<3Heinäkuiset2014<3~Loka-Marraskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti
Laretzki
Saapahan nähä joutuuko hakemaan saikkua. Huimaa niin pirusti töissä että välillä hirvittää. Oksettaa yhä reilusti, ihan jopa niin paljon ettei ruoka meinaa maistua. En muista että esikoisesta olisi ollut näin vahvaa.

Muutenkin huomaa että paljon enemmän tullut nyt mietittyä onko kaikki ok. Jotenkin ei jaksa uskoa että näin nopean tärppäämisen jälkeen kaikki menis taas hyvin. No, kai tämä tästä: neuvolan sain vasta 10. viikolle niin että siellä luulis löytyvän sykkeetkin.

Lare ja ?? 5+3
 
Hei! Tämä voisi olla minun ryhmäni, jos huolitte :) Haamuja sain pitkin viikonloppua liuskoihin ja apteekin omaan testiin vahvan plussan tänäaamuna. Olemme miehen kanssa onnesta ymmyrkäisinä vieläkin.... <3

Aion huomenna soittaa neuvolaan ja se jännittää. Tämä on kaikki niin uutta ja outoa vielä. Mukava päästä tutustumaan teihin muihin odottajiin. Olen aiemmin ollut aktiivinen tuolla kuumeilupuolella. :) Teillä oli ilmeisesti joku fb-ryhmä. Minua kiinnostaa myös se, mutta ehkä hieman myöhemmin. :)

Tiedot: kuukiuru, 24 v, 1. mukula, la 26.7.14, OYS

kuukiuru ja tintti 4+2
 
Aikainen lintu madon... Alkion.. Nappaa? Mies onkin huomenna vapaalla niin siirrettiin varhaisultra jo huomiselle, jaiksss!! Sillon on 7+3, kyl mulla on ainakin aiemmissa raskauksissa sillon jo näkynyt ihan hyvin sykkeet, jos ne on siellä ollakseen- mut jos ei niin eihän se kirves kai ihan kaivossa ole, mitä noista "hilkulla kaavintaultrasta" pelastuneista rv 8+ oon lukenut. Kääk....

Mulla on Tiqustiina ihan samanlaisia fiiliksiä. Nyt ku tuntuu et pahoinvointi (oikeesti nää Sea- Bandit oli ihan paras ostos!!) ja masis alkaa hellittää niin jännittää että miten tästä selviää, vaik lapsi onkin "tekemällä tehty"... Onks muilla "suunnitelluilla" odottajilla vastaavia ristiriitaisia tunteita? Lähinnä sitä miettii että olisko nää kaks omaa sittenki riittänyt, elämä alkoi olemaan jo hieman kevyempää kun likat ovat jo sen verran omatoimisia- uusi vaipparumba sitten tähän niin kaipa se on ihan luonnollista että jaksaminen jännittää. Voi ku sais sen esikoisen vauvahuuman joskus takasin että oli aikaa keskittyä pelkästään vauvaan :D
 
Meninki kehumaan muutama päivä sitten et pahoinvointi alkanu hellittään, mitä vielä! Tämän päivän menu näyttää aika tyhjää eikä vesikään ole pysyny sisällä.. Kamala olo aamusta asti, ilmotin jo lapsen isällekkin että seuraava tehdään vasta sitten kun miehet voi olla raskaana..

duranduran & jehu 7+5
 
Täällä myöskin vähän ristiriitaiset tunnelmat raskauden suhteen vaikka ihan toivottu juttu olikin. Mä olin aiemmin jo päättänyt että menen ennen toista lasta töihin, esikoista aloin odottaa vain muutama kuukausi valmistumiseni jälkeen niin tuntuu nyt vähän hassulta heti valmistumisen jälkeen olla useampi vuosi kotona kun on vielä alalla jossa pitäisi uraa tehdä. Mutta sitten aloi lähestyä hetki kun piti ilmoittaa töihin jatkanko hoitovapaata vai palaanko ja meillä töissä sellainen tilanne ettei sinne hirveesti huvita mennä. Päätettiin että katotaan tärppääkö uusi vauva tai uusi työ (jos ei ois tärpänny oisin palannu ensi elokuussa töihin). Kierron puolivälissä vielä mietin asiaa ja totesin miehelle sitten että ei oo vielä ovisoireita ollu et pitäiskö koittaa? Ja siitä sitten parin viikon päästä testi näytti plussaa :) Nyt on toisaalta ihanaa tää raskausaika vielä "löysäillä" kotona, kunhan tää väsymys tästä vähän helpottaa niin arki varmasti alkaa taas tuntua aika leppoisalta. Ja ihanaa nähdä kun esikoinen kehittyy, oppii puhumaan jne. Arki kahden pienen kanssa vähän jännittää, mutta eiköhän siitä selvitä. Enemmän mua pelottaa se aika kun tämän vauvan ollessa 1v palaisin töihin, niin millainen rumba se sitten on. Miehellä työ jossaa reissaa jonkun verran ja mä oisin aika kovilla varsinkin jos uus työ olisi vielä siinä. Sitten kahden pienen hoito ja hoitoonviemisrumbat jne. Sitä en odota kauheen innolla :) Mutta kun tätä raskautta nyt on muutaman viikon sulatellut niin oon tosi tyytyväinen että meni asiat just näin, on tässä paljon hyviä puolia!
 
Mun tämän raskauden oireet tähän mennessä;vilu, jatkuva pissahätä, närästys, siivousinto, väsymys, alavatsan nipistely. :)

Edellinen raskaus oli maailman helpoin, toivottavasti tämäkin olis.. :)
Edellisessä raskaudessa ainoat ongelmat oli loppuraskaudessa huimaus, selkä- ja liitoskivut ja järjetön närästys. En siis voinut pahoin kertaakaan tms.
 
Mulla on myös ristiriitaiset tuntemukset. Vauva on tosi toivottu, mutta pelottaa miten raskaus etenee ja miten tulen jaksamaan kahden pienen kanssa. Ja jotenkin lapsen kanssa on jo nyt niin "kaiken ulkopuolella", ei ole osa oikein mitään yhteisöä, että tiedä miten erakoksi tässä vielä päätyy. En varmaan vuoden kuluttua osaa enää edes käydä kaupassa. Myös se vähän hämää, että töihinpääsy tuntuu jo nyt lähes mahdottomalta, mutta ei kuitenkaan innosta opiskella mitään uutta alaakaan, kun on aikanaan opiskellut ihan tarpeeksi kauan ja onnistunut hankkimaan myös sen tarpeeksi suuren opintolainan.
 
Täällä kurkin vain heinäkuisia kun tänne itekin halajan :D testit vaan eri mieltä olojen kanssa ja menkat ei tänään alkanut vaikka ois pitänyt. joten jännäilen ja katotaan pääsenkö seuraanne :D onnea kaikille raskautuneille :heart:
 
Pahoittelut keskenmenon kokeneille <3

mulle voi laittaa rivin
La 8.7. popelid/ 30v./ 4. lapsi/ KYS

Täällä on huono olo, ja väsymys, ihan jatkuvaa.. Eilen nukahdintai no torkahdin viideksi minuutiksi sohvalle istualteen kahdesti kun katsottiin yhdessä lasten kanssa lastenohjelmia.. Onneksi pienin (1v 9kk) oli pysynyt siinä vieressä. Kamalaa tuollainen nukahtelu!
Meilläkin vauva on hyvin, erittäin toivottu, mutta tuttu tunne joka raskaudesta on se, en haluakaan ehkä tätä, taasko pitää synnytttää ja kokea kaikki se.. Vaikka se onkin myös ihanaa. Ja oikeasti haluan tätä, mutta välillä miettii vaan, että onhan minusta tähän? Että jaksanhan varmasti, jos vauva onkin vaikkapa sairas?
Mutta kyllä elämä kantaa ja nämä mietinnät ja murheet on ihan tavallisia ja terveitä.. Ihmisen kuuluukin pohtia asioita monelta kantilta ja valmistautua.
Illaksi töihin etomaan ja väsymään, jee....
 
Hei! Täällä yksi odottaja ilmoittautuu mukaan. Laitoin jo yv:tä mutta laitan tähän myös

la 7.7./30v/2.lapsi/LPKS

Mulla kanssa aivan järkyttävät pahoinvoinnit. Huimaa, päätä särkee, oksettaa, maha sekasin.. Ole siinä sitten vielä onnellinen.. Odotan niin kovasti että tää eka kolmannes päättyy ja saa oikeesti alkaa nauttimaan tästä raskaudesta.

Meidän esikoinen täyttää ensi viikolla vasta 9kk. Yhden kerran ehti menkatkaan tulla ennen uutta raskautumista. Oon edelleen ihan ymmälläni että kävi näin nopeasti, mutta hyvä niin :)

Me ollaan jo kahdesti käyty varhaisultrassa, kun ensimmäisen varasin liian aikaisin. Eilen oltiin sitten toista kertaa neuvolasta saadulla lähetteellä, koska laskettuaika oli tosi epäselvä. Kaikki näytti siellä olevan kunnossa ja kone anto viikot 6+6.

mimmi83 7+0
 
Minä tuun tänne vielä mukaan! :) Eilen sain plussan testiin. Plussa oli kyllä pieni järkytys, sillä raskaus ei ollut suunniteltu. Ei se silti yllätyskään ollut, koska riskillä oltiin pari kertaa ilman ehkäisyä.

Minä oon 28v. ja kolmas lapsi ois nyt tulossa. Aiemman lapset on nyt 1v10kk ja 11kk eli kohta ois sit kolme lasta 2,5 vuoden sisällä, apua! |O :LOL:

Mulla oli viime viikon ajan jo oireita, mutta testi oli kuitenkin nega. Lauantaina luulin menkkojen alkaneen, mutta tulikin vain tuhrua. Oletan sen olleen kiinnittymisvuotoa, jota mulla on tullut aiemmissakin raskauksissa. Eilen oli sit käytävä ostamassa lisää testejä epävarmuuden vuoksi ja plussahan sieltä pärähti. On tässä nyt vähän sulattelemista, mutta iloinen asiahan tämä on. Ehdin kylläkin jo myydä vauvatavaraa pois, mutta täytyy nyt lopettaa myyminen. Äitiysvaatteita en onneksi vielä ehtinyt myydä.

Aiemmista synnytyksistä olitte puhuneet. Mulla esikoinen syntyi 40+0 perätilassa alateitse ja toinen 37+2 alateitse myös. Molemmat synnytykset sujui oikein hyvin ja oli omasta mielestäni helppoja.

Oon kertonut raskaudesta lasten mammaryhmissä sekä siskoni ja veljeni perheille. Muut ei vielä tiedä. Ollaan kaikille puhuttu, ettei meille nyt tuu moneen vuoteen lapsia lisää, niin nyt jotenkin nolottaa tää "vahinko".

Imetyksestäkin oli puhetta tuossa ylempänä. Minä imetän vielä mun kuopusta. Yöimetyksen lopetin 3 viikkoa sitten, mutta päivällä imetän 5-10 kertaa enkä aio lopettaa sitä vielä. Toivon, että lapsi vieroittaa itse itsensä raskausaikana, kun maidon maku luultavasti muuttuu.

Listalle vois päivittää vaikka näin:

LeenaT / 28v / 3.lapsi ja la 26.7.14

En muista tarkkaan milloin mun menkat on alkaneet ja kiertokin on vielä vähän epäsäännöllinen, joten arvioin tuon lasketun ajan sen mukaan, milloin oltiin ilman ehkäisyä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Sekavin fiiliksin siirryn tänne heinäkuisten puolelle. En sekavin siksi, että siirryn, vaan siksi, että kaikkea on mahtunut muutamaan viikkoon. Verenvuodon jälkeen 5+ viikoilla kuvittelin, että kesken meni. No siitä viikon päästä kun tiputtelu jatkui kävin lääkärillä, joka ultrasi yhden elävän sikiön ja epäili näkevänsä toisenkin, muttei osannut varmaksi sanoa olisiko toiveita siitä, että odotan kaksosia. Sain lähetteen polille, jossa kävin tänään...

Ultran mukaan viikkoja 7+6 ja sikiöllä kaikki hyvin. Vaan sielläpä oli kohdussa myös hematooma, halkaisijaltaan 2cm. Lääkäri ei juuri antanut neuvoja, kuin välttää raskasta fyysistä kuormitusta ja tulla päivystykseen jos vuotaa suoraa verta. Nyt lähinnä on siis vuodellut ruskeaa limaa. Nt ultran tekee lääkäri, joka tutkii muutenkin sitten tarkemmin. Olenpa tässä nyt sitten googletellut kaikki kauhutarinat ja omat odotukset ei ole kovin korkealla. Olo on jotenkin luovuttanut. Tarvisin äitiyshousutkin turvotuksen vuoksi jo, mutten uskalla tilata kun kuitenkin menee kesken.

Ja tämän kun piti olla ihana raskaus, josta nyt osaan nauttia paremmin, kun isommat lapset on jo koululaisia, ja minä oikeassa työelämässä, enkä opiskelija ja hanttihommia siinä sivussa vääntävä parikymppinen. Masentaa suunnattomasti. Miksi tähän piti ylipäätään enää lähteä, kun on jo kaksi ihanaa tervettä poikaa...

Olipa vuodatus. Jospa neuvolan täti ensi maanantaina osaisi valaa muhun toivoa. Jos vain huolitte mut tänne niin päivittelen itseni listalle jossain kohtaa.

AnnaOnni 7+6
 
Tänään neuvolassa käyty. Neuvolantäti laski lasketun ajan kuukautisten ja pitkän kierron mukaan, joten LA on nyt sit 19.6, eli viikkoja huomenna tasan 10+0.. Tosin itse tiedän ettei niin pitkällä olla, ja omien laskujen mukaan huomenna se 6+0. Kaikki selviää kuitenkin ultrasta, jonne saan pian toivottavasti ajan! Sitten lisää..

Tervetuloa uusille, ja onnittelut niille, jotka ovat saaneet jo hyviä ultrakuulumisia <3
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Laretzki
Taas ollut niitä päviä ettei millän jaksaisi uskoa olevansa raskaana. Ekaan neuvolaan on ikuisuus, sain sen vasta ens kuun puolivälin paikkeille jolloin jo 8+6. No, pitää ajatella positiivisesti että silloin luulisi jo sydänäänien näkyvän.

Turvotus on iltasella aika hurjaa ja vaikkei päälle päin vielä näykään (luojan kiitos), niin kylä se kovin samanlaiselta pömpöltä näyttää jo nyt kuin mitä esikosta 8. Viikolla.

Olis ylihuomenna vissiin jo pomollekin mainittava, on sellanen työ että kuun kuu vaihtuu ja tehtävät muuttuu niin en ole yhtään varma kykenenkö tekemään hajuherkkyyden ja pahoinvoinnin vuoksi yhtään mitään. Vähän on olo kuin piruja maalaisi seinille jos tässä vaikeessa jo kertoisi. Toistaiseksieitiedä kuin muutama kaveria...

Lare ja ?? 5+5
 
Hei! ja kovasti onnea kaikille muillekin plussaneille!

Mahtuisinko mukaan:) plussannut olen isäinpäivänä ja viikkoja tällä hetkellä 5+3 (omien laskujen mukaan 6+3, että pitää vielä tehdä tarkistuslaskuja:)) ensimmäistä odotan ja kovasti on toivottu tapaus, pillerit oon jättänyt pois jo viime vuonna loppukesästä eli yritystä on ollut takana yli vuosi..En vielä ehtinyt ketjua lukasta läpi, mutta oireina itellä ollut älytön turvotus iltaisin, yöllä vessassa juokseminen, ajoittainen etova olo ja itkuherkkyys:) omaa odotuksen onnea varjostaa todella kovat, välillä ihan tuskaiset alavatsakivut. Näiden vuoksi käyty jo kerran yöllä päivystyksessä ja sen myötä gynen polilla ultrassa. Kaikki pitäis olla hyvin, vaikka vaavia ei vielä tuolloin näkynytkään, eikä kivuille löytynyt syytä (epäilivät endoa, joka todettiin viime keväänä).Ens viikolla uus tarkistusultra, jotta nähdään, että on oikeassa paikassa ja sykkeenkin pitäis jo tuolloin näkyä:) ja kahden viikon päästä eka neuvola..

Onko teillä muilla ollut alavatsakipuja?

ai niin, laskettu aika ei vielä varmistunut, mutta tuonne heinäkuulle menee:)
 

Yhteistyössä