulemman uuden ajan pyhien jälkeen :)

jen" & kirppu 10+0 (varhaisultran perusteella) :)
 
Nuttana voimahalaus!!! Ei noin saisi tapahtua kenellekään :(

Me ajateltiin kertoa tällä viikolla lapsille tulevasta pikkusisaruksesta. Pe on np-ultra, mutta halusin mieltä rauhoittaakseni päästä kuuntelemaan sydänäänet ekaa kertaa ennen sitä. No äsken kävimme avoimessa neuvolassa ja pienen hakemisen jälkeen äänet löytyi todella hienosti <3 Siellä se pieni jumppas menemään. Syke oli n. 180! Olen kyllä superonnellinen ja nyt voi hiukan rauhallisemmin mielin mennä sinne ultraan :)
 
Nuttanalle voimia jaksaa!

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola ja oli kyllä ihan täysin turha. Hyvä kun hempan ottivat. No tästä turhautuneena marssittiin kesken joululahjaostojen yksityiselle ja siellä oli tyyppi edelleen. Sydän löi 174 ja kovasti liikkui. Huomenna on verikokeet ja np- ultra menee tammikuun alkuun, mutta nämä siis kunnallisella.

Mulla olisi kova himo avocadopastaan, mutta uskaltaisitteko te syödä pecorinoa tai parmesania?
 
Nuttanalle isot voimahalit! :hug:

Mulla tänään (vasta) eka neuvola. Tietty verikokeissa on jo käyty ja ultralähete saatu, mutta aikaa ei vaan tule :$

Nyt vähä jänskättää, on ollu sellasta veristä tuhruvuotoa pari päivää, lähinnä niin että pyyhkiessä paperiin tulee, muttei ihan housuihin asti. Kipuja ei oo ollu, mutta huolettaapa se vähän silti. Toivottavasti tänään sais neuvolassa äänet kuuluviin, ni tietäs, että sielä ainakin elossa ollaan. Vielä vähän kuitenkin kummittelee takaraivossa Edellisessä raskaudessa menetetty toinen kaksonen :/

Jospa tää taas tästä päivä kerrallaan. Ja ku pääsis sinne ultraan! :D

Martsu 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Laittakaas mullekin avokadopastan ohje, siis sellainen hyväksi todettu.
En ole koskaan avokadoa maistanut ja mieli tekisi kokeilla tuota, kun niin paljon sitä kehutaan. Uskon, että saattais maistua myös miehelle, lapsista en tiedä :D
 
Lijena tässä olisi:

1
valkosipulinkynsi

1/2
chiliä

2
syöntikypsää avokadoa

1
lime

1/2 dl
oliiviöljyä

kourallinen
basilikaa

suolaa, mustapippuria


n. 1 dl
pecorino-juustoa raastettuna

n. 1 dl
parmesania raastettuna


400-500 g

spagettia

Tee kastike ensin. Sekoita isossa tarjoilukulhossa pieneksi pilkottu valkosipuli ja chili (poista siemenet). Purista limetin mehu joukkoon.
Halkaise avokadot ja poista kivet. kaavi lusikalla avokadot kulhoon palasina. Lisää hienonnetut yrtit ja suurin osa juustoista (jätä hiukan juustoraastetta pöytään laitettavaksi).
Lisää öljy, suolaa ja pippuria. Sekoita sörsseli lusikan avulla ja maistele. Suolaa tulee olla tarpeeksi.
keitä pasta al denteksi suolatussa vedessä. Ota talteen vajaa desi keitinvettä ja lisää se kastikkeen joukkoon.
Valuta spagetti ja pyörittele se kastikkeen joukkoon. Lisää päälle parmesanraastetta ja rouhittua mustapippuria. Tarjoa heti.

Itsellä ei ollut pecorinoa niin laitoin tuplamäärän parmesania :)

Tää nyt oli aiheen vierestä mutta toivottavasti ette pahastu! :)
 
Heippa! Varovaisen innostuneena päätin ilmoitella itsestäni! Rv 8+4, La 24.7, 3.lapsi, Koks,29v. Eka neuvola takana ja ultra-aikaa odotellaan! Esikoinen jo 10-vuotias ja toinen 8 joten hyvin on päässyt unohtumaan kaikki raskauden aikaiset olotilat jne. ja kaikki tuntuu nyt niin jännältä ja uudelta! :) Onko muita joilla olis suuri ikäero tulos lapsien välille?
 
ZalmaZ meillä on uuden miehen kanssa tulossa 1. yhteinen lapsi, mutta mulla on edellisestä suhteesta 10 ja 9 vuotiaat. Eli samanlainen tilanne kuin teillä :) Joko olette kertoneet lapsille? Me ajateltiin kertoa tänään… Vähän jännittää...
 
Emmaoo: joo, katselinkin aiemmin että lähekkäin on lasketut ajat ja sama synnäri :) kunhan vaan kaikki olisi masussa kunnossa! Robina: täsmälleen sama tilanne meillä siis :) ei olla vielä kerrottu edes vanhemmille. Aateltiin odottaa ekaan ultraan tai sit jos jouluna kertois! Onko muilla ollut vatsalihaksia jännittäessä( esim.sohvalla selälleen maaten laitat tyynyä paremmin pään alle) sellassia ikävän tuntusia muljahduksia?tuntuu kuin joku potkasis/löis mahan sisältä täysii, kestää noin sekunnin! Sit taas ihan normaali olotila!? Yritin neuvolassakin tästä kysellä mutta ei se hoitaja osannut mitään vastausta antaa :(
 
Neuvolasta kotiuduttu :) Ei terkka ees kuunnellu ääniä, höh! Mutta muuten näytti kaikki olevan kunnossa. Ja sain, kun sainkin mun ultra-ajat! YLIHUOMENNA on jo eka! Jeeee! Sitte pääsee näkemään (toivottavasti) pikkusen.

Posti ilmeisesti oli hävittänyt sen mun kirjeen ja nyt terveydenhoitaja soitti kättärille. Olis pitäny jo tulla :)
 

Yhteistyössä