<3Heinäkuiset2014<3~Loka-Marraskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti
Hei kaikille,

täällä olisi yksi uusi odottaja lisää joukkoonne :) Maanantaina tein positiivisen raskaustestin ja alkuhäkellyksen jälkeen tilanteen tasoittuessa tännekin rekisteröidyin.
Laskettu aika suurinpiirtein 9.7, ei tosin ole tarkkaan tiedossa kun viimeisten kuukautisten alkamispäivä ei ole ylhäällä ja muutenkin vähän heikonlaisesti olen pitänyt kirjaa menkkojen alkamisajoista.. Varsinaisesti emme miehen kanssa yrittämällä yrittäneet lasta, mutta reipas vuosi puhuttiin että tulee jos on tullakseen. Silti yllätti tämä raskaus minut, tai ei voi sanoa että yllätti vaan että tuli hiukan jännittyneet fiilikset itselle. Aiemmassa raskaudessa minulla oli äärettömän huono olo koko alkuraskauden varmaan neljä ensimmäistä kuukautta. Olin niin rikki ja sitä pelkään taas. Mutta vielä ainakaan ei ole ilmaantunut kummempia oloja. Hieman yököttää välillä mutta jos vaan muistan syödä pienempiä annoksia useita kertoja päivässä niin paha olo on toistaiseksi ollut hallittavissa. Toivon todella että näin myös tilanne säilyy, tai ei ainakaan tulisi niin kaameaa oloa kuin edellisellä kerralla.. oksentelin useita useita useita kertoja vuorokauden aikana ja en voinut tehdä muuta kuin maata ja noh, laatata.

Liliann 5+1 (suurinpiirtein)
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Heippa täältäkin kaikille heinäkuisille!

Uutena mukaan huhuilen, neljättä odottelen ja eilen tein testin, vaikka jo oireet olivat niin tutut, että tiedossahan se oli. La ois n.heinäkuun 10pv, vähän laskurista riippuen, mulla kun tuo kierto on 34.pv:n tienoilla ni aina se la vähän heittää. Eilisen testin jälkeen onkin nyt sitten ollut oireeton päivä, kuulunneeko asiaan tiedä häntä.. Vanhemmat lapset meillä sangen pieniä vielä, esikoinen täyttää kuun lopussa 5, keskimmäinen joulun alla 3 ja pienimmäinen on vähän reilu vuoden. Haipakkaa siis on jo entuudestaan :D.
Jonku verran ollut keskustelua autoista. Meillä on sellanen tarvittaissa 7-paikkanen perheauto, mutta ahasta siinä on ku kaikki lapset ovat istuimissa niin turvavöiden kanssa on äheltäminen, niille "varapenkeille" ei taas saa turvaistuimia laittaa ni ei niitä tuu käytettyä.. pitäneekö se sitten linja-auto investoida kesään mennessä ;)..
Lasketuista ajoista vielä sen verran, että meillä ei mitään säntillisiä ole aikaisemmin oltu, vanhin ja nuorin on yliajan takia käynnistetty ja keskimmäinen synty 40+4. Nytkään en hirveesti oota mitään tapahtumia ennen la:ta.. Synnytykset itessään ovat olleet helppoja ja nopeitakin, niistä ei ole kammoa jääny.. Kyllä se helppo synnytys voi tulla toisenkin kerran, kun sitä joku mietti :).
Neuvolaa en vielä ole varaillut, vähän vielä epätod.olo kuitenkin, oottelen ja fiilistelen vielä hetken, miehellekin sanoin, että pidetään asia vielä omana tietona..
- Cuud -
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Fb- ryhmä kuulosta tosi kivalta. Esikoisen ryhmä on kans siellä. Mietityttää, jos sain esikoisen kiireellisella sektiolla mitäs tä toinen sitten ( onko mahdollista suunniteltu sektioon ) onko jollain kokemusta?

Siis ei ole oireita kun vaan rinnat vähän kipeät. Mut ei edellisessä ollut ku iso maha oireena, toivottavasti pääsee tässäkin helpolla.

Rv4+3
 
Tervetuloa uusille onnittelujen kera :flower:

Fb-ryhmään voisin minäkin lähteä jossain vaiheessa mukaan. Sielä tosiaan tulee notkuttua vähän liiankin kanssa :whistle:
Kuopukseni aikainen ryhmä on vieläkin elossa ja poika täyttää kohta 3-vuotta. Ollaan tehty mukavia tapaamisiakin tuolla porukalla :)

Pitäisi lähteä töihin. Yöunet on niin huonoja että silmiä särkee|O Kahvia tässä lipittelen, se tuntuu edelleen maistuvan.
Oikeastaan oon pystynyt syömään ihan hyvin kaikkea. Kaikista huonoin olo mulle tulee iltaa kohti ja yöllä kun herään. Oksentaa ei ole tarvinnut, ei edes yökkiä.

Tigustiina Onpa kiva kun on muitakin uusiokuvioita ja saman kaltaisia kun itsellä. Vertaistuki on kiva juttu :)
Tosin mun mies on nyt senverran pyörryksissä tästä yllätyksestä että mä en oikeesti tiedä mitä tässä tapahtuu. Meneekö alkushokin jälkeen kaikki hyvin vai onko niin että ei voi antaa vauvalle mahdollisuutta koska ei ole varautunut siihen. Hän on siis ottanut keskeytyksen esiin :ashamed:
Mutta mä olen päättänyt toisin jos luoja näin suo. Eikai mun tarvitse tehdä keskeytystä jos toinen sitä tahtoo, vasten omaa tahtoani?! Olen asunut lasteni kanssa kohta sen 3-vuotta yksin. Hoitanut yksin vauvaa,silloista kuopustani. Luulen että pärjään, kävi miten kävi.
Olisihan se kiva että voisi alusta asti näyttää onnensa ja tuntee rakkautta...vähän vetää tosiaan miehen reaktio mielen matalaksi.

Kävin eilen lääkärissä siitä alapääkirvelystä. Ei olluna pissatulehdusta eikä muutakaan tulehdusta. Kaikki oli niinku pitääkin. Epäili kuivia limakalvoja ja käski lotrata öljyä:LOL: Hmm...eiks se oo vähän niiku vanhojen naisten vika? Moon siis vanaha;)
Sukupulitestit se halus ottaa myös ja verikokeissa kävinkin heti. Nyt ei varmaan tartte ottaa sitten neuvolassa niitä.
Niin...koskahan sen neuvolankin varailisi?!
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Tiqustiina
Voihan sen FB Ryhmän perustaa, mutta haluaisiko joku muu ottaa sen hommelin ? Mä luulen ,että mun aivokapasiteetti ei riitä kahden sivun pyörittämiseen :D

Hellanlenttas Oliko niin ,että sun uudella miehellä ei ole ennestään lapsia ? Vaikeita tilanteita,mutta koskaan ei kannata tehdä päätöksiä pelkästään toisen puolesta vaan pitää miettiä mitä itse haluaa. Jokainen rakentaa itse kuitenkin elämänsä sellaiseksi jollaista haluaa elää/ toivoisi elävänsä. Jaksuja :hug:
 
Voisihan sitä itsekkin harkita sitä fb ryhmää.. Tosiaan sielä tulee notkuttua melko lailla päivästä toiseen muutenkin :D

Joku kyseli ekaa neuvolaa, minä siis varasin jo. Ja hyvä että varasin koska ensimmäinen ultra varattiin samaan syssyyn. Neuvolan täti kertoi että varataan äkkiä ennenkuin ne ajat menee! Olen siis viikoilla 5+2. Ei kai siitä haittaakaan ole, jos on ajoissa liikenteessä? :)

Eilen lueskelin enemmänkin aiheesta "alkuraskauden vuodot". Itselläni siis vuotaa ihan pikkuriikkisen hintsusti aina välillä. Toisinaan on parikin päivää väliä ettei mitään tuu, mutta esim numero kakkosta vessassa punnatessa, yleensä sen jälkeen verta taas paperiin tarttuu. :whistle: Mitään suojaa en ole onneksi tarvinnut ja veri on ollut kirkasta, joten sinänsä kai homma ok. Eikä kipuja ole :) Kuinkas moni muu vuotaa näin alkuraskaudesta?

Lama & Lemmy 5+2
 
Moikka!
Täällä ilmoittautuisi mukaan myös tuleva heinäkuun mamma. Maanantaina tein testin, neuvolan mukaan laskettu aika olisi 4.7, omien laskujeni mukaan 7.7.. mutta ei kai sillä loppujen lopuksi niin väliä ole mikä päivä se sitten on :)
Toista lasta odotan, esikoinen syntynyt lokakuussa 2011, eli juuri täyttänyt 2v :) Ensimmäisen neuvolan sain joulukuun alkuun, siihen asti jännätään vielä että onko sielä masussa ketään! :)

Brasserie 6+0
 
sandra87 mulla taustalla hätäsektio ja jälkitarkastuksessa sanottiin, että ei oo jatkossa mitään esteitä alatiesynnytykselle :) jos ois kaksi sektiota taustalla niin silloin ilmeisesti seuraava(t) menis automaattisesti suunniteltuun sektioon

facebook-ryhmään lähden mielelläni mukaan. En ehkä ihan vielä näin varhaisessa vaiheessa, mutta sitten kun on edes hieman varmempi fiilis raskaudesta.

Toissailtana iski se kunnon väsymys kuin lekalla päähän! Yöt nukun kuin tukki eikä esikoisen herättelyt saa mua millään sängystä ylös, onneks on mies. Ja mahdollisuus nukkua päikkäreitä! Oon myös ihan hirvee hormonihirviö nyt jo, kaipaan läheisyyttä ja hirveet riidat ollu joka päivä nyt muutaman päivän ajan. Ei esikoisesta tämmöistä ollut näin varhaisessa vaiheessa!!

Vanella 5+6
 
Puuh...mikähän siinä on että huono olo hiipii iltaa/yötä kohden, samoin kuin menkkamaiset jomotukset.
Päivä menee ihan hyvin, unohtaa oikeastaan koko asian ja olen tähän mennessä pystynyt syömäänkin ihan hyvin (mikä on kyllä erilaista koska aiemmin ensimmäisinä viikkoina mikään ei ole oikein maistunut miltään). Mutta iltaa kohti alkaa puhallutta ja etoa, herään siihen jopa yöllä.
Menkkajomotukset tuntuu välillä niin voimakkailta että meilkein pikkuhousujaan alkaa tarkistella.
 
Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan. Viime sunnuntaina sain plussan ja LA ois 10.7 tietämillä luulisin. Oireina ollut väsymys sekä etova olo, esikoisesta ei tällaisia oireita ollut joten kauhulla odotan mitä tästä vielä tulee. Eli toista lasta siis odotan, esikoinen syntyny 07/12.

FB-ryhmä kiinnostais minuakin. Esikoisen aikainen ryhmä on ollut mahtava ja itse ainakin olen sinne kirjoitellut paljon enemmän kuin tälle puolelle.
 
Huomenta! Täällä yks ilmottautuis mukaan Heinäkuisten jengiin. <3 Eilen testasin haaleet viivat ja nyt 10min sitte vahvistuneen plussan. Ai että oon ilonen vaikka tää raskaus ei ollu suunniteltu.. Mut riskit kyllä tiedossa.. ;) Vauveli ois sitte kolmas meille. Tänään kp27/27-31. Laitoin laskettu aika-laskuriin kierroks 28 päivää ja sen mukaa laskettu ois itte 20.7. :)
 
Tiqustiina
Tervetuloa taas uusille.listaan haluaville voisitteko laittas tietonne joko yv.llä tai ketjuun punaisella nimimerkki/ ikä/ monesko lapsi/ synnytyssairaala niin helpottaisi lisäystä kiitos :) mä oon niin kuollut. Jo viidettä päivää hakkaa päässä. Johtuisko tosta överi nukkumisesta. Viime yönäkin 10,5h tuli saldoksi ja vieläkin menis. Huonoa oloa pystynyt hallitsee syömällä tiuhaan ettei pääse yhtää nälkä yllättää. Jatkuva vellominen on kyllä rasittavaa. Onko muille alkanut tulee vielä mielitekoja? Mun tekee mieli jatkuvasti jotain suolasta. Välillä niin karsea himo että voisin kaataa suoraan purkista.
Tiqustiina ja möllykkä rv 6+1 (5+5)
 
Uusille iso :heart: Mua aina kauheesti jänskättää kaksosten äitinä saadaanko ryhmään tuplaodottajaa :)

Mä oon kyllä vähän kateellinen sun unille Tiqustiina mulla taas nimittäin on sitten uni hukassa. Ehkä se on tää kropan ylikäymistila tmv. Herään jokayö 3-4 aikaan ja senjälkeen ei tahdo uni tulla silmään ollenkaan:kieh: Ihmeen hyvin oon kyllä vielä jaksanut...kaatavaa väsymystä odotellessa. Edellisissä raskauksissa juurikin väsymys on ollut se kaikista pahin alkuraskauden vaiva.
Jaksamista siis väsymyksen kanssa. Voisko se johtua sulla osittain kilpirauhasesta?
Tälläviikolla on kyllä muutama mielihalu iskenyt pakottavana...itse tehdyt lihapullat ja emmental-juusto:p Torstaina oli pakko saada sipsejä. Suolainen siis mullekin maistuu...sipsit oli taivaallisia:D
Muutoin oon pystynyt syömään tähän asti hyvin kaikkea yökkimättä ja etomatta, se on kyllä erilaista kuin ennen (kop kop).
Mutta tämä ärrimurri...pinna on kyllä todella lyhyt ollut.

Ootteko muut syöneet foolihappoa jo etukäteen? Mä tilailin just monivitamiinia ja tota foolihappoa.
Mummo-suonikohjuisille kintuille pitäis varmaan teettää kunnon tukisukat jos auttaisi ettei ne enempää lisääntyisi/pahentuisi. Onko muita sulosääriä? :LOL:
Ja alkuraskaudenultra on varmaan ihan pakkojuttu. En vaan oikeen tiedä millä viikolla se olisi parhain?

Kello on vasta 9 ja ruoka muhii jo uunissa. Imuria tossa vähän katsellut silläsilmällä että kohta hyrähtää. Pyykkiä, perinteinen sauna- ja karkkipäivä. Ihana vaan olla lasten kanssa. Tulee oltua niin paljon viikonloppuisin töissä.
Tämän pienen yllätyksen isä pyyteli eilen anteeksi sitä miten on käyttäytynyt mua kohtaan. Rakkautta meillä kyllä on, toivottavasti hän hyväksyisi paremmin ajan kanssa myös tämän raskauden. Ainakin itsellä on nyt vähän parempi mieli.
 
Voi kun haluaisin tähän ryhmään myös kovasti liittyä mukaan. :) Kuukautiset on pari päivää myöhässä ja valkovuotoa tulee vaan runsaasti, mutta plussaa en ole vielä testeihin saanut... Josko huomenna sitten näkyis vihdoin testissä?
 
Huh! Toissapäivänä sit alko aivan kamala pahoinvointi, vessanpönttöä on halailtu.. Voisin nukkuaki vaikka 3 vuorokautta putkeen jos saisin.. :D Toisaalta ihanaa, tietääpähän että kaikki on hyvin. Rinnat on ollu niin kipeet että suihkussa käyminenkin saa melkein kyyneleet silmiin.
Huomenna suunniteltiin kertoa miehen vanhemmille, kun on isäinpäivä ja kaikki. Vähän jännittää reaktiot vaikka tietää, että ne on varmasti onnellisia meidän puolesta :)

duranduran ja jehu 6+3

ps. Syssy^^ plussatuulia sinne!
 
Viimeksi muokattu:
Täälä ei ole edelleenkään mitään oireita! Paitsi väsyttäny on kyllä tavallista enemmän. Pikkusen välillä huolestuttaa, mutta toisaalta oon tosi onnellinen niin kauan ku pahoinvointia ja muuta ei ole.

Nausteri ja tyyppi 5+1 (tai 5+0)
 
Mulla on kehkeytynyt ihmeellinen himon kohde ->vesi, voisin juoda sitä koko ajan. Onneksi, viime raskaudessa en voinut vettä sietää ja join mehuja litra tolkulla. Oli siltikin niin huono olo että ensimmäisen puolikkaan raskaudesta laihduin. Nyt on onneksi jaloillaan pysynyt.

Mä olen päättänyt etten kerro kenellekkään ennen kuin eka ultra ja 12 viikkoa pulkassa. Tuntuu jos kertoo niin se katoaa ilmaan :( Miehelle tietysti kerroin, joka on onnellinen. Totesi jo 2 päivää ennen ultraa että olet raskaana koska söin suolakurkkua. Tuolloin ajattelin vain mikä älytön klisee :p
 
Tiqustiina
Ei ole vielä. mä voin sen perustaa kun ei ilmoittautunut vielä muita halukkaita tekemään sitä. Mutta annan mielellään jollelkin muulle myös ylläpito oikeudet koska kahden sivuston pito vie aivot solmuun ;)
 
Mä taidan olla senverran aktiivinen hölöttäjä ja fb jumittaja että mullekin toi fb-ryhmä passoo hyvin :)

Oltiin eilen lasten kanssa ystävälläni leikkimässä ja syömisen välille tuli liian pitkä tauko. Oloni muuttui ihan kamalaksi ja huonoksi eikä tahtonut helpottaa sittenkään kun kotiin syömään pääsin. Pidän kyllä varmasti huolen syömisestä koska sillä tuntuu olevan tosi suuri merkitys.
Yöllä nukuttu taas 4h.:kieh: Miten ihmeessä mua ei väsytä?!?! Vaikka olen sängyssä niin uni ei tule. Selailin siinä sitten keskellä yötä yhdistelmävaunuja...millaisia tällähetkellä on tarjolla.

Tänään ensimmäinen viikkopoksahdus ja rv 5+0, wuhu!! :heart: Että nämä ensimmäiset viikot menee varmasti taas hidastettuna. Ensimmäinen kolmannes menee minusta aina tosi hitaasti vaikka normaalitilanteessa viikot soljuu niin ettei perässä pysy ;)
 
Hei!

Tässäpä olisi vastikään plussannut yhden lapsen äiti, joka valitettavasti tippui helmikuisten matkasta heinäkuussa, mutta nyt olisi tosiaan toinen mahdollisuus saada pikkukakkonen ensi heinäkuussa! :)

Nyt mennään viikolla 4+1 ja tämä alku ollut kyllä melko jännittävä, kosta toissayön ja eilisen oli melkoisen kovia menkkamaisia kipuja, mutta vuotoa ei onneksi näy! Nyt viimeyön ja tämän aamun ollut ihan normi olo, mitä nyt on jotenkin tosi tietoinen tuosta kohdunseudusta.

Eipä tähän hätään muuta sitten.
 

Yhteistyössä